Hva spiller dere?

Svar
Bongis

Re: Hva spiller dere?

Legg inn av Bongis »

Lezah skrev: man jul 19, 2021 9:51 pm Fortsatte på Days Gone litt nå i kveld, etter en lengre pause. vet ikke hvorfor pusen kom, blir ofte sånn når jeg nærmer meg spill jeg liker :P
Aner ikke hvorfor den fikk en del dårlige kritikker. Ikke nyskapende eller noe, men veldig moro og storyen langt fra så dårlig som enkelte ville ha det til. har i ettertid vært snakk om at det var anmeldere som saboterte litt for spillet, som ofte har blitt bra tatt imot av spillerne og per nå er populært på PC også etter å ha blitt sluppet der ganske nylig.

Open world zombie-verden, en slags blanding av TLOU og RDR :P
Jeg har lyst å spille dette. Men har så mange spill i ilden nå at jeg venter med et mange timers prosjekt enda. Men det er tynt med nye utgivelser, så tipper det blir på høsten en gang.

Bongis

Legg inn av Bongis »

WaltonBR skrev: tor jul 22, 2021 6:29 pm Det eneste som er kjipt er at jeg bruker alt for mye penger på skins.
Dette er grunnen til at jeg sluttet å spille FIFA. Mange sier det bare er til å slutte å bruke penger på det, men de skulle bare visst hvor avhengighetsskapende de mekanikkene bak mikrotransaksjoner er.

Hedning

Legg inn av Hedning »

Nettopp ferdig med Spiderman Miles Morales. Veldig bra,men veldig kort. Glad jeg klarte å vente med dette,og lånte det på biblioteket fremfor å betale fullpris. Det stoppet på 99 prosent. Det siste sideoppdraget "the final test" vil ikke starte,så jeg får ikke gjort det. Hadde ikke trodd det,men jeg likte dette like mye som forgjengeren.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

RamGuy skrev: tor jul 22, 2021 2:10 pm Jeg og kona har brukt en del timer på Skyward Sword HD. Aldri spilt originalen, har faktisk prestert å aldri spille et eneste Zeldaspill før jeg spilte Breath of the Wild så er ganske stas med disse overprisa og "minimal effort" remasterne til Nintendo da det viser seg at her har jeg gått glipp av mye. Så langt så er vi på god vei ut i Skyward Sword HD, og jeg har 100% Breath of the Wild + DLC'er, samt vi har kost oss med Link's Awakening.
Da har dere mye å se frem til!

Link's Awakening var faktisk det første Zelda-spillet jeg spilte, kjøpte det på korpstur til England da jeg var liten gutt. Det spillet har fortsatt en helt egen magi for meg. Syns ikke remasteren helt klarte å leve opp til originalen, men for en førstegangsspiller er det sikkert bedre å begynne med remaken. Skyward Sword kom jeg meg aldri inn i da det kom på grunn av den rævva kontroll-mekanismen. Syns fortsatt det er litt knotete med kontrollen, men uendelig bedre enn det var.

Håper på at Nintendo fortsetter med å pumpe ut remakes / HD-utgaver, eller at de gir ut de gamle originale. Er en utrolig back-katalog å ta av, og mange, gode timer med spilling.

PS: Om dere ikke vet det allerede ligger både The Legend of Zelda og A Link to the Past (en av mine favoritter) i Nintendo Online-biblioteket.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

På ferie no, men har egentlig bare spilt Warzone siste året. Noen tips til gøye spill på xbox series x?

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Mange flotte tilbud på sommersalg på PS-store, kjøpte Metro Exodus for en rolig hundrelapp og har prøvd ut det litt. Herlig atmosfære, tungt og solid gameplay, der jeg lever meg skikkelig inn i karakteren jeg spiller som og verdenen. Ting som at man må tørke vekk støv fra gassmasken sin manuelt og at kartet faktisk er et kart med kompass gjør veldig mye for opplevelsen.

FabrizioMiccoli

Legg inn av FabrizioMiccoli »

Ori And The Blind Forest Definitive Edition. Og så blir det oppfølgeren Will Of The Wisps etter det. Herlig Metroidvania-type spill.

heborres

Legg inn av heborres »

Har prøvd å komme meg inn i Skyrim uttallige ganger, men det har aldri fenget meg skikkelig slik som Oblivion gjorde.

