Tippeligaspill

Svar
GoingKronos

Re: Tippeligaspill

Legg inn av GoingKronos »

Obos over tre dager denne helga, fire i dag, tre i morgen og en mandag. Jeg er veldig for mandagskamper og vil gjerne ha mer Obos-kamper på mandager, da er konkurransen mindre om tv-seerne og produktet får skinne.

Men over til oddsen og jeg syns det er en del spennende muligheter. Det blir litt stilcrash når Åsane reiser til Høddvoll. I utgangspunktet så tenkte jeg at Hødd var for store favoritter, men det er et fryktelig tungt lag på dødballer, og det er samtidig Åsane store svakheter. Så da lar jeg dette passere, samme med under 2,5 mål - selv om Hødd er et underlag så kan det bli litt dødballmål her.

Mest interessante oppgjøret i dag er mellom Kristiansund og Kongsvinger. All press på Christian Michelsen og vi skal huske på at de taklet presset ganske bra i fjor høst inntil det kollapset i siste kampen. Jeg syns Kongsvinger er litt overvurdert, og samtidig er nok oddsen en litt overreaksjon på to tap der KBK strengt tatt var best i begge kamper. Til to ganger pengene syns jeg dette er et godt spill og prøver å fange den så omtalte fallende kniven. Så skulle jeg ønske de hadde skiftet keeper, men det skjer vel ikke...Uansett, jeg velger meg det som rundens hovedspill.

Ingen aktuelle spill for meg i de to andre kampene, Raufoss ga meg en på kjeften sist helg og jeg vil gjerne se de litt mer før jeg kan ha noe selvtillit rundt deres nivå. Jerv vinner vel, men som jeg skrev om Ranheim sist - det er oddsnivå som er skummelt i årets sesong, det er ikke så ofte lag skal være så klare favoritter.

Over til søndag, Moss har fått en veldig bra start på året - selv om de bare står med to poeng. Så har sikkert kampene tatt mye energi, og spørsmålet er om de kan holde det oppe her. Sogndal får ikke mye respekt i oddsmarkedet, bare knapp favoritt mot et nyopprykket lag. Jeg er i kvaler om en borteseier med pengene tilbake ved uavgjort eller et spill på under 2,5 mål er best. Jeg liker under-spill på naturgress på denne tiden av sesongen, så er nok banene i kjapp bedring og det er ikke så relevant om et par uker. Jeg går nok for begge spillene og drar litt ned på innsatsen for å få balanse.

Ranheim har fått en god start på sesongen, og jeg syns ikke de skal være noe særlig til underdog mot KFUM som på sin side har fått en veldig svak innledning. Så skal sikkert Oslo-laget revansjere seg, men er man sårbar bakover så er ikke Ranheim og hurtig 4-3-3-ball det letteste å møte. Jeg går nok for Ranheim med pengene tilbake ved uavgjort. Bryne mot Start virker rimelig prissatt, jeg hadde vel forventet Start som litt større favoritt siden oddsmarkedet er så glade i sørlendingene, men om ikke det blir veldig dropp mot kampstart så er det bare å stå over.

Mjøndalen sliter med å score mål, og nå møter de et Fredrikstad-lag som nesten ikke slipper inn mål og har en trener som setter sin ære på å holde nullen. Det lukter målfattig lang vei av dette oppgjøret og det er fin odds på under 2,5 mål her.

Hovedspill:

Kristiansund - Kongsvinger, hjemmeseier - 2,00 Coolbet

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Eliteserien starter med desserten, før vi får mer kjøttkaker i brunsaus i morgen. Tre store favoritter denne runden, og det ligger vel i kortene at alle tre gjør jobben.

Desserten er selvsagt Brann mot Vålerenga foran et utsolgt stadion, det blir sikkert en festlig opplevelse og så er spørsmålet om Fagermo klarer å være party pooper. Han har lykkes med det før og jeg tenker at han vil prøve å stenge ned så godt som mulig. Jeg har vel ikke helt tro på at det vil lykkes, men jeg spiller ikke Brann på 1,40-tallet heller.

