Sandnes Ulf - Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Sandnes Ulf - Klubbtråd

Legg inn av 4pLaY »

Sandnes Ulf er en fotballklubb fra Sandnes i Rogaland. Klubben ble stiftet 1. juni 1911 som Sportsklubben Ulf. I 1987 ble navnet endret til Ulf-Sandnes. Før 2004-sesongen fusjonerte klubben med Sandnes FK, og fikk sitt nåværende navn. Sandnes Ulf er den største fotballklubben i kommunen med om lag 1 050 medlemmer fordelt på over 70 lag. Klubbens lag spiller i OBOS-ligaen.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

Noen SULF supportere som har kommet seg inn her enda?

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

Hvordan går jakten på en ny trener? Hvem er det som er akutelle, og hvem er det fansen ønsker seg?

obban

Legg inn av obban »

4pLaY skrev: tor jul 29, 2021 2:29 pm Noen SULF supportere som har kommet seg inn her enda?
Ja, jeg fant veien hit i går :-)

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

obban skrev: tor jul 29, 2021 6:06 pm
4pLaY skrev: tor jul 29, 2021 2:29 pm Noen SULF supportere som har kommet seg inn her enda?
Ja, jeg fant veien hit i går :-)
Fint å få inn en av de få andre som var aktive i SULF tråden der ;).

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

Soccermannen skrev: tor jul 29, 2021 3:07 pm Hvordan går jakten på en ny trener? Hvem er det som er akutelle, og hvem er det fansen ønsker seg?
Har ikke fulgt så godt med i det siste, men BB er vel en het kandidat ifølge mediene ;). Usikker på hvem jeg ønsker inn selv. Det får lekke ut litt informasjon om kandidater først.

obban

Legg inn av obban »

4pLaY skrev: tor jul 29, 2021 6:10 pm
Soccermannen skrev: tor jul 29, 2021 3:07 pm Hvordan går jakten på en ny trener? Hvem er det som er akutelle, og hvem er det fansen ønsker seg?
Har ikke fulgt så godt med i det siste, men BB er vel en het kandidat ifølge mediene ;). Usikker på hvem jeg ønsker inn selv. Det får lekke ut litt informasjon om kandidater først.
De som jobben med å ansette ny trener holder kortene tett til brystet. Det er veldig lite som har lekket ut.
Jeg mener klubben bør finne en trener som kan bygge lag og spillestil for fremtiden.
Jeg har sett at media mener BB er en het kandidat, men han kommer mest sannsynlig til å pensjonere seg om et år, eller to.
Da er jeg skeptisk til om BB er riktig valg, selv om det nok er et trygt valg i den situasjonen vi har havnet i.

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

Blir skuffa hvis BB går til SUlf nå når han ikke en gang har startet jobben i Bryne, men kan forstå hvis han gjør det.

obban

Legg inn av obban »

Joacim Jonsson foreslår kandidater til "en av Norges mest spennende trenerjobber" i prioritert rekkefølge:
Arne Sandstø
Ole Martin Nesselquist
Svein Maalen
Jørgen Isnes
https://www.vg.no/sport/fotball/i/g0lp6 ... kandidater

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

obban skrev: fre jul 30, 2021 12:16 pm Joacim Jonsson foreslår kandidater til "en av Norges mest spennende trenerjobber" i prioritert rekkefølge:
Arne Sandstø
Ole Martin Nesselquist
Svein Maalen
Jørgen Isnes
https://www.vg.no/sport/fotball/i/g0lp6 ... kandidater
Sandstø stikker ikke fra Jerv på dette tidspunktet. Nesselquist er et spennendes talent, spiller vel 4:3:3. Maalen trenger muligens en liten pust i bakken? han spiller også 4:3:3. Liker den formasjonen selv, men da må vi på ny hente og kvitte oss med endel spillere vil jeg tro. Isnes kjenner jeg lite til, men han har fått til bra ting med KFUM.

Keenoir

Legg inn av Keenoir »

Finnes det noe troverdighet i at Bjarne Berntsen kunne bli fristet til å ta Ulf jobben kontra å starte opp hos Bryne?
Hadde vært synd på Bryne, men hadde jo skapt bra blest rundt Sandnes Ulf og potensielt noen skikkelig gode lokal oppgjør mellom Viking og Sandnes Ulf med dette ekstra krydderet.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

Keenoir skrev: lør jul 31, 2021 9:37 am Finnes det noe troverdighet i at Bjarne Berntsen kunne bli fristet til å ta Ulf jobben kontra å starte opp hos Bryne?
Hadde vært synd på Bryne, men hadde jo skapt bra blest rundt Sandnes Ulf og potensielt noen skikkelig gode lokal oppgjør mellom Viking og Sandnes Ulf med dette ekstra krydderet.
Ikke godt å si, men han var jo i samtaler med klubben etter han forsvant fra Viking, vil tro de ikke fant en rolle han ville ha da. Han har også tidligere uttalt at han godt kunne tenke seg en jobb i SULF, Sandnes er tross alt hjembyen hans og han har vært i både Viking og Bryne før.

obban

Legg inn av obban »

Keenoir skrev: lør jul 31, 2021 9:37 am Finnes det noe troverdighet i at Bjarne Berntsen kunne bli fristet til å ta Ulf jobben kontra å starte opp hos Bryne?
Hadde vært synd på Bryne, men hadde jo skapt bra blest rundt Sandnes Ulf og potensielt noen skikkelig gode lokal oppgjør mellom Viking og Sandnes Ulf med dette ekstra krydderet.
Bjarne Berntsen trolig ferdig i Bryne
"– Jeg har veldig lyst på trenerjobben i Sandnes Ulf. Det er samtaler mellom klubbene for å se om dette kan løses, forteller Berntsen".

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

Bjarne kommer ikke til å ha en høy status i Bryne etter dette i hvert fall..

Rent Trav

Legg inn av Rent Trav »

]Bjarne Berntsen trolig ferdig i Bryne
"– Jeg har veldig lyst på trenerjobben i Sandnes Ulf. Det er samtaler mellom klubbene for å se om dette kan løses, forteller Berntsen".


Tidenes korteste arbeidstid som daglig leder i norsk fotball?
Startet vel 1. august….

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

– Vi forholder oss til at vi har en avtale med Bjarne Berntsen. Jeg skal ikke benekte at Sandnes Ulf viser interesse, men vårt syn er at vi har ansatt Bjarne. Han begynte 1. august og han har en bindende arbeidsavtale. Hvis noen vil rokke ved det, så må de gjerne ta kontakt med oss, sier Geir Pollestad er styreleder i Bryne FK.
– Hvor langt har dere kommet i forhandlingene med Sandnes Ulf?
– Per nå har vi ikke noen pågående forhandlinger med Sandnes Ulf.
https://www.jbl.no/bjarne-berntsen-trol ... 103-658739

Siden Bjarne Berntsen tydelig har sakt at han ønsker jobben i Ulf, så regner jeg med at samtalene begynner snart og at det ordner seg for han. Er lite vits å ha en daglig leder som ønsker seg bort.

obban

Legg inn av obban »

Soccermannen skrev: tor aug 05, 2021 1:30 pm Siden Bjarne Berntsen tydelig har sakt at han ønsker jobben i Ulf, så regner jeg med at samtalene begynner snart og at det ordner seg for han. Er lite vits å ha en daglig leder som ønsker seg bort.
Ja, Berntsen hadde nok ikke valgt å kommentere dette til pressen dersom han ikke hadde et veldig sterkt ønske om trenerjobben i Sandnes.
En løsning kan være at han sier opp i Bryne og først overtar trenerjobben fra neste sesong og at Bojan da fortsetter som hovedtrener i Sandnes ut denne sesongen.
Men det spørs om Bryne er tjent med en daglig leder som ønsker seg bort fra klubben.

alseboy

Legg inn av alseboy »

obban skrev: tor aug 05, 2021 2:46 pm
Soccermannen skrev: tor aug 05, 2021 1:30 pm Siden Bjarne Berntsen tydelig har sakt at han ønsker jobben i Ulf, så regner jeg med at samtalene begynner snart og at det ordner seg for han. Er lite vits å ha en daglig leder som ønsker seg bort.
Ja, Berntsen hadde nok ikke valgt å kommentere dette til pressen dersom han ikke hadde et veldig sterkt ønske om trenerjobben i Sandnes.
En løsning kan være at han sier opp i Bryne og først overtar trenerjobben fra neste sesong og at Bojan da fortsetter som hovedtrener i Sandnes ut denne sesongen.
Men det spørs om Bryne er tjent med en daglig leder som ønsker seg bort fra klubben.
Det er en umulig løsning. Først og fremst for Bryne, men også for oss. Det blir umulig å garantere noen en trenerjobb om et halvt år. Skulle Bojan & Co. vinne resten av årets kamper, så ville det blitt et folkekrav at han fikk fortsette.

Fordelen med å få inn BB er jo at det blir mer fart i lokaloppgjørene.
Men er redd at vi mister Bojan dersom han blir nedgradert.

obban

Legg inn av obban »

alseboy skrev: tor aug 05, 2021 5:42 pm
obban skrev: tor aug 05, 2021 2:46 pm
Soccermannen skrev: tor aug 05, 2021 1:30 pm Siden Bjarne Berntsen tydelig har sakt at han ønsker jobben i Ulf, så regner jeg med at samtalene begynner snart og at det ordner seg for han. Er lite vits å ha en daglig leder som ønsker seg bort.
Ja, Berntsen hadde nok ikke valgt å kommentere dette til pressen dersom han ikke hadde et veldig sterkt ønske om trenerjobben i Sandnes.
En løsning kan være at han sier opp i Bryne og først overtar trenerjobben fra neste sesong og at Bojan da fortsetter som hovedtrener i Sandnes ut denne sesongen.
Men det spørs om Bryne er tjent med en daglig leder som ønsker seg bort fra klubben.
Det er en umulig løsning. Først og fremst for Bryne, men også for oss. Det blir umulig å garantere noen en trenerjobb om et halvt år. Skulle Bojan & Co. vinne resten av årets kamper, så ville det blitt et folkekrav at han fikk fortsette.

Fordelen med å få inn BB er jo at det blir mer fart i lokaloppgjørene.
Men er redd at vi mister Bojan dersom han blir nedgradert.
Antar Berntsen har 3 måneder oppsigelse i Bryne (dersom han ikke nå har prøvetid?).
Du har nok rett i at oppsigelsestid ikke er noe verken Bryne, eller Sandnes kan leve med.
Da er det gjerne nå, eller aldri dersom Bjarne Berntsen skal ende opp i Sandnes.

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

Intervju med Bjarne Berntsen i podcasten "Store Stå". Han sa at han forventer at klubbene kommer til å bli enige, men han har ikke snakket med Ulf. Hvis klubbene ikke blir enige er han forberedt på å jobbe videre som daglig leder i Bryne, men han regner med at det skal gå.

alseboy

Legg inn av alseboy »

Soccermannen skrev: fre aug 06, 2021 11:51 am Intervju med Bjarne Berntsen i podcasten "Store Stå". Han sa at han forventer at klubbene kommer til å bli enige, men han har ikke snakket med Ulf. Hvis klubbene ikke blir enige er han forberedt på å jobbe videre som daglig leder i Bryne, men han regner med at det skal gå.
Ingenting nytt på 4 dager. Anser det som utenkelig at BB kan fortsette å fronte Bryne FK når han har gjort det kjent for hele verden at han egentlig kunne tenkt seg å gjøre noe helt annet.

Jobbes det muligens på å finne erstatter for BB i Bryne før man går offentlig?
Personlig hadde jeg ønske om Bojan som ny hovedtrener før BB kom på banen, så jeg gråter ikke om BB glipper. Samtidig er han naturligvis hjertelig velkommen.

alseboy

Legg inn av alseboy »

Da har RA akkurat meldt at Bjarne Berntsen har sagt opp sin stilling i Bryne FK.

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

Er vel 3 måneders oppsigelsestid, så da er han klar for Sandnes Ulf 1.desember hvis ikke de blir enige om en sum før det.

alseboy

Legg inn av alseboy »

Soccermannen skrev: man aug 09, 2021 1:03 pm Er vel 3 måneders oppsigelsestid, så da er han klar for Sandnes Ulf 1.desember hvis ikke de blir enige om en sum før det.
Jeg ser Sandnesposten skriver det. Skulle likt å se den avtalen. Daglige ledere går vanligvis på dagen, da de har av mange grunner ikke samme stillingsvernet som ordinære arbeidstakere. Og oppsigelsestid gjelder begge veier.

BB har ingenting å gjøre i Bryne FK som daglig leder etter at han har sagt opp stillingen sin for å gå til en konkurrent. Han kan ikke brukes til kontraktsforhandlinger, ei heller i diskusjoner om nye spillere.

Det kan være høyst menneskelig å ikke ønske å "legge til rette" for en aktør som har rotet det seriøst til for Bryne FK, men samtidig vil Bryne ha nada igjen for å gjøre seg vanskelige. De må ha 100% fokus på å finne en erstatter fortest mulig.

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

alseboy skrev: man aug 09, 2021 1:16 pm
Soccermannen skrev: man aug 09, 2021 1:03 pm Er vel 3 måneders oppsigelsestid, så da er han klar for Sandnes Ulf 1.desember hvis ikke de blir enige om en sum før det.
Jeg ser Sandnesposten skriver det. Skulle likt å se den avtalen. Daglige ledere går vanligvis på dagen, da de har av mange grunner ikke samme stillingsvernet som ordinære arbeidstakere. Og oppsigelsestid gjelder begge veier.

BB har ingenting å gjøre i Bryne FK som daglig leder etter at han har sagt opp stillingen sin for å gå til en konkurrent. Han kan ikke brukes til kontraktsforhandlinger, ei heller i diskusjoner om nye spillere.

Det kan være høyst menneskelig å ikke ønske å "legge til rette" for en aktør som har rotet det seriøst til for Bryne FK, men samtidig vil Bryne ha nada igjen for å gjøre seg vanskelige. De må ha 100% fokus på å finne en erstatter fortest mulig.
Ja, det kommer nok en løsning på dette ganske raskt i løpet av uka tipper jeg. Ingen er tjent med å ha en daglig leder som ikke ønsker å være der.

obban

Legg inn av obban »

Rent Trav skrev: tor aug 05, 2021 10:59 am Tidenes korteste arbeidstid som daglig leder i norsk fotball?
Startet vel 1. august….
Berntsen sa opp daglig leder jobben i Bryne kun 48 timer etter at han begynte, men han kan måtte bli i jobben til 1. desember.

Det er nok litt prinsipper ute å går for Geir Pollestad og Bryne i denne saken.
Bryne kan vel neppe ha mye nytte av en daglig leder under oppsigelse?

Sandnes Ulf har fått avslag fra Bryne på samtlige bud: – Vi kan fint vente til desember

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

obban skrev: tir aug 10, 2021 4:27 pm
Rent Trav skrev: tor aug 05, 2021 10:59 am Tidenes korteste arbeidstid som daglig leder i norsk fotball?
Startet vel 1. august….
Berntsen sa opp daglig leder jobben i Bryne kun 48 timer etter at han begynte, men han kan måtte bli i jobben til 1. desember.

Det er nok litt prinsipper ute å går for Geir Pollestad og Bryne i denne saken.
Bryne kan vel neppe ha mye nytte av en daglig leder under oppsigelse?

Sandnes Ulf har fått avslag fra Bryne på samtlige bud: – Vi kan fint vente til desember
Det blir nok som Tarjei Sel skrev i Jærbladet: mye hjemmekontor for Berntsen fremover. Bryne har klart seg uten daglig leder en stund nå siden Bjarne Berntesen måtte ha 6 uker ferie etter han signerte for Bryne. Og det er Roger Eskeland og tenerteamet som har ansvar for nye spillere og kontraktfornyelser. Geir Pollestad virket ikke veldig glad ut fra de intervjuene jeg har lest, så det er nok litt bitterhet nå ja.

obban

Legg inn av obban »

Da er det bekreftet at BB er klar som ny Sandnes trener:
Bjarne Berntsen bekreftet klar for Sandnes Ulf

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

obban skrev: tor aug 12, 2021 1:43 pm Da er det bekreftet at BB er klar som ny Sandnes trener:
Bjarne Berntsen bekreftet klar for Sandnes Ulf
Se det ja, blir spennendes å se hva som skjer nå, både med spillere inn/ut og hva Bojan finner på.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

Sandnes Ulf har solgt midtbanespilleren Adnan Hadzic til Fredrikstad FK.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»