Hva spiller dere?

Svar
RamsherE

Re: Hva spiller dere?

Legg inn av RamsherE »

For tiden koser jeg meg med Hitman 3. Det gjør ingenting nytt fra de andre spillene i den nye Hitman-serien, men det er et solid stealth kosespill der man kan leke seg litt med å gjøre ting på forskjellige metoder. Synes dog de forskjellige områdene man blir satt i på Hitman 3 jevnt over er et step up fra de to forrige. Rolig spill å nyte den siste ferietiden med før hverdagen starter igjen, æsj.

rubberbandman

Legg inn av rubberbandman »

palimpsest skrev: man jul 19, 2021 9:38 pm
Canucks skrev: man jul 19, 2021 9:21 pmAv eldre spill som jeg finner frem med jevne mellomrom så er det spill som […] Diablo II[…].
Er du ladd for remaken som kommer i september eller? Tror jeg kommer til å bruke en usunn mengde tid på det når det kommer
Spiller Diablo 3 nå (etter flere års pause) som en slags "oppvarming" til D2 resurrected.
Overrasket over at de faktisk oppdaterer D3 fortsatt og legger inn nye ting.

Ser fram til Diablo 4, men regner med at Blizzard tar seg god tid med den.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

rubberbandman skrev: man aug 02, 2021 2:38 pm
palimpsest skrev: man jul 19, 2021 9:38 pm
Canucks skrev: man jul 19, 2021 9:21 pmAv eldre spill som jeg finner frem med jevne mellomrom så er det spill som […] Diablo II[…].
Er du ladd for remaken som kommer i september eller? Tror jeg kommer til å bruke en usunn mengde tid på det når det kommer
Spiller Diablo 3 nå (etter flere års pause) som en slags "oppvarming" til D2 resurrected.
Overrasket over at de faktisk oppdaterer D3 fortsatt og legger inn nye ting.

Ser fram til Diablo 4, men regner med at Blizzard tar seg god tid med den.
Diablo 3 har jeg spilt en del. Tok det frem nå nylig selv også. Det er artig, men ganske sjarmløst. Merker jeg blir mye fortere lei, i motsetning til Diablo 2 som jeg fremdeles spiller 25 år etter (herregud så fort tiden går). Tror nesten jeg heller ville dratt frem Diablo 1 også, om jeg hadde det, fremfor D3.

rubberbandman

Legg inn av rubberbandman »

palimpsest skrev: ons aug 04, 2021 9:14 am
rubberbandman skrev: man aug 02, 2021 2:38 pm Spiller Diablo 3 nå (etter flere års pause) som en slags "oppvarming" til D2 resurrected.
Overrasket over at de faktisk oppdaterer D3 fortsatt og legger inn nye ting.

Ser fram til Diablo 4, men regner med at Blizzard tar seg god tid med den.
Diablo 3 har jeg spilt en del. Tok det frem nå nylig selv også. Det er artig, men ganske sjarmløst. Merker jeg blir mye fortere lei, i motsetning til Diablo 2 som jeg fremdeles spiller 25 år etter (herregud så fort tiden går). Tror nesten jeg heller ville dratt frem Diablo 1 også, om jeg hadde det, fremfor D3.
Tenkte faktisk å finne fram D2 igjen helt til jeg innså at jeg har det på DVD og ikke har spiller lenger, så da ble det D3.
Spilte gjennom season 23(?) og surrer nå rundt i non-season, men har egentlig mistet entusiasmen, så det blir nok å finne noe annet å spille fram til D2.
D2 Resurrected skal vel uansett være så tett opptil originalen at det blir som å hoppe tilbake i tid, bare med bedre grafikk.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

rubberbandman skrev: ons aug 04, 2021 11:58 am
palimpsest skrev: ons aug 04, 2021 9:14 am
rubberbandman skrev: man aug 02, 2021 2:38 pm Spiller Diablo 3 nå (etter flere års pause) som en slags "oppvarming" til D2 resurrected.
Overrasket over at de faktisk oppdaterer D3 fortsatt og legger inn nye ting.

