PostNord-ligaen avd. 2 - 2021

Svar
Longva

Re: PostNord-ligaen avd. 2 - 2021

Legg inn av Longva »

Skeid slår Levanger, Egersund banker Fløy og Arendal avgir poeng mot Kjelsås.

Lukter litt opprykkskamp mellom Skeid og Egersund, mens Arendal og Levanger blir hengende etter.

Citano

Legg inn av Citano »

Er noen godbiter i runden som spilles nå denne helgen.
Vard Haugesund mot Øygarden blir nok en vinn eller forsvinn kamp for begge lagene. Den som vinner denne får en fornyet mulighet til å kunne kjempe om opprykk mens taperen blir nok være for langt unna.
Levanger mot Egersund blir også spennende. Levanger virker for ustabile og må skjerpe formen om de vil henge seg på direkte opprykk. Egersund på sin side har hatt litt berg-og-dalbane form men nå ser de sterke ut igjen. Viktig kamp for begge der hjemmeseier betyr at de er fullt med i kampen om opprykk mens borteseier gir økt press på Skeid og Arendal, samtidig som at de lager en stor luke ned til nettop Levanger.

Longva

Legg inn av Longva »

Føler hver kamp er en kamp for å henge med i toppen for Levanger. Knalltøft program med tre kamper på rad mot opprykksfavorittene Arendal, Skeid og Egersund. Denne kampen mot Egersund er igjen en sånn kamp som definerer resten av sesongen.

Citano

Legg inn av Citano »

Skeid tar tilbake ledelsen i avdelingen etter dagens fine 3-0 seier mot Sotra mens Vard Haugesund fortsetter en god trend med sin tredje strake seier etter å ha vunnet 2-0 mot Øygarden.
Øygarden på sin side har nå fem kamper på rad uten seier og nå er nok avstanden opp til kvalikk og opprykk for stor. De har åtte poeng ned til nedrykk så de trenger neppe bekymre seg for lagene nedover på tabellen men at de må belage seg på en ny sesong i 2.div i 2022.
Notodden er nok mer glade for det etter en nokså dårlig sesong. Vant 3-2 borte mot Fram og da bør de være trygge. Fram Larvik på sin side har nå seks kamper på rad uten en trepoenger og selv med fem poeng ned til Nardo på direkte nedrykk så bør de passe seg litt. Mye kan skje på de siste åtte kampene som gjenstår.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Nardo seiger seg nok som vanlig inn i en ny sesong i andre, så alle lag foran de bør skjelve.

Citano

Legg inn av Citano »

Endte 2-2 i toppkampen mellom Arendal og Skeid.
Da betyr det at Egersund og Skeid er på toppen av tabellen etter 18 kamper. De har like mange poeng (38) og lik målforskjell (+21) men Egersund er utrolig nok foran på flere scorede mål (37 mot 34).
Arendal er 6 poeng bak men de har en kamp mer spilt så den avstanden kan øke, så ser ut som den dårlige formutviklingen gjør at det ikke blir noe opprykk på de i år selv med den sterke starten de fikk.

Det var en eneste kampen som ble spilt i dag. Fire kamper i morgen og flere av de er meget spennende.
Sotra mot Fløy blir jo en viktig kamp om å overleve for begge lag, særlig for Fløy som har seks poeng opp til nettop Sotra som har den siste sikre plassen.
Egersund mot Kjelsås. Hjemmelaget har fire strake seire, men Kjelsås har faktisk ikke tapt en seriekamp etter sommerhvilen. Syv strake kamper uten tap er bra, selv om fem av de har endt med uavgjort og at de ligger på nedre halvdel.
Notodden mot Nardo. Hjemmelaget har kommet inn i en god flytsone med to seire og to uavgjort på siste fire. Har syv poeng ned til nedrykk og nettop til Nardo som ligger utsatt til. Gjestene har vært i den situasjonen før og er sleipe å ha med å gjøre.
Øygarden mot Levanger. Hjemmelaget har fem kamper på rad uten seier, noe som gjør at det er sjanseløse på retur til 1.divisjon på første forsøk. Det ser også vanskelig ut for gjestene fra Levanger på å komme tilbake til 1.divisjon etter nedrykket i 2018. To tap på rad gjør det vanskelig, selv om de to tapene kom mot de to lagene helt på toppen av tabellen som etter all sannsynlighet rykker opp og skal i opprykkskvalikk.