Over til søndag, og topp mot bunn når Glimt gjester danskebåten i Ålesund. AAFK har ikke vært så dårlig, tapt to jevne kamper - men dette er jo en annen type test. Jeg er litt overrasket over at man får såpass godt betalt for et over-spill her, men det som gjør at jeg holder igjen er at Glimt har cupkamp til uka. Så kan bli litt bremsen på utover kampen om de har ledelsen. Rosenborg vinner sikkert, men det er verd å nevne at Sandefjord var en giant-killer i fjor og dette er en type match de elsker.

Hvor har man verdi denne runden da? Jeg liker naturlig nok under-spill på Nadderud, selv om begge lagene gikk over forrige kamp. Banen er fortsatt dårlig, det er en kamp med to lag som er forventet å være i bunnstriden, så jeg syns alt peker mot at det blir tett og jevnt. Litt bekymret over Haugesund sitt forsvar, så Stabæk er rettmessig favoritter. Uansett under 2,5 mål er spillet.

Sarpsborg blir overraskende store favoritter hjemme mot Odd. I utgangspunktet så er det ikke så mye som skiller lagene, begge er forventet å være midt på tabellen en plass. Så slik sett hadde rundt 2 i odds vært mer naturlig. Så til denne oddsen er det et autobet på Odd, og så har jeg hatt problem å komme rett på dem under Paco sin ledelse - men de får en ny sjanse og X2 er varianten.

Meldt vinterlige forhold i Tromsø, og et hjemmelag som foreløpig har fått godt betalt møter et Viking-lag som har imponert meg. Jevn odds, og det er kanskje greit. Jeg er uansett mer interessert i et under-spill her, Tromsø scorer ikke mål og Viking virker godt strukturert om dagen. Tar man med vanskelige spilleforhold så peker det meste mot et målfattig oppgjør. Den vågale kan kanskje spille at Viking vinner uten å slippe inn mål. Siden det er meldt snø i Tromsø så velger jeg meg også denne kampen som snøball, under 3,5 mål.

Molde under press, blir klare favoritter på Åråsen. Kanskje litt i overkant til og med. Men jeg har ikke blitt imponert over LSK til nå og vi kommer ikke bort fra at olde har vært skikkelig uheldig til nå i år - det bør jevne seg ut, kanskje allerede i morgen kveld. Så ingen spill.

Hovedspill:

Stabæk - Haugesund, under 2,5 mål - 1,88 Pinnacle


Snøball:

Tromsø - Viking, under 3,5 mål - 1,35 Pinnacle

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Har vært på reise denne uka så oppsummeringen får gå litt fort.

Litt surt tapt hovedspill med Stabæk, det røde kortet forandrer naturligvis forutsetningene - men Haugesund svarte bra på det i starten, og jeg ble optimistisk på at de kunne gjøre det til en jevn kamp i 2.omgang. Men det ble i stede to ganske kjappe mål til bærumslaget og tapte units for min del. Ellers var vurderingene gode, tross at snøen uteble i Tromsø så var det lite tvil om at verdien var på undersiden. Tromsø var kanskje igjen litt heldige, spesielt i 2.omgang så ble TIL presset langt ned i banen. Heldige har ikke Molde vært, og de er på vei å miste muligheten til gullet etter kun 1 av 9 poeng. De kan fort være avhengig av å slå Glimt i begge kampene i år for å forsvare seriemesterskapet. Odd har ikke sluppet inn mål i år, og selv om Sarpsborg tidvis hadde presset så syns jeg tross alt det var et fortjent poeng dem tok med seg til Skien.

Rosenborg rundens store skuffelse, det er grunn til å bekymre seg for de offensive kvalitetene i laget og når man er begrenset offensivt så ligger poengtap nært til.

