Radiohead

Svar
Megapixsel

Radiohead

Legg inn av Megapixsel »

Regner med det er en del Radiohead fans her inne som har hørt lenge og kort på de.

Personlig begynte jeg faktisk å høre på de bare for et par år siden. En av mine bestekompiser har mast i mange år. Men har nesten vært litt på trass at jeg ikke har giddet og heller "kastet" bort tiden på band som Coldplay. Sett i ettertid er jo dette flaut nesten.

For Radiohead er virkelig det mest fantastiske jeg har hørt. Og jeg har ikke hørt halvparten av sangene enda. Men omtrent alltid for hver nye sang jeg hører så faller den fort i smak. Noen sanger trenger man å høre litt flere ganger, men plutselig er den helt konge.

Hva er deres favorittsanger? Synes det er vanskelig å sette opp en topp tre liste etc. Men den sangen jeg likte best i starten var faktisk Black Star og den er fortsatt en av de jeg liker best.

La denne tråden bli lang og god!

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Tråden er henta fra VGD om noen husker den. Lang var den ikke, men noe oppslutning for tidenes beste band var det.
Har hørt svært lite på Radiohead i år faktisk. Så å få noen av sangene inn helt på topp på Spotify for 2021 er nok bare å glemme.
Men alltids godt med litt annerledes musikk for så å gå tilbake til Radiohead.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Takk for tipset! Skal nå sette på A moonshaped

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

vadefugl skrev: lør sep 04, 2021 2:57 am Takk for tipset! Skal nå sette på A moonshaped
God fornøyelse!

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Ale-Jet skrev: lør sep 04, 2021 7:14 pm
Megapixsel skrev: lør sep 04, 2021 2:52 am Tråden er henta fra VGD om noen husker den. Lang var den ikke, men noe oppslutning for tidenes beste band var det.
Har hørt svært lite på Radiohead i år faktisk. Så å få noen av sangene inn helt på topp på Spotify for 2021 er nok bare å glemme.
Men alltids godt med litt annerledes musikk for så å gå tilbake til Radiohead.
En av de aller beste for meg. Lucky live er så bra også.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Tidenes band for min del. Hører på de stadig vekk.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

MadBum skrev: lør sep 04, 2021 10:01 pm Tidenes band for min del. Hører på de stadig vekk.
Klart de er det.
Topp fem?

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Megapixsel skrev: lør sep 04, 2021 2:51 am Regner med det er en del Radiohead fans her inne som har hørt lenge og kort på de.
Hørt på siden 1997. The Bends, OK Computer, Kid A, Amnesiac og In Rainbow er 5 stråååålende album. Kid A er noe utskjelt av fansen, men det er fylt med helt fantastiske øredrops.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Det aller beste som inkluderer Radiohead er South Park-episoden de er med i. Den er klasse.

Selve bandet har jeg aldri forstått greia med, men hver sin smak :)

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Crynix skrev: tor sep 09, 2021 7:01 pm Det aller beste som inkluderer Radiohead er South Park-episoden de er med i. Den er klasse.

Selve bandet har jeg aldri forstått greia med, men hver sin smak :)
Du er en fin fyr og jeg er glad i deg. Men her skuffer du så jævlig. Og du tar feil:p
Kom deg til Bergen så blir det andre bollær.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Knaberaps skrev: tor sep 09, 2021 6:56 pm
Megapixsel skrev: lør sep 04, 2021 2:51 am Regner med det er en del Radiohead fans her inne som har hørt lenge og kort på de.
Hørt på siden 1997. The Bends, OK Computer, Kid A, Amnesiac og In Rainbow er 5 stråååålende album. Kid A er noe utskjelt av fansen, men det er fylt med helt fantastiske øredrops.
Nå tenkte jeg faktisk på låter, men det er kanskje enda vanskeligere :D

Er jævlig svak for The Bends. Falt pladask etter at jeg hørte Black Star av alle ting. Fortsatt en av mine favoritter.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Megapixsel skrev: fre sep 10, 2021 8:36 pm
Crynix skrev: tor sep 09, 2021 7:01 pm Det aller beste som inkluderer Radiohead er South Park-episoden de er med i. Den er klasse.

