Band "alle" liker, unntatt deg...

Svar
Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Re: Band "alle" liker, unntatt deg...

Legg inn av Interessert »

PowersIave skrev: man sep 06, 2021 12:51 pm
HNilsen skrev: søn sep 05, 2021 8:09 pm Pink Floyd, dødskjedelig.
Selv om jeg synes de har flere bra låter, så sier jeg meg enig. Rett og slett søvndyssende musikk.
Ja når man skal snakke om band "alle liker" , vil også jeg nevne Pink Floyd. Har prøvd og prøvd og prøvd.. på ny, for å finne ut hva jeg går glipp av. For det har jeg jo fått høre gjennom alle tider, at "Hæ! ikke Pink Foyd, er du gal mann!?".
For jeg er enig med dere, syns det er utrolig overvurdert, kjedelig ja. Det sagt, så vil jeg skille mellom den tidlige perioden med Syd Barret, og PF fra 70-tallet og utover. Førstnevnte utgave er fullt brukbart. Kan tildels også gå litt god for Meddle, men noe spesielt å ha er det ikke for meg. Hvis man skal snakke om 70 talls spacerock syns jeg Hawkwind er mye bedre.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Band ingen liker untatt deg, kunne det vært en kul tråd med potensiale?

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

kytec skrev: fre okt 01, 2021 6:18 pm Band ingen liker untatt deg, kunne det vært en kul tråd med potensiale?
Finnes:

https://www.fridiskusjon.no/viewtopic.php?f=48&t=892

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

Får vel finne et eget forum for kun denne tråden, for her er det mye som kan nevnes. Smak er så sinnsykt subjektivt at noen vil få krampe uansett hva man lister men jeg skal da gjøre et forsøk likevel. Holder meg fortrinnsvis i "min" sjanger
Black Sabbath med Ozzy. Har aldri fått noe mer enn moderat fot på noen av de første utgivelsene, og det er i stor grad knyttet til Ozzys vokal. Jeg får den bare ikke til Synes bandet tok et vesentlig steg opp med RDJ som vokalist
Anthrax er nevnt av den unevnelige Lezah. Syntes det var tøft i ca tre sekunder første gangen jeg hørte Indians. Scott Ian er så sinnsykt mye kulere i SOD enn i Anthrax
Mastodon er en sånn rar greie. HAr gitt de timesvis av mulighet til å overbevise meg, men det funker bare ikke. Kunne tatt med band som Porcupine Tree m.fl i samme slengen...Tool, Nirvana er to til jeg kommer på
Rosinen i pølsa er vel uansett Metallica. Jeg er så overfladisk og hyklersk at de ble droppa som en blaut sokk etter jeg så makkverket Some Kind of Monster. Nedturen startet vel egentlig med Black Album, ble befestet med Load og hodeskuddet kom virkelig med dokumentaren. Jeg var blodfan og trodde disse gutta var tøffinger. Å lide seg gjennom over to timer med syting, psykologer til stede på bandmøter og generell divaoppførsel av astronomiske dimensjoner gjorde at jeg fikk totalt brekninger. Klarer nesten ikke engang å høre på mesterverket Master of Puppets lenger pga den filmen...tragisk

startelver

Legg inn av startelver »

Liker egentlig ikke INXS, hadde inntrykk en gang at alle måtte like musikken, men var bare et par låter som jeg kunne høre på.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

BioDex skrev: søn sep 05, 2021 8:06 pm Radiohead. Drepende kjedelig musikk etter min mening.
Jeg har det nøyaktig slik med Coldplay. Forferdelig intetsigende musikk.

startelver

Legg inn av startelver »

Alle liker visst Bruce Springsteen. Aldri vært fan.

Baluba

Legg inn av Baluba »

Rolling Stones, U2, Guns n' roses, Bob Dylan, Beatles, Paul Mc Cartney, Billy Joel, Eric Clapton, Bon Jovi, Phil Collins, Genesis, Duran Duran.