Status 2023:

Spill: 3

Innsats: 30

Gevinst: 20,2

TBP: 67,3

Status Totalt:

Spill: 333

Innsats: 3330

Gevinst: 3718,55

TBP: 111,7

Snøball:


-370 kroner

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Kanonrunde for vurderingene i Obos, var et overtidsmål i Moss unna å treffe på absolutt alle vurderingene.

Kristiansund var fullstendig overlegen Kongsvinger og ga virkelig svar på tiltale. Fredrikstad imponerte mot Mjøndalen, og heldigvis var de ikke så effektive - ellers kunne under-spillet ha røket. Sogndal vant fortjent mot Moss, de ble faktisk til slutt ganske klar underdog mot et nyopprykket lag. Så sogningene får ikke mye respekt i oddsmarkedet. Det gjør heller ikke Jerv som ble spilt opp kraftig igjen, og igjen la jeg ut spill på dem på twitter. Og igjen vant dem, det var fortjent selv om det som seg hør og bør i Obos-ligaen ikke var udramatisk.

Status 2023:

Spill: 3

Innsats: 30

Gevinst: 40,3

TBP: 134,3

Status OBOS Totalt:


Spill: 93

Innsats: 930

Gevinst: 987,4

TBP: 106,2

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Igjen starter vi med desserten i toppgjøret mellom Glimt og Brann. Og jeg ble noe overrasket over at nordlendingene ikke er større favoritter, måtte gå tilbake å sjekke stengeoddsen mellom Glimt og Molde i fjor - og da sto Glimt i 1,68. Nå får man faktisk over 1,80 på Glimt, som sannsynligvis er et bedre fotballag i år enn i fjor - og selv om Brann er gode syns jeg det er urimelig å sammenligne dem med fjorårets overlegne seriemester. Begge spilte cup i midtuka, og der Brann fikk opptur så ble det nedtur for de gule. Uansett så er belastningen lik rent fysisk og det er mer styr når man er klar for finale enn når man bare reise hjem som taperlag. I følge lokalavisa så var det igjen folksomt på treninga i Glimt etter at laget slet med litt sykdom og småskader, kanskje viktigst at Vetlesen er tilbake. Pellegrino gikk tidlig av treninga, men jeg mistenker at det er mest for å unngå unødvendig belastning. Fin verdi på serielederen her.

Alternativet til hovedspill er Odd, dem er knapp underdog hjemme mot Rosenborg og med tanke på hvordan sesongen har innledd så syns jeg ikke det er helt rimelig. Oddsen har dog droppet litt, og ganske stor uavgjortfare i en kamp som er forventet å bli tett og jevnt. Så til slutt havnet jeg på Bodø/Glimt som hovedspillet denne runden.

Ellers er det faktisk ikke lett å finne noen gode verdispill denne runden. Jeg syns Molde er priset litt for høyt, tross mager poengfangst så har spillet vært bra og jeg vil bli veldig overrasket over de ikke slår et Stabæk-lag som tross alt er ganske så begrenset. Og det kan fort være proppen ut her, jeg velger meg ren Molde-seier som omgangens snøball.

Tromsø mistet sin eneste skadefrie spiss denne uka, og for et lag som ikke scorer mål så lover det ikke godt. Så under-spill er alltid aktuelt med Gutan, så er nok Godset mer offensivt lag på hjemmebane. Men de sleit å skape allverden mot Aafk. Det kan de gjøre her også, selv om TIL er et langt mer spillende lag enn Aalesund. Styrer nok unna spill her. Godbit på mandag da Vålerenga og Lillestrøm møtes, et lokaloppgjør der det er helt åpent. Jeg ser ikke helt noen god vinkel på spill, det kan bli en stillingskrig eller det kan bli proppen ut. Og hvordan reagerer LSK på oppturen fra midtuka?

