VM Kvalikk Qatar( Europa)

Svar
Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Re: VM Kvalikk Qatar( Europa)

Legg inn av Korgutt »

mashadar skrev: søn nov 14, 2021 12:33 am
Korgutt skrev: lør nov 13, 2021 9:46 pm Den som tar playoff i denne gruppen blir vinneren av Bosnia-Hercegovina vs Ukraina.
Bosnia er jo sjanseløse nå, da de har 4 poeng opp til 2.plass. Finland tar 2.plassen så lenge Ukraina ikke vinner i Bosnia.

Skjønner uansett ikke helt hva du mener med at Finlands seier i dag var bortkastet. De forbedret jo sine egne sjanser klart. Med uavgjort i dag hadde de vært avhengig av minst uavgjort mot Frankrike i siste kamp (og samtidig at Bosnia-Ukraina ender uavgjort). Nå kan de jo som sagt klare play-off selv med tap mot Frankrike, dersom Ukraina ikke vinner mot Bosnia.

I grunnen har både Ukraina og Bosnia vært udugelige i denne gruppa, med kun 1 seier hver på de 7 kampene de har spilt.
Skjønner ikke helt hva jeg tenkte på npr jeg skrev dette innlegget i går. Ser jo dette nå. Håper som sagt at Finland vil klare denne andreplassen men Ukraina unner jeg ikke en andreplassen.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

12 IvoGrbić (GK)
4 IvanPerišić
6 DejanLovren
9 AndrejKramarić
(C) 10 LukaModrić
11 MarceloBrozović
13 NikolaVlašić
15 MarioPašalić
19 BornaSosa
20 JoškoGvardiol
22 JosipJuranović

1 DominikLivaković (GK)
23 SimonSluga (GK)
2 JosipStanišić
3 BornaBarišić
5 DujeĆaleta­Car
7 JosipBrekalo
8 LovroMajer
14 MarkoLivaja
16 KristijanJakić
17 BrunoPetković
18 MislavOršić
21 DomagojVida
Coach Zlatko Dalić



(C)
Russia
12 MatveiSafonov (GK)
3 IgorDiveev
4 VyacheslavKaravaev
6 DmitriBarinov
8 DaniilFomin
9 FedorSmolov
10 ZelimkhanBakaev
13 FedorKudryashov
14 GeorgiDzhikiya
17 AleksandrGolovin
20 AlekseiIono

1 Guilherme (GK)
16 NikitaHaikin (GK)
2 DmitriChistyakov
5 DanilKrugovoi
7 AntonZabolotny
11 RomanZobnin
15 AlekseiMiranchuk
18 AlekseiSutormin
19 DanilGlebov
21 AleksandrErokhin
22 AndreiMostovoy
23 IvanSergeyev
Coach Valeri Karpin

Referee
Danny Makkelie (NED)
Assistant referee Hessel Steegstra (NED) Jan de Vries (NED)
Fourth official Dennis Higler (NED)
UEFA Delegate Balázs Makray (HUN

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Norsk dommerkvartett mellom Gibraltar og Latvia på tirsdag.
https://www.uefa.com/european-qualifier ... vs-latvia/

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

3 rene gruppefinaler ikveld. Den første nå.

Mens den siste gruppen har tre lag sjans på 2.plassen.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Lumanza skrev: søn nov 14, 2021 2:46 pm 3 rene gruppefinaler ikveld. Den første nå.

Mens den siste gruppen har tre lag sjans på 2.plassen.
Hvem tar andreplassen bak Tyskland i 1800-kampene da?

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Korgutt skrev: søn nov 14, 2021 2:47 pm
Lumanza skrev: søn nov 14, 2021 2:46 pm 3 rene gruppefinaler ikveld. Den første nå.

Mens den siste gruppen har tre lag sjans på 2.plassen.
Hvem tar andreplassen bak Tyskland i 1800-kampene da?
Holder en knapp på Nord-Makedonia. Armenia tapte 5-0 hjemme for dem, så jeg levner dem små sjanser mot Tyskland idag. Etter den storseieren til N-M, bør de ta seg av Island også. Romania vinner nok, men spørs om de får noe hjelp.

