Lag å følge 2021-22

Svar
Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Lag å følge 2021-22

Legg inn av Jolla »

Sikkert noen som har plukket opp at jeg har et øye til et par lag i de store ligaene. Dette er (etter min mening) lagene å følge litt ekstra med på hvis du leter etter kamp:

Bundesliga:
Bayer Leverkusen - Leverkusen har et imponerende ungt lag som jeg tror at vil nå langt i år. Jeg holder dem som det tredje sterkeste laget i BL etter Bayern og RB Leipzig. Det skal sies at det er vanskelig å plassere RB Leipzig, siden Jesse March er et uskrevet blad i tysk fotball.

Ligue 1:
OGC Nice - Nice har plukket opp Cristophe Galtier, og dermed skaffet seg det jeg ser på som hovedingrediensen til at Lille vant ligaen forrige sesong. Jeg spår en gjennomsbruddsesong for Amine Gouiri som kanskje leder til landslagsdebut. Dante og Todibo opererer på samme måte som Fonte og Botman gjorde for Lille forrige sesong.

La Liga:
Real Mallorca - Sol, Fer Niño, Takefusa Kubo og Kang-In Lee. Trenger du noe mer? Sølvreven Salva Sevilla er der også. Bare SE på Fer Niño og Kubo, så forstår du hvor jeg vil hen.

Premier League:
Brighton & Hove Albion - Her tar jeg ikke å skifter. Det som var go-to laget mitt i PL forrige sesong er go-to laget mitt denne sesongen også. De har Graham Potter på trenerbenken. De har Marc Cucurella langs venstrekanten. De har Neal Maupay som bommer på 100% sjanser på topp. De har Robert Sánchez som ligger og spreller i nettet. Hva er det å ikke like?!

Serie A:
Her har jeg enda ikke bestemt meg helt. Mourinho sitt Roma er en het kandidat i sesonginnledningen. Jeg har lyst til å ha troen på Gotti, Molina og Deulofeu i Udinese. For tidlig å si.


Jeg kommer til å prøve å kjøre noen oppdateringer på disse lagene utover sesongen.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Brighton er gøy.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Deulofeu i Udinese altså, det hadde jeg ikke fått med meg. Superfrustrerende spiller. Massivt potensiale, sviktende evne til å få det ut.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Everenga skrev: lør sep 11, 2021 7:56 pm Deulofeu i Udinese altså, det hadde jeg ikke fått med meg. Superfrustrerende spiller. Massivt potensiale, sviktende evne til å få det ut.

Apropos uforløst massivt potensialet, sykt å se at Bojan har bikket 31 år og roter borte i Nord-Amerika.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Feyenoord. Aursnes, Holmgren Pedersen og Reiss Nelsson(utlånt fra Arsenal).

De spiller UEFA Conference League kamp tirsdag. Det er nok derfor deres seriekamp ikke spilles i helgen. Den kunne vel vært flyttet til idag? Merkelig.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Leverkusen, Marseille og så skulle jeg gjerne sett litt av både Roma og Inter, men mulighetene er litt labre i år.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Özil med nytt mål for Fenerbahce

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Nå blir tråden din kuppet, Jolla.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Hei hvor det går!

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Brighton på delt 3. plass.
Bayer Leverkusen på delt 1. plass.
Nice på delt 3. plass (med én kamp mindre spilt.)
Mallorca har falt litt sammen etter en god sesongstart, men Fer Niño er det fremdeles koselig å se spille fotball, og for å være helt ærlig så er det et annet spansk lag jeg bryr meg mer om når det spesifikt kommer til å komme høyest mulig på tabellen. Mallorca ble ikke akkurat valgt fordi jeg tenkte at de skulle utfordre for CL-plass.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Med godeste Xabi Alonso inn som sjef i Leverkusen må jo de bli artige å følge i år.

En del unge i troppen som kan være spennende å følge det neste året også.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Jolla skrev: lør sep 11, 2021 4:45 pm Premier League:
Brighton & Hove Albion - De har Graham Potter på trenerbenken. De har Marc Cucurella langs venstrekanten.
Not anymore! 😀

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Chromeback skrev: ons okt 05, 2022 10:56 pm Med godeste Xabi Alonso inn som sjef i Leverkusen må jo de bli artige å følge i år.

En del unge i troppen som kan være spennende å følge det neste året også.
Jeg var aldri veldig fan av Gerard Seoane, men det er for tidlig for meg å vite om Xabi Alonso vil være særlig mye bedre.

Bayer Leverkusen er fortsatt et lag jeg følger i Tyskland, ettersom at spillerstallen er veldig kul, og Simon Rolfes og Tim Steidten har gjort en god jobb på rekrutteringsfronten.

Ellers så er jo Mainz også interessante grunnet Bo Svensson.

I Ligue 1 så er laget jeg har sett flest kamper av denne sesongen PSG, nå som de har Galtier, samt Messi og Neymar i lekehumør.

I La Liga så ble Mallorca til slutt en nedtur. Denne sesongen så holder jeg et øye til Almería, som har noen kule, unge talenter. Litt drit at Umar Sadiq dro til Real Sociedad for å dekke tapet av Isak. Men fortsatt er det en rekke spillere som Ramazani, Samú Costa, El Bilal Touré, og sist - men slett ikke minst - Kaiky, som spiller for klubben.

I Premier League så var det Brighton jeg fulgte atter et år, men nå blir det vel Chelsea (og Arsenal).

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»