NHL Draft 2022

Svar
Chromeback

NHL Draft 2022

Legg inn av Chromeback »

Det er vel aldri for tidlig å starte å følge en draft class?

2021 var det mange vil si var en draft class som kanskje ikke hadde det helt store potensialet, både grunnet lite spilletid i en Covid-sesong, men også en class uten de store enerne. Det at top 10 var ett stort spørsmålstegn frem til draften, og selv her kom det kanskje noen overraskelser for enkelte, gjør fremtiden til denne draften veldig interessant å følge.

I 2022 derimot, kommer det fort en class som blir veldig spennende å følge. Det er allerede en trio som skiller seg ut, men det ser også ut som om at det er en god del lovende talenter utenfor trekløveren også.

Jeg starter med disse tre i første omgang, og så får man gå igjennom de neste på listen i fremtiden. Vi har jo uansett god tid frem mot draften, og sesongen blir forhåpentligvis lengre i år. Dette blir muligens ikke tråden med mye aktivitet, men jeg håper at det er en tråd som vil inneholde mye kvalitet før neste års draft. Muligens at det blir en liten mock draft blant brukerne her inne neste sommer også? 8-)

Den som utpeker seg som neste sommer sin soleklare ener er Shane Wright (C). Canadieren blir sett på en, playmaker med en sniper release, og veldig vanskelig å stoppe i spillet. Hans 39 mål på 58 kamper (66 p tilsammen) i 19/20 sesongen står fortsatt høyt i kurs hos mange. Han fremstår som en ganske komplett spiller, og det er vanskelig å si hvor taket hans er. Potensialet er i hvert fall skyhøyt, og det er nok mange lag som nok ønsker seg neste års #1 pick.



Den første som truer Wright er nok en canadier, Matthew Savoie. Uten å legge for mye press på unggutten, så er en sammenligning mange gjør er opp mot en annen canadier, Connor McDavid. For Savoie er rask. Ekstremt rask. Savoie er en type som har blitt nevnt som ett top 3 pick i noen år allerede, men noterer meg at noen er usikre på om han egentlig er det. Personlig så tror jeg ikke at man finner en eneste GM med pick #2 som lar Savoie glippe. Taket er alt for høyt til å la muligheten gå fra seg. Han er som sagt rask, han har gode hender, og han er ikke redd for å være fysisk heller. Kanskje den spilleren jeg er mest spent på å følge denne sesongen.



Den tredje i trekløveret er finnen med det canadiske navnet Brad Lambert. Han blir rangert som alt fra #2 til #5, enn så lenge, men han er en del av det offensive trekløveret som blir nevnt i toppen av denne draften. Han blir ofte beskrevet som en dynamisk spiller, han har en høy hockey IQ kombinert med både gode skøyte- og stick-ferdigheter. En type man aldri kan gi noe særlig tid med pucken uten at man blir straffet for det. Rakk å vise seg frem i World Juniors til tross for en litt begrensede rolle, og unge alder.


MarioLemieux

Legg inn av MarioLemieux »

Ja, det blir en fryktelig bra draft i 22. Shane Wright blir en superstjerne. Brad Lambert har jeg også veldig sansen for. Litt mer usikker på Savoie, men han er den av den trioen jeg kjenner minst til også, må sies. Personlig gleder jeg meg enda mer til 23 draften, med headlinerene Connor Bedard og Matvei Michkov! *sikle*

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

MarioLemieux skrev: søn sep 05, 2021 4:19 pm Ja, det blir en fryktelig bra draft i 22. Shane Wright blir en superstjerne. Brad Lambert har jeg også veldig sansen for. Litt mer usikker på Savoie, men han er den av den trioen jeg kjenner minst til også, må sies. Personlig gleder jeg meg enda mer til 23 draften, med headlinerene Connor Bedard og Matvei Michkov! *sikle*
23 draften blir fort en ekstremt bra draft, ja, selv om jeg ikke helt har satt meg inn i de som kommer bak Bedard og Michkov enda.

Savoie blir den mest interessante å se hvor ender opp ja, ser at det er litt blandede meninger om han. Er vel den største jokeren i år, men pdd tror jeg fortsatt han går som topp 3.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Det er en god del spennende spillere som kommer bak denne trioen, og da prater vi særlig om noen av gutta fra Øst-Europa. Spørsmålet er jo om noen av lagene er skeptiske til å blant annet drafte disse russerne, men jeg regner med at de har koll på det når draften kommer. Tar en ny trio, før vi beveger oss lengre ned på listene.

