Hva spiller dere?

Svar
Chromeback

Re: Hva spiller dere?

Legg inn av Chromeback »

Jolla skrev: tor des 23, 2021 2:44 pm
Det har sine positive og negative sider. Produsentene er jo ikke helt nøytrale i hva de synes at er positive politiske virkemidler og hva som er negative politiske virkemidler.
Det kan argumenteres for at spillet er for lett. Altså at det er klare, positive mål som du kan nå, som deretter gjør spillet til en dans på roser hvor hele landet hyller deg og alt er fryd og gammen, og hvor det ikke lenger går an å gjøre endringer for det bedre, siden alt er "perfekt" innstilt.

Jeg er en perfeksjonist når det kommer til spill, så jeg får mye glede ut av veien dit, og det å føle at jeg har "løst" spillet. Men samtidig så hadde det vært gøy med en høyere vanskelighetsgrad hvor omtrent alt du gjorde brakte med seg sine egne problemer.
Aha, det høres litt ut som treeren altså. Enig i mye av resonnementet ditt her, skulle også ønske at det var litt mer fleksibelt, hvis man kan kalle det det.

Hadde de fått implementert dette, så hadde jeg vært helt solgt.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

trønderen skrev: tor des 23, 2021 2:18 pm Etter å ha sett nyeste sesongen av The Witcher, kjenner jeg abstinenser etter å spille The Witcher 3 igjen, men jeg venter til next-gen versjonen kommer neste år. Før det skal jeg kose meg med Cyberpunk 2077, som jeg startet med i oktober, men la så fra meg. I stedet har jeg spilt begge Ori-spillene. For en opplevelse. Spesielt Ori and the Will of the Wisps tror jeg er en av de beste spillene jeg har spilt.
Faen ass, de Ori-spillene ser utrolig bra ut, men jeg har ikke Xbox...Konsoll-eksklusivitet er noe dritt iblant!

Lezah

Legg inn av Lezah »

Wellé skrev: tor des 23, 2021 2:22 pm
Lezah skrev: lør nov 20, 2021 12:20 pm På nippet til å begynne med Skyrim igjen, som nå har kommet i ny drakt for 400ede gang med masse nye greier,
Det gjorde jeg :) LvL 65 med min wood elf sneak archer. Fins det en annen måte å spille spillet på egentlig? :lol:
Haha, ja du kan være Khajit sneak archer :P Aner ikke hvor mange karakterer som ender opp med å bli snikete bueskyttere...det er farlig gøy. Skulle ønske det var mer bærekraftig å være pure mage men på Legendary biter nesten ikke Destruction spells. Two-handed er forresten jævlig gøy.

Hansiso

Legg inn av Hansiso »

trønderen skrev: tor des 23, 2021 2:12 pm
Hansiso skrev: man des 06, 2021 1:52 pm Det går i "Life is Strange 3: True Colors" for øyeblikket. Elsker denne spillesjangeren. Konseptet der hovedkarakteren har empatiske krefter, innehar mye potensiale. Episode 3 så langt.
Hva er totalinntrykket? Jeg har ikke rukket å spille det enda, men har spilt alt annet av Life is Strange.
Har mange ting jeg kan si om det, men skal prøve å samle det til en kort oppsumering.

LIS 3 er et spill som går veldig sakte, spesielt om man tar seg tid til å lete etter alle detaljer og sidehistorier. Hovedhistorien er godt skrevet, men med noen billige poeng. For en som har sett og spilt en del slike spill nå, så synes jeg denne har mange plotthull og overraskende mange tilfeldige scenarioer, men karakterene er såpass lett å like, at jeg valgte å la det gå. Spesielt siste episode redder mye av helheten med sine særegne LIS-aktige scener(Uten å gå nærmere inn på hva det er). Tvisten var også god.

Jeg er vant med å bruke langt tid på avgjørelsene som må tas, men de fleste nøkkelvalgene var åpenbare for meg, bortsett fra kanskje 2-3 stk der ejg måtte ta tenketiden.

