Band "alle" liker, unntatt deg...

Svar
Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Re: Band "alle" liker, unntatt deg...

Legg inn av Crynix »

Noen skrev: tir sep 07, 2021 12:54 pm Amerikansk musikk misliker jeg nitti av hundre ganger. Det er mangel på emosjonell dybde, mangel på intelligens, mangel på sosialt sinnelag, mangel på dydighet, i det hele tatt mangel på alt som gjør livet bra.
Her kunne du strøket ordet «musikk» og beskrivelsen ville vært enda mer passende :P

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Trodde faktisk at Queen var noe alle kunne like. Tidenes beste stemme imo.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Megapixsel skrev: tir sep 07, 2021 1:57 pm Trodde faktisk at Queen var noe alle kunne like. Tidenes beste stemme imo.
Jeg er enig med deg men har møtt mange som ikke kan fordra dem. Virker som om det er et polariserende band.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Everenga skrev: tir sep 07, 2021 2:00 pm
Megapixsel skrev: tir sep 07, 2021 1:57 pm Trodde faktisk at Queen var noe alle kunne like. Tidenes beste stemme imo.
Jeg er enig med deg men har møtt mange som ikke kan fordra dem. Virker som om det er et polariserende band.
Egentlig litt merkelig med tanke på hvor mange sjangere og ulike stiler de har vært gjennom. En skulle jo tro at de fleste i det minste fant deler av Queen-katalogen interessant.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Everenga skrev: tir sep 07, 2021 2:00 pm
Megapixsel skrev: tir sep 07, 2021 1:57 pm Trodde faktisk at Queen var noe alle kunne like. Tidenes beste stemme imo.
Jeg er enig med deg men har møtt mange som ikke kan fordra dem. Virker som om det er et polariserende band.
Jeg syns tidlige "rocke-Queen" er tøft, men mer ambivalent til det mer poppa og eksperimentelle greiene som kom i andre halvdel av karrieren (som riktignok skal sies å være da de produserte flesteparten av sine mainstream hits, som folk flest liker).

BioDex

Legg inn av BioDex »

startelver skrev: tir sep 07, 2021 12:45 pm
Når det gjelder U2 elsker jeg de første albumene på begynnelsen av 80-tallet.
Men etter det ble bandet kommersialisert og musikken ble mere lik og kjedelig, samme vokaler, arrangement osv. Så jeg spiller U2 kun fra den første tiden.
Nåja, er ganske stor forskjell på de 3 beste albumene fra bandet; The Unforgettable Fire, The Joshua Tree og Achtung Baby!. De 3 første albumene synes jeg er mer lik, uten at det gjør noe. De 3 siste albumene er ganske dårlige.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Lezah skrev: tir sep 07, 2021 2:03 pm
Everenga skrev: tir sep 07, 2021 2:00 pm
Megapixsel skrev: tir sep 07, 2021 1:57 pm Trodde faktisk at Queen var noe alle kunne like. Tidenes beste stemme imo.
Jeg er enig med deg men har møtt mange som ikke kan fordra dem. Virker som om det er et polariserende band.
Jeg syns tidlige "rocke-Queen" er tøft, men mer ambivalent til det mer poppa og eksperimentelle greiene som kom i andre halvdel av karrieren (som riktignok skal sies å være da de produserte flesteparten av sine mainstream hits, som folk flest liker).
Jeg likte også tidlig "rocke"-Queen. Men ikke så lang tid gikk før jeg datt av.

Mulig jeg vil få reaksjoner her nå, men jeg er helt ærlig når jeg sier at jeg aldri har likt Elvis Presley.
For meg en opphypet klovn som folk liker på grunn av at han er hakket over Vår Herre. Nei takk.
Funfact....den første Elvis- låta jeg hørte var "All cjukk up", og den var på stenkake og ble spilt på 78-platespiller i et radiokabinett når jeg så vidt hadde lært å gå. Jeg arvet disse stenkakene, men rubbet gikk på et tidspunkt i søpla.

toolshed

Legg inn av toolshed »

Megapixsel skrev: tir sep 07, 2021 1:57 pm Trodde faktisk at Queen var noe alle kunne like. Tidenes beste stemme imo.
Men musikk er ikke bare stemmen til vokalisten. Jeg driter i om folk har en vokalist med syvoktavstemme om låtene er meningsfylte. Rocke-Queen (som nevnt) er det egentlig ikke så mye galt med, men etter hvert blir bandet mer og mer en musical act. Mye Queen er også så utrolig ihjelspilt, og hatsang nummer én, Bohemian Rhapsody, er totalt ødelagt. Det er en låt som isolert sett er et bra håndverk, men det er jo bare den radiokanalene spiller. P4 alene sørger vel for flere milliarder i royalties for den låta hvert år, selv om de er den kanalen som betaler absolutt dårligst av alle radiokanaler for musikk.

