Ytringsfrihet i Norge?

Svar
Fremsynt

Ytringsfrihet i Norge?

Legg inn av Fremsynt »

Nei, det er bare venstresiden som har dette.
Dem som forsvarer den flotte ideologien islam. En suksessfaktor overalt i verden.

Idiomatisk

Legg inn av Idiomatisk »

Du kunne jo bare formulert den forrige tråden din uten alle karakteristikkene...

Fremsynt

Legg inn av Fremsynt »

Idiomatisk skrev: lør sep 04, 2021 2:00 pm Du kunne jo bare formulert den forrige tråden din uten alle karakteristikkene...
Da formoder jeg alle negative kommentarer om nazisme og kommunisme også blir slettet - om dette skulle medføre riktighet.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Fremsynt skrev: lør sep 04, 2021 1:58 pm Nei, det er bare venstresiden som har dette.
Dem som forsvarer den flotte ideologien islam. En suksessfaktor overalt i verden.
Det er forskjell på ren flame baiting og det å starte tråden med et åpningsinnlegg som inviterer til debatt. For et samlet mod-team virket det som et dårlig skjult forsøk på å rakke ned på en religion du åpenbart ikke har noe til overs for. Å karakterisere en hel religion med halskuttere og voldtektsmenn er ikke grobunn for matnyttig diskurs, ei heller å tillegge en hel politisk fløy en aksept for nevnte handlinger.

Hva ønsket du egentlig å diskutere i den forrige tråden?

Fremsynt

Legg inn av Fremsynt »

Crynix skrev: lør sep 04, 2021 2:04 pm
Fremsynt skrev: lør sep 04, 2021 1:58 pm Nei, det er bare venstresiden som har dette.
Dem som forsvarer den flotte ideologien islam. En suksessfaktor overalt i verden.
Det er forskjell på ren flame baiting og det å starte tråden med et åpningsinnlegg som inviterer til debatt. For et samlet mod-team virket det som et dårlig skjult forsøk på å rakke ned på en religion du åpenbart ikke har noe til overs for. Å karakterisere en hel religion med halskuttere og voldtektsmenn er ikke grobunn for matnyttig diskurs, ei heller å tillegge en hel politisk fløy en aksept for nevnte handlinger.

Hva ønsket du egentlig å diskutere i den forrige tråden?
Jeg ville debattere hvilke venner venstresiden har og hvilken ideologi de anerkjenner.
Det var linket til et konkret eksempel på dette. Et eksempel som ikke falt i god jord, åpenbart.
https://www.rights.no/2021/09/oslos-ord ... adNnHY34JE

Det er akkurat dette HRS opplever til daglig.
Kritikk mot kjønnslemlestelse, tvangsekteskap, dødsstraff for homofile/frafalne/kritikk mot islam osv. møter fordømmelse fra AUF, Venstre og venstresiden. Skremmende at det har gått så langt.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Fremsynt skrev: lør sep 04, 2021 2:09 pm
Jeg ville debattere hvilke venner venstresiden har og hvilken ideologi de anerkjenner.
Det var linket til et konkret eksempel på dette. Et eksempel som ikke falt i god jord, åpenbart.
https://www.rights.no/2021/09/oslos-ord ... adNnHY34JE
Det vennlige tipset må jo da bli å diskutere det saklig, og avstå fra ufine og usaklige karakteristikker. Lenke til artikkelen kan godt få stå – så får det være opp til folk selv om de orker å bruke kalorier på å argumentere mot det – men den behøver ikke å være akkompagnert av unødvendige og nedlatende karakteristikker mot dine meningsmotstandere. Det dekkes fort av «sunn fornuft»-paragrafen.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

Fremsynt skrev: lør sep 04, 2021 2:09 pm
Crynix skrev: lør sep 04, 2021 2:04 pm
Fremsynt skrev: lør sep 04, 2021 1:58 pm Nei, det er bare venstresiden som har dette.
Dem som forsvarer den flotte ideologien islam. En suksessfaktor overalt i verden.
Det er forskjell på ren flame baiting og det å starte tråden med et åpningsinnlegg som inviterer til debatt. For et samlet mod-team virket det som et dårlig skjult forsøk på å rakke ned på en religion du åpenbart ikke har noe til overs for. Å karakterisere en hel religion med halskuttere og voldtektsmenn er ikke grobunn for matnyttig diskurs, ei heller å tillegge en hel politisk fløy en aksept for nevnte handlinger.