Ser fram til Diablo 4, men regner med at Blizzard tar seg god tid med den.
Diablo 3 har jeg spilt en del. Tok det frem nå nylig selv også. Det er artig, men ganske sjarmløst. Merker jeg blir mye fortere lei, i motsetning til Diablo 2 som jeg fremdeles spiller 25 år etter (herregud så fort tiden går). Tror nesten jeg heller ville dratt frem Diablo 1 også, om jeg hadde det, fremfor D3.
Tenkte faktisk å finne fram D2 igjen helt til jeg innså at jeg har det på DVD og ikke har spiller lenger, så da ble det D3.
Spilte gjennom season 23(?) og surrer nå rundt i non-season, men har egentlig mistet entusiasmen, så det blir nok å finne noe annet å spille fram til D2.
D2 Resurrected skal vel uansett være så tett opptil originalen at det blir som å hoppe tilbake i tid, bare med bedre grafikk.
Går vel an å laste ned D2 om du får lyst til å spille igjennom før Ressurrected slippes. Husker i hvert fall at det var sånn jeg fikk tak i det forrige gang jeg ville spille.

Lurer på om jeg skal lete en runde hjemme og se om jeg finner den gamle D1 disken min.

Sveinboer

Legg inn av Sveinboer »

Har gått tilbake til en gammel klassiker, nemlig Age of Empires 2 (Definitive Edition ) :D

Lezah

Legg inn av Lezah »

Sveinboer skrev: tor aug 05, 2021 11:45 pm Har gått tilbake til en gammel klassiker, nemlig Age of Empires 2 (Definitive Edition ) :D
Klassiker her også, er på mitt årlige Heroes 3-kjør...

Gringorilla

Legg inn av Gringorilla »

Brukt ferien på å spille Hades, med true ending og alle gjøremål utført.

Startet opp Watch Dogs Legion her om dagen. Støtte på en bug i andre mission som gjorde at jeg ikke kunne fortsette. Avinstallerte hele driten i frustrasjon, for så å installere det på nytt dagen etter, og da hadde jeg plutselig fullført det oppdraget med buggen.

Brukeravatar
Mjordan23
Innlegg: 552

Legg inn av Mjordan23 »

Gringorilla skrev: lør aug 07, 2021 7:44 pm Brukt ferien på å spille Hades, med true ending og alle gjøremål utført.

Startet opp Watch Dogs Legion her om dagen. Støtte på en bug i andre mission som gjorde at jeg ikke kunne fortsette. Avinstallerte hele driten i frustrasjon, for så å installere det på nytt dagen etter, og da hadde jeg plutselig fullført det oppdraget med buggen.
Er spillet verdt å teste ut?

rubberbandman

Legg inn av rubberbandman »

Lezah skrev: lør aug 07, 2021 11:17 am Klassiker her også, er på mitt årlige Heroes 3-kjør...
Har utallige timer med HOMM3, men i min visdom kjøpte jeg ny pc uten dvd, så jeg får ikke installert det lenger.
Ser det er en HD remake på Steam, men den er visst uten Armageddon's Blade og The Shadow of Death, så det gidder jeg ikke.

Prøver meg på Bard's Tale trilogy nå, men hadde helt glemt hvor lite hjelpsomme de gamle rpg'ene var.
Ingen objectives/quests, og masse grinding for å komme seg noen vei. Mulig jeg legger det bort igjen snart.

Lezah

Legg inn av Lezah »

rubberbandman skrev: tir aug 10, 2021 5:03 pm Har utallige timer med HOMM3, men i min visdom kjøpte jeg ny pc uten dvd, så jeg får ikke installert det lenger.
Ser det er en HD remake på Steam, men den er visst uten Armageddon's Blade og The Shadow of Death, så det gidder jeg ikke.
GOG hat hele greia, med samtlige expansions, til en billig penge. GOG er glimende mt retro-spill. I tillegg er den glimrende HOTA-versjonen gratis online, så d

Brukeravatar
JCDenton
Innlegg: 107

Legg inn av JCDenton »

Først og fremst hvordan siterer man på dette forumet ?
Så til topic.


