Hva spiller dere?

Svar
Machine_Head

Re: Hva spiller dere?

Legg inn av Machine_Head »

Lezah skrev: tor aug 25, 2022 1:35 pm
Machine_Head skrev: tir aug 23, 2022 9:49 am
Justice 97 skrev: tir aug 23, 2022 9:05 am Spiller Hitman 3 som er greit nok. Synes ellers det er mye kjipe spill som produseres og interessen blir deretter. Virker som spillutviklere har det mest travelt med å pumpe ut remakes.
The Last of Us Remake er rett rundt hjørnet,
Litt fancy grafikk er ikke verdt 700 spenn, føler jeg. Faktisk mener jeg at TLOU fremdeles ser ganske flott ut.

Nå ser jeg litt frem til Dead Island 2, mer pga nostalgien jeg har når det gjelder de to første (Dead Island og Riptide) enn reelle forhåpninger. selv om det ser ganske pent ut. Eneste jeg egentlig spiller for tiden er Vigor. har ikke godt av spill som er bygd opp rundt looting og grinding, har en lei tendens til å bli litt vel hektet...
Ser det argumentet, men som jeg skriver så er jo dette en remake som handler om mer enn bare (veldig) oppdatert grafikk. De har oppdatert gameplay, AI osv til å matche part 2, og det var jo i en helt annen liga å spille enn part 1, føler jeg. Er av den oppfatning at det totalt sett vil være verdt det, får håpe jeg ikke tar feil.

Bongis

Legg inn av Bongis »

Spillbudsjettet mitt er blitt mye større etter at jeg har sluttet med fifa/mikrotransaksjoner, så for meg handler det kun om tid og kvalitet. Og for meg er TLOU en av mine på topp 10, så da er den beste versjonen av TLOU verdt det. Jeg er fulllstendig klar over at dette er melking. Men verdt det for meg. Gleder meg!

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Bongis skrev: tor aug 25, 2022 5:03 pm Spillbudsjettet mitt er blitt mye større etter at jeg har sluttet med fifa/mikrotransaksjoner, så for meg handler det kun om tid og kvalitet. Og for meg er TLOU en av mine på topp 10, så da er den beste versjonen av TLOU verdt det. Jeg er fulllstendig klar over at dette er melking. Men verdt det for meg. Gleder meg!
Agreed! Tror du de skal lage part 3 forresten?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Machine_Head skrev: tor aug 25, 2022 2:02 pm

Ser det argumentet, men som jeg skriver så er jo dette en remake som handler om mer enn bare (veldig) oppdatert grafikk. De har oppdatert gameplay, AI osv til å matche part 2, og det var jo i en helt annen liga å spille enn part 1, føler jeg. Er av den oppfatning at det totalt sett vil være verdt det, får håpe jeg ikke tar feil.
Ikke lenge siden jeg spilte gjennom begge disse spillene, og synes gameplayet var veldig likt. Den remastra utgaven av eneren har meget bra grafikk, selv om lyset av lommelykten ser litt gammeldags ut, i forhold til oppfølgeren.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Machine_Head skrev: tor aug 25, 2022 5:21 pm

Agreed! Tror du de skal lage part 3 forresten?
Helt sikkert, siden de lot så mange av karakterene være i livet. Hvor ble det av de og de og de, vil vi nok få et svar på.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Nettpoker

Brukeravatar
Trminator
Innlegg: 328

Legg inn av Trminator »

Har spilt litt nisje-spill i det siste. I juni og juli gikk det mye i The Cycle: Frontier, et free to play pvpve-spill lignende Escape from Tarkov. Nå i August har jeg skiftet til et spill som heter Snowrunner, et spill hvor man kjører lastebil og frakter gods på gjørmete veier i USA og Russland. Man kan si jeg trengte en avkobling..

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Spilte ferdig "Deathloop" i dag. Dæven det var en glimrende spillopplevelse!

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Det jobbes med å lage Mafia IV (Nero). Dette er bekreftet av Hangar 13.

Bilde

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

chelsea8 skrev: tir aug 30, 2022 7:10 am Det jobbes med å lage Mafia IV (Nero). Dette er bekreftet av Hangar 13.

Bilde
Får håpe det er litt mer å utforske i denne oppfølgeren. De andre spillene har vært artige, men alt for lite "utenomting" å gjøre.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Gamereactor var i hvert fall fornøyd med det "nye" The Last of Us: Part I. 9/10.


https://www.gamereactor.no/the-last-of- ... i-1115863/

Det samme med Gamer: 9/10

https://www.gamer.no/artikler/en-mester ... ake/515333

Og NRKs anmelder Rune Fjeld Olsen flesker til med full pott!!! 6/6.

https://www.nrk.no/anmeldelser/anmeldel ... 1.16083788

Knaxern

Legg inn av Knaxern »




trønderen

Legg inn av trønderen »

Ble akkurat ferdig med Cyberpunk 2077. Spilte det på Xbox Series S, men det var fortsatt noen bugs. Heldigvis var det såpass få at det ikke plaget meg nevneverdig. Men for et spill! Jeg elsket det fra første til siste minutt. Jeg har spilt open world-spill som er mer givende å være i, med tanke på interaksjon med tilfeldige NPCer og utforsking. Men karakterene, historiene og hoved- og sideoppdragene sugde meg inn i verdenen. Dette kommer høyt opp på topplisten over de beste spillene jeg har spilt.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

De siste dagene så har det gått endel timer på Terra Invicta. Flott 4X spill.

