Band "ingen" liker, unntatt deg…

Svar
Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Band "ingen" liker, unntatt deg…

Legg inn av Crynix »

Som en direkte motpol til Lezahs tråd Band "ingen liker, unntatt deg…" lister vi her opp band du føler deg ganske sikker på at svært få, om noen, her inne hører på.

- Flying Colors. Drevet frem av Mike Portnoy på trommene er dette et band av typen progressiv. Vanskelig å plukke ut en bestemt favoritt her, men jeg er svak for "Kayla".

- Haken. Prog metal, teknisk og helt jævlig å forsøke å lære seg selv. Alt jeg egentlig ønsker i et band. Skiva Visions er min favoritt, der tittellåta og "Nocturnal Conspiracy" er de to beste. For øvrig et konseptalbum med en veldig interessant story, og bakgrunnshistorien for arbeidet rundt albumet er egentlig verdt å lese. Hadde en lenke en gang i tida, men den har jeg ikke oversikt hvor ble av.

- Greta Van Fleet. Michigan-band bestående av tre brødre og en kompis der man tydelig hører innflytelse fra Zeppelin i vokalen, og riffene er dødsrå. Siste skiva The Battle at Garden's Gate er det bare å styre unna med en gang, men resten av katalogen er kruttsterk. "Highway Tune" gir et innblikk i hvor stor range vokalist Josh Kiszka har og er nok den mest kjente sangen, men "Black Smoke Rising" gir deilige riff og krutt fra start til slutt. Gir også et innblikk i hvor jævlig hardt trommis Danny Wagner dæljer løs på settet sitt; meget inspirert av Bonzo.

- Sonic Syndicate. Svensker som jeg har hørt på en del opp gjennom åra, men som det faktisk er en stund siden jeg hørte på sist. Måtte sette på Only Inhuman-albumet mens jeg skrev innlegget. Anbefaler virkelig "Denied" og "Enclave", samt "Jack of Diamonds" fra Newcomer Assault-skiva.

- Gob. Rett og slett pga nostalgi inkluderer jeg det største canadiske bandet som aldri slo gjennom. Foot In Mouth Disease-albumet inneholder banger etter banger.

Hva står på deres liste?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Denne tråden derimot er jeg mer i vater med.
Jeg tenker ikke at jeg skiller meg ut her inne på forumet gjennom å like dem, men hver gang jeg har kommet i fare for å ha dette bandet spillende på spotify i møte med venner eller familie så har jeg blitt møtt med rare blikk:

Jeg elsker The Hotelier.


PS: Kom tilbake Onkel Morten, jeg trenger nye tips til slike band som jeg aldri i en million år hadde hørt uten deg!

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Ale-Jet skrev: søn sep 05, 2021 1:41 amDepeche Mode.
Kødder du? De må det være mange her inne som hører på. Jeg er en av dem.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Hm. The Tubes kanskje. De var ganske store en gang i tiden, men mest pga et beryktet sceneshow. Få som var opptatt av musikken og kjøpte platene deres. I Norge hvertfall. Der har jeg vært et unntak, syns de laget meget bra musikk.

Falcon

Legg inn av Falcon »

Jeg likte veldig godt de tre første platene til Johndoe. Synes det var klassisk norsk garasjerock. De etter reunionen i 2013 er ikke like bra

Broren

Legg inn av Broren »

Crynix skrev: søn sep 05, 2021 1:33 am Hva står på deres liste?
Veldig mye forskjellig. Er stadig i nostalgihjørnet og plukker fram gamle saker.

Et av de mer kjente bandene er Barclay James Harvest. Progband med aldeles nydelig melodiøse sanger som gir deg noen skikkelig rett-i-kroppen-opplevelser. En av de beste og mest følelseslada konsertene jeg noengang har sett da de spilte i Drammenshallen i 1981.
Sjekk gjerne ut skiva Live tapes.

Ellers har jeg ikke truffet en kjeft som har hørt om enmannsbandet Dorn. Temmelig sinte saker med growlingvokal. Likevel veldig melodiøst. Hører også litt av Burzum i den innimellom desperate vokalen. Og her er jeg ikke snauere enn at jeg legger ved en jutjublink.


Det er også langt mellom hver gang jeg treffer noen som hører på Falkenbach, et vikingmetalband som også egentlig bare har ett fast medlem. De/han har faktisk holdt på helt siden 1989, med siste utgivelse i 2013. Steike bra saker alt samma. Beste skiva er Ok Nefma Tysvar Ty, og spesielt åpningslåta Vanadis. Litt naivt men drittbra, og jeg klarer ikke å bli lei av det som kommer ut av høyttalerne.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Modern Talking, Return og Bananarama.

Det var i alle fall en halvtullete supergrinebiter på gamle VGD som stadig vekk hadde et sterkt behov for å klage på meg fordi jeg likte band som disse tre.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

L7 -rlølperockbandet som kun består av damer. Oppløst nå da. Men jeg har alle album av dem!!

