PostNord-ligaen avd. 2 - 2021

Svar
chatin

PostNord-ligaen avd. 2 - 2021

Legg inn av chatin »

Avdeling 2 i 2. divisjon 2021.

Arendal
Egersund
Fløy
Fram Larvik
Kjelsås
Levanger
Nardo
Notodden
Odd 2
Rosenborg 2
Skeid
Sotra
Vard Haugesund
Øygarden

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Allright, det er på tide å få i gang denne tråden for alvor! Det er spilt 7 runder, så la oss ta en titt på status og hva vi kan forvente av de forskjellige lagene!

Topp 3 etter de 7 første rundene:
1. Arendal - 19p
2. Skeid - 15p
3. Vard Haugesund - 14p

Ingen kjempeoverraskelse at Arendal topper. Til tross for annonsering før sesongen at budsjettet skulle kuttes så leder Risholt et av avdelingens beste lag. Gikk på sitt første poengtap sist, men Arendal kommer til å være med hele veien. Mitt elskede Skeid på 2.plass er gode tall etter 7 runder. Gått på en mine mot Sotra borte, utenom det har laget levert varene. 23(!) forskjellige spillere har fått spilletid de 7 første kampene. Vard Haugesund fortsetter å imponere etter opprykket før fjorårssesongen. Det skjer mye bra i Vard!

På de tre neste plassene:
4. Egersund - 13p
5. Levanger - 12p
6. Odd 2 - 11p

Egersund startet sesongen strålende, men har nå to strake kamper uten seier. Tap mot smurfene fra Kjelsås sist var noe overraskende. Laget har suverent størst ressurser av alle lagene i avdelingen og SKAL ende høyere på tabellen, noe de også kommer til å gjøre. Alt annet en minst topp 2 er skandale for tigerstripene. Levanger har vært et merkelig lag i år, hvor de scorer suverent flest av alle lagene men slipper inn mål over en lav skulder. Må gjøre noe med forsvaret. Odd 2 en overraskelse, selv om jeg HATER andrelag i divisjonssystemet...

På de tre neste plassene:
7. Øygarden 10p
8. Kjelsås - 10p
9. Notodden - 9p

Øygarden rykket ned fra OBOS i fjor, og hadde nok forventet å ligge høyere. Hatt store forandringer i troppen i vinter, men gud bedre som de var hjelpeløse for to runder siden når de ble smadret 0-8 av Levanger. Skal og bør ligge høyere. Kjelsås er avdelingens kjedeligste og mest forutsigbare lag, og ligger omtrent der man forventer at de skal ligge. Et lag uten ambisjoner. Kjedelige greier.
Notodden har gjennomgått store forandringer etter nedrykket fra OBOS for to sesonger siden, og varierer voldsomt. Men de bør vel ligge høyere.

Allright, vi avslutter med de 5 på bunn:

10. Fram Larvik - 8p
11. Nardo - 6p
-------------------------
12. Rosenborg 2 - 4p
13. Sotra - 4p
14. Flekkerøy - 3p

Fram var svært svake i fjor, men skal heve seg i år. Da må de ta flere poeng. Viste et par gode takter borte mot Skeid i forrige runde, annet enn at de ikke skaper målsjanser og har en ufarlig amerikaner på topp som virkelig ikke var venn med ballen. Nardo forventes å kjempe for å unngå nedrykk i år, men imponerte med knallsterkt bortepoeng mot Arendal sist.
De tre på bunn? Vel, de er alle klare kandidater til nedrykk. RBK 2 har ikke pøst på med A-lagsspillere ennå, og selv med ambisiøs spillestil ser det tungt ut for Sotra og Renate Blindheim. Flekkerøy eneste lag i avdelingen som ennå ikke har vunnnet en kamp.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Lilleborg skrev: tir jul 20, 2021 11:04 am Odd 2 en overraskelse, selv om jeg HATER andrelag i divisjonssystemet...
Har en del spennende juniorer nå som leder ann, i tillegg til folk som Kachi og Lauritzen som ikke er gode nok for eliten, men alt for gode for 2. div. Så det hjelper nok på, men vil nok når skader kommer på Odd sitt første lag falle sammen mer da Odd må bruke disse spillerne mer da.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Runde 8 spilles de to kommende dagene, så la oss ta en titt på kampene som spilles denne runden!

Vi starter likegodt med mitt elskede Skeid, som tar turen til trøndelag og et møte med Levanger på TOBB ARENA onsdag klokken 16:00. Catchy navn kan man si. Levanger ligger på 5.plass med 4-0-3 og spinnville 26-17 i målforskjell på disse 7 kampene, mens mitt elskede Skeid foreløpig innehar 2.plassen i avdelingen med 5-0-2 og 13-4 i målforskjell. Here we go!

Levanger er veldig vanskelige å bli kloke på, da man føler de kan både vinne og tape de fleste kampene der ute. Det eneste som virker å være sikkert når Levanger er på banen er at det blir mye mål i kampene deres. 26-17 i målforskjell på 7 kamper betyr et snitt på småpene 6,1 mål per kamp! Så er du en oddstipper på antall mål i en kamp så er det bare å slenge både hus, bil, båt og dyr inni tipset! Her blir det fort litt mål!
Skeid har tre strake seiere og har klatret opp på 2.plass på tabellen takket være resultater for lagene rundt oss på tabellen, men allerede nå ser vi at spillet vårt på bortebane kan bli en utfordring i år. 2-0-1 på bortebane og 4-1 i målforskjell, men ser man bort ifra en ålreit bortekamp mot RBK 2 så har ikke spillet på bortebane vært i nærheten av det vi har levert på hjemmebane, så skal vi være med og kjempe om opprykk i år må vi prestere bedre på bortebane. Dette blir vår første skikkelige test på bortebane, så det blir spennende å se hva vi kan få til herifra.
Jeg er feig, og helgarderer denne. Vidåpen kamp.

16:30 er det kamp mellom to lag som liker å kle seg i blått når Sotra og Kjelsås braker sammen. Sotra sliter og ligger per dags dato nest nederst på tabellen med 1-1-5 og stygge 5-17 i målforskjell, mens Kjelsås ligger midt på tabellen på 8.plass med 3-1-3 og 8-11 på sine 7 kamper. Dette kan bli et interessant oppgjør.

Vi begynner med Sotra, som er i trøbbel med 3 strake tap etter at de overrasket og slo Skeid på hjemmebane for fire runder siden. Renate Blindheims mannskap trenger sårt en seier nå i jakten på å berge plassen. Men det begynner å bli åpenbart at det skorter på kvaliteten begge veier for Sotra, som kun har scoret 5 mål og att på til har sluppet inn 17 mål. Det er svært stygge tall for de blå fra Sotra, men en eventuell seier mot Kjelsås i morgen vil naturligvis hjelpe på moralen.
Hva så med Kjelsås? Vel, de kommer til denne kampen med en solid dose selvtillit etter å ha vært det første laget som har beseiret Egersund i år. 1-0 ble det i forrige runde. Kjelsås har å i år vist at de skal være vanskelige og slå på Grefsen Stadion, hvor alle tre kampene er vunnet. På bortebane har derimot Kjelsås fått problemer, og kommer til denne kampen med 0-1-3 og 1-7 på bortebane. Stygge tall for de blå smurfene!
Jeg tror Kjelsås er et bedre lag enn Sotra. Jeg går for borteseier med et snev av uavgjort. Jepp, det gjør jeg.

To kamper spilles 18:00, og først ut er Fløy som får besøk av Vard Haugesund. Fløy ligger nederst på tabellen med 0-3-4 og 4-9 i målforskjell og jager dermed sesongens første seier, mens Vard Haugesund kommer til denne kampen på en 3.plass på tabellen med 4-2-1 og 11-3 i målforskjell.

