Tippeligaspill

Svar
GoingKronos

Re: Tippeligaspill

Legg inn av GoingKronos »

Fem kamper å bryne oss på i dag, og det er jo et par interessante oppgjør.

Viking har hatt en fantastisk start på høstsesongen, og er plutselig blitt mer stabil i prestasjonene. Og det er ikke på grunn av lett program, Stavanger-laget har slått Kristiansund, Molde og Rosenborg på de fem høstkampene i tillegg til seier over Stabæk og poeng borte mot Vålerenga. Akkurat nå fremstår de som undervurdert, og om de får orden på keeper-plassen så står de ikke tilbake for noen. Så får vi se om de klarer å holde på stabiliteten, men som underdog hjemme mot et Glimt som har midtukekamp i beina og som ikke spillemessig har slått gnister i det siste er de et autobet. Og for meg er det rundens beste spill. Jeg velger meg varianten med pengene tilbake ved uavgjort, jeg syns det er mer fornuftig å ta den ekstra oddsen over forsikring med et knepent tap.

Molde har slitt borte i det siste, må faktisk tilbake til seieren over Glimt i Bodø i juni for sist borteseier. Så de er under noe press i gullkampen, men de har i det minste ikke kollapset helt som Vålerenga har gjort i høst. Vålerenga har kun vunnet 1 av 3 kamper i år, og det har de klart mot svak motstand (Stabæk, Sarpsborg og Sandefjord), så det meste tyder på at det blir nok en tøff kveld for Fagermo. Både DNB og -0,25 er gode varianter.

Ellers ingen spesielle verdispill i min bok. Kveldskampen fra Tromsø kan bli interessant, i utgangspunktet så bør det bli underholdende, men det at det er bunnkamp gjør at det kanskje kan bli mer tilkneppet enn forventet. Så jeg står over spill der.

Hovedspill:

Viking - Bodø/Glimt, hjemmeseier (DNB) - 2,17 Pinnacle

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Sogndal gir halvgevinst, de ledet 2-0 og det så veldig bra ut - så gir de bort et straffespark rett før pause. 2.omgangen blir en stillingskrig, der Sogndal ikke klarer å bruke sjansene sine. Ellers var det kaldt, KFUM gjorde plutselig en fryktelig svak kamp mot Raufoss før de begikk en cupbombe med å slå Kristiansund. Timingen sitter ikke helt i Obos for å si det slik. Humøret ble ikke bedre av å velge feil variant i Ranheim-kampen. Bare å komme seg opp på eselet igjen.

Obos-ligaen

Status 2021

Spill: 19

Innsats: 190

Gevinst: 145,9

TBP: 76,8

Status OBOS Totalt:

Spill: 49

Innsats: 490

Gevinst: 526,95

TBP: 107,5

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Med denne runden så runder vi 2/3 og vi har da innspurten igjen. Syns det er en vrien runde med mange klare favoritter på hjemmebane som ikke er attraktiv til den oddsen som tilbys.

Mange av lagene hadde cupkamp i midtuka, og noen fikk sågar 120 minutter i beina (Aafk, Grorud og Ranheim). Et lag som slapp å slite seg ut i cupen var Ull/Kisa og de har sikkert hatt godt av en treningsuke etter en tung periode. Nå møter de et Raufoss som har fått en fin opptur de siste kampene og det smaker selvsagt ekstra godt å slå HamKam i cupen. Dog syns jeg ikke de skal være favoritt på bortebane uansett motstand, og kvalitetsmessig så holder jeg Kisa hakket over Raufoss - selv om bortelaget nok har det høyeste toppnivået. Så jeg går på hjemmeseier med pengene tilbake ved uavgjort her. Og det får bli rundens hovedspill.

Ranheim med 120 minutter i beina og tap i straffekonk, og i sist runde så slet de voldsomt mot Stjørdals/Blink. De er igjen alt for stor favoritt, Åsane ble skolert av topplagene i et par kamper - men nå er det mer overkommelig motstand, og jeg går på bergenserne her som viste mot Sogndal at de fortsatt kan bite fra seg. Jeg velger meg linja som nå er på +1,25.

Hovedspill:

Ull/Kisa - Raufoss, hjemmeseier (DNB) - 2,12 Pinnacle

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Viking trives nok best når forventningene til dem er lave og de kan slå fra underlege, for en tidlig ledelse mot Glimt gjorde de bare defensive både taktisk og mentalt. Så det var ingenting å si på at Glimt tok tre poeng. Det er jevnt i toppen, men ikke bare leder Glimt serien nå - de fremstår som det mest stabile laget og for meg er de klar favoritt til å forsvare seriegullet nå. Det hadde jeg ikke trodd før sesongen.

Molde skuffet mot Vålerenga, et poeng i seg selv er vel greit nok - men med nivået på Oslo-laget for tiden så burde de vunnet. De var vel nærmest seieren, men syns ikke det er noe å si på resultatet. Rosenborg med sterk seier mot et Sarpsborg lag som sliter, de rykker neppe ned - men om Tromsø og Brann fortsetter sin fine utvikling så er kvalik et mulig utfall.

Status 2021:

Spill: 19

Innsats: 190

Gevinst: 253,25

TBP: 133,3

Status Totalt:


Spill: 289

Innsats: 2890

Gevinst: 3285,25

TBP: 113,7

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

En dag med mange store hjemmefavoritter som samtlige har blitt spilt ned i løpet av uka. Det er forståelig, for det er fins godt med argumenter mot underdogene.

På twitter kom jeg med forslag til over 2,5 mål mellom LSK og TIL, og det gikk veien til slutt uten at det var noe fyrverkeri av et spill. Overlag syns jeg det her er en av de rundene det er vanskeligst å finne verdispill siden kampene fremstår ganske opplagte. Unntaket er Brann som blir overraskende stor favoritt på hjemmebane, oddsen reflekterer på ingen måte et bunnlag som møter et topplag - så oddsmarkedet ser nok verken på Brann som et bunnlag eller Kristiansund som et topplag. KBK har bare to kamper på gress i år, og de har til gode å score. Mot Haugesund var de helt fryktelige og tapte 3-0, på Lerkendal var de gode og hadde fortjent å få noe ut av kampen som endte med tap 1-0. Brann er i bedring, balansen i laget er blitt bedre. Men det er likevel en mulig overreaksjon å gjøre de til såpass klare favoritter. Jeg går for borteseier med ahc +0,25.