Jeg synes Brian May er en kul type og veldig atypisk rocker, da. Det skal sies. Samtidig er Queen på 70-tallet et produkt av sin samtid, med stadig flere overdådige og progressive arrangement. Og jeg er ærlig talt glad i progressiv musikk, men ikke veldig glad i pompøse musicals. Så er det så klart de to pianoballadene til Mercury på hver eneste skive. Det blir for mæget.

Lezah

Legg inn av Lezah »

toolshed skrev: tir sep 07, 2021 4:32 pm
Megapixsel skrev: tir sep 07, 2021 1:57 pm Trodde faktisk at Queen var noe alle kunne like. Tidenes beste stemme imo.
Men musikk er ikke bare stemmen til vokalisten.
Enig. FM er en av de beste sangerne noensinne, men det gjør ikke den jævla sangen om sykkelen noe bedre/bra.

joplina

Legg inn av joplina »

Crynix skrev: tir sep 07, 2021 2:03 pm Egentlig litt merkelig med tanke på hvor mange sjangere og ulike stiler de har vært gjennom. En skulle jo tro at de fleste i det minste fant deler av Queen-katalogen interessant.
*********
Den eneste Queen-låta jeg gidder å høre fra start til slutt er denne fra 1975 ;

...men kanskje årsaken er fordi den ikke er noen utpreget Queen-låt og i tillegg meget ,meget sjelden blir spilt ;)

startelver

Legg inn av startelver »

Liker det meste av Queen selv, selv 80-talls Queen ;)

Men som sagt jeg elsker en god poplåt, og da gjør det ingenting om det grenser til ballade/musical.

Men denne her fra 1977 tror jeg ingen misliker.


Number4

Legg inn av Number4 »

Jeg liker ikke Åge Aleksandersen og DDE, eller dansemusikk generelt.

mashadar

Legg inn av mashadar »

PapaSmurf skrev: man sep 06, 2021 11:41 pm Men ser her at jeg ikke er alene..kanskje jeg bare har trodd at U2 var et slik band alle liker.
Selv har jeg inntrykk av at U2 er et band veldig mange liker å si at de misliker, i alle fall ut fra hva folk skriver både her på musikkforumet og på gamle VGD.

Har selv alltid likt U2, men skal i det minste være enig i at de ikke har hatt så mye interessant å by på de siste ca 20 årene. De var aller best frem til og med Achtung Baby (1991), men synes også de skal ha kudos for kreativiteten på Zooropa (1993) og Pop (1997), selv om disse er noe ujevne.

startelver

Legg inn av startelver »

Mitt første møte med U2 var denne og da ble jeg fan i noen år. Utrolig låt.


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Vet ikke om den er så kontroversiell, men Madrugada trigger ett eller annet i meg.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Chromeback skrev: fre sep 10, 2021 5:05 pm Vet ikke om den er så kontroversiell, men Madrugada trigger ett eller annet i meg.
Synes selve musikken er særdeles søvndyssende, men jeg klarer ikke hate på stemmen til Sivert Høyem.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Stort sett det meste av amerikansk rap/hiphop.
Alle mannfolk-idiotene oppfører seg som hard-core gangstere, og alle låtene høres kliss lik ut med masse banning, dop, alkohol, damer, sex og penger. De har alltid 4-8 kvinnfolk i bikini som rister på ræven som omtrent tørrp*ler sangeren.
Alle kvinnfolk-idiotene kopierer mannfolkene fordi de ikke tror de kan gjøre annet, og alle låtene høres kliss lik ut med masse banning, damer, sex, alkohol, dop og penger. Og har alltid 4-8 kvinnfolk i bikini som rister på ræven, mens de selv rister på ræven.

Det er seriøst snakk om gnagsår i øyrene.

Noen hederlige unntak blandt norsk rap/hiphop, og noen svært få amerikanske rappere som har noen lettere behagelige låter.
Sist redigert av Winnowill den fre sep 10, 2021 5:44 pm, redigert 1 gang totalt.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Fringegirl skrev: fre sep 10, 2021 5:33 pm Stort sett det meste av amerikansk rap/hiphop.
Alle mannfolk-idiotene oppfører seg som hard-core gangstere, og alle låtene høres kliss lik ut med masse banning, dop, alkohol, damer, sex og penger. De har alltid 4-8 kvinnfolk i bikini som rister på ræven som omtrent tørrp*uler sangeren.
Alle kvinnfolk-idiotene kopierer mannfolkene fordi de ikke tror de kan gjøre annet, og alle låtene høres kliss lik ut med masse banning, damer, sex, alkohol, dop og penger. Og har alltid 4-8 kvinnfolk i bikini som rister på ræven, mens de selv rister på ræven.

Det er seriøst snakk om gnagsår i øyrene.