Men jeg kjøpte Skyrim VR på sommersalget til PS Store nå, og gud bedre meg, da fikk pipen en annen lyd!

Cabal

Legg inn av Cabal »

Spiller egentlig aldri lengre. Er minst 10 år siden jeg sluttet å spille særlig aktivt. Spilte en del call of duty og lignende, og før det var det Starcraft og Anarchy Online. Kjøpte dog Civilization VI i forfjor eller noe fordi jeg kjedet meg en dag. Spilte litt det og synes det var artig, men la det bort etter en stund. Mye av grunnen til at jeg sluttet å spille i det hele tatt, var at jeg gikk over til kun laptoper på et tidspunkt for mange år siden, og gadd ikke oppgradere og fornye den stasjonære hele tiden. Dermed ble det aldri bra nok hardware for nye spill.

Civilization likte jeg egentlig veldig godt. Kunne spille en time og legge bort noen dager, og så fortsette. Ikke var det en bønsj med kids som var 100 ganger bedre enn meg. Har akkurat installert Steam på en bittelitt gammel laptop, bare for moro skyld. Hadde Civ VI der, samt Battlefield: bad company 2, Modern Warfare 2, Football Manager 2009 og Team Fortress 2. Har prøvd MW og Battlefield litt, men tror ikke musa jeg har egner seg noe særlig til spill, samt at jeg har blitt for gammelt for dette (ennå ikke prøvd multiplayer der, men der kommer jeg til å suge bigtime nå).

Civilization kommer jeg nok til å prøve meg en del på fremover tror jeg. Er det noen som kan anbefale andre lignende spill forresten?

HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

Machine_Head skrev: lør jul 31, 2021 2:03 pm Mange flotte tilbud på sommersalg på PS-store, kjøpte Metro Exodus for en rolig hundrelapp og har prøvd ut det litt. Herlig atmosfære, tungt og solid gameplay, der jeg lever meg skikkelig inn i karakteren jeg spiller som og verdenen. Ting som at man må tørke vekk støv fra gassmasken sin manuelt og at kartet faktisk er et kart med kompass gjør veldig mye for opplevelsen.
Fantastisk spill dette! Anbefaler å utforske hver minste del av denne flotte spillverdenen. Lite tips uten å spoile for mye: det er et skjult system for moral/honor som har noe å si for storyen i de ulike kapitlene. Dette visste jeg ikke om før jeg var litt uti det.

RamsherE

Legg inn av RamsherE »

For tiden koser jeg meg med Hitman 3. Det gjør ingenting nytt fra de andre spillene i den nye Hitman-serien, men det er et solid stealth kosespill der man kan leke seg litt med å gjøre ting på forskjellige metoder. Synes dog de forskjellige områdene man blir satt i på Hitman 3 jevnt over er et step up fra de to forrige. Rolig spill å nyte den siste ferietiden med før hverdagen starter igjen, æsj.

rubberbandman

Legg inn av rubberbandman »

palimpsest skrev: man jul 19, 2021 9:38 pm
Canucks skrev: man jul 19, 2021 9:21 pmAv eldre spill som jeg finner frem med jevne mellomrom så er det spill som […] Diablo II[…].
Er du ladd for remaken som kommer i september eller? Tror jeg kommer til å bruke en usunn mengde tid på det når det kommer
Spiller Diablo 3 nå (etter flere års pause) som en slags "oppvarming" til D2 resurrected.
Overrasket over at de faktisk oppdaterer D3 fortsatt og legger inn nye ting.

Ser fram til Diablo 4, men regner med at Blizzard tar seg god tid med den.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

rubberbandman skrev: man aug 02, 2021 2:38 pm
palimpsest skrev: man jul 19, 2021 9:38 pm
Canucks skrev: man jul 19, 2021 9:21 pmAv eldre spill som jeg finner frem med jevne mellomrom så er det spill som […] Diablo II[…].
Er du ladd for remaken som kommer i september eller? Tror jeg kommer til å bruke en usunn mengde tid på det når det kommer
Spiller Diablo 3 nå (etter flere års pause) som en slags "oppvarming" til D2 resurrected.
Overrasket over at de faktisk oppdaterer D3 fortsatt og legger inn nye ting.

