Filmstjerner dør

Svar
ElGuaje

Re: Filmstjerner dør

Legg inn av ElGuaje »

Er vel mest kjent for sin musikkarriere, men nå har også Meatloaf gått bort. Ble 74 år gammel.


Huskes nok kanskje best for sin rolle som Big Bob i Fight Club.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Hvil i fred Big Bob <3

Virker som at 2022 blir ett tungt år, ut i fra starten av året.

startelver

Legg inn av startelver »

Har aldri hatt sansen for Meat Loaf, men suksessen hans skyldes først og fremst låtskriveren Jim Steinman, uten han hadde det ikke blitt noen Bat-plater.

Verdt å merke seg at norske Marion Raven var med på Bat out of Hell III-albumet, og "It's all coming back to me now" var den største hiten til Meat Loaf på mange år.
Også en låt skrevet av Jim Steinman.


Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

RIP Meat Loaf

Av filmroller, så huskes Roadie (1980) ganske så godt, og var vel ei liten komedie-musikk perle, og der nevnte Loaf hadde hovedrollen som en godhjerta og noe naiv kar, som raskt havner midt opp i et fartsfylt rockesirkus, i det han bestemmer seg for å følge hjertet sitt, og nei, en film med masse herlig humor, sjarm og kule musikalske gjestebidrag.

Når det gjelder album, har en nå kun hørt gjennom klassikeren Bat out of Hell samt dens mye senere oppfølger, del 2, og hvor en fikk langt mer utbytte av den sistnevnte, som jo viste seg å bli ei meget hyggelig overraskelse i fjor. Ettersom en kanskje ikke gikk inn, med altfor store forventninger, etter å ha vært innom originalen.

Usikker på hvilket år han gjestet Skavlan (mulig det ble flere besøk oppgjennom årene), men husker nå at han tok fullstendig over og showa i vei. Og nei, ble hvert fall langt mer livlig og interessant med han i studio, enn uten.

Dukka også opp som filmskurk, i flere roller, der Patrick Swayze road-movie action-thrilleren, Black Dog (1998) var som falt godt i smak.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7813

Legg inn av Big George »

Meat Loaf er og var en av de jeg har hørt mest på. Men det er musikeren Meat Loaf og ikke skuespilleren.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Louie Anderson har nå gått bort etter å ha hatt blodkreft. Ble 68 år gammel.

Har ikke det store forholdet til han, men husker at jeg ofte så på Life With Louie på Fox Kids på fredager hos en kompis med ostesmørbrød.

kibby

Legg inn av kibby »

Nå har det vært mange "kjendis" dødsfall de siste ukene. Det startet med Betty White 😫

startelver

Legg inn av startelver »

kibby skrev: lør jan 22, 2022 1:12 am Nå har det vært mange "kjendis" dødsfall de siste ukene. Det startet med Betty White 😫
Har inntrykk av at det er mange slike på starten av året. Har fortsatt David Bowie sin plutselige død friskt i minne .

Pernille

Legg inn av Pernille »

Monica Vitti er død. Jeg husker henne best fra filmene til Michelangelo Antonioni med L'avventura, La Notte og Il deserto Rosso som de beste, men også fra noen av hennes lettere filmer som Modesty Blaise (som i dag fungerer best som et koloritt på the swinging sixties og datidens "spy craze"-filmer) samt en rekke mer eller mindre kjente italienske komedier av varierende kvalitet.

For noen år siden møtte jeg henne på filmfestivalen i Cannes, dvs. hun gikk forbi meg på gata. Iallefall tror jeg det var henne, men helt sikker er jeg ikke.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

HAN ER IKKE DØD...

Men ser at legendariske John Williams fyller 90 år i dag. Måtte vi ha han et par år til på denne jorda.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7813

Legg inn av Big George »

Pernille skrev: tor feb 03, 2022 9:18 am Monica Vitti er død. Jeg husker henne best fra filmene til Michelangelo Antonioni med L'avventura, La Notte og Il deserto Rosso som de beste, men også fra noen av hennes lettere filmer som Modesty Blaise (som i dag fungerer best som et koloritt på the swinging sixties og datidens "spy craze"-filmer) samt en rekke mer eller mindre kjente italienske komedier av varierende kvalitet.

For noen år siden møtte jeg henne på filmfestivalen i Cannes, dvs. hun gikk forbi meg på gata. Iallefall tror jeg det var henne, men helt sikker er jeg ikke.
Monica Vitti 90 år var på lista på første side i tråden. En skikkelig europeisk stjerne og skjønnhet.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Fant først ut, for knapt et døgn siden, at den kjente og kjære filmregissøren Ivan Reitman har gått bort i en alder av 75 år. :(
Bilde
Alltid vært glad i filmene han gjorde på 80 og tidlig 90-tallet, men ser jo at en har fortsatt mye å gå på, av hans tidligere utgivelser.
Likevel, umulig å ikke bringe opp hvor mye han må ha medvirket, i det å sørge for å bidra til å løfte filmkarrieren til Arnold Schwarzenegger, da fra å ende opp med å kun gjøre action og machofilmer, men gjøre overgangen til en mer mykere og allsidig leading man, der åpenbart Ivan så hadde stort potensiale for mer komiske roller (ikke bare den ufrivillige varianten), og suksessen med Twins (1988) skulle jo løfte Arnold opp til å plutselig bli en som hele familien kunne ha glede av, og denne vellykkede formelen, gikk jo igjen i Kindergarten Cop (1990) et par år senere.

“I’ll always be grateful that he took a chance on this Austrian action-hero in a comedy during a time when the studios just wanted me to focus on finding new ways to kill bad guys, blow things up, and show off some muscles,”- Arnold Schwarzenegger

Ellers må jo komedier perler som Stripes (1981), Ghostbusters (1984), Ghostbuster II (1989) og Dave (1993) nevnes, hvert fall av de en har hatt mye glede av, og som en stadig storkoser seg med, uansett hvor mange ganger man har sett dem.

R.I.P. Ivan Reitman

startelver

Legg inn av startelver »

Han var bak Ghostbusters også ja, er nok mange som er i sorg i dag.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Da var det over og ut også for Sally Kellerman.

https://www.vg.no/rampelys/film/i/9KLRW ... an-er-doed

Number4

Legg inn av Number4 »

LeSorcier skrev: fre feb 25, 2022 11:53 am Da var det over og ut også for Sally Kellerman.

https://www.vg.no/rampelys/film/i/9KLRW ... an-er-doed
RIP Hot Lips. En av de morsomste filmer jeg har sett, MASH4077. Det tynnes i rekkene.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Ikke ett dødsfall, men leser at det er med stor sannsynlighet at Bruce Willis lider av tidlig demens og det er derfor det nå pumpes ut b-filmer med han fremover, for å tjene mest mulig før han må gi seg helt. Han har vel sånn typ åtte filmer som kommer ut i år, hvor samtlige går under rett til dvd-kategorien.

Sliter visst fælt med å huske manus, og må ofte kun ta en linje av gangen. Må visst også ha i en earplug og virker generelt fjern på settet i følge de som har jobbet med han.

Trist å lese om, og synd hvis dette skal bli fremtiden for han godeste Bruce.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Håper han bare er sliten, men jeg frykter også demens. Huff, for en sykdom

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

vadefugl skrev: man feb 28, 2022 11:19 am Håper han bare er sliten, men jeg frykter også demens. Huff, for en sykdom
Virker ikke som om at han er sliten. Dette er bare en av veldig mange som kommenterer om hvordan det er å jobbe med han om dagen. Virker som han vil begynne å forsvinne mer og mer med tiden, dessverre.


startelver

Legg inn av startelver »

Uffda , det var en trist nyhet å få, min gamle helt Bruce Willis er da ikke så gammel? Forskningen på Alzheimers er ikke god nok, dette kan ramme alle.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Kjip nyhet ang Bruce Willis ja, har ikke sett noen nylige filmer, men han var favoritt før i tiden i de gamle filmene.

Hitherto

Legg inn av Hitherto »

Chromeback skrev: man feb 28, 2022 1:28 pm
Virker ikke som om at han er sliten. Dette er bare en av veldig mange som kommenterer om hvordan det er å jobbe med han om dagen. Virker som han vil begynne å forsvinne mer og mer med tiden, dessverre.

Jeg har hørt liknende ting fra folk som arbeidet med ham på filmsettet til Apex. I arbeid med manus så han ikke alltid forskjell på replikk og sceneanvisning, så han leste det som ett og samme. Som å uttale:

"Okay, you've got it! Goes down the foyer, looks around before exiting through the door."

Det må være vondt for folk rundt ham å se ham slik, men som du sier så er det mulig han tvinger seg gjennom for å holde hodet i gang. Kris Kristofferson hadde store problemer med korttidshukommelse i senere deler av karierren, men han holdt på så lenge han kunne siden han elsket å jobbe med film.

