Filmstjerner dør

Svar
Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Re: Filmstjerner dør

Legg inn av kytec »

Fringegirl skrev: fre jan 07, 2022 4:44 pm Sidney Poitier er død. Triste greier, var fan av han.

https://www.vg.no/rampelys/i/OrqJLq/med ... 94-er-doed
Er personlig av prinsipp uenig i at det er trist med folk som dør 94 år gamle. Da må en feire at de har fått muligheten til et langt liv, spesielt om de hadde noenlunde helse til det siste.

steponit

Legg inn av steponit »

Fringegirl skrev: fre jan 07, 2022 4:44 pm Sidney Poitier er død. Triste greier, var fan av han.

https://www.vg.no/rampelys/i/OrqJLq/med ... 94-er-doed
Det var trist, gjorde en kjemperolle i In the Heat of the Night. Må få sett flere filmer med han.

"They call me Mister Tibbs!"

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Ikke har jeg sett noe fra henne (prøvde meg på Hellbound, men måtte gi fort opp), men alltid trist når personer dør uventet i 20-årene.

https://www.dagbladet.no/kjendis/skuesp ... t/75070296

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Fringegirl skrev: fre jan 07, 2022 4:44 pm Sidney Poitier er død. Triste greier, var fan av han.

https://www.vg.no/rampelys/i/OrqJLq/med ... 94-er-doed
En av ordentlig store negerskuespillerne det, ja. Han var nå temmelig mye mer ressurssterk enn de fleste Hollywood-skuespillere i dag når man ser på en del områder han var aktiv. Han arbeidet vel som ambassadør for Barbados til han var langt over pensjonistalderen.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

GiPazzini_85 skrev: fre jan 07, 2022 10:07 pm
Fringegirl skrev: fre jan 07, 2022 4:44 pm Sidney Poitier er død. Triste greier, var fan av han.

https://www.vg.no/rampelys/i/OrqJLq/med ... 94-er-doed
En av ordentlig store negerskuespillerne det, ja. Han var nå temmelig mye mer ressurssterk enn de fleste Hollywood-skuespillere i dag når man ser på en del områder han var aktiv. Han arbeidet vel som ambassadør for Barbados til han var langt over pensjonistalderen.
En stor skuespiller, punktum tenker jeg vi sier.
Alt annet underordnet.

startelver

Legg inn av startelver »

Poitier er kanskje mest kjent for de gamle filmene men spilte i en del actionfilmer på 80 og 90-tallet og husker noen av de.

Shoot To Kill (1988) og The Jackal (1996) som var hans siste store film.



Sist redigert av startelver den fre jan 07, 2022 10:32 pm, redigert 1 gang totalt.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Fringegirl skrev: fre jan 07, 2022 10:23 pm
GiPazzini_85 skrev: fre jan 07, 2022 10:07 pm
Fringegirl skrev: fre jan 07, 2022 4:44 pm Sidney Poitier er død. Triste greier, var fan av han.

https://www.vg.no/rampelys/i/OrqJLq/med ... 94-er-doed
En av ordentlig store negerskuespillerne det, ja. Han var nå temmelig mye mer ressurssterk enn de fleste Hollywood-skuespillere i dag når man ser på en del områder han var aktiv. Han arbeidet vel som ambassadør for Barbados til han var langt over pensjonistalderen.
En stor skuespiller, punktum tenker jeg vi sier.
Alt annet underordnet.
Absolutt, men for en gangs skyld kan man faktisk snakke om at hudfargen var veldig relevant. Dessuten var han en skuespiller som klarte å være samfunnsengasjert med en mye større verdighet og saklighet enn stort sett de fleste Hollywood-skuespillerne i dag.

startelver

Legg inn av startelver »

Hudfargen er veldig relevant, den første svarte skuespilleren som fikk en "award" i Hollywood og en stjerne.

Han banet vei for andre svarte skuespillere som Denzel Washington og Oprah Winfrey.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

startelver skrev: fre jan 07, 2022 10:29 pm Poitier er kanskje mest kjent for de gamle filmene men spilte i en del actionfilmer på 80 og 90-tallet og husker noen av de.

Shoot To Kill (1988) og The Jackal (1996) som var hans siste store film.
The Jackal syns jeg er en svinbra film. Det er den med Poitier jeg har likt best ved utenom In the heat of the night. Men har ikke sett mange andre med han da. Skal nok se den fra 1988 der, ser lovende ut.

startelver

Legg inn av startelver »

Interessert skrev: fre jan 07, 2022 10:52 pm
startelver skrev: fre jan 07, 2022 10:29 pm Poitier er kanskje mest kjent for de gamle filmene men spilte i en del actionfilmer på 80 og 90-tallet og husker noen av de.

Shoot To Kill (1988) og The Jackal (1996) som var hans siste store film.
The Jackal syns jeg er en svinbra film. Det er den med Poitier jeg har likt best ved utenom In the heat of the night. Men har ikke sett mange andre med han da. Skal nok se den fra 1988 der, ser lovende ut.
Motsatt for meg, husker best Shoot to Kill. Den gangen en av de mest spennende thrillerne jeg hadde sett, fikk vel en del priser også. Ser ihvertfall den får 100% på Rotten Tomato.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Bob Saget har gått bort i en alder av 65..

Mehell

Legg inn av Mehell »

ElGuaje skrev: man jan 10, 2022 2:04 am Bob Saget har gått bort i en alder av 65..
Skulle akkurat komme inn hit og skrive det.
https://www.dagbladet.no/kjendis/funnet-dod/75093351

Hvil i fred mr.Saget.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

I alle dager, det var ikke ett dødsfall jeg ventet de nærmeste årene akkurat.

Nitrist.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Saget var legendarisk i sin cameo i Entourage.

https://www.youtube.com/watch?v=hooaLxXcd_A

Kronologus

Legg inn av Kronologus »

steponit skrev: fre jan 07, 2022 5:32 pm
Fringegirl skrev: fre jan 07, 2022 4:44 pm Sidney Poitier er død. Triste greier, var fan av han.

https://www.vg.no/rampelys/i/OrqJLq/med ... 94-er-doed
Det var trist, gjorde en kjemperolle i In the Heat of the Night. Må få sett flere filmer med han.
Jeg så nylig Lillies in the Field, en av hans tidligste filmer. Meget fornøyelig film.

Klodrik

Legg inn av Klodrik »

Hvil i fred, Bob; 65 alt for tidlig. Veldig allsidig komiker, litt synd så mye av karrieren gikk med til ting som Full House og America's Funniest Home Videos (der han hadde rimelig begrenset komisk handlerom).

Fant frem et par minneverdige, NSFW klipp.
► Show Spoiler

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Chromeback skrev: man jan 10, 2022 7:39 am I alle dager, det var ikke ett dødsfall jeg ventet de nærmeste årene akkurat.

Nitrist.
En barndoms-helt har gått bort, huff..

startelver

Legg inn av startelver »

Høres litt mystisk ut at han falt om og døde på et hotellrom, men kan jo ha vært et plutselig hjerteattakk, han kan ha vært disponert for det for alt vi vet.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

startelver skrev: man jan 10, 2022 3:33 pm Høres litt mystisk ut at han falt om og døde på et hotellrom, men kan jo ha vært et plutselig hjerteattakk, han kan ha vært disponert for det for alt vi vet.
Mann i 60 årene som dør av hjerteinfarkt er jo veldig vanlig.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Klodrik skrev: man jan 10, 2022 7:54 am Hvil i fred, Bob; 65 alt for tidlig. Veldig allsidig komiker, litt synd så mye av karrieren gikk med til ting som Full House og America's Funniest Home Videos (der han hadde rimelig begrenset komisk handlerom).

Fant frem et par minneverdige, NSFW klipp.
► Show Spoiler
En spicy Bob Sagett er det få som er bedre enn.

kibby

Legg inn av kibby »

RIP Danny Tanner ❤️

Full House og Fuller House er en person fattigere 😭

Familien Tanner - Under samme tak og Huset fullt - var en stor del av min barndom!

startelver

Legg inn av startelver »

Plutselig dukket det opp et minne om at det var han som var programleder over disse videosnuttene , det det ble kåret en vinner hver uke.

