Band "alle" liker, unntatt deg...

Svar
Lezah

Band "alle" liker, unntatt deg...

Legg inn av Lezah »

Min venn JF96/97 skrev noe som jeg tror han slettet, og da kom jeg på Anthrax; fordi han har gitarist/sjef Ian Scott som avatar.

Jeg er veldig glad i thrash, men har alltid hatt to "major grapes": Jeg liker ikke Anthrax, og jeg sliter med Overkill. Overkill går mye på vokalisten (Bobby Blitz), som ellers er en jævlig kul kar. Anthrax BURDE jeg digge. Selv om nåværende vokalist for meg er meh. Old school thrash er fett! Men noe klikker ikke helt her. Jeg tror det kan være fordi de mangler noen gram "edge" som gammel Slayer, Metallica og Megadeth hadde...Og jeg syns Exodus og Testament er bedre, både da og nå.

Men nei, jeg "hater" ikke Anthrax. I det hele tatt. Men i sjangeren band-jeg-burde-like kommer de høyt. Madhouse vant meg litt over pga et gammel GTA-spill, men det funker ikke helt. Er de for snille? Musikalsk er de jo up there.

Har andre lignende band/erfaringer?

OK: Ripoff JP er fett

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Oof, i fare for å få en skremmende lang liste får jeg heller ramse opp de første fem jeg kommer på.

- Bad Religion. Helt min type sjanger, men jeg får meg ikke til å høre ferdig en eneste låt engang uten at jeg klarer å forklare hvorfor.
- Iron Maiden etter 2003. Vokste opp med Maiden som ubestridt nummer en, men de siste 15-20 årene synes jeg nyutgivelsene har blitt gradvis mer slitsomt, og det er litt hjerteknusende.
- Hollow Front. Er ganske fan av metalcore-sjangeren, men jeg klarer ikke ta et band hvis vokalist ligner på Chumlee seriøst.
- Asking Alexandria. Drivende dyktige musikere, not my cup of tea.
- Kings of Leon. Bare… Nei…

Blir sikkert slakta for å nevne Bad Religion og Iron Maiden i en slik tråd, men there you have it.

Kunne vært morsomt med en omvendt tråd også, "band ingen liker unntatt deg". Tar ansvar her, jeg.

Brukeravatar
Farmer
Innlegg: 455

Legg inn av Farmer »

U2. Jeg liker mye i denne sjangeren. Men er noe med både vokalen, gitar og hele sounden som ikke tiltale meg med U2. Fått mange undrende blikk mot meg opp gjennom årene, når jeg har sagt dette.

Brukeravatar
Farmer
Innlegg: 455

Legg inn av Farmer »

Crynix skrev: søn sep 05, 2021 1:15 am Oof, i fare for å få en skremmende lang liste får jeg heller ramse opp de første fem jeg kommer på.

- Bad Religion. Helt min type sjanger, men jeg får meg ikke til å høre ferdig en eneste låt engang uten at jeg klarer å forklare hvorfor.
- Iron Maiden etter 2003. Vokste opp med Maiden som ubestridt nummer en, men de siste 15-20 årene synes jeg nyutgivelsene har blitt gradvis mer slitsomt, og det er litt hjerteknusende.
- Hollow Front. Er ganske fan av metalcore-sjangeren, men jeg klarer ikke ta et band hvis vokalist ligner på Chumlee seriøst.
- Asking Alexandria. Drivende dyktige musikere, not my cup of tea.
- Kings of Leon. Bare… Nei…

Blir sikkert slakta for å nevne Bad Religion og Iron Maiden i en slik tråd, men there you have it.