Spilleren som spås til å sprekke trioen i åpningsinnlegget er den slovenske backen Simon Nemec, som spås alt imellom 2. og 4. picket. Spørs vel hvilke lag som ender opp med hvilke pick. Nemec gjorde seg blant annet kjent da han var den yngste spilleren i slovakias øverste divisjon med poeng i en kamp, da han noterte seg en assist som 15-åring. Virker som en vanvittig spennende type, spørsmålet er om han rates foran Lambert og Savoie. Rates alt mellom 2. og 4. pick.



Ivan Miroshnichenko er nok navnet man skal notere seg hvis man sitter med ett relativt høyt pick i draften. Russeren blir sett på som en som kan ta over arven til Ovi, og det er ikke helt uten grunn. Venstrevingen har ett ekstremt godt skudd, og han trenger ikke mye tid eller rom for å benytte seg av muligheten. Dette kombinert med gode skøyteferdigheter og en stor kropp gjør at han blir sett på som en type som er vond å stoppe. Virker som en type som går som nummer fem i årets draft, men jeg tror dette fort kan bli årets steal.



Slovakia er ikke helt ferdige i årets draft, og i venstrevingen Juraj Slafkovsky så har de nok ett stortalent. Blir ratet i sjiktet 5-7. pick og går nok bak russeren, vil jeg tro. Virker som en type som har høy hockey-IQ og vet hvor han skal plassere seg offensivt som gir han mange tap-ins, veldig gode playmaker-ferdigheter og gode hender. Han besitter et repertoar av dangles som gjør hockey gøy å se på.


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Kan jo bare kjøre en kjapp gjennomgang av de seks første spillerne og informasjonen deres.

1. Shane Wright
Alder: 17 (05.01.2004)
Posisjon: C
Nasjonalitet: Canada
Lag: Kingston Frontenacs (OHL)
Hånd: Høyre
Høyde: 185 cm
Vekt: 85 kg

2. Matthew Savoie
Alder: 17 (01.01.2004)
Posisjon: C
Nasjonalitet: Canada
Lag: Dubuque Fighting Saints (USHL)
Hånd: Høyre
Høyde: 179 cm
Vekt: 82 kg

3. Brad Lambert
Alder: 17 (19.12.2003)
Posisjon: C/RW
Nasjonalitet: Finland/Canada
Lag: JYP (Liiga)
Hånd: Høyre
Høyde: 183 cm
Vekt: 81 kg

4. Simon Nemec
Alder: 17 (15.2.2004)
Posisjon: D
Nasjonalitet: Slovakia
Lag: HK Nitra (Tipos Extraliga)
Hånd: Høyre
Høyde: 185 cm
Vekt: 87 kg

5. Ivan Miroshnichenko
Alder: 17 (04.02.2004)
Posisjon: LW
Nasjonalitet: Russland
Lag: Omskie Yastreby (MHL)
Hånd: Høyre
Høyde: 185 cm
Vekt: 84 kg

6. Juraj Slafkovsky
Alder: 17 (30.03.2004)
Posisjon: LW
Nasjonalitet: Slovakia
Lag: TPS (Liiga)
Hånd: Venstre
Høyde: 192 cm
Vekt: 102 kg

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Runder av med de ti første på lista, så da kjører vi ett lite firkløver her før man gir seg for i kveld.

Syvendemann på lista er en freak når det kommer til scoringer, og er den første amerikaneren vi tar for oss, selv om han også tydeligvis har canadisk blod i seg.

7. Rutger McGroarty
Alder: 17 (30.03.2004)
Posisjon: Center
Nasjonalitet: USA/Canada
Lag: USNTDP Juniors (USHL)
Hånd: Venstre
Høyde: 185 cm
Vekt: 95 kg

McGroarty blir nok fort å få ett kallenavn ala Caufield/Goalfield her fått. Han er nok mest kjent for 19/20 sesongen sin, hvor han endte opp med enorme 160 målpoeng for Oakland jr Grizzlies i 15U AAA, fordelt på 82 mål og 78 assist. Selv om nåværende lagkamerat Sean Spicer endte opp med 169 målpoeng for Honeybaked (mye på grunn av sine 118 assist!), så var det ingen som var i nærheten av McGroarty sine 82 mål. Han endte også opp med solide 90+ den sesongen. En spiller man regner med går som ett top 10-pick, men akkurat hvor blir vanskelig å spå.