Rosenborg 2 mot Fram Larvik og Odd 2 mot Vard Haugesund spilles på mandag.
Virker som RBK har gitt opp håpet om plass i 2.div for sine rekrutter. De har blitt en kasteball i årets sesong og er ikke mange runder til før de blir helt klare for nedrykk om trenden fortsetter. Fram hadde en god periode i sommer, men nå er de tilbake i gjørma med lite poengfangst. Her bør de uten tvil utnytte sin svake motstander for å holde nedrykkslagene bak seg.
Odd 2 blir man aldri kloke på. Ene runden er de minst på høyde med Egersund og Skeid mens andre runder skulle man tro de hørte hjemme i 4.div eller lavere nivåer. Har likevel 10 poeng ned til nedrykk så tror de kommer til å holde seg. Vard har tre seire på rad, men de har vært altfor ustabile til at de kan være med i opprykkskampen. Man så det i fjor også når de ledet avdelingen før sluttspillet kom og så ble det mange tap og de datt tilslutt helt ut av opprykkskampen.

Citano

Legg inn av Citano »

Nardo ledet 2-0 mot Egersund og holdt på å gi en enorm gavepakke til Skeid.
...men så fikk hjemmelaget rødt kort og gjestene straffe. Den fikk Egersund redusert på. Utligningen kom noen minutter ut i andre omgang og et kvarter før slutt så hadde Egersund fullført snuoperasjonen fra 2-0 til 2-3.

Kjelsås vinner den uhyre viktige bunnkampen mot Sotra og Fløy tar nok et poeng mot Øygarden. De har fem poeng opp til sikker plass så de er ikke helt ute av det enda.

Vard Haugesund ledet utrolig nok 4-0 borte mot Levanger etter første omgang, men Levanger holdt nesten på å hente inn ledelsen. Vard holdt ut med Levanger sin siste redusering som kom rett før kampen ble slutt og de vinner 4-3. De er uansett for langt unna opprykk og kvalikk, men greit å pynte på tabellposisjonen.

Skeid spiller hjemme mot Odd 2 i kveld. Rekruttene fra Skien blir man aldri kloke på, selv om de har tatt kun ett poeng på de siste fire og bør ha sikret plassen i avdelingen. Med Skeid seier så vil de igjen være likt på tabellen med Egersund, men at Egersund har en ørliten bedre målforskjell. Kanskje Skeid bruker kveldens kamp til å forbedre målforskjellen om Odd sender et svakt mannskap til Oslo.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Citano skrev: man okt 04, 2021 12:36 pm Nardo ledet 2-0 mot Egersund og holdt på å gi en enorm gavepakke til Skeid.
...men så fikk hjemmelaget rødt kort og gjestene straffe. Den fikk Egersund redusert på. Utligningen kom noen minutter ut i andre omgang og et kvarter før slutt så hadde Egersund fullført snuoperasjonen fra 2-0 til 2-3.
Leste at det røde kortet/straffen skjedde i ca 45+4', og var visstnok «helt uforståelig fra de i sort». Nardo har varslet protest. Synd for både Skeid og Nardo om en såpass grov dommerfeil flytter tre poeng fra en nedrykkskandidat til en opprykkskandidat.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

tomi skrev: tir okt 05, 2021 12:02 am
Citano skrev: man okt 04, 2021 12:36 pm Nardo ledet 2-0 mot Egersund og holdt på å gi en enorm gavepakke til Skeid.
...men så fikk hjemmelaget rødt kort og gjestene straffe. Den fikk Egersund redusert på. Utligningen kom noen minutter ut i andre omgang og et kvarter før slutt så hadde Egersund fullført snuoperasjonen fra 2-0 til 2-3.
Leste at det røde kortet/straffen skjedde i ca 45+4', og var visstnok «helt uforståelig fra de i sort». Nardo har varslet protest. Synd for både Skeid og Nardo om en såpass grov dommerfeil flytter tre poeng fra en nedrykkskandidat til en opprykkskandidat.
Jeg kan ikke se for meg at noe blir omgjort her. Har det i det hele tatt skjedd før, i lignende saker?

