Hva er egentlig galt med tildekkede kvinner?

Svar
Noen

Hva er egentlig galt med tildekkede kvinner?

Legg inn av Noen »

Menn slipper å bruke mye energi på fremmede kvinner, og kvinner slipper å bruke mye energi på fremmede menn. Det finnes kanskje andre og mer konstruktive ting å kanalisere energien inn på?

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Kanskje det kunne være en idè å innføre tildekking for alle menn også...i de forkvaklede landene som har denne unntaksregelen for kvinner?
I Afghanistan syns jeg forøvrig at de bør forby alle menn å drive med idrett, slik at det er likt for begge kjønn.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Noen skrev: tor sep 09, 2021 11:26 am Menn slipper å bruke mye energi på fremmede kvinner, og kvinner slipper å bruke mye energi på fremmede menn. Det finnes kanskje andre og mer konstruktive ting å kanalisere energien inn på?
Alle må få kle seg som de selv vil. Hvis kvinner av egen fri vilje velger å dekke seg til, må de få lov til det.

En helt annen sak er det, dersom de mot sin vilje blir presset og tvunget til å dekke seg til.

Men alle må vise ansiktet så de kan identifiseres.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Karatel skrev: tor sep 09, 2021 11:34 am Men alle må vise ansiktet så de kan identifiseres.
Bort med solbriller også da... og skyggeluer som sitter for lavt eller hatter med for bred brem... de med langt hår må ha hestehale eller annet som hindrer at ansiktet skjules .... og så videre

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Rainmaker skrev: tor sep 09, 2021 2:06 pm
Karatel skrev: tor sep 09, 2021 11:34 am Men alle må vise ansiktet så de kan identifiseres.
Bort med solbriller også da... og skyggeluer som sitter for lavt eller hatter med for bred brem... de med langt hår må ha hestehale eller annet som hindrer at ansiktet skjules .... og så videre
Ja. Og kvinner må forbys å tildekke ansiktet med skjegg.
Men jeg oppfatter trådstarten som litt ironisk.
Mullahene og resten av islamiststyret i Afghanistan har altså nedlagt forbud mot kvinneidrett, og de sender dermed bare et mannslag til Cricket-VM.
De har i utgangspunktet påmeldt et kvinnelag og ett mannelag, men sender nå kun mannelaget.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

fargeblind skrev: tor sep 09, 2021 2:09 pm
Rainmaker skrev: tor sep 09, 2021 2:06 pm
Karatel skrev: tor sep 09, 2021 11:34 am Men alle må vise ansiktet så de kan identifiseres.
Bort med solbriller også da... og skyggeluer som sitter for lavt eller hatter med for bred brem... de med langt hår må ha hestehale eller annet som hindrer at ansiktet skjules .... og så videre
Ja. Og kvinner må forbys å tildekke ansiktet med skjegg.
Men jeg oppfatter trådstarten som litt ironisk.
Mullahene og resten av islamiststyret i Afghanistan har altså nedlagt forbud mot kvinneidrett, og de sender dermed bare et mannslag til Cricket-VM.
De har i utgangspunktet påmeldt et kvinnelag og ett mannelag, men sender nå kun mannelaget.
Og det som er poenget er at selv om autoritære stater liker å innfører alskens regler for hvordan folk skal kle seg, så betyr ikke det at vi i vårt samfunn skal gå samme veien.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Rainmaker skrev: tor sep 09, 2021 2:06 pm
Karatel skrev: tor sep 09, 2021 11:34 am Men alle må vise ansiktet så de kan identifiseres.
Bort med solbriller også da... og skyggeluer som sitter for lavt eller hatter med for bred brem... de med langt hår må ha hestehale eller annet som hindrer at ansiktet skjules .... og så videre
De som har seg solbriller, skyggeluer, hatter ol. pleier vanligvis å ta av seg hodeplagget, når de blir bedt om det. De tar det i alle fall av, når det er noen som har myndighet til å kreve at de identifiserer seg.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Rainmaker skrev: tor sep 09, 2021 2:16 pm
fargeblind skrev: tor sep 09, 2021 2:09 pm
Rainmaker skrev: tor sep 09, 2021 2:06 pm

