Band "alle" liker, unntatt deg...

Svar
Everenga

Re: Band "alle" liker, unntatt deg...

Legg inn av Everenga »

Big George skrev: man sep 06, 2021 1:11 pm [.

Oasis, Radiohead, Stones, The Who og U2 er alle band jeg ikke skjønner greia med.
Bodde ikke du i England noen år ? Radiohead har jeg aldri likt, de andre derimot....
Joda 12 år og gift med britisk kone. Kan fortsatt ikke skjønne greia. Spesielt Oasis som var del av en bølge med mye bedre band som Suede, Pulp, Verve og Stone Roses.

toolshed

Legg inn av toolshed »

DenFelgen skrev: man sep 06, 2021 1:29 pm Jeg liker veldig mye innen metal-sjangeren men AC/DC
Og AC/DC som ikke er metal en gang, men pur 4/4 råkkenråll.

Får vel slenge inn Bob Dylan. Det er ikke det at jeg hater fyren, men den jævla stemmen og de repeterende låtene...

Og Metallica. Orker ikke Yeahmes Hetfieldyyah.

Og Queen.

Og Talking Heads.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Ja pokker, jeg er ikke keen på verken Stones eller Beatles. Skjønner selvsagt at de er viktige, men ikke noe jeg sitter og hører på.

Noen

Legg inn av Noen »

Everenga skrev: man sep 06, 2021 9:12 pm
Big George skrev: man sep 06, 2021 1:11 pm [.

Oasis, Radiohead, Stones, The Who og U2 er alle band jeg ikke skjønner greia med.
Bodde ikke du i England noen år ? Radiohead har jeg aldri likt, de andre derimot....
Joda 12 år og gift med britisk kone.
Er det ikke aldersgrense på dette forumet?

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

PowersIave skrev: man sep 06, 2021 9:04 pm Jeg er fristet til å si Metallica. De første fem platene er forsåvidt stort sett fantastiske, men etter det tok kreativiteten slutt og helt ærlig synes jeg ikke de er spesielt bra live heller. Lars er en dårlig trommis og Kirk har blitt sloppy og uinspirert. James Hetfield var også kulere da han bannet og drakk øl på scenen. At de selger ut stadioner rundt hele verden er merkelig.
Det meste etter Black Album kan fint skrotes, selv om det finnes en og annen perle. Metallica har aldri vært det samme etter ar Lars la kokainet på hylla, er enig i at Kirk har tapt seg og kamuflerer veldig mye ved å klemme inn så mye effekter som mulig. James synes jeg fremdeles holder koken veldig bra, klarer ikke få til den samme råskapen som han hadde før (Battery, Live in Seattle ‘89 for referanse), men fremdeles en enorm stemme og plenty med stage presence.

Falcon
Innlegg: 2482

Legg inn av Falcon »

Bare jeg som liker 90-talls-Metallica her?

Everenga

Legg inn av Everenga »

Noen skrev: man sep 06, 2021 10:07 pm
Everenga skrev: man sep 06, 2021 9:12 pm
Big George skrev: man sep 06, 2021 1:11 pm [.

Oasis, Radiohead, Stones, The Who og U2 er alle band jeg ikke skjønner greia med.
Bodde ikke du i England noen år ? Radiohead har jeg aldri likt, de andre derimot....
Joda 12 år og gift med britisk kone.
Er det ikke aldersgrense på dette forumet?
We used to dream of being beaten with a broken bottle. We lived in a shoe box in middle o't road and had to get up before we went to bed to lick the road clean. If you told the youth of today they wouldn't believe you!!

Lezah

Legg inn av Lezah »

Falcon skrev: man sep 06, 2021 10:19 pm Bare jeg som liker 90-talls-Metallica her?
Jeg mener at Load og ReLoad, hvis slått sammen til 1 skive (og lansert av noen andre/uten forventningene om en viss type musikk), hadde vært solid hard-rock.

Bakkus

Legg inn av Bakkus »

AC/DC og Radiohead. To band jeg enten hater eller er meh på ALT de noen gang har laget. Metallica er også et band som er litt for slitsomt for min smak. Iron Maiden er det høyeste jeg kan tåle innenfor den sjangeren. Det er andre band/artister som jeg likte veldig godt da jeg var yngre som Queen, Springsteen, The Killers og Coldplay som nå gir meg veldig lite. Ikke slik at jeg misliker dem, riktignok, men heller det at jeg kanskje har hørt låtene litt for ofte.

Eller, alt Killers og Coldplay har gitt ut siden 08 har vært elendig, så jeg tenker mer før det.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

toolshed skrev: man sep 06, 2021 9:14 pm
DenFelgen skrev: man sep 06, 2021 1:29 pm
Får vel slenge inn Bob Dylan. Det er ikke det at jeg hater fyren, men den jævla stemmen og de repeterende låtene...
De fleste artister har "repeterende" låter da :)

Når det er sagt, så er det slike danseband-greier jeg ikke klarer å høre på. Fæle greier.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

U2

Aldri forstått hypen. Var til og med på konsert i 97, kjedet meg noe voldsomt. Det eneste morsomme var at de skulle komme ut sv et gigantisk egg av noe slag som skulle foldes ut. Og det kilte seg så bandet var fanget der inne. Var ganske så fornøyelig.