Oddsmarkedet forventer mye mål som er naturlig når store favoritter på hjemmebane, jeg er litt fristet av under 3,5 mål i Bodø. Glimt har 6 av 10 hjemmekamper under 3,5 mål, Vålerenga har 6 av 9 under borte. Glimt har en nøkkelkamp i Europa-cupen på torsdag og laget har blitt mer kyniske i år enn de var i fjor da det bare var tut og kjør. Helt i randsonen til verdi, kanskje man kan få nærmere 2 i odds frem mot kampstart.

Hovedspill:

Brann - Kristiansund, borteseier ahc+0,25 - 1,93 Pinnacle

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Ble en ny fryktelig kamp av Ull/Kisa, kommer under helt fra start og da viser de seg som et lag uten selvtillit. Har på noen uker gått fra å kjempe om opprykk via playoff til å stå i fare for å rykke ned, det har man OBOS. Uansett dårlig vurdering, og det å prøve å fange fallende kniver er vondt, og det burde jeg være smart nok til å vite etter over 20 år.

Skulle heller valgt Åsane, som helt fortjent fikk med seg poeng fra Ranheim selv om de havnet under 2-0. Trønderne er rett og slett veldig vanskelig å stole på.

Obos-ligaen

Status 2021

Spill: 20

Innsats: 200

Gevinst: 145,9

TBP: 73

Status OBOS Totalt:

Spill: 50

Innsats: 500

Gevinst: 526,95

TBP: 105,4

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Dette tette kampprogrammet i Obos fortsetter, og det er nok en stor fordel å være i medgang siden det er lite tid til å både trene og nullstille mentalt.

For Sogndal har sjansen til direkte opprykk forsvunnet, og det som bør bekymre enda mer er at de er stabile i tette kamper uansett motstand. Nå er sjansene gode for playoff fortsatt, men de fremstår generelt overvurdert om dagen. Åsane er plassert midt på tabellen, de kan dermed fortsatt både havne i kvalikk for opp og nedrykk alt etter hvordan de presterer i høst. Og det er klar bedring, det snudde kanskje nettopp når de møtte Sogndal i cupen for en uke siden og vant helt fortjent 2-0. Nå skal vi ikke legge alt for mye vekt på den kampen siden Sogndal var veldig redusert til den kampen. Men uansett er det jo litt bra å ta med seg inn her for bergenserne. Hjemme/Uavgjort blir løsningen her og rundens hovedspill.

Fredrikstad kjørte over Start, og virker å ha funnet formen fra i vår igjen - og det at de scorer så mye mål gjør at jeg syns det er interessant å spille de mot et Stjørdals/Blink som bare snitter rett over et scoret mål per hjemmekamp. Jeg tror ikke de klarer å snøre igjen sekken og da blir det vanskelig. Borteseier.

Det blir spillene, mulig litt verdi på KFUM, men jeg har truffet mildt sagt dårlig på Oslo-laget og jeg har respekt for Strømmen sin evne til å gjøre kamper jevne. Og Ranheim som klar favoritt er jo alltid interessant å spekulere mot, men jeg hadde faktisk forventet meg enda litt lavere odds mot et Grorud-lag som har tapt 11 av de 12 siste kampene. Det var det med fallende kniv igjen...

Hovedspill:

Åsane - Sogndal, Hjemme/Uavgjort - 1,91 Pinnacle

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Åsane leverer varene i sin nye storstue, og det var en veldig trygg prestasjon - etter at de tok ledelsen på lekent Åsanevis så hadde de god kontroll mot et tamt Sogndal-lag.

Fredrikstad-kampen ble spesiell, sjansefattig 1.omgang og så går det galt rett ut av blokkene i 2.omgang med først mål mot og så rødt kort rett etterpå. Da var det ikke mer å si om den kampen. Det er fryktelig jevnt og mange lag som kan havne på nedrykkskvalikk, og skulle Grorud vinne et par kamper så kan det også bli dramatisk rundt direkte nedrykk.

Obos-ligaen

Status 2021

Spill: 21

Innsats: 210

Gevinst: 165

TBP: 78,6

Status OBOS Totalt:

Spill: 51

Innsats: 510

Gevinst: 546,05

TBP: 107,1

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Interessant runde i dag lørdag, og så får vi en fin toppkamp i Obos-ligaen i morgen.

Øynene falt med en gang på Sogndal - Jerv der laget fra saftbygde blir store favoritter mot et lag som prestert ganske klart bedre enn dem gjennom hele sesongen. Og jeg syns jo Sogndal er i en negativ utvikling, de er blitt stabile på det jevne. Jerv på sin side viser at de ikke er noen bløff, selv om det ble tap på Hamar så var de fryktelig nære å slå Aalesund i midtuka. Minuset med spillet er at Furtado er ute med karantene, men til den oddsen vi får her så er ikke det noe større bekymring. Selv om oddsen er spilt ned mye så er det enda mye å gå på og et av årets klareste verdispill i min bok. Og rundens hovedspill.

Neste odds jeg ikke forstår noe av er på Start, fryktelig ustabile og kan kollapse når som helst, hvor som helst og mot hvem som helst. Nå møter de et Åsane som har funnet formen, som på en god dag kan spille ut de fleste. To trenere som kjenner hverandre godt, og der Start er i begynnelsen av sitt prosjekt så er Åsane mer et ferdig byggverk. Jeg forstår lite av denne oddsen heller og også her kommer det spillet høyt opp på listen av årets verdispill. Så valgte jeg det bort som hovedspill siden dette er mer ustabile lag og at Åsane kommer fra åpning av ny stadion og all virak det medfører. Men på den andre siden er laget i medgang og det bør gi energi.

Ranheim er som vanlig for store favoritter, og Strømmen er ikke lett å vinne mot - spesielt ikke med flere mål, så et AHC-spill på bortelaget hører ut som en fornuftig ide.

Jeg står foreløpig over spill på toppoppgjøret, selv om AAFK kanskje er vel stor favoritt. Men de er litt som et tog om dagen, og det frister ikke å stille seg i veien for det. Det kan være tiden for et underspill, AAFK har scoret enormt i år - men nå møter de ligaens best strukturerte lag og Rekdal vet at et poeng her vil være enormt viktig. Får se an oddsutviklingen til i morgen.

Hovedspill:

Sogndal - Jerv, uavgjort/borte - 2,10 Pinnacle

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Kristiansund ble overraskende nok tatt på senga fra start av et tent Brann-lag, og det var ikke noe å si på at de havnet under. Men det var virkelig et av de mest idiotiske selvmålene jeg har sett, og det skal gått gjøres at det blir overgått på lang tid. Etter det tok KBK seg sammen og det var en jevn fotballkamp inntil Brann flakser seg til et mål på frispark som går via muren, bunnlag som har marginer på sin side er jo i seg selv litt kryss i taket. Det var en runde uten de klare verdispillene, og det så man jo også på resultatene. Rosenborg var faktisk litt heldig å innfri som favoritt, det var en riktig så svak prestasjon - men de er jo inne i gullkampen. Men om de ikke blir bedre borte så er det helt sjanseløst, så jeg levner ikke de så store sjansene.

