Alf R. Jacobsen blir redaktør i Document.no

Svar
Idiomatisk

Alf R. Jacobsen blir redaktør i Document.no

Legg inn av Idiomatisk »

Gledelige nyheter for befolkningen i Norge!

Alf R. Jacobsen er en prisbelønnet norsk journalist og forfatter med bakgrunn i alle de største mediehusene i Norge.

Alf R. Jacobsen blir med på teamet i document.no for å gi oss pålitelig nyheter og opplysninger i en tid der det er vanskelig å finne og som motvekt til et sosialistrødt MSM.

Alf R Jacobsen gjør det han tror på til tross for forsøkene i NRK på stemple nettstedet som kontroversielt "blant annet for sin kritiske holdning til innvandring og integrering og islam" Kontroversielt å være kritisk til Islam? Ikke overraskende at en gjeng sosialister vil stemple et alternativt media for "kontroversielt"

Det er ingen annen grunn enn at jeg tror på ytringsfriheten. Det er snart på tide at massemedia slutter å marsjere i takt, og det er på høy tid at alternative stemmer blir hørt, sier Jacobsen.

https://www.document.no/2021/09/05/alf- ... g-tror-pa/

Rhabagatz

Legg inn av Rhabagatz »

Idiomatisk skrev: søn sep 05, 2021 7:40 am Gledelige nyheter for befolkningen i Norge!

Alf R. Jacobsen er en prisbelønnet norsk journalist og forfatter med bakgrunn i alle de største mediehusene i Norge.

Alf R. Jacobsen blir med på teamet i document.no for å gi oss pålitelig nyheter og opplysninger i en tid der det er vanskelig å finne og som motvekt til et sosialistrødt MSM.

Alf R Jacobsen gjør det han tror på til tross for forsøkene i NRK på stemple nettstedet som kontroversielt "blant annet for sin kritiske holdning til innvandring og integrering og islam" Kontroversielt å være kritisk til Islam? Ikke overraskende at en gjeng sosialister vil stemple et alternativt media for "kontroversielt"

Det er ingen annen grunn enn at jeg tror på ytringsfriheten. Det er snart på tide at massemedia slutter å marsjere i takt, og det er på høy tid at alternative stemmer blir hørt, sier Jacobsen.

https://www.document.no/2021/09/05/alf- ... g-tror-pa/
Fint. Da satser vi på at dokument fjerner noe av det verste rælet, og at de blir å anse som mainstream (Dvs seriøst) Høyre-medie etter hvert.

Gloriana

Legg inn av Gloriana »

Spennende, tror dette er veldig bra for den frie presse i Norge.

Falcon

Legg inn av Falcon »

tror dette er bra trekk av document. Dette alternativ media-tullet har blitt et brennmerke som de må gå vekk fra.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Kommer definitivt til å lese document.no mer fremover nå. Han her er jo veldig dyktig og åpenbart veldig tøff også.

Wood

Legg inn av Wood »

Mannen er over 70 år. Hatt en meget god karriere, men er over middagshøyden. Tolker dette som et siste forsøk på holde seg litt relevant.

Idiomatisk

Legg inn av Idiomatisk »

Wood skrev: søn sep 05, 2021 5:13 pm Mannen er over 70 år. Hatt en meget god karriere, men er over middagshøyden. Tolker dette som et siste forsøk på holde seg litt relevant.
Kom nettopp med en ny bok om APs flørting med KGB og kommunismen. Tror nok denne mannen vil være meget relevant i tiden fremover

https://www.document.no/2021/08/24/reko ... medlopere/

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Har trua på at dette blir bra, og den nye boka hans blir meget spennende å lese.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Wood skrev: søn sep 05, 2021 5:13 pm Mannen er over 70 år. Hatt en meget god karriere, men er over middagshøyden. Tolker dette som et siste forsøk på holde seg litt relevant.
Minner meg om en viss annen person som prøver å holde seg relevant i politikken. Får vel kalle det Carl I. Hornet-syndromet.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Alf R. Jacobsen er en god forfatter som jeg alltid leser med interesse og glede. Men siden han har latt seg forlede av anti-islamsk propaganda og demagogi, noe jeg selv har merket, går han ikke til stillingen som redaktør i Document.no med et åpent, uhildet og nøytralt syn.

