Filmstjerner dør

Svar
startelver

Re: Filmstjerner dør

Legg inn av startelver »

Espen Skjønberg traff jeg på Nesoddenbåten en gang, han bodde visst der ute.

Pratet og spøkte i vei med passasjerene, herlig fyr. Da var han kanskje 80 år.

kibby

Legg inn av kibby »

Sodajr skrev: lør aug 27, 2022 11:07 am Legenden Espen Skjønberg er død 98 år gammel
https://www.vg.no/rampelys/i/Bj7v20/dag ... rg-er-doed
RIP Haakon Frydenlund ❤️

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

John Garfield skrev: lør aug 27, 2022 12:53 pm
Sodajr skrev: lør aug 27, 2022 11:07 am Legenden Espen Skjønberg er død 98 år gammel
https://www.vg.no/rampelys/i/Bj7v20/dag ... rg-er-doed
Kan ikke klage om man blir 98..men ja, legende. Har sett endel filmer med han og han har alltid levert varene og vel så det.
Kommer bare på filmen "Second løytnanten" i farten, men den er bra også da.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Jean Luc Godard-91. Legende..

startelver

Legg inn av startelver »

Marsha Hunt er død , hele 104 år gammel! Høres ikke navnet kjent ut? Det er kanskje fordi hun var mest berømt for sine filmer på 1930 og 40-tallet. Spilte bl.a med Laurence Olivier.

Bilde

startelver

Legg inn av startelver »

Gwyneth Powell er død etter en operasjon på sykehuset, 76 år gammel.
Mest kjent for BBC TV-serien Grange Hill 1978 - 2008

Bilde

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Da var Frøydis Armand også vandret, hvil i fred..

startelver

Legg inn av startelver »

Ikke hørt om henne, men RIP

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

startelver skrev: tir okt 11, 2022 7:15 pm Ikke hørt om henne, men RIP
Ikke? Hun er ganske godt kjent i norsk målestokk selv om lillesøsteren Gisken kanskje er mer kjent og mellomste søster Marete var mindre kjent (hun er også død).

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

TrondLFC skrev: tir okt 11, 2022 6:09 pm Da var Frøydis Armand også vandret, hvil i fred..
Er vel godt kjent fra Hustruer filmene

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Og Angela Lansbury gikk også bort idag.

96 år gammel.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

RIP Jessica Fletcher og Mrs Potts

startelver

Legg inn av startelver »

Hetfield skrev: tir okt 11, 2022 9:36 pm Og Angela Lansbury gikk også bort idag.

96 år gammel.
Nei og nei, det var et større tap ja. Var en levende legende.

Hun var et fast innslag på detektimen på NRK i sin tid. Hun var kvinnenes svar på Poirot.



Bilde

Fazam

Legg inn av Fazam »


Hetfield

Legg inn av Hetfield »

startelver skrev: tir okt 11, 2022 10:18 pm Nei og nei, det var et større tap ja. Var en levende legende.

Hun var et fast innslag på detektimen på NRK i sin tid. Hun var kvinnenes svar på Poirot.



Bilde
Jepp, ble endel av begge i min oppvekst.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Sodajr skrev: tir okt 11, 2022 10:06 pm RIP Jessica Fletcher og Mrs Potts

Eivinder80

Legg inn av Eivinder80 »

TrondLFC skrev: tir okt 11, 2022 6:09 pm Da var Frøydis Armand også vandret, hvil i fred..
Herlig skuespiller. Husker hun gjorde sterkt inntrykk på meg i NRK-filmatiseringen av Gunnar Staalesens "Rygg i rand to i spann".

Syns likevel et av høydepunktene er samspillet med Pia Tjelta i "Neste sommer". Tiende og siste episode av sesong 1.
"Det er ikke første gang jeg har sitti på en feit gutt da. For å si det sånn!".

Skål'a Jens!

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

startelver skrev: tir sep 13, 2022 7:26 pm Marsha Hunt er død , hele 104 år gammel! Høres ikke navnet kjent ut? Det er kanskje fordi hun var mest berømt for sine filmer på 1930 og 40-tallet. Spilte bl.a med Laurence Olivier.

Bilde
Så pride and prejudice (1940) for noen uker siden, hvor hun hadde en rolle.
Renee Deneuve døde for et drøyt år siden hele 109 år gammel! Mest kjent fra teaterscenen og som voice actor. I frankrike så ble alle hollywood filmer som kom på kino dubbet til fransk og Renee ga stemme til mange kjente hollywood skuespillerinner.

Grunnen til at jeg nevner henne er at hun var moren til Catherine Deneuve.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Hetfield skrev: tir okt 11, 2022 9:36 pm Og Angela Lansbury gikk også bort idag.

96 år gammel.
Debutfilmen hennes gaslight (1944) er virkelig verdt å få med seg. God film og herlig debut av Angela på det hvite lerret.

startelver

Legg inn av startelver »

Mitt første minne av Angela er forøvrig i Disneyklassikeren Bedknobs and Broomsticks (på norsk Hokus Pokus Kosteskaft) , en av de første filmene som kombinerte levende bilder med animasjon.

Den så jeg som barn, og har siden sett den på TV et par ganger.

Med tanke på at det ikke fantes dataanimasjon på den tiden er det imponerende spesialeffekter, bare sjekk dansescenen.


Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Gygrid er død!!!! :( :( :(

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

For meg vil alltid Robbie Coltrane være Cracker, er av mine absolutt favorittserier fra ungdommen. Fantastisk karakter og skuespiller.

MrPets

Legg inn av MrPets »

Jeg forbinder selvsagt Coltrane med hans figur i Bond-filmene, som gjerne kunne fått mer skjermtid for min del.

startelver

Legg inn av startelver »

Enda en Harry Potter-skuespiller er død altså. Har ikke noe annet forhold til han enn gjennom filmserien.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Hvil i fred Robbie Coltrane, vil alltid huske han som Hagrid :'(

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Så altfor tidlig.
Fantastisk skuespiller.
Hvil i fred.

Number4

Legg inn av Number4 »


Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

MrPets skrev: fre okt 14, 2022 7:08 pm Jeg forbinder selvsagt Coltrane med hans figur i Bond-filmene, som gjerne kunne fått mer skjermtid for min del.
Ja, det er vel også en av de filmrollen som først dukket opp, når navnet hans ble bragt opp. Og ja, som i det meste man har sett Robbie i, burde han fått langt mer spilletid. Var jo senest innom den ikke fullt så imponerende Johnny Depp skrekk-thrilleren From Hell (2001), og det er jo nettopp typer som Coltrane, Ian Holm og Jason Flemyng, der løfter den opp fra middelmådighet til en noe mer godkjent affære, tross skuffende og livløst bidrag fra Depp og Heather Graham.

En annen jeg likte godt, er jo Mona Lisa (1986) med Bob Hoskins, kanskje ingen kjempestor rolle der heller, men umulig å overse en såpass likandes fyr som Robbie.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7810

Legg inn av Big George »

Frank.N.Steen skrev: lør okt 15, 2022 2:14 pm
MrPets skrev: fre okt 14, 2022 7:08 pm Jeg forbinder selvsagt Coltrane med hans figur i Bond-filmene, som gjerne kunne fått mer skjermtid for min del.
Ja, det er vel også en av de filmrollen som først dukket opp, når navnet hans ble bragt opp. Og ja, som i det meste man har sett Robbie i, burde han fått langt mer spilletid. Var jo senest innom den ikke fullt så imponerende Johnny Depp skrekk-thrilleren From Hell (2001), og det er jo nettopp typer som Coltrane, Ian Holm og Jason Flemyng, der løfter den opp fra middelmådighet til en noe mer godkjent affære, tross skuffende og livløst bidrag fra Depp og Heather Graham.

En annen jeg likte godt, er jo Mona Lisa (1986) med Bob Hoskins, kanskje ingen kjempestor rolle der heller, men umulig å overse en såpass likandes fyr som Robbie.
Så Mona Lisa på kino og filmen er en av fire som jeg har liggende fremme i mitt gamle soverom. Michael Caine spilte vel også foruten avdøde Coltrane og Hoskins-
Men artig mange av disse britiske veteranene har roller i nye film og tv sukesser. De er ofte over miiddagshøyden og tjener velfortjente penger , noe
de vel strengt tatt ikke gjorde i sin tid i roller på tv-produksjoner i yngre dager.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

RIP Toralv Maurstad!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»