Det treffer mitt brettspillelskende hjerte, og min elsk for kompliserte/avanserte spill.

Du blir liksom bare hivd uti en verden hvor du har ekstremt mye informasjon tilgjengelig, samtidig som at du har null peiling.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

spiller alpha utgaven av over jump (moderne utgave av sega rally fra 1994/95


Moist

Legg inn av Moist »

Har snart 1000 timer på Creeper World 4, et spill jeg ikke helt vet hvordan jeg skal forklare er når venner spør om det.

Bilde

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jeg starter opp Victoria 3 for første gang NU.

Det kommer nok til å gå et par tusen timer på det spillet vil jeg tippe.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Ferdig med The Last of Us Part 1 (remake). Fullstendig makeløst! Den slutten...gleder meg til å spille igjen part 2 for første gang, men gruer meg litt også kjenner jeg. Håper jeg rekker det før God of War: Ragnarok kommer ut! Det tror jeg blir et SYKT bra spill😁

PUNQ

Legg inn av PUNQ »

Bilde

Har ikke oppdatert siden april, men fullførte New Super Lucky's Tale, som var en herlig 3D platformer. Anbefalls for dem som liker den typen spill. 8/10


Bilde

Den største spill opplevelsen siden sist var Kirby and the Forgotten Land. Super underholdene, spesielt med "big mouth mode"! Kanskje ikke veldig vanskelig, men du må være 'on'. Men da flyter også opplevelsen riktig bra. Ikke et kjedelig øyeblikk. 9/10

Ellers hadde jeg et fint øyeblikk med bonus datteren min da vi spilte Brothers: A Tale of Two Sons sammen - 7/10. Så har det blitt et par greie point & click adventures i Fire: Ungh’s Quest og Kaptain Brawe: A Brawe New World, begge 5/10. Samt 2D platformeren Dadish 3, som var like bra som de to tidligere spillene. Gjør ikke noe for å forandre spill opplegget, men det er en enkel og morsom formula de bruker. 7/10

Det har også være et par mindre givene time-lange tidsfordriv med BlackJack Math og Beeny. Den ene et matte spill, hvor man kunne jukse seg igjennom med bare å flytte på kortene til stykket gikk opp i 21. Og det andre et retro inspirert 2D platformer der man bare hopper oppover uten at det var mer menig i det. Eneste gøye med den var bonus brettet som var en preview for Kiwi64, en retro inspirert 3D platformer jeg ikke har prøvd ennå.

Eller har det mest gått i hidden object games. Mer eller mindre for a slappe av før man sovner. Det beste var Enigmatis 3: The Shadow of Karkhala, men kom meg igjennom Where Angels Cry, Where Angels Cry: Tears of the Fallen, Black Rainbow, Myths of Orion: Light from the North, The Man With The Ivory Cane, Faircroft's Antiques: The Forbidden Crypt og sist 9 Clues: The Secret of Serpent Creek. Greit for hva de er, men ikke akkurat minneverdige spill.

Satser på at det blir mer spilling nå som det blir kaldere.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Jolla skrev: tir okt 25, 2022 7:45 pm Jeg starter opp Victoria 3 for første gang NU.
Er det ekstremt økonomi-fokusert?

Will.i.Nickersen

Legg inn av Will.i.Nickersen »

Har ramlet tilbake i Stalker universet etter 10 år med Stalker Anomaly, stemning i de spillene som få kan matche :)

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lezah skrev: ons nov 23, 2022 1:18 pm
Jolla skrev: tir okt 25, 2022 7:45 pm Jeg starter opp Victoria 3 for første gang NU.
Er det ekstremt økonomi-fokusert?
Akkurat nå så er dette den eneste delen som er veldig godt utviklet og balansert, så jeg vil si det.