8. Danila Yurov
Alder: 17 (22.12.2003)
Posisjon: RW
Nasjonalitet: Russland
Lag: Metallurg Magnitogorsk (KHL)
Hånd: Venstre
Høyde: 185 cm
Vekt: 78 kg

Listas andre russer, og som også KHL-bound, men heldigvis for NHL så er den ikke lengre enn til 22/23 sesongen. Det store spørsmålet er jo om han da ønsker å dra fra Russland. Blir holdt inne som ett sent top 10-pick hos de aller fleste, i sjiktet rundt 8.-10. pick. Han har gode skøyteferdigeter, kombinert med en fysisk spillestil som gjør det vanskelig å ta fra han pucken. Det virker som om at han er en som har litt av alt. Spilt to kamper for Metallurg i år, uten noen målpoeng enda. I fjor endte han opp med to målpoeng i KHL fordelt på 21 kamper (1+1, -4), og 25 målpoeng fordelt på 23 kamper i MHL (13+12, +10). Spilte play-off både i KHL og MHL, tre kamper for hver, seks totalt. I KHL ble det med ett mål og null assist, og i MHL var fasiten to mål og en assist.



9. David Jiricek
Alder: 17 (28.11.2003)
Posisjon: D
Nasjonalitet: Tjekkia
Lag: HC Plzen (Czech Extraliga)
Hånd: Høyre
Høyde: 191 cm
Vekt: 80 kg

Listas andre back, det er helt tydelig at det er de offensive spillerne som rates høyt i år. Tjekkeren er også den eldste av de var har vært innom så langt. Med sine 191 cm på sokkelesten, så er han ikke noen smågutt, og han er ikke redd for å spille fysisk. Han har også ett helt vanvittig skudd. One-timer skuddet hans kommer det nok til å bli pratet mye om inn mot draften. Allikevel så er det ett litt splittet syn på hvor han havner i draften. Han ligger på alt fra 8. pick og helt ned til 16. picket. Leverte noe som ser ut som en helt ok sesong for Plzen i fjor også, hvor han fikk 34 kamper i Extraliga. 9 målpoeng, 3+6 og +13 totalt.



10. Isaac Howard
Alder: 17 (30.03.2004)
Posisjon: LW
Nasjonalitet: USA
Lag: US National U18 team (USDP)
Hånd: Venstre
Høyde: 178 cm
Vekt: 79 kg

Amerikaneren er en av de som ligger i vannskorpen i å bli ett top 10-pick, der de aller fleste tror han blir det tiende picket, men han kan like gjerne falle utenfor. Han fikk mye oppmerksomhet under Youth Olympics i 19/20 sesongen, hvor han endte opp med syv mål på fem kamper. Riktignok null assist å ta med seg, men han tok virkelig steget under denne turneringen. Virker også som en naturlig målscorer, som virker å ta nivået uansett hvor han spiller. Fra 22/23 sesongen så skal han spille for Minnesota-Duluth Bulldogs.


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Kommer til å droppe YouTube-videoene utover nå, siden blir så utrolig treig av det. Men kjører på videre nedover lista, nå begynner vi på navn jeg ikke har like god kontroll på, så det blir litt så som så nå.

11. Seamus Casey
Alder: 17 (08.01.2004)
Posisjon: D
Nasjonalitet: USA
Lag: USNTDP (USHL)
Hånd: Høyre
Høyde: 178 cm
Vekt: 73 cm

Amerikaneren er en vanvittig spennende offensiv spiller, og har et arsenal som få andre har. Playmaking, dekes, gode skøyteferdigheter og og et veldig godt skudd gjør han til en back nok mange lag vil studere inn mot draften, men størrelsen er nok det store spørsmålet rundt han. 73 kg fordelt på 178 cm er ikke mye vekt, og det vil nok eventuelt ta litt tid før han er klar for en hverdag i NHL. Tippes på å gå som et top 15-pick.

