Stor tabbe og skrote AG3.

Svar
Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Re: Stor tabbe og skrote AG3.

Legg inn av greyserpent »

Ljot skrev: lør sep 11, 2021 2:46 pm
Jobs skrev: lør sep 11, 2021 1:54 pm Poenget her er at de skal beholde 7-62-55 mm ammo,og da hadde det vært greit og ha de beste AG3 i reserve, som sikker var 100 t stk om det ble krig.
Jeg forstår hvordan du tenker men jeg tror likevel forsvaret gjorde lurt i å legge AG3 bak seg som våpen for fotsoldater. Presisjonspotensialet er godt og det er enkelt i bruk. Men det er tungt og uhamslig å dra med seg som del av en moderne standardutrustning. Jeg er en habil skytter men AG3 ble jeg aldri noen venn av. HK416 har jeg skutt med noen få ganger og det er en snedden liten sak som man peker med - og så treffer den. En fotsoldat trenger ikke mer. Og til slutt blir spørsmålet hvor mye stål det er hensiktsmessig for forsvaret å samle på.

5,56x45 har mer enn nok kraft til fotsoldatens oppgaver. Man kan også bære med seg dobbelt så mye ammunisjon i samme vekt. Kaliberet 7,62x51 har forøvrig vært i forsvarets sortiment også etter at AG3 ble faset ut. MG3 er kamret i dette kaliberet, HK417 også. Så ildkraften i en 7,62x51 er tilgjengelig for forsvaret i de tilfellene de mener det trengs.

For de som lurer på disse kryptiske tallene: 7,62x51 forteller om et prosjektil tilpasset et løp som måler 7,62mm mellom bommene. Prosjektilet selv har en diameter på i overkant av 7,8mm og det er satt i en hylse med lengde 51mm. Patronens totallengde er i overkant av 70mm. Det var dagens lørdagsnerding.
Tyngden på ammunisjonen er det største ankepunktet, syns jeg.

Jobs
Innlegg: 456

Legg inn av Jobs »

FjodorDVD skrev: man mar 06, 2023 7:44 am Jeg har ikke helt klart for meg hva som skjer med AG3. Skal de skrotes? Omsmeltes eller resirkuleres går jo ut på ett. Kunne vel innsatt dem med fett og lagret dem på steder som er egnet til det. Så galt som utviklingen har gått det siste året virker ingenting utenkelig lengre. Måtte jeg mobilisere vil jeg helst ha ett AG3. Særlig om alternativet var ingenting eller Kragen til bestefar.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De er dessverre destruert .

Strider

Legg inn av Strider »

En annen ting. De MP5 politiet har klarer de å penetrere de beste skuddsikre vester man bruke i krig?
Er ikke MP5 samme kaliber som vanlig pistol?

Og ja har tenkt det samme ang ag3 og rekkevidde. Men m4 som er mindre i størrelse er vel omtrent like bra som ag3?

Jobs
Innlegg: 456

Legg inn av Jobs »

TylerDurdenNorway skrev: lør mar 11, 2023 9:03 pm En annen ting. De MP5 politiet har klarer de å penetrere de beste skuddsikre vester man bruke i krig?
Er ikke MP5 samme kaliber som vanlig pistol?

Og ja har tenkt det samme ang ag3 og rekkevidde. Men m4 som er mindre i størrelse er vel omtrent like bra som ag3?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
MP5 ER 9 MM som pistol ja,men de nye våpnene i forsvaret har kal 223 som er langt svakere og lettere prosjektil en 7,62 som er uvurdelig på lange hold som det kan bli i Norge.

Strider

Legg inn av Strider »

Jobs skrev: lør mar 11, 2023 9:09 pm
TylerDurdenNorway skrev: lør mar 11, 2023 9:03 pm En annen ting. De MP5 politiet har klarer de å penetrere de beste skuddsikre vester man bruke i krig?
Er ikke MP5 samme kaliber som vanlig pistol?

Og ja har tenkt det samme ang ag3 og rekkevidde. Men m4 som er mindre i størrelse er vel omtrent like bra som ag3?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
MP5 ER 9 MM som pistol ja,men de nye våpnene i forsvaret har kal 223 som er langt svakere og lettere prosjektil en 7,62 som er uvurdelig på lange hold som det kan bli i Norge.
Hvorfor har man ikke 5.56 Nato som standard ammunisjon? Trodde det var set man brukte og m4 rifle

Kan en mp5 penetrere de skuddsikre vesteme man bruker i krig?