Molde skuffet igjen, Erling Moe underpresterer ganske kraftig i jobben - men norske toppklubber har jo ikke for vane å ta grep på trenersiden for å sikre seg seriegull, det er mer noe bunnlagene gjør. Men hadde jeg styrt Molde så hadde jeg gått for trenerskifte øyeblikkelig, få rørt litt om i gryta og i det minste gitt klubben en mulighet for seriegull. De siste 10 kampene har de tapt 10 poeng til Rosenborg og 9 poeng til Bodø/Glimt - så hvordan dette ender om man ikke gjør noe virker ganske opplagt.

Glimt er den store gullfavoritten, først og fremst for at de er best defensiv og det er veldig underkommunisert. De er eneste laget som slipper inn under 1 mål per kamp. For Glimt har flere tunge dager i år enn i fjor, men et godt forsvar vinner berger de inn på en slik dag og derfor kommer Glimt med stor sannsynlighet å forsvare sitt mesterskap. De har bortekamp mot Molde og Rosenborg igjen, men det er uansett solid verdi i odds som nå tilbys på Glimt som seriemester.

Status 2021:

Spill: 20

Innsats: 200

Gevinst: 253,25

TBP: 126,7

Status Totalt:


Spill: 290

Innsats: 2900

Gevinst: 3285,25

TBP: 113,3

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

To lag som sliter blir klare favoritter og det er vanskelig å kjøpe, i tillegg så er det et interessant oppgjør på Nadderud.

Bodø/Glimt har 90 intense minutter i beina på en våte gressmatte i Sofia, Saltnes ut med skade og nå skal de til en regntung Nadderud tre dager etterpå. Det høres ut som tunge bein, og som jeg har skrev i oppsummeringen av forrige runde så er det først og fremst det defensive som skiller Glimt fra resten. Og det blir det fort her også mot et Stabæk som har bestemt seg for å tette igjen bakover og klarte det i 0-0 i midtuka mot Strømsgodset. Det er sikkert noe verdi på ahc-spill på bærumslaget, men jeg syns under 3 mål er det beste spillet denne runden og går for det. Jeg tror ikke at dette vil bli noen målfest.

Molde i nok en vrien bortekamp, de har ikke vunnet borte siden de slo Bodø/Glimt på Aspmyra rundt midtsommer og når man ser ut av vinduet nå så forstår man hvor lenge siden det er. Det er ingen grunn til at det er mer sannsynlig enn ikke at de vinner her om et Odd-lag som plutselig har funnet formen. For meg er det et autobet. Et annet lag som sliter er Vålerenga, de har dog gjort to absolutt godkjente prestasjoner mot Molde og Glimt, men dette blir en annen utfordring og de blir store favoritter mot Strømsgodset. Dette er to av lagene som ikke kommer å ha stort å spille for i høst, så her gjelder det å ha innstilling og jeg syns Godset rett og slett viser mer av det. Så er Godset og bortebane ikke noe å rope høyt om - men etter å ha tapt sine tre første bortekamper for sesongen, så har de sikret seg poeng i 4 av de 7 siste. Så det er i det minste fremgang og til den oddsen som tilbys her så er det greit å gå på drammenserne.

Jeg tror jo at Tromsø endelig vinner på hjemmebane igjen, men det tror oddsmarkedet også - og både jeg og dem har jo trodd det tidligere om laget fra Nordens Paris. Så det er nok greiest å stå over spill.

Hovedspill:

Stabæk - Bodø/Glimt, under 3 mål - 2,02 Coolbet

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Det ble en deilig Obos-dag før landslagspausen, der både Jerv og Åsane innfrir i det jeg omtalte som to av årets beste verdispill i Obos-ligaen. Sogndal begynte kampen best, men Jerv viser at de har en helt annen mentalitet i laget og 2.omgangen var meget sterk fra sørlendingene som for hver runde som går har en mer realistisk mulighet til å rykke opp i landets øverste divisjon.

Det var en jevn affære på Sør Arena, men med tanke på at Åsane blir snytt for et klart straffespark så var de nok alt i alt nærmest 3 poeng. Meget godt fornøyd meg begge spillene, når underdogene i oddsmarkedet er helt på høyde med favoritten så skal man si seg fornøyd med spillet. Og da er det lettere å leve med at jeg ikke gikk på Ham/Kam og/eller under-spill mot Aafk selv om jeg var inne på det.

Veien opp til en godkjent sesong er enda lang, men totalen begynner i det minste å se akseptable ut. 8 kamper igjen av sesongen.

Status 2021

Spill: 22

Innsats: 220

Gevinst: 186

TBP: 84,5

Status OBOS Totalt:

Spill: 52

Innsats: 520

Gevinst: 567,05

TBP: 109,1

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Frustrerende at hovedspillet på under 3 mål i Stabæk mot Bodø/Glimt bare ga pengene tilbake. 0-0 til pause så følte jeg meg ganske trygg, men Glimt scoret på stort sett alt i 2.omgang. xG ga 1,36 totalt i kampen og da er selvsagt under 3 mål et kanonspill. Men man får ikke betalt alltid, og jeg har ikke glemt at jeg hadde et par spill jeg var heldig med tidligere i sesongen - så det jevner seg vel ut om man vil det eller ikke.

Ellers gjorde både Molde og Vålerenga sin beste kamp på evigheter, så det var dårlig timing og det er jo nedsiden av å spille mot lag som har et klart høyere toppnivå enn motstander - da kan man føle seg som en klovn når det blir som det ble forrige runde.

Før innspurten ligger hovedspillet godt an, så skal det fullføres slik at man kan avslutte et helt ti år med Tippeliga/Eliteserien-spill med stolthet.

Status 2021:

Spill: 21

Innsats: 210

Gevinst: 263,25

TBP: 125,4

Status Totalt:


Spill: 291

Innsats: 2910

Gevinst: 3295,25

TBP: 113,2

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Der forrige runde i Obos var fylt opp av deilige verdispill så er det ikke like lett å finne det denne runden. Men oddsutviklingen har gitt et klart unntak.