Kort og godt, så er det de sterke karakterene, relasjonsbyggingen med dem og konseptet med Alex sin evne som gjorde spillet verdt å spille. Bare vær obs på at spillet går sakte, men det gjorde kanskje de to andre LIS-spillene også?

Wellé

Legg inn av Wellé »

Lezah skrev: tor des 23, 2021 7:35 pm
Wellé skrev: tor des 23, 2021 2:22 pm
Lezah skrev: lør nov 20, 2021 12:20 pm På nippet til å begynne med Skyrim igjen, som nå har kommet i ny drakt for 400ede gang med masse nye greier,
Det gjorde jeg :) LvL 65 med min wood elf sneak archer. Fins det en annen måte å spille spillet på egentlig? :lol:
Haha, ja du kan være Khajit sneak archer :P Aner ikke hvor mange karakterer som ender opp med å bli snikete bueskyttere...det er farlig gøy. Skulle ønske det var mer bærekraftig å være pure mage men på Legendary biter nesten ikke Destruction spells. Two-handed er forresten jævlig gøy.
Haha, ja det er i såfall det eneste alternativet🤪 Neida, jeg har hatt både destruction og melee-build, men som du sier så er ikke destruction magic spesielt effektivt, spesielt mot fiender som levler med deg. I tillegg til at mana er bortkastet etter at du har nådd 75 i enchanting.

Melee kan være gøy det altså, men av en eller annen grunn føles det mer ensformig enn archer. Føles rett og slett ikke ut som det krever like mye skills som når man er i en heftig battle og må drepe fiendene før de når deg siden jeg spiller som en glasskanon. Men skal innrømme at når sneak er høy nok så klarer du å drepe de fleste før de finner deg. Spesielt nå som jeg har sluttet å ha Lydia som follower. Hun var ikke egnet til å snike😂

Lezah

Legg inn av Lezah »

Wellé skrev: tor des 23, 2021 8:17 pm Haha, ja det er i såfall det eneste alternativet🤪 Neida, jeg har hatt både destruction og melee-build, men som du sier så er ikke destruction magic spesielt effektivt, spesielt mot fiender som levler med deg. I tillegg til at mana er bortkastet etter at du har nådd 75 i enchanting.

Melee kan være gøy det altså, men av en eller annen grunn føles det mer ensformig enn archer. Føles rett og slett ikke ut som det krever like mye skills som når man er i en heftig battle og må drepe fiendene før de når deg siden jeg spiller som en glasskanon. Men skal innrømme at når sneak er høy nok så klarer du å drepe de fleste før de finner deg. Spesielt nå som jeg har sluttet å ha Lydia som follower. Hun var ikke egnet til å snike😂
Både Illusion og Conjuration er veldig gøy/effektivt, selv om Illusion etter hvert ikke scaler med egen level og man kan ikke kaste Fury etc på skapninger etter hvert. Men har du to dremora lords løpende rundt er du ganske safe :)