12. Logan Cooley
Alder: 17 (04.05.2004)
Posisjon: C
Nasjonalitet: USA
Lag: U.S National U18 Team (USDP)
Hånd: L
Høyde: 179 cm
Vekt: 79 kg

Enda en amerikaner som sees på som ett top-15 pick, noterer meg også at enkelte holder han såpass høyt om ett potensielt #6 pick. En center som skal ha god statistikk på face-offene, og en two-way forward som jeg vet veldig lite om. Blir interessant å se og høre mer om han ila året.

13. Joakim Kemell
Alder: 17 (27.04.2004)
Posisjon: RW
Nasjonalitet: Finland
Lag: JYP (Liiga)
Hånd: Høyre
Høyde: 181 cm
Vekt: 80 cm

Enda en finne som blir sett på som ett sent top-15 pick. En kreativ spiller med gode ferdigheter, og som heller ikke er redd for å skyte. Skaper mye målpoeng.

14. Elias Salomonsson
Alder: 17 (31.08.2004)
Posisjon: D
Nasjonalitet: Sverige
Lag: Skelleftåa AIK J20 (J20 Nationell)
Hånd: Høyre
Høyde: 186 cm
Vekt: 73 kg

Listas første svenske, men det er litt vanskelig å si hvor backen kommer til å gå hen i draften. Kan fort være at han klarer å snike seg inn som et top 15-pick, men det kan like gjerne bli top 20. Virker som en dynamisk spiller, som er god både med og uten puck. Gode hender som er flink til å flytte pucken riktig. Kanskje litt lett fortsatt, som vår andre back på lista. Må nok legge på seg en del kg med muskler før han er klar for en hverdag i NHL. Han fikk tre kamper i SHL i fjor (0-0, -1). Blir interessant å se om det blir flere kamper der i år.

15. Ryan Chesley
Alder: 17 (27.02.2004)
Posisjon: D
Nasjonalitet: USA
Lag: U.S National U18 Team (USDP)
Hånd: Høyre
Høyde: 183 cm
Vekt: 88 kg

Enda en som jeg vet veldig lite om, men den amerikanske backen har potensialet til å gå som et top-20 pick. Må nok følge med litt på han i år, for vet ikke all verdens om han. Han har tydeligvis fått ett oppsving det siste året, ser at det er enkelte som rater han som dette årets beste defence man, også bedre enn Casey som er nevnt tidligere her i dette innlegget. Skal visst være bedre defensivt enn offensivt, men han klarer seg greit offensivt også. Kan fort spille seg opp mye i løpet av året. Ser faktisk at enkelte mener at han har potensialet til å bli picket bak Wright, og sammenlignes med Doughty. Kan bli en uhyre spennende spiller å følge med på.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Da er NHL endelig i gang, og det betyr at det kun er en måned til college-sesongen starter!

Tenker bare å ta det her i tråden også, så blir det mer samlet, ikke at jeg tror at tråden kommer til å ha høy aktivitet før selve draft-dagene som blir holdt 7.-8. juli neste sommer uansett :lol: Selve draften vil bli holdt i Montreal.

Hvis det er noen som ønsker å se college-hockey, men ikke helt vet hvordan, så er det bare å sende meg en PM her inne :D

Personlig kommer jeg mest til å følge Michigan, mest på grunn av det vanvittige laget de stiller med i år.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »



Ålreit start på sesongen for Michigan. Hvis ikke denne gjengen gjør det bra i år forstår jeg ingenting.

Bilde

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Interessant å se Pronman sin første liste om neste års draft class, mange overraskelser her. Merker at CoVid-sesongene har vært med på å shuffle om på rankingen veldig og noen har startet sesongen litt dårligere enn forventet, samtidig som han ikke rater classen like høyt som veldig mange andre.