Bantor
Innlegg: 1173

Legg inn av Bantor »

@TylerDurdenNorway En Mp5 klarer ikke å slå gjennom kroppspanser type tung skuddsikker vest med traumaplate osv.

Politiet har tilgang på våpen i 5,56x45mm, men i lite antall og det blir sjelden brukt.

Jobs
Innlegg: 456

Legg inn av Jobs »

TylerDurdenNorway skrev: lør mar 11, 2023 9:21 pm
Jobs skrev: lør mar 11, 2023 9:09 pm
TylerDurdenNorway skrev: lør mar 11, 2023 9:03 pm En annen ting. De MP5 politiet har klarer de å penetrere de beste skuddsikre vester man bruke i krig?
Er ikke MP5 samme kaliber som vanlig pistol?

Og ja har tenkt det samme ang ag3 og rekkevidde. Men m4 som er mindre i størrelse er vel omtrent like bra som ag3?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
MP5 ER 9 MM som pistol ja,men de nye våpnene i forsvaret har kal 223 som er langt svakere og lettere prosjektil en 7,62 som er uvurdelig på lange hold som det kan bli i Norge.
Hvorfor har man ikke 5.56 Nato som standard ammunisjon? Trodde det var set man brukte og m4 rifle

Kan en mp5 penetrere de skuddsikre vesteme man bruker i krig?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beklager feil av meg,jeg burde skrive 5,56 som standard Nato i dag som er det samme som 223 . Poenget er at de AG3 våpnene burde de hatt i reserve i det minste slik trusselen er i dag etter 2014. Har ingen anelse om MP5 penetrerer de skuddsikre vestene,men vil ikke tro at det er mulig.

https://no.wikipedia.org/wiki/5,56_%C3%97_45_mm_NATO

Strider

Legg inn av Strider »

Bantor skrev: lør mar 11, 2023 9:27 pm @TylerDurdenNorway En Mp5 klarer ikke å slå gjennom kroppspanser type tung skuddsikker vest med traumaplate osv.

Politiet har tilgang på våpen i 5,56x45mm, men i lite antall og det blir sjelden brukt.
Politiet kan da vel evt komme ut for et problem hvis en gang 5-6 personer er et sted med de beste skuddsikre vester og hjelmer og visir som kan tåle pistolkaliber rett i ansiktet vertfall et par skudd. Samt de benytter 5.56 ammo mot politiet

Blir litt GTA aktig scenario men litt naivt kanskje å kun ha MP5 i nærheten.
I USA har vel politiet AR 15 med 5.56 nato rounds tror jeg

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

Jobs skrev: lør mar 11, 2023 9:35 pm
TylerDurdenNorway skrev: lør mar 11, 2023 9:21 pm
Jobs skrev: lør mar 11, 2023 9:09 pm
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
MP5 ER 9 MM som pistol ja,men de nye våpnene i forsvaret har kal 223 som er langt svakere og lettere prosjektil en 7,62 som er uvurdelig på lange hold som det kan bli i Norge.
Hvorfor har man ikke 5.56 Nato som standard ammunisjon? Trodde det var set man brukte og m4 rifle

Kan en mp5 penetrere de skuddsikre vesteme man bruker i krig?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beklager feil av meg,jeg burde skrive 5,56 som standard Nato i dag som er det samme som 223 . Poenget er at de AG3 våpnene burde de hatt i reserve i det minste slik trusselen er i dag etter 2014. Har ingen anelse om MP5 penetrerer de skuddsikre vestene,men vil ikke tro at det er mulig.

https://no.wikipedia.org/wiki/5,56_%C3%97_45_mm_NATO
Eit problem med AG3 er at det er eit gammalt våpen Der dei fleste er utslitt etter mange års bruk. Og det var naturleg å skifte kaliber til 5,56 som har vore NATO sin standar ammunisjon i mange år. Men Norge har ikkje forlatt heilt 7,62 ammunisjonen, vi har i tillegg til HK416 har vi HK417 som brukar 7,62.
MP5 har ingen sjanse til å trenge igjennom ein "skuddsikker" vest, men forsvaret har tatt i bruk MP7 som brukar 4,6x30 ammunisjon. Denne har svært høg utgangshastigheit og kan trenge igjennom det aller meste av "skuddsikre" vestar og kroppspansring. Legg merke til at dette er eit enda mindre kaliber. MP7 er det nye personlege forsvarsvåpenet som erstatter både MP5 og Glock.