Kunne vært morsomt med en omvendt tråd også, "band ingen liker unntatt deg". Tar ansvar her, jeg.
Litt enig med nyere årganger av Maiden. Men syns noen låter er greit hørende på. Jeg holdt på og få en av mine favoritter innenfor rock, ACDC i vranghalsen når dem rota seg bort i Axsel Rose som vikar. Den tygger jeg på enda.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Crynix skrev: søn sep 05, 2021 1:15 am
- Iron Maiden etter 2003. Vokste opp med Maiden som ubestridt nummer en, men de siste 15-20 årene synes jeg nyutgivelsene har blitt gradvis mer slitsomt, og det er litt hjerteknusende.
Bør sees fra starten. Jeg er uenig meg ham i mye rart, men i sin gjennomgang av judas Priest sin katalog, sier han noe smart om hvordan en sang kan være episk i løpet av 4 minutter, fremfor 40.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Farmer skrev: søn sep 05, 2021 1:21 am U2. Jeg liker mye i denne sjangeren. Men er noe med både vokalen, gitar og hele sounden som ikke tiltale meg med U2. Fått mange undrende blikk mot meg opp gjennom årene, når jeg har sagt dette.
You've got a friend in me... YOU'VE GOT A FRIEND IN ME.
Farmer skrev: søn sep 05, 2021 1:25 am Litt enig med nyere årganger av Maiden. Men syns noen låter er greit hørende på. Jeg holdt på og få en av mine favoritter innenfor rock, ACDC i vranghalsen når dem rota seg bort i Axsel Rose som vikar. Den tygger jeg på enda.
Det finnes noen gullkorn blant all gråsteinen i den nyere katalogen, men generelt er det labert nivå ift. det glade 80-tall.
AC/DC feat Axl Rose ruller ikke enkelt av tungen nei. For øvrig en vokalist jeg aldri har ratet, og som type virker han ikke som en person jeg ville omgått meg med.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Ale-Jet skrev: søn sep 05, 2021 1:42 amOasis.
Enig.

En låt jeg ikke en gang husker var ok, for den hadde litt futt.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Lezah skrev: søn sep 05, 2021 2:18 am
Ale-Jet skrev: søn sep 05, 2021 1:42 amOasis.
Enig.

En låt jeg ikke en gang husker var ok, for den hadde litt futt.
Kan respektere tosseren Liam Gallagher, selv om han heier på "de andre". Ellers er det ganske tørke, ja.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Ale-Jet skrev: søn sep 05, 2021 1:42 amOasis.
Skriver under på den.

Eric Clapton er ikke jeg helt fan av. Selv om kanskje ikke han er noe for alle, men men.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Vanskelig tråd. Slik tematikk får jeg personlig veldig raskt Reddit-vibber av, ettersom at det der er populært med "unpopular opinion" tråder.

Og i hvert fall på Reddit så virker det jo som om poenget i slike tråder er å nevne populære "upopulære" meninger. Da kommer innlegg som at de ikke liker Nickleback, U2, Oasis eller Justin Bieber - kanskje også noe slikt som Elvis eller Rolling Stones (siden det ikke oppfattes som like banebrytende musikk den dag idag i forhold til den hvor viktig og populært det var når det kom ut) - selv om det virker som om "alle" liker dem. Og da kommer det hundretusener ut av veggene og hiver seg på bølgen.

Sier du derimot en virkelig kontroversiell mening så blir du downvoted til helvete og folk kommer til å skrive "du er altså ikke glad i god musikk" og lignende.

Jeg tenker at på dette forumet så vil det være uaktuelt å få gehør hvis en person absolutt ikke liker Queen, Tom Waits eller Abba/a-ha. Heldigvis for meg så liker jeg det (Queen er for meg #1 av band gjennom tidene.)

Men jeg prøver meg på noe som kanskje eller kanskje ikke vil få folk til å si at jeg ikke forstår god musikk: Jeg er ikke videre fan av Bruce Springsteen.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Aldri likt Queen.

Ellers kan jeg nevne Bruce Springsteen, selv om han i seg selv ikke er et band. Gud bedre, så kjedelig musikk.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Skraevadottir skrev: søn sep 05, 2021 8:50 am Aldri likt Queen.
Du er altså ikke glad i god musikk!

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Jolla skrev: søn sep 05, 2021 9:00 am
Skraevadottir skrev: søn sep 05, 2021 8:50 am Aldri likt Queen.
Du er altså ikke glad i god musikk!
Hehe! Passer jo for så vidt bra inn i tråden, da.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Metallica, Guns n`roses, AC/DC og Iron Maiden.

Kort sagt : Misliker all "musikk" som nevnte band. Bråkemusikk. Høres ut som en kattunge som blir torturert.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Skraevadottir skrev: søn sep 05, 2021 8:50 am Aldri likt Queen.
Skriver under på denne.

