Norske lag i Europa 2021/22

Svar
Taururu

Re: Norske lag i Europa 2021/22

Legg inn av Taururu »

Laffano16 skrev: man jul 19, 2021 6:16 pm
Taururu skrev: man jul 19, 2021 6:13 pm
Laffano16 skrev: man jul 19, 2021 6:12 pm

Trabonz er en real heksegryte
Og selvfølgelig varmt, men Molde sitt kunstgress er også en fordel. Synes det ligger 60/40 i favør Molde. Den tyrkiske ligaen er heller ikke så mye å skryte av, selv om jeg ikke tror de biter negler av den norske heller
Pengegaloppen i Tyrkia er spinnvill men nivået skal være omtrent på Norsk nivå ja. Fordel av varme har du rett i også det med kunstgress er jo noe lag sør for norge ikke er relativt godt kjent med men Trabonz er sterke må ikke undervurderes
Tror ingen av lagene undervurderer hverandre. Tror dessverre Gent blir for sterke for Enga, men de tre andre norske lagene kan fint avansere de neste to rundene. Rosenborg og B/G forventer jeg definitivt skal klare det med de motstanderne

Brukeravatar
rexenes
Innlegg: 698

Legg inn av rexenes »

Sulfat skrev: man jul 19, 2021 4:29 pm Yakshemash, så det er her dere gjemmer dere.

Så klarte Molde å trekke bortimot det værste igjen. Møter jo tøffere lag i kvalikken enn vi kommer til å møte i selve konferanseligaen, om vi kommer oss så langt. Fikk ikke mye ut av den seedingen vår, gitt.
Slår aldri feil dette😐
Hvis Real M blir degradert for økofusk eller kampfix blir de sikkert sendt ned til playoff i conference mot oss..

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Taururu skrev: man jul 19, 2021 6:19 pm
Laffano16 skrev: man jul 19, 2021 6:16 pm
Taururu skrev: man jul 19, 2021 6:13 pm

Tror ingen av lagene undervurderer hverandre. Tror dessverre Gent blir for sterke for Enga, men de tre andre norske lagene kan fint avansere de neste to rundene. Rosenborg og B/G forventer jeg definitivt skal klare det med de motstanderne
Tror de anerkjenner hverandre ja har jo vært en del E-cup på de to nå.
VIF får tøft med Gent blir hardt ja. B/G og RBK BØR klare det men vi husker jo Qarabagh og de klubbene🤣

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

En liten oppdatering på hvem som dømmer de 4 kampene som de norske lagene er involvert i.
Molde vs Servette Duje Strukan(Kroatia)
Gent vs Vålerenga Mario Zebec(Kroatia)
Hafnarfjördur vs Rosenborg Filip Glova(Slovakia)
Valur vs Bodø/Glimt Vitor Ferreira(Portugal)

Har visst også kommet for returoppgjørene. Tar dommerne i rekkefølgen som kampene står i rett over så den første dommeren blir da i oppgjøret mellom Servette og Molde.
Jochem Kamphuis(Nederland)
Kirill Levnikov (Russland)
Ferenc Karako(Ungarn)
Paolo Valeri(Italia)
Sist redigert av Korgutt den man jul 19, 2021 6:36 pm, redigert 1 gang totalt.

chatin

Legg inn av chatin »

Noen som vet om ¨nye¨ spillere kan registreres til Europa-cup selvom de ikke kan det i Eliteserien enda?

Det er vel i teorien registreringsvinduet i Norge som åpner 1. august, og ikke overgangsvinduet som sådan. Eller? Albin Mörfelt har allerede vært i VIF noen uker, kan han registreres til Europa-kampene mot Gent? Eller må han vente til 1. august for alle turneringer?