Fløy begynner for alvor å snuse på et liv i 3.div i 2022 hvis de ikke snur den vonde trenden de er i. De skaper rett og slett for lite fremover og virker til tider svært ufarlig, spesielt på innleggsfronten. Defensivt er det egentlig ikke så gærent, og 9 baklengsmål på 7 kamper absolutt ikke blant de dårligste i avdelingen, men Vebjørn Udal og hans mannskap må virkelig finne på noe fremover hvis de skal plukke poengene som behøves for å berge plassen.
Vard Haugesund er i god form og har plukket to gode trepoengere på rappen og var også det første laget som tok poeng fra Egersund før det, så at laget nå har klatret til 3.plass på tabellen er det ingenting å si på. Laget har rett og slett imponert i halvannen sesong nå etter opprykket fra 3.div, og det virker som det gjøres mye riktig der borte.
Her er Vard Haugesund favoritter i min bok, og de får tipset fra meg.

Den andre kampen som spilles 18:00 er virkelig rundens godbit, når Egersund og Arendal møtes til duell. Dette blir spennende, dere! Hjemmelaget ligger på 4.plass med 4-1-2 og 14-6 i målforskjell, mens Arendal er serieleder med 6-10 og 16-6 i målforskjell.

Egersund er laget i avdelingen med største ressurser økonomisk og er et lag vi forventer skal kjempe om opprykk. Det så veldig bra ut i starten med 4 strake seiere, men siden den gang har ting vært litt vrient for Egersund, som kommer til denne kampen med to strake tap mot henholdsvis Odd 2 hjemme og Kjelsås borte. Laget har et mannskap som garantert kommer til å kjempe helt i toppen, og en seier her vil uten tvil være en gedigen moralboost for tigerstripene.
Arendal kommer til denne kampen med sitt første poengtap for sesongen da de overraskende nok spilte 2-2 i hjemmekampen mot Nardo sist, en kamp de var meget store favoritter i. Tar vi dog vekk denne kampen så har Arendal virkelig levert varene i år, og hadde vunnet samtlige 6 kamper før denne matchen, ofte på imponerende vis. Arendal har vist at de ønsker å være med og kjempe om opprykk, og kommer de fra denne kampen med poeng så stinker det tittel på Arendal i år.
Her er jeg feig igjen. Denne helgarderes. Jepp, det gjør den.

På torsdag får vi tre matcher, og først ut er Øygarden mot Odd 2, som starter allerede 15:30. Øygarden ligger på 7.plass på tabellen med 3-1-3 og 10-13 i målforskjell, mens Odd 2 ligger på 6.plass med 3-2-2 og 9-8 i målforskjell. Det er med andre ord et nabooppgjør på tabellen som finner sted på Sotra på torsdag.

Øygarden med en viktig seier sist etter at de ble utsatt for en regelrett massakre i kampen før det da de ble smadret hele 0-8 av Levanger. Øygarden har store utskiftninger i troppen i vinter etter at de rykket ned, og har vært svært varierende i det de har levert på banen hittil. 10-13 i målforskjell er så som så, men man skal ikke glemme at 8 av baklengsmålene kom i samme kamp. 5 baklengs på de resterende kampene er ikke sååå ille, men laget bør ligge høyere på tabellen når sesongen avsluttes i november.
Odd 2 har overrasket og ligger på en finfin 6.plass. Laget har stort sett bestått av de samme ungguttene pluss en og annen A-lagsspiller, og det er akkurat det vi håper andrelagene skal gjøre, så det er en viss form for forutsigbarhet i Odd 2. Det skal de ha. Så blir det spennende å se hva som skjer hvis laget faller på tabellen utover høsten.
Jeg tror Øygarden er favoritter på "gressmatta" der borte og tar denne. Hjemmeseier.

Vi hopper frem til 18:00 og et trøndersk oppgjør mellom Nardo og Rosenborg 2. Dette er også rundens bunnoppgjør, da Nardo ligger på 11.plass med 6 poeng og 6-15 i målforskjell, mens Rosenborg 2 ligger under nedrykksstreken på plassen under Nardo med 4 poeng og 6-16 i målforskjell.

Nardo overrasket mange sist da de tok et sterkt poeng borte mot Arendal. De var ikke langt unna i bortekampen før det mot Skeid heller, men røk på et tap der på overtid. De har plassert seg rett over nedrykksstreken, men har enkeltspillere i laget med kvaliteter som kan sørge for at de til slutt berger plassen. Jeg tror likevel det blir en tung sesong for Nardo gjennom hele sesongen, men det blir spennende å se hva de kan få til. På hjemmebane er de att på til ubeseiret hittil med 1-2-0 på eget kunstgress.
Rosenborg 2 sliter og slipper inn veldig mye mål. Laget har stilt ungt hittil i sesongen med en og annen A-lagsspiller, og i likhet med Odd 2 blir det spennende å se hva RBK gjør med andrelaget sitt hvis de for alvor begynner å slite. Har RBK ambisjoner om å holde rekruttlaget sitt i andredivisjon så blir jeg ikke overrasket hvis vi får se at de stiller sterkere utover sesongen.
Jeg på Nardo her altså, så de får mitt tips.

Rundens siste match spilles 19:00 og spilles mellom Notodden og Fram Larvik. Dette er nok et nabooppgjør på tabellen, da Notodden ligger på 9.plass med 9 poeng og 12-12 i målforskjell, mens Fram Larvik ligger på plassen under på tabellen med 8 poeng og 8-11 i målforskjell.

Notodden kommer til denne kampen med seier borte mot Rosenborg 2, men er også laget som har fått færrest hviledager siden sist de spilte. 3-0-4 på de 7 kampene vitner om et lag som er svært varierende i det de driver med, og laget har nok ambisjoner om å ligge høyere på tabellen enn det de gjør per dags dato. Spesielt på hjemmebane må resultatene komme hvis de skal klatre på tabellen.
Fram var fryktelig svake i fjor, og er noe bedre i år. Men laget skuffer fremover med lite mål, og jeg lot meg ikke skremme av amerikaneren deres på topp med en mildt sagt elendig ballkontroll. Laget jager også sin første seier på bortebane for sesongen, og jeg tror ikke den kommer her.
Denne tror jeg hjemmelaget tar. De får mitt tips.

Citano

Legg inn av Citano »

For en dag dette for Skeid.

Ikke bare at de selv tok en sterk borteseier mot Levanger, men Egersund snur den vonde formen ved å gi opprykksrival Arendal sitt første tap for sesongen. Vard Haugesund klarte bare 1-1 mot Fløy og da er Skeid plutselig bare poenget bak serielederen.

chatin

Legg inn av chatin »

Citano skrev: ons jul 21, 2021 8:41 pm For en dag dette for Skeid.
For en dag for Skeid, og for en dag for den nøytrale. Går mot en veldig morsom kamp om opprykket i denne avdelingen.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Til helgen spilles første runde i NM, og dette er kampene hvor lag i vår avdeling er involvert:

Kolstad - Levanger
Vidar - Egersund
Mandalskameratene - Arendal
Fana - Sotra
Vindbjart - Fløy
Lokomotiv Oslo - Kjelsås
Flint - Fram Larvik
Oppsal - Skeid
Verdal - Nardo
Halsen - Notodden
Åkra - Vard Haugesund
Os - Øygarden

Samtlige lag møter 3.divisjonsmotstand, og for 3.divisjonslagene er dette første tellende kamp på over halvannet år. Det blir spennende å se hvordan lagene i vår avdeling angriper disse kampene, spesielt med tanke på hva slags lag man stiller med.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Runde 9 starter i morgen, så jeg har tatt en titt på kampene denne runden:

ROSENBORG 2 (14) – SOTRA (12)
ONS 28.07 15:00
TIPS: U
Rosenborgs rekruttlag er nå på bunnen av tabellen etter tapet mot Nardo på bortebane i forrige seriekamp, i en kamp hvor Nardo scoret det avgjørende målet på overtid. Etter 8 kamper har Rosenborg 2 en statistikk på 1-1-6 og 8-19 i målforskjell, og per dags dato stinker det nedrykk av rekruttlaget til trønderne. Så blir det spennende å se hvor lang tid det går før RBK innser at de vil beholde rekruttlaget sitt i 2.divisjon. Hvis de vil det da? Hvem vet?
Sotra med en svært viktig hjemmeseier mot Kjelsås sist, men de er fortsatt under streken, dog med kontakt med flere av lagene foran seg. Som de fleste lag nedover på tabellen så sliter Sotra på bortebane, hvor de står med 0-1-3 og stygge 1-11 i målforskjell. Hvis vi skal være helt ærlig så er dette en bortekamp Sotra MÅ ta poeng i hvis de skal berge plassen i 2.divisjon i år. Men gjør det det? Vel, jeg tipper uavgjort. Mulig dette blir en kamp mellom to lag som er såpass redde for å tape at de ikke tør å gå for seieren. Muligens.