Da jeg bestemte meg for å få Platinum på Skyrim gjorde jeg det med en heavy armour fyr som dual-wielded. Det var gøy, ble også første/eneste gang jeg maxet ut Block. Å løpe gjennom hauger av folk med skjold var veldig gøy, særlig når de falt utfor fjell og annet høyt faenskap. Selv om det er gøy med melee, death animations med dagger-sneak kills er jo konge, så er episke langskudd med pil og bue fremdeles det mest tilfredsstillende combat-aspektet ved spillet.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Hansiso skrev: tor des 23, 2021 7:39 pm
trønderen skrev: tor des 23, 2021 2:12 pm
Hansiso skrev: man des 06, 2021 1:52 pm Det går i "Life is Strange 3: True Colors" for øyeblikket. Elsker denne spillesjangeren. Konseptet der hovedkarakteren har empatiske krefter, innehar mye potensiale. Episode 3 så langt.
Hva er totalinntrykket? Jeg har ikke rukket å spille det enda, men har spilt alt annet av Life is Strange.
Bare vær obs på at spillet går sakte, men det gjorde kanskje de to andre LIS-spillene også?
Takker. Skal få spilt det over jul tenker jeg. Noen går mer sakte enn andre, men generelt er jeg fornøyd med tempoet i disse spillene.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Machine_Head skrev: tor des 23, 2021 5:25 pm
trønderen skrev: tor des 23, 2021 2:18 pm Etter å ha sett nyeste sesongen av The Witcher, kjenner jeg abstinenser etter å spille The Witcher 3 igjen, men jeg venter til next-gen versjonen kommer neste år. Før det skal jeg kose meg med Cyberpunk 2077, som jeg startet med i oktober, men la så fra meg. I stedet har jeg spilt begge Ori-spillene. For en opplevelse. Spesielt Ori and the Will of the Wisps tror jeg er en av de beste spillene jeg har spilt.
Faen ass, de Ori-spillene ser utrolig bra ut, men jeg har ikke Xbox...Konsoll-eksklusivitet er noe dritt iblant!
De kan spilles på PC og Switch også, hvis du har mulighet til det :)

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Er det noen spill som ligner på Detroit per dags dato?

trønderen

Legg inn av trønderen »

Chromeback skrev: fre des 24, 2021 12:24 am Er det noen spill som ligner på Detroit per dags dato?
Tenker du tematisk, eller spillmekanisk?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

trønderen skrev: lør des 25, 2021 12:10 am
Chromeback skrev: fre des 24, 2021 12:24 am Er det noen spill som ligner på Detroit per dags dato?
Tenker du tematisk, eller spillmekanisk?
Godt spørsmål, tar gjerne begge deler, men tenkte i første omgang på det tematiske

trønderen

Legg inn av trønderen »

Chromeback skrev: lør des 25, 2021 12:35 am
trønderen skrev: lør des 25, 2021 12:10 am
Chromeback skrev: fre des 24, 2021 12:24 am Er det noen spill som ligner på Detroit per dags dato?
Tenker du tematisk, eller spillmekanisk?
Godt spørsmål, tar gjerne begge deler, men tenkte i første omgang på det tematiske
Jeg har dessverre ingen forslag.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Chromeback skrev: fre des 24, 2021 12:24 am Er det noen spill som ligner på Detroit per dags dato?
Det vet jeg ikke, men det vil jeg jo tro. Det forfalne, forlatte bylandskapet er jo en veldig god setting. Ville vært rart om ikke noen hadde laget noe lignende. Prøvd å søke på reddit?

Edit: kjapt søk:

Edit Edit: Om du er fascinert av Detroits forfall er boken «The Ruins of Detroit» vanvittig stilig å bla i

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Mafia-trilogien var på januarsalg, så nå blir det å spille gjennom disse de få gangene man får tid til å game.

Virker lovende.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

palimpsest skrev: lør des 25, 2021 10:45 am
Edit Edit: Om du er fascinert av Detroits forfall er boken «The Ruins of Detroit» vanvittig stilig å bla i
Så ikke denne før nå, takk for tips! :D

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Microsoft kjøper opp Activision Blizzard.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Igang med Mass Effect Legendary Edition nå, skulle ønske jeg kom på denne nydelige samlingen mens jeg var i min nylige covid-isolasjon, men det er uansett veldig gøy å spille igjen fantastiske spill jeg ikke har spilt siden jeg var 16-17 år gammel. Å få tid til å spille mer enn en time eller to av gangen er et annet problem...

MentalM

Legg inn av MentalM »

Axis and allies 1942 Online med kompisgjengen nå for tiden

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Tips til spill for en som er lei Warzone? Spesifikt det nye mapet.
Er på XBOX Series X, men vurderer å anskaffe PC.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Lastet ned Pokemon Legenda: Arceus for å spille med ungene. Forbausende artig så langt

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Litt off-topic, men kjenner jeg ikke er sånn veldig positiv innstilt på den begynnende «krigen» mellom Microsoft og Sony og oppkjøp av diverse selskap.