Bort med solbriller også da... og skyggeluer som sitter for lavt eller hatter med for bred brem... de med langt hår må ha hestehale eller annet som hindrer at ansiktet skjules .... og så videre
Ja. Og kvinner må forbys å tildekke ansiktet med skjegg.
Men jeg oppfatter trådstarten som litt ironisk.
Mullahene og resten av islamiststyret i Afghanistan har altså nedlagt forbud mot kvinneidrett, og de sender dermed bare et mannslag til Cricket-VM.
De har i utgangspunktet påmeldt et kvinnelag og ett mannelag, men sender nå kun mannelaget.
Og det som er poenget er at selv om autoritære stater liker å innfører alskens regler for hvordan folk skal kle seg, så betyr ikke det at vi i vårt samfunn skal gå samme veien.
Selvfølgelig skal vi ikke det. Og personlig legger ikke jeg meg bort i hva folk selv velger å bruke av klær.
Merk deg at jeg skriver hva de selv velger.

Pernille

Legg inn av Pernille »

Det største problemet her i landet (hva de gjør i sine egne land trenger ikke vi å bry oss om) er at det er ekstremt hemmende for integreringen. Folk som velger å dekke seg til fra topp til tå har i praksis meldt seg ut av samfunnet. Ikke kan de kommunisere normalt med andre mennesker, ikke kan de bevege seg fritt og ikke kan de få seg en anstendig jobb.

Det er kanskje en privatsak hva du velger å ha på deg, men det blir raskt en offentlig sak om tilstrekkelig mange nekter å bli integrerte borgere i landet de velger å flytte til.

Noen

Legg inn av Noen »

Men noen utskudd her og der skal det alltids være plass til.

Broren

Legg inn av Broren »

Noen skrev: tor sep 09, 2021 11:26 am Menn slipper å bruke mye energi på fremmede kvinner, og kvinner slipper å bruke mye energi på fremmede menn. Det finnes kanskje andre og mer konstruktive ting å kanalisere energien inn på?
Det er vel greit å få bevist at muslimske menn har så liten kontroll på seg sjøl at de må tvinge sine kvinner til å kle seg i drakter som skjuler absolutt hele den kvinnelige figuren for ikke å gå helt bananas og voldta dem uavlatelig.

Pernille

Legg inn av Pernille »

Det beste ville nok bare vært å forby dette tullet før det ble en større trend.

lund

Legg inn av lund »

Pernille skrev: tor sep 09, 2021 5:04 pm Det beste ville nok bare vært å forby dette tullet før det ble en større trend.
Klassisk. intoleranse for toleransens skyld.

Pernille

Legg inn av Pernille »

lund skrev: tor sep 09, 2021 5:06 pm
Pernille skrev: tor sep 09, 2021 5:04 pm Det beste ville nok bare vært å forby dette tullet før det ble en større trend.
Klassisk. intoleranse for toleransens skyld.
Å tolerere heldekkende plagg er misforstått toleranse. Flere land i Europa har vært gjennom den akkurat samme sutringen fra de "tolerante" og landet på at det ikke er i strid med hverken EMK eller det øvrige lovverket å forby denne type plagg. Hvilket de også allerede har gjort.

lund

Legg inn av lund »

Pernille skrev: tor sep 09, 2021 5:30 pm
lund skrev: tor sep 09, 2021 5:06 pm
Pernille skrev: tor sep 09, 2021 5:04 pm Det beste ville nok bare vært å forby dette tullet før det ble en større trend.
Klassisk. intoleranse for toleransens skyld.
Å tolerere heldekkende plagg er misforstått toleranse. Flere land i Europa har vært gjennom den akkurat samme sutringen fra de "tolerante" og landet på at det ikke er i strid med hverken EMK eller det øvrige lovverket å forby denne type plagg. Hvilket de også allerede har gjort.
Du må gjerne innbille deg selv det.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Pernille skrev: tor sep 09, 2021 5:04 pm Det beste ville nok bare vært å forby dette tullet før det ble en større trend.
Jeg tror ikke hijab og (gud forby) burka vil bli noen spesiell suksess som moteplagg her i Norge.
Men personlig misliker jeg forbudslinja. Hvem skal forby hva, og med hvilken rett?
Norge er et sekulært samfunn, og slik vil jeg at det skal forbli.
Dersom Norge forbyr klesplagg eller kun tillater at kirker er tillatt i landet, er vi jo like ille som islamistiske land som f. eks. forbyr kirker og kun tillater moskeer.
Her i Norge skal folk få kle seg som de vil, og prinsipper og rettferdighetssansen i mitt hode sier at det er godkjent med forsamlingshus av alle slag så lenge det er tillatt å ha bedehus og kirker.
Enten alle, eller ingen. Forbyr vi moskeer eller buddhist-templer, må vi også forby kirker.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Men alle må vise ansiktet så de kan identifiseres.
[/quote]