Hovedspill:

Bodø/Glimt - Brann, hjemmeseier 1,83 Coolbet

Snøball:

Molde - Stabæk, hjemmeseier 1,36 x 240 kroner Pinnacle

startelver

Legg inn av startelver »

Jeg har Ranheim som bankers i dag hjemme.1.70 Coolbet er grei verdi mot Skeid.

Ikke at jeg følger så godt med på OBOS, men denne ser ut som plankekjøring. :roll:

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Går inn i Obos-ligaen med god selvtillit, men det er ganske tricky runde med mange favoritter priset godt under 2 i odds som bør vinne. Dog er dette Obos, og som jeg har nevnt gjentatte ganger er årets sesong veldig jevn så det er fullt mulig at det bare er å spille mot favoritter i 1,60-1,80 området og tjene penger.

Oddsmarkedet har virkelig fått troa på Kristiansund, de er blitt spilt kraftig ned i løpet av uka etter sin sterke prestasjon mot Kongsvinger, så hjelper det på at de møter Mjøndalen som fremstår veldig hjelpeløse og kan fort være en kandidat for nedrykk i år. Så syns jeg ikke 1,80 som oddsen er nå er i nærheten av spillbart og det er bare å styre unna.

Ranheim blir også stor favoritt, de klarte å snu til seier fra samme oddsområde mot Bryne - men det var ikke imponerende. Ranheim har fått godt betalt nå, og Skeid har på sin side vært litt uheldig. Dog så er Ranheim et fint medgangslag, så ingen grunn å stille seg i veien for toget. Sogndal har fått en god start, og er med rette klare favoritter mot Bryne. Men Bryne er ekle å møte og jeg syns dette blir en interessant test for styrken i dette Sogndal-laget. Så ingen spill på dagens kamper.

Ikke overraskende så liker jeg igjen under-spill i Fredrikstad og det blir litt never change a winning bet her. De er nok for store favoritter mot Sandnes Ulf, men jeg føler meg mer komfortabel med å gå på et under-spill. Ulf hadde jeg som et overlag før sesongen, men til nå i år så har det blitt lite mål også for rogalendingene. Men oddsmarkedet kjøper ikke nye Ulf helt, og jeg tenker å ta meg betalt. Under 3 mål blir rundens hovedspill.

Jeg liker også Jerv, de blir bare knapp favoritt mot Moss. Dette er tross alt to lag som hadde to divisjoner mellom hverandre forrige år og jeg syns Moss er litt hypet opp som følge av de to første kampene. Nå får de heller ikke fordelen av naturgress siden også Jerv spillet på gress. Så har oddsen på Jerv gått opp frem mot kampstart de siste rundene, men dem som har spilt mot sørlendingene er kanskje klok av skade nå? Fristende å gå for ren borteseier, men tror jeg velger meg -0,25 for å ikke være helt crazy.

Ellers ingenting som står ut for meg oddsmessig, så det får bli med disse to anbefalingene.

Hovedspill:

Fredrikstad - Sandnes Ulf, under 3 mål - 1,88 Pinnacle

Reddington

Legg inn av Reddington »

Følger på Glimt.

startelver

Legg inn av startelver »

Det gikk ikke så bra med Ranheim nei , følger på underspillet Fredr Sandnes

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

startelver skrev: søn apr 30, 2023 10:52 am Det gikk ikke så bra med Ranheim nei , følger på underspillet Fredr Sandnes
Var å så den kampen live. Antall supporter borte var seks

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Fredrikstad leverer igjen, og mer udramatisk enn en 0-0 kamp når man sitter på under 3 mål skal godt gjøres å komme. Så kunne jeg også ha valgt Sandnes Ulf som spill, de var helt på høyde med de røde og hvite gjennom kampen.