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Strachan7 skrev: søn sep 05, 2021 2:27 pm Modern Talking, Return og Bananarama.

Det var i alle fall en halvtullete supergrinebiter på gamle VGD som stadig vekk hadde et sterkt behov for å klage på meg fordi jeg likte band som disse tre.
Det var en annen grinebiter også som mente at Modern Talking var tidenes største band, helt uten konkurranse.
Hører litt på dem nå om dagen faktisk, skal til syden på søndag, og da er dette bra greier. :D

CrimsonKing

Legg inn av CrimsonKing »

Crynix skrev: søn sep 05, 2021 1:33 am - Flying Colors. Drevet frem av Mike Portnoy på trommene er dette et band av typen progressiv. Vanskelig å plukke ut en bestemt favoritt her, men jeg er svak for "Kayla".

- Haken. Prog metal, teknisk og helt jævlig å forsøke å lære seg selv. Alt jeg egentlig ønsker i et band. Skiva Visions er min favoritt, der tittellåta og "Nocturnal Conspiracy" er de to beste. For øvrig et konseptalbum med en veldig interessant story, og bakgrunnshistorien for arbeidet rundt albumet er egentlig verdt å lese. Hadde en lenke en gang i tida, men den har jeg ikke oversikt hvor ble av.

Hører på hundrevis av progrock band (er jo ikke så vanskelig å oppdage ny musikk i disse streaming-tider). Både Flying Colors og Haken er å finne på mine spillelister.

Men i går hendte noe veldig morsomt. En bekjent kom med en CD-plate som hun hadde glemt vekk i mange år. Hun var på en konsert i Trondheim for mange år siden, og fikk da med en signert skive som hun ville ta med hjem til sine nerdete musikkvenner (me & my wife). Hun ante ikke hva som var på CD'en - husket ikke noe av konserten nå, siden det var 10-15 år siden. Men det var altså CD av en fyr som heter Rhys Marsh - en engelskmann som hadde bosatt seg i Trondheim. Jeg søkte han opp på blant annet Spotify. Han har jo hele 60 månedelige lyttere :) Synes det var fin prog musikk jeg. Tipper det er ca ingen her som hører på Rhys Marsh, men kan jo egentlig ikke si jeg gjør det selv heller enda, siden jeg ble oppmerksom på han i går. Men added siste skive på min mest brukte spilleliste.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Jeg syntes faktisk en del UK Garage var ok, blant annet Artful Dodger og...førsteskiva til Craig David. Aldri møt noen likesinnede når det gjelder CD, eller i all fall ikke noen som har våget innrømme det.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Jolla skrev: søn sep 05, 2021 5:45 am Denne tråden derimot er jeg mer i vater med.
MEN SÅ LAG DIN EGEN JÆVLA TRÅD HVIS MIN VAR SÅ JÆVLA DÅRLIG, DA!! :evil:
Sist redigert av Lezah den man sep 06, 2021 2:38 pm, redigert 1 gang totalt.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

KingKongHalvor skrev: man sep 06, 2021 1:54 pm
Strachan7 skrev: søn sep 05, 2021 2:27 pm Modern Talking, Return og Bananarama.

Det var i alle fall en halvtullete supergrinebiter på gamle VGD som stadig vekk hadde et sterkt behov for å klage på meg fordi jeg likte band som disse tre.
Det var en annen grinebiter også som mente at Modern Talking var tidenes største band, helt uten konkurranse.
Hører litt på dem nå om dagen faktisk, skal til syden på søndag, og da er dette bra greier. :D
He he...Han beskrev vel Modern Talking som "hardcore kick ass rock n`roll orkester" :D

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Strachan7 skrev: man sep 06, 2021 2:31 pm
KingKongHalvor skrev: man sep 06, 2021 1:54 pm
Strachan7 skrev: søn sep 05, 2021 2:27 pm Modern Talking, Return og Bananarama.

Det var i alle fall en halvtullete supergrinebiter på gamle VGD som stadig vekk hadde et sterkt behov for å klage på meg fordi jeg likte band som disse tre.
Det var en annen grinebiter også som mente at Modern Talking var tidenes største band, helt uten konkurranse.
Hører litt på dem nå om dagen faktisk, skal til syden på søndag, og da er dette bra greier. :D
He he...Han beskrev vel Modern Talking som "hardcore kick ass rock n`roll orkester" :D
Haha ja, intet mindre.😅

joplina

Legg inn av joplina »

Jeg snublet over et (den gang) coverband fra Tyskland for en god del år siden.
De tok kjente låter og laget "Country Trash Punk Rock"- versjoner av dem... og resultatet ble festmusikk som det både rykte i bena av og som man fikk lyst og synge med for full hals. Kan passe bra med litt Boss Hoss på en lengre biltur også ;)
Jeg vet det høres utrolig ut - nærmest usannsynlig - men lytt selv :

Her er et lite utvalg av The Boss Hoss

(Det svinger ;) )







Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lezah skrev: man sep 06, 2021 2:25 pm
Jolla skrev: søn sep 05, 2021 5:45 am Denne tråden derimot er jeg mer i vater med.
MEN SÅ LAG DIN EGEN JÆVLA TRÅD HVIS MIN VAR SÅ JÆVLA DÅRLIG, DA!! :evil:
Ville bare at du skulle vite innerst inne at du ikke har noen fremtidig karriere som trådlager. Gi opp. Dette var slette greier!