Hva ønsket du egentlig å diskutere i den forrige tråden?
Jeg ville debattere hvilke venner venstresiden har og hvilken ideologi de anerkjenner.
Det var linket til et konkret eksempel på dette. Et eksempel som ikke falt i god jord, åpenbart.
https://www.rights.no/2021/09/oslos-ord ... adNnHY34JE
Det er jo mulig at jeg har oversett noe, men så vidt jeg kan se nevner ikke Hege Storhaug venstresiden med ett eneste ord. Da sier hun logisk nok heller ingenting om hvilke venner venstresiden har eller om hvilken ideologi venstresiden anerkjenner.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Fremsynt skrev: lør sep 04, 2021 2:09 pm
Crynix skrev: lør sep 04, 2021 2:04 pm
Fremsynt skrev: lør sep 04, 2021 1:58 pm Nei, det er bare venstresiden som har dette.
Dem som forsvarer den flotte ideologien islam. En suksessfaktor overalt i verden.
Det er forskjell på ren flame baiting og det å starte tråden med et åpningsinnlegg som inviterer til debatt. For et samlet mod-team virket det som et dårlig skjult forsøk på å rakke ned på en religion du åpenbart ikke har noe til overs for. Å karakterisere en hel religion med halskuttere og voldtektsmenn er ikke grobunn for matnyttig diskurs, ei heller å tillegge en hel politisk fløy en aksept for nevnte handlinger.

Hva ønsket du egentlig å diskutere i den forrige tråden?
Jeg ville debattere hvilke venner venstresiden har og hvilken ideologi de anerkjenner.
Det var linket til et konkret eksempel på dette. Et eksempel som ikke falt i god jord, åpenbart.
https://www.rights.no/2021/09/oslos-ord ... adNnHY34JE

Det er akkurat dette HRS opplever til daglig.
Kritikk mot kjønnslemlestelse, tvangsekteskap, dødsstraff for homofile/frafalne/kritikk mot islam osv. møter fordømmelse fra AUF, Venstre og venstresiden. Skremmende at det har gått så langt.
De dårlige argumentene dine går på repeat..

Fremsynt

Legg inn av Fremsynt »

Karatel skrev: lør sep 04, 2021 2:17 pm
Fremsynt skrev: lør sep 04, 2021 2:09 pm
Crynix skrev: lør sep 04, 2021 2:04 pm

Det er forskjell på ren flame baiting og det å starte tråden med et åpningsinnlegg som inviterer til debatt. For et samlet mod-team virket det som et dårlig skjult forsøk på å rakke ned på en religion du åpenbart ikke har noe til overs for. Å karakterisere en hel religion med halskuttere og voldtektsmenn er ikke grobunn for matnyttig diskurs, ei heller å tillegge en hel politisk fløy en aksept for nevnte handlinger.

Hva ønsket du egentlig å diskutere i den forrige tråden?
Jeg ville debattere hvilke venner venstresiden har og hvilken ideologi de anerkjenner.
Det var linket til et konkret eksempel på dette. Et eksempel som ikke falt i god jord, åpenbart.
https://www.rights.no/2021/09/oslos-ord ... adNnHY34JE
Det er jo mulig at jeg har oversett noe, men så vidt jeg kan se nevner ikke Hege Storhaug venstresiden med ett eneste ord. Da sier hun logisk nok heller ingenting om hvilke venner venstresiden har eller om hvilken ideologi venstresiden anerkjenner.
Trenger man nevne hvilken side SV tilhører?