Så håper jeg Russland, Spania og Portugal vinner gruppene sine idag.
Sist redigert av Lumanza den søn nov 14, 2021 2:56 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Lumanza skrev: søn nov 14, 2021 2:54 pm
Korgutt skrev: søn nov 14, 2021 2:47 pm
Lumanza skrev: søn nov 14, 2021 2:46 pm 3 rene gruppefinaler ikveld. Den første nå.

Mens den siste gruppen har tre lag sjans på 2.plassen.
Hvem tar andreplassen bak Tyskland i 1800-kampene da?
Holder en knapp på Nord-Makedonia.

Så håper jeg Russland, Spania og Portugal vinner gruppene sine idag.
Russland kan det jo være greitt å håpe på. Får ikke Kroatia poeng blir de vel useedet i playoff?
Forøvrig enig med Spania og Portugal videre. Hvordan vil Serbia og Sverige stå med tanke på seeding i playoff dersom de taper kampene sine idag?
Sist redigert av Korgutt den søn nov 14, 2021 2:57 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Korgutt skrev: søn nov 14, 2021 2:55 pm
Lumanza skrev: søn nov 14, 2021 2:54 pm
Korgutt skrev: søn nov 14, 2021 2:47 pm

Hvem tar andreplassen bak Tyskland i 1800-kampene da?
Holder en knapp på Nord-Makedonia.

Så håper jeg Russland, Spania og Portugal vinner gruppene sine idag.
Russland kan det jo være greitt å håpe på. Får ikke Kroatia poeng blir de vel useedet i playoff?
Det vet jeg ikke. Det kommer vel an på de andre gruppene. I øyeblikket ligger Kroatia an til å bli seedet.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Lumanza skrev: søn nov 14, 2021 2:57 pm
Korgutt skrev: søn nov 14, 2021 2:55 pm
Lumanza skrev: søn nov 14, 2021 2:54 pm

Holder en knapp på Nord-Makedonia.

Så håper jeg Russland, Spania og Portugal vinner gruppene sine idag.
Russland kan det jo være greitt å håpe på. Får ikke Kroatia poeng blir de vel useedet i playoff?
Det vet jeg ikke. Det kommer vel an på de andre gruppene. I øyeblikket ligger Kroatia an til å bli seedet.
Her er jeg uenig med deg. 14 poeng vil ikke holde til seeding mener jeg. De må opp på 15 og selv det er ikke sikkert. Jeg mener de må ha poeng mot Russland for å bli seedet.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Korgutt skrev: søn nov 14, 2021 3:00 pm
Lumanza skrev: søn nov 14, 2021 2:57 pm
Korgutt skrev: søn nov 14, 2021 2:55 pm
Russland kan det jo være greitt å håpe på. Får ikke Kroatia poeng blir de vel useedet i playoff?
Det vet jeg ikke. Det kommer vel an på de andre gruppene. I øyeblikket ligger Kroatia an til å bli seedet.
Her er jeg uenig med deg. 14 poeng vil ikke holde til seeding mener jeg. De må opp på 15 og selv det er ikke sikkert. Jeg mener de må ha poeng mot Russland for å bli seedet.
Har ikke regnet på det, men mulig du har rett. Men er vel kanskje teoretisk mulig å bli seedet selv med tap? På toertabellen er de hvertfall seedet per nu. Og uavgjort vil de fortsatt ende på 2.plass.

Luka Modric ja..Trodde han hadde gitt seg på landsen.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Overvann fra helvete i Split

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

MadBum skrev: søn nov 14, 2021 4:04 pm Overvann fra helvete i Split
Mildt sagt. Men det har vel sett verre ut på Brann Stadion enn dette her?