Her er Pronman sin første top 23 for sesongen:

Tier 1: Projected NHL All-Star

1. Shane Wright, C, Kingston - OHL

Tier 2: Projected bubble NHL All-Star or top of the lineup player

2. Ivan Miroshinchenko, LW, Omsk - VHL

3. Logan Cooley, C, U.S. NTDP - USHL

Tier 3: Projected top of lineup player

4. David Jiricek, RHD, Plzn - Czech Extraliga

5. Juraj Slafkovsky, LW, TPS - Liiga

6. Joakim Kemell, RW, JYP - Liiga

Tier 4: Projected bubble top or middle of lineup player

7. Matthew Savoie, C, Winnipeg - WHL

8. Simon Nemec, RHD, Nitra - Slovakia

9. Conor Geekie, C, Winnipeg - WHL

10. Brad Lambert, C, JYP - Liiga

11. Danila Yurov, RW, Magnitogorsk - KHL

12. Nathan Gaucher, C, Quebec - QMJHL

Tier 5: Projected middle of lineup player

13. Filip Mesar, RW, Poprad - Slovakia

14. Marco Kasper, LW, Rogle - SHL

15. Isaac Howard, RW, U.S. NTDP - USHL

16. Tristan Luneau, RHD, Gatineau - QMJHL

17. Ryan Chesley, RHD, U.S. NTDP - USHL

18. Frank Nazar, C, U.S. NTDP - USHL

19. Rutger Mcgroarty, LW, U.S. NTDP - USHL

20. Alexander Perevalov, LW, Yaroslavl - MHL

21. Jonathan Lekkerimaki RW, Djurgården - Sweden J20

22. Liam Ohgren, LW, Djurgården - SHL

23. Denton Mateychuk, LHD, Moose Jaw - WHL.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Nydelige matcher.





Michigan roter mye i kamp to. Kent Johnson er en vanvittig magiker med pucken, men det er jo ikke akkurat noe nytt. Spent på hvordan han vil skli inn hos Columbus etter hvert.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Scott Wheeler er ute med sin preliminary top 64 ranking for the 2022 NHL Draft.

Kort oppsummert så består listen av 48 forwards, 16 defensemen, og ingen goalies. Det er 26 canadiere, 12 amerikanere, ni svensker, seks finner, fem russere, tre slovakere, en tsjekker, en tysker og en østerriker.

