Sandnes Ulf - Klubbtråd

Svar
obban

Re: Sandnes Ulf - Klubbtråd

Legg inn av obban »

4pLaY skrev: man okt 10, 2022 10:16 pm
alseboy skrev: man okt 10, 2022 10:10 pm
4pLaY skrev: man okt 10, 2022 8:39 pm

For meg er de det vanskeligste laget å tippe i Obos.
Typiske kommentarer fra tribunen når det går på tverke er jo klassikeren "de må begynne å blø for drakta!".

Men hadde det vært så enkelt, for det er noe man alltids kan piske inn i et lag. Det var lite å si på innsatsen i dag, som mange andre kamper. De løper, takler og går i dueller så godt de kan.

Problemet sånn jeg ser det er todelt: Noe veldig galt i den defensive organiseringen og løvtynn mentalitet (ja, jeg vet de har kommet tilbake en del ganger etter å ha ligget under). Men manglende vilje/evne til å utfordre en mot en, og de enkleste støttepasninger blir åpenbart uoverkommelig.

Vondt å se på. 2 poeng på hjemmebane tilsammen mot Stjørdals Blink, Skeid og Grorud...Hinsides!
Det kan også være Bjarne sin feil. Han er treneren og bestemmer hva de skal gjøre utpå der. Vi kjører kampen, så får vi 1:0 og plutselig slutter vi å angripe, var det planlagt at vi skulle få et mål og ta det roligere? det vet ikke vi. Det er ikke første gangen vi "roer ned" når vi leder.

Synes også de prøver på ting til tider, som de ikke har egenskapene til, som fører til balltap. Det blir enkelte ganger for mange triks når de kommer fremover.
Ja, jeg lurer også på hva som kan ha blitt sagt i garderoben.
1-1 til pause mot Grorud og samtlige på tribunen så at det de holdt på med ikke fungerte, allikevel starter de 2. omgang akkurat like håpløst.
Fryktelig trist at laget leverer som dette når det er mange tilskuere til stede. Elendig reklame!

alseboy

Legg inn av alseboy »

Siden det er grått og kjedelig rundt a-laget for tiden, er det desto hyggeliggere å se at jr-laget er klar for cupfinalen! Det etter å ha vært underdog mot både Viking, Lillestrøm og Strømsgodset i dag, og slåtte samtlige. I finalen venter enten Molde eller Grorud. Er det lov å håpe på sistnevnte og hjemmebane?

En fin gjeng lokale Sandnesgutter med litt innslag fra Bjerkreim spiller sin andre cupfinale på rad. I fjor ble det klart tap mot Tromsø på bortebane. Stort sett samme gjengen skal spille ny finale i år.

alseboy

Legg inn av alseboy »

Liten korreksjon:
Sandnes Ulf tapte semifinalen 3-0 mot Tromsø i fjor. Det er Sandnes Ulf jr. sin første cupfinale.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Har sett endel kamper med 2er laget i år og også flere av NM kampene. Er imponert over hvor langt de har kommet og gjort det i 3div, med mye av de samme spillerene. Regner med vi får Molde i finalen og de er nok hakket over de vi har truffet så langt.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Mens jeg først er i tråden. Neste år kunne jeg tenkt meg å sett Christian Johnsen som ny trener. Det skjer nok ikke, men det er lov å håpe.

Champis

Legg inn av Champis »

Hvordan vil dere rangere Sandnes Ulf sine fem beste spillere?

obban

Legg inn av obban »

alseboy skrev: ons okt 19, 2022 9:00 pm Siden det er grått og kjedelig rundt a-laget for tiden, er det desto hyggeliggere å se at jr-laget er klar for cupfinalen! Det etter å ha vært underdog mot både Viking, Lillestrøm og Strømsgodset i dag, og slåtte samtlige. I finalen venter enten Molde eller Grorud. Er det lov å håpe på sistnevnte og hjemmebane?

En fin gjeng lokale Sandnesgutter med litt innslag fra Bjerkreim spiller sin andre cupfinale på rad. I fjor ble det klart tap mot Tromsø på bortebane. Stort sett samme gjengen skal spille ny finale i år.
Ja, det var en opptur å se juniorkampen. De leverer virkelig!

obban

Legg inn av obban »

4pLaY skrev: ons okt 19, 2022 9:48 pm Mens jeg først er i tråden. Neste år kunne jeg tenkt meg å sett Christian Johnsen som ny trener. Det skjer nok ikke, men det er lov å håpe.
Det skjer nok neppe, men Berntsen er snart pensjonist og er ikke en trener for fremtiden.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Champis skrev: tor okt 20, 2022 1:31 am Hvordan vil dere rangere Sandnes Ulf sine fem beste spillere?
Det har vært så mye dårlig i år at det greier jeg ikke.

Champis

Legg inn av Champis »

4pLaY skrev: tor okt 20, 2022 9:57 am
Champis skrev: tor okt 20, 2022 1:31 am Hvordan vil dere rangere Sandnes Ulf sine fem beste spillere?
Det har vært så mye dårlig i år at det greier jeg ikke.

Hehe, skjønner. Har liksom ike fått ordentlig oversikt på det laget. Hvis jeg setter Hiim, Aanesland, Ramsland, Ringberg og Ekeland (ikke i rangert rekkefølge) som topp 5, er jeg langt unna da? Synes Aanesland har noe spennende, det samme med Ringberg. Er Ekeland god nok for et høyere nivå?

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Champis skrev: tor okt 20, 2022 11:17 am
4pLaY skrev: tor okt 20, 2022 9:57 am
Champis skrev: tor okt 20, 2022 1:31 am Hvordan vil dere rangere Sandnes Ulf sine fem beste spillere?
Det har vært så mye dårlig i år at det greier jeg ikke.

Hehe, skjønner. Har liksom ike fått ordentlig oversikt på det laget. Hvis jeg setter Hiim, Aanesland, Ramsland, Ringberg og Ekeland (ikke i rangert rekkefølge) som topp 5, er jeg langt unna da? Synes Aanesland har noe spennende, det samme med Ringberg. Er Ekeland god nok for et høyere nivå?
Jeg kan bifalle den lista dog ikke som SULF mann. Aanesland kanskje for få matcher i SULF til å nevnes? Men legger du til det i Raufoss er det innafor. Sødal honorable mention?

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Champis skrev: tor okt 20, 2022 11:17 am
4pLaY skrev: tor okt 20, 2022 9:57 am
Champis skrev: tor okt 20, 2022 1:31 am Hvordan vil dere rangere Sandnes Ulf sine fem beste spillere?
Det har vært så mye dårlig i år at det greier jeg ikke.

Hehe, skjønner. Har liksom ike fått ordentlig oversikt på det laget. Hvis jeg setter Hiim, Aanesland, Ramsland, Ringberg og Ekeland (ikke i rangert rekkefølge) som topp 5, er jeg langt unna da? Synes Aanesland har noe spennende, det samme med Ringberg. Er Ekeland god nok for et høyere nivå?
Flere av disse er bra på dette nivået eller har potensiale til å bli bra. Hiim og Ringberg kan bli veldig bra om de fortsetter å utvikle seg, Ringberg har dog vært skuffendes en stund nå, nesten siden han ikke ville forlenge kontrakten, er vel redd for å skade seg før han signerer for en bedre klubb.

Torbjørn Heggem burde nok vært på denne lista, han signerer vel også for en bedre klubb neste år. Horenus Tadesse hadde nok også vært på min liste, når han er i form. Lars Erik Södal kan bli veldig bra, men han er Viking sin eiendom.

Espen Berger er nok den som er mest jevnt over bra, på dette nivået, men han er ikke noe for fremtiden eller Eliteserieklubber. Skal vel ta en sesong til her før han nok reiser hjem til Trøndelag og sivil jobb.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Ringberg må legge av seg disse faktene/elendige kroppsspråket han har. Pratet med en som speider for ikke navngitt ES klubb og det legges merke til av de som ser fotball og de blir usikre på om han er verdt å bruke tid og penger på.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

stc887 skrev: tor okt 20, 2022 11:32 am Ringberg må legge av seg disse faktene/elendige kroppsspråket han har. Pratet med en som speider for ikke navngitt ES klubb og det legges merke til av de som ser fotball og de blir usikre på om han er verdt å bruke tid og penger på.
Har sett det selv, men nå er han neppe SULF spiller neste år så da slipper jeg å bry meg om han mer.

obban

Legg inn av obban »

stc887 skrev: tor okt 20, 2022 11:25 am
Champis skrev: tor okt 20, 2022 11:17 am
4pLaY skrev: tor okt 20, 2022 9:57 am

Det har vært så mye dårlig i år at det greier jeg ikke.

Hehe, skjønner. Har liksom ike fått ordentlig oversikt på det laget. Hvis jeg setter Hiim, Aanesland, Ramsland, Ringberg og Ekeland (ikke i rangert rekkefølge) som topp 5, er jeg langt unna da? Synes Aanesland har noe spennende, det samme med Ringberg. Er Ekeland god nok for et høyere nivå?
Jeg kan bifalle den lista dog ikke som SULF mann. Aanesland kanskje for få matcher i SULF til å nevnes? Men legger du til det i Raufoss er det innafor. Sødal honorable mention?
Jeg vil sette Ramsland, Ringberg, Tadesse, Heggem og Hiim på min liste.

Ekeland var bra på vårsesongen, men han har falt av i høst når lagets prestasjoner har sunket.
Berger er nok også i nærheten av en plass på lista.
Aanesland har dessverre ikke imponert for Sandnes Ulf så langt.
Sødal var bra i et par kamper, men presterer ikke stabilt bra på dette nivået enda.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Da blir det Molde vi skal møte i finalen i junior nm, ganske som forventa det. Må prøve å få denne kampen med meg.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Dere er jo med i kvalikk-kampen og har nytt stadion. ikke verst.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Big George skrev: tor okt 20, 2022 11:38 pm Dere er jo med i kvalikk-kampen og har nytt stadion. ikke verst.
Sesongen er over for min del, orker ikke bruke mer tid i år på et lag som er helt uten ryggrad når det gjelder, om og om igjen.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

4pLaY skrev: tor okt 20, 2022 11:44 pm
Big George skrev: tor okt 20, 2022 11:38 pm Dere er jo med i kvalikk-kampen og har nytt stadion. ikke verst.
Sesongen er over for min del, orker ikke bruke mer tid i år på et lag som er helt uten ryggrad når det gjelder, om og om igjen.
Dere får i det minste poeng i morgen.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

sexxes skrev: fre okt 21, 2022 3:20 pm
4pLaY skrev: tor okt 20, 2022 11:44 pm
Big George skrev: tor okt 20, 2022 11:38 pm Dere er jo med i kvalikk-kampen og har nytt stadion. ikke verst.
Sesongen er over for min del, orker ikke bruke mer tid i år på et lag som er helt uten ryggrad når det gjelder, om og om igjen.
Dere får i det minste poeng i morgen.
Mulig de karrer til seg 1 poeng, Stabæk trenger vel kun et for å rykke opp.

Fult mulig de enda klarer å klamre seg til 6 plassen også til slutt, men then what? Da kommer kun kamper dette laget ikke får til, viktige kamper som betyr noe. Jeg ser mot neste sesong og håper på bedre tider.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Molde og Sandnes Ulf slo Grorud og Strømsgodset i semifinalene i NM G19 Telenor Cup og møtes i finalen på Intility Arena 4. november.

6.plass på Obos-tabellen og pr i dag med i opprykks kvalifiseringen til Eliteserien
Finale i G 19
Nytt stadion

Syns ikke synd på dere. Med et innbyggertall på mer enn 70 000 er dere nok i Eliteserien igjen på et eller annet tidspunkt

obban

Legg inn av obban »

4pLaY skrev: tor okt 20, 2022 11:44 pm
Big George skrev: tor okt 20, 2022 11:38 pm Dere er jo med i kvalikk-kampen og har nytt stadion. ikke verst.
Sesongen er over for min del, orker ikke bruke mer tid i år på et lag som er helt uten ryggrad når det gjelder, om og om igjen.
Det utrolige er at dette gjentar seg sesong etter sesong uavhengig av spillermateriell, eller hvem som trener laget virker det som.
Forskjellen mellom topp og bunnivå er himmelhøy og det er helt umulig i bli klok på lagets prestasjoner.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

obban skrev: man okt 24, 2022 7:16 pm
4pLaY skrev: tor okt 20, 2022 11:44 pm
Big George skrev: tor okt 20, 2022 11:38 pm Dere er jo med i kvalikk-kampen og har nytt stadion. ikke verst.
Sesongen er over for min del, orker ikke bruke mer tid i år på et lag som er helt uten ryggrad når det gjelder, om og om igjen.
Det utrolige er at dette gjentar seg sesong etter sesong uavhengig av spillermateriell, eller hvem som trener laget virker det som.
Forskjellen mellom topp og bunnivå er himmelhøy og det er helt umulig i bli klok på lagets prestasjoner.
De får jo heller aldri ha en 11er over tid, det er for mange utskiftninger fra sesong til sesong.

Til neste år MÅ vi ha inn en mer solid keeper, slik Bjarne har holdt på i år med å bytte på de 2 vi har funker ikke om en skal opp og ingen av dem er gode nok per dags dato.

Flere andre posisjoner må såklart også forsterkes, men det nytter ikke om bakerste mann ikke er bra nok.

Så får en se å gi spillere de ønsker å beholde lengre kontrakter OG prøve å forlenge dem før de går inn i sitt siste kontrakts år.

alseboy

Legg inn av alseboy »

4pLaY skrev: man okt 24, 2022 7:24 pm

De får jo heller aldri ha en 11er over tid, det er for mange utskiftninger fra sesong til sesong.

Til neste år MÅ vi ha inn en mer solid keeper, slik Bjarne har holdt på i år med å bytte på de 2 vi har funker ikke om en skal opp og ingen av dem er gode nok per dags dato.

Flere andre posisjoner må så klart også forsterkes, men det nytter ikke om bakerste mann ikke er bra nok.