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/ka ... ver-videre

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Karatel skrev: man sep 06, 2021 5:17 pm Alf R. Jacobsen er en god forfatter som jeg alltid leser med interesse og glede. Men siden han har latt seg forlede av anti-islamsk propaganda og demagogi, noe jeg selv har merket, går han ikke til stillingen som redaktør i Document.no med et åpent, uhildet og nøytralt syn.

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/ka ... ver-videre
Kjenner ikke til Jacobsen like godt som deg, men gitt CVen hans så var det vel to alternativer når han tok det uvanlige valget å overta en usaklig propaganda-blekke som Document.no:

1. Han ønsket å omgjøre propaganda-blekka til et seriøst høyreorientert medium
2. Han har selv på gammeldagene tiltet inn i en verden av konspirasjoner og høyrepopulistisk bløffmakeri

Gitt det du skriver over, så virker det som om Alternativ 2 var nærmest sannheten.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Karatel skrev: man sep 06, 2021 5:17 pm Alf R. Jacobsen er en god forfatter som jeg alltid leser med interesse og glede. Men siden han har latt seg forlede av anti-islamsk propaganda og demagogi, noe jeg selv har merket, går han ikke til stillingen som redaktør i Document.no med et åpent, uhildet og nøytralt syn.

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/ka ... ver-videre
Han er ihvertfall god til å ikke svare direkte på noe av det Alf.R Jacobsen skriver. Istedet drar han bare frem mange andre historier, til og med hvordan jøder flyktet til midtøsten av mangel på alternativ under kristendommens "dark ages". Joda, for å sitere Sam Harris: "At kristendommen var fryktelig ille på den tiden der forteller ikke noe om islam".

Idiomatisk

Legg inn av Idiomatisk »

Ka9nen skrev: man sep 06, 2021 7:41 pm
Karatel skrev: man sep 06, 2021 5:17 pm Alf R. Jacobsen er en god forfatter som jeg alltid leser med interesse og glede. Men siden han har latt seg forlede av anti-islamsk propaganda og demagogi, noe jeg selv har merket, går han ikke til stillingen som redaktør i Document.no med et åpent, uhildet og nøytralt syn.

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/ka ... ver-videre
. Joda, for å sitere Sam Harris: "At kristendommen var fryktelig ille på den tiden der forteller ikke noe om islam".
Dette er jo alltid problemet når du diskuterer Islam med venstrevridde folk, jamen "Kirken" var jo så ille for 500 år siden den katolske kirken(kristendommen) ble reformert nettopp for å unngå det vi ser er problemet med Islam i dag, men det ser de rett og slett ikke ut til å forstå.

At Jacobsen nå kommer til å bli kalt høyreradikal av de venstreradikale godhetsposørene kommer ikke som noe overraskelse. Det gjør hans rolle enda viktigere for å avsløre den autoritære venstresiden som er på fremmarsj i vesten

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Idiomatisk skrev: man sep 06, 2021 9:21 pm
Ka9nen skrev: man sep 06, 2021 7:41 pm
Karatel skrev: man sep 06, 2021 5:17 pm Alf R. Jacobsen er en god forfatter som jeg alltid leser med interesse og glede. Men siden han har latt seg forlede av anti-islamsk propaganda og demagogi, noe jeg selv har merket, går han ikke til stillingen som redaktør i Document.no med et åpent, uhildet og nøytralt syn.

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/ka ... ver-videre
. Joda, for å sitere Sam Harris: "At kristendommen var fryktelig ille på den tiden der forteller ikke noe om islam".
Dette er jo alltid problemet når du diskuterer Islam med venstrevridde folk, jamen "Kirken" var jo så ille for 500 år siden den katolske kirken(kristendommen) ble reformert nettopp for å unngå det vi ser er problemet med Islam i dag, men det ser de rett og slett ikke ut til å forstå.