Sist fullført : Ingenting på en stund

Spiller nå : Snowrunner DLC, Doom Eternal PS5

Spiller snart : Kena : Bridge of spirits

Bongis

Legg inn av Bongis »

SIGRUN ER NEDE, og platinum er i boks!!!! Brukte sikkert 25 timer alene på dronningen, men seriøst hvor verdt det var! Jeg gjentar Sigrun er NEDE!!!

Brukeravatar
JCDenton
Innlegg: 107

Legg inn av JCDenton »

Justice 96 skrev: tir aug 10, 2021 11:05 pm Se til venstre for brukernavnet ditt, der ser du en ". Trykk på den.

Velkommen til FD
Takk. Er samme JCDenton som på VGD, som vil hvile i fred fremover :D

Brukeravatar
JCDenton
Innlegg: 107

Legg inn av JCDenton »

Mjordan23 skrev: man aug 09, 2021 2:44 pm
Gringorilla skrev: lør aug 07, 2021 7:44 pm Brukt ferien på å spille Hades, med true ending og alle gjøremål utført.

Startet opp Watch Dogs Legion her om dagen. Støtte på en bug i andre mission som gjorde at jeg ikke kunne fortsette. Avinstallerte hele driten i frustrasjon, for så å installere det på nytt dagen etter, og da hadde jeg plutselig fullført det oppdraget med buggen.
Er spillet verdt å teste ut?
Hvis du får det ekstremt billig, ja, ellers ikke.

Brukeravatar
Mjordan23
Innlegg: 552

Legg inn av Mjordan23 »

JCDenton skrev: ons aug 11, 2021 8:41 am
Mjordan23 skrev: man aug 09, 2021 2:44 pm
Gringorilla skrev: lør aug 07, 2021 7:44 pm Brukt ferien på å spille Hades, med true ending og alle gjøremål utført.

Startet opp Watch Dogs Legion her om dagen. Støtte på en bug i andre mission som gjorde at jeg ikke kunne fortsette. Avinstallerte hele driten i frustrasjon, for så å installere det på nytt dagen etter, og da hadde jeg plutselig fullført det oppdraget med buggen.
Er spillet verdt å teste ut?
Hvis du får det ekstremt billig, ja, ellers ikke.
Ok, tenkte meg det ja.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Fortsatt spiller man Fifa 2003 (2002) på Playstation 2, elsker å leke "manager", starte opp i "bakgårdsligaer" og bygge meg fremover, med lite budsjett og sette sammen lag/spillere der flyter godt i hop. Vanskelighetsgraden er kanskje ikke så tøff, som på en del andre fotballspill, men lydene, musikken (soundtracket) og kameravinklene er blant de jeg er mest glad i, av samtlige FIFA spill fra tampen av 90-tallet og utover mot 00-tallet.

Blir nok å dra frem litt Ratchet and Clank, Sly Cooper osv utover mot de sene høstkvelder, og frister med å gyve løs på GTA: Vice City (2002) fra scratch.
Ja, er vel nostalgien som driver meg tilbake til disse spillene, og trives med det.

rubberbandman

Legg inn av rubberbandman »

Lezah skrev: tir aug 10, 2021 5:45 pm GOG hat hele greia, med samtlige expansions, til en billig penge. GOG er glimende mt retro-spill. I tillegg er den glimrende HOTA-versjonen gratis online, så d
Takk for tipset. Har nå skaffet og installert HOMM3 Complete fra GOG.
Da er det ihvertfall klart når jeg gir opp eller evt. fullfører Bard's Tale.

Gringorilla

Legg inn av Gringorilla »

Mjordan23 skrev: man aug 09, 2021 2:44 pm
Gringorilla skrev: lør aug 07, 2021 7:44 pm Brukt ferien på å spille Hades, med true ending og alle gjøremål utført.