Number4

Legg inn av Number4 »

Ale-Jet skrev: søn sep 05, 2021 1:42 amOasis.
Just a shit Chase & Dave

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Alle liker Nirvana. Unntatt meg.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Crynix skrev: søn sep 05, 2021 2:23 am
Lezah skrev: søn sep 05, 2021 2:18 am
Ale-Jet skrev: søn sep 05, 2021 1:42 amOasis.
Enig.

En låt jeg ikke en gang husker var ok, for den hadde litt futt.
Kan respektere tosseren Liam Gallagher, selv om han heier på "de andre". Ellers er det ganske tørke, ja.
Liker ikke Oasis.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Radiohead. Drepende kjedelig musikk etter min mening.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Pink Floyd, dødskjedelig.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

fargeblind skrev: søn sep 05, 2021 2:44 pm Alle liker Nirvana. Unntatt meg.
Ikke jeg heller.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Skraevadottir skrev: søn sep 05, 2021 8:50 am Aldri likt Queen.
Samme her. Pompøst og selvhøytidelig.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Farmer skrev: søn sep 05, 2021 1:25 am
Crynix skrev: søn sep 05, 2021 1:15 am Oof, i fare for å få en skremmende lang liste får jeg heller ramse opp de første fem jeg kommer på.

- Bad Religion. Helt min type sjanger, men jeg får meg ikke til å høre ferdig en eneste låt engang uten at jeg klarer å forklare hvorfor.
- Iron Maiden etter 2003. Vokste opp med Maiden som ubestridt nummer en, men de siste 15-20 årene synes jeg nyutgivelsene har blitt gradvis mer slitsomt, og det er litt hjerteknusende.
- Hollow Front. Er ganske fan av metalcore-sjangeren, men jeg klarer ikke ta et band hvis vokalist ligner på Chumlee seriøst.
- Asking Alexandria. Drivende dyktige musikere, not my cup of tea.
- Kings of Leon. Bare… Nei…

Blir sikkert slakta for å nevne Bad Religion og Iron Maiden i en slik tråd, men there you have it.

Kunne vært morsomt med en omvendt tråd også, "band ingen liker unntatt deg". Tar ansvar her, jeg.
Litt enig med nyere årganger av Maiden. Men syns noen låter er greit hørende på. Jeg holdt på og få en av mine favoritter innenfor rock, ACDC i vranghalsen når dem rota seg bort i Axsel Rose som vikar. Den tygger jeg på enda.
ACDC og Iron Maiden, hjelpe og trøste, fryktelig musikk!

Falcon
Innlegg: 2482

Legg inn av Falcon »

det er en ganske bred sjanger som jeg liker å kalle NRK P3-pop. Den består av alt fra retrorappere til syngedamer til sommerhitpop. De er sikkert glade alle sammen for å havne i samme bås.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Jolla skrev: søn sep 05, 2021 9:00 am
Skraevadottir skrev: søn sep 05, 2021 8:50 am Aldri likt Queen.
Du er altså ikke glad i god musikk!
Trodde du var for "kontroversielle" meninger...

morrisey

Legg inn av morrisey »

Personlig har jeg aldri forstått greia med Rolling Stones.... Usannsynlig kjedelig å høre på

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

HNilsen skrev: søn sep 05, 2021 8:09 pm Pink Floyd, dødskjedelig.
Selv om jeg synes de har flere bra låter, så sier jeg meg enig. Rett og slett søvndyssende musikk.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Her var det mange som delte mine antipatier noe som jo i og for seg ødelegger for trådtittelen men det får heller være.

Oasis, Radiohead, Stones, The Who og U2 er alle band jeg ikke skjønner greia med.

De av dere som ikke liker Queen derimot kan ta den berømmelige bolla :P

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

[.

Oasis, Radiohead, Stones, The Who og U2 er alle band jeg ikke skjønner greia med.
Bodde ikke du i England noen år ? Radiohead har jeg aldri likt, de andre derimot....

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Alt av Hip Hop og Rap. Og Beatles, når jeg hører Beatles så ser jeg for meg fire personer som står å rister hode fra side til siden.

Bruce Springsteen og Åge Aleksandersen synes jeg burde bare vært låtskrivere og ikke artister. Synes de har en sytende sur stemme. Andre sangere kunne nok fått mye mer ut av musikken deres.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»