At Jacobsen nå kommer til å bli kalt høyreradikal av de venstreradikale godhetsposørene kommer ikke som noe overraskelse. Det gjør hans rolle enda viktigere for å avsløre den autoritære venstresiden som er på fremmarsj i vesten
Skriver Dag Hernjørnsrud noe om kristendommen? Kaller han Jacobsen høyreradikal?

Idiomatisk

Legg inn av Idiomatisk »

Karatel skrev: man sep 06, 2021 9:33 pm
Idiomatisk skrev: man sep 06, 2021 9:21 pm
Ka9nen skrev: man sep 06, 2021 7:41 pm

. Joda, for å sitere Sam Harris: "At kristendommen var fryktelig ille på den tiden der forteller ikke noe om islam".
Dette er jo alltid problemet når du diskuterer Islam med venstrevridde folk, jamen "Kirken" var jo så ille for 500 år siden den katolske kirken(kristendommen) ble reformert nettopp for å unngå det vi ser er problemet med Islam i dag, men det ser de rett og slett ikke ut til å forstå.

At Jacobsen nå kommer til å bli kalt høyreradikal av de venstreradikale godhetsposørene kommer ikke som noe overraskelse. Det gjør hans rolle enda viktigere for å avsløre den autoritære venstresiden som er på fremmarsj i vesten
Skriver Dag Hernjørnsrud noe om kristendommen? Kaller han Jacobsen høyreradikal?
Nå siterte jeg ikke deg, men Ka9nen's innlegg om det Sam Harris skrev. Men jeg registrerer at du mener at Jacobsen har latt seg forlede av anti-islamsk propaganda som jeg heller beskriver som berøringsangst for islamkritikk

Saliph

Legg inn av Saliph »

Alltid trist å se gamle helter bli senile.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Idiomatisk skrev: man sep 06, 2021 9:40 pm
Karatel skrev: man sep 06, 2021 9:33 pm
Idiomatisk skrev: man sep 06, 2021 9:21 pm

Dette er jo alltid problemet når du diskuterer Islam med venstrevridde folk, jamen "Kirken" var jo så ille for 500 år siden den katolske kirken(kristendommen) ble reformert nettopp for å unngå det vi ser er problemet med Islam i dag, men det ser de rett og slett ikke ut til å forstå.

At Jacobsen nå kommer til å bli kalt høyreradikal av de venstreradikale godhetsposørene kommer ikke som noe overraskelse. Det gjør hans rolle enda viktigere for å avsløre den autoritære venstresiden som er på fremmarsj i vesten
Skriver Dag Hernjørnsrud noe om kristendommen? Kaller han Jacobsen høyreradikal?
Nå siterte jeg ikke deg, men Ka9nen's innlegg om det Sam Harris skrev. Men jeg registrerer at du mener at Jacobsen har latt seg forlede av anti-islamsk propaganda som jeg heller beskriver som berøringsangst for islamkritikk
Man bør kunne skille skitt fra kanel. Det er ikke noe som helst problem å slå ned på anti-islamsk propaganda, demagogi og historieforfalskning og samtidig kritisere islamsk ukultur og barbari.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Karatel skrev: man sep 06, 2021 9:33 pm
Idiomatisk skrev: man sep 06, 2021 9:21 pm
Ka9nen skrev: man sep 06, 2021 7:41 pm

. Joda, for å sitere Sam Harris: "At kristendommen var fryktelig ille på den tiden der forteller ikke noe om islam".
Dette er jo alltid problemet når du diskuterer Islam med venstrevridde folk, jamen "Kirken" var jo så ille for 500 år siden den katolske kirken(kristendommen) ble reformert nettopp for å unngå det vi ser er problemet med Islam i dag, men det ser de rett og slett ikke ut til å forstå.