Da er det mye plagg som må forbys. Og hettegensere som er så populære da!

Pernille

Legg inn av Pernille »

lund skrev: tor sep 09, 2021 5:32 pm innbille
Det kjekke er at ingen trenger å innbille seg noe som helst her ettersom alt er utførlig gjengitt i domsavsigelsene. :)

Pernille

Legg inn av Pernille »

fargeblind skrev: tor sep 09, 2021 5:49 pm Jeg tror ikke hijab og (gud forby) burka vil bli noen spesiell suksess som moteplagg her i Norge.
Det trodde de heller ikke i Frankrike for 30 år siden men plutselig ble det ganske populært likevel.
fargeblind skrev: tor sep 09, 2021 5:49 pm Men personlig misliker jeg forbudslinja. Hvem skal forby hva, og med hvilken rett?
Norge er et sekulært samfunn, og slik vil jeg at det skal forbli.
Dersom Norge forbyr klesplagg eller kun tillater at kirker er tillatt i landet, er vi jo like ille som islamistiske land som f. eks. forbyr kirker og kun tillater moskeer.
Her i Norge skal folk få kle seg som de vil, og prinsipper og rettferdighetssansen i mitt hode sier at det er godkjent med forsamlingshus av alle slag så lenge det er tillatt å ha bedehus og kirker.
Enten alle, eller ingen. Forbyr vi moskeer eller buddhist-templer, må vi også forby kirker.
Nå er det altså kun snakk om kun å forby heldekkende plagg og ikke alt mulig annet i tillegg. Både Belgia og Frankrike forbød slike plagg i 2010 uten at dette har satt noen større demper for hverken muslimenes eller noen andre relgiøse gruppers personlige utfoldelse SVJV. Moskeene fortsatte å vokse opp som paddehatter, de kunne og kan be så mye de vil og halal-slakting er fremdeles lov (selv uten bedøvelse).

lund

Legg inn av lund »

Pernille skrev: tor sep 09, 2021 6:22 pm
lund skrev: tor sep 09, 2021 5:32 pm innbille
Det kjekke er at ingen trenger å innbille seg noe som helst her ettersom alt er utførlig gjengitt i domsavsigelsene. :)
Vel, først og fremst viser du jo her totalitære holdninger "i det godes tjeneste". I likhet med visse andre ironisk nok.

Pernille

Legg inn av Pernille »

lund skrev: tor sep 09, 2021 6:51 pm
Pernille skrev: tor sep 09, 2021 6:22 pm
lund skrev: tor sep 09, 2021 5:32 pm innbille
Det kjekke er at ingen trenger å innbille seg noe som helst her ettersom alt er utførlig gjengitt i domsavsigelsene. :)
Vel, først og fremst viser du jo her totalitære holdninger "i det godes tjeneste". I likhet med visse andre ironisk nok.
Det er få ting som er mer totalitært enn radikal islam så det tror de fleste lever helt greit med. Med visse unntak men det sier i grunn mest om deg.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

greyserpent skrev: tor sep 09, 2021 5:57 pm Men alle må vise ansiktet så de kan identifiseres.
Da er det mye plagg som må forbys. Og hettegensere som er så populære da!
[/quote]

Er det noen sammenheng mellom å forby klesplagg og å vise ansiktet for identifisering?

Du har på deg din hettegenser som skjuler ansiktet ditt. Når du blir bedt om å identifisere deg, drar du din hettegenser bort fra ansiktet og viser det fram.

Hvor er forbudet mot plagg og hva er problemet?