KJELSÅS (9) – LEVANGER (6)
ONS 28.07 17:00
TIPS: H
De blå smurfene fortsetter med en sesong hvor de er uslåelig på hjemmebane men totalt hjelpeløse på bortebane. På eget kunstgress oppe på Grefsen har de 3 seiere av 3 mulige, mens på bortebane står de med sørgelige 0-1-4 og 2-10 i målforskjell. På de to siste rundene har de gått fra å beseire Egersund på hjemmebane til å bli most 3-1 på bortebane av Sotra. Noen må lære Eivind Kampens gutter at bortebane ikke er så farlig. Her er de dog tilbake på eget kunstgress, og da er det vel andre boller, er det ikke?
Levanger er nok bitre over tapet mot Skeid i forrige runde, i en jevn kamp hvor Levanger hadde et par gedigne muligheter til å score. Uansett kommer de til denne kampen på 6.plass på tabellen med 2-0-2 både på hjemme- og bortebane. Dermed 4-0-4 sammenlagt. 27-19 i målforskjell betyr at Levanger scorer suverent flest av lagene men slipper samtidig inn mest. Mye mål i disse kampene.
Levanger var gode mot Skeid sist! Men Kjelsås er nesten favoritt uansett hvem de møter på eget kunstgress, så jeg gir de blå smurfene tipset her.

SKEID (2) – ØYGARDEN (13)
ONS 28.07 17:30
TIPS: H
Jubelen sto i taket her hjemme da Dreni Ademaj scoret på overtid sist og sikret en meget deilig borteseier mot Levanger. Det betyr at vi går til denne kampen med fire strake seiere i serien og en meget flott 2.plass på tabellen kun ett fattig poeng bak serieleder Arendal. På hjemmebane har vi 3-0-1 og 9-3 i målforskjell, og det eneste tapet kom mot nettopp Arendal i seriestarten. 6-0-2 sammenlagt og 15-5 i målforskjell gjør at vi ønsker å være med i kampen om opprykk i år!
Øygarden med to strake seiere i serien nå, begge på hjemmebane, og det har gjort at laget har klatret helt opp til 5.plass på tabellen. Det virker som Øygarden har ristet av seg det flaue 0-8-tapet mot Levanger for 3 serierunder siden. Laget har dog utfordringer på bortebane, hvor de har tapt alle tre kampene hittil. De må gjøre noe med borteformen hvis de vil kjempe om en av plassene høyere på tabellen. Men de kan godt vente en runde med det!
Jeg tipper med hjerte og håper gutta er klare for denne kampen!

FRAM LARVIK (11) – EGERSUND (3)
ONS 28.07 18:00
TIPS: B
Fram har gjort det vanskelig for seg selv den siste tiden, og ligger på en 11.plass per dags dato med kun 8 poeng samlet på de 8 kampene som er spilt. Laget var veldig svakt i fjor, men har forsterket før denne sesongen, og jeg er sikker på at Haakon Lunov og hans disipler hadde sett for seg å ligge høyere på tabellen. 9-15 i målforskjell tyder på at laget strever både offensivt og defensivt, og skal laget unngå å kjempe for å unngå nedrykk i år må de gjøre noe i begge bokser.
Etter tre kamper uten seier slo Egersund tilbake for alvor i forrige seriekamp da serieleder Arendal ble sendt hjem fra Egersund med 0-3 i bagasjen. Seieren betyr at Egersund per dags dato ligger på 3.plass på tabellen, henholdsvis 3 og 2 poeng bak Arendal og Skeid, men med en liten skokk med lag som fortsatt jager bak.
Egersund er favoritter i min bok her, og får tipset.

ARENDAL (1) – FLØY (13)
ONS 28.07 19:00
TIPS: H
Serieleder Arendal er ute etter å vise resten av avdelingen at de er favoritten til opprykk i år etter at de ble nedsablet 3-0 av Egersund i forrige runde. Slaktofferet denne runden blir da Fløy, som ligger nest nederst. Sist Arendal dog var store favoritter på hjemmebane ble det bare 2-2 mot Nardo, men har Roger Risholts mannskap lært at de må være på i samtlige kamper for å rykke opp? Hvis de gjør det så blir dette grei seier for Arendal.
For fakta er at Fløy fortsatt jager sin første seier for sesongen, selv om de kommer til denne kampen med et respektabelt 2-2-resultat hjemme mot Vard Haugesund. Fløy har 0-3-2 på hjemmebane, mens de har 0-1-2 på bortebane. Det scores vanligvis lite mål i kampene til Fløy, noe målforskjellen på 6-11 bekrefter.
Jeg tror dette blir en meget komfortabel hjemmeseier.

ODD 2 (8) – NARDO (10)
TOR 29.07 13:00
TIPS: H
Rekruttlaget til Odd tapte 1-0 i forrige seriekamp i en bortekamp mot Øygarden, men laget ligger trygt plassert på 8.plass med 11 poeng, med en liten luke på 4 poeng ned til nedrykksstreken. Rekruttlaget til Odd er for øvrig ubeseiret på hjemmebane, hvor de står med 2-2-0 og 5-3 i målforskjell. Det blir spennende å se hva slags lag Odd stiller med i denne kampen.
Nardo kommer til denne kampen med det som potensielt kan bli en avgjørende seier denne sesongen da de vant 3-2 på hjemmebane mot Rosenborg 2 i forrige runde. Seieren betyr at Nardo e

VARD HAUGESUND (4) – NOTODDEN (7)
TOR 29.07 16:00
TIPS: H
Vard Haugesund med 2-2 i bortekampen mot Fløy sist, men laget er faktisk ubeseiret på bortebane. Vard har faktisk bare tapt en kamp denne sesongen, og kommer til denne kampen på 4.plass på tabellen med 4-3-1 på de 8 kampene som er spilt. Vard Haugesund var meget gode i fjor og er absolutt en dark horse til å være med og kjempe om en av de to øvre, men er nok avhengig av at noen lag snubler for å klatre ytterligere.
Notodden midt på tabellen på 7.plass på tabellen med 2-0-2 både på hjemme- og bortebane. Det gir etter en kjapp hoderegning 4-0-4 sammenlagt og 12 poeng, med en målforskjell på 16-13. Scorer en god del mål men slipper også inn en god del mål.
Haugesund får tipset mitt her. Jepp.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Runde 10 ser ut til å bli spredd for alle vinder utover høsten. Siste kampen i denne runden ser ut til å bli spilt i slutten av september. Dette er vel fordi at de hadde terminfestet en del kamper nå til søndag hvor cupen skal spilles.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Korgutt skrev: tir jul 27, 2021 6:59 pm Runde 10 ser ut til å bli spredd for alle vinder utover høsten. Siste kampen i denne runden ser ut til å bli spilt i slutten av september. Dette er vel fordi at de hadde terminfestet en del kamper nå til søndag hvor cupen skal spilles.
Stemmer det. De fleste kampene spilles dog allerede neste uke, mens vi (Skeid) må vente helt til slutten av september før vi er ajour.