Men ser her at jeg ikke er alene..kanskje jeg bare har trodd at U2 var et slik band alle liker. Kan ikke komme på én sang med U2 jeg ikke skipper om den dukker opp på radio.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

U2 har noen sanger som funker om settingen er der. Det samme med Coldplay, Oasis og Bruce. Men jeg kan aldri høre flere sanger av de etter hverandre, typ en konsert.

Men for å holde det on topic. Iron Maiden, ACDC, Bob Dylan, Radiohead og Rolling Stones er noe oppskrytte greier.
Elvis også. Dritkjedelig, men det syns vel "alle".

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Everenga skrev: man sep 06, 2021 10:22 pm
Noen skrev: man sep 06, 2021 10:07 pm
Everenga skrev: man sep 06, 2021 9:12 pm

Joda 12 år og gift med britisk kone.
Er det ikke aldersgrense på dette forumet?
We used to dream of being beaten with a broken bottle. We lived in a shoe box in middle o't road and had to get up before we went to bed to lick the road clean. If you told the youth of today they wouldn't believe you!!
Fra Monty Python om jeg ikke husker feil.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Big George skrev: tir sep 07, 2021 12:51 am Fra Monty Python om jeg ikke husker feil.
Four Yorkshiremen


joplina

Legg inn av joplina »

Skraevadottir skrev: søn sep 05, 2021 8:50 am Aldri likt Queen.
**********

- Puuh..ikke jeg heller ;)
Og jeg har aldri likt Beatles eller ABBA .....og det er jo litt som å banne i kirka det

toolshed

Legg inn av toolshed »

pfrog567 skrev: man sep 06, 2021 11:36 pm De fleste artister har "repeterende" låter da :)

Når det er sagt, så er det slike danseband-greier jeg ikke klarer å høre på. Fæle greier.
De fleste artister har ikke 53 vers per sang.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

toolshed skrev: tir sep 07, 2021 12:09 pm
pfrog567 skrev: man sep 06, 2021 11:36 pm De fleste artister har "repeterende" låter da :)

Når det er sagt, så er det slike danseband-greier jeg ikke klarer å høre på. Fæle greier.
De fleste artister har ikke 53 vers per sang.
Hehehe, nei det er sant :)

Noen

Legg inn av Noen »

U2 og særlig denne Bono gir meg dårlige vibber. Vet ikke helt hvorfor.

startelver

Legg inn av startelver »

Dette går vel mer på hvilken musikksmak man har, jeg kan høre på det meste men har aldri vært stor fan av metal-musikk. Er mere pop og rock på meg.

Da blir det heller å si at jeg hater Jusin Bieber og den type programmert pop som vi ser i dag.

Når det gjelder U2 elsker jeg de første albumene på begynnelsen av 80-tallet.
Men etter det ble bandet kommersialisert og musikken ble mere lik og kjedelig, samme vokaler, arrangement osv. Så jeg spiller U2 kun fra den første tiden.

Noen

Legg inn av Noen »

Amerikansk musikk misliker jeg nitti av hundre ganger. Det er mangel på emosjonell dybde, mangel på intelligens, mangel på sosialt sinnelag, mangel på dydighet, i det hele tatt mangel på alt som gjør livet bra.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Noen skrev: tir sep 07, 2021 12:54 pm Amerikansk musikk misliker jeg nitti av hundre ganger. Det er mangel på emosjonell dybde, mangel på intelligens, mangel på sosialt sinnelag, mangel på dydighet, i det hele tatt mangel på alt som gjør livet bra.
Her kunne du strøket ordet «musikk» og beskrivelsen ville vært enda mer passende :P

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Trodde faktisk at Queen var noe alle kunne like. Tidenes beste stemme imo.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Megapixsel skrev: tir sep 07, 2021 1:57 pm Trodde faktisk at Queen var noe alle kunne like. Tidenes beste stemme imo.
Jeg er enig med deg men har møtt mange som ikke kan fordra dem. Virker som om det er et polariserende band.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Everenga skrev: tir sep 07, 2021 2:00 pm
Megapixsel skrev: tir sep 07, 2021 1:57 pm Trodde faktisk at Queen var noe alle kunne like. Tidenes beste stemme imo.
Jeg er enig med deg men har møtt mange som ikke kan fordra dem. Virker som om det er et polariserende band.
Egentlig litt merkelig med tanke på hvor mange sjangere og ulike stiler de har vært gjennom. En skulle jo tro at de fleste i det minste fant deler av Queen-katalogen interessant.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Everenga skrev: tir sep 07, 2021 2:00 pm
Megapixsel skrev: tir sep 07, 2021 1:57 pm Trodde faktisk at Queen var noe alle kunne like. Tidenes beste stemme imo.
Jeg er enig med deg men har møtt mange som ikke kan fordra dem. Virker som om det er et polariserende band.
Jeg syns tidlige "rocke-Queen" er tøft, men mer ambivalent til det mer poppa og eksperimentelle greiene som kom i andre halvdel av karrieren (som riktignok skal sies å være da de produserte flesteparten av sine mainstream hits, som folk flest liker).