Stjørdals/Blink har stille og rolig blitt et godt hjemmelag, mye for at de slipper inn så veldig lite mål. Etter at de begynte med å tape 2 av de 3 første hjemmekampene, har det kun blitt et tap etter det og det var kanskje årets største ran i Obos ligaen der Raufoss vant tross at de ble totalt rundspilt. De blir likevel store underdog i dag mot et Start-lag som varierer stort i prestasjon både mellom kamper og i kamper. Men Start er dyktige på å forære motstander mål, og mot et Blink som knapt slipper inn mål på hjemmebane så har de ikke råd til det. Jeg velger meg +0,25 varianten, jeg syns det gir mer mening enn den sikrere +0,5 - ene for at Blink nesten ikke spiller uavgjort (2 av 22) og for at Start er såpass ustabile at forsikringen virker mindre verd enn med et normalt lag.

Det er mulig at det er noe verdi i Jerv, men jeg liker mest å gå mot Ranheim når de er favoritter. Jeg har fortsatt respekt for toppnivået til trønderne, selv om jeg tror det blir tøft på tung gressmatte i Grimstad. Ull/Kisa med sin tredje trener for sesongen, og nå blir det en kraftig stilendring med Landro i sjefsstolen. Hvordan det slår ut er ikke lett å si, men det kan jo bli en frustrerende ettermiddag for Åsane om han har klart å tette igjen bakover. Om noe så er kanskje under-spill veien å gå, men det er veldig spekulativt med et trenerskifte så er nok greit å se hvordan fremstår i dag før man i det minste kanskje gå inn med større beløp.

Hovedspill:

Stjørdals/Blink - Start, hjemmeseier (ahc +0,25) - 2,08 Pinnacle

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Vi står foran en ganske interessant runde til tross for at Molde og Bodø/Glimt har veldig overkommelige hjemmekamper på papiret så er det andre plasser der man kan se verdi.

I kveld så skal Lillestrøm prøve å komme seg ut av den negative formutviklingen, men tror jeg skal bli tøft. Å være nyopprykket kan gjøre sesongen lang, og kanarifuglene overpresterte nok en del tidligere i sesongen og det viser seg igjen på oddsvurderingen. Lehne Olsen&co har også vært vel så gode borte som på eget gress. Jeg er ikke i tvil om at Kristiansund er et bedre lag, og med seier mot Rosenborg før landslagspausen og for fullt med i medaljekampen så mistenker jeg at Michelsen ikke har hatt problem å holde trøkket opp på treninga. Når oddsmarkedet nesten gir 50% sjanse for LSK er det for meg autobet å gå imot i en X2-variant og det blir også rundens hovedspill.

Hovedrunden er allerede klokken 17 i morgen, så det er viktig å få med seg. Det er tydeligvis et prøveprosjekt for å se om det kan lokke flere folk på kamp. Jeg syns som med Lillestrøm at det ser tyngre og tyngre ut for Sandefjord, sist ble det tap mot Viking tross at de hadde en spiller mer store deler av kampen. Nå møter de et Odd-lag som virker å ha funnet litt tilbake til seg selv, skuffende tap mot et veldig godt Molde-lag sist - men dette blir en annen type kamp. Og de har vist gjennom sin sterke seier i Haugesund at de kan prestere godt på gress også. Verd å spekulere mot Sandefjord som blir klar favoritt.

Kveldskampen er på Lerkendal der Vålerenga kommer på besøk. En veldig sterk prestasjon sist av Vålerenga, men det var på hjemmebane mot et av ligaens dårligste bortelag. Nå skal de møte RBK som har vunnet 7 av 10 hjemmekamper, jeg syns trønderne er litt undervurdert som hjemmelag - men det er først og fremst borte de sliter. Det begynner også igjen å se bedre ut på skadefronten, og det er forventet at Markus Henriksen er tilbake her. Jeg syns det er noe verdi i Rosenborg på 1.80-tallet.

Hovedspill:

Lillestrøm - Kristiansund, uavgjort/borte - 1,90 Pinnacle

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Av og til føles en halv gevinst som et tap, og det var virkelig tilfelle for hovedspillet forrige runde. Stjørdals/Blink ledet 2-0 med tre minutter pluss tilleggstid å spille - og kampen kjentes ferdig ut. Så kommer keepertabbe til 2-1 og så blir det nerver og kaos. Selvsagt verre for Blink-gutta enn meg, for de tapte poengene kan fort være forskjellen på ny kontrakt eller nedrykk.

De fire topplagene drar i fra, men det betyr fortsatt at det er to lag til som skal spille kvalik og det kan nesten bli hvem som helst. Strømmen er fortapt i bunnen, men så er det utrolig jevnt og helt umulig å spå hvordan det ender. Det er det deilige med Obos, alle har noe å spille for lenge.

Status 2021

Spill: 23

Innsats: 230

Gevinst: 201,4

TBP: 87,6

Status OBOS Totalt:

Spill: 53

Innsats: 530

Gevinst: 582,45

TBP: 109,9

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Runde 24 i Obos, og 7 av 8 kamper har favoritter som har minst 50% sjanse i følge oddsmarkedet, og det laget som ikke gis 50% sjanse er altså serieleder HamKam. Det er litt spesielt.

Uansett er mitt hovedspill et over-spill denne runden. Strømmen virker mer og mer fortapt, og det betyr også at de må ta mer og mer sjanser. Og det har man sett de siste rundene der det har blitt flere og flere mål i oppgjørene deres. Nå skal de til Fredrikstad og møte et som må vinne for å holde liv i drømmen om direkte opprykk. Jeg tror det er gode sjanser for mye mål og går for over 3 mål linja.

Det andre verdispillet jeg ser nå er, nesten som vanlig, Åsane. Sandnes Ulf har ikke blitt markant bedre etter trenerskiftet og hjemme har de siste oppgjørene vært veldig jevne. Jeg forventer meg det samme igjen, og tross en skuffende innsats mot Kisa sist så bør Åsane gå ut av kampen med god feeling etter å ha tatt inn en ledelse på to mål for et poeng. Til den oddsen som tilbys er det for meg et autospill.

Det var nok fin verdi både på HamKam (begynte som knapp underdog borte mot Sogndal) og Aalesund, men begge har tidligere spillere kastet seg over. Muligens litt verdi igjen på Rekdals kameratgjeng.

Hovedspill:

Fredrikstad - Strømmen, over 3 mål - 2,01 Pinnacle

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Tilbake på vinnersporet for hovedspillet i Eliteserien, det har vært noen tap og noen pengene tilbake de siste rundene og da smaker det ekstra godt. Spillet var helt fint, det var en jevn kamp der man likevel satt med følelsen at LSK var litt mer farlig når de kom fremover enn Kristiansund. Så var xG jevn mellom lagene og stort mer kan man ikke forlangte ut av et x2-spill.