Citano

Legg inn av Citano »

Nok en flott runde for Skeid. Tre kamper som alle snudde i favør Oslo-klubben rett før slutt.
  • Skeid ordnet seiersmålet mot Øygarden rett før slutt
  • Fram Larvik med straffemål på overtid av andre omgangen som sikret 3-2 seier over Egersund
  • Arendal tror de fikk seierscoringen 10 min før slutt, men Fløy utligner på overtid
Da betyr det at Skeid har tatt over ledelsen i avdelingen, poenget foran Arendal!
Vard Haugesund kan med seier i dag over Notodden komme opp på 3.plass og vil da isåfall være 3 poeng bak Skeid og 2 poeng bak Arendal.
Vinner Notodden så vil de være med i klynga av lag bak de to på topp.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

En liten pause fra ordinært seriespill i avdelingen vår denne helgen for å spille litt cup. 2.runde i NM, og 9 lag i avdelingen vår er fortsatt med:

Nardo - Stjørdals-Blink
Fløy - Jerv
Levanger - Ranheim
Skeid - Lillestrøm
Kjelsås - Grorud
Notodden - Mjøndalen
Fram Larvik - Odd
Arendal - Sandefjord
Fyllingsdalen - Øygarden

Som man kan se er det stor forskjell i kvalitet på motstanderne til lagene i avdelingen vår. Øygarden er faktisk klar favoritt i sin kamp mot Fyllingsdalen, mens jeg ikke blir overrasket hvis Kjelsås kan få til noe mot Grorud. De øvrige lagene er i mine øyne underdogs.

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

Lilleborg skrev: fre jul 30, 2021 2:09 pm
Fram Larvik-Odd
Gleder meg til denne, har mange magiske minner fra cupen og særlig på hjemmebane.
Håper å gi dem i alle fall kamp til døra, som vi oftest gjør med alle på hjemmebane.
Start og Godset de siste årene.
Har også noen kamper mot Mjøndalen, Sandefjord og Odd som det måtte ekstraomganger til.

Men om vi kan kopiere suksessen fra 2019 når vi gikk helt til kvarten og tapte til slutt borte mot Ranheim, det tviler jeg på.

Citano

Legg inn av Citano »

Lilleborg skrev: fre jul 30, 2021 2:09 pm Skeid - Lillestrøm
Ser at NRK har valgt å sende denne kampen i morgen/"dag" med sendestart 16:00 (avspark 16:15)
https://tv.nrk.no/serie/fotball-nm-menn ... PO32550221

TWU

Legg inn av TWU »

Sotra tenker å gi en liten sommergave til Skeid, og høvler over Arendal. Snilt av dem.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Stor takk til Renate Blindheim og hennes gutter for hjelpen! En aldri så liten overraskelse at Sotra skulle smadre Arendal på den måten som de gjorde i dag!

Øvrige resultater fra i dag:
Levanger - Odd 2 3-0
Nardo - Fram 2-0
Øygarden - Vard Haugesund 3-1

Citano

Legg inn av Citano »

Rart med Arendal sin plutselige formsvekkelse. Starter med å vinne de første seks kampene, for så ta to fattige poeng på de neste fire kampene.
Muligens det tok litt ekstra energi å spille 120 minutter med straffekonk mot Sandefjord i helgen som var. Alta i avd. 1 som slo ut Tromsø ble selv smadret i dag i sin bortekamp mot Eidsvold Turn.
Moro da for Sotra etter en meget kjip start på sesongen svarer med å vinne tre kamper på rad og plutselig være midt på tabellen.

Øygarden sin seier over Vard gjør at det bare skiller fem poeng mellom de seks beste lagene, selv om både Skeid på 1.plass og Egersund på 5.plass har en kamp til gode.

Egersund og RBK 2 blir ensomme PostNord lag i aksjon til helgen mens resten av avdelingen får en liten pause.
Runde 11 spilles om en halvannen uke med flere godbiter som Skeid-Egersund og Arendal-Levanger.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Skeid - Egersund 2-3. Fyyyy... dette tapet kommer til å svi en stund. Egersund scorer 3 mål på 2(!) målsjanser hele kampen, mens vi brenner to latterlig store sjanser på stillingen 2-1. Legg til at Egersunds siste to scoringer kommer etter at klokken har passert 87 minutter... nei, dette var surt. Faen heller.

Egersund tar dermed tabellteten et poeng foran oss, men vi har en kamp til gode. I en jevn topp forventer jeg at vi er med og kjemper hele veien, og noen ganger går marginer i mot. Dette skjedde i dag.

På plussiden: Johnny Buduson med 2 nye scoringer. Han har nå 90 scoringer for Skeid.

Citano

Legg inn av Citano »

Arendal fortsetter den vonde trenden og nå er det fem kamper uten seier. De er likevel likt med Skeid, mot at Oslo-laget har en kamp til gode men at de virker å ha misbrukt en del muligheter til å være solide på toppen av tabellen.
Fram stopper Sotras formsterke rekke og går også forbi dem på tabellen. Notodden gjør det samme ved å slå Nardo.

En ordentlig bunnkamp på Mandag når RBK 2 og Fløy møtes i Trondheim. Lagene har altså hele åtte og sju poeng opp til sikker plass og Fløy er eneste laget sålangt i avdelingen som ikke har vunnet en kamp selv om de også har en ekstra kamp til gode. Kan fort bli at begge to rykker ned i år om de ikke snur formen.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Ny runde i dag og i morgen, her er mine tips:

ØYGARDEN – NARDO
ONS 18.08 16:00
TIPS: H

Hjemmelaget ligger på 6.plass med 17 poeng og har «bare» 4 poeng opp til kvalikk.
For Nardo er ting annerledes, da de ligger på 11.plass med 12 poeng, og er kun ett fattig poeng unna å ligge på nedrykksplass, noe de kan ligge på etter hvert også siden Kjelsås som ligger rett under har en kamp mindre spilt.
Øygarden er et av avdelingens beste hjemmelaget, for på eget «gress» står de med meget solide 5-1-0 og 13-2 i målforskjell. På bortebane er de derimot helt krise, med 0-1-4. Godt denne kampen går på hjemmebane! Nardo sliter voldsomt på bortebane, og med 0-1-4 og 4-15 i målforskjell på bortebane er det liten tvil om hvem som er favoritten her.
Denne kampen skal Øygarden ta, og det tror jeg de gjør også. Hjemmeseier.

LEVANGER – FRAM LARVIK
ONS 18.08 16:00
TIPS: H

Levanger ligger på 4.plass med 19 poeng og har kun 2 poeng opp til kvalikk og 3 poeng opp til førsteplass. Er avdelingens mestscorende lag med 32 scoringer men er samtidig et av lagene som slipper inn flest mål med 20 baklengs.
Fram Larvik ligger på 9.plass med 14 poeng, og Haakon Lunov og hans disipler er kun tre poeng unna nedrykksstreken. Det meste tyder på at laget er et av flere lag som skal kjempe for å unngå den siste nedrykksplassen i avdelingen.
Levanger har 3-0-2 på hjemmebane men har hele 20-6 i målforskjell på hjemmebane, og her blir de favoritter mot et Fram Larvik med svake 0-2-4 på bortebane og 4-12 i målforskjell.
Dette blir nok en ny hjemmeseier denne runden.

SOTRA – NOTODDEN
ONS 18.08 16:30
TIPS: H

Sotra ligger på 10.plass med 13 poeng, og er 2 poeng unna nedrykksstreken. Samtidig er det ikke mer enn to poeng opp til Notodden som ligger på 8.plass, og Sotra går dermed forbi Notodden på tabellen hvis de vinner denne kampen her.
Renate Blindheim og hennes lag har 3-0-2 på hjemmebane og 11-8 i målforskjell. 4-1-6 sammenlagt er ålreite tall for et lag mange tippet til å være en av de klareste nedrykksfavorittene i år.
For Notoddens del har de 3-0-3 på bortebane og 12-10 i målforskjell. 5-0-5 sammenlagt tyder på et lag på det jevne som kan både slå og tape mot hvem som helst.
Jeg tror på nok en hjemmeseier, jeg altså. Så tipset mitt her går til Sotra.

KJELSÅS – ARENDAL
ONS 18.08 19:00
TIPS: B

Kjelsås har slitt i år og ligger på 12.plass med 11 poeng, rett under nedrykksstreken. Laget har forsterket med Fiskvik i mål og Midtskogen på topp, og disse to startet da de spilte 2-2 hjemme mot Øygarden sist.
Arendal ligger på 3.plass med 21 poeng, a poeng med Skeid på kvalikk og ett fattig poeng unna Egersund. Arendal var strålende i starten av sesongen men har vist seg fra en litt mer menneskelig side de siste kampene. Skal uansett være med og kjempe om opprykk hele veien.
Arendal skal være det beste laget av disse to. Det skal dog nevnes at Kjelsås som regel er vriene å få has på oppe på Grefsen Stadion, og 3-1-1 på hjemmebane i år vitner om et lag som er vanskelige å slå. Men jeg tror Arendal tar dette. Borteseier.

