Hva leser du nå?

Svar
trønderen

Re: Hva leser du nå?

Legg inn av trønderen »

2070 av Bjørn Samset.
Burde vært obligatorisk lesing for alle som ikke tror på menneskeskapte klimaendringer.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

Jeg har sett en del filmatiseringen av Greven av Monte Cristo, også den gode gamle norsk tv-serien bygd på dette.

Nå har tenke å lese hele greia.
Nasjonalbiblioteket har fri norsk utgave, men den er 100 år gammel og uten kapitteloversikt osv.
Jeg tar den derfor på engelsk fra gutenberg project hvor det er gratis å lese / laste ned haugevis med gode gamle bøker.

https://www.gutenberg.org/ebooks/search ... arch=Go%21

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

Heltene er trette. Louis Masterson. Det går mot slutten for Morgan Kane. Bøkene blir bedre og bedre. Nå må Jesse Rawlins stable en syk og fordrukken exmarshal på bena for ny innsats på Cuba. Herlig opplesing tilgjengelig på Storytel.

kibby

Legg inn av kibby »

kibby skrev: søn feb 12, 2023 11:42 pm "Spare" av Prince Harry
Etter denne ble det "Sønnavind 117 - Onde tunger" av Frid Ingulstad og "Ulven" av Samuel Bjørk.

Nå leser jeg "Gi slipp" av Kasper Kristoffersen.

SIimWhitman

Legg inn av SIimWhitman »

"A Certain Idea of France", en biografi om Charles de Gaulle.
Tjukk bok som en murstein, om lag 900 sider, så den tar vel litt tid å fullføre. Men den er aldeles glimrende så langt.

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

11% av Maren Uthaug. Dystopi.

Med interesse for ekstremfeminiske og dystopier hadde jeg forventninger til en stor leseopplevelse ala "1984" og "Vidunderlige nye verden"
Bokens dystopiske ekstremfeminisme er genial, men innpakningen i hekseri blir feil for meg. Det kunne tenkt meg en revidert versjon uten denne trolldoms-innpakningen. Da tror jeg boka kunne blitt en klassiker. Det blir kanskje boka allikevel for noen andre.

kibby

Legg inn av kibby »

kibby skrev: tir jun 13, 2023 6:54 pm
kibby skrev: søn feb 12, 2023 11:42 pm "Spare" av Prince Harry
Etter denne ble det "Sønnavind 117 - Onde tunger" av Frid Ingulstad og "Ulven" av Samuel Bjørk.

Nå leser jeg "Gi slipp" av Kasper Kristoffersen.
Etter den ble det "Herman" av Herman Flesvig og Erlend Loe, " Tråder av tårer" av Maud Angelika Behn og "Tine og det magiske speilet" av Morten Hegseth.

Nå leser jeg "Sønnavind 118 - Ingen røk uten ild" av Frid Ingulstad.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Litteratur»