Om det var jevnt på Åråsen, så var det vel så jevnt i Sandefjord der det også ble poengdeling. Et resultat begge lagene nok er fornøyd med for å unngå å rote seg bort i nedrykksstriden. Rosenborg-kampen ble selvsagt spesiell med at det ble et rødt kort, og det er jo vanskelig å vurdere hvor godt et spill er når over halve kampen er med en mann mindre. Med litt flaks hadde RBK vunnet kampen uansett, og dommerkritikken trenger man jo ikke å gå innpå her.

Mest imponerende i runden var nok Viking, det begynner å bli en stabilitet der som vi ikke så tidligere i sesongen. Så er Godset sin form kraftig nedgående, men det er uansett aldri lett å komme til Marienlyst og kjøre over et hjemmelag. Overkjøring ble det også i Haugesund der hjemmelaget scoret på alt og litt til. Mjøndalen har jo før denne kampen stort sett vært involvert i jevne kamper som de har tapt og spørsmålet nå er jo om det var bunnen som falt ut av laget her eller om de kan ta seg sammen. Mye skal uansett skje for at det ikke blir nedrykk. Mer håp er det for Brann og Stabæk, som jeg skrev på twitter før kampen så ble jo Brann spilt alt for langt ned og de har selvsagt ingenting med å være 1,40-favoritt som et bunnlag. Det mentale var jo også klart til fordel for Stabæk som var dømt nord og ned.

Status 2021:

Spill: 22

Innsats: 220

Gevinst: 282,25

TBP: 128,3

Status Totalt:

Spill: 292

Innsats: 2920

Gevinst: 3314,25

TBP: 113,5

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Etter en tung sesong så har det endelig snudd for Obos-spillet, fire på rappen hjelper godt på og med 6 runder igjen så er det mulig å komme i pluss inneværende sesong. Så er ikke det noen prioritet på noen måte, jeg kommer ikke til å jage høyoddsere for å prøve å få et regnskap i pluss - jeg spiller på akkurat samme måte som jeg gjør ellers siden det er det jeg tror gir best resultat over tid. En sesong er bare 30 spill, og over et så lite antall spill så vil det svinge en god del.

Det tok litt tid før vi fikk det fjerde målet i Fredrikstad etter tre mål allerede i løpet av de første 33 minuttene. Uansett mener jeg det var et fint verdispill i et oddsmarkedet som ikke har tatt høyde for Strømmens nye inngang til kamp. Så var frustrasjon over Åsane stor, de var klart bedre enn Sandnes Ulf og svidde enormt med sjanser. De tok seg inn til 2-2, men slapp inn et tredje drittmål. Det er litt Åsane, de gjør personlige feil og har i tillegg alt for svak keeper. Men uansett mener jeg det var et godt spill, og jeg hadde tatt det igjen uten å tvile.

Vi har fått litt midtsjikt på Obos-tabellen, men jeg tenker nå fortsatt at både Åsane og Bryne kan både ende med nedrykk (4 og poeng) og opprykkskvalik (5 og 6 poeng). Så Obos er Obos.

Status 2021

Spill: 24

Innsats: 240

Gevinst: 221,5

TBP: 92,3

Status OBOS Totalt:

Spill: 54

Innsats: 540

Gevinst: 602,55

TBP: 111,6

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Syv kamper i Obos å velge mellom i dag og jeg syns det er litt tricky der mange ligger akkurat i vippepunktet til verd en innsats.

HamKam har virkelig vunnet på dominerende måte hjemme de siste kampene, fem seiere på rappen og alle i imponerende stil. Ranheim er altså neste offer, et lag som har sluppet inn enormt med mål i det siste og står med tre strake tap. Jeg syns oddsen som tilbys på HamKam er overraskende attraktiv og selv om Ranheim på sitt beste er et godt fotballag så er HamKam veldig stabilt gode - særlig hjemme. Jeg vurderte tre varianter, både ren hjemmeseier, ahc -0,75 og ahc -1, som jeg har vært inne på tidligere så er det noe når man spiller flat innsats å maksimere verdien. Når jeg likevel falt ned på mellomløsningen så er det for at Ranheim sjelden taper stort, på bortebane er det kun Bryne som har vunnet med 2 eller mer. Så er HamKam bedre enn resten av ligaen, så da gir jeg meg litt ekstra krydder i en -0,75 variant. Og det blir hovedspillet.

Sogndal-seier var også nært med å bli hovedspillet, Strømmen har det tungt om dagen og fikk i tillegg både Mendy og Jahr skadet mot Fredrikstad. Det lukter litt bunnen ut av laget, og Sogndal gjorde en veldig god 2.omgang mot HamKam sist - og nå har de litt kniven på strupen etter en dårlig periode, skal det bli kvalik så er dette en kamp de bør vinne. Og jeg syns oddsen på borteseier er fin og absolutt verd en innsats.

Så over til kampene som er i gråsonen til klart verdispill:

Med seieren til Jerv har Aafk presset på seg og spørsmålet er jo om de kan vinne med 2 mål eller mer mot Sandnes, det var nok grei verdi tidligere i uka - men nå syns jeg det er litt touch and go der. Bjarne Berntsen har vært ute en vinternatt før og de har bare tapt en av de fem siste - og det var mot HamKam. Så mistenker jeg likevel at tangotrøyene bare er for gode, og hadde jeg skrevet dette innlegget i går så hadde jeg nok tross alt anbefalt spill. Nå står jeg nok over.

Grorud var plutselig helt fryktelige mot Start etter flere gode prestasjoner på rad, mens Fredrikstad vant uten å imponere mot bunnlaget Strømmen. FFK har egentlig ikke sett all verden ut spillemessig siden de valset over nettopp Start for en måned siden. Jeg hadde egentlig forventet litt lavere odds på laget fra Plankebyen, men er to i odds verdi? Kanskje, jeg har knapp verdi sett mot prosentene jeg satt da jeg analyserte runden. Men skriker verdi gjør det ikke.

Åsane har blitt spilt ned fra å være underdog på hjemmebane til at det er en helt åpen kamp. Og jeg er mer enig med det siste, og jeg syns Åsane viser god form og de var uheldig som tapte mot Sandnes Ulf som de var klart bedre enn. Og KFUM var riktig så svake mot Bryne, og har to dårlige kamper på rad nå. Jeg syns hjemmelaget skal være knapp favoritt, og oddsen reflekterer ikke helt det.