ODD 2 – SKEID
ONS 18.08 19:00
TIPS: HUB

Odd 2 ligger midt på tabellen på en 7.plass med 17 poeng, og er litt i ingenmannsland.
Mitt elskede Skeid gikk på et ufattelig surt tap mot serieleder Egersund sist og er dermed på 2.plass, et poeng unna men med en kamp mindre spilt.
Odd 2 har vist seg å være et lag å regne med, men for oss som ikke er spesielt glade i 2.lag i divisjonssystemet så får de ingen respekt av meg uansett. Ubeseiret på hjemmebane denne sesongen med 3-2-0 og 7-4 i målforskjell.
Skeid har 3-0-1 på bortebane og 6-2 i målforskjell. Har ikke imponert nevneverdig på utebane, men jeg håper naturligvis på at de blir det første laget som slår Odd 2 på bortebane i år.
Jeg tror dette kan bli tøffere enn forventet. Jeg helgarderer. Jeg er en feig jævel.

FLØY – EGERSUND
TOR 19.08 17:00
TIPS: B

Hjemmelaget ligger nest nederst på tabellen med 6 poeng, og er det eneste laget i avdelingen som ennå ikke har vunnet en kamp. Har 0-6-4 sammenlagt og 8-13 i målforskjell.
Egersund er ny serieleder etter seieren mot Skeid sist, og har 22 poeng og jages bakfra av flere lag.
Frustrerende sesong for Fløy hittil, som på hjemmebane har vært på bølgelengde med samtlige av lagene de har møtt, men som sliter med å omsette sjanser. Dette har gjort at laget per dags dato har 6 poeng opp til sikker plass. 0-3-2 på hjemmebane og 4-6 i målforskjell.
Egersund har 2-1-2 på bortebane og 9-9 i målforskjell. Ikke den beste statsen for en serieleder på bortebane, men med sine økonomiske forutsetninger skal laget være med og kjempe hele veien.
Her skal det være klasseforskjell på lagene. Dette bør bli borteseier.

VARD HAUGESUND – ROSENBORG 2
TOR 19.08 19:00
TIPS: H

Vard Haugesund ligger på 5.plass med 18 poeng, og har 4 og 3 poeng opp til 1. og 2.plass på tabellen.
Rosenborg 2 ligger helt nederst på tabellen og har kun 5 poeng. Det er syv poeng opp til sikker plass for rekruttlaget til trønderne.
Vard Haugesund fikk seg en smell med tap på hjemmebane mot Odd 2 sist. Laget ønsker å kjempe om opprykk i år, og har 3-1-2 på hjemmebane. Bør ikke avgi poeng på hjemmebane mot antatt svakere motstand hvis de skal være med og kjempe.
Rekruttlaget til RBK 2 har slitt i år, og på bortebane har det virkelig gått trått. Der står laget med 0-1-4 og 3-10 i målforskjell. Hvor lang tid går det før RBK begynner å forsterke laget for å berge plassen? Eller har de innsett at det blir vanskelig nå uansett?
Vard klare favoritter i mine øyne. Jepp, da blir det nok en hjemmeseier.

chatin

Legg inn av chatin »

Lilleborg skrev: ons aug 18, 2021 7:33 am Ny runde i dag og i morgen, her er mine tips:
Ville bare si at innleggene dine leses med fornøyelse selv om jeg ikke er så aktiv i denne tråden, Lilleborg! Skulle gitt tommel om den funksjonen hadde vært her!

TWU

Legg inn av TWU »

Må si jeg er skuffet over Øygarden så langt, men samtidig har det jo vært kaos i klubben i noen år nå…

Relativt tett avdeling, så fremdeles mulighet for flere å kjempe seg opp i toppen.

Av lokale grunner ønsker jeg jo Øygarden opp, men samtidig vil OBOS-ligaen tjene mest på at Skeid kommer opp (gammel «storhet» og alt det der)

chatin

Legg inn av chatin »

Løsningsorientert i alle fall!


BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

chatin skrev: ons aug 18, 2021 5:14 pm Løsningsorientert i alle fall!

Jupp og nå leder vi 0-3 😊
❤️💙❤️💙

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Allright, vi prøver på dette her igjen! Ny runde denne helgen med en kamp i dag, fire kamper i morgen og to kamper på mandag, og vi snakker runde 13. Det betyr at vi etter denne helgen er halvveis i sesongen! Så, la oss ta en titt på hva vi har å rutte med denne helgen:

I dag spilles det bare en kamp, og det er Fram Larvik som får besøk av Øygarden med kampstart 15:00. Begge lag kommer til denne matchen med seiere i forrige runde. Hjemmelaget tok en meget sterk seier 4-2 borte mot Levanger, mens Øygarden vant mer oppskriftsmessig 2-0 hjemme mot Nardo.

Fram Larvik med Haakon Lunov ved roret fikk seg et pusterom fra den umiddelbare nedrykksstriden med seieren mot Levanger sist. Laget ligger nå på 8.plass på tabellen med 17 poeng, og har 5 poeng ned til nedrykksstreken. På hjemmebane har de solide 4-0-1 hittil, og det er i utgangspunktet borteformen som har gjort at de har slitt nede på tabellen lenge. Har 19-22 i målforskjell på de 12 seriekampene som er spilt.
Øygarden er plutselig et lag å regne med i en potensiell kamp for opprykk, for etter seieren mot Nardo har de klatret helt opp til 4.plass på tabellen med 20 poeng, og det er «bare» 5 og 2 poeng opp til 1. og 2.plassen. Ikke så halvgærent for et lag som hadde enorme forandringer i spillerstallen før sesongen etter nedrykket fra OBOS. Det er dog verdt å nevne at Øygarden på hjemmebane kontra bortebane er som natt og dag. Meget sterke 6-1-0 på hjemmebane, mens de har 0-1-4 på bortebane. Skal laget kjempe for alvor om opprykk må de gjøre noe med borteformen.

Vanskelig kamp å tippe. To lag som begge er svært mye bedre på hjemmebane kontra bortebane. Øygarden MÅ snu bortetrenden snart. Men kan de gjøre det her? Jeg er usikker. Jeg er feig og helgarderer.

Vi hopper til søndagen og begynner med kampen mellom Egersund og Levanger med kampstart 14:00. Egersund er serieleder og har tre strake seiere, mens Levanger kommer til denne kampen med et svakt 2-4-tap på hjemmebane mot Fram Larvik.

Egersund er tilbake på vinnersporet, og avdelings sterkeste lag økonomisk er pdd i førersetet angående opprykk, da de ligger øverst med 3 poeng foran Arendal og 4 poeng foran Skeid, som dog har en kamp mindre spilt. På hjemmebane har Egersund stort sett vært dominerende, og har 5-0-1. Det eneste tapet kom noe overraskende mot Odd 2. Laget er solid har hentet gode forsterkninger i sommer for å ruste til opprykksstrid.
Levanger er umulige å forstå seg på. 3-0-3 på hjemmebane og 3-1-2 på bortebane, og de har vist seg å være tippernes verste mareritt. Laget har 19 poeng og er ikke ute av opprykkskampen sånn egentlig, men da må de snart begynne å tette igjen bakover. De har scoret 34 mål på 12 kamper og er det klart beste laget offensivt i avdelingen, men med hele 24 baklengs er det bare RBK 2 som er verre. Liten tvil om hvor Levanger må rette fokuset fremover.

Egersund er greie favoritter i min bok, og skal ta denne. Dette blir hjemmeseier.

15:00 får Notodden besøk av Fløy. Notodden kommer til denne kampen med uavgjort borte mot Sotra, og har spilt tre strake bortekamper pga en kamp som måtte flyttes. Fløy røk på et tap hjemme mot Egersund sist, og etter 11 spilte seriekamper jager de fortsatt sin første seier for sesongen.