Før internett-tiden hadde folk VHS-kassetter og sendte inn opptak av ungene sine og kjæledyr , så kåret man det morsomste. Tror dette ble vist på TV3 i sin tid.


ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

startelver skrev: man jan 10, 2022 6:26 pm Plutselig dukket det opp et minne om at det var han som var programleder over disse videosnuttene , det det ble kåret en vinner hver uke.

Før internett-tiden hadde folk VHS-kassetter og sendte inn opptak av ungene sine og kjæledyr , så kåret man det morsomste. Tror dette ble vist på TV3 i sin tid.

TV3 eller TVN, litt usikker. Kanskje begge har hatt rettighetene gjennom tiden.

Tom Bergeron er den verten jeg husker, da jeg så på det i min barndom.

Nå er det jo Alfonso Ribeiro (Carlton Banks) som styrer skuta, selvom ikke ikke helt skjønner hvordan dette har vært i 32 sesonger.

startelver

Legg inn av startelver »

ElGuaje skrev: ons jan 12, 2022 3:51 pm
startelver skrev: man jan 10, 2022 6:26 pm Plutselig dukket det opp et minne om at det var han som var programleder over disse videosnuttene , det det ble kåret en vinner hver uke.

Før internett-tiden hadde folk VHS-kassetter og sendte inn opptak av ungene sine og kjæledyr , så kåret man det morsomste. Tror dette ble vist på TV3 i sin tid.

TV3 eller TVN, litt usikker. Kanskje begge har hatt rettighetene gjennom tiden.

Tom Bergeron er den verten jeg husker, da jeg så på det i min barndom.

Nå er det jo Alfonso Ribeiro (Carlton Banks) som styrer skuta, selvom ikke ikke helt skjønner hvordan dette har vært i 32 sesonger.
I alle dager, holder de på fortsatt ? Utrolig. Kan like gjerne se folk dumme seg ut på Youtube.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Bob Saget.

Mange kjente han som den lune snille mannen de så på TV. Men standupshowene hans var drøye. Mannen hadde beksvart humor. Jeg lo mye av dem på nittitallet.

I tillegg har han den klart beste The Aristocrats-versjonen. (Vet dere ikke hva The Aristocrats er, Google det) men Bobs versjon den skal dere få av meg:


Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Hopkins, Hackman, Caine og Eastwood er nok de neste. Blir trist når de ryker, spesielt Hopkins.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Knaxern skrev: ons jan 12, 2022 4:59 pm Hopkins, Hackman, Caine og Eastwood er nok de neste. Blir trist når de ryker, spesielt Hopkins.
Når Clint Eastwood tar kvelden kommer det nok en tåre eller to, tenker jeg.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

LeSorcier skrev: ons jan 12, 2022 5:01 pm
Knaxern skrev: ons jan 12, 2022 4:59 pm Hopkins, Hackman, Caine og Eastwood er nok de neste. Blir trist når de ryker, spesielt Hopkins.
Når Clint Eastwood tar kvelden kommer det nok en tåre eller to, tenker jeg.
Ikke fra han. Clintern gråter aldri.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

PapaSmurf skrev: ons jan 12, 2022 5:05 pm
LeSorcier skrev: ons jan 12, 2022 5:01 pm
Knaxern skrev: ons jan 12, 2022 4:59 pm Hopkins, Hackman, Caine og Eastwood er nok de neste. Blir trist når de ryker, spesielt Hopkins.
Når Clint Eastwood tar kvelden kommer det nok en tåre eller to, tenker jeg.
Ikke fra han. Clintern gråter aldri.
Det er sant. 😉

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

PapaSmurf skrev: ons jan 12, 2022 4:51 pm Bob Saget.
og
Mange kjente han som den lune snille mannen de så på TV. Men standupshowene hans var drøye. Mannen hadde beksvart humor. Jeg lo mye av dem på nittitallet.
Han havnet vel i trøbbel blant woke-ungdommen for et par år siden for at han under innspilling av full house køddet og gjorde seksuelle handlinger med dukken som de brukte som stand in for Olsen-tvillingene og det førte til pedobeskyldninger mot han.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»