Hvilken serie har skuffet mest i forhold til hypen?

Svar
Trolljegeren

Re: Hvilken serie har skuffet mest i forhold til hypen?

Legg inn av Trolljegeren »

The Witcher. Og jeg er en person som liker fantasy.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Mia skrev: fre sep 17, 2021 1:02 pm
Synes den var helt grei i starten, men ble jo dårligere og dårligere. Nå har jeg begynt på sesong 4 og etter 5 episoder vurderer jeg å gi opp. Ikke akkurat morsomt.
De tre første sesongene av Arrested Development er 10/10 etter min mening og noe av det beste jeg har sett av komiserier. På høyde med Seinfeld på sitt beste. De to siste sesongene er det best å forbigå i stillhet.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

storpeder skrev: tor sep 16, 2021 4:14 pm
KongOlav2 skrev: tor sep 16, 2021 12:30 pm Sopranos. Det er et eller annet med italiensk mafia som ikke tiltaler meg, verken på film eller serier. Vet ikke helt hvorfor.
Vet ikke hvor mye du har sett av Sopranos, men er i utganspunktet enig om sjangeren, da jeg aldri har vært noen spesiell fan av de mest kjente filmene hvor amerikansk-italiensk mafia står i sentrum.

Sopranos står likevel veldig høyt hos meg. Kanskje det har med måten det ble gjort på, hvor en del egentlig er litt uavhengig av sjangeren. Mye svart humor, kontrasten mellom familielivet og «jobb», og ellers en slags følelse av at dette i hovesak kunne vært virkelig. Sistnevnte noe f.eks Breaking Bad ikke var i nærheten av, for å ta et annet eksempel.
Sopranos er noe mer enn en italiensk-amerikansk mafiaserie, ja. Den er jo genial i form av hvordan den viser frem hykleriet hva gjelder lover og regler og hvordan karakterene til stadighet møter seg selv i døra med et verdisyn som enten ikke følger opp helt selv eller som ikke er forenlig med den samtiden de lever. Glorifiseringen av det som er i gamlelandet får seg jo også en knekk eller to i løpet av serien.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Justice 97 skrev: man okt 11, 2021 6:32 pm Enkelt: Squid Game.
Glad vi begynte på serien før all hypen sto overalt.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Har pause fra SoMe, så fikk aldri med meg hypen til Squid Game, utenom det som står i avisene.

Glad jeg fant den gjennom å lese her på forumet, da får man fort et mer edruelig forhold til forventningene. Samme med hva La Casa De Papel har utviklet seg til å bli gjennom Netflix.

Corvus

Legg inn av Corvus »

kibby skrev: søn sep 12, 2021 10:05 pm The Handmaid's Tale.

En fantastisk 1. sesong (basert på boka). Da boken var slutt, og det måtte skrives nytt manusmateriale gikk det helt i stå. Sesong 2 og 3 er noe av det mest kjedelige jeg har sett på lang tid, med unntak av enkeltepisoder. Det ble til slutt så stillegående at jeg enda ikke har giddet å begynne på sesong 4...
Enig her. Første sesong var kanonbra, 2 sesong var ikke så verst. Nå var det vel 3 eller 4 sesong som kom i vår? Begynte å se litt men gud hjelpe meg hvor stillestående og urkjedelig.

Trehjulssykkel

Legg inn av Trehjulssykkel »

The Sopranos
Deadwood
Seinfelt
The Crown
S2 av The Wire
GoT og Westworld hvis vi snakker om eksisterende hype

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»