Notodden ligger på 9.plass på tabellen med 16 poeng, og er kun 4 poeng over nedrykksstreken. De har dog en kamp til gode på flere av lagene rundt seg, men må begynne å vise seg fra en noe bedre side snart hvis de ikke skal havne helt i sumpa. De har 2-0-2 på hjemmebane og 3-1-3 på bortebane, og bør i det minste vinne kampene sine på hjemmebane. Her kommer et lag de SKAL slå på besøk, og jeg blir overrasket hvis de ikke tar tre poeng her.
For faktum er at det er et av de to klare bunnlagene i avdelingen som kommer på besøk. Fløy ligger nest nederst med sine 6 poeng, og det har vært en frustrerende sesong for sørlendingene. 0-6-5 på 11 seriekamper og 10-17 i målforskjell. Laget er ålreite defensivt, men sliter noe voldsomt offensivt. Laget blir sjelden utspilt på banen i kampene sine, men hva hjelper vel det når de ikke evner å få seierne de trenger. Det er 6 poeng opp til sikker plass, og det begynner å se mørkt ut for Fløy.

I mine øyne er Notodden favoritter her, og de får mitt tips. Hjemmeseier.

Vi hopper til 15:30, og det som er en kamp som kan bli avgjørende i nedrykksstriden når vi teller opp på slutten av sesongen, når Nardo får besøk av Sotra. Nardo har tapt 2-0 i sine to siste kamper mens Sotra kommer til trøndelag med uavgjort hjemme mot Notodden og tap borte mot Fram Larvik.

Det er ikke mange kampene siden jeg tenkte Nardo skulle få et lite pusterom fra nedrykksstriden, men etter to strake tap og resultater imot seg så har laget falt under streken og ligger på 12.plass med sine 12 poeng. Jeg tror Nardo har et mannskap sterkt nok til å berge plassen, men må virkelig passe seg for unødvendige poengtap i f.eks kamper som denne. Nardo er ålreite hjemme med 3-2-1 og er sørgelige borte med 0-1-5.
Sotra ligger bare 2 poeng fora Nardo på 10.plass, og disse to lagene er blant en gruppe med flere lag som skal kjempe knallhardt for å berge plassen i år. Renate Blindheims mannskap scorer kurant med mål med 15 mål på 12 kamper, men 22 baklengs er for mange. Samtidig var det mange som trodde de skulle ligge lenger bak på tabellen på dette tidspunktet før sesongen, så det er gjort en del riktig på Sotra.

Denne er knalltøff å tippe, men jeg gir tipset til Nardo basert på hjemmebanefordel. Rett og slett.

16:30 er det klart for rundens godbit, i hvert fall for undertegnede, når mitt elskede Skeid er vertskap for Vard Haugesund. Vi har havnet i en liten stampe med to strake tap, mens Vard Haugesund ikke har vært mye bedre med tap og uavgjort på hjemmebane i de to siste kampene.

Det er frustrerende å tenke tilbake til Egersundkampen for to runder siden for meg. VI ledet 2-1 og hadde kontroll på Egersund frem til det 88.minutt, da ting snur og vi taper 2-3. Det KAN vise seg å bli avgjørende for sesongene det der. I midtukekampen denne uken var vi rett og slett svake mot Odd 2 da vi tapte 1-0. Det er en gjenganger for tiden at motstanderen trenger svært få målsjanser for å score på oss, mens vi trenger flere målsjanser for å få ballen i buret. Den trenden må snu snart.
Vard Haugesund ligger nå nede på 7.plass på tabellen med 19 poeng, men det er fortsatt «bare» 3 poeng opp til Skeid og 2.plassen. Det er jevnt i topp og bunn i denne avdelingen, men Vard Haugesund er noe så sjeldent som et lag i avdelingen med ålreit bortestatistikk. 2-2-1 på bortebane og 9-5 i målforskjell er slett ikke gærne tall, og det er mye riktig som skjer i Haugesund fotballmessig.

Jeg mener jo vi er favoritter, men man blir litt usikker etter et par kamper som butter imot. Jeg tar dog sjansen og tipper hjemmeseier. Vi trenger tre poeng her.

Vi avslutter på mandag med to kamper som involverer disse forbanna andrelagene, og først ut er Rosenborg 2 mot Kjelsås på det noe merkelige kamptidspunktet 16:00 på en mandag. RBK 2 er helt nederst og ser nesten ferdige ut allerede, mens Kjelsås ikke får ting til å stemme helt denne sesongen og er på plassen over nedrykk, og kommer til denne kampen med to strake 2-2-resultat på hjemmebane.

Rosenborgs rekruttlag har virkelig ikke hatt en god sesong, og det er fullt fortjent at de ligger helt nederst med sine 6 poeng og stygge 10-25 i målforskjell. Per dags dato ser det heller ikke ut som RBK har tenkt å forsterke laget spesielt mye for å berge plassen heller, så det meste tyder på at det blir spill i 3.div for rekruttene neste sesong. Ting KAN jo snu, men da må de begynne å vinne kamper mot lagene de på en eller annen måte har litt heng på over seg, og dette er et eksempel på en kamp de egentlig MÅ vinne for å berge seg.
Kjelsås ligger nemlig på plassen over nedrykksstreken, og har 12 poeng. Det er 6 poeng for RBK 2 å ta igjen, mens Kjelsås pdd kun har målforskjellen på sin side på laget under seg på tabellen. Kjelsås har forsterket med ny keeper og Midtskogen på topp, og har spilt 2-2 i de to siste kampene på hjemmebane mot solide lag i Øygarden og Arendal. Kjelsås sin store utfordring i år er borteformen, hvor de har svært stygge 0-1-4 og 2-10 i målforskjell. Dette er en kamp Kjelsås MÅ vinne hvis de vil vise at de ikke aksepterer posisjonen sin på tabellen.

Jeg TROR Kjelsås er et bedre lag enn RBK 2. Så jeg gir tipset til de blå smurfene, med et lite hint mot uavgjort. H (U) her.

Rundens siste match spelles også mandag, og med kampstart 19:00 får Arendal besøk av Odd 2. Arendal kommer til denne matchen med uavgjort 2-2 borte mot Kjelsås i en kamp de ledet 2-0, mens Odd 2 er fulle av selvtillit etter seier hjemme mot Skeid. Æsj for den siste der.

Arendal ligger på 2.plass på tabellen og har «bare» 3 poeng opp til Egersund, men faktum er at Arendal rett og slett ikke har vist seg som like uslåelige som i starten av sesongen, og de har ikke vunnet en seriekamp siden 11.juli(!). Det er SEKS seriekamper siden. På de seks seriekampene har de 0-4-2 og har blant annet spilt uavgjort hjemme mot Nardo og Levanger og blitt smadret på bortebane mot Sotra. Er det noe som skurrer litt i Arendal? Kanskje?
Odd 2 har klatret helt opp til 5.plass på tabellen med 20 poeng, men til tross for dette så er jeg ganske trygg på at de ikke kommer høyere enn max 5.plass i år. De har dog et langt steg ned til en potensiell nedrykksstrid, så resten av sesongen tipper jeg blir rolig og hyggelig for Odds rekrutter, da de kan senke skuldrene og slappe av.

Arendal har en mulighet her til å vise at de faktisk vil kjempe om opprykk etter en laaang rekke uten seiere i avdelingen. Jeg tror de griper den muligheten. Dette tror jeg blir hjemmeseier.

Citano

Legg inn av Citano »

Første seks kampene ble bare seire, før de gikk seks kamper uten seire. I dag løsnet det endelig for Arendal igjen som vant komfortabelt 3-0 mot Odd 2.
Da er de plutselig likt med Egersund på toppen av tabellen med bare målforskjellen som legger dem bak. Skeid er poenget bak de to men har en kamp mindre spilt.

Kjelsås med viktig 3-1 borteseier mot tabelljumbo Rosenborg 2 og er tilbake over streken igjen. Sotra skyves ned igjen under streken men det er veldig jevnt på nedre halvdel. Bare to poeng skiller fire lag over og rett under streken (Notodden, Kjelsås, Nardo og Sotra).