At Jacobsen nå kommer til å bli kalt høyreradikal av de venstreradikale godhetsposørene kommer ikke som noe overraskelse. Det gjør hans rolle enda viktigere for å avsløre den autoritære venstresiden som er på fremmarsj i vesten
Skriver Dag Hernjørnsrud noe om kristendommen? Kaller han Jacobsen høyreradikal?
Ja, indirekte i all whataboutismen sin så dro han frem at jødene tross alt flyktet til arabiske land og fikk lov til å være der. De fikk ihvertfall rett til å være dhimmier der og det er jo tross alt bedre enn å bli drept av kristne fanatikere i Europa. Men at noe objektivt sett er bedre enn noe av den verste religiøse galskap kloden har sett betyr ikke at det er spesielt bra eller fortjener stor honnør. Dhimmi-systemet var også grusomt, selv om det varierte en del fra sted til sted hvordan det ble håndhevet. Men det kunne f.eks bety at man måtte selge sin datter for å kunne betale Jizya. Jødene fikk ly, men jeg synes ikke Dag Hernjørnsrud bør skryte for mye av det som i praksis var et brutalt slavesystem og i beste fall områder der jødene fikk leve som annengrads borgere.

Han hadde jo en del interessante eksempel på f.eks muslimers heltemot i en moske i Paris som ikke fortjener å gå i glemmeboken, men det går mer i kategorien "ikke alle muslimene deltok i det", det var heller aldri poenget til Jacobsen. Det var veldig lite han kom med som egentlig adresserte direkte det Jacobsen skrev.
Sist redigert av Ka9nen den tir sep 07, 2021 6:14 pm, redigert 8 ganger totalt.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Idiomatisk skrev: man sep 06, 2021 9:21 pm
Ka9nen skrev: man sep 06, 2021 7:41 pm
Karatel skrev: man sep 06, 2021 5:17 pm Alf R. Jacobsen er en god forfatter som jeg alltid leser med interesse og glede. Men siden han har latt seg forlede av anti-islamsk propaganda og demagogi, noe jeg selv har merket, går han ikke til stillingen som redaktør i Document.no med et åpent, uhildet og nøytralt syn.

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/ka ... ver-videre
. Joda, for å sitere Sam Harris: "At kristendommen var fryktelig ille på den tiden der forteller ikke noe om islam".
Dette er jo alltid problemet når du diskuterer Islam med venstrevridde folk, jamen "Kirken" var jo så ille for 500 år siden den katolske kirken(kristendommen) ble reformert nettopp for å unngå det vi ser er problemet med Islam i dag, men det ser de rett og slett ikke ut til å forstå.

At Jacobsen nå kommer til å bli kalt høyreradikal av de venstreradikale godhetsposørene kommer ikke som noe overraskelse. Det gjør hans rolle enda viktigere for å avsløre den autoritære venstresiden som er på fremmarsj i vesten
Godt poeng. Men det de glemmer er at det ikke burde være noen grunn til at islam skal gå igjennom "dark ages" i en opplyst verden der deler av omverdenen nærmest desperat forsøker å vise dem en bedre vei og har overveldende bevis for at denne veien skaper stor velstand for befolkningen og styret. Og nå har vi også atomvåpen, om islamistiske imamer får tak i de så er det ikke godt å si hvem det kan gå utover. Men det kan jo bli langt farligere for menneskeheten enn hva de kunne funnet på med sverd og bue.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Idiomatisk skrev: man sep 06, 2021 9:40 pm
Karatel skrev: man sep 06, 2021 9:33 pm
Idiomatisk skrev: man sep 06, 2021 9:21 pm

Dette er jo alltid problemet når du diskuterer Islam med venstrevridde folk, jamen "Kirken" var jo så ille for 500 år siden den katolske kirken(kristendommen) ble reformert nettopp for å unngå det vi ser er problemet med Islam i dag, men det ser de rett og slett ikke ut til å forstå.

