Filmstjerner dør

Svar
startelver

Re: Filmstjerner dør

Legg inn av startelver »

Sizemore har levd et tøft liv, vært drug addict hele sitt voksne liv. Nesten utrolig han har greid å spille i så mange filmer / tvserier.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

peraleks skrev: søn feb 19, 2023 4:15 pm Tom Sizemore ligger innlagt med hjerneblødning.

Antagelig en skuespiller som ikke er så altfor kjent for mange, men har litt av den klassiske "Han der har jeg sett før"-utseendet.
Hatt større roller i "Saving private Ryan", "Heat", "Pearl Harbour", "Enemy of the state", "Black Hawk Down", "True Romance", "Natural Born Killers".

Ble ofte castet som detektiv/soldat.

Mildt sagt en imponerende liste med solide gode filmer.
Tom Sizemore er da et kjent navn bare man er litt over gjennomsnittlig interessert i film? Herlig skuespiller som alltid gjør en god jobb! Sjekk ut gjesterollen hans i It’s Always Sunny In Philadelphia for en god latter. «You two can split me open like a coconut!»

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

Tom Sizemore var en dusinvare.bad guy spilte jo i Heat også.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Dusinvare altså!

peraleks

Legg inn av peraleks »

Machine_Head skrev: søn feb 19, 2023 4:44 pm
peraleks skrev: søn feb 19, 2023 4:15 pm Tom Sizemore ligger innlagt med hjerneblødning.

Antagelig en skuespiller som ikke er så altfor kjent for mange, men har litt av den klassiske "Han der har jeg sett før"-utseendet.
Hatt større roller i "Saving private Ryan", "Heat", "Pearl Harbour", "Enemy of the state", "Black Hawk Down", "True Romance", "Natural Born Killers".

Ble ofte castet som detektiv/soldat.

Mildt sagt en imponerende liste med solide gode filmer.
Tom Sizemore er da et kjent navn bare man er litt over gjennomsnittlig interessert i film? Herlig skuespiller som alltid gjør en god jobb! Sjekk ut gjesterollen hans i It’s Always Sunny In Philadelphia for en god latter. «You two can split me open like a coconut!»
Sant nok er nok mer jeg som undervurderer folk litt her.
Skal helt klart sjekke den ut senere i kveld og ja jeg syns han ganske enkelt er temmelig fantastisk i rollene hans. Spiller svært bra, kler veldig godt den rolige, stoiske hardbarka typen.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

peraleks skrev: søn feb 19, 2023 4:15 pm Tom Sizemore ligger innlagt med hjerneblødning.

Antagelig en skuespiller som ikke er så altfor kjent for mange, men har litt av den klassiske "Han der har jeg sett før"-utseendet.
Hatt større roller i "Saving private Ryan", "Heat", "Pearl Harbour", "Enemy of the state", "Black Hawk Down", "True Romance", "Natural Born Killers".

Ble ofte castet som detektiv/soldat.

Mildt sagt en imponerende liste med solide gode filmer.
Men han er jo ikke død.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Winnowill skrev: søn feb 19, 2023 7:30 pm
peraleks skrev: søn feb 19, 2023 4:15 pm Tom Sizemore ligger innlagt med hjerneblødning.

Antagelig en skuespiller som ikke er så altfor kjent for mange, men har litt av den klassiske "Han der har jeg sett før"-utseendet.
Hatt større roller i "Saving private Ryan", "Heat", "Pearl Harbour", "Enemy of the state", "Black Hawk Down", "True Romance", "Natural Born Killers".

Ble ofte castet som detektiv/soldat.

Mildt sagt en imponerende liste med solide gode filmer.
Men han er jo ikke død.
Det er han ikke, men jeg opplever denne tråden ikke bare som en dødstråd, men hvor man også snakker om kondisjoner(slik som demens hos Bruce Willis) som sørger for at diverse filmstjerner muligens ikke blir å se på skjermen igjen.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Richard Belzer aka Munch i SVU er død.
https://www.hollywoodreporter.com/tv/tv ... 235329813/

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Stella Stevens er død 84 år gammel. Husker jeg så the nutty professor på tidlig 90 tall og ble litt betatt av den flotte blondinen. Mange vil huske henne fra the ballad of cable hogue hvor hun og Jason Robard spilte fint i lag.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Stella Stevens er død 84 år gammel. Husker jeg så the nutty professor på tidlig 90 tall og ble litt betatt av den flotte blondinen. Mange vil huske henne fra the ballad of cable hogue hvor hun og Jason Robards spilte fint i lag.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

John Garfield skrev: man feb 20, 2023 9:36 am Stella Stevens er død 84 år gammel. Husker jeg så the nutty professor på tidlig 90 tall og ble litt betatt av den flotte blondinen. Mange vil huske henne fra the ballad of cable hogue hvor hun og Jason Robards spilte fint i lag.
Her fra The Ballad of Cable Hogue (En veldig god film forresten)

Bilde

Bilde

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

Richard Tiffany Gere was born in Philadelphia on August 31, 1949,
Han ble nylig innlagt på sykehus kunne man lese.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Big George skrev: tir feb 21, 2023 1:11 am Han ble nylig innlagt på sykehus kunne man lese.
Vekket de han til livet der?

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

Skådespelaren Barbara Bosson har dött vid 83 års ålder, rapporterar Hollywood Reporter.

Bosson blev känd för sin roll i långköraren ”Spanarna på Hill Street” på 1980-talet.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Jansen Panettiere er død 28 år gammel. Figurerte visstnok blant mye annet, i The walking dead. Kan ikke huske på karakteren hans i serien.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Og nå er også Tom Sizemore borte. Men det var jo forventet..

startelver

Legg inn av startelver »


John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Knaberaps skrev: lør mar 04, 2023 5:34 am Og nå er også Tom Sizemore borte. Men det var jo forventet..
RIP. Hadde et fantastisk filmtiår.(1990 tallet.)