Ser fram til Diablo 4, men regner med at Blizzard tar seg god tid med den.
Diablo 3 har jeg spilt en del. Tok det frem nå nylig selv også. Det er artig, men ganske sjarmløst. Merker jeg blir mye fortere lei, i motsetning til Diablo 2 som jeg fremdeles spiller 25 år etter (herregud så fort tiden går). Tror nesten jeg heller ville dratt frem Diablo 1 også, om jeg hadde det, fremfor D3.

rubberbandman

Legg inn av rubberbandman »

palimpsest skrev: ons aug 04, 2021 9:14 am
rubberbandman skrev: man aug 02, 2021 2:38 pm Spiller Diablo 3 nå (etter flere års pause) som en slags "oppvarming" til D2 resurrected.
Overrasket over at de faktisk oppdaterer D3 fortsatt og legger inn nye ting.

Ser fram til Diablo 4, men regner med at Blizzard tar seg god tid med den.
Diablo 3 har jeg spilt en del. Tok det frem nå nylig selv også. Det er artig, men ganske sjarmløst. Merker jeg blir mye fortere lei, i motsetning til Diablo 2 som jeg fremdeles spiller 25 år etter (herregud så fort tiden går). Tror nesten jeg heller ville dratt frem Diablo 1 også, om jeg hadde det, fremfor D3.
Tenkte faktisk å finne fram D2 igjen helt til jeg innså at jeg har det på DVD og ikke har spiller lenger, så da ble det D3.
Spilte gjennom season 23(?) og surrer nå rundt i non-season, men har egentlig mistet entusiasmen, så det blir nok å finne noe annet å spille fram til D2.
D2 Resurrected skal vel uansett være så tett opptil originalen at det blir som å hoppe tilbake i tid, bare med bedre grafikk.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

rubberbandman skrev: ons aug 04, 2021 11:58 am
palimpsest skrev: ons aug 04, 2021 9:14 am
rubberbandman skrev: man aug 02, 2021 2:38 pm Spiller Diablo 3 nå (etter flere års pause) som en slags "oppvarming" til D2 resurrected.
Overrasket over at de faktisk oppdaterer D3 fortsatt og legger inn nye ting.

Ser fram til Diablo 4, men regner med at Blizzard tar seg god tid med den.
Diablo 3 har jeg spilt en del. Tok det frem nå nylig selv også. Det er artig, men ganske sjarmløst. Merker jeg blir mye fortere lei, i motsetning til Diablo 2 som jeg fremdeles spiller 25 år etter (herregud så fort tiden går). Tror nesten jeg heller ville dratt frem Diablo 1 også, om jeg hadde det, fremfor D3.
Tenkte faktisk å finne fram D2 igjen helt til jeg innså at jeg har det på DVD og ikke har spiller lenger, så da ble det D3.
Spilte gjennom season 23(?) og surrer nå rundt i non-season, men har egentlig mistet entusiasmen, så det blir nok å finne noe annet å spille fram til D2.
D2 Resurrected skal vel uansett være så tett opptil originalen at det blir som å hoppe tilbake i tid, bare med bedre grafikk.
Går vel an å laste ned D2 om du får lyst til å spille igjennom før Ressurrected slippes. Husker i hvert fall at det var sånn jeg fikk tak i det forrige gang jeg ville spille.

Lurer på om jeg skal lete en runde hjemme og se om jeg finner den gamle D1 disken min.

Sveinboer

Legg inn av Sveinboer »

Har gått tilbake til en gammel klassiker, nemlig Age of Empires 2 (Definitive Edition ) :D

Lezah

Legg inn av Lezah »

Sveinboer skrev: tor aug 05, 2021 11:45 pm Har gått tilbake til en gammel klassiker, nemlig Age of Empires 2 (Definitive Edition ) :D
Klassiker her også, er på mitt årlige Heroes 3-kjør...

Gringorilla

Legg inn av Gringorilla »

Brukt ferien på å spille Hades, med true ending og alle gjøremål utført.

Startet opp Watch Dogs Legion her om dagen. Støtte på en bug i andre mission som gjorde at jeg ikke kunne fortsette. Avinstallerte hele driten i frustrasjon, for så å installere det på nytt dagen etter, og da hadde jeg plutselig fullført det oppdraget med buggen.