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Hva står på deres liste?
----------------------------------------------

Holger Czukai. Ingen andre enn meg liker det.

Zomboid

Legg inn av Zomboid »

Britiske The Wildhearts har vel ikke akkurat verdens største fanbase. Men jeg digger dem. Hørt på dem i over 25 år nå. Ny skive sist uke hvor denne låten er fra.

Rock n Roll 🤟

Lezah

Legg inn av Lezah »

Jolla skrev: man sep 06, 2021 4:12 pm
Lezah skrev: man sep 06, 2021 2:25 pm
Jolla skrev: søn sep 05, 2021 5:45 am Denne tråden derimot er jeg mer i vater med.
MEN SÅ LAG DIN EGEN JÆVLA TRÅD HVIS MIN VAR SÅ JÆVLA DÅRLIG, DA!! :evil:
Ville bare at du skulle vite innerst inne at du ikke har noen fremtidig karriere som trådlager. Gi opp. Dette var slette greier!
Jeg skal lage en tråd som heter "Folk på FD jeg syns er dritt", den blir kort siden den kun vil bestå an navnet ditt.

Så det, så!

Hedning

Legg inn av Hedning »

Max Webster kanskje? Brukte denne i en annen tråd her inne også,men de fortjener jo litt eksponering
Fra Canada. Gode venner av Rush,og varmet opp for dem ofte.


Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lezah skrev: man sep 06, 2021 4:39 pm
Jolla skrev: man sep 06, 2021 4:12 pm
Lezah skrev: man sep 06, 2021 2:25 pm

MEN SÅ LAG DIN EGEN JÆVLA TRÅD HVIS MIN VAR SÅ JÆVLA DÅRLIG, DA!! :evil:
Ville bare at du skulle vite innerst inne at du ikke har noen fremtidig karriere som trådlager. Gi opp. Dette var slette greier!
Jeg skal lage en tråd som heter "Folk på FD jeg syns er dritt", den blir kort siden den kun vil bestå an navnet ditt.

Så det, så!
Nå savner jeg tommelfunksjonen.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Justice 97 skrev: man sep 06, 2021 4:30 pm Circus Maximus. Norges beste progband, uten noen som helst tvil.

Game of Life er helt rå!

Corvus

Legg inn av Corvus »

Days of the New. Første plata har jeg hørt enormt mye på, kanon bra. Er vel ingen jeg vet om som noen gang har hørt om dem.






(får foreløpig ikke til å sette inn videoer her..)

Pernille

Legg inn av Pernille »

fargeblind skrev: man sep 06, 2021 4:25 pm Holger Czukai. Ingen andre enn meg liker det.
Jeg likte samarbeidet hans med David Sylvian (Flux Mutability og Plight & Premonition), men jeg tror kanskje det var mest fordi jeg var dødsforelsket i Sylvian til langt ute på 90-tallet.

Noen

Legg inn av Noen »


BioDex

Legg inn av BioDex »

Corvus skrev: man sep 06, 2021 8:04 pm Days of the New. Første plata har jeg hørt enormt mye på, kanon bra. Er vel ingen jeg vet om som noen gang har hørt om dem.


(får foreløpig ikke til å sette inn videoer her..)
Åhh, bra band. 2 av mine favoritter;




BioDex

Legg inn av BioDex »

Crynix skrev: man sep 06, 2021 7:52 pm
Justice 97 skrev: man sep 06, 2021 4:30 pm Circus Maximus. Norges beste progband, uten noen som helst tvil.

Game of Life er helt rå!
Enig. Og aller best er denne nydelige 10 minuttern;


Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Circus Maximus er fett, ja. Fra Nine-plata er nok "Burn After Reading" min favoritt. Noen virkelig tunge gitarriff og ikke minst en vanvittig avslutning med episk synth og en hylende gitarlyd. "Architect of Fortune" er også veldig bra. Så dem live like etter de utgav det albumet, og det var en flott konsert. Mener å huske at Withem varma opp for dem; det er også et bra band. Litt kjappere, litt mer pop-preg over det, men fortsatt ganske mye tung og tøff prog.

morrisey

Legg inn av morrisey »

Interzone er jo seriøst undervurdert. Tom Waits på tysk er jo fantastisk

Eller hva med de gamle heltene i Einstürzende Neubauten?

CrimsonKing

Legg inn av CrimsonKing »

Justice 97 skrev: man sep 06, 2021 4:30 pm Circus Maximus. Norges beste progband, uten noen som helst tvil.
*Kremt* *Host* Leprous *Kremt*

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»