Noen hederlige unntak blandt norsk rap/hiphop, og noen svært få amerikanske rappere som har noen lettere behagelige låter.
Helt enig med deg, her er to unntak jeg kommer på, ett norsk og ett amerikansk.

Multicyde - Not For The Dough
► Show Spoiler
Eminem - Stan (Long Version) ft. Dido
► Show Spoiler

startelver

Legg inn av startelver »

Mye norsk musikk som jeg ikke har noe godt forhold til, de fleste har heldigvis gått i glemmeboka.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Iron Maiden var det første jeg tenkte på når jeg så trådtittelen.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

PowersIave skrev: man sep 06, 2021 12:51 pm
HNilsen skrev: søn sep 05, 2021 8:09 pm Pink Floyd, dødskjedelig.
Selv om jeg synes de har flere bra låter, så sier jeg meg enig. Rett og slett søvndyssende musikk.
Ja når man skal snakke om band "alle liker" , vil også jeg nevne Pink Floyd. Har prøvd og prøvd og prøvd.. på ny, for å finne ut hva jeg går glipp av. For det har jeg jo fått høre gjennom alle tider, at "Hæ! ikke Pink Foyd, er du gal mann!?".
For jeg er enig med dere, syns det er utrolig overvurdert, kjedelig ja. Det sagt, så vil jeg skille mellom den tidlige perioden med Syd Barret, og PF fra 70-tallet og utover. Førstnevnte utgave er fullt brukbart. Kan tildels også gå litt god for Meddle, men noe spesielt å ha er det ikke for meg. Hvis man skal snakke om 70 talls spacerock syns jeg Hawkwind er mye bedre.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Band ingen liker untatt deg, kunne det vært en kul tråd med potensiale?

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

kytec skrev: fre okt 01, 2021 6:18 pm Band ingen liker untatt deg, kunne det vært en kul tråd med potensiale?
Finnes:

https://www.fridiskusjon.no/viewtopic.php?f=48&t=892

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

Får vel finne et eget forum for kun denne tråden, for her er det mye som kan nevnes. Smak er så sinnsykt subjektivt at noen vil få krampe uansett hva man lister men jeg skal da gjøre et forsøk likevel. Holder meg fortrinnsvis i "min" sjanger
Black Sabbath med Ozzy. Har aldri fått noe mer enn moderat fot på noen av de første utgivelsene, og det er i stor grad knyttet til Ozzys vokal. Jeg får den bare ikke til Synes bandet tok et vesentlig steg opp med RDJ som vokalist
Anthrax er nevnt av den unevnelige Lezah. Syntes det var tøft i ca tre sekunder første gangen jeg hørte Indians. Scott Ian er så sinnsykt mye kulere i SOD enn i Anthrax
Mastodon er en sånn rar greie. HAr gitt de timesvis av mulighet til å overbevise meg, men det funker bare ikke. Kunne tatt med band som Porcupine Tree m.fl i samme slengen...Tool, Nirvana er to til jeg kommer på
Rosinen i pølsa er vel uansett Metallica. Jeg er så overfladisk og hyklersk at de ble droppa som en blaut sokk etter jeg så makkverket Some Kind of Monster. Nedturen startet vel egentlig med Black Album, ble befestet med Load og hodeskuddet kom virkelig med dokumentaren. Jeg var blodfan og trodde disse gutta var tøffinger. Å lide seg gjennom over to timer med syting, psykologer til stede på bandmøter og generell divaoppførsel av astronomiske dimensjoner gjorde at jeg fikk totalt brekninger. Klarer nesten ikke engang å høre på mesterverket Master of Puppets lenger pga den filmen...tragisk

startelver

Legg inn av startelver »

Liker egentlig ikke INXS, hadde inntrykk en gang at alle måtte like musikken, men var bare et par låter som jeg kunne høre på.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

BioDex skrev: søn sep 05, 2021 8:06 pm Radiohead. Drepende kjedelig musikk etter min mening.
Jeg har det nøyaktig slik med Coldplay. Forferdelig intetsigende musikk.

startelver

Legg inn av startelver »

Alle liker visst Bruce Springsteen. Aldri vært fan.

Baluba

Legg inn av Baluba »

Rolling Stones, U2, Guns n' roses, Bob Dylan, Beatles, Paul Mc Cartney, Billy Joel, Eric Clapton, Bon Jovi, Phil Collins, Genesis, Duran Duran.

Ingen av disse finner du på mine Spotifylister, kjedelig og oppskrytt musikk.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Ikke at jeg misliker bandet, men all virakken rundt Tool er nokså overdrevet. Vet ikke hvor mange ganger man har sittet på ett eller annet vors eller annen sammenheng med frelste kamerater og bekjente hvor man har vært gjennom en gjennomlytting. Det er jo ikke dårlig i så måte, men det er nokså oppskrytt.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Def Leppard.
Pluss alle band i puddel/hår sjangeren.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»