Mjordan23

Legg inn av Mjordan23 »

Gringorilla skrev: lør aug 07, 2021 7:44 pm Brukt ferien på å spille Hades, med true ending og alle gjøremål utført.

Startet opp Watch Dogs Legion her om dagen. Støtte på en bug i andre mission som gjorde at jeg ikke kunne fortsette. Avinstallerte hele driten i frustrasjon, for så å installere det på nytt dagen etter, og da hadde jeg plutselig fullført det oppdraget med buggen.
Er spillet verdt å teste ut?

rubberbandman

Legg inn av rubberbandman »

Lezah skrev: lør aug 07, 2021 11:17 am Klassiker her også, er på mitt årlige Heroes 3-kjør...
Har utallige timer med HOMM3, men i min visdom kjøpte jeg ny pc uten dvd, så jeg får ikke installert det lenger.
Ser det er en HD remake på Steam, men den er visst uten Armageddon's Blade og The Shadow of Death, så det gidder jeg ikke.

Prøver meg på Bard's Tale trilogy nå, men hadde helt glemt hvor lite hjelpsomme de gamle rpg'ene var.
Ingen objectives/quests, og masse grinding for å komme seg noen vei. Mulig jeg legger det bort igjen snart.

Lezah

Legg inn av Lezah »

rubberbandman skrev: tir aug 10, 2021 5:03 pm Har utallige timer med HOMM3, men i min visdom kjøpte jeg ny pc uten dvd, så jeg får ikke installert det lenger.
Ser det er en HD remake på Steam, men den er visst uten Armageddon's Blade og The Shadow of Death, så det gidder jeg ikke.
GOG hat hele greia, med samtlige expansions, til en billig penge. GOG er glimende mt retro-spill. I tillegg er den glimrende HOTA-versjonen gratis online, så d

Brukeravatar
JCDenton
Innlegg: 107

Legg inn av JCDenton »

Først og fremst hvordan siterer man på dette forumet ?
Så til topic.


Sist fullført : Ingenting på en stund

Spiller nå : Snowrunner DLC, Doom Eternal PS5

Spiller snart : Kena : Bridge of spirits

Bongis

Legg inn av Bongis »

SIGRUN ER NEDE, og platinum er i boks!!!! Brukte sikkert 25 timer alene på dronningen, men seriøst hvor verdt det var! Jeg gjentar Sigrun er NEDE!!!

Brukeravatar
JCDenton
Innlegg: 107

Legg inn av JCDenton »

Justice 96 skrev: tir aug 10, 2021 11:05 pm Se til venstre for brukernavnet ditt, der ser du en ". Trykk på den.

Velkommen til FD
Takk. Er samme JCDenton som på VGD, som vil hvile i fred fremover :D

Brukeravatar
JCDenton
Innlegg: 107

Legg inn av JCDenton »

Mjordan23 skrev: man aug 09, 2021 2:44 pm
Gringorilla skrev: lør aug 07, 2021 7:44 pm Brukt ferien på å spille Hades, med true ending og alle gjøremål utført.

Startet opp Watch Dogs Legion her om dagen. Støtte på en bug i andre mission som gjorde at jeg ikke kunne fortsette. Avinstallerte hele driten i frustrasjon, for så å installere det på nytt dagen etter, og da hadde jeg plutselig fullført det oppdraget med buggen.
Er spillet verdt å teste ut?
Hvis du får det ekstremt billig, ja, ellers ikke.

Mjordan23

Legg inn av Mjordan23 »

JCDenton skrev: ons aug 11, 2021 8:41 am
Mjordan23 skrev: man aug 09, 2021 2:44 pm
Gringorilla skrev: lør aug 07, 2021 7:44 pm Brukt ferien på å spille Hades, med true ending og alle gjøremål utført.