Selve bandet har jeg aldri forstått greia med, men hver sin smak :)
Du er en fin fyr og jeg er glad i deg. Men her skuffer du så jævlig. Og du tar feil:p
Kom deg til Bergen så blir det andre bollær.
En tur til Bergen kunne ikke falle meg inn! :lol:

Joda, skal nok få til det. Så får du forsøke å overbevise meg om at Radiohead er et godt band innen den tid ;)

Fremsynt

Legg inn av Fremsynt »

Radiohead er bra saker.
Har alle de gamle albumene. Dog kun på CD, skulle hatt dem på vinyl.
"Exit music" er vakker da..

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Crynix skrev: fre sep 10, 2021 8:57 pm
Megapixsel skrev: fre sep 10, 2021 8:36 pm
Crynix skrev: tor sep 09, 2021 7:01 pm Det aller beste som inkluderer Radiohead er South Park-episoden de er med i. Den er klasse.

Selve bandet har jeg aldri forstått greia med, men hver sin smak :)
Du er en fin fyr og jeg er glad i deg. Men her skuffer du så jævlig. Og du tar feil:p
Kom deg til Bergen så blir det andre bollær.
En tur til Bergen kunne ikke falle meg inn! :lol:

Joda, skal nok få til det. Så får du forsøke å overbevise meg om at Radiohead er et godt band innen den tid ;)
Hvilke sanger liker du?

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Megapixsel skrev: fre sep 10, 2021 9:27 pm
Crynix skrev: fre sep 10, 2021 8:57 pm
Megapixsel skrev: fre sep 10, 2021 8:36 pm

Du er en fin fyr og jeg er glad i deg. Men her skuffer du så jævlig. Og du tar feil:p
Kom deg til Bergen så blir det andre bollær.
En tur til Bergen kunne ikke falle meg inn! :lol:

Joda, skal nok få til det. Så får du forsøke å overbevise meg om at Radiohead er et godt band innen den tid ;)
Hvilke sanger liker du?
Creep er ålreit, ellers sliter jeg med å finne noen jeg faktisk kan si jeg genuint liker. Men du vet jo roughly hvilke sjangere og artister jeg liker, så det kan hende du finner noen i katalogen jeg ikke har hørt. Skal ikke grave så altfor dypt før jeg begir meg ut i ukjent farvann.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Prøvde virkelig beinhardt å like Radiohead i sin tid. OK Computer kom ut da jeg var 19 og skulle man få kred for musikksmak var Radiohead et must. Men det var katzenjammer i mine ører og er det enda.

Har etterhvert avfunnet med at jeg aldri vil bli hipster nok til å greie å høre Radiohead uten å lure på hvordan jeg får skrudd av den grufulle sutringen.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Jeg har en oppfatning av at de fleste enten elsker Radiohead eller "hater" dem. Personlig har jeg et litt merkelig forhold til dem. Jeg elsker OK Computer, liker mange av sangene fra The Bends, og liker en del diverse andre låter. Men siden jeg sjeldent hører på hele album, ofte finner mine favoritter og hører på dem, og sjeldent utforsker nye låter, er det mye av katalogen til Radiohead jeg rett og slett ikke har hørt på. Og dessverre har jeg funnet en del sære og rare låter som jeg ikke liker de få gangene jeg har utforsket noe nytt.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Knaberaps skrev: tor sep 09, 2021 6:56 pm
Megapixsel skrev: lør sep 04, 2021 2:51 am Regner med det er en del Radiohead fans her inne som har hørt lenge og kort på de.
Kid A er noe utskjelt av fansen
Hva i Sverige? Første jeg har hørt. Er vel tilnærmet unisont hyllet av kritikere og fans som et av tidenes beste album.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

silkyglenjohnson skrev: tir sep 28, 2021 9:39 am Hva i Sverige? Første jeg har hørt. Er vel tilnærmet unisont hyllet av kritikere og fans som et av tidenes beste album.
Jeg må muligens bøye meg i hatten og ta av meg støvet. Jeg har nok blandet med noe helt annet her.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Knaberaps skrev: tir sep 28, 2021 4:33 pm
silkyglenjohnson skrev: tir sep 28, 2021 9:39 am Hva i Sverige? Første jeg har hørt. Er vel tilnærmet unisont hyllet av kritikere og fans som et av tidenes beste album.
Jeg må muligens bøye meg i hatten og ta av meg støvet. Jeg har nok blandet med noe helt annet her.
Kan hende du blander med The King Of Limbs? Er vel det av albumene deres som har blitt møtt med mest lunken kritikk i hvert fall. For meg er den et klart hakk under det beste de har gjort, men fortsatt et solid album med mange sanger som kommer til sin rett live. Denne From the Basement-versjonen er fet.


Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

silkyglenjohnson skrev: tir sep 28, 2021 6:17 pm
Kan hende du blander med The King Of Limbs? Denne From the Basement-versjonen er fet.
Jeg vet ærlig talt ikke. Jeg har lenge "visst" at Kid A var utskjelt, men innser nå at så ikke er tilfelle. Gudene må vite hvor jeg hadde det fra. Både den og In Rainbow From The Basement er gulle god...

Corvus

Legg inn av Corvus »

trønderen skrev: lør sep 11, 2021 4:50 pm Jeg har en oppfatning av at de fleste enten elsker Radiohead eller "hater" dem. Personlig har jeg et litt merkelig forhold til dem. Jeg elsker OK Computer, liker mange av sangene fra The Bends, og liker en del diverse andre låter. Men siden jeg sjeldent hører på hele album, ofte finner mine favoritter og hører på dem, og sjeldent utforsker nye låter, er det mye av katalogen til Radiohead jeg rett og slett ikke har hørt på. Og dessverre har jeg funnet en del sære og rare låter som jeg ikke liker de få gangene jeg har utforsket noe nytt.
Omtrent identisk som meg dette. Elsker OK Computer selvsagt, på the Bends er det 4-5 fantastiske låter. Falt dessverre litt av lasset etter OK. Har ikke helt oversikten etter det, plutselig hørte jeg Pyramid Song som var enorm. Er det Kid A jeg først bør høre på?

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Satan så bra denne her er. Rain Down partiet er så nydelig!


Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Corvus skrev: tir sep 28, 2021 6:51 pm
trønderen skrev: lør sep 11, 2021 4:50 pm Jeg har en oppfatning av at de fleste enten elsker Radiohead eller "hater" dem. Personlig har jeg et litt merkelig forhold til dem. Jeg elsker OK Computer, liker mange av sangene fra The Bends, og liker en del diverse andre låter. Men siden jeg sjeldent hører på hele album, ofte finner mine favoritter og hører på dem, og sjeldent utforsker nye låter, er det mye av katalogen til Radiohead jeg rett og slett ikke har hørt på. Og dessverre har jeg funnet en del sære og rare låter som jeg ikke liker de få gangene jeg har utforsket noe nytt.
Omtrent identisk som meg dette. Elsker OK Computer selvsagt, på the Bends er det 4-5 fantastiske låter. Falt dessverre litt av lasset etter OK. Har ikke helt oversikten etter det, plutselig hørte jeg Pyramid Song som var enorm. Er det Kid A jeg først bør høre på?
How To Desappear Completely er vel en av de beste sangene deres. Ikke hørt meg helt god på Kid A enda, men virker som det er et svært bra album. Men tar kanskje litt tid å bli helt solgt.

Henger forøvrig et stykke bak å begynne på deres nye album. Men gleder meg til det!

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

silkyglenjohnson skrev: tir sep 28, 2021 9:39 am
Knaberaps skrev: tor sep 09, 2021 6:56 pm
Megapixsel skrev: lør sep 04, 2021 2:51 am Regner med det er en del Radiohead fans her inne som har hørt lenge og kort på de.
Kid A er noe utskjelt av fansen
Hva i Sverige? Første jeg har hørt. Er vel tilnærmet unisont hyllet av kritikere og fans som et av tidenes beste album.
Velkommen skal du være til denne tråden. Var ikke klar over at du hadde så utsøkt musikksmak!

Har du en topp fem liste over sanger?

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

FB_IMG_1674829641736.jpg

LondoMollari
Innlegg: 186

Legg inn av LondoMollari »

Jeg elsker Radiohead, spesielt fra The Bends til og med Hail To The Thief. Jeg er like glad i de rocka låtene som jeg er i de rolige balladene og de elektroniske eksperimentene.
Creep er forøvrig en drittlåt som jeg er møkka lei.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »



God morgen

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

LondoMollari skrev: søn jan 29, 2023 2:12 pm Jeg elsker Radiohead, spesielt fra The Bends til og med Hail To The Thief. Jeg er like glad i de rocka låtene som jeg er i de rolige balladene og de elektroniske eksperimentene.
Creep er forøvrig en drittlåt som jeg er møkka lei.
Så de kom med en akustisk versjon på Spotify nå. Tenk om de hadde kommet med ett album.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»