Kjello
Innlegg: 376
Sted: Trondheim

Legg inn av Kjello »

Må nok vente til 1. august dessverre. Så han rekker ikke kampene mot Gent. I utgangspunktet skal spillerlistene for 3. kvalikrunde sendes inn 30. juli også. Men man kan etterregistrere opptil to spillere senest midnatt dagen før den første kampen i 3. runde. Dvs senest midtnatt 4. august.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Noen som vet hvor de ulike kampene på torsdag med de norske lagene sendes?

chatin

Legg inn av chatin »

Kjello skrev: man jul 19, 2021 6:44 pm Må nok vente til 1. august dessverre. Så han rekker ikke kampene mot Gent. I utgangspunktet skal spillerlistene for 3. kvalikrunde sendes inn 30. juli også. Men man kan etterregistrere opptil to spillere senest midnatt dagen før den første kampen i 3. runde. Dvs senest midtnatt 4. august.
Takk for svar!

chatin

Legg inn av chatin »

Taururu skrev: man jul 19, 2021 6:45 pm Noen som vet hvor de ulike kampene på torsdag med de norske lagene sendes?
Tror alt sendes på VGTV med VG+. Direktesport sender vel også Vålerenga og Glimt, Adressa.no sender vel også Rosenborg-kampene. Er litt deling av rettigheter og slikt. Men ganske sikker på at alt kan sees på VGTV.

Kjello
Innlegg: 376
Sted: Trondheim

Legg inn av Kjello »

Taururu skrev: man jul 19, 2021 6:45 pm Noen som vet hvor de ulike kampene på torsdag med de norske lagene sendes?
VGTV sender alle kampene i alle fall. Og gjennom VG så viser Adressa og RBnett Rosenborg og Molde sine kamper. Direktesport (Amedia) viser Vålerenga og Glimt.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

chatin skrev: man jul 19, 2021 6:36 pm Noen som vet om ¨nye¨ spillere kan registreres til Europa-cup selvom de ikke kan det i Eliteserien enda?

Det er vel i teorien registreringsvinduet i Norge som åpner 1. august, og ikke overgangsvinduet som sådan. Eller? Albin Mörfelt har allerede vært i VIF noen uker, kan han registreres til Europa-kampene mot Gent? Eller må han vente til 1. august for alle turneringer?
For de første så er registrering for spillere til denne runden gått ut. Tror den gikk ut fredag i forrige uke om jeg ikke husker feil. Neste påmelding er fredag i slutten av neste uke. Da er det påmelding til neste runde. Da kan man putte på 2 nye spillere. Mener bestemt at man må være registrert for spill her i Norge for å kunne stå på UEFA sine lister. Men der er det også lov å føre opp spillere fra B-listen.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Kjello skrev: man jul 19, 2021 6:44 pm Må nok vente til 1. august dessverre. Så han rekker ikke kampene mot Gent. I utgangspunktet skal spillerlistene for 3. kvalikrunde sendes inn 30. juli også. Men man kan etterregistrere opptil to spillere senest midnatt dagen før den første kampen i 3. runde. Dvs senest midtnatt 4. august.
Hvorfor står squadlisten hos UEFA tom for de norske lagene? Var innom og sjekket nylig.

Kjello
Innlegg: 376
Sted: Trondheim

Legg inn av Kjello »

Svaret på det ligger nok hos UEFA. Ser at den ikke er registrert for noen av de andre klubbene som kommer inn i 2. runde heller. Kun for de klubbene som har vært gjennom 1. runde.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Kjello skrev: man jul 19, 2021 7:02 pm Svaret på det ligger nok hos UEFA. Ser at den ikke er registrert for noen av de andre klubbene som kommer inn i 2. runde heller. Kun for de klubbene som har vært gjennom 1. runde.
Bodø/Glimt sin står heller ikke oppført. Men det har kanskje sammenheng med at de kom fra CL?

Kjello
Innlegg: 376
Sted: Trondheim

Legg inn av Kjello »

Virker slik ja.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Korgutt skrev: man jul 19, 2021 4:49 pm
SuperGunners10 skrev: man jul 19, 2021 4:39 pm
Korgutt skrev: man jul 19, 2021 1:58 pm

Nope. Taperen av de oppgjørene her er potensielle motstandere for Bodø/Glimt i en playoff.
Dinamo Zagreb/ Omonia
Slovan Bratislava/Young Boys
Legia/Flora Tallinn
Alashkert/Sheriff Tiraspol
Olympiakos/Neftci Baku
Kairat/Røde Stjerne
Lincoln Red Imps/ Cluj
Malmø FF/HJK
Ferencvaros/ Mura
Mura/Ludogorets
Med andre ord, sterkere motstandere.
Jeg ser kun Omonia og Mura av lag som kan skape trøbbel for Bodø/Glimt av de jeg forventet taper disse oppgjørene. Flora Tallinn? Nope. Alashkert? Hva har de å vise til? Neftci Baku? Kairat? Lincoln Red Imps? HJK? De skal ikke skape noe trøbbel for Bodø/Glimt mener jeg.
Fortsatt bedre motstand, og potensielt bedre motstand, som jeg skrev, om de lagene du ikke nevner ryker. Det er vel stort sett alltid favoritter som faller som fluer.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