At Jacobsen nå kommer til å bli kalt høyreradikal av de venstreradikale godhetsposørene kommer ikke som noe overraskelse. Det gjør hans rolle enda viktigere for å avsløre den autoritære venstresiden som er på fremmarsj i vesten
Skriver Dag Hernjørnsrud noe om kristendommen? Kaller han Jacobsen høyreradikal?
Nå siterte jeg ikke deg, men Ka9nen's innlegg om det Sam Harris skrev. Men jeg registrerer at du mener at Jacobsen har latt seg forlede av anti-islamsk propaganda som jeg heller beskriver som berøringsangst for islamkritikk
Men Herbjørnsruds kritikk av Alf R. Jacobsen handler overhodet ikke om islamkritikk, sammenligninger mellom islam og kristendom. Herbjørnsruds kritikk handlet heller ikke om middelalderen eller dagen i dag, heller ikke om jihad, terror, islamsk intoleranse og forfølgelse av annerledestenkende.

Det Dag Herbjørnsrud skriver om, er at Alf R. Jacobsen påstår at muslimene samarbeidet med nazistene, at muftien var en viktig og betydningsfull person som hadde millioner av tilhengere i den arabiske verden.

Det er denne falske historieframstilling Herbjørnsrud kritiserer, og noe annet uttaler han seg ikke om.

Hva har dette med Sam Harris å gjøre? Sa Sam Harris noengang noe om Alf R. Jacobsen og hans mening om forholdet mellom nazister og muslimer?

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Han er ikke redaktør, document.no kjenner bare ikke til norske begreper og bruker meningsløse amerikanske titler. Hva er det med at nasjonalister er så lite opptatt av bevaring av norsk språk og kultur? Alt skal importeres, enten det er fra Russland eller USA.

Han er frittstående journalist for document.no - og har ikke ansvaret for det som skreves av andre enn seg selv. Og han blir sikkert interessant å lese i fremtiden også.

Alfon

Legg inn av Alfon »

Gi nå mannen en sjanse for å se hva han kan bidra med. Mulig at han er for gammel til å være relevant a la Carl I Hagen. Og mangler evnen til å se hva et samfunn i endring innebærer. Dvs manglende
situasjonsforståelse og dermed skriver ut feil resept.

Optimist1

Legg inn av Optimist1 »

Document.no 😁 de er som bompengepartiet i Bergen, i det Trym kom seg inn og fikk sin millionlønn så hørte ingen fra dem mer. Document kjemper for å bli så stueren at de ikke våger å skrive om innvandring etc mer. Spesielt nå når de står på egne ben. Har vi behov for en ny stueren digitalavis, nei.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Karatel skrev: tor sep 09, 2021 10:15 am
Det Dag Herbjørnsrud skriver om, er at Alf R. Jacobsen påstår at muslimene samarbeidet med nazistene, at muftien var en viktig og betydningsfull person som hadde millioner av tilhengere i den arabiske verden.

Det er denne falske historieframstilling Herbjørnsrud kritiserer, og noe annet uttaler han seg ikke om.
Jacobsen hadde vel denne: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/On ... rovekkende
Det er også verd å lese for et mer balansert syn på forholdene.

Sisyfos

Legg inn av Sisyfos »

return_of_drakkar skrev: tor feb 03, 2022 9:37 am
Karatel skrev: tor sep 09, 2021 10:15 am
Det Dag Herbjørnsrud skriver om, er at Alf R. Jacobsen påstår at muslimene samarbeidet med nazistene, at muftien var en viktig og betydningsfull person som hadde millioner av tilhengere i den arabiske verden.

Det er denne falske historieframstilling Herbjørnsrud kritiserer, og noe annet uttaler han seg ikke om.
Jacobsen hadde vel denne: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/On ... rovekkende
Det er også verd å lese for et mer balansert syn på forholdene.
Omtrent som at det er verdt å lese Mein Kamp for å få et mere balansert syn på nazismen?

Sisyfos

Legg inn av Sisyfos »

Sisyfos skrev: tor feb 03, 2022 4:48 pm
return_of_drakkar skrev: tor feb 03, 2022 9:37 am
Karatel skrev: tor sep 09, 2021 10:15 am
Det Dag Herbjørnsrud skriver om, er at Alf R. Jacobsen påstår at muslimene samarbeidet med nazistene, at muftien var en viktig og betydningsfull person som hadde millioner av tilhengere i den arabiske verden.