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Fremsynt skrev: lør sep 04, 2021 2:02 pm Da formoder jeg alle negative kommentarer om nazisme og kommunisme også blir slettet - om dette skulle medføre riktighet.
Ble tråden om SV-ordførerens flørt med en ektrem iman slettet? Har FD hentet inn modder fra VGD? Håper for all del ikke det...

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Crynix skrev: lør sep 04, 2021 2:04 pm For et samlet mod-team virket det som et dårlig skjult forsøk på å rakke ned på en religion du åpenbart ikke har noe til overs for.
Det er veldig synd at dere oppfattet tråden slik. Det var litt i det tildligste laget for at FD skulle få VGD-symptomene. Det for det første. For det andre, så har godt over 50% av landets befolkning noe imot denne ideologien.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Crynix skrev: lør sep 04, 2021 2:04 pm
Fremsynt skrev: lør sep 04, 2021 1:58 pm Nei, det er bare venstresiden som har dette.
Dem som forsvarer den flotte ideologien islam. En suksessfaktor overalt i verden.
Det er forskjell på ren flame baiting og det å starte tråden med et åpningsinnlegg som inviterer til debatt. For et samlet mod-team virket det som et dårlig skjult forsøk på å rakke ned på en religion du åpenbart ikke har noe til overs for. Å karakterisere en hel religion med halskuttere og voldtektsmenn er ikke grobunn for matnyttig diskurs, ei heller å tillegge en hel politisk fløy en aksept for nevnte handlinger.

Hva ønsket du egentlig å diskutere i den forrige tråden?
Hvorfor skal akkurat denne religionen ha spesialbeskyttelse mot kritikk og nedrakking? Dere hadde vel ikke slettet en tråd bare fordi den rakket ned på kristendom eller problemer i kristendommen?

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Ka9nen skrev: lør sep 04, 2021 4:00 pm
Crynix skrev: lør sep 04, 2021 2:04 pm
Fremsynt skrev: lør sep 04, 2021 1:58 pm Nei, det er bare venstresiden som har dette.
Dem som forsvarer den flotte ideologien islam. En suksessfaktor overalt i verden.
Det er forskjell på ren flame baiting og det å starte tråden med et åpningsinnlegg som inviterer til debatt. For et samlet mod-team virket det som et dårlig skjult forsøk på å rakke ned på en religion du åpenbart ikke har noe til overs for. Å karakterisere en hel religion med halskuttere og voldtektsmenn er ikke grobunn for matnyttig diskurs, ei heller å tillegge en hel politisk fløy en aksept for nevnte handlinger.

Hva ønsket du egentlig å diskutere i den forrige tråden?
Hvorfor skal akkurat denne religionen ha spesialbeskyttelse mot kritikk og nedrakking? Dere hadde vel ikke slettet en tråd bare fordi den rakket ned på kristendom eller problemer i kristendommen?
Den ordbruken som ble brukt i den tråden som ble slettet, hadde blitt slettet i hvilken som helst tråd. Ro ned fremmedfrykten et par hakk du

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Ka9nen skrev: lør sep 04, 2021 4:00 pm Hvorfor skal akkurat denne religionen ha spesialbeskyttelse mot kritikk og nedrakking?
Kort sagt; det har den ikke. Det er lov å kritisere alle religioner, inkludert islam. Det stilles imidlertid krav til saklighet og et minimum av folkeskikk.