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Med seks serierunder igjen av årets 2.divisjonssesong (selv om fire lag har syv kamper igjen) så kan vi nå trygt slå fast at opprykket står mellom 2 lag, samtidig som det er flere lag som er involvert i kampen for å unngå nedrykk!

Egersund og Skeid har begge 44p, og med 10 og 11 poeng ned til henholdsvis Vard Haugesund og Arendal så er det vel liten tvil om at opprykket står mellom disse to. Da passer det jo fint at de to lagene møtes i Egersund førstkommende søndag til det som er en liten opprykksfinale. Jeg personlig har vanskelig for å tro at den kampen blir avgjørende, da begge lag har interessante og tøffe kamper igjen etter dette, men en seier på søndag vil naturligvis gi en boost til det vinnende laget.
For mitt elskede Skeid er dette en utmerket mulighet til en liten hevn etter ranet vi opplevde tidligere i sesongen da Egersund regelrett ranet med seg tre poeng fra Nordre Åsen. Men dette blir naturligvis en beintøff kamp.

I bunn har RBK 2 rykket ned etter å ha sanket fattige 6 poeng på 20 seriekamper. Det ser også tungt ut for Fløy som har 16 poeng og har 6 poeng opp til sikker plass. Men hva med den siste nedrykksplassen?

Der er det jevnt. Sotra og Nardo har begge 21p med førstnevnte under streken på dårligere målforskjell. Foran disse to finner vi Kjelsås (24p), Fram Larvik (25p) og Øygarden (26p). Det skal ikke altfor mye til før et par av disse lagene plutselig roter seg ned i nedrykksstriden.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

LeSorcier skrev: tir okt 05, 2021 12:07 am
Jeg kan ikke se for meg at noe blir omgjort her. Har det i det hele tatt skjedd før, i lignende saker?
Har prøvd å finne video av hendelsen, uten å lykkes.
Vet ikke hvordan slikt har blitt håndtert tidligere, men hvis det er formaliafeil, så er det vel ikke helt utenkelig at det kan få konsekvenser. Her er noen tweets fra en fyr som var på kampen.






MadBum

Legg inn av MadBum »

Virker som om dommer hadde en god dag på jobb i den kampen.

Longva

Legg inn av Longva »

Egersund leder 2-0 hjemme mot Skeid, men Skeid utligner ila de siste 20 minuttene, og det hele ender uavgjort.

Egersund og Skeid er nå a-poeng på 45 poeng, og begge er på +24 i målforskjell. Egersund leder på flere skårede mål!

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

Longva skrev: søn okt 10, 2021 5:01 pm Egersund leder 2-0 hjemme mot Skeid, men Skeid utligner ila de siste 20 minuttene, og det hele ender uavgjort.

Egersund og Skeid er nå a-poeng på 45 poeng, og begge er på +24 i målforskjell. Egersund leder på flere skårede mål!
I motsetning til i den andre avdelingen kan nok spenningen holde helt inn her ja.

TWU

Legg inn av TWU »

return_of_drakkar skrev: søn okt 10, 2021 5:19 pm
I motsetning til i den andre avdelingen kan nok spenningen holde helt inn her ja.
Mye mer spenning i bunn også. Selv om det meste nå tyder på at Sotra blir med Fløy og Rbk2 ned. Synd egentlig, kan ikke si at Nardo er noe større attraksjon i serien enn Sotra akkurat…

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

TWU skrev: søn okt 10, 2021 5:24 pm
return_of_drakkar skrev: søn okt 10, 2021 5:19 pm
I motsetning til i den andre avdelingen kan nok spenningen holde helt inn her ja.
Mye mer spenning i bunn også. Selv om det meste nå tyder på at Sotra blir med Fløy og Rbk2 ned. Synd egentlig, kan ikke si at Nardo er noe større attraksjon i serien enn Sotra akkurat…
Vel, det er jo spenning i den andre avdelingen om kvalplassen bak Kongsvinger da.
Hødd og Asker kan nok begge få den.

