Skolevalget 2021

Svar
Ka9nen

Re: Skolevalget 2021

Legg inn av Ka9nen »

Alliansen er veldig aktive på TikTok visstnok (jeg har ikke tiktok), er kanskje derfor de får en del stemmer i denne gruppen?

Hyggelig å se at MDG går klart tilbake, jeg hadde trodd de skulle gå markant frem. Så alle disse klimademonstrantene er bare et lite mindretall av ungdommen. Det lover jo veldig godt!
Sist redigert av Ka9nen den tir sep 07, 2021 9:15 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

InternalExile skrev: tir sep 07, 2021 9:07 pm
Kent skrev: tir sep 07, 2021 8:54 pm Eller er det det faktum at det aldri har dødd færre mennesker av naturkatastrofer enn det gjør idag som gjør at du er så overbevist?
Mennesket har alltid tilpasset seg klima, det er derfor vi bor i Norge. Men nå er det noen som tror vi heller kan endre klimaet.

Vi vil alltid påvirke klimaet og det stiger proporsjonalt med hvor mange vi er, CO2 er bare en indikator.
Hva skal mennesket gjøre om det ikke tilpasser seg klimaet? Legge seg ned å gi opp?
Mennesket har allerede påvirket klimaet. Antallet folk er kun en indirekte påvirkning.

Kent

Legg inn av Kent »

InternalExile skrev: tir sep 07, 2021 9:07 pm
Kent skrev: tir sep 07, 2021 8:54 pm Eller er det det faktum at det aldri har dødd færre mennesker av naturkatastrofer enn det gjør idag som gjør at du er så overbevist?
Mennesket har alltid tilpasset seg klima, det er derfor vi bor i Norge. Men nå er det noen som tror vi heller kan endre klimaet.

Vi vil alltid påvirke klimaet og det stiger proporsjonalt med hvor mange vi er, CO2 er bare en indikator.
Akkurat dét kommer til å bli et langt større problem i fremtiden. Antall mennesker på kloden.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

greyserpent skrev: tir sep 07, 2021 9:12 pm
Hva skal mennesket gjøre om det ikke tilpasser seg klimaet? Legge seg ned å gi opp?
Mennesket har allerede påvirket klimaet. Antallet folk er kun en indirekte påvirkning.
Er det noe du sier fordi du ikke vil innrømme at en stor del av problemet er overbefolkning? Det er det jo selvsagt.

Noen

Legg inn av Noen »

Ka9nen skrev: tir sep 07, 2021 9:15 pm Er det noe du sier fordi du ikke vil innrømme at en stor del av problemet er overbefolkning? Det er det jo selvsagt.
Du er en av de som mener de skulle bombet Afghanistan med kondomer i stedet?

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Noen skrev: tir sep 07, 2021 9:19 pm
Du er en av de som mener de skulle bombet Afghanistan med kondomer i stedet?
haha... nei? Jeg klarer ikke se at det står noe om verken Afghanistan eller bombing i innlegget mitt. Så det var en merkelig konklusjon å trekke.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

greyserpent skrev: tir sep 07, 2021 9:12 pm
InternalExile skrev: tir sep 07, 2021 9:07 pm
Kent skrev: tir sep 07, 2021 8:54 pm Eller er det det faktum at det aldri har dødd færre mennesker av naturkatastrofer enn det gjør idag som gjør at du er så overbevist?
Mennesket har alltid tilpasset seg klima, det er derfor vi bor i Norge. Men nå er det noen som tror vi heller kan endre klimaet.

Vi vil alltid påvirke klimaet og det stiger proporsjonalt med hvor mange vi er, CO2 er bare en indikator.
Hva skal mennesket gjøre om det ikke tilpasser seg klimaet? Legge seg ned å gi opp?
Mennesket har allerede påvirket klimaet. Antallet folk er kun en indirekte påvirkning.
Svar på det ligger i hva andre har skrevet her. Aldri før har så få død i naturkatastrofer som nå, så vi tilpasser oss. Men her ligger kanskje også det største problemet. Når jorden prøver "korrigere" oss, så er vi rustet til å motstå "korreksjonene".

Noen

Legg inn av Noen »

Ka9nen skrev: tir sep 07, 2021 9:20 pm
Noen skrev: tir sep 07, 2021 9:19 pm
Du er en av de som mener de skulle bombet Afghanistan med kondomer i stedet?
haha... nei? Jeg klarer ikke se at det står noe om verken Afghanistan eller bombing i innlegget mitt. Så det var en merkelig konklusjon å trekke.
Vel, fruktbarhetstallene globalt er allerede nært 2,1, så du trenger ikke være så veldig bekymret. Overbefolkning er dårlig for planeten, underbefolkning er dårlig for oss...

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Kent skrev: tir sep 07, 2021 9:14 pm
InternalExile skrev: tir sep 07, 2021 9:07 pm
Kent skrev: tir sep 07, 2021 8:54 pm Eller er det det faktum at det aldri har dødd færre mennesker av naturkatastrofer enn det gjør idag som gjør at du er så overbevist?
Mennesket har alltid tilpasset seg klima, det er derfor vi bor i Norge. Men nå er det noen som tror vi heller kan endre klimaet.

Vi vil alltid påvirke klimaet og det stiger proporsjonalt med hvor mange vi er, CO2 er bare en indikator.
Akkurat dét kommer til å bli et langt større problem i fremtiden. Antall mennesker på kloden.
Ja, men det er elefanten i rommet som ingen vil snakke om, da er et enklere snakke om CO2.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Kent skrev: tir sep 07, 2021 9:14 pm
InternalExile skrev: tir sep 07, 2021 9:07 pm
Kent skrev: tir sep 07, 2021 8:54 pm Eller er det det faktum at det aldri har dødd færre mennesker av naturkatastrofer enn det gjør idag som gjør at du er så overbevist?
Mennesket har alltid tilpasset seg klima, det er derfor vi bor i Norge. Men nå er det noen som tror vi heller kan endre klimaet.

Vi vil alltid påvirke klimaet og det stiger proporsjonalt med hvor mange vi er, CO2 er bare en indikator.
Akkurat dét kommer til å bli et langt større problem i fremtiden. Antall mennesker på kloden.
Vel, forskere mener det vil flate ut på ca 10 milliarder. Mellom 2050 og 2150 vil det være omtrent samme antall folk på kloden. Sies det.

Noen

Legg inn av Noen »

greyserpent skrev: tir sep 07, 2021 9:23 pm Vel, forskere mener det vil flate ut på ca 10 milliarder. Mellom 2050 og 2150 vil det være omtrent samme antall folk på kloden. Sies det.
Men sammensetningen vil endre seg. Det blir enormt mange flere i u-land, og enormt mange færre i i-land.

Hvis det samtidig blir sånn at Flynn-effekten går i revers, så spørs det hvilken fremtid folk egentlig vil få...

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Noen skrev: tir sep 07, 2021 9:26 pm
greyserpent skrev: tir sep 07, 2021 9:23 pm Vel, forskere mener det vil flate ut på ca 10 milliarder. Mellom 2050 og 2150 vil det være omtrent samme antall folk på kloden. Sies det.
Men sammensetningen vil endre seg. Det blir enormt mange flere i u-land, og enormt mange færre i i-land.

Hvis det samtidig blir sånn at Flynn-effekten går i revers, så spørs det hvilken fremtid folk egentlig vil få...
Det er en annen diskusjon.

Kent

Legg inn av Kent »

greyserpent skrev: tir sep 07, 2021 9:23 pm
Kent skrev: tir sep 07, 2021 9:14 pm
InternalExile skrev: tir sep 07, 2021 9:07 pm

Mennesket har alltid tilpasset seg klima, det er derfor vi bor i Norge. Men nå er det noen som tror vi heller kan endre klimaet.

Vi vil alltid påvirke klimaet og det stiger proporsjonalt med hvor mange vi er, CO2 er bare en indikator.
Akkurat dét kommer til å bli et langt større problem i fremtiden. Antall mennesker på kloden.
Vel, forskere mener det vil flate ut på ca 10 milliarder. Mellom 2050 og 2150 vil det være omtrent samme antall folk på kloden. Sies det.
Hvis det skulle stemme er jo det bra.

Kan umulig være bærekraftig så veldig lenge å ha en slik befolkningsvekst jordkloden har hatt de siste hundre årene.

Når det gjelder FN sine prognoser for 2100 så har de allerede gått fra 10 mrd i 2010 til 11,2 mrd i 2019. Vet ikke hvor god kontroll de ser ut til å ha på det.

Someone

Legg inn av Someone »

Noen skrev: tir sep 07, 2021 8:47 pm Høyresiden på eliteskolen "Katta" i Oslo:
Er ikke det Raddis-eliteskolen?

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Nå har kloden vært inne i en periode med lav solaktivitet. Likevel blir det altså varmere og varmere. (snålt det der)
NASA melder at man nå er i starten på solsyklus 25, og da vil aktivitene ta seg opp. Men de spår at det blir en syklus med lav aktivitet.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Noen skrev: tir sep 07, 2021 9:23 pm
Vel, fruktbarhetstallene globalt er allerede nært 2,1, så du trenger ikke være så veldig bekymret. Overbefolkning er dårlig for planeten, underbefolkning er dårlig for oss...
Nei, det er sant. Jeg vet at det kommer til å bli bedre sånn sett. Overbefolkningen kommer vel dog til å fortsette en stund til i Afrika før det roer seg der og.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Kent skrev: tir sep 07, 2021 9:32 pm
greyserpent skrev: tir sep 07, 2021 9:23 pm
Kent skrev: tir sep 07, 2021 9:14 pm
Akkurat dét kommer til å bli et langt større problem i fremtiden. Antall mennesker på kloden.
Vel, forskere mener det vil flate ut på ca 10 milliarder. Mellom 2050 og 2150 vil det være omtrent samme antall folk på kloden. Sies det.
Hvis det skulle stemme er jo det bra.

Kan umulig være bærekraftig så veldig lenge å ha en slik befolkningsvekst jordkloden har hatt de siste hundre årene.

Når det gjelder FN sine prognoser for 2100 så har de allerede gått fra 10 mrd i 2010 til 11,2 mrd i 2019. Vet ikke hvor god kontroll de ser ut til å ha på det.
United Nation's Population Division 2019

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Ka9nen skrev: tir sep 07, 2021 9:37 pm
Noen skrev: tir sep 07, 2021 9:23 pm
Vel, fruktbarhetstallene globalt er allerede nært 2,1, så du trenger ikke være så veldig bekymret. Overbefolkning er dårlig for planeten, underbefolkning er dårlig for oss...
Nei, det er sant. Jeg vet at det kommer til å bli bedre sånn sett. Overbefolkningen kommer vel dog til å fortsette en stund til i Afrika før det roer seg der og.
India, Nigeria, Kongo, Etiopia, Uganda, Tanzania, USA og Indonesia kommer til å stå for det meste av befolkningsveksten sier rapporten fra FN. Så ja, noen land fra Afrika er det.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

greyserpent skrev: tir sep 07, 2021 9:40 pm
Ka9nen skrev: tir sep 07, 2021 9:37 pm
Noen skrev: tir sep 07, 2021 9:23 pm
Vel, fruktbarhetstallene globalt er allerede nært 2,1, så du trenger ikke være så veldig bekymret. Overbefolkning er dårlig for planeten, underbefolkning er dårlig for oss...
Nei, det er sant. Jeg vet at det kommer til å bli bedre sånn sett. Overbefolkningen kommer vel dog til å fortsette en stund til i Afrika før det roer seg der og.
India, Nigeria, Kongo, Etiopia, Uganda, Tanzania, USA og Indonesia kommer til å stå for det meste av befolkningsveksten sier rapporten fra FN. Så ja, noen land fra Afrika er det.
USA også ja, det var jeg ikke klar over men det gir en viss mening. Takk for info

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

BornOnThe4thOfJuly skrev: tir sep 07, 2021 8:28 pm

Og hvordan synes du det har virket når de etter noen få minutter må endre overskriftene de har? Har NRK tenkt ut noe veldig spekulert noe som skal hause opp under den røde bølgen (den er vel vel så grønn som rød), og så er altså noen minutters feilaktig overskrift alt de finner på.

Klarer de virkelig ikke bedre enn det?
Jeg tror ikke det er bevisst, men det viser noe om hvordan journalister i NRK er forutinntatt. Og så får de kritikk, og endrer. Dette er jo veldig enkelt journalistisk arbeid, og likevel tråkker de feil under Norges mest sette nyhetssending. Det er ikke bra og de som bare ser hovedoppslaget og går videre med liv har altså blitt utsatt for fake news, de meldte det motsatte av hva resultatet faktisk var.

Idiomatisk

Legg inn av Idiomatisk »

Det er positivt at FRP går frem på disse målingene. Det betyr at ungdommene er kritiske til mediedekningen. De får med seg det som deles på sosiale medier om svenske tilstander og de velger heller ikke å sluke fryktpropagandaen om klimaet (som kommer av endringer på solen, ikke kloden)

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Idiomatisk skrev: tir sep 07, 2021 9:57 pm som kommer av endringer på solen
The Sun's energy output only changes by up to 0.15% over the course of the cycle, less than what would be needed to force the change in climate that we see.

1 syklus er 11 år.

Noen

Legg inn av Noen »

Idiomatisk skrev: tir sep 07, 2021 9:57 pm Det er positivt at FRP går frem på disse målingene. Det betyr at ungdommene er kritiske til mediedekningen.
For så vidt enig. Vi har sett hva "Generasjon Prestasjon" førte til av konsensuskultur, noen må være deplorables også.

Myril

Legg inn av Myril »

Registerer at AP nok en gang feirer og jubler vilt av at de har mistet oppslutning. Jubelen stilner nok når de innser at de sitter med dårlige forhandlingskort mot de hysteriske klimapartiene etter valget

BornOnThe4thOfJuly

Legg inn av BornOnThe4thOfJuly »

GoingKronos skrev: tir sep 07, 2021 9:45 pm

Jeg tror ikke det er bevisst, men det viser noe om hvordan journalister i NRK er forutinntatt. Og så får de kritikk, og endrer. Dette er jo veldig enkelt journalistisk arbeid, og likevel tråkker de feil under Norges mest sette nyhetssending. Det er ikke bra og de som bare ser hovedoppslaget og går videre med liv har altså blitt utsatt for fake news, de meldte det motsatte av hva resultatet faktisk var.
For meg er dette veldig konspiratorisk tankegods du kommer med.

De endret i løpet av få minutter. jeg tror faktisk ikke at de som endret det var innom noen debattsider før de endret ting. Se bare på hvor mange her i denne tråden som tolket tallene feil. Slikt skjer og når det blir rettet i løpet av få minutter så er man ganske så forutinntatt selv for å si det slik dersom man reagerer kraftig på det.

Tall og journalister er to ting som stadig viser seg å være en vanskelig kombinasjon. At journalister roter det til med tall skjer forholdsvis ofte.

At dette skjedde under Norges mest sette nyhetssending spiller vel egentlig ingen rolle da resultatene tross alt forelå nettopp når denne nyhetssendingen startet og da var det den tiden de hadde uavhengig av hvor mange som ser på akkurat denne nyhetssendingen.

Det er uansett ikke bar at noen som helst bare ser på hovedoppslaget. I praksis har de imidlertid i denne sammenheng kun fått feil inntrykk av det som i praksis kun er en litt annerledes meningsmåling. Når meningsmålinger ellers i disse dager fort kan vise forandringer fra dag til dag og mange ganger forskjellige resultat på samme dag så har dette null og niks å si for det valget som faktisk betyr noe. nemlig det om en snau uke.

De meldte feil i hovedtrekkene. De meldte ikke feil i hva det enkelte parti fikk av oppslutning.

Idiomatisk

Legg inn av Idiomatisk »

greyserpent skrev: tir sep 07, 2021 10:13 pm
Idiomatisk skrev: tir sep 07, 2021 9:57 pm som kommer av endringer på solen
The Sun's energy output only changes by up to 0.15% over the course of the cycle, less than what would be needed to force the change in climate that we see.

1 syklus er 11 år.
Jeg er ingen ekspert på feltet, jeg tror bare personlig det handler om ressurser. Det er nok store klimaendringer på gang, men jeg tviler på at det er menneskeskapt og at vi kan gjøre noe med det. Vi ser massiv flom i Kina har ødelagt halvinger 2 år på rad, og i USA er det en historisk tørke som fører til vannmangel på vestkysten. FNs rapport er kanskje ikke langt unna sannheten fordi de selvfølgelig vet hva som kommer, vi blir dog villedet til å tro at dette handler om menneskeskapte klimaendringer når det egentlig handler om å få kontroll på ressursene. Vi er for mange mennesker på jorden.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

BornOnThe4thOfJuly skrev: tir sep 07, 2021 10:39 pm jeg tror faktisk ikke at de som endret det var innom noen debattsider før de endret ting.
Og det har heller ingen sagt, trist at du legger deg på et slikt nivå.

Jeg klarte å få det rett selv om jeg skrev et helt innlegg til klokka 19.04, Tv2 klarte å få det rett i sin sending klokka 19 på nyhetskanalen. NRK sin overskrift kom 19.15 da de hadde innslag om skolevalget, altså 15 minutter etter at resultatene var klare. Det er faktisk ikke til å tro, hvor vanskelig er det å se på et resultat og se hvem som har gått frem og hvem som har gått tilbake?

BornOnThe4thOfJuly

Legg inn av BornOnThe4thOfJuly »

GoingKronos skrev: tir sep 07, 2021 10:55 pm

Og det har heller ingen sagt, trist at du legger deg på et slikt nivå.

Jeg klarte å få det rett selv om jeg skrev et helt innlegg til klokka 19.04, Tv2 klarte å få det rett i sin sending klokka 19 på nyhetskanalen. NRK sin overskrift kom 19.15 da de hadde innslag om skolevalget, altså 15 minutter etter at resultatene var klare. Det er faktisk ikke til å tro, hvor vanskelig er det å se på et resultat og se hvem som har gått frem og hvem som har gått tilbake?
Hvor kom kritikken fra som gjorde at de endret i løpet av få minutter?

"Og så får de kritikk, og endrer."

Hurra for deg. Du klarte til og med å langt senere å si at jeg skrev feil tall når jeg sammenlignet med 2017. Du klarte også å si at at NSD hadde siste skolevalg som referansepunkt selv om startsiden deres for skolevalg helt klart og tydelig sammenligner med 2017.

https://www.nsd.no/skolevalg/

Her må det beklages helt klart...

Tror du den overskriften ble laget 19:15? At det ble feil er jo klart men det sto altså noe annet på nettsiden deres før 19:15 så det er åpenbart en glipp. Så kan man være svært forutinntatt å lese bibelen som fanden og komme opp med særdeles kreative forklaringer på noe som med Occams barberkniv mest tyder på en menneskelig feil og tilfeldigheter.

Har du sett journalister forsøke seg på tall og regning før? Fredrik Solvang er neppe den dårligste journalisten når det gjelder tall men likevel gikk det i ball https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/L ... det-i-ball

Hadde Solvang en konspiratorisk grunn til å bruke feil tall? Husk at her hadde man lang tid og godmulighet til å lese tallene om og om igjen før man presenterte dem.

Dersom du lurer på hvor vanskelig det er så er det egentlig bare å se på de første postene i denne tråden etter at resultatet kom. Det er tydeligvis vanskelig for enkelte. Journalister er neppe flinkere med tall enn gjennomsnittsdebattanten her, kanskje til og med verre med tall.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Idiomatisk skrev: tir sep 07, 2021 10:51 pm
greyserpent skrev: tir sep 07, 2021 10:13 pm
Idiomatisk skrev: tir sep 07, 2021 9:57 pm som kommer av endringer på solen
The Sun's energy output only changes by up to 0.15% over the course of the cycle, less than what would be needed to force the change in climate that we see.

1 syklus er 11 år.
Jeg er ingen ekspert på feltet, jeg tror bare personlig det handler om ressurser. Det er nok store klimaendringer på gang, men jeg tviler på at det er menneskeskapt og at vi kan gjøre noe med det. Vi ser massiv flom i Kina har ødelagt halvinger 2 år på rad, og i USA er det en historisk tørke som fører til vannmangel på vestkysten. FNs rapport er kanskje ikke langt unna sannheten fordi de selvfølgelig vet hva som kommer, vi blir dog villedet til å tro at dette handler om menneskeskapte klimaendringer når det egentlig handler om å få kontroll på ressursene. Vi er for mange mennesker på jorden.
Det var et utdrag fra NASA jeg hadde klippet inn.

De fleste rapporter sier at kloden kan fø minst 10 millarder.
Sist redigert av greyserpent den tir sep 07, 2021 11:27 pm, redigert 1 gang totalt.

Centrist

Legg inn av Centrist »

BornOnThe4thOfJuly skrev: tir sep 07, 2021 7:20 pm
Centrist skrev: tir sep 07, 2021 7:18 pm Merkelig vinkling av NRK, det er da absolutt ikke noen kraftig fremgang for venstresiden. De mister oppslutning, og det er kun SV som går merkbart fram. Det er FrP og Venstre som er vinnerne her. Om det vil si at det er borgerlig seier, er nok feil. Men vinklingen av NRK er direkte feil.
Vinklingen er vel ikke annet enn at det er rødtgrønt flertall og det er det jo.
Beklager, men denne påstanden er feil. Når hovedteksten til NRK er "Rød bølge blant de unge, kraftig fremgang for venstresiden i skolevalget" så er dette direkte feil. De rødgrønne med Rødt og MDG mister 2.5% mens de borgerlige øker med 4.1%. Vinklingen er ekstrem selektiv, hvor en ser på at de rødgrønne for flertall og dermed har man en rød bølge. Dette er ikke noe jeg sier fordi jeg er borgerlig og er imot NRK, men reagerer på akkurat denne enkeltepisoden. På generelt basis er politikkanalysen i mediene i Norge på svakt nivå over hele fjøla. Men de siste månedene, helt siden USA valget, har NRK hatt en inkompetanse som er skammelig for en statskanal. Det er ikke noe konspiratorisk bak denne hovedteksten; Det er simpeltheten ren inkompetanse vil jeg tro.

Det er et par elementer i et skolevalg som er viktig å bemerke; Stemmene til mange er sterkt påvirket av den ene skoledebatten, samt at det er en del fjasestemmer som forsvinner ved Stortingsvalget. Dette ser man især på "Andre partier" som er høyere i Skolevalg enn Stortingsvalg. F.eks. fikk Alliansen 9.7% ved Valler Vgs i 2017. Det ser man også i år hvor de for 1.3% på nasjonalt nivå. Det skal mye til for å overbevise meg om at disse ville stemt på Alliansen ved et Stortingsvalg. Det har også vært tendenser til gode enkeltmålinger for Liberalistene, simpeltheten fordi det enkle budskapet "Din kropp, din frihet" slår igjennom uten at de blir tatt på den relativt uansvarlige økonomiske politikken.

Et moment som er verdt å bemerke ved dette Skolevalget er fremgangen til Venstre og FrP. Skolevalget forsterker de tendensene man har sett i tidligere Stortingsvalg og Fylkesvalg. Venstre går frem i storbyene, spesielt Oslo og Akershus, hvor saker som rusreformen og miljøpolitikken er slagere. Da ser man det motsatte i et ganske så blått fylke når det kommer til Stortingsvalget: I Møre og Romsdal er FrP det desidert største partiet med 28.8%. Dette er et fylke hvor FrP står relativt sterkt i Stortingsvalg også, spesielt når det kommer til flyktninger og oljepolitikken.
Et sidesteg her er forøvrig det DoktorS legger til: MDG står sterkt ved 25-30, mens Rødt er avhoppere fra Ap som mener Ap har mistet det. Det noe overraskende her er at SV ikke går mer frem, de bruker å stå sterkt med skolevalgene. Det kan godt være at Venstre har tatt endel velgere der.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»