Startet opp Watch Dogs Legion her om dagen. Støtte på en bug i andre mission som gjorde at jeg ikke kunne fortsette. Avinstallerte hele driten i frustrasjon, for så å installere det på nytt dagen etter, og da hadde jeg plutselig fullført det oppdraget med buggen.
Er spillet verdt å teste ut?
Watch Dogs? Tja. Man kan fint hoppe over det. Det er ganske tregt og uengasjerende i starten. Men for de som er litt tålmodige er det mye moro/spenning å finne. Noen gode og dystre storyer, nærmest uendelig med semi-interessante side missions, og mye lekenhet rundt det faktum at du kan rekruttere og spille som hvem som helst. Jeg spiller for tiden som en indisk dame, komplett med indisk aksent. Hysterisk morsomt til tider.

Nå skal det sies at jeg bare har spilt omtrent 25% av hovedstoryen, så mulig det blir enten bedre eller verre fremover. Det har i alle fall vært en oppadgående kurve så langt. Watch Dogs generelt er gøy, men jeg tror ikke de klarer å melke det noe mer etter dette spillet.

Brukeravatar
JCDenton
Innlegg: 107

Legg inn av JCDenton »

Gringorilla skrev: tor aug 12, 2021 12:23 am
Mjordan23 skrev: man aug 09, 2021 2:44 pm
Gringorilla skrev: lør aug 07, 2021 7:44 pm Brukt ferien på å spille Hades, med true ending og alle gjøremål utført.

Startet opp Watch Dogs Legion her om dagen. Støtte på en bug i andre mission som gjorde at jeg ikke kunne fortsette. Avinstallerte hele driten i frustrasjon, for så å installere det på nytt dagen etter, og da hadde jeg plutselig fullført det oppdraget med buggen.
Er spillet verdt å teste ut?
Watch Dogs? Tja. Man kan fint hoppe over det. Det er ganske tregt og uengasjerende i starten. Men for de som er litt tålmodige er det mye moro/spenning å finne. Noen gode og dystre storyer, nærmest uendelig med semi-interessante side missions, og mye lekenhet rundt det faktum at du kan rekruttere og spille som hvem som helst. Jeg spiller for tiden som en indisk dame, komplett med indisk aksent. Hysterisk morsomt til tider.

Nå skal det sies at jeg bare har spilt omtrent 25% av hovedstoryen, så mulig det blir enten bedre eller verre fremover. Det har i alle fall vært en oppadgående kurve så langt. Watch Dogs generelt er gøy, men jeg tror ikke de klarer å melke det noe mer etter dette spillet.
Nå, du skal ikke undervurdere hvor langt et spillselskap klarer å melke en IP.

Gringorilla

Legg inn av Gringorilla »

Kjappfot1917 skrev: man jul 19, 2021 9:23 pm Jeg reiser en god del. Er det noen anbefalinger av kurante spill som funker bra offline? Har prøvd noen få som passer på pad/telefon, men ingen som har slått an skikkelig
Hvilken maskin snakker vi? Vil i alle fall anbefale Nintendo Switch varmt. Og da først og fremst spill som Hades, New Pokémon Snap, Animal Crossing, og mye mer. Hades får du på PC også, om det er maskinvalget. På mobil kan jeg anbefale Blind Drive, om du har øreplugger, Burgr Dash (norskutviklet) om du vil ha noe "one more go", eller Bitlife, om du ønsker å bli skikkelig hekta på noe enkelt.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

På Warzone står de samme fire personene som online selv om de egentlig er offline. Og får ikke opp noen andre online, andre som har vært borti dette?