Jobs
Innlegg: 456

Legg inn av Jobs »

MRSA skrev: søn mar 12, 2023 12:54 pm
Jobs skrev: lør mar 11, 2023 9:35 pm
TylerDurdenNorway skrev: lør mar 11, 2023 9:21 pm
Hvorfor har man ikke 5.56 Nato som standard ammunisjon? Trodde det var set man brukte og m4 rifle

Kan en mp5 penetrere de skuddsikre vesteme man bruker i krig?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beklager feil av meg,jeg burde skrive 5,56 som standard Nato i dag som er det samme som 223 . Poenget er at de AG3 våpnene burde de hatt i reserve i det minste slik trusselen er i dag etter 2014. Har ingen anelse om MP5 penetrerer de skuddsikre vestene,men vil ikke tro at det er mulig.

https://no.wikipedia.org/wiki/5,56_%C3%97_45_mm_NATO
Eit problem med AG3 er at det er eit gammalt våpen Der dei fleste er utslitt etter mange års bruk. Og det var naturleg å skifte kaliber til 5,56 som har vore NATO sin standar ammunisjon i mange år. Men Norge har ikkje forlatt heilt 7,62 ammunisjonen, vi har i tillegg til HK416 har vi HK417 som brukar 7,62.
MP5 har ingen sjanse til å trenge igjennom ein "skuddsikker" vest, men forsvaret har tatt i bruk MP7 som brukar 4,6x30 ammunisjon. Denne har svært høg utgangshastigheit og kan trenge igjennom det aller meste av "skuddsikre" vestar og kroppspansring. Legg merke til at dette er eit enda mindre kaliber. MP7 er det nye personlege forsvarsvåpenet som erstatter både MP5 og Glock.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
AG3 hadde vært et meget godt resreve våpen for oss gamlinger som er vant til AG3 . Nå er vi i en situasjon der v har verken uniformer eller våpen til de som vil verve seg til strid om det blir krig. Det er en tragedie med et så langstrakt land som Norge. Tenk bare hva 200 tusen ekstra med våpen kunne ha utrettet i en krigsituasjon .Mye som kan skje nå om kina angriper Taiwan og USA blir opptatt i Asia.

StormEagle
Innlegg: 388

Legg inn av StormEagle »

AG3 er utslitt og utdatert for lenge siden og må selvsagt skiftes ut. Og artikkelen handler om en helt annen våpentype i form av et maskingevær som da er erstatning for MG3, ikke automatgeværet AG3.

Hva slags geværer infanteristene har er uansett av relativt liten betydning da vi ser fra Ukraina og andre konflikter at det er hovedsakelig artilleri som påfører fienden tap, ikke gevær.

Bantor
Innlegg: 1173

Legg inn av Bantor »

20 prosent av tapene til vestlige styrker i Irak- konflikten var påført av snikskyttere.

Irakiske opprørere som brukte standard infanteri taktikk, klarte i svært beskjeden grad å påføre vestlige styrker tap.

Veibombe var det som i størst grad påførte vestlige styrker tap.

Corvus

Legg inn av Corvus »

StormEagle skrev: søn mar 12, 2023 9:09 pm AG3 er utslitt og utdatert for lenge siden og må selvsagt skiftes ut. Og artikkelen handler om en helt annen våpentype i form av et maskingevær som da er erstatning for MG3, ikke automatgeværet AG3.

Hva slags geværer infanteristene har er uansett av relativt liten betydning da vi ser fra Ukraina og andre konflikter at det er hovedsakelig artilleri som påfører fienden tap, ikke gevær.
Utslitt er det slett ikke. Finnes masse bra AG-3er.
Om det skulle gå galt så er det hundretusener av voksne nordmenn som kan AG-3 ut og inn fra militær og HV. Stor tabbe å skrote dette våpenet.