Ingen av disse finner du på mine Spotifylister, kjedelig og oppskrytt musikk.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Ikke at jeg misliker bandet, men all virakken rundt Tool er nokså overdrevet. Vet ikke hvor mange ganger man har sittet på ett eller annet vors eller annen sammenheng med frelste kamerater og bekjente hvor man har vært gjennom en gjennomlytting. Det er jo ikke dårlig i så måte, men det er nokså oppskrytt.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Def Leppard.
Pluss alle band i puddel/hår sjangeren.

Leoparden

Legg inn av Leoparden »

GiPazzini_85 skrev: tor des 23, 2021 12:22 am Ikke at jeg misliker bandet, men all virakken rundt Tool er nokså overdrevet. Vet ikke hvor mange ganger man har sittet på ett eller annet vors eller annen sammenheng med frelste kamerater og bekjente hvor man har vært gjennom en gjennomlytting. Det er jo ikke dårlig i så måte, men det er nokså oppskrytt.
Nå er du på tynn is!

12dd

Legg inn av 12dd »

Mye er nevnt så alle unntatt meg blir drøyt å si:

Rolling stones, ACDC, Springsteen....og ikke minst coldplay.....herregud så kjedelig. Michael Buble.....omfg

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

The Stone Roses

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Leoparden skrev: tor des 23, 2021 1:38 am
GiPazzini_85 skrev: tor des 23, 2021 12:22 am Ikke at jeg misliker bandet, men all virakken rundt Tool er nokså overdrevet. Vet ikke hvor mange ganger man har sittet på ett eller annet vors eller annen sammenheng med frelste kamerater og bekjente hvor man har vært gjennom en gjennomlytting. Det er jo ikke dårlig i så måte, men det er nokså oppskrytt.
Nå er du på tynn is!
Fordi...?

MensenErnst

Legg inn av MensenErnst »

Coldplay.

Fatter ikke virakken. Drita kjedelig.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

stc887 skrev: tor des 23, 2021 3:30 amThe Stone Roses
Ja, tenk å dra det bandet ut av en slags kulturhistorisk kontekst. Da blir det ikke mye igjen. Er jo en del by-band som vel bare hadde vært kjent lokalt dersom de ikke hadde hatt kjente fans eller havnet innunder en slags bølge. The Stone Roses var heldige med den.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

MensenErnst skrev: tor des 23, 2021 9:41 am Coldplay.

Fatter ikke virakken. Drita kjedelig.
Nei, det er ganske så utrolig at de er så store. Men dette er vel en type paraply-band som er borgerlige nok i fremtoning samtidig som de ikke distanserer seg fra de lavere klasser ved siden av å favne bredt innen popsjangeren. Samlebåndsmusikk for å fylle tomhet med noe tomt.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Ole Ivars

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

startelver skrev: ons nov 03, 2021 5:09 pm Alle liker visst Bruce Springsteen. Aldri vært fan.
Sjæl. Dørgende kjedelig.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Metallica, Pantera, Sivert Høyem og Guns n Roses.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Rexwiller skrev: tor des 23, 2021 9:58 am Metallica, Pantera, Sivert Høyem og Guns n Roses.
Her er det lett å tenke «finn en feil», altså! :lol:

Leoparden

Legg inn av Leoparden »

ABBA - Synes det er helt forferdelig. Får sånn gladkristen leirskole-vibb av alt de driver med.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

12dd skrev: tor des 23, 2021 2:34 am Mye er nevnt så alle unntatt meg blir drøyt å si:

Rolling stones, ACDC, Springsteen....og ikke minst coldplay.....herregud så kjedelig. Michael Buble.....omfg
Rolling Stones med få unntak er ganske kjedelig, men kan ikke si jeg direkte misliker dem heller. Men nokså enig ang. ACDC og Springsteen. Aldri skjønt hva som var så genialt med Springsteen.
ACDC gikk an i sin tidlige periode, men ble etter hvert for mye tut og kjør på den samme leksa. Sånn sett er de ganske like ZZ Top, men de var veldig gode tidlig da. En helt annen verden egentlig.