Lurer på noe i denne avd her.
Hvorfor er Rosenborg 2 så veldig dårlige (ser jo slik ut da)?
Jeg trodde KJelsås ville gjør det bedre, men jeg kjenner ikke så mye til lagene i denne avdelingen.

TWU

Legg inn av TWU »

return_of_drakkar skrev: søn okt 10, 2021 5:29 pm
Lurer på noe i denne avd her.
Hvorfor er Rosenborg 2 så veldig dårlige (ser jo slik ut da)?
Jeg trodde KJelsås ville gjør det bedre, men jeg kjenner ikke så mye til lagene i denne avdelingen.
Skal ikke skryte på meg for mye kjennskap til dette, men det ekte Rbk2 spiller i Obos og holder til oppi Ranheimsfjæra. Så har de kanskje bare ikke den beste bredden i ungdomslaget akkurat nå…

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

return_of_drakkar skrev: søn okt 10, 2021 5:29 pm
TWU skrev: søn okt 10, 2021 5:24 pm
return_of_drakkar skrev: søn okt 10, 2021 5:19 pm
I motsetning til i den andre avdelingen kan nok spenningen holde helt inn her ja.
Mye mer spenning i bunn også. Selv om det meste nå tyder på at Sotra blir med Fløy og Rbk2 ned. Synd egentlig, kan ikke si at Nardo er noe større attraksjon i serien enn Sotra akkurat…
Hødd og Asker kan nok begge få den.
Her sier vel hjertet Hødd, eller hva? 🤔

Taururu

Legg inn av Taururu »

Longva skrev: søn okt 10, 2021 5:01 pm Egersund leder 2-0 hjemme mot Skeid, men Skeid utligner ila de siste 20 minuttene, og det hele ender uavgjort.

Egersund og Skeid er nå a-poeng på 45 poeng, og begge er på +24 i målforskjell. Egersund leder på flere skårede mål!
Sett på det gjenstående kampprogrammet for begge lag, og det er helt umulig å si hvem som har hardest program. Helt åpen den duellen.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Taururu skrev: søn okt 10, 2021 5:55 pm
Longva skrev: søn okt 10, 2021 5:01 pm Egersund leder 2-0 hjemme mot Skeid, men Skeid utligner ila de siste 20 minuttene, og det hele ender uavgjort.

Egersund og Skeid er nå a-poeng på 45 poeng, og begge er på +24 i målforskjell. Egersund leder på flere skårede mål!
Sett på det gjenstående kampprogrammet for begge lag, og det er helt umulig å si hvem som har hardest program. Helt åpen den duellen.
Jeg tok en titt på kampprogrammet selv, og er helt enig med deg. Dette blir spennende!

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

LeSorcier skrev: søn okt 10, 2021 5:47 pm
return_of_drakkar skrev: søn okt 10, 2021 5:29 pm
TWU skrev: søn okt 10, 2021 5:24 pm

Mye mer spenning i bunn også. Selv om det meste nå tyder på at Sotra blir med Fløy og Rbk2 ned. Synd egentlig, kan ikke si at Nardo er noe større attraksjon i serien enn Sotra akkurat…
Hødd og Asker kan nok begge få den.
Her sier vel hjertet Hødd, eller hva? 🤔
Jeg har ikke noe i mot Hødd, men heller ingen preferanse der :D

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

return_of_drakkar skrev: man okt 11, 2021 10:17 am
LeSorcier skrev: søn okt 10, 2021 5:47 pm
return_of_drakkar skrev: søn okt 10, 2021 5:29 pm

Hødd og Asker kan nok begge få den.
Her sier vel hjertet Hødd, eller hva? 🤔
Jeg har ikke noe i mot Hødd, men heller ingen preferanse der :D
Hehe, jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor jeg i så lang tid har tenkt at Hødd er klubben i ditt hjerte. Vi har jo diskutert en del OBOS/PostNord-fotball de siste årene, så det er vel kanskje noe jeg har fanget opp der som er årsaken til at jeg har tenkt slik, men hva det kan være aner jeg rett og slett ikke.