SuperGunners10 skrev: man jul 19, 2021 8:11 pm
Korgutt skrev: man jul 19, 2021 4:49 pm
SuperGunners10 skrev: man jul 19, 2021 4:39 pm

Med andre ord, sterkere motstandere.
Jeg ser kun Omonia og Mura av lag som kan skape trøbbel for Bodø/Glimt av de jeg forventet taper disse oppgjørene. Flora Tallinn? Nope. Alashkert? Hva har de å vise til? Neftci Baku? Kairat? Lincoln Red Imps? HJK? De skal ikke skape noe trøbbel for Bodø/Glimt mener jeg.
Fortsatt bedre motstand, og potensielt bedre motstand, som jeg skrev, om de lagene du ikke nevner ryker. Det er vel stort sett alltid favoritter som faller som fluer.
Ifjor når kampene ble avgjort over 1 kamp kunne jeg vært enig med deg. I år derimot når det skal avgjøres over 2 kamper tror jeg at i de aller fleste kampene så vil favorittene gå videre mener jeg. Jeg tror ikke det blir noe særlig favoritt frafall. Dette er lagene jeg tror havner i playoff fra Europa League i Conference League playoffen.
Flora Tallinn
Zalgiris Vilnius
Alashkert
Lincoln Red Imps
Neftci/HJK
Usikker på siste kamp.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Korgutt skrev: man jul 19, 2021 8:16 pm
SuperGunners10 skrev: man jul 19, 2021 8:11 pm
Korgutt skrev: man jul 19, 2021 4:49 pm

Jeg ser kun Omonia og Mura av lag som kan skape trøbbel for Bodø/Glimt av de jeg forventet taper disse oppgjørene. Flora Tallinn? Nope. Alashkert? Hva har de å vise til? Neftci Baku? Kairat? Lincoln Red Imps? HJK? De skal ikke skape noe trøbbel for Bodø/Glimt mener jeg.
Fortsatt bedre motstand, og potensielt bedre motstand, som jeg skrev, om de lagene du ikke nevner ryker. Det er vel stort sett alltid favoritter som faller som fluer.
Ifjor når kampene ble avgjort over 1 kamp kunne jeg vært enig med deg. I år derimot når det skal avgjøres over 2 kamper tror jeg at i de aller fleste kampene så vil favorittene gå videre mener jeg. Jeg tror ikke det blir noe særlig favoritt frafall. Dette er lagene jeg tror havner i playoff fra Europa League i Conference League playoffen.
Flora Tallinn
Zalgiris Vilnius
Alashkert
Lincoln Red Imps
Neftci/HJK
Usikker på siste kamp.
Jeg tror heller ikke det, men jeg er 99,9% sikker at jeg ryker på en av disse om jeg tipper på de til å ryke ut :)

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

SuperGunners10 skrev: man jul 19, 2021 8:26 pm
Korgutt skrev: man jul 19, 2021 8:16 pm
SuperGunners10 skrev: man jul 19, 2021 8:11 pm

Fortsatt bedre motstand, og potensielt bedre motstand, som jeg skrev, om de lagene du ikke nevner ryker. Det er vel stort sett alltid favoritter som faller som fluer.
Ifjor når kampene ble avgjort over 1 kamp kunne jeg vært enig med deg. I år derimot når det skal avgjøres over 2 kamper tror jeg at i de aller fleste kampene så vil favorittene gå videre mener jeg. Jeg tror ikke det blir noe særlig favoritt frafall. Dette er lagene jeg tror havner i playoff fra Europa League i Conference League playoffen.
Flora Tallinn
Zalgiris Vilnius
Alashkert
Lincoln Red Imps
Neftci/HJK
Usikker på siste kamp.
Jeg tror heller ikke det, men jeg er 99,9% sikker at jeg ryker på en av disse om jeg tipper på de til å ryke ut :)
Og den favoritten som ryker ut tipper du vil møte akkurat Bodø/Glimt?

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Korgutt skrev: man jul 19, 2021 8:35 pm
SuperGunners10 skrev: man jul 19, 2021 8:26 pm
Korgutt skrev: man jul 19, 2021 8:16 pm

Ifjor når kampene ble avgjort over 1 kamp kunne jeg vært enig med deg. I år derimot når det skal avgjøres over 2 kamper tror jeg at i de aller fleste kampene så vil favorittene gå videre mener jeg. Jeg tror ikke det blir noe særlig favoritt frafall. Dette er lagene jeg tror havner i playoff fra Europa League i Conference League playoffen.
Flora Tallinn
Zalgiris Vilnius
Alashkert
Lincoln Red Imps
Neftci/HJK
Usikker på siste kamp.
Jeg tror heller ikke det, men jeg er 99,9% sikker at jeg ryker på en av disse om jeg tipper på de til å ryke ut :)
Og den favoritten som ryker ut tipper du vil møte akkurat Bodø/Glimt?
Jesus. Poenget er at det er potensielt sterkere motstand i neste runde. Ferdig med saken.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Kjello skrev: man jul 19, 2021 6:54 pm
Taururu skrev: man jul 19, 2021 6:45 pm Noen som vet hvor de ulike kampene på torsdag med de norske lagene sendes?
VGTV sender alle kampene i alle fall. Og gjennom VG så viser Adressa og RBnett Rosenborg og Molde sine kamper. Direktesport (Amedia) viser Vålerenga og Glimt.
Takk for svar, kjello og chatin

Kjello
Innlegg: 376
Sted: Trondheim

Legg inn av Kjello »

Ser ikke ut til at VG, og dermed Adressa og RBnett, har rettighetene til bortekampene til RBK og Molde. Så det vil si at RBKs kamp på Island torsdag ikke sendes. Mens Moldes returkamp i Sveits neste uke ikke vises. Jeg blir overrasket om ikke Moldes returkamp vises da. Mens jeg kanskje tror tiden er litt knapp for at RBKs kamp sendes.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Herlig å se Harry på forumet!

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Molde har altså greid å trekke rimelig hard motstand til 3. nivå av E-cup å være.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

PapaSmurf skrev: man jul 19, 2021 10:43 pm Molde har altså greid å trekke rimelig hard motstand til 3. nivå av E-cup å være.
Ja typisk uflaks

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg tror vi greier det. Blir gruppespill i år også. Så gjelder det bare å få vekk Corona slik at vi kan reise på bortekamp.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Kjello skrev: man jul 19, 2021 8:48 pm Ser ikke ut til at VG, og dermed Adressa og RBnett, har rettighetene til bortekampene til RBK og Molde. Så det vil si at RBKs kamp på Island torsdag ikke sendes. Mens Moldes returkamp i Sveits neste uke ikke vises. Jeg blir overrasket om ikke Moldes returkamp vises da. Mens jeg kanskje tror tiden er litt knapp for at RBKs kamp sendes.
Angående mulighet for å bli seedet for Molde i playoff. Tror de er relativt små for å si det slik. Men det er vel slik at skal de bli det så er de vel avhengig av at lag som ligger an til å bli seedet i playoffen må ryke ut i andre kvalifiseringsrunden for at det skal være mulig? Da trekningen til playoffen skjer før 3.kvalifiseringsrunde spilles. Vet du forøvrig hvor mange lag det eventuelt må skje med?

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Akkurat nå er det fire foran, og så venter man på tre til fra EL Q3. Mest sannsynlig må nok seks lag ryke, men kan jo bli bare tre i beste fall også.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

SuperGunners10 skrev: tir jul 20, 2021 12:31 am Akkurat nå er det fire foran, og så venter man på tre til fra EL Q3. Mest sannsynlig må nok seks lag ryke, men kan jo bli bare tre i beste fall også.
De må nok ryke ut før trekningen til playoff skal skje vil jeg tro. Siden trekningen der er FØR kampene i tredje runde er spilt så må de være ute av listene etter andre runde vil jeg tro.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg tror seeding taler mot oss. Bedre å være useedet tydeligvis.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»