Ka9nen skrev: lør sep 04, 2021 4:00 pm Dere hadde vel ikke slettet en tråd bare fordi den rakket ned på kristendom eller problemer i kristendommen?
Det kommer an på hva du legger i å «rakke ned på». Som sagt, så er det greit å kritisere. Det er imidlertid ikke greit å bruke ufine karakteristikker, hersketeknikker, personangrep, osv. Dette gjelder alle religioner, inkludert både islam og kristendommen. Hvis du ser den slags ufine usakligheter mot kristendommen, så er det bare å rapportere innlegget. Vi leser ikke automatisk alle innlegg på forumet, så vi er avhengige av at slikt blir rapportert. At et innlegg foreløpig står, betyr ikke nødvendigvis at det er moderatorgodkjent – kanskje bare at vi ikke har sett det ennå.


tl;dr:
- Alle religioner kan kritiseres (på en saklig måte!).
- Ingen religioner er fredet mer enn andre.
- Vær snill og grei.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Ka9nen skrev: lør sep 04, 2021 4:00 pm
Crynix skrev: lør sep 04, 2021 2:04 pm
Fremsynt skrev: lør sep 04, 2021 1:58 pm Nei, det er bare venstresiden som har dette.
Dem som forsvarer den flotte ideologien islam. En suksessfaktor overalt i verden.
Det er forskjell på ren flame baiting og det å starte tråden med et åpningsinnlegg som inviterer til debatt. For et samlet mod-team virket det som et dårlig skjult forsøk på å rakke ned på en religion du åpenbart ikke har noe til overs for. Å karakterisere en hel religion med halskuttere og voldtektsmenn er ikke grobunn for matnyttig diskurs, ei heller å tillegge en hel politisk fløy en aksept for nevnte handlinger.

Hva ønsket du egentlig å diskutere i den forrige tråden?
Hvorfor skal akkurat denne religionen ha spesialbeskyttelse mot kritikk og nedrakking? Dere hadde vel ikke slettet en tråd bare fordi den rakket ned på kristendom eller problemer i kristendommen?
Enn så lenge er det ingen som har lagd tråder som stempler kristne som halskuttere og voldtektsmenn. Så det er vel et rent hypotetisk spørsmål.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Nattevakt skrev: lør sep 04, 2021 4:10 pm
Ka9nen skrev: lør sep 04, 2021 4:00 pm
Crynix skrev: lør sep 04, 2021 2:04 pm

Det er forskjell på ren flame baiting og det å starte tråden med et åpningsinnlegg som inviterer til debatt. For et samlet mod-team virket det som et dårlig skjult forsøk på å rakke ned på en religion du åpenbart ikke har noe til overs for. Å karakterisere en hel religion med halskuttere og voldtektsmenn er ikke grobunn for matnyttig diskurs, ei heller å tillegge en hel politisk fløy en aksept for nevnte handlinger.

Hva ønsket du egentlig å diskutere i den forrige tråden?
Hvorfor skal akkurat denne religionen ha spesialbeskyttelse mot kritikk og nedrakking? Dere hadde vel ikke slettet en tråd bare fordi den rakket ned på kristendom eller problemer i kristendommen?
Den ordbruken som ble brukt i den tråden som ble slettet, hadde blitt slettet i hvilken som helst tråd. Ro ned fremmedfrykten et par hakk du
Hvorfor er det fremmedfrykt å kritisere akkurat islam men ingen andre religioner?

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

Fremsynt skrev: lør sep 04, 2021 3:33 pm
Karatel skrev: lør sep 04, 2021 2:17 pm
Fremsynt skrev: lør sep 04, 2021 2:09 pm

Jeg ville debattere hvilke venner venstresiden har og hvilken ideologi de anerkjenner.
Det var linket til et konkret eksempel på dette. Et eksempel som ikke falt i god jord, åpenbart.
https://www.rights.no/2021/09/oslos-ord ... adNnHY34JE
Det er jo mulig at jeg har oversett noe, men så vidt jeg kan se nevner ikke Hege Storhaug venstresiden med ett eneste ord. Da sier hun logisk nok heller ingenting om hvilke venner venstresiden har eller om hvilken ideologi venstresiden anerkjenner.
Trenger man nevne hvilken side SV tilhører?
Du verden, den norske venstresiden består av bare en eneste person, en enslig kvinne, Marianne Borgen, utgjør hele den norske venstresiden.