Jeg skrev om lagene priset mellom 1,60 og 1,80 forrige runde, og dem gjorde det veldig dårlig. Kun 1 av 6 vant (Kristiansund), Ranheim, Kongsvinger og Start tapte - mens Sogndal og Fredrikstad spilte uavgjort. Og oddsen på samtlige favoritter gikk oppover (noen til og med kraftig - Start gikk fra 1,70 til over 2,2), så det ble en skikkelig jackpot for dem spilte mot favorittene. Jeg var jo inne på at det kan være så enkelt i år at man bare skal spille mot alle favoritter som står i under 2 i odds, ligaen er så jevn at det sjelden er verdi. Unntaket kan være Kristiansund, men de skal vel helst vise mer enn stabilitet over 2 kamper før jeg er solgt på det.

Jerv skuffet, jevn kamp mot Moss der de ga bort en ledelse og en fjær i hatten til østfoldingene som har fått en god start. Sogndal som jeg har som en opprykksfavoritt klarte å rote bort 2-0 ledelse, og det viser litt om mentaliteten i klubben - i stede for å fortsette å kjøre på på 2-0 så skal de forsvare det inn og det evner de ikke. Start gikk på en enda verre smell, ledet 1-0 til det gjenstår 6-7 minutter og klarer å tape 3-1. Typisk tapermentalitet.

Allerede ny runde i morgen, så jeg skal komme med tips der i morgen tidlig.

Status 2023:

Spill: 4

Innsats: 40

Gevinst: 59,1

TBP: 147,8

Status OBOS Totalt:


Spill: 94

Innsats: 940

Gevinst: 1006,2

TBP: 107,0

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

En dramatisk runde i Eliteserien er over. Brann så nær å gjøre det helt store i Bodø, men måtte til slutt ta til takke med 1 poeng. De skal vel være glad at ikke utligningen kom noen minutter tidligere, for da kunne det blitt en storstilt snuoperasjon fra gullfavorittene - Brann var skikkelig svimeslått i sluttminuttene. Uansett en feilvurdering fra min side på nivået mellom Glimt og Brann, første omgangen til Glimt var helt fryktelig og sannheten er jo at det ikke var første gang i år dem fremstår svake. Cupkampen mot Viking viste sårbarheter og det at de har fått noen veldige gunstige kamper innledningsvis av sesongen der de stort sett har scoret på første mulighet og kunne styre kampene udramatisk hjem gjorde at det ble lett å overvurdere nordlendingene. Og når oddsen var høyere enn jeg hadde sett for meg så hoppet jeg til, og det ble feil.

Odd burde nok vunnet over RBK, men det var tett og intensiv kamp - men spill på dem som underdog var uansett ikke dumt, så hadde det sett i ettertid vært bedre med et under-spill. Odd har spilt 0-0 i tre av fire kamper, det vil jeg tro vi må veldig mange år tilbake for å finne noe lignende. Og det samme gjelder 7-3 kampen i Stavanger, med hele 9 mål i 2.omgang - jeg kan ikke huske noe slikt i Eliteserien før.

Både fotball og oddsspilling kan tidvis være utrolig smertefullt, og det var det til fulle i Molde denne helga. Med en tidlig ledelse og fullstendig overkjøring så var det vanskelig å se for seg noe annet enn en klar Molde-seier. Men på få minutter har Stabæk snudd det til 2-1 ledelse, og det egentlig uten at de skapte en eneste sjanse. Så skal Stabæk bli redusert til 10 spillere etter knotter i halsregionen på Eriksen, men verken dommeren eller VAR klarer å følge regelboka og vi har nok en stor dommerskandale. Og det er frustrerende når dømmingen ikke er konsekvent, sist helg hadde vi også to andre karatespark - et ga rødt og et bare gult. VAR gjør rett og slett ikke dømmingen bedre, det skaper feige dommere som ikke tør ta avgjørelser på banen, og i VAR-rommet så er diskusjonen gått fra om det er en riktig eller feil avgjørelse til å filosofere om det er opplagt eller ikke. Så da blir det ekstremt subjektivt, og langt verre enn om et dommerteam bare selv tar avgjørelsen. VAR vil rette opp noen grove feil fra dommere, men det er ikke verd prisen - verken økonomisk, det at det tar bort spontaniteten fra fotