Norske lag i Europa 2021/22

Svar
Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Re: Norske lag i Europa 2021/22

Legg inn av Korgutt »

aderyn skrev: tor des 09, 2021 11:25 pm
Korgutt skrev: tor des 09, 2021 11:02 pm
aderyn skrev: tor des 09, 2021 10:58 pm Glimt - Midtjylland ville vært artig
Dere får bortekamp først.
Skulle ønske LSK var i Europa igjen men kan ikke ha på meg å være Glimt supporter.
Beklager. Må sjekke opp klubbtilhørighet først før jeg svarer noen.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Korgutt skrev: tor des 09, 2021 11:26 pm
aderyn skrev: tor des 09, 2021 11:25 pm
Korgutt skrev: tor des 09, 2021 11:02 pm

Dere får bortekamp først.
Skulle ønske LSK var i Europa igjen men kan ikke ha på meg å være Glimt supporter.
Beklager. Må sjekke opp klubbtilhørighet først før jeg svarer noen.
Kjenner du ikke igjen profilbildet av selveste Robert Koren? Men neida, jeg tilgir. Skulle jo nesten ønske jeg var Glimt supporter akkurat i disse dager, ville faktisk ikke vært så dumt.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7860

Legg inn av Big George »

Venter spent på hvor vi ligger på UEFAs ranking.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Om man skal anta det mest sannsynlige når det kommer til spillere/trener når disse kampene skal spilles så vil vel Glimt kunne få trøbbel med de aller fleste nesten uansett. Beholder man derimot de aller fleste så tror jeg det kun er PSV, Marseille og Leicester man har svært dårlige mulighet for å slå ut over to kamper.

De andre lagene kan Glimt fint ta på sine gode dager. Blir spennende å se.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Hadde vært skikkelig gøy å gruse Midtjylland og FCK på rekke og rad :D

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Bodø/Glimt møter Celtic.

Artig

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Det er vel en ganske ok trekning? Enorm klubb, men rent sportslig ikke umulig å ta seg forbi.

Seeberik

Legg inn av Seeberik »

Nesten perfekt trekning. Bra sportslig og en stor klubb i tillegg. Alle muligheter til å ta seg videre

HarryH

Legg inn av HarryH »

Celtic har en tendens til å trekke skandinaviske motstandere, som de taper mot.

aderyn

Legg inn av aderyn »

HarryH skrev: man des 13, 2021 2:50 pm Celtic har en tendens til å trekke skandinaviske motstandere, som de taper mot.
Bortsett fra Rosenborg. De kjører Celtic over hver gang de møtes, som ikke er veldig sjeldent heller.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

aderyn skrev: man des 13, 2021 3:00 pm
HarryH skrev: man des 13, 2021 2:50 pm Celtic har en tendens til å trekke skandinaviske motstandere, som de taper mot.
Bortsett fra Rosenborg. De kjører Celtic over hver gang de møtes, som ikke er veldig sjeldent heller.
"Kjører over" er en overdrivelse, men vi er flinke til å tape 0-1 mot dem. Har vel skjedd i 50% av oppgjørene mellom oss i nyere tid som viser 1-2-5. Nesten like ille som Moldes Lerkendal-statistikk.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Det er tøffe forhold her. Men gutta liker'e.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Celtic har en meget dårlig track record mot nordiske lag de siste årene (minus RBK).
Malmø og Midtjylland har slått de ut av CL-kvalikk, FCK slo de ut av EL, Molde vant begge oppgjørene i EL15/16.

Her får man både underholdning i form av storklubb med fantastiske supportere, samtidig som de er sportslig overkommelig. Om Glimt klarer å holde på Knutsen, og brorparten av laget, tror jeg Glimt tar skottene.

Bra trekning.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Dagens Glimt ville tatt Celtic, men det blir helt umulig å si hvilket lag Glimt sender avgårde om noen måneder. Mest sannsynlig er det jo uten både treneren og to-tre nøkkelspillere.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

En liten opplysning til. Det er ikke noe hinder for at dersom dere tar dere forbi Celtic så kan man faktisk møte samme lag som i gruppespillet. Ingen umulighet for å møte «the spesial one» igjen.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

SuperGunners10 skrev: man des 13, 2021 3:47 pm Dagens Glimt ville tatt Celtic, men det blir helt umulig å si hvilket lag Glimt sender avgårde om noen måneder. Mest sannsynlig er det jo uten både treneren og to-tre nøkkelspillere.
Treneren ble (som var det viktigste), men nå med 17 dager igjen til første oppgjør i Glasgow er status følgende:

Ut:
Bjørkan (Hertha Berlin)
Botheim (Krasnodar)
Berg (Lens)
Lode (Schalke 04)
Moberg (Brann)
Lindahl (Kalmar)
Melkersen (Hibernian)
Hauge (Hibernian)


Overstrekede var mindre viktige brikker i fjorårssesongen.

Inn:
Espejord (Heerenveen)
Vetti (Sarpsborg)
Wembangomo (Sandefjord)
Sjøvold (Tiller)

Per i dag og basert på uttalelser fra KK så er det fort bare Wembangomo som kommer til å starte kampene mot Celtic. De to andre trenger mer tid.

Det gir en førsteellever som ser slik ut:

Haikin
Sampsted - Moe - Høibråten - Wembangomo
Vetlesen - Hagen - Saltnes
Solbakken - Boniface - Pellegrino

Wembangomo ser ut til å ta opp arven etter Bjørkan på en utmerket måte selv om Glimt har fått avslått bud på en venstreback i Danmark som nok egentlig er den foretrukne erstatteren. På midten får Glimt en ny offensiv dimensjon med Elias Hagen og mister samtidig mye i gjenvinningsspillet. På topp er Glimt styrket, men kanskje kommer Celtic-kampene for tidlig til at det vil synes da Boniface ikke har fått mange kampene til å skape de gode relasjonene.

Det blir nok tøft, men mulighetene for avansement er til stede. Og skulle det gå så vil Glimt ha begynt på den norske sesongen før de neste sluttspillkampene med cupoppgjør mot Aalesund helgen før 8-delsfinalene.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Nordlys skrev: man jan 31, 2022 9:04 pm
SuperGunners10 skrev: man des 13, 2021 3:47 pm Dagens Glimt ville tatt Celtic, men det blir helt umulig å si hvilket lag Glimt sender avgårde om noen måneder. Mest sannsynlig er det jo uten både treneren og to-tre nøkkelspillere.
Treneren ble (som var det viktigste), men nå med 17 dager igjen til første oppgjør i Glasgow er status følgende:

Ut:
Bjørkan (Hertha Berlin)
Botheim (Krasnodar)
Berg (Lens)
Lode (Schalke 04)
Moberg (Brann)
Lindahl (Kalmar)
Melkersen (Hibernian)
Hauge (Hibernian)


Overstrekede var mindre viktige brikker i fjorårssesongen.

Inn:
Espejord (Heerenveen)
Vetti (Sarpsborg)
Wembangomo (Sandefjord)
Sjøvold (Tiller)

Per i dag og basert på uttalelser fra KK så er det fort bare Wembangomo som kommer til å starte kampene mot Celtic. De to andre trenger mer tid.

Det gir en førsteellever som ser slik ut:

Haikin
Sampsted - Moe - Høibråten - Wembangomo
Vetlesen - Hagen - Saltnes
Solbakken - Boniface - Pellegrino

Wembangomo ser ut til å ta opp arven etter Bjørkan på en utmerket måte selv om Glimt har fått avslått bud på en venstreback i Danmark som nok egentlig er den foretrukne erstatteren. På midten får Glimt en ny offensiv dimensjon med Elias Hagen og mister samtidig mye i gjenvinningsspillet. På topp er Glimt styrket, men kanskje kommer Celtic-kampene for tidlig til at det vil synes da Boniface ikke har fått mange kampene til å skape de gode relasjonene.

Det blir nok tøft, men mulighetene for avansement er til stede. Og skulle det gå så vil Glimt ha begynt på den norske sesongen før de neste sluttspillkampene med cupoppgjør mot Aalesund helgen før 8-delsfinalene.
Registrering av nye spillere må skje før 2.februar blir til den tredje. Men dette er det vel kontroll på vil jeg tro.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Skal vi tro det blir en liten mini-Deadline Day for Glimt på onsdag for å få registrert noen nye navn før fristen? Helt sikker på at Wembangomo tar den ene plassen. Per nå tar Vetti og Espejord de to andre, men om de ikke har kropp til å spille kampene er det jo rom for å hente inn et navn til de to nærmeste dagene.

PS! Sitat av overstående innlegg er litt unødvendig. Tråden blir veldig uoversiktlig og rotete av det ;)

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Nordlys. Tror det er inntil 3 spillere man kan registrere og det er de siste før finalen spilles. Men dette vet du kanskje?

Nordlys

Legg inn av Nordlys »


Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Kampene spilles torsdag 17.februar kl.2100 i Skottland med returoppgjør torsdag 24.februar i Bodø kl.1845. Tar dere forbi Celtic så er det trekning den 25.februar. Motstandere er AZ Alkmaar, Basel, København, Feyenoord, Gent, LASK, Rennes og Roma. Altså ingen umulighet å møte the spesial one igjen for å si det slik.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Jeg håper vi går videre og deretter sender FCK på hodet ut av Europa. Ingenting hadde vært herligere!

Seeberik

Legg inn av Seeberik »

Glimt fortsetter å sikre viktige rankingpoeng for Norge, meget bra!

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Først av alt. Gratulerer så mye med en strålende gjennomført bortekamp i Europa. Og med det tatt et langt steg mot avansement.
Trekning til 1/8-finalene skjer neste fredag kl.1300 og kampene spilles torsdag 10. og 17.mars. Blir altså i forkant av cupkampen mot Aalesund og midt i mellom 4.runde og kvartfinalen kampene skal spilles. Motstandere som dere kan møte er
AZ Alkmaar, Basel, Feyenoord, Gent, København, LASK, Rennes og Roma. Men først må dere avansere til denne runden.

startelver

Legg inn av startelver »

Hadde vært stas med Roma igjen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Jeg vil så sykt ha FCK. Da reiser jeg til Køben koste hva det koste vil.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Nordlys skrev: fre feb 18, 2022 12:36 am Jeg vil så sykt ha FCK. Da reiser jeg til Køben koste hva det koste vil.
Lite hadde smakt så godt som om Glimt hadde satt danskene på plass. Det trenger de.

Seeberik

Legg inn av Seeberik »

Basel, LASK eller Gent hadde vært drømmetrekning. København ønsker jeg ikke, er så ekkelt gjennomført gode i Europa.

Dersom Glimt tar seg videre, selvsagt ;)

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Dere som vet å regne på det. Hvor mange seire til trenger Glimt for at Norge skal være topp 15 på nasjonskoeffisienten ved neste korsvei?

Vi kjemper vel med Danmark som har 3 lag med fortsatt?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Nordlys skrev: fre feb 18, 2022 7:16 pm Dere som vet å regne på det. Hvor mange seire til trenger Glimt for at Norge skal være topp 15 på nasjonskoeffisienten ved neste korsvei?
Der har nok Kjello langt bedre oversikt enn meg men det jeg kan si er at de nasjonskoeffisientpoengene dere samler inn nå først blir gjeldende fra sommeren 2023. Nå til sommeren er det sesongene 20/21, 19/20, 18/19, 17/18 og 16/17-sesongene som slår inn.
Klubbkoeffisientpoengene derimot som dere hanker inn nå blir gjeldende fra denne sommeren.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»