Startet opp Watch Dogs Legion her om dagen. Støtte på en bug i andre mission som gjorde at jeg ikke kunne fortsette. Avinstallerte hele driten i frustrasjon, for så å installere det på nytt dagen etter, og da hadde jeg plutselig fullført det oppdraget med buggen.
Er spillet verdt å teste ut?
Hvis du får det ekstremt billig, ja, ellers ikke.
Ok, tenkte meg det ja.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Fortsatt spiller man Fifa 2003 (2002) på Playstation 2, elsker å leke "manager", starte opp i "bakgårdsligaer" og bygge meg fremover, med lite budsjett og sette sammen lag/spillere der flyter godt i hop. Vanskelighetsgraden er kanskje ikke så tøff, som på en del andre fotballspill, men lydene, musikken (soundtracket) og kameravinklene er blant de jeg er mest glad i, av samtlige FIFA spill fra tampen av 90-tallet og utover mot 00-tallet.

Blir nok å dra frem litt Ratchet and Clank, Sly Cooper osv utover mot de sene høstkvelder, og frister med å gyve løs på GTA: Vice City (2002) fra scratch.
Ja, er vel nostalgien som driver meg tilbake til disse spillene, og trives med det.

rubberbandman

Legg inn av rubberbandman »

Lezah skrev: tir aug 10, 2021 5:45 pm GOG hat hele greia, med samtlige expansions, til en billig penge. GOG er glimende mt retro-spill. I tillegg er den glimrende HOTA-versjonen gratis online, så d
Takk for tipset. Har nå skaffet og installert HOMM3 Complete fra GOG.
Da er det ihvertfall klart når jeg gir opp eller evt. fullfører Bard's Tale.

Gringorilla

Legg inn av Gringorilla »

Mjordan23 skrev: man aug 09, 2021 2:44 pm
Gringorilla skrev: lør aug 07, 2021 7:44 pm Brukt ferien på å spille Hades, med true ending og alle gjøremål utført.

Startet opp Watch Dogs Legion her om dagen. Støtte på en bug i andre mission som gjorde at jeg ikke kunne fortsette. Avinstallerte hele driten i frustrasjon, for så å installere det på nytt dagen etter, og da hadde jeg plutselig fullført det oppdraget med buggen.
Er spillet verdt å teste ut?
Watch Dogs? Tja. Man kan fint hoppe over det. Det er ganske tregt og uengasjerende i starten. Men for de som er litt tålmodige er det mye moro/spenning å finne. Noen gode og dystre storyer, nærmest uendelig med semi-interessante side missions, og mye lekenhet rundt det faktum at du kan rekruttere og spille som hvem som helst. Jeg spiller for tiden som en indisk dame, komplett med indisk aksent. Hysterisk morsomt til tider.

Nå skal det sies at jeg bare har spilt omtrent 25% av hovedstoryen, så mulig det blir enten bedre eller verre fremover. Det har i alle fall vært en oppadgående kurve så langt. Watch Dogs generelt er gøy, men jeg tror ikke de klarer å melke det noe mer etter dette spillet.

Brukeravatar
JCDenton
Innlegg: 107

Legg inn av JCDenton »

Gringorilla skrev: tor aug 12, 2021 12:23 am
Mjordan23 skrev: man aug 09, 2021 2:44 pm
Gringorilla skrev: lør aug 07, 2021 7:44 pm Brukt ferien på å spille Hades, med true ending og alle gjøremål utført.

Startet opp Watch Dogs Legion her om dagen. Støtte på en bug i andre mission som gjorde at jeg ikke kunne fortsette. Avinstallerte hele driten i frustrasjon, for så å installere det på nytt dagen etter, og da hadde jeg plutselig fullført det oppdraget med buggen.
Er spillet verdt å teste ut?
Watch Dogs? Tja. Man kan fint hoppe over det. Det er ganske tregt og uengasjerende i starten. Men for de som er litt tålmodige er det mye moro/spenning å finne. Noen gode og dystre storyer, nærmest uendelig med semi-interessante side missions, og mye lekenhet rundt det faktum at du kan rekruttere og spille som hvem som helst. Jeg spiller for tiden som en indisk dame, komplett med indisk aksent. Hysterisk morsomt til tider.

Nå skal det sies at jeg bare har spilt omtrent 25% av hovedstoryen, så mulig det blir enten bedre eller verre fremover. Det har i alle fall vært en oppadgående kurve så langt. Watch Dogs generelt er gøy, men jeg tror ikke de klarer å melke det noe mer etter dette spillet.
Nå, du skal ikke undervurdere hvor langt et spillselskap klarer å melke en IP.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Spill & Spillkonsoller»