1. Shane Wright — C, Kingston Frontenacs

2. Matthew Savoie — C, Winnipeg Ice

3. Simon Nemec — RHD, HK Nitra

4. Brad Lambert — C/RW, JYP

5. Danila Yurov — LW/RW, Metallurg Magnitogorsk

6. Joakim Kemell — RW, JYP

7. Ivan Miroshnichenko — LW/RW, Omskie Krylia

8. Juraj Slafkovsky — LW, TPS

9. Logan Cooley — C, U.S. NTDP

10. David Jiricek — RHD, HC Plzen

11. Isaac Howard — LW/RW, U.S. NTDP

12. Frank Nazar — C/RW, U.S. NTDP

13. Conor Geekie — C, Winnipeg Ice

14. Rutger McGroarty — C/LW, U.S. NTDP

15. Jonathan Lekkerimäki — RW, Djurgårdens

16. Elias Salomonsson — RHD, Skellefteå AIK

17. Seamus Casey — RHD, U.S. NTDP

18. Noah Östlund — C, Djurgårdens IF

19. Liam Öhgren — LW, Djurgårdens IF

20. Ryan Chesley — RHD, U.S. NTDP

21. David Goyette — C/LW, Sudbury Wolves

22. Jack Hughes — C, Northeastern University

23. Ty Nelson — RHD, North Bay Battalion

24. Filip Mesar — LW/RW, HK Poprad

25. Alexander Perevalov — LW/RW, Loko Yaroslavl

26. Marco Kasper — C, Rögle BK

27. Simon Forsmark — LHD, Örebro HK

28. Denton Mateychuk — LHD, Moose Jaw Warriors

29. Nathan Gaucher — C, Quebec Remparts

30. Antonin Verreault — LW, Gatineau Olympiques

31. Tristan Luneau — RHD, Gatineau Olympiques

32. Lane Hutson — LHD, U.S. NTDP

33. Jack Devine - RW, NCAA, U. of Denver

34. Markus Vidicek - C, QMJHL, Halifax

35. Miko Matikka - RW, U20/Liiga, Jokerit

36. Mats Lindgren - LHD, WHL, Kamloops

37. Jordan Dumais - RW, QMJHL, Halifax

38. Mattias Hävelid - RHD, J20, Linköping

39. Jordan Gustafson - C, WHL, Seattle

40. Matthew Poitras - C, OHL, Guelph

41. Ludwig Persson - C, J20/SHL, Frolunda

42. Paul Ludwinski - C, OHL, Kingston

43. Kevin Korchinski - LHD, WHL, Seattle

44. Rieger Lorenz - C, AJHL, Okotoks

45. Hunter Haight - C, OHL, Barrie

46. Cruz Lucius - RW/LW, NTDP, U18

47. Cutter Gauthier - LW, NTDP, U18

48. Jimmy Snuggerud - RW, NTDP, U18

49. Bryce McConnell-Barker - C, OHL, Soo

50. Pano Fimis - C, OHL, Niagara

51. Brandon Lisowsky - C, WHL, Saskatoon

52. Mathew Ward - RW, WHL, Swift Current

53. Julian Lutz - LW/RW, DEL, Munchen

54. Jani Nyman - LW, Liiga, Ilves

55. Filip Bystedt - C, J20/SHL, Linkoping

56. Ilya Kvochko - C, MHL, Magnitogorsk

57. Otto Salin - RHD, U20/Liiga, HIFK

58. Artyom Duda - LHD, MHL, Moskva

59. Calle Odelius - LHD, J20/SHL, Djurgårdens

60. Danny Zhilkin - C, OHL, Guelph

61. Liam Arnsby - C, OHL, North Bay

62. Luke Woodworth - C/RW, QMJHL, Drummondville

63. Kasper Kulonummi - RHD, U20/Liiga, Jokerit

64. Justin Côté - C/LW, QMJHL, Drummondville

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Chromeback skrev: lør nov 06, 2021 12:54 pm Scott Wheeler er ute med sin preliminary top 64 ranking for the 2022 NHL Draft.

Kort oppsummert så består listen av 48 forwards, 16 defensemen, og ingen goalies. Det er 26 canadiere, 12 amerikanere, ni svensker, seks finner, fem russere, tre slovakere, en tsjekker, en tysker og en østerriker.