Citano

Legg inn av Citano »

Blir litt av et drama dette i de siste fem rundene.
Egersund og Skeid like langt poengmessig og lik målforskjell. Egersund foran kun med å scoret fire mål mer.

Ellers har bunnstriden virkelig utvidet seg takket være formstigning på lagene i bunnen.
Fra Sotra på den øverste nedrykksplassen, som er 12.plass så skiller det bare fem poeng opp til Øygarden på 6.plass.
Mellom disse finner vi Notodden, Odd 2, Fram Larvik, Kjelsås og Nardo.
Fløy har åtte poeng opp til sikker plass og har en ekstra kamp til gode, men spørs om avstanden er for stor.
Problemet til Fløy er at de har bare vunnet 2 av 20 kamper sålangt.

Noe som ble klart denne runden er at 2.divisjons klart svakeste lag Rosenborg 2 har rykket ned til 3.divisjon.
Personlig er jeg glad for at antall andrelag går ned. Håper Odd 2 sin svake form fortsetter og sender dem ned også.
Derimot er Odd 2 kjent for å enkelte ganger være sterke mens de andre ganger stiller mer som et 5.divisjonslag.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Sotra rett opp i 2-0 over Egersund, men sistnevnte får en kjapp redusering. Man må aldri avskrive underdogs i disse divisjonene.

Edit: 3-1!

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Hva tror dere om Starts sjanser i denne avdelingen til neste år?

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Aaaaah, for en deilig lørdag, dere! Vi knuser Nardo på bortebane med 40! Abel Stensrud (2), Ulrich Østigård Ness og Felix Anthonessen med målene, i en kamp hvor seieren egentlig burde vært større. Vi har tre skudd i stolpene og spilte til tider ball i hatt med Nardo.

I tillegg blir Egersund regelrett smadret på bortebane av Sotra. Det betyr at vi nå er serieleder med 3 poeng og 7 plussmål!

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Lilleborg skrev: lør okt 16, 2021 5:44 pm I tillegg blir Egersund regelrett smadret på bortebane av Sotra. Det betyr at vi nå er serieleder med 3 poeng og 7 plussmål!
Tenk om rettferdigheten hadde seiret i Trondheim forrige helg, da hadde dere hatt seks poeng ned til EIK nå!

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

tomi skrev: lør okt 16, 2021 5:45 pm
Lilleborg skrev: lør okt 16, 2021 5:44 pm I tillegg blir Egersund regelrett smadret på bortebane av Sotra. Det betyr at vi nå er serieleder med 3 poeng og 7 plussmål!
Tenk om rettferdigheten hadde seiret i Trondheim forrige helg, da hadde dere hatt seks poeng ned til EIK nå!
Når jeg ser hva du skriver så tenker jeg på en gammel Tønsbergklubb med de initialene. Ikke Egersund IK.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Korgutt skrev: lør okt 16, 2021 6:48 pm
tomi skrev: lør okt 16, 2021 5:45 pm
Lilleborg skrev: lør okt 16, 2021 5:44 pm I tillegg blir Egersund regelrett smadret på bortebane av Sotra. Det betyr at vi nå er serieleder med 3 poeng og 7 plussmål!
Tenk om rettferdigheten hadde seiret i Trondheim forrige helg, da hadde dere hatt seks poeng ned til EIK nå!
Når jeg ser hva du skriver så tenker jeg på en gammel Tønsbergklubb med de initialene. Ikke Egersund IK.
Samme her. 😉

Bakkus

Legg inn av Bakkus »

Sykt irriterende med kun uavgjort i hengekampen. Kunne gitt et stort pusterom fra nedrykk.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»