Togepi

Legg inn av Togepi »

Spilt WoW:Classic siden release. Nå kom det en utvidelsespakke for en stund siden (The Burning Crusade), men har ingen interesse av denne. Leter etter noe nytt (kan være et gammelt spill, for den del), som ikke krever like mye dedikasjon som WoW gjorde.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Spilt sist: Jeg har nettopp kjøpt meg Xbox Series S, siden jeg ikke gadd å vente på PS5. Dessuten ønsket jeg meg litt en Xbox pga. game pass. Genialt å betale så lite for så mange spill. Spesielt når det er mange spill der som jeg ønsker å spille. Det første spille ble Banjo Kazooie. Jeg aner ikke hvor mange timer jeg har i det spillet fra barndommen, men tror aldri jeg rundet det. Så det var noe jeg bare måtte gjøre. Et herlig nostalgisk gjensyn. Og det har faktisk holdt seg overraskende bra (skal sies at jeg spilte Xbox 360 versjonen).

Spiller nå: FM 21 og Age of Empires 2. I morgen skal jeg og en kompis prøve Minecraft igjen, etter mange års pause. Det gleder jeg meg til.

Spiller snart: Neste spill på gamepass tror jeg blir Doom som kom i fjor. Hvis ikke jeg kjøper meg Cyberpunk 2077. Noen som vet om hvordan det er å spille det spille på nyeste generasjon Xbox?

trønderen

Legg inn av trønderen »

Gringorilla skrev: tor aug 12, 2021 12:23 am
Mjordan23 skrev: man aug 09, 2021 2:44 pm
Gringorilla skrev: lør aug 07, 2021 7:44 pm Brukt ferien på å spille Hades, med true ending og alle gjøremål utført.

Startet opp Watch Dogs Legion her om dagen. Støtte på en bug i andre mission som gjorde at jeg ikke kunne fortsette. Avinstallerte hele driten i frustrasjon, for så å installere det på nytt dagen etter, og da hadde jeg plutselig fullført det oppdraget med buggen.
Er spillet verdt å teste ut?
Watch Dogs? Tja. Man kan fint hoppe over det. Det er ganske tregt og uengasjerende i starten. Men for de som er litt tålmodige er det mye moro/spenning å finne. Noen gode og dystre storyer, nærmest uendelig med semi-interessante side missions, og mye lekenhet rundt det faktum at du kan rekruttere og spille som hvem som helst. Jeg spiller for tiden som en indisk dame, komplett med indisk aksent. Hysterisk morsomt til tider.

Nå skal det sies at jeg bare har spilt omtrent 25% av hovedstoryen, så mulig det blir enten bedre eller verre fremover. Det har i alle fall vært en oppadgående kurve så langt. Watch Dogs generelt er gøy, men jeg tror ikke de klarer å melke det noe mer etter dette spillet.
Jeg likte Watch Dogs Legion ganske godt. Historien tar seg opp etter hvert synes jeg. Mitt største problem med spillet var at jeg aldri ble engasjert i noen av karakterene. Naturlig nok, siden det ikke er en hovedkarakter. Spill nr. 2 hadde en helt fantastisk hovedperson synes jeg. Det er også mitt favorittspill i serien. Det første spillet var ganske middels.

Gringorilla

Legg inn av Gringorilla »

trønderen skrev: ons aug 18, 2021 9:23 pm
Gringorilla skrev: tor aug 12, 2021 12:23 am
Mjordan23 skrev: man aug 09, 2021 2:44 pm

Er spillet verdt å teste ut?
Watch Dogs? Tja. Man kan fint hoppe over det. Det er ganske tregt og uengasjerende i starten. Men for de som er litt tålmodige er det mye moro/spenning å finne. Noen gode og dystre storyer, nærmest uendelig med semi-interessante side missions, og mye lekenhet rundt det faktum at du kan rekruttere og spille som hvem som helst. Jeg spiller for tiden som en indisk dame, komplett med indisk aksent. Hysterisk morsomt til tider.