1. Shane Wright — C, Kingston Frontenacs

2. Matthew Savoie — C, Winnipeg Ice

3. Simon Nemec — RHD, HK Nitra

4. Brad Lambert — C/RW, JYP

5. Danila Yurov — LW/RW, Metallurg Magnitogorsk

6. Joakim Kemell — RW, JYP

7. Ivan Miroshnichenko — LW/RW, Omskie Krylia

8. Juraj Slafkovsky — LW, TPS

9. Logan Cooley — C, U.S. NTDP

10. David Jiricek — RHD, HC Plzen

11. Isaac Howard — LW/RW, U.S. NTDP

12. Frank Nazar — C/RW, U.S. NTDP

13. Conor Geekie — C, Winnipeg Ice

14. Rutger McGroarty — C/LW, U.S. NTDP

15. Jonathan Lekkerimäki — RW, Djurgårdens

16. Elias Salomonsson — RHD, Skellefteå AIK

17. Seamus Casey — RHD, U.S. NTDP

18. Noah Östlund — C, Djurgårdens IF

19. Liam Öhgren — LW, Djurgårdens IF

20. Ryan Chesley — RHD, U.S. NTDP

21. David Goyette — C/LW, Sudbury Wolves

22. Jack Hughes — C, Northeastern University

23. Ty Nelson — RHD, North Bay Battalion

24. Filip Mesar — LW/RW, HK Poprad

25. Alexander Perevalov — LW/RW, Loko Yaroslavl

26. Marco Kasper — C, Rögle BK

27. Simon Forsmark — LHD, Örebro HK

28. Denton Mateychuk — LHD, Moose Jaw Warriors

29. Nathan Gaucher — C, Quebec Remparts

30. Antonin Verreault — LW, Gatineau Olympiques

31. Tristan Luneau — RHD, Gatineau Olympiques

32. Lane Hutson — LHD, U.S. NTDP

33. Jack Devine - RW, NCAA, U. of Denver

34. Markus Vidicek - C, QMJHL, Halifax

35. Miko Matikka - RW, U20/Liiga, Jokerit

36. Mats Lindgren - LHD, WHL, Kamloops

37. Jordan Dumais - RW, QMJHL, Halifax

38. Mattias Hävelid - RHD, J20, Linköping

39. Jordan Gustafson - C, WHL, Seattle

40. Matthew Poitras - C, OHL, Guelph

41. Ludwig Persson - C, J20/SHL, Frolunda

42. Paul Ludwinski - C, OHL, Kingston

43. Kevin Korchinski - LHD, WHL, Seattle

44. Rieger Lorenz - C, AJHL, Okotoks

45. Hunter Haight - C, OHL, Barrie

46. Cruz Lucius - RW/LW, NTDP, U18

47. Cutter Gauthier - LW, NTDP, U18

48. Jimmy Snuggerud - RW, NTDP, U18

49. Bryce McConnell-Barker - C, OHL, Soo

50. Pano Fimis - C, OHL, Niagara

51. Brandon Lisowsky - C, WHL, Saskatoon

52. Mathew Ward - RW, WHL, Swift Current

53. Julian Lutz - LW/RW, DEL, Munchen

54. Jani Nyman - LW, Liiga, Ilves

55. Filip Bystedt - C, J20/SHL, Linkoping

56. Ilya Kvochko - C, MHL, Magnitogorsk

57. Otto Salin - RHD, U20/Liiga, HIFK

58. Artyom Duda - LHD, MHL, Moskva

59. Calle Odelius - LHD, J20/SHL, Djurgårdens

60. Danny Zhilkin - C, OHL, Guelph

61. Liam Arnsby - C, OHL, North Bay

62. Luke Woodworth - C/RW, QMJHL, Drummondville

63. Kasper Kulonummi - RHD, U20/Liiga, Jokerit

64. Justin Côté - C/LW, QMJHL, Drummondville
Vil nok endre seg noe etterhvert men veldig kjekt å følge. Kun Lambert jeg har sett mer enn en gang og han er veldig lovende

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

TAdams6 skrev: lør nov 06, 2021 3:54 pm
Chromeback skrev: lør nov 06, 2021 12:54 pm Scott Wheeler er ute med sin preliminary top 64 ranking for the 2022 NHL Draft.
Vil nok endre seg noe etterhvert men veldig kjekt å følge. Kun Lambert jeg har sett mer enn en gang og han er veldig lovende
Definitivt! Regner med at det spesielt vil være en del endringen i 2. - 10. spotten frem til selve draften, og særlig etter lotteriet. 21. - 25. mars så er det jo også ungdoms-OL i Finland, blir gøy å følge!

Edit: Eller OL er det jo ikke. European Youth Olympic Winter Festival er det. Men da kan man nok få sett litt nærmere på disse unge svenskene, finnene og russerne og resten av øst-europeerne.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Personlig har jeg fått veldig sansen for den amerikanske trioen Howard, McGroarty og Casey. Så blir det spørsmålet om de klarer å spille seg inn i en topp 10-diskusjon.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Chromeback skrev: tor okt 14, 2021 1:50 pm Da er NHL endelig i gang, og det betyr at det kun er en måned til college-sesongen starter!

Tenker bare å ta det her i tråden også, så blir det mer samlet, ikke at jeg tror at tråden kommer til å ha høy aktivitet før selve draft-dagene som blir holdt 7.-8. juli neste sommer uansett :lol: Selve draften vil bli holdt i Montreal.

Hvis det er noen som ønsker å se college-hockey, men ikke helt vet hvordan, så er det bare å sende meg en PM her inne :D

Personlig kommer jeg mest til å følge Michigan, mest på grunn av det vanvittige laget de stiller med i år.
Følger du med? Minnesota slo Michigan igår med 2 mål fra Chaz Lucius som er draftet av Jets. Vet du hvordan han har gjort det og hvem står fram i college hockeyen sålangt?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

TAdams6 skrev: lør des 04, 2021 8:32 am
Følger du med? Minnesota slo Michigan igår med 2 mål fra Chaz Lucius som er draftet av Jets. Vet du hvordan han har gjort det og hvem står fram i college hockeyen sålangt?
Her må jeg dessverre komme med ett litt skuffende svar. Endt opp med ny jobb, innenfor ett helt nytt felt for min egen del, så den siste måneden så har all tid og energi egentlig gått til dette. Får såvidt fulgt med på Flyers om dagen, så håper på å komme sterkere tilbake når hverdagen faller litt mer på plass igjen :D Ser for meg at julen går mye til å lese meg opp på alt jeg har gått glipp av, samme med Calder også for så vidt.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Denne er egentlig ikke relevant før draften i 23, men dæven døtte, for en spiller denne russeren kan komme til å bli.