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

John Garfield skrev: lør mar 04, 2023 2:34 pm
Knaberaps skrev: lør mar 04, 2023 5:34 am Og nå er også Tom Sizemore borte. Men det var jo forventet..
RIP. Hadde et fantastisk filmtiår.(1990 tallet.)
Spilt i veldig mye, men hsuker spesielt Heat (1995)

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Interessert skrev: lør mar 04, 2023 3:43 pm
John Garfield skrev: lør mar 04, 2023 2:34 pm
Knaberaps skrev: lør mar 04, 2023 5:34 am Og nå er også Tom Sizemore borte. Men det var jo forventet..
RIP. Hadde et fantastisk filmtiår.(1990 tallet.)
Spilt i veldig mye, men hsuker spesielt Heat (1995)
Bilde

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Man kan vel regne med at Julian Sands også er død nå ettersom han forsvant i fjellene 13 Jan og er ikke funnet.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Interessert skrev: lør mar 04, 2023 3:43 pm Spilt i veldig mye, men hsuker spesielt Heat (1995)
Samme her. Som da han sprang gjennom parken med geværet og bagen med penger rett etter ranet.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

John Garfield skrev: lør mar 04, 2023 2:34 pm RIP. Hadde et fantastisk filmtiår.(1990 tallet.)
Usikker på hvilken film man først så han i, men kunne tenkt et nytt besøk med et par tidligere utgivelser ala Lock Up (1989), Passenger 57 (1992) eller Strange Days (1995).

Virket som hans karriere som stadig mer godt benyttet og minneverdig "sidekick", til slutt bikka over i at han omsider fikk prøvd seg i større hovedroller (vel, en av dem) da i blant annet skrekk-thrilleren The Relic (1997), men dessverre en som ikke ble særlig utslagsgivende, og kan ikke huske særlig mange hvor Tom faktisk hadde hovedrollen, fremfor delte den med andre.

Og når han faktisk var først ut i rekkefølgen av kjentfolk, så endte det opp i "klassikere" som The Ticker (2001) med Dennis Hopper og Steven Seagal.

True Romance var også ei man fikk mye utbytte av, spesielt grunnet kjemien mellom Christopher Penn og Sizemore:

Men ja, Heat (1995) er vel kanskje den rollen/filmen en først og best forbinder med Sizemore.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

John Garfield skrev: søn feb 19, 2023 4:52 pm Dusinvare altså!
"Ikke ment til deg altså John, men han du siterte en eller to sider bakover" siteringen her gikk litt kjapt unna, og er akkurat på vei ut for kvelden. ;)

Ville ikke si at "dusinvare" er noe en forbinder med Sizemore eller hans roller akkurat.
Var jo ei grunn til at mannen ble såpass godt benyttet i utallige filmer på 90-tallet, og da tvilsomt kun fordi han var en der bare "forsvant" og gikk i ett med kulissene i bakgrunnen, alt mens de større navna tok all oppmerksomheten.

Ofte var det jo helt omvendt, for når Sizemore ankom scenen, først da at det ble et skikkelig eleven.

Når du tidlig ut så navn som Sizemore eller en annen tøff og rølpete 80-90-talls karakterskuespiller som William Forsythe dukke opp i en film, ja da visste man som regel at en hadde noe interessant eller underholdende på gang.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

Min ,mening er at Badguys roller i amerikanske filmer ofte overvurderes.
Jeg liker mer sammensatte personligheter som Norton, Voigt og Brando for å nevne noen

Så får man være enig eller uenig i det !

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Frank.N.Steen skrev: lør mar 04, 2023 5:31 pm
John Garfield skrev: lør mar 04, 2023 2:34 pm RIP. Hadde et fantastisk filmtiår.(1990 tallet.)
Og når han faktisk var først ut i rekkefølgen av kjentfolk, så endte det opp i "klassikere" som The Ticker (2001) med Dennis Hopper og Steven Seagal.
Jøss for en trio. Ser den har ytterst lav score på IMDb, men en film med de 3 sammen bare
må jeg se 8-)

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Interessert skrev: lør mar 04, 2023 7:58 pm Jøss for en trio. Ser den har ytterst lav score på IMDb, men en film med de 3 sammen bare
må jeg se 8-)
Ja det mangler ikke på kjentfolk i den filmen, og ble vel forsøkt solgt som ei standard Seagal film, men tja, han er jo selvsagt med, bare ikke hele tiden.
Tror jeg har landa på 5/10 de siste 2 besøkene, og finnes nok langt verre av den slags b-film action.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Knaberaps skrev: lør mar 04, 2023 5:34 am Og nå er også Tom Sizemore borte. Men det var jo forventet..
Har aldri visst særlig sånn ellers om han før, men leste litt nå. Så han var omtrent likedan drittsekk i RL som ofte i filmer faktisk altså. Javel, var jo litt skuffende det da.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

Robert Blake Dies: Actor In ‘Baretta’ And ‘In Cold Blood’ Was 89,

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Electra Glide in Blue (1973) var ei solid film, og ikke minst mye takket være rolleprestasjonen fra Blake.
Ei slik innsats burde jo ha åpnet opp for langt mer arbeid, men virker som at han gjorde kun oppunder 4-5 filmer (om en ignorer tv-filmer) til de neste 20-25 årene, og så var det slutt.

Money Train (1995) er kanskje ikke på samme nivå som Glide in Blue, men liker drittsekk karakteren Robert spiller.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»