FROG

Legg inn av FROG »

MRSA skrev: søn sep 12, 2021 5:02 pm AG3 er eit gammalt og utslitt våpen. Ein var nøyd til å skrote det før det begynte å gå gale.
Dette er bare tull, gamle våpen som er utslitt kan fases ut, nye kan produseres. De kan også modifiseres. Så det er ikke engang et argument. Om det er riktig eller feil beslutning er en annen sak.

FROG

Legg inn av FROG »

StormEagle skrev: søn mar 12, 2023 9:09 pm AG3 er utslitt og utdatert for lenge siden og må selvsagt skiftes ut. Og artikkelen handler om en helt annen våpentype i form av et maskingevær som da er erstatning for MG3, ikke automatgeværet AG3.

Hva slags geværer infanteristene har er uansett av relativt liten betydning da vi ser fra Ukraina og andre konflikter at det er hovedsakelig artilleri som påfører fienden tap, ikke gevær.
Kutt ut dette "utslitt" tullet ditt. Et våpen som brukes mye til trening og skifter bruker ofte vil måtte fases ut med visse intervaller uansett type.
AG3 var driftssikkert som bare pokker, hadde en enorm rekkevidde og var treffsikkert som bare fy, om det fikk sitt stell og hadde en kompetent bruker. Ja litt tungt var det faktisk. MG3 var jo et vanvittig våpen! Driftsikkert og en enorm skuddtakt. Fikk det litt stell og en kompetent bruker var det et mareritt for fienden å komme forbi. Plasser to slike på flankene som dekker en frontlinje! Og det er veldig få som kommer levende forbi en slik sperrelinje.
Kompliserte våpen på slagmarken er en hemsko når man ikke klarer å vedlikeholde og teknisk støtteapparat må være tilgjengelig.
Slike våpen som vi skriver om her? Omtrent som AK47, det tåler det aller meste i felt.

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

FROG skrev: man mar 13, 2023 2:29 pm
MRSA skrev: søn sep 12, 2021 5:02 pm AG3 er eit gammalt og utslitt våpen. Ein var nøyd til å skrote det før det begynte å gå gale.
Dette er bare tull, gamle våpen som er utslitt kan fases ut, nye kan produseres. De kan også modifiseres. Så det er ikke engang et argument. Om det er riktig eller feil beslutning er en annen sak.
Har du skutt med eit utslitt våpen? Har du opplevd at våpenet fyrer av etter du har sluppe avtrekker, har du opplevd at våpenet detter i frå kvarandre mens du skyter?

Ps HK 416 er eit enkelt våpen, treffsikkert og ein lære fort å bruke det. Mykje meir treffsikkert enn AG3.

Corvus

Legg inn av Corvus »

MRSA skrev: man mar 13, 2023 10:39 pm
FROG skrev: man mar 13, 2023 2:29 pm
MRSA skrev: søn sep 12, 2021 5:02 pm AG3 er eit gammalt og utslitt våpen. Ein var nøyd til å skrote det før det begynte å gå gale.
Dette er bare tull, gamle våpen som er utslitt kan fases ut, nye kan produseres. De kan også modifiseres. Så det er ikke engang et argument. Om det er riktig eller feil beslutning er en annen sak.
Har du skutt med eit utslitt våpen? Har du opplevd at våpenet fyrer av etter du har sluppe avtrekker, har du opplevd at våpenet detter i frå kvarandre mens du skyter?

Ps HK 416 er eit enkelt våpen, treffsikkert og ein lære fort å bruke det. Mykje meir treffsikkert enn AG3.
Har skutt enormt mye med AG-3. Deler sjekkes og byttes. Har hørt om enkeltepisoder hvor våpenet fyrer av når det ikke skal, svært sjelden. At våpenet "detter fra hverandre" mens du skyter har jeg aldri hørt om, bare tull. Hvilke deler er det du mener "detter fra hverandre"? Kan ikke se at det er mulig engang så godt som en AG er skrudd sammen.