Dani_e
Innlegg: 1539

Legg inn av Dani_e »

Gleder meg stort til februar/mars:
4 februar: Dying light 2
25 februar: Elden Ring
25 mars: Wonderlands

Jompa

Legg inn av Jompa »

FIFA, men det må vike for GT7 om en måneds tid. Må forsvare at jeg har hatt en nesten ubrukt racingrig i kjelleren stående et par år.

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

Chromeback skrev: tor jan 06, 2022 10:03 pm Mafia-trilogien var på januarsalg, så nå blir det å spille gjennom disse de få gangene man får tid til å game.

Virker lovende.
Kjøpte det akkurat fra Elkjøp for 299,-.

Spilte aldri Mafia 1, så storkoser meg om dagen med dette.
Nydelig stemning, story og grafikken er pen.
Har slitt veldig med å finne spill for meg det siste året, anskaffet meg PS5, men har blitt lite spilling i høst.(takket være småbarn også)

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Gamet litt FIFA i det siste, fatter ikke at det fortsatt er like populært. Synd at de har mistet alt av konkurranse.

Det er så scriptet og avhengig av animasjoner (som alle sportspill fra EA nå) at det er helt skummelt. Fatter virkelig ikke at folk kaster bort flere tusenlapper på dette i året.

Vil gå så langt at de som spiller ultimate team (uavhengig av idrett) er de største idiotene i spillverden. Ødelegger av alt utvikling.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Chromeback skrev: lør feb 05, 2022 7:54 pm Gamet litt FIFA i det siste, fatter ikke at det fortsatt er like populært. Synd at de har mistet alt av konkurranse.

Det er så scriptet og avhengig av animasjoner (som alle sportspill fra EA nå) at det er helt skummelt. Fatter virkelig ikke at folk kaster bort flere tusenlapper på dette i året.

Vil gå så langt at de som spiller ultimate team (uavhengig av idrett) er de største idiotene i spillverden. Ødelegger av alt utvikling.
100% enig! Siste spillet jeg kjøpte var 20, og det skulle jeg heller ikke kjøpt. Det er synd, årene som tenåring gikk med på å kjøpe FIFA hvert år, men det har bare blitt mer og mer ille de siste årene spesielt. Kjipe cash-grabs der de såvidt tilfører noe nytt til hver utgave, det syke er jo som du sier at så mange mennesker fortsatt kjøper spillene!

Blir spennende med det nye free to play-spillet som kommer, det skal prøves ut.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Machine_Head skrev: lør feb 05, 2022 8:50 pm
Blir spennende med det nye free to play-spillet som kommer, det skal prøves ut.
Absolutt, selv om jeg må innrømme at jeg ikke helt har forstått greia enda. Er det rent online-spill?

Virket jo veldig likt FIFA rent estetisk.

Hedning

Legg inn av Hedning »

Dani_e skrev: ons feb 02, 2022 11:15 pm Gleder meg stort til februar/mars:
4 februar: Dying light 2
25 februar: Elden Ring
25 mars: Wonderlands
Og Horizon Forbidden West en uke før Elden Ring.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Begynte å spille Judgement (og nå Lost Judgement) på PS5, liker de. Veldig spennende story.

Gleder meg som en unge til Horizon Forbidden West neste uke. Horizon Zero Dawn er muligens det beste RPG spillet jeg har spilt siden The Witcher 3, historien i spillet er fantastisk.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Står fast. Spilt RDR2, story mode flere ganger. Fordi jeg elsker Rockstar når de fokuserer på historien ikke online.
Jeg likte Modern Warfare. Jeg tok det for hva det er, ikke mer.
Var veldig fascinert av Assasin Creed med Ezio.
Jeg elsker gode historier med god grafikk.
På bakgrunn av dette, kan noe tipse meg om noe jeg trolig har gått glipp av?
Har f.eks ikke spilt Ghost Recon. Er det noe å anbefale?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Spill & Spillkonsoller»