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Slikt hører med i utendørs idrett. Man kan jo alltids stoppe kampen og fortsette den senere, men det vil vel også være fordel Russland?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Lumanza skrev: søn nov 14, 2021 4:16 pm Slikt hører med i utendørs idrett. Man kan jo alltids stoppe kampen og fortsette den senere, men det vil vel også være fordel Russland?
Om det er en fordel Russland dersom kampen hadde blitt stoppet og gjenopptatt senere vet jeg ikke. Mål her kan komme på ren og skjær tilfeldighet. Og det som kan se ut som soleklare mål kan jo rett og slett stoppe opp rett foran mål. Her er det bare å lempe ballen inn foran mål og håpe på at noen får headet den inn.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Korgutt skrev: søn nov 14, 2021 4:21 pm
Lumanza skrev: søn nov 14, 2021 4:16 pm Slikt hører med i utendørs idrett. Man kan jo alltids stoppe kampen og fortsette den senere, men det vil vel også være fordel Russland?
Om det er en fordel Russland dersom kampen hadde blitt stoppet og gjenopptatt senere vet jeg ikke. Mål her kan komme på ren og skjær tilfeldighet. Og det som kan se ut som soleklare mål kan jo rett og slett stoppe opp rett foran mål. Her er det bare å lempe ballen inn foran mål og håpe på at noen får headet den inn.
Å holde nullen i 25 minutter er nok enklere enn å gjøre det over 90 min.

Vanskelig nå uansett med disse forholdene for Kroatia å trille særlig ball. Det blir en gjørmekrig, og det er nok fordel Russland da Kroatia som var favoritt på hjemmebane ikke lenger kan spille sitt spill.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Kroatia er, i motsetning til Russland, en vannpolo-nasjon. Så rart at de ikke ser ut til å komme noen vei her.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Selvmål Russland. Ufattelig klønete

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Folk_flesk skrev: søn nov 14, 2021 4:37 pm Kroatia er, i motsetning til Russland, en vannpolo-nasjon. Så rart at de ikke ser ut til å komme noen vei her.
Fantastisk selvmål av Russland nå. Kroatia leder 1-0

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

The remaining three teams will be decided through the play-offs, to be held in March 2024. Twelve teams will advance to the play-offs based on their performance in the 2022–23 UEFA Nations League, and will be split into three paths featuring two single-leg semi-finals and one single-leg final. The three path winners will qualify for the UEFA Euro 2024 final tournament.

Men kan ikke finne noe om hvordan de siler ut de 12 lagene.

Er sluttspill om å vinne selve Nations League og opprykk/nedrykk, men er altså et eget for playoff til EM?

4 grupper 4 lag for 3 nivåer, mens laveste nivå består av to grupper med fire og tre lag i. Hvordan får man 12 lag til playoff gjennom dette? Ved å kun ta med vinnerne fra de tre øverste nivåene?

Virker som de ikke har noen plan for dette enda, og det hele virker rotete, innviklet og useriøst.

Men til den ordinære kvalikken 2024 er det viktig at vi trekker en ålreit gruppe. Noen som vet hvordan vi ligger an på seedingen der? Er et år til trekning, men likevel.
Sist redigert av Lumanza den søn nov 14, 2021 5:54 pm, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Kniven på strupen for søta bror. Vinner Spania over Sverige i kveld er svenskene ute. Hellas vinner ganske sikkert over Kosovo.

(Spanien har spelat 61 VM-kvalmatcher på hemmaplan, femtio vinster, tio oavgjorda, noll förluster. 181–28 i mål.)

Lykke til!

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

sertono skrev: søn nov 14, 2021 5:41 pm Kniven på strupen for søta bror. Vinner Spania over Sverige i kveld er svenskene ute. Hellas vinner ganske sikkert over Kosovo.

(Spanien har spelat 61 VM-kvalmatcher på hemmaplan, femtio vinster, tio oavgjorda, noll förluster. 181–28 i mål.)

Lykke til!
Hellas er ute, og Sverige er sikret playoff. Du har sovet i timen

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Lumanza skrev: søn nov 14, 2021 5:28 pm The remaining three teams will be decided through the play-offs, to be held in March 2024. Twelve teams will advance to the play-offs based on their performance in the 2022–23 UEFA Nations League, and will be split into three paths featuring two single-leg semi-finals and one single-leg final. The three path winners will qualify for the UEFA Euro 2024 final tournament.

Men kan ikke finne noe om hvordan de siler ut de 12 lagene.

Er sluttspill om å vinne selve Nations League og opprykk/nedrykk, men er altså et eget for playoff til EM?