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Allright, serierunde 13 er ferdig, og det betyr at vi er halvveis i sesongen. Det er fire lag som har en kamp mindre spilt enn resten, men la oss likevel ta en titt på status og hva vi forventer av lagene den neste halvdelen av sesongen:

1.Egersund – 25p
2.Arendal – 25p
3.Skeid – 24p


For de fleste var det nettopp disse tre lagene som skulle kjempe om opprykksplassene, og på en måte har ingen av lagene gjort skamme på de tipsene. Egersund er laget med best økonomi og den klareste favoritten, men de har to overraskende hjemmetap mot Odd 2 og Levanger på resultatlista, og de har vist at de ikke kan hvile for mye hvis de skal ta førsteplassen.
Arendal vant de 6 første matchene, men gikk så 6 kamper uten seier før de slo Odd 2 i går. De er kun målforskjellen bak og vil garantert være med.
Skeid har en kamp mindre spilt, og har det som foreløpig er ligaens beste forsvar med kun 10 baklengs, samtidig som vi har toppscoreren i Johnny Buduson. Vi ønsker å være med hele veien, men har tapt hjemme mot både Egersund og Arendal hittil, og har to tøffe bortekamper igjen mot disse på neste halvdel av sesongen.

4.Levanger – 22p
5.Øygarden – 21p
6.Odd 2 – 20p
7.Vard Haugesund – 19p


Disse tre lagene (ikke Odd 2) er utfordrerne til de tre øverste. Levanger er et meget bra lag og scorer haugevis med mål, men MÅ få skikk på forsvaret hvis de virkelig vil utfordre. De lekker som en sil bakover.
Øygarden har funnet en god form, og er spesielt gode på hjemmebane. Må ta flere poeng på bortebane hvis de vil være med og kjempe i toppen.
Vard Haugesund ble knust av Skeid sist, og er nok det svakeste laget av disse. Har gode enkeltresultater i år men er rett og slett ikke stabile nok til å kjempe om opprykk i mine øyne.

8.Fram Larvik – 18p
9.Notodden – 16p
10.Kjelsås – 15p
11.Nardo – 15p


Disse fire lagene skal kjempe resten av sesongen om å ikke rykke ned, og det ser meget lovende ut for Fram, som har begynt å plukke med seg noen ålreite resultater, og jeg er egentlig trygg på at de berger seg.
Notodden og Kjelsås har begge en kamp mindre spilt, og det kan vise seg å bli viktig i kampen for å unngå nedrykk. Sistnevnte vant omsider en kamp igjen denne runden etter seier borte mot nederlagsdømte RBK 2. Eivind Kampens menn innbiller seg nok at de skal kjempe høyere på tabellen, men faktum er at laget ikke er bedre enn det de har vist hittils.
Nardo har hatt noen ålreite enkeltresultater, blant annet uavgjort borte mot Arendal, men kommer nok til å være i bunnstriden resten av sesongen.

12.Sotra – 14p
13.Fløy – 9p
14.Rosenborg 2 – 6p


Renate Blindheim og hennes Sotra har i likhet med Nardo noen ålreite enkeltresultater, og har slått både Arendal og Skeid på hjemmebane. De er pdd under streken, men det er fryktelig jevnt over det, så det blir spennende å se hva de kan få til resten av sesongen.
Fløy har en kamp mindre spilt enn de andre og vant sin første kamp for sesongen denne runden borte mot Notodden, men det ser virkelig mørkt ut for Fløy.
Rosenborg 2 er ferdige. 9 poeng opp, og med mindre RBK finner ut at de vil berge laget og lesser på med bedre spillere så blir det 3.div på de neste år.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Runde 14 spilles over de neste fire dagene, her er mine tanker om kampene:

LEVANGER – ROSENBORG 2
FREDAG 27.08 18:00
TIPS: H

Rundens første kamp er et trønderoppgjør! Levanger kommer til denne kampen med en meget sterk borteseier mot Egersund, i en kamp de utrolig nok også holdt nullen i! Rosenborg 2 tapte 3-1 hjemme mot Kjelsås sist, og det ser virkelig ikke bra ut for RBKs rekruttlag.

Når jeg skriver at det er «utrolig» at Levanger holdt nullen, så er det fordi dette kun var andre gangen i år Levanger holdt nullen på bortebane, men også fordi de har et av ligaens svakeste forsvar med hele 24 baklengsmål på de 13 kampene som er spilt. Kun Sotra og Rosenborg 2 er verre bakover! Offensivt er Levanger som vanlig et fyrverkeri med 35 mål i riktig retning, men det var garantert et stort steg i riktig retning at de ikke bare holdt nullen sist, men også gikk seirende ut av seriekampen mot serielederen. Sterkt!
Rosenborg 2 skal ha kred for å ha stilt med mye ungt denne sesongen, men sist gang dyttet de meget rutinerte Per Ciljan Skjelbred inn i laget fra start, uten at det hadde så mye å si. Det ble tap 1-3 på hjemmebane mot Kjelsås, og for hver runde som går ser det tyngre og tyngre ut for rekruttlaget til Rosenborg. Resultatene lyver ikke: Rosenborg 2 er nederst på tabellen med 6 fattige poeng fordelt på 1-3-9 og meget stygge 11-28 i målforskjell. Det er 9 poeng opp til sikker plass, og oddsen på nedrykk er ikke akkurat skyhøy.

Dette kan bli meget stygt for bortelaget. Levanger kommer til å vinne komfortabelt. Hjemmeseier.

VARD HAUGESUND – SKEID
LØRDAG 28.08 13:00
TIPS: U

Rundens andre kamp er et returoppgjør fra forrige runde. Merkelig oppsett. Da ble det en knusende 5-0-seier til Skeid. Denne kampen spilles dog på naturgress og mot en motstander som nok er ute etter hevn, så dette kan fort bli meget tøft for mitt elskede Skeid!

Vard Haugesund er i en aldri så liten formdupp med 1-0-3 på sine 4 siste kamper, og har ikke vunnet siden de slo Notodden 3-2 på hjemmebane for 5 kamper siden. Laget har plassert seg midt på tabellen på en 7.plass med 19 poeng, og selv om det «bare» er 6 poeng opp til 1.plass så ser det mørkt ut for Vard med tanke på å utfordre for opprykk denne sesongen. De er faktisk nærmere nedrykk akkurat nå… men denne lørdagen bør i det minste motivasjonen være på plass!
For faktum er at Vard ble smadret 5-0 av mitt elskede Skeid i forrige runde, og går nok ut på banen for å få hevn. Vi er ikke verdens beste lag på naturgress, og jeg må innrømme at jeg smågruer meg litt til denne kampen. Vi har plassert oss på 3.plass, 1 fattig poeng bak Egersund og Arendal med en kamp mindre spilt, men når man har vunnet 5-0 og lekt med motstanderen så veit man at Vard går utpå i morgen med all motivasjon i bagasjen. Så nå er det opp til gutta å levere!

For meg stinker dette litt av U, så da blir det mitt tips her. Uavgjort.

ØYGARDEN – EGERSUND
LØRDAG 28.08 15:00
TIPS: U

Et meget interessant oppgjør er rundens tredje kamp! Øygarden kommer fra 1-1 i bortekampen mot Fram Larvik, mens Egersund skuffet flere med tap 1-0 på hjemmebane mot Levanger. Kan serielederen bli det første laget som slår Øygarden på hjemmebane i år?

Øygarden er med i opprykkskampen. De ligger på 5.plass med 21 poeng, og dette er en utmerket mulighet for Øygarden å melde seg på igjen. Hovedgrunnen til at de ligger der de ligger er uten tvil poengsankingen på hjemmebane, som er best i ligaen. 6-1-0 på hjemmebane og 15-2 i målforskjell er meget solid, samtidig som vi veit godt at hjemmebanen Øygarden spiller på holder en svært dårlig standard, og at dette nok er en av grunnen til at de tar mye poeng der. Til tider er banen så dårlig at det er vanskelig å spille god ball. Men det er en fordel de må prøve å utnytte.
Opprykksfavoritt Egersund innehar 1.plassen på tabellen, men fikk seg en smell sist da de tapte 1-0 på hjemmebane mot Levanger. Har signert flere spillere i sommer og det er liten tvil om at Egersund satser «alt de eier og har» på opprykk i år. På bortebane har de 3-1-2 og 13-11 i målforskjell, men de veit så innmari godt at et eventuelt tap her ikke bare vil sørge for at 1.plassen sannsynligvis forsvinner, men også at helgens motstander vil krype helt opp i ryggen på de. Kan det hende vi får se et noe forsiktig Egersundlag denne gangen?

Nok en kamp som stinker litt av U. Jeg tror Egersund er et bedre lag, men Øygarden har hjemmebanefordelen. Så da tipper jeg U.

FLØY – ARENDAL
LØRDAG 28.08 15:00
TIPS: B

Jubelen sto i taket i Fløygarderoben sist da de endelige tok sin første seier for sesongen, da det ble en sterk 1-0-seier borte mot Notodden. For Arendal sin del ble det første serieseier på syv(!) kamper da Odd 2 ble most 3-0 på hjemmebane!

Til tross for seieren sist så ser det fortsatt noe mørkt ut for Fløy, som ligger nest sist på tabellen med 9 poeng. Det er 6 poeng opp til sikker plass, og selv om det ikke er umulig så ser det ikke veldig lovende ut. Fløy er fortsatt et lag som nesten ikke scorer mål med sine 11 scoringer på 12 kamper, og da hjelper det ikke så mye at de fortsatt er ålreite i forsvar med kun 17 baklengs. De står med 1-6-5 på de 12 kampene de har spilt, og da kan man jo tenke seg hvordan forskjellen hadde vært hvis de hadde snudd en eller to av de uavgjorte kampene til sin fordel….
Arendal pustet nok lettet ut sist med den knusende seieren hjemme mot Odd 2, for dette var deres første seier på 6 seriekamper. De vant de 6 første kampene, men har hatt utfordringer etter dette. Blant annet har de blitt smadret på bortebane av Sotra. Til tross for dette er de nå a poeng med serieleder Egersund og kun en dårligere målforskjell hindrer Arendal fra å ligge i toppen. De har 4-1-2 på bortebane og 12-11 i målforskjell.

Jeg mener Arendal er favoritter her, og de får mitt tips. Borteseier.

KJELSÅS – FRAM LARVIK
LØRDAG 28.08 16:00
TIPS: H

De blå smurfene fra Grefsen pustet lettet ut etter seier 3-1 borte mot Rosenborg 2 sist, og fikk et lite pusterom i nedrykksstriden. Fram Larvik derimot spilte uavgjort 1-1 hjemme mot Øygarden, og jager videre for nye poeng i denne tøffe bortekampen.

Etter den meget viktige seieren mot Rosenborg 2 sist så ligger Kjelsås per dags dato på en 10.plass på tabellen med 15 poeng. Ja, det er bare ett poeng ned til nedrykksstreken og det er ganske jevnt rundt de, men etter en rekke med kamper hvor ting ikke gikk smurfene sin vei så trengte de denne. På hjemmebane er de som vanlig vanskelige å slå , og 3-2-1 kunne med noe flaks og marginer vært nærmere 5-0-1, men de er flinke til å snakke om nettopp marginer imot oppe på platået. Signeringen av Midtskogen i sommer kan fort vise seg å være avgjørende for de i kampen for å unngå nedrykk, da han har startet meget solid med 4 scoringer på de 3 kampene han har spilt.
Fram Larvik må passe seg littegrann, så de ikke havner i nedrykksstriden igjen. Uavgjort mot Øygarden sist er isolert sett ikke et ille resultat, men de ligger nå på 8.plass med sine 18 poeng, og det er faktisk ikke mer enn 4 poeng ned til nedrykksstreken… så joda, Haakon Lunov og hans mannskap skal ikke tape altfor mange kamper før de kan få problemer. Det kan være greit å gjøre noe med bortestatistikken, for den er ikke blant de beste: 1-2-4 på bortegress og 8-14 i målforskjell.

Jeg tror Kjelsås tar en viktig seier her. Hjemmeseier.

SOTRA – NARDO
SØNDAG 29.08 15:00
TIPS: H

Også denne kampen er merkelig nok et returoppgjør fra forrige runde. Da var det Nardo som vant 3-1 på hjemmebane, og spørsmålet er jo om Renate Blindheim og hennes Sotra kan ta hevn i denne kampen og samtidig sikre seg tre viktige poeng i nedrykksstriden.

Sotra har havnet under nedrykksstreken igjen etter tapet mot Nardo sist. Det er kun ett poeng opp til Nardo og Kjelsås som ligger på plassen over, og en seier denne helgen vil gjøre at de er på sikker plass igjen. På hjemmebane har Sotra 3-1-2 denne sesongen, og har blant annet slått Skeid og smadret Arendal på hjemmebane i år. I likhet med flere i avdelingen så sliter Sotra på bortebane, men ikke like mye som denne helgens motstander.
Nardo har stygge 0-1-5 på bortebane, og er per dags dato ligaens svakeste bortelag. Da er det kanskje ikke rart at de ligger der de ligger. Men; før eller siden må også Nardo ta en borteseier, og her har de egentlig en utmerket mulighet. Lagene møtte hverandre forrige helg, og Nardo tok seieren da og har med seg momentumet inn i denne kampen. Det må de ta vare på for å sette seg på flyet tilbake til trøndelag etter kampen med tre poeng i bagasjen.

Jeg tror dog lagene bytter plass på tabellen og at Sotra tar denne. Hjemmeseier.

ODD 2 – NOTODDEN
MANDAG 30.08 19:00
TIPS: H

Rundens siste kamp spilles på mandag, og Odd 2 kommer til denne kampen med et 0-3-tap borte mot Arendal. Er dog solide på hjemmebane. Notodden skuffet stort i forrige runde da de tapte 1-0 hjemme mot Fløy, og de ble dermed det første laget som tapte mot Fløy i år.

Odd 2 ble most sønder og sammen med 0-3 borte mot Arendal sist, men det er en arena hvor ingen har dratt fra med tre poeng denne sesongen. For Odd 2 sin del så har sesongen hittil vært meget bra, der de ligger på 6.plass med 20 poeng. De er langt unna nedrykksstriden og kan uansett ikke rykke opp, så de kan fortsette med det de er gode på: spillerutvikling. Mange unge spillere som har fått prøve seg i år, og selv om vi hater 2.lag i systemet så skal Odd ha noe ros for måten de håndterer dette på.
Notodden skuffet stort sist med tap hjemme mot Fløy, og de er nå en del av nedrykksstriden for alvor. De ligger på 9.plass på tabellen med 16 poeng, og det er bare to poeng ned til nedrykk. Notodden har dog to kamper til gode på hjemmebane i forhold til bortebane, og 3-1-3 på bortebane er faktisk blant de bedre statistikkene for bortebane denne sesongen, så her har de en aldri så liten mulighet til å få seg et pusterom. Det blir dog meget vanskelig, da Odd 2 er et av tre lag som ikke har tapt på hjemmebane ennå.

Jeg tror Odd 2 tar denne. Hjemmeseier.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Etter dagens resultater ligger det an til å bli litt av en kamp for opprykk i denne avdelingen!

1. Skeid - 27p*
2. Egersund - 26p
3. Arendal - 26p
4. Levanger - 25p
5. Øygarden - 22p

*Skeid har en kamp mindre spilt enn de andre lagene. Hengekampen mot Notodden borte spilles i slutten av september.

Det er disse fem lagene dette står mellom nå. Vard Haugesund har vært oppe og yppet litt, men med to strake tap mot Skeid har de på mange måter meldt seg ut av den striden.

Jeg velger å tro at mitt elskede Skeid skal være med og kjempe hele veien. MEN; denne høsten skal vi møte både Egersund, Arendal og Øygarden borte...

Longva

Legg inn av Longva »

Levanger får sin revansj mot RBK2 etter det kjipe tapet mot dem tidligere i sesongen.

Jeg nekter fortsatt å tro at Levanger skal holde helt inn i kampen om de to øverste plassene, men hadde vært utrolig morro hvis det er spenning om iallefall 2.plassen helt inn.

Tipper Skeid stikker ifra i toppen.

(Deilig å være tilbake på "VGD" igjen. Har savnet diskusjonen om 2.divisjonfotball, og dine innlegg hver runde Lilleborg!)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»