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Artig, artig. På NHL Central Scouting sin europeiske rangering så kommer det tre nordmenn på listen.

Som nummer 60 så finner man Hamar-gutten Martin Johnsen som er under kontrakt med Färjestad.

På 90. plass finner vi Vålerenga-backen Gabriel Koch, mens på 104. plass finner man Storhamars Eskild Bakke Olsen.

De to førstnevnte har blitt kontaktet av NHL-klubber, men det blir nok ikke noen høye drafts her vil jeg tro. Sistnevnte har dessverre dratt på seg kyssesyken.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Igjen, ikke før 2023 denne karen går som 1OA, men altså. Det er så lett.


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Chromeback skrev: man feb 07, 2022 8:46 am Igjen, ikke før 2023 denne karen går som 1OA, men altså. Det er så lett.

Blir dette en ny spiller i Crosby/McDavid nivået? Kan fort se slik ut ja.

Vil noen klubber gjøre noe taktisk for å kapre han o draften neste år? En spillet alle vil ha

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Connor Bedard has 26 points over his current 12-game point streak.

He’s 16 years old.

This is ridiculous.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Connor McDavid’s U17 season (56 GP):

• 28 goals
• 99 points

Connor Bedard’s U17 season (56-game pace)

• 45 goals
• 87 points

Bedard is 7 months younger than McDavid was and plays with FAR less talent in Regina.

It’s wild what he’s accomplishing

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Nå har jo forsåvidt trekningen vært også, Canadiens går altså fra Stanley Cup-finals til #1 pick på ett år. Solid det, særlig i ett draft år som dette.

1. Habs
2. Devils
3. Coyotes
4. Kraken
5. Flyers
6. Columbus (via Blackhawks)
7. Senators
8. Red Wings
9. Sabres
10. Ducks
11. Sharks
12. Columbus
13. Isles
14. Jets
15. Canucks
16. Sabres (via Vegas)

Litt avhengig av hva som går på de fire første, håper jeg at Flyers går slovensk på nummer fem. Enten Nemec, men regner med Devils eller Yotes stikker av med han, eller Slafkovsky hvis Kraken lar han passere på #4.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Chromeback skrev: lør nov 06, 2021 12:54 pm 4. Brad Lambert — C/RW, JYP
Stakkars Lambert, blir nok fort årets faller, og går vel neppe i 1. runde nå.

Ellers for en draft Slovakia kommer til og ha i år, med Nemec og Slafkovsky.

Wright har også lenge vært consesus nummer 1, men har vært enkelte som har snakket både om Cooley og Slaf som mulige kandidater, men Habs går nok for Wright til slutt.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Canucks skrev: man jun 13, 2022 2:25 pm
Chromeback skrev: lør nov 06, 2021 12:54 pm 4. Brad Lambert — C/RW, JYP
Stakkars Lambert, blir nok fort årets faller, og går vel neppe i 1. runde nå.

Ellers for en draft Slovakia kommer til og ha i år, med Nemec og Slafkovsky.

Wright har også lenge vært consesus nummer 1, men har vært enkelte som har snakket både om Cooley og Slaf som mulige kandidater, men Habs går nok for Wright til slutt.
Jeg er ikke oppdatert på Lambert. Hva har skjedd?

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

TAdams6 skrev: man jun 13, 2022 4:32 pm
Canucks skrev: man jun 13, 2022 2:25 pm
Chromeback skrev: lør nov 06, 2021 12:54 pm 4. Brad Lambert — C/RW, JYP
Stakkars Lambert, blir nok fort årets faller, og går vel neppe i 1. runde nå.

Ellers for en draft Slovakia kommer til og ha i år, med Nemec og Slafkovsky.

Wright har også lenge vært consesus nummer 1, men har vært enkelte som har snakket både om Cooley og Slaf som mulige kandidater, men Habs går nok for Wright til slutt.
Jeg er ikke oppdatert på Lambert. Hva har skjedd?
Ingen super sesong for og si det mildt, er fortsatt en del som tror at han går mid-1st round, men for et par år siden var hypen rundt Lambert stor, det var han, Wright og Savoie, sistnevnte har også falt. 2022 skulle være en stor draft, men tror Bedard neste år har tatt lufta mye ut av årets draft.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»