Hovedspill:

HamKam - Ranheim, hjemmeseier (ahc -0,75) - 1,86 Pinnacle

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

To kamper spilt i går i Eliteserien og dermed seks kamper igjen å velge mellom, men først en liten bekjennelse. Jeg var tidlig på Viking, og til min overraskelse så holdt oddsen seg veldig lenge og jeg hadde egentlig planlagt det som hovedspill til runden. Men på fredag ettermiddag så begynte oddsen å falle, og da er det alltid et dilemma i å tipse om en slik kamp. Både for at sjansen for at oddsen forsvinner enten mens man skriver eller rett etter man har postet er stor og for at det å tipse om et spill der man selv har fått klart bedre odds kjennes litt som å invitere folk hjem på restemiddag. Så ligger selvsagt verdi til grunn, og det var nok (spesielt sett i ettertid) fin verdi på Viking hele veien, men jeg valgte det altså bort som hovedspill.

Så får vi se om vi likevel klarer å få inn en vinner, og det er kanskje ikke så vanskelig når oddsmarkedet har overraskende stor tro på Brann. Brann hadde tre gode kamper, de slo LSK borte, gjorde en sterk kamp og burde kanskje vunnet borte mot Tromsø og vant fortjent mot Kristiansund i en lite velspilt hjemmekamp. Men så har det stoppet opp, de rotet bort seieren mot Mjøndalen med ti spillere (da var de gode i 1.omgang og fylt av nerver i 2.omgang) før sleit seg til uavgjort mot Stabæk. Mye av grunnen til at man får så godt betalt på Odd er at de har tapt tre hjemmekamper på rad, det normalt sett så gode hjemmelaget har i stede gjort sterke prestasjoner borte - så jeg tror det er litt tilfeldig at det har blitt slik. Brann har mer å spille for, men jeg liker et Odd-lag uten press på seg - de har ganske mange sultne spillere i laget så jeg er ikke videre bekymret for motivasjonsfaktoren og det er jo i tillegg hovedkampen denne runden. Uavgjort faren er ganske stor her, så jeg velger meg pengene tilbake ved uavgjort.

Jeg tror kanskje det er litt verdi på Kristiansund, rent historisk har jeg ikke likt KBK i det her oddsintervallet siden det ofte har vært jevne matcher. Men i år har det faktisk sett veldig bra ut, de slo Stabæk og Sandefjord - mens de klarte bare uavgjort mot Mjøndalen. Sarpsborg har 7 tap på rappen borte nå, så alt peker mot KBK seier og det at de også står uten trener neste år er neppe en positiv faktor selv om Bohinen sikker klarer å gjøre en profesjonell jobb. Både ren hjemmeseier og ahc-0,75 er fornuftige varianter. Av de 7 bortetapene så har 5 vært med mer enn 1 mål for Sarpsborg, mens 4 av 9 hjemmeseiere for KBK har vært med mer enn et mål.

Strømsgodset har vært veldig svake i det siste og nå møter de regjerende seriemester og høytflyvende Bodø/Glimt. Så skulle man jo tro at dette er en bakruskamp mellom Roma og Molde, men spekulasjoner om slikt har jo vært ganske så nytteløs når det kommer til Glimt som bare durer videre uavhengig av at det er noe som heter psykologi i idretten. Knutsen er jo ganske så Eggenisk i sitt tankesett rundt laget, så det blir vel samme gjengen som spiller igjen og da bør de jo strengt tatt slå et formløst Strømsgodset. Nesten 1,80 kan forsvare et spill, uten at man skal selge frimerkesamlingen sin for å få råd til det.

Hovedspill

Odd - Brann, hjemmeseier (DNB) - 1,79 Pinnacle

startelver

Legg inn av startelver »

Følger deg på Ham-Kam, merkelig god odds.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Det endte med pengene tilbake etter et målkalas i Skien, det må jeg si meg fornøyd med etter den svake 1.omgangen. Så ledet selvsagt Odd 3-2, men det hadde i tilfelle vært en litt heldig seier. Så fortsatt oddsen oppover på Odd, det hadde tydeligvis vært noe sykdom i Odd-troppen som påvirket oddsen.

Nå husker jeg ikke alle Kristiansund sine hjemmekamper siden de rykket opp, men dette må være en av de aller svakeste de har prestert og jeg syns det var veldig vanskelig å se et slikt resultat komme. Men det er en påminnelse om at Eliteserien er en jevn liga, forskjellen mellom nummer 3 og nummer 13 er ikke veldig stor og dagsformen spiller inn.

Bodø/Glimt var uheldige, ene at Berg ble skadet som absolutt svekker laget både offensivt og defensivt, i tillegg brent de noen voldsomme sjanser - den til Pellegrino kommer høyt opp i kåringen av årets bom. Om seriegullet ryker så kan man nok peke mot denne søndagen i Drammen for når det skjedde. Twitter-spillet på Vålerenga gikk i det minste veien, og det var fortjent selv om de kom under - og denne gangen fungerte Fagermo sin knallharde pauseprat der han byttet 3 spillere. Han gjorde noe lignende i Sandefjord og da endte det jo i full kollaps.

Status 2021:

Spill: 23

Innsats: 230

Gevinst: 292,25

TBP: 127,1

Status Totalt:


Spill: 293

Innsats: 2930

Gevinst: 3324,25

TBP: 113,5

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Syns vi står foran en morsom runde i Eliteserien, der høydepunktet selvsagt er den tidlige seriefinalen mellom Molde og Bodø/Glimt. Oddsmessig syns jeg vel ikke runden er så alt for attraktiv, men jeg syns tross alt det er et spill som står ut.

Men la oss begynne på kveldens kamper, Rosenborg spilles til favoritt på bortebane. RBK har vært middels på bortebane, og møter et Haugesund som hadde 6 seiere på rad - men nå har gått 2-2 på de siste fire kampene. Jeg syns uansett det er litt hardt å gjøre de til underdog på hjemmebane i en veldig åpen kamp. Haugesund har plassert seg midt på tabellen og de kommer verken til å rykke ned eller ta medaje, men det bør jo være nok motivasjon å møte Rosenborg. Rosenborg har vært veldig opptatt av gress vs kunstgress i år, det har vært et noe spesielt fokus. Nå får de spille på gress så det bør være et pluss, i det minste mentalt. Litt verdi på hjemmelaget.

Lillestrøm har sviktet flere ganger i de siste som stor favoritt mot bunnlag, muligheten for at det skjer igjen når Stabæk kommer på besøk er der. Men det er fryktelig vanskelig å sette penger på et lag som Stabæk, er de veldig defensive så skaper de ingenting offensivt og er de offensive så lekker de bakover - så resultatet blir stort sett dritt uansett. Så er nok det greieste å stå over spill.