Tror forresten dette er noe som har ulmet i årevis. Allerede for 15+ år siden verserte det alskens historier om at Willis aldri husket replikkene sine. Dengang ble det oppfattet som at han var lat og ikke tok jobben sin alvorlig, men det er godt mulig det var dypere årsaker.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

William Hurt er død, kun 71 år gammel. En skuespiller «alle» har sett i minst én film igjennom tidene.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Chromeback skrev: søn mar 13, 2022 10:09 pm William Hurt er død, kun 71 år gammel. En skuespiller «alle» har sett i minst én film igjennom tidene.
:(

peraleks

Legg inn av peraleks »

Chromeback skrev: søn mar 13, 2022 10:09 pm William Hurt er død, kun 71 år gammel. En skuespiller «alle» har sett i minst én film igjennom tidene.
Forferdelig trist, har sett han i mange filmer opp gjennom årene.
Også det med Bruce Willis er mildt sagt også virkelig triste greier.

Vanvittig bra skuespiller en gang i tiden med filmer jeg kommer til å se hvert år resten av livet.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Satt nettopp og bladde meg gjennom Moviechat.org, og ikke uvanlig at ulike skuespillere man ofte har sett i mang en film, "trender" inni mellom, men sjeldent en gidder å klikke seg inn, og bare blar seg videre. Men ja, denne gang klikka man seg inn, og i stedet for noe om kanskje ei ny film, eller lignende, så ja, trist nyhet rundt en meget dyktig kar, som virkelig herja i en periode på 80-tallet, med både kjente klassikere og flere solide kult-filmer bakom seg, og for min del, er nok hans samarbeid med regissør Lawrence Kasdan og trioen Body Heat (1981), The Big Chill (1983) og The Accidental Tourist (1988), de 3 som står sterkest.

Kunne godt tenk å sett en av de nevnte over, men også gi Kiss of the Spider Woman samt Children of a Lesser God, en mulighet.

Tror jeg holder Accidental Tourist, som min favorittfilm/rolle av Hurt, og mulig den må kjøres i løpet av natten.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7813

Legg inn av Big George »

Husker jeg så William Hurt i "The big chill" tidlig på 80 tallet.
Der slo en drøss skuespillere igjennom
Tom Berenger, Kevin Kline, Glenn Close, William Hurt, Meg Tilly,.Jeff Goldblum
Kevin Costner spilte et lik og det var i hans begravelse folka møttes igjen.
Soundtracket fra "The big chill" ble et begrep da det var spekket med gamle hits.

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

Chromeback skrev: søn mar 13, 2022 10:09 pm William Hurt er død, kun 71 år gammel. En skuespiller «alle» har sett i minst én film igjennom tidene.
Han var dyktig i The Village.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Tror den første filmen man så med William Hurt, var godt mulig, The 4th Floor (1999), og hvor det er vel mer Juliette Lewis som i grunn har hovedrollen, mens Hurt "faller" litt bort, i større deler. Tror han var nyhetsanker eller jobbet med været på TV.
Uansett, først senere, at man ble mer og mer kjent og interessert i hans større og mer kjente hovedroller via 80-talls filmene.

Navnet derimot, har egentlig alltid hengt litt igjen, også før man visste hvem han var. Tror noe av det, skyldes en heller minneverdig parodi poster (basert på Motorsagmassakren) kalt Motorbåtsmassakern, og der sto på display utenfor en kiosk, i hop med en rekke andre kjente 80-talls filmer, på VHS format, i den svenske komedien S.O.S. Sekskapsreisen 3 (1988).

Husker at ved senere besøk, ble man nesten litt småskuffa over at den parodifilmen, ikke var ei ekte Hollywood utgivelse, men oppsummerte vel kanskje hvor populær William Hurt var som leading man på den tiden.

startelver

Legg inn av startelver »

William Hurt er et kjent navn, men pussig nok har jeg ingen store minner om han.

Men når jeg tenker meg om har jeg jo sett debutfilmen hans Altered State fra 1980, forøvrig også debuten til 5 år gamle Drew Barrymore. Har garantert sett han i andre 80-tallsfilmer også.

Så dukket han jo opp i en del Marvel filmer på 2000-tallet som jeg garantert har sett, men tror jeg må gå igjennom en del av de gamle filmene igjen.

Han døde av prostatakreft, det er et helvete disse sykdommene.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

startelver skrev: man mar 14, 2022 12:23 pm William Hurt er et kjent navn, men pussig nok har jeg ingen store minner om han.

Men når jeg tenker meg om har jeg jo sett debutfilmen hans Altered State fra 1980, forøvrig også debuten til 5 år gamle Drew Barrymore. Har garantert sett han i andre 80-tallsfilmer også.

Så dukket han jo opp i en del Marvel filmer på 2000-tallet som jeg garantert har sett, men tror jeg må gå igjennom en del av de gamle filmene igjen.

Han døde av prostatakreft, det er et helvete disse sykdommene.
Broadcast News er en veldig god film Hurt var med i

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»