Krigføring og diplomati er enn så lenge ikke særlig godt utviklede deler i spillet, men skal bli bedret gjennom senere patches.
Teknologi synes jeg også at er dårlig gjennomført enn så lenge, ettersom at det bortimot kun er prosenten av literacy (visste ikke at dette var et akseptert norsk ord) som er avgjørende. Med andre ord så kan du ha 10 000 innbyggere i landet ditt, hvor alle kan lese og skrive, og du kommer til å utvikle ekstremt mye flere teknologier enn hvis du er Kina og har 100 000 000 ut av 200 000 000 innbyggere som kan lese og skrive.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Jolla skrev: ons nov 23, 2022 2:20 pm
Krigføring og diplomati er enn så lenge ikke særlig godt utviklede deler i spillet, men skal bli bedret gjennom senere patches.
Det lille jeg har sett av gameplay ga meg det inntrykket av krigføring også, i all fall.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lezah skrev: ons nov 23, 2022 2:24 pm
Jolla skrev: ons nov 23, 2022 2:20 pm
Krigføring og diplomati er enn så lenge ikke særlig godt utviklede deler i spillet, men skal bli bedret gjennom senere patches.
Det lille jeg har sett av gameplay ga meg det inntrykket av krigføring også, i all fall.
Krigføring skal jo egentlig ikke være så effektivt - noe som var realiteten i denne tidsperioden, og som fortsatt er realiteten. Det er hovedsaklig gjennom kolonisering at man skal farge kartet. Det sagt så har du litt lite kontroll til tider, og ikke noe særlig input fra oss som spiller, noe som fører til at den delen blir kjedelig og flat.

Men det mange liker med Vic2 er jo at det er en diplomati-simulator, hvor korrekt balanse av forhold med forskjellige nasjoner kan føre til fordelaktige situasjoner for deg.

For eksempel så hadde det som Sverige vært kult å jobbet i skyggene for å få finnene til å bli positive til deg og negative til russerne (som kontrollerer dem), og samtidig over tid styre meldingene dine til Østerrike og Preussen slik at de erklærer krig mot Russland, hvor du da overtaler russerne til å gi deg Finland imot at du blokkerer Østersjøen og Preussen med din marine som er sterkere enn Preussen sin.

Bongis

Legg inn av Bongis »

Jeg må bli mer aktiv på spillforumet merker jeg. Var en av favorittforumene mine på vgd rip. Jeg har nettopp fullført God of war Ragnarok, og det var en helt fantastisk opplevelse! Neste på tapetet er å få platinum der, og etterpå så er det en ny nydelig gjennomspilling av the witcher 3 på ps5 den 14 desember. Så mye spillglede å se fram til i tiden framover!

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Bongis skrev: tor des 01, 2022 9:05 pm Jeg må bli mer aktiv på spillforumet merker jeg. Var en av favorittforumene mine på vgd rip. Jeg har nettopp fullført God of war Ragnarok, og det var en helt fantastisk opplevelse! Neste på tapetet er å få platinum der, og etterpå så er det en ny nydelig gjennomspilling av the witcher 3 på ps5 den 14 desember. Så mye spillglede å se fram til i tiden framover!
Vet ikke hvor jeg er akkurat i løypa på Ragnarok, men fy FAEN så bra det er! Bedre enn det første spillet på alle tenkelige måter, og det er jo helt sprøtt å tenke på. Det er et slikt spill som gjør at jeg ikke har lyst til å gjøre noe annet, jeg koser meg så enormt med det!

Bongis

Legg inn av Bongis »

Machine_Head skrev: tor des 01, 2022 9:33 pm
Bongis skrev: tor des 01, 2022 9:05 pm Jeg må bli mer aktiv på spillforumet merker jeg. Var en av favorittforumene mine på vgd rip. Jeg har nettopp fullført God of war Ragnarok, og det var en helt fantastisk opplevelse! Neste på tapetet er å få platinum der, og etterpå så er det en ny nydelig gjennomspilling av the witcher 3 på ps5 den 14 desember. Så mye spillglede å se fram til i tiden framover!
Vet ikke hvor jeg er akkurat i løypa på Ragnarok, men fy FAEN så bra det er! Bedre enn det første spillet på alle tenkelige måter, og det er jo helt sprøtt å tenke på. Det er et slikt spill som gjør at jeg ikke har lyst til å gjøre noe annet, jeg koser meg så enormt med det!
Det er en fantastisk oppfølger. I slike serier så liker jeg ikke å rangere de hver for seg. For det ene hadde ikke vært så bra uten det andre. Det er en fantastisk rød tråd gjennom disse to spillene.

Hedning

Legg inn av Hedning »

Jeg så Demon`s souls er gratis med Ps+,så jeg startet på det. Ikke et checkpoint i sikte i starten ser det ut til.

Bongis

Legg inn av Bongis »

Hedning skrev: lør des 03, 2022 4:36 pm Jeg så Demon`s souls er gratis med Ps+,så jeg startet på det. Ikke et checkpoint i sikte i starten ser det ut til.
Har du erfaring fra et from software spill før?

Hedning

Legg inn av Hedning »

Bongis skrev: lør des 03, 2022 6:06 pm
Hedning skrev: lør des 03, 2022 4:36 pm Jeg så Demon`s souls er gratis med Ps+,så jeg startet på det. Ikke et checkpoint i sikte i starten ser det ut til.
Har du erfaring fra et from software spill før?
Ja,jeg har spilt Elden Ring,og Sekiro. Ingen av Dark Souls spillene. I Elden Ring er jo Sites Of Grace tett som hagl til tider. Sekiro er jo ikke så open world,så det blir litt annerledes. Dette virker som er laget før checkpoints ble oppfunnet :D
Ikke ment som kritikk til spillet. Liker alt ved det så langt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Spill & Spillkonsoller»