Jeg vet ikke om Tromsø skal ha klart over 50% sjanse til å slå Odd, det høres i utgangspunktet mye ut selv om TIL har vunent 3 av 4 siste kamper. Men de er blitt ganske tette bakover, så det peker i det minste mot et målfattig oppgjør. Så har oddsen dessverre falt litt på det, så begrenset hvor attraktivt det er til rett over 2-streken.

Molde spilles nedover, ikke så rart med skadeproblemene til Glimt og vi husker jo hvordan det gikk i fjor. Så har Glimt en annen defensiv trygghet i laget i år enn i fjor, og jeg spiller ikke Molde til under 2 ganger pengene. Jeg er litt inne på et underspill, Glimt er 8 av 11 kamper under 3,5 mål på bortebane - så møter de et Molde som kun har gått under 3,5 mål i 4 av 11 kamper. Men jeg tror ikke Glimt tror de kan vinne en tut og kjør-match, og at jo lengre de klarer å holde nullen jo bedre er det. For uavgjort vil jo gjøre at Glimt igjen tar kontrollen over seriegullet. Jeg får vurdere frem til kampstart, jeg mistenker at det kanskje ikke er så mange andre som er inne på et underspill.

Så til torsdag og til Bergen. Troen på Brann i oddsmarkedet er ekstrem, de blir altså klar favoritt mot medaljejagende Viking som de to siste bortekampene har slått Strømsgodset og spilt uavgjort mot Molde. Brann klart på sin side ikke å slå Stabæk i sin forrige hjemmekamp. Ukens hovedspill er opplagt, og det jeg liker med Viking er at de blitt så stabilt gode - de har knapt spilt en dårlig kamp siden midtsommers. Jeg tar +0,25 varianten, Brann spiller såpass mye uavgjort at jeg vil ta en halv gevinst der selv om DNB var fristende. Rundens klare hovedspill.

Hovedspill:

Brann - Viking, borteseier +0,25 - 1,95 Pinnacle

KimBlund

Legg inn av KimBlund »

Veldig enig i at Molde - BG er fryktelig vanskelig å finne spill på. Tenker at det må være hvis flere usikre stiller til start for det ene laget, imens ingen er klar på motsatt lag. Så får avvente lagoppstillinger, men ingenting som peker seg ut. Tror også det kan bli en ganske tight kamp, men det er såpass mange spillere i angrepsrekkene i god form. Tricky.

Enig i analysen på Brann - Viking også, men her frister mest et rent B-spill for min egen del. Vestlandsderbyene ender sjeldent U. Også litt fristet til et overspill. Begge lag bedre offensivt enn defensivt. I den målfattige kampen Viking hadde mot Godset, så var Viking rett og slett frytktelig gode og burde vunnet med minst 1 mål mer. Tenker også at motivasjonen er såpass høy i begge ender at det vil jages mål når det ene laget havner under.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Ny vinner i Obos-ligaen, det er var kvalitetsforskjell på Ham/Kam og Ranheim, så kunne sikkert ha vært enda litt mer grådig i hvilken variant jeg gikk for. Men alltid lett å si med fasit i hånd, det viktigste er uansett å fortsette den gode utviklingen.

Med med 8 poeng ned til 3.plassen og bare 5 kamper igjen å spille så kan vi gratulere HamKam med opprykk til det gode selskap, og det blir fint med et lag fra innlandet igjen i øverste divisjon. Og for en fin revansje dette har vært for Kjetil Rekdal, han er ikke alltid like lett å elske - men hans CV er utvilsom at han er en av Norges beste trenere. Jeg tror ingen har bedre forutsetning til å holde HamKam oppe i eliten enn han, men tøft blir det helt sikkert.

Rotterace om den andre direkte opprykksplassen blir intens og Jerv har et poeng å gå på og utvilsomt det letteste programmet igjen, men å snakke om lett program i Obos-ligaen er kanskje bare meningsløst.

Ellers var det gode vurderinger, Sogndal gjorde jobben mot nå fortapte Strømmen og det ble seier både til Fredrikstad og Åsane i tillegg, mens Aafk gikk på et overraskende skjær på Color Line Stadion.

Status 2021

Spill: 25

Innsats: 250

Gevinst: 240,1

TBP: 96

Status OBOS Totalt:

Spill: 55

Innsats: 550

Gevinst: 621,15

TBP: 112,9

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Fredag er en nydelig dag å spille Obos-fotball på, uten at to av kampene begynner klokka 15. Kan vi ikke snart få gode nok lysanlegg i Norges neste høyeste divisjon slik at vi ikke trenger flytte kamper inn i vanlige folks arbeidstid?

I de tidlige matchene så har Aalesund blitt spilt ned, og jeg syns de blir vel hardt betrodd siden de tross alt kun har vunnet 1 av de 5 siste kampene. Så har de vært igjennom et veldig tøft program, så de er noe unnskyldt. Det som holder igjen spill er selvsagt at formen til KFUM er riktig dårlig, de hadde en god periode tidligere i høst, men det er et vagt minne og nå står de med tre tap på rappen - og egentlig fire svake prestasjoner på rad. Snur det mot opprykksjagende Aafk? Kanskje, men det er definitivt ikke et spill man er i fyr og flamme over å sette.

Raufoss og Ranheim er tabellnaboer, og jeg syns det er overraskende at Raufoss blir så stor favoritt. Det er to lag som kan prestere litt hva som helst, noe som viser seg i statistikken også. Raufoss har vunnet syv og tapt fem av sine hjemmekamper, og hvilken versjon kommer på banen her? Jeg er villig til å gi Ranheim sjansen her, de kommer fra et veldig tøft program der de hadde 3 av de 4 opprykkskandidatene på rekke og rad. Nå er det mer lag på eget nivå og jeg mener jo at spiller for spiller så er dette Ranheim-laget bedre enn Raufoss. Jeg var litt usikker på hvilken variant som var best, høy risiko med pengene tilbake med uavgjort er fristende, men samtidig så er uavgjort et helt greit resultat for begge i kampen om den siste kval-plassen. Så jeg velger nok +0,25 varianten.

Jeg syns fortsatt over-oddsen på Strømmen for tiden er fin, de må bare satse offensivt i jakten på trepoengere for å gi et lite håp om å overleve. Nå møter de et Start-lag som har hatt tre mål eller mer i 8 av sine 12 kamper. Så jeg ser litt verdi i over 3 mål her.