StormEagle
Innlegg: 388

Legg inn av StormEagle »

FROG skrev: man mar 13, 2023 2:29 pm
MRSA skrev: søn sep 12, 2021 5:02 pm AG3 er eit gammalt og utslitt våpen. Ein var nøyd til å skrote det før det begynte å gå gale.
Dette er bare tull, gamle våpen som er utslitt kan fases ut, nye kan produseres. De kan også modifiseres. Så det er ikke engang et argument. Om det er riktig eller feil beslutning er en annen sak.
308 win som er den sivile versjonen av 7,62x51mm NATO regnes å ha et pipeliv på rundt 5000 skudd før det begynner å få dårligere presisjon. Hvor mange tusen skudd tror du den gjennomsnittlige AG3 hadde? Det var jo så ille at til og med delene i avtrekkermekanismen hadde blitt så slitt på en del AG3 at man hadde flere tilfeller hvor rifla bare tømte magasinet selv om man slapp opp avtrekkeren...

Det gir ingen mening å skulle skifte slitte piper, avtrekkerdeler, ol. og modifisere hauggamle utdaterte rifler. Det vil koste mer enn å kjøpe nye rifler og man ender opp med et fremdeles gammelt og utdatert design til slutt. AG3 er tungt, ikke modulært, ikke presist (pga ikke frittliggende pipe) og generelt sett utdatert våpen i et utdatert kaliber for moderne konflikter. Og mens man helt fint kan kontrollere en rifle i 5,56x45 mm NATO i flerskudd så er det nesten umulig for den gjennomsnittelige soldat med en rifle i 7,62x51 mm NATO. Dette kaliberet er bare brukbart i halvauto i lette infanteri rifler. For å ikke snakke om en av hovedgrunnene til at man gikk til et mindre kaliber som var at man får med seg over dobbelt så mye ammo for samme vekt per soldat.

FROG

Legg inn av FROG »

MRSA skrev: man mar 13, 2023 10:39 pm
FROG skrev: man mar 13, 2023 2:29 pm
MRSA skrev: søn sep 12, 2021 5:02 pm AG3 er eit gammalt og utslitt våpen. Ein var nøyd til å skrote det før det begynte å gå gale.
Dette er bare tull, gamle våpen som er utslitt kan fases ut, nye kan produseres. De kan også modifiseres. Så det er ikke engang et argument. Om det er riktig eller feil beslutning er en annen sak.
Har du skutt med eit utslitt våpen? Har du opplevd at våpenet fyrer av etter du har sluppe avtrekker, har du opplevd at våpenet detter i frå kvarandre mens du skyter?

Ps HK 416 er eit enkelt våpen, treffsikkert og ein lære fort å bruke det. Mykje meir treffsikkert enn AG3.

Om jeg har :) Det var standard våpen i forsvaret både i førstegangstjenesten og i utlandsoperasjoner som jeg var med i den gang. Et meget godt våpen. Ikke noe våpen er bra om det er "utslitt" og ikke tatt vare på. Utgangshastighet på prosjektil, rekkevidde og kvalitet på våpenet har alt å si på "treffsikkerheten" og "treffsikkerheten" er avhengig av formålet. AG3 oppfylte de fleste kriterier der. Litt tungt ja, men det gav også mange fordeler. Ikke all strid foregår innenfor 100 meter! AG3 kunne jeg plukke fra hverandre og sette sammen i blinde på meget kort tid. Når jeg hadde brukt det, gikk jeg alltid over våpenet ved første anledning og pusset det. Det var min beste venn i flere år :)
Hørte aldri om noe funksjonssvikter som du her forteller om. Klar at en del våpen i førstegangstjenesten som rullerte rundt kull eller kull var dårlig ivaretatt. Det gikk jo utover presisjonen til slutt. Nekter å tro at at noen annen våpentype kan forhindre at det blir dårligere om man ikke tar vare på våpenet.

Jobs
Innlegg: 456

Legg inn av Jobs »

Det er nå krise at de ikke forstår at vi må snares bestille minst 200 tusen håndvåpen,vi hadde over 250 tusen AG3 og nå har vi ca 22 tusen HK416 .Det er totalt galskap ,med en verden som er på randen av den tredje verdenskrig. Begynner virkelig og lure på om de sover hele gjengen .