Nå skal det sies at jeg bare har spilt omtrent 25% av hovedstoryen, så mulig det blir enten bedre eller verre fremover. Det har i alle fall vært en oppadgående kurve så langt. Watch Dogs generelt er gøy, men jeg tror ikke de klarer å melke det noe mer etter dette spillet.
Jeg likte Watch Dogs Legion ganske godt. Historien tar seg opp etter hvert synes jeg. Mitt største problem med spillet var at jeg aldri ble engasjert i noen av karakterene. Naturlig nok, siden det ikke er en hovedkarakter. Spill nr. 2 hadde en helt fantastisk hovedperson synes jeg. Det er også mitt favorittspill i serien. Det første spillet var ganske middels.
Spilte du med permadeath slått på? Det gjør jeg, og det, kombinert med at jeg pynter opp karakterene, gjør at jeg får litt forhold til dem. Prøver også å pynte hver karakter til å være unik og likbar. Eneste som ofte ødelegger er den random dialekten de av og til har. Prøvde å lage en skikkelig babe, som viste seg å ha skikkelig grov Cockney-dialekt. Funka dårlig. Men jeg er svak for de indiske dialektene. Noen random missions kan også gi litt mer investering til karakterene. Eksempelvis er en av karakterene mine forsvunnet nå, og jeg har i oppdrag å etterforske saken.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Cabal skrev: lør jul 31, 2021 3:17 pm Civilization kommer jeg nok til å prøve meg en del på fremover tror jeg. Er det noen som kan anbefale andre lignende spill forresten?
Av liknende spill å har Humankind nettopp blitt sluppet. Har ikke prøvd det selv men det ser interessant ut. Ellers er jo Stellaris en space 4X grand strategy som er meget bra.

Av ting som er ganske "chill" å spille kan jeg anbefale X-Com 2 - med War of the Chosen DLC (tror det er på salg hos Steam nå) En turn based squad based tactical "sim". Single player og alt er turbasert så det lar seg fint kombinere med en rolig bayer en kveld. Spillet er noen år gammelt, men jeg gravde det frem igjen nå for et par måneder siden og har kost meg en del kvelder hvor lite annet frister.

Ellers er jeg i samme båt som deg, med at jeg spiller lite for tiden og det meste går i turbaserte spill hvor jeg ikke trenger å ha full oppmerksomhet på spillskjermen hele tiden. Civ VI eller liknende, med en TV-serie på TV'en og en rolig pils har vært redningen for mange kjedelige kvelder det siste halvannet året.

Mehh

Legg inn av Mehh »

Her går det for tiden i Mass Effect: Legendary Edition.
Spiller på PS4, så dette har vært eneste mulighet til å kose meg med trilogien siden jeg pensjonerte PS3'en.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Fullførte Days Gone forleden. Siden jeg ikke har noe bedre på agendaen startet jeg en ny runde, men nå på Survival II, som er det vanskeligste nivået. Overgangen fra Normal er ganske knallhard, og nå får jeg virkelig en følelse av å slite for å overleve. Får se om det dukker opp noe veldig interessant, men tror ikke jeg har noe annet på radaren enn nye BF.

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

Gringorilla skrev: ons aug 18, 2021 12:25 am
Kjappfot1917 skrev: man jul 19, 2021 9:23 pm Jeg reiser en god del. Er det noen anbefalinger av kurante spill som funker bra offline? Har prøvd noen få som passer på pad/telefon, men ingen som har slått an skikkelig
Hvilken maskin snakker vi? Vil i alle fall anbefale Nintendo Switch varmt. Og da først og fremst spill som Hades, New Pokémon Snap, Animal Crossing, og mye mer. Hades får du på PC også, om det er maskinvalget. På mobil kan jeg anbefale Blind Drive, om du har øreplugger, Burgr Dash (norskutviklet) om du vil ha noe "one more go", eller Bitlife, om du ønsker å bli skikkelig hekta på noe enkelt.
Takk for tips. Jeg kommer nok ikke til å skaffe meg NS da jeg allerede reiser med en mac og to pad'er. Har en jeg spiller World of Tanks på og en mediapad for film og serier. Skla sjekke de spillene du anbefaler. Der jeg jobber nå har jeg som regel 2-3 mellomlanding hver vei, så ting blir litt oppstykket. Greit med litt avveksling fra filmer og sånt :)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Spill & Spillkonsoller»