Jerv reiser til trønderlag som for store favoritter, Blink har vist seg som et overraskende bra hjemmelag - særlig pga at de slipper inn så lite mål. Blink har kun tapt 3 av 12 hjemmekamper, og jeg ser ikke helt hvorfor ikke det skal fortsette også i dag. Jerv har vært i tette kamper både mot Strømmen, Grorud og Ull/Kisa når de har vært på reise, så det er ikke et lag som er overlegen de svakere lagene i divisjonen. Og Blink er i min bok en tøffere utfordring. Så jeg går for underdogen på hjemmebane og velger meg +0,5-varianten. Det blir også rundens hovedspill. Nesten 4 ganger pengene på ren uavgjort høres også fryktelig høyt ut for den som liker å knalle på.

Var litt inne på et over-spill også i kveldskampen, men det er litt ekkelt siden Rekdal har resultater i de andre kampene å spille på, så kanskje risikoen blir lav om han syns uavgjort er bra nok. Det er jo en taktiker på den andre trenerbenken også, så det kan jo blitt litt hva som helst her. Men om jeg skulle ha spilt noe så hadde det blitt over 2,5 mål. Og om de andre topplagene har vunnet tidligere så kan det være verd en innsats for da kan det bli mer offensivt spill.

Hovedspill

Stjørdals/Blink - Jerv, hjemme/uavgjort - 1,96 Pinnacle

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Viking vant en parodi av en matchen i Bergen som aldri burde ha vært spilt under de skandaløse baneforholdene. Uansett så er overskuddet for sesongen sikret med den vinsten. Så har vi 6 matcher å øke overskuddet for. Jeg skal skrive mer etter sesongen om hele dette tiåret med hovedspill.

Ellers ble det tatt og jevnt i Haugesund, der Rosenborg hadde det lille overtaket. Tromsø slipper knapt motstander til sjanser om dagen, det er en voldsom forandring fra å være pingler i egen boks til dette. Det har vært tøffe dager for Kristiansund, tapt to kamper på rad mot bunnlag og ikke minst måten det har skjedd på har vært sjokkerende. Så medalje ser fryktelig vanskelig og det skal bli interessant å se om de klarer å ta seg sammen om det plutselig handler mest om å forsvare 5.plassen.

De tre lagene nederst på tabellen har skilt seg ut, og mye skal til for at ikke to av dem rykker ned og den tredje må ut i kvalik. Og slik nivået er i toppen av OBOS så er jeg langt fra sikker på at Eliteserie-laget er favoritt i en enkel kamp.

Status 2021:

Spill: 24

Innsats: 240

Gevinst: 311,75

TBP: 129,9

Status Totalt:


Spill: 294

Innsats: 2940

Gevinst: 3343,75

TBP: 113,8

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

To kamper i dag og resterende seks kampene i morgen søndag, dessverre er det ikke oddsmessig veldig interessant. Men la oss hoppe ut i det.

Det er litt tricky å vurdere Kristiansund nå, oddsmarkedet har gått kraftig mot dem etter to stygge tap og det kan være rett. Men KBK er fortsatt et av de sterkeste hjemmelagene i ligaen og jeg forventer at de går ut i hundre her og virkelig vil revansjere seg. Så er Tromsø i fin utvikling, formen er god - og mye handler om at de har fått satt forsvaret sitt. Jeg står nok over spill, jeg får ingen klar feeling for dette.

Heller ingen spill i dagens andre match, syns oddsen virket riktig - har vært litt tvilende til LSK form, men de gjorde en god prestasjon sist. Nå blir det nok en plass midt på tabellen, men det viktigste er vel å havne foran Vålerenga på tabellen og det avgjøres fort neste helg.

Mjøndalen slo plutselig til med en storseier, det kom litt ut av ingenting etter to fryktelig svake bortekamper. Nå er det kort reise til Skien, der de møter et Odd-lag som har sluttet å vinne på hjemmebane. Jeg er spent på om Mjøndalen kan klare å fortsette å bygge på dette momentumet, og til oddsen som tilbys nå syns jeg at det er verd å ta et lodd. Går nok på X2-varianten, siden om Mjøndalen havner under så må de gamble veldig slik tabellsituasjonen er og Odd trives godt om de får muligheten til å kontre - så ikke så mye verdi i forsikringen med +0,75 eller +1.

Ellers ikke noe attraktivt i 17.00-kampene, mulig at under-spill i Bodø kan være et snev av verdi med tanke på at dette igjen er en kamp som er klemt inn mellom to stormatcher for seriemesteren. Men jeg skulle helst hatt et bedre defensivt lag enn Sandefjord for å gå fullt ut på et slikt spill (7 av 11 bortekamper for Sandefjord har gått over 3,5 mål).

Hovedspillet kommer fra hovedstaden, der Vålerenga tar mot Brann. Og jeg liker hjemmeseier her, Brann har store skadeproblemer på stopperplass og kommer fra en kamp på en blytung bane som endte med tap. Det bør være skikkelig tunge bein på bergenserne og det bruker å bli bra tempo i kampene når Vålerenga spiller på hjemmebane. Vålerenga har ikke så alt for mye å spille for resten av sesongen, men jeg tror nok det å sette kjepper i hjulene for Brann er motivasjon nok i seg selv og så er jo det kamp mot LSK neste helg som man ønsker plass i laget til. Så jeg går for hjemmeseier til fin odds.

Hovedspill

Vålerenga - Brann, hjemmeseier - 2,00 Coolbet

Iucky

Legg inn av Iucky »

GoingKronos skrev: fre okt 29, 2021 10:47 am
Raufoss og Ranheim er tabellnaboer, og jeg syns det er overraskende at Raufoss blir så stor favoritt. Det er to lag som kan prestere litt hva som helst, noe som viser seg i statistikken også. Raufoss har vunnet syv og tapt fem av sine hjemmekamper, og hvilken versjon kommer på banen her? Jeg er villig til å gi Ranheim sjansen her, de kommer fra et veldig tøft program der de hadde 3 av de 4 opprykkskandidatene på rekke og rad. Nå er det mer lag på eget nivå og jeg mener jo at spiller for spiller så er dette Ranheim-laget bedre enn Raufoss.

Jerv reiser til trønderlag som for store favoritter, Blink har vist seg som et overraskende bra hjemmelag - særlig pga at de slipper inn så lite mål. Blink har kun tapt 3 av 12 hjemmekamper, og jeg ser ikke helt hvorfor ikke det skal fortsette også i dag. Nesten 4 ganger pengene på ren uavgjort høres også fryktelig høyt ut for den som liker å knalle på.
Thanks, bro.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tipping»