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Karatel skrev: tor sep 09, 2021 8:59 pm
greyserpent skrev: tor sep 09, 2021 5:57 pm Men alle må vise ansiktet så de kan identifiseres.
Da er det mye plagg som må forbys. Og hettegensere som er så populære da!
Er det noen sammenheng mellom å forby klesplagg og å vise ansiktet for identifisering?

Du har på deg din hettegenser som skjuler ansiktet ditt. Når du blir bedt om å identifisere deg, drar du din hettegenser bort fra ansiktet og viser det fram.

Hvor er forbudet mot plagg og hva er problemet?
[/quote]

Jeg har levd i 50+ år. Aldri en eneste gang har politiet bedt meg om å identifisere meg slik du insinuerer.

Noen

Legg inn av Noen »

Greit å vise frem trynet iblant

Edit: Unntatt på Fridiskusjon, selvfølgelig.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

greyserpent skrev: tor sep 09, 2021 9:01 pm
Karatel skrev: tor sep 09, 2021 8:59 pm
greyserpent skrev: tor sep 09, 2021 5:57 pm Men alle må vise ansiktet så de kan identifiseres.
Da er det mye plagg som må forbys. Og hettegensere som er så populære da!
Er det noen sammenheng mellom å forby klesplagg og å vise ansiktet for identifisering?

Du har på deg din hettegenser som skjuler ansiktet ditt. Når du blir bedt om å identifisere deg, drar du din hettegenser bort fra ansiktet og viser det fram.

Hvor er forbudet mot plagg og hva er problemet?
Jeg har levd i 50+ år. Aldri en eneste gang har politiet bedt meg om å identifisere meg slik du insinuerer.
[/quote]

Sa jeg noe om politiet? Har du aldri vært i passkontroll? Aldri hatt månedskort med bilde som du har vist fram for kontroll på buss, tog, T-bane? Aldri blitt bedt om å identifisere deg i banken? Nå er det snart stortingsvalg, kan du stemme uten å identifisere deg ved å vise fra bilde og ansikt? Er det ikke bilde på alle førerkort?

Har du i alle de årene du har levd aldri blitt bedt om å legitimere deg ned pass, førerkort, bankkort med et bilde som kan sammenlignes med det ansiktet du viser fram?

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Rainmaker skrev: tor sep 09, 2021 2:06 pm
Karatel skrev: tor sep 09, 2021 11:34 am Men alle må vise ansiktet så de kan identifiseres.
Bort med solbriller også da... og skyggeluer som sitter for lavt eller hatter med for bred brem... de med langt hår må ha hestehale eller annet som hindrer at ansiktet skjules .... og så videre
ØYYY! Jeg har både hatt og hestehale! (og skjegg) - Ikke mobb kaMMeraten din!

Mvh

BE

Fremsynt

Legg inn av Fremsynt »

Noen skrev: tor sep 09, 2021 11:26 am Menn slipper å bruke mye energi på fremmede kvinner, og kvinner slipper å bruke mye energi på fremmede menn. Det finnes kanskje andre og mer konstruktive ting å kanalisere energien inn på?
Jfr. overskriften: Hva er (var) egentlig galt med jødestjerne?

Gloriana

Legg inn av Gloriana »

Sikkert fornuftig at kvinner må dekke til hele seg siden enkelte menn ikke klarer å overstyre lem og impulser, det må være slitsomt.

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

Det som er galt, er når de blir tvunget til det av menn. I Norge bor vi ikke i en ørken, med veldig sterk sol, og sandstormer. Hvor slike klesplagg sikkert er mer passende. I går på norsk nyhets-tv, var der en reportasje fra et København badet i sommersol. Bak journalisten til høyre, kunne en se en solbrun kvinne iført stringtruse. Tør ikke si hva en kunne få øye på, om henne bøyde seg fremover. :-D Det jeg her vil frem til, er at ikke alle kvinneligheter har kropp og utseende til å kle av seg slik. Jeg bare filusoferer.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Det som er galt er vel tanken om at kvinner må eller bør dekke seg til for å ikke seksuelt opphisse menn. Sånn tankegang tilhører en ørken for 1000+ år siden.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Filosofi, religion og livssyn»