Bakkus

Legg inn av Bakkus »

GiPazzini_85 skrev: tor des 23, 2021 9:43 am
stc887 skrev: tor des 23, 2021 3:30 amThe Stone Roses
Ja, tenk å dra det bandet ut av en slags kulturhistorisk kontekst. Da blir det ikke mye igjen. Er jo en del by-band som vel bare hadde vært kjent lokalt dersom de ikke hadde hatt kjente fans eller havnet innunder en slags bølge. The Stone Roses var heldige med den.
Vilt utsagn. Er det noen som liker britpop som ikke liker Stone Roses sitt selvtitulerte album som pionerte sjangeren?

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Bakkus skrev: tor des 23, 2021 4:04 pm
GiPazzini_85 skrev: tor des 23, 2021 9:43 am
stc887 skrev: tor des 23, 2021 3:30 amThe Stone Roses
Ja, tenk å dra det bandet ut av en slags kulturhistorisk kontekst. Da blir det ikke mye igjen. Er jo en del by-band som vel bare hadde vært kjent lokalt dersom de ikke hadde hatt kjente fans eller havnet innunder en slags bølge. The Stone Roses var heldige med den.
Vilt utsagn. Er det noen som liker britpop som ikke liker Stone Roses sitt selvtitulerte album som pionerte sjangeren?
Nei, jeg regner med at alle som liker britpop mener at The Stone Roses er pionerer. Men og så?

Strider

Legg inn av Strider »

Kygo eller hva han heter. Tidlig 2000s mye bedre i den musikk kategorien men da var det ikke mainstream. Tror mange tidlig 2000s band kunne gjort det stort nå hvis de hadde lagd samme sanger nå

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Justice 97 skrev: søn sep 05, 2021 2:41 pm Rammstein.

Ser den og likte alt Rammstein gjorde fram til 2009 og albumet "Liebe ist für alle da."
Har vært på 2 konserter i Norge, lenge før Ullevål-2019 og de var etter forrige album (Liebe ist für alle da) og påfølgende konserter aldri store i Norge.

Skjønner ikke helt hva som skjedde, men kan tenke at det ble et resultat av en av tidenes største hypes, "spindoctors" i arbeid og da de slo til i 2018/19 med stadionkonserter rundt hele Europa skulle plutselig "alle" se Rammstein, de dro fulle hus og serverte et album som med klar margin er det dårligtste de sålangt har gitt ut, og da falt jeg ifra.
Ikke ÈN av låtene fra det albumet var gode nok til å havne på ETT ENESTE av de foregående albumene, og det gjenspeilet et band på repitisjon, tomgang og som virket idemessig hjernedøde.

Var ikke på Ullevål i 2019, de virket på det tidspunktet å ha "checked out&cashed in" og blitt totalt uinteressante...!
Sist redigert av InsVerderben den tor des 23, 2021 10:18 pm, redigert 1 gang totalt.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

MensenErnst skrev: tor des 23, 2021 9:41 am Coldplay.

Fatter ikke virakken. Drita kjedelig.
Denne er litt interessant, for skjønner poenget veldig. Chris Martin har ikke verdens mest spennende stemme heller.

Men det er noe med sangene deres som treffer. Allikevel veldig forståelig at dette ikke treffer, selv om man kanskje ønsker å være uenig.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Chromeback skrev: tor des 23, 2021 10:11 pm
MensenErnst skrev: tor des 23, 2021 9:41 am Coldplay.

Fatter ikke virakken. Drita kjedelig.
Denne er litt interessant, for skjønner poenget veldig. Chris Martin har ikke verdens mest spennende stemme heller.

Men det er noe med sangene deres som treffer. Allikevel veldig forståelig at dette ikke treffer, selv om man kanskje ønsker å være uenig.
Jeg er litt sånn meh med Coldplay. Noe bra, noe kjedelig. Jeg har vært hektet på Coloratura i flere mnd. nå, siden jeg hørte den for første gang. En veldig utypisk Coldplay-låt. Ellers er jeg stor fan av Amsterdam.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

The Chainsmokers & Coldplay - Something Just Like This Anbefales ! Mulig deres beste låt de siste åra.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»