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2023/09/03/195946004/tidligere-forsvarssjef-sverre-diesen-ber-om-mer-droner-og-langtrekkende-vapen

StormEagle
Innlegg: 388

Legg inn av StormEagle »

FROG skrev: Det var min beste venn i flere år :)
Høres ut som at du først og fremst hadde et sosialt problem da.

perchri
Innlegg: 659

Legg inn av perchri »

Jobs skrev: lør sep 11, 2021 1:49 pm
Someone skrev: lør sep 11, 2021 1:44 pm AG-3 var jo relativ gammeldags da den ble byttet ut

Og jeg skjønner heller ikke helt relevansen her, da disse overhodet ikke har samme bruksområde. Men det er kanskje MG-3 du tenker på?
AG3 var fullt brukbar og når de nå går tilbake til samme kal burde de beholdt de beste AG3 som sikkert var over 100 tusen,de skrotet 200 tusen om jeg ikke husker feil.Glimrende våpen som kunne ta ut fi på 500 m om en hadde trening.
Å skrote våpen, en å ta vare på dem,er Ola Dunks adferd. De kunne garantert brukes....en kule er en kule uansett hvor nytt eller gammelt våpenet er. AG3,en var et greit våpen. Nå vil det vel bli slik i en krig.....5 mann på et våpen...garrantere underskudd når tiden kommer.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Jobs skrev: lør sep 11, 2021 1:31 pm Nå har de bestilt nye maskingevær i kal 7-62-mm/51.Dette måtte bare komme da 223 blir for dårlig på lange hold .Da burde de beholdt de beste AG3 videre til oss gammle som ville melde oss til tjeneste om det ble krig. https://www.tu.no/artikler/nye-maskingevaer-leveres-i-ar-na-skal-fotfolket-tilbake-til-kaliber-7-62-mm/513261?utm_source=newsletter-tudaily&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter-2021-09-11
Et velment innspill: I trådtittelen skal det brukes infinitivsmerket "å", og ikke konjunksjonen "og".

Et velment innspill til: adjektivet "gammel" skal i flertallsbøyning skrives med kun én "m" - nemlig "gamle".

Bortsett fra det anbefaler jeg å ligge unna om det blir krig. Sikter du like godt med AG3 som med rettskrivinga, er det usikkert om du vil bli til noen hjelp. Da er det nok tryggere for deg å holde deg til den gamle dama i Valdres.

Mvh

BE

StormEagle
Innlegg: 388

Legg inn av StormEagle »

Bilde

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

StormEagle skrev: ons sep 06, 2023 12:35 am Bilde
*glise*

Mvh

BE

Fløfføy
Innlegg: 35

Legg inn av Fløfføy »

AG3 er utgått på dato. De ny våpna har mye bedre presisjon.

Jobs
Innlegg: 456

Legg inn av Jobs »

Spennende og se hva det kommer ut av dette,de må i det minste kjøpe minst 250 tusen håndvåpen. Hadde vi beholdt AG3 så hadde vi vert mye mer rustet en vi er nå.

https://www.dagbladet.no/nyheter/nordis ... s/80945510

Jobs
Innlegg: 456

Legg inn av Jobs »

Nå håper å ber jeg virkelig at de forstår alvoret. Og det verste av alt trump ligger an til og vinne.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verde ... -sikkerhet

Nostradamus profeti om noen år.

79 Norge, Britannia, Dacien skal av neven hos de forente brødrene lide nok: Romas overhode til og med har gallisk blod - hærene slås tilbake til sin skog.

perchri
Innlegg: 659

Legg inn av perchri »

MRSA skrev: søn sep 12, 2021 5:02 pm AG3 er eit gammalt og utslitt våpen. Ein var nøyd til å skrote det før det begynte å gå gale.
..du mener kula snur i løpet..?

perchri
Innlegg: 659

Legg inn av perchri »

Jobs skrev: tir mar 08, 2022 4:30 pm Vi mangler våpen ? Kan virkelig sette spørsmål om de vet hva de driver med.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0 ... ammunisjon
..atter en gang...hvor mange ganger...vet jeg ikke....men skaff heller et hvitt flagg til folk.....samt en flaske god Vodka........Ola Dunk får ikke dette i havn...like lite som allt annet. Vi har rett ut ikke politikere som matcher situasjonen vi er i.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»