Hvis den norske venstresiden ikke er større enn det, har du lite å bekymre deg for og kan sove godt om natta.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Nattevakt skrev: lør sep 04, 2021 4:10 pm Den ordbruken som ble brukt i den tråden som ble slettet, hadde blitt slettet i hvilken som helst tråd.
Nei, den ville blitt slettet i den skuta vi alle forlot til fordel for denne. At den ble slettet her er direkte foruroligende. Denne imamen støtter dødsstraff for dem som mener at blasfemiloven ikke skal ha dødsstraff, og her kommer det altså en SVer og viser for alle at hun anerkjenner denne mannen.

Dersom en Frp-topp anerkjente en nazitopp, så ville også slik ordbruk vært naturlig, og tråden ville selvsagt fått leve videre. Men ikke når det kommer til islam, altså.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Knaberaps skrev: lør sep 04, 2021 4:00 pm Det er veldig synd at dere oppfattet tråden slik. Det var litt i det tildligste laget for at FD skulle få VGD-symptomene. Det for det første. For det andre, så har godt over 50% av landets befolkning noe imot denne ideologien.
Så er det også synd at å slette en tråd som inneholder såpass grove karakteristikker gir assosiasjoner til hvordan VGD ble styrt, da modereringen på VGD er på et nivå vi absolutt ikke ønsker å være bekjent med. Vi ønsker selvfølgelig takhøyde, men vi ønsker også at man faktisk klarer å diskutere en sak uten at man kommer med ufinheter. Da slår man beina vekk under seg selv. Det skal nok bli greit å få på plass et tydelig definert regelverk, og det er som sagt noe vi jobber med.

For øvrig vil jeg tro at mange som har noe imot ideologien islam representerer også har noe imot religion generelt, uten at det er noe forsvar av eller angrep på islam.
Ka9nen skrev: lør sep 04, 2021 4:00 pm Hvorfor skal akkurat denne religionen ha spesialbeskyttelse mot kritikk og nedrakking? Dere hadde vel ikke slettet en tråd bare fordi den rakket ned på kristendom eller problemer i kristendommen?
Det bør fremkomme ganske klart at det ikke var eksempelet vedkommende trakk frem som var grunnlaget for slettingen, men karakteristikkene som ble fremsatt. For å sette det på spissen, og her vet jeg at jeg drar på; dersom man hadde skjært alle katolikker over samme kam ved å hevde de er pedofile (ref. katolske prester som har tatt litt for godt for seg), eller lignende karakteristikker med andre religioner, så hadde innlegget blitt slettet helt uavhengig av hvilken religion det er snakk om.

Islam har ingen særstilling på FD.
Kristendom har ingen særstilling på FD.
Hinduisme har ingen særstilling på FD.
Buddhisme har ingen særstilling på FD.
Jødedom har ingen særstilling på FD.

Ingen religion står i særstilling her inne.

Denne opplevde "spesialbeskyttelsen" gjelder for samtlige religioner - det er ikke verre enn at man omtaler folk som folk, ikke som noe nedlatende som absolutt ikke inviterer til matnyttig diskusjon.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Karatel skrev: lør sep 04, 2021 4:28 pm Du verden, den norske venstresiden består av bare en eneste person, en enslig kvinne, Marianne Borgen, utgjør hele den norske venstresiden.
Du tror kanskje ikke at fru Borgen hadde diskutert dette med øvrige SVere også?

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Crynix skrev: lør sep 04, 2021 4:29 pm
Det bør fremkomme ganske klart at det ikke var eksempelet vedkommende trakk frem som var grunnlaget for slettingen, men karakteristikkene som ble fremsatt. For å sette det på spissen, og her vet jeg at jeg drar på; dersom man hadde skjært alle katolikker over samme kam ved å hevde de er pedofile (ref. katolske prester som har tatt litt for godt for seg), eller lignende karakteristikker med andre religioner, så hadde innlegget blitt slettet helt uavhengig av hvilken religion det er snakk om.
Det har vært veldig mye fokus på på dette med katolske prester som forsyner seg grovt av alterguttene. Dette har vært gjort narr av mange ganger i utallige standup-show, postet eksempel på faktisk tidligere idag i en annen tråd. Merkelig nok er det slettes ikke viktig å påpeke at ikke alle prester gjør det.

Og det er ingen som tror det handler om fremmedfrykt når jeg kritiserer det eller den religionen der. Og ingen har klaget på innlegget eller fått det slettet. Rart det der. Islam har jo åpenbart en særstilling og skal ikke tåle kritikk. Jeg er eneste nordmann som handler fast på "utlendingkjappa" her jeg bor, jeg ser ingen av disse nordmennene som prater om "fremmedfrykt" når jeg handler der. Kun hyggelige utlendinger

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Ka9nen skrev: lør sep 04, 2021 4:32 pm
Crynix skrev: lør sep 04, 2021 4:29 pm
Det bør fremkomme ganske klart at det ikke var eksempelet vedkommende trakk frem som var grunnlaget for slettingen, men karakteristikkene som ble fremsatt. For å sette det på spissen, og her vet jeg at jeg drar på; dersom man hadde skjært alle katolikker over samme kam ved å hevde de er pedofile (ref. katolske prester som har tatt litt for godt for seg), eller lignende karakteristikker med andre religioner, så hadde innlegget blitt slettet helt uavhengig av hvilken religion det er snakk om.
Det har vært veldig mye fokus på på dette med katolske prester som forsyner seg grovt av alterguttene. Dette har vært gjort narr av mange ganger i utallige standup-show, postet eksempel på faktisk tidligere idag i en annen tråd. Merkelig nok er det slettes ikke viktig å påpeke at ikke alle prester gjør det.

Og det er ingen som tror det handler om fremmedfrykt når jeg kritiserer det eller den religionen der. Og ingen har klaget på innlegget eller fått det slettet. Rart det der. Islam har jo åpenbart en særstilling og skal ikke tåle kritikk.
Forskjellen er at det er ment som nettopp humor, og da med et publikum som er fullstendig klar over at det er snakk om humor og satire samt at ikke alle katolske prester er pedofile. Ingen av disse komikerne inviterer publikumet til debatt med sine vitser rundt religion. FD er et diskusjonsforum, ikke et standup show.

Dersom du ser noen skriver et innlegg som skjærer katolikker over samme kam på den måten, ja så er det bare å rapportere det. Det er ikke slik at modteamet snur det andre kinnet til når det er snakk om islam, men slår ned på "alt" når det kommer til andre religioner.

Noen

Legg inn av Noen »

Ka9nen skrev: lør sep 04, 2021 4:13 pm Hvorfor er det fremmedfrykt å kritisere akkurat islam men ingen andre religioner?
Forslag:
1. Fordi muslimer kan reagere med vold når islam blir kritisert, og når du blir utsatt for vold er du en taper, og ingen liker tapere.
2. Fordi det finnes ubehagelige kverulanter på nettet som hater muslimer, og ingen liker ubehagelige kverulanter.
3. Fordi det er dårlig gjort å fremme stigmatiserende uttalelser mot vanlige folk, og muslimer er vanlige folk.
4. Fordi jeg er muslim og ingen skal kritisere meg, så hold kjeft, ellers er det fremmedfrykt.
5. Fordi det er fremmedfrykt å kritisere noe som er fremmed, og islam er fremmed.
6. Fordi dersom det er noe galt med islam, da har nazistene hatt rett hele tiden, og hvis folk flest finner ut dette får vi nazistisk maktovertakelse og borgerkrig og massemord.
7. Fordi det er noe monomant med all islamkritikken. Hold kjeft, vi har hørt det før.
8. Fordi Frp er mot islam, og Frp er drevet av fremmedfrykt.
9. Fordi islam dreier seg dypere sett om å ønske velkommen, og all kritikk mot islam er dermed, på idéplanet, fremmedfrykt.
10. Fordi jeg er et nettroll som liker at du blir irritert.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Crynix skrev: lør sep 04, 2021 4:37 pm
Ka9nen skrev: lør sep 04, 2021 4:32 pm
Crynix skrev: lør sep 04, 2021 4:29 pm
Det bør fremkomme ganske klart at det ikke var eksempelet vedkommende trakk frem som var grunnlaget for slettingen, men karakteristikkene som ble fremsatt. For å sette det på spissen, og her vet jeg at jeg drar på; dersom man hadde skjært alle katolikker over samme kam ved å hevde de er pedofile (ref. katolske prester som har tatt litt for godt for seg), eller lignende karakteristikker med andre religioner, så hadde innlegget blitt slettet helt uavhengig av hvilken religion det er snakk om.
Det har vært veldig mye fokus på på dette med katolske prester som forsyner seg grovt av alterguttene. Dette har vært gjort narr av mange ganger i utallige standup-show, postet eksempel på faktisk tidligere idag i en annen tråd. Merkelig nok er det slettes ikke viktig å påpeke at ikke alle prester gjør det.

Og det er ingen som tror det handler om fremmedfrykt når jeg kritiserer det eller den religionen der. Og ingen har klaget på innlegget eller fått det slettet. Rart det der. Islam har jo åpenbart en særstilling og skal ikke tåle kritikk.
Forskjellen er at det er ment som nettopp humor, og da med et publikum som er fullstendig klar over at det er snakk om humor og satire samt at ikke alle katolske prester er pedofile. Ingen av disse komikerne inviterer publikumet til debatt med sine vitser rundt religion. FD er et diskusjonsforum, ikke et standup show.

Dersom du ser noen skriver et innlegg som skjærer katolikker over samme kam på den måten, ja så er det bare å rapportere det. Det er ikke slik at modteamet snur det andre kinnet til når det er snakk om islam, men slår ned på "alt" når det kommer til andre religioner.
Humor der man tar opp ett reelt problem. Forsøk det samme med islam.. Lykke til :lol:

Beskyldningene om generalisering kommer jo selvsagt nærmest uansett hvordan en legger det frem. Det vet du godt. I denne saken så ble det jo faktisk fremlagt på en ganske så generaliserende måte av George Carlin også. Men ingen beskylder han for rasisme, fascisme eller hat av den grunn. Og sånn skal det være / burde det være.
Sist redigert av Ka9nen den lør sep 04, 2021 5:13 pm, redigert 2 ganger totalt.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Noen skrev: lør sep 04, 2021 4:42 pm
Ka9nen skrev: lør sep 04, 2021 4:13 pm Hvorfor er det fremmedfrykt å kritisere akkurat islam men ingen andre religioner?
Forslag:
1. Fordi muslimer kan reagere med vold når islam blir kritisert, og når du blir utsatt for vold er du en taper, og ingen liker tapere.
2. Fordi det finnes ubehagelige kverulanter på nettet som hater muslimer, og ingen liker ubehagelige kverulanter.
3. Fordi det er dårlig gjort å fremme stigmatiserende uttalelser mot vanlige folk, og muslimer er vanlige folk.
4. Fordi jeg er muslim og ingen skal kritisere meg, så hold kjeft, ellers er det fremmedfrykt.
5. Fordi det er fremmedfrykt å kritisere noe som er fremmed, og islam er fremmed.
6. Fordi dersom det er noe galt med islam, da har nazistene hatt rett hele tiden, og hvis folk flest finner ut dette får vi nazistisk maktovertakelse og borgerkrig og massemord.
7. Fordi det er noe monomant med all islamkritikken. Hold kjeft, vi har hørt det før.
8. Fordi Frp er mot islam, og Frp er drevet av fremmedfrykt.
9. Fordi islam dreier seg dypere sett om å ønske velkommen, og all kritikk mot islam er dermed, på idéplanet, fremmedfrykt.
10. Fordi jeg er et nettroll som liker at du blir irritert.
:lol: :lol: :lol:
Takker for god humor