BioDex

Legg inn av BioDex »

startelver skrev: tir sep 07, 2021 12:45 pm
Når det gjelder U2 elsker jeg de første albumene på begynnelsen av 80-tallet.
Men etter det ble bandet kommersialisert og musikken ble mere lik og kjedelig, samme vokaler, arrangement osv. Så jeg spiller U2 kun fra den første tiden.
Nåja, er ganske stor forskjell på de 3 beste albumene fra bandet; The Unforgettable Fire, The Joshua Tree og Achtung Baby!. De 3 første albumene synes jeg er mer lik, uten at det gjør noe. De 3 siste albumene er ganske dårlige.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Lezah skrev: tir sep 07, 2021 2:03 pm
Everenga skrev: tir sep 07, 2021 2:00 pm
Megapixsel skrev: tir sep 07, 2021 1:57 pm Trodde faktisk at Queen var noe alle kunne like. Tidenes beste stemme imo.
Jeg er enig med deg men har møtt mange som ikke kan fordra dem. Virker som om det er et polariserende band.
Jeg syns tidlige "rocke-Queen" er tøft, men mer ambivalent til det mer poppa og eksperimentelle greiene som kom i andre halvdel av karrieren (som riktignok skal sies å være da de produserte flesteparten av sine mainstream hits, som folk flest liker).
Jeg likte også tidlig "rocke"-Queen. Men ikke så lang tid gikk før jeg datt av.

Mulig jeg vil få reaksjoner her nå, men jeg er helt ærlig når jeg sier at jeg aldri har likt Elvis Presley.
For meg en opphypet klovn som folk liker på grunn av at han er hakket over Vår Herre. Nei takk.
Funfact....den første Elvis- låta jeg hørte var "All cjukk up", og den var på stenkake og ble spilt på 78-platespiller i et radiokabinett når jeg så vidt hadde lært å gå. Jeg arvet disse stenkakene, men rubbet gikk på et tidspunkt i søpla.

toolshed

Legg inn av toolshed »

Megapixsel skrev: tir sep 07, 2021 1:57 pm Trodde faktisk at Queen var noe alle kunne like. Tidenes beste stemme imo.
Men musikk er ikke bare stemmen til vokalisten. Jeg driter i om folk har en vokalist med syvoktavstemme om låtene er meningsfylte. Rocke-Queen (som nevnt) er det egentlig ikke så mye galt med, men etter hvert blir bandet mer og mer en musical act. Mye Queen er også så utrolig ihjelspilt, og hatsang nummer én, Bohemian Rhapsody, er totalt ødelagt. Det er en låt som isolert sett er et bra håndverk, men det er jo bare den radiokanalene spiller. P4 alene sørger vel for flere milliarder i royalties for den låta hvert år, selv om de er den kanalen som betaler absolutt dårligst av alle radiokanaler for musikk.

Jeg synes Brian May er en kul type og veldig atypisk rocker, da. Det skal sies. Samtidig er Queen på 70-tallet et produkt av sin samtid, med stadig flere overdådige og progressive arrangement. Og jeg er ærlig talt glad i progressiv musikk, men ikke veldig glad i pompøse musicals. Så er det så klart de to pianoballadene til Mercury på hver eneste skive. Det blir for mæget.

Lezah

Legg inn av Lezah »

toolshed skrev: tir sep 07, 2021 4:32 pm
Megapixsel skrev: tir sep 07, 2021 1:57 pm Trodde faktisk at Queen var noe alle kunne like. Tidenes beste stemme imo.
Men musikk er ikke bare stemmen til vokalisten.
Enig. FM er en av de beste sangerne noensinne, men det gjør ikke den jævla sangen om sykkelen noe bedre/bra.

joplina

Legg inn av joplina »

Crynix skrev: tir sep 07, 2021 2:03 pm Egentlig litt merkelig med tanke på hvor mange sjangere og ulike stiler de har vært gjennom. En skulle jo tro at de fleste i det minste fant deler av Queen-katalogen interessant.
*********
Den eneste Queen-låta jeg gidder å høre fra start til slutt er denne fra 1975 ;

...men kanskje årsaken er fordi den ikke er noen utpreget Queen-låt og i tillegg meget ,meget sjelden blir spilt ;)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»