4 grupper 4 lag for 3 nivåer, mens laveste nivå består av to grupper med fire og tre lag i. Hvordan får man 12 lag til playoff gjennom dette? Ved å kun ta med vinnerne fra de tre øverste nivåene?

Virker som de ikke har noen plan for dette enda, og det hele virker rotete, innviklet og useriøst.

Men til den ordinære kvalikken 2024 er det viktig at vi trekker en ålreit gruppe. Noen som vet hvordan vi ligger an på seedingen der? Er et år til trekning, men likevel.
Dette må være snakk om de 12 puljevinnerne i NL. 4 fra hver divisjon hentet fra League A, B og C. Så vil de her bli erstattet av nasjoner lenger ned på NL-tabellen på samme måte som sist dersom man ender topp 2 i i EM-kvaliken også.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Lumanza skrev: søn nov 14, 2021 5:53 pm
sertono skrev: søn nov 14, 2021 5:41 pm Kniven på strupen for søta bror. Vinner Spania over Sverige i kveld er svenskene ute. Hellas vinner ganske sikkert over Kosovo.

(Spanien har spelat 61 VM-kvalmatcher på hemmaplan, femtio vinster, tio oavgjorda, noll förluster. 181–28 i mål.)

Lykke til!
Hellas er ute, og Sverige er sikret playoff. Du har sovet i timen
Ja, de har jo kun 9 poeng, my bad :(

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Havertz og Tyskland i føringen.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Island har virkelig tapt seg de siste årene. Styrer mot en ny smell mot Nord-Makedonia og kommer til å ende nest sist i sin gruppe bak Armenia med kun Liechtenstein under seg.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Korgutt skrev: søn nov 14, 2021 6:00 pm
Lumanza skrev: søn nov 14, 2021 5:28 pm The remaining three teams will be decided through the play-offs, to be held in March 2024. Twelve teams will advance to the play-offs based on their performance in the 2022–23 UEFA Nations League, and will be split into three paths featuring two single-leg semi-finals and one single-leg final. The three path winners will qualify for the UEFA Euro 2024 final tournament.

Men kan ikke finne noe om hvordan de siler ut de 12 lagene.

Er sluttspill om å vinne selve Nations League og opprykk/nedrykk, men er altså et eget for playoff til EM?

4 grupper 4 lag for 3 nivåer, mens laveste nivå består av to grupper med fire og tre lag i. Hvordan får man 12 lag til playoff gjennom dette? Ved å kun ta med vinnerne fra de tre øverste nivåene?

Virker som de ikke har noen plan for dette enda, og det hele virker rotete, innviklet og useriøst.

Men til den ordinære kvalikken 2024 er det viktig at vi trekker en ålreit gruppe. Noen som vet hvordan vi ligger an på seedingen der? Er et år til trekning, men likevel.
Dette må være snakk om de 12 puljevinnerne i NL. 4 fra hver divisjon hentet fra League A, B og C. Så vil de her bli erstattet av nasjoner lenger ned på NL-tabellen på samme måte som sist dersom man ender topp 2 i i EM-kvaliken også.
Burde vært spesifisert. Vinnerne fra D er med andre ord nærmest garantert en playoff da. Og så følger toerne fra NL gruppene?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

chelsea8 skrev: søn nov 14, 2021 6:19 pm Havertz og Tyskland i føringen.
Hvem tar playoffen bak Tyskland da?

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Island utligner. Da spretter vel Romania opp.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Folk_flesk skrev: søn nov 14, 2021 6:25 pm Island har virkelig tapt seg de siste årene. Styrer mot en ny smell mot Nord-Makedonia og kommer til å ende nest sist i sin gruppe bak Armenia med kun Liechtenstein under seg.
Er nokså naturlig for en såpass liten nasjon å slite med å fornye laget på den måten. Men det er verdt å merke seg at troppen til denne samlingen har hele 10 spillere under 21 år.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Temmelig trist landslagsuke for Armenia. På skikkelig bra skuddhold mtp playoff men har gjennom litt over en og en halv kamp fått trykt ni mål opp i bakluka mens de henger sprellende og hjelpesløse over gjerdet.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»