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

Knaberaps skrev: lør sep 04, 2021 4:30 pm
Karatel skrev: lør sep 04, 2021 4:28 pm Du verden, den norske venstresiden består av bare en eneste person, en enslig kvinne, Marianne Borgen, utgjør hele den norske venstresiden.
Du tror kanskje ikke at fru Borgen hadde diskutert dette med øvrige SVere også?

Det hadde hun sikkert, men tror du virkelig i fullt alvor at Marianne Borgen, SV og den norske venstresiden idealiserer islam og støtter og forsvarer islamsk ukultur og barbari?

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

Knaberaps skrev: lør sep 04, 2021 4:29 pm
Nattevakt skrev: lør sep 04, 2021 4:10 pm Den ordbruken som ble brukt i den tråden som ble slettet, hadde blitt slettet i hvilken som helst tråd.
Nei, den ville blitt slettet i den skuta vi alle forlot til fordel for denne. At den ble slettet her er direkte foruroligende. Denne imamen støtter dødsstraff for dem som mener at blasfemiloven ikke skal ha dødsstraff, og her kommer det altså en SVer og viser for alle at hun anerkjenner denne mannen.

Dersom en Frp-topp anerkjente en nazitopp, så ville også slik ordbruk vært naturlig, og tråden ville selvsagt fått leve videre. Men ikke når det kommer til islam, altså.
Ja disse venstrevridde SV-kjerringene som bare elsker islam.

https://www.aftenposten.no/kultur/i/6zr ... orsk-moske

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Karatel skrev: lør sep 04, 2021 4:53 pm men tror du virkelig i fullt alvor at Marianne Borgen, SV og den norske venstresiden idealiserer islam og støtter og forsvarer islamsk ukultur og barbari?
Jeg tror i fullt alvor at fru Borgen og resten av SV fremsnakker hijab, slår ned på islamkritikk, og anerkjenner (iall fall deler av SV. Ref. til fru Borgens flørt med denne ekstreme imamen) den mørkeste siden med ideologien.

Så får du selv avgjøre om dette er å idealisere eller ikke.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Karatel skrev: lør sep 04, 2021 4:59 pm Ja disse venstrevridde SV-kjerringene som bare elsker islam.

https://www.aftenposten.no/kultur/i/6zr ... orsk-moske
Dronning Sonjas besøk i en moske for 12 år siden har hva med noe som helst å gjøre her?

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

Knaberaps skrev: lør sep 04, 2021 4:59 pm
Karatel skrev: lør sep 04, 2021 4:53 pm men tror du virkelig i fullt alvor at Marianne Borgen, SV og den norske venstresiden idealiserer islam og støtter og forsvarer islamsk ukultur og barbari?
Jeg tror i fullt alvor at fru Borgen og resten av SV fremsnakker hijab, slår ned på islamkritikk, og anerkjenner (iall fall deler av SV. Ref. til fru Borgens flørt med denne ekstreme imamen) den mørkeste siden med ideologien.

Så får du selv avgjøre om dette er å idealisere eller ikke.
Jeg tror at du nå forveksler og blander sammen kritikk av religion og hets mot mennesker. Det er to forskjellig ting.

Men jeg er med på at det finnes forvirrede sjeler som ser absolutt all kritikk av islam, uansett hvor berettiget kritikken er, som hat.

Men at slike forvirrede sjeler representerer SV, tviler jeg sterkt på,

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»