Det er denne falske historieframstilling Herbjørnsrud kritiserer, og noe annet uttaler han seg ikke om.
Jacobsen hadde vel denne: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/On ... rovekkende
Det er også verd å lese for et mer balansert syn på forholdene.
Omtrent som at det er verdt å lese Mein Kamp for å få et mere balansert syn på nazismen?
Mein Kampf...

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Sisyfos skrev: tor feb 03, 2022 4:48 pm
return_of_drakkar skrev: tor feb 03, 2022 9:37 am
Karatel skrev: tor sep 09, 2021 10:15 am
Det Dag Herbjørnsrud skriver om, er at Alf R. Jacobsen påstår at muslimene samarbeidet med nazistene, at muftien var en viktig og betydningsfull person som hadde millioner av tilhengere i den arabiske verden.

Det er denne falske historieframstilling Herbjørnsrud kritiserer, og noe annet uttaler han seg ikke om.
Jacobsen hadde vel denne: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/On ... rovekkende
Det er også verd å lese for et mer balansert syn på forholdene.
Omtrent som at det er verdt å lese Mein Kamp for å få et mere balansert syn på nazismen?
Herbjørnsrud starter sitt innlegg slik:
"Mange, som Alf R. Jacobsen, vil ha oss til å tro at muslimene hjalp nazistene. Men Israels fremste historikere påpeker at også palestinske muslimer kjempet mot Hitler."
Her inngir han for publikum tanken om at den andre snakket om "community responsibility".

Jacobsen presiserer nettopp at det ikke er snakk om 'community responsibility' i dette innlegget.
Tvert imot at mange kjempet på den riktige siden.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Rhabagatz skrev: søn sep 05, 2021 11:54 am
Idiomatisk skrev: søn sep 05, 2021 7:40 am Gledelige nyheter for befolkningen i Norge!

Alf R. Jacobsen er en prisbelønnet norsk journalist og forfatter med bakgrunn i alle de største mediehusene i Norge.

Alf R. Jacobsen blir med på teamet i document.no for å gi oss pålitelig nyheter og opplysninger i en tid der det er vanskelig å finne og som motvekt til et sosialistrødt MSM.
stemmer blir hørt,[/i] sier Jacobsen.

https://www.document.no/2021/09/05/alf- ... g-tror-pa/
Fint. Da satser vi på at dokument fjerner noe av det verste rælet, og at de blir å anse som mainstream (Dvs seriøst) Høyre-medie etter hvert.
Alle medier bør kvitte seg med det verste rælet.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

return_of_drakkar skrev: tor feb 03, 2022 6:32 pm
Herbjørnsrud starter sitt innlegg slik:
"Mange, som Alf R. Jacobsen, vil ha oss til å tro at muslimene hjalp nazistene. Men Israels fremste historikere påpeker at også palestinske muslimer kjempet mot Hitler."
Her inngir han for publikum tanken om at den andre snakket om "community responsibility".

Jacobsen presiserer nettopp at det ikke er snakk om 'community responsibility' i dette innlegget.
Tvert imot at mange kjempet på den riktige siden.
Dette reagerte jeg også på. Det ene utelukker heller ikke det andre nødvendigvis.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

return_of_drakkar skrev: tor feb 03, 2022 9:37 am
Karatel skrev: tor sep 09, 2021 10:15 am
Det Dag Herbjørnsrud skriver om, er at Alf R. Jacobsen påstår at muslimene samarbeidet med nazistene, at muftien var en viktig og betydningsfull person som hadde millioner av tilhengere i den arabiske verden.

Det er denne falske historieframstilling Herbjørnsrud kritiserer, og noe annet uttaler han seg ikke om.
Jacobsen hadde vel denne: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/On ... rovekkende
Det er også verd å lese for et mer balansert syn på forholdene.
Ett eneste blikk på denne artikkelen er nok til å se hvordan Jacobsen har latt seg forlede og forføre.

"Et særlig høvisk kapittel hos Tveit har for eksempel tittelen ‘Adolf Eichmann og sionistene’, noe som knytter jødene til det industrielle massemordets byråkratiske hovedarkitekt."

At det var kontakt mellom Eichmann og sionistene er et ubestridelig historisk faktum. Nazistene ønsket å kvitte seg med jødene i Tyskland ved å sende dem til Palestina, nos om selvfølgelig passet sionistene utmerket Eichamm og den sionistiske agenten Freivel Polkes møttes i Tyskland, snakket om saken og Freivel Polkes ba Eichmann komme til Palestina for å snakke med sionistiske ledere.

Adolf Eichman og Herbert Hagen kom til Haifa 2. oktober 1937, men siden britene bare tillot dem å være på land én dag, måtte de bli med båten til Egypt der de møtte sionistiske representanter på et hotell i Alexandria.

Så jo visst var det kontakt mellom Eichmann og sionistene.

" Normalt ville man da forvente å finne et oppfølgende kapittel med tittelen ‘Eichmann, stormuftien og den planlagte utryddelsen av jødene i Palestina’ eller lignende."

Hvorfor skulle man forvente det? Det finnes ingenting som tyder på at Eichmann og muftien hadde noe med hverandre å gjøre, de kjente ikke engang hverandre. De var en gang begge til stede på samme offentlige mottakelse, det var det hele. Noe annet lar seg ikke dokumentere eller påvise.


"Stormuftien i Jerusalem, al-Husseini, var en av den arabisk-muslimske verdens mest innflytelsesrike anti-semittiske ledere med millioner av tilhengere i Palestina, Libanon, Syria, Egypt, Irak og Iran."

En vill overdrivelse, en som var innsatt som mufti av britene, brydde de muslimske massene seg neppe mye om. Alt tyder på at de ga fullstendig blaffen i ham.


" drev aktiv verving til tre muslimske SS-divisjoner på Balkan"

Tre muslimske SS-divisjoner?

Muftien hjalp til med opprettelsen av den muslimske 13. SS-divisjon i Bosnia, men det hadde da ingenting med jøder og Holocaust å gjøre. Disse bosniske muslimske SS-soldatene vervet seg for å kjempe mot de serbiske tsjetnikene som ville utrydde dem. Dette var en interne jugoslavisk borgerkrig, en alles krig mot alle som hadde lite og ingenting med nazismen å gjøre. Dette var forløperen til dem krigen som kom i 1990-årene da Jugoslavia gikk i oppløsning.
Denne muslimske SS-divisjonen deltok overhodet ikke i jødeforfølgelser, det lar seg ikke påvise at de drepte en eneste jøde, så hvorfor trekker Jacobsen den inn en konflikt mellom jøder og arabere i Midtøsten?

"søkte en arabisk-muslimsk allianse med Nazi-Tyskland med et felles mål: straks Hitlers armeer hadde erobret Midtøsten, skulle de gjenværende jødene fjernes fra jordens overflate."

At muftien søkte tysk hjelp, er det ingen tvil om, men var nå det verre enn at vestmaktene allierte seg med Sovjetunionen og massemorderen Stalin?

At muftien ønsket de jødiske kolonistene og de britiske okkupantene ut av Palestina, er helt riktig, men var det verre enn at nordmenn og andre okkuperte folk I Europa ønsket de tyske okkupantene vekk?

At han ønsket å fjerne jødene fra jordas overflate, er en drøy påstand. Så lenge jødene ikke gjorde noe forsøk på å erobre og kolonisere Palestina, ga han trolig en god dag i dem.

" grundig dokumentert i en rekke nye verk av anerkjente forskere som Mallmann, Cüppers, Schwanitz, Rubin og Black."

Av en eller annen grunn ser det ut til at disse verkene er blitt, og fortsatt blir, ignorert og neglisjert av verdens historie- og holocaustforskere. De samlede akademika ser ut til å vise null interesse for disse bøkene.

Jeg setter pris på Alf. R. Jacobsen som forfatter og leser ham med glede, men har har han rotet seg langt ut på viddene.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Media»