Så får en se å gi spillere de ønsker å beholde lengre kontrakter OG prøve å forlenge dem før de går inn i sitt siste kontrakts år.
I år synes jeg førsteelleveren har vært relativt stabil, uten at det synes å ha hjulpet særlig. At det har vært alt for store utskiftninger fra år til år er jeg helt enig i, og frykter det vil skje i år også. Problemet er jo like ofte som at de ikke presterer godt nok, at de har prestert ok, og lar seg lokke til storklubber som Sogndal, Fredrikstad og bunnlag i Superettan...

Og for å være ekstra grinete; hva er poenget med å bytte ut Aslak og Sander, når sannsynligheten er minst like stor for at et nytt keeperhåp fort vil falle ned i samme "tap og vinn med samme sinn" mentalitet? Aslak er på papiret mer enn god nok for å spille på et opprykkslag i Obos, og Sander har på sin side fått spille på U-20 landslaget. En annen ting er selvsagt også at vi overhodet ikke er i økonomisk posisjon til å hente og betale keeper som er åpenbart bedre.

leedsforalltid

Legg inn av leedsforalltid »

Sandnes Ulf arena sliter med økonomien sier aftenbladet og de trenger hjelp for å unngå skifteretten. Overtar kommunen anlegget?

https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/q11 ... alternativ

obban

Legg inn av obban »

En litt tam forestilling mor Kongsvinger avsluttet årets sesong.
Før sesongen så ville jeg sagt at en femteplass ville være absolutt godkjent, men jeg må allikevel si at jeg er litt skuffet ut fra hvordan laget har sett ut i år.
Berntsen har på ingen måte klart å få laget til å prestere på et stabilt nivå. Vi var like uforutsigbare og variable som i de foregående sesongene.
Laget så best ut frem mot sommeren, men har sett svakere og svakere ut utover høsten.
Det er heller ikke bra for interessen rundt laget når vi har så mange svake prestasjoner på hjemmebane som vi hadde denne sesongen.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

leedsforalltid skrev: ons okt 26, 2022 10:20 am Sandnes Ulf arena sliter med økonomien sier aftenbladet og de trenger hjelp for å unngå skifteretten. Overtar kommunen anlegget?

https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/q11 ... alternativ
Veldig trist om det skjer, en klubb med ambisjoner bør eie egen stadion.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

obban skrev: søn nov 06, 2022 3:18 pm En litt tam forestilling mor Kongsvinger avsluttet årets sesong.
Før sesongen så ville jeg sagt at en femteplass ville være absolutt godkjent, men jeg må allikevel si at jeg er litt skuffet ut fra hvordan laget har sett ut i år.
Berntsen har på ingen måte klart å få laget til å prestere på et stabilt nivå. Vi var like uforutsigbare og variable som i de foregående sesongene.
Laget så best ut frem mot sommeren, men har sett svakere og svakere ut utover høsten.
Det er heller ikke bra for interessen rundt laget når vi har så mange svake prestasjoner på hjemmebane som vi hadde denne sesongen.
Får ikke opp snittet på publikum med det de har servert denne sesongen. Jeg vil ha inn den tidligere Raufoss treneren, men det skjer jo ikke.

De må rydde opp i stallen og få inn spillere som blør for drakten, spillere som vil gå i krigen, spillere som Aksel Berget Skjølsvik. Vi trenger noen slike typer inn i laget nå.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

"Fem spillere på utgående kontrakt - tre av dem trolig tapt for Sandnes Ulf.

Noen er i tenkeboksen, mens andre har konkrete tilbud fra eliteserieklubber. Sandnes Ulf jobber nå for fullt med spillerlogistikken fram mot neste sesong. "

Får ikke lest men jeg regner med de 3 er Ekeland, Heggem og Ringberg.

obban

Legg inn av obban »

4pLaY skrev: lør nov 12, 2022 3:47 pm "Fem spillere på utgående kontrakt - tre av dem trolig tapt for Sandnes Ulf.

Noen er i tenkeboksen, mens andre har konkrete tilbud fra eliteserieklubber. Sandnes Ulf jobber nå for fullt med spillerlogistikken fram mot neste sesong. "

Får ikke lest men jeg regner med de 3 er Ekeland, Heggem og Ringberg.
Ja, det stemmer.
Ekeland, har visstnok tilbud fra flere eliteserieklubber.
Synes ikke Ekeland har sett ut som en elitespiller i høst.
Med litt bedre teknikk kunne han hatt langt flere mål denne sesongen, men det blir som regel litt "halvveis" når han kommer til avslutninger.

Ringberg og Heggheim har ikke konkrete tilbud fra eliteklubber, men begge ønsker å spille i eliteserien.
Ringberg sier at det ikke vil være krise om han ender med å bli værende i Sandnes.

Artan Memedov ønsker å fortsette i Sandnes Ulf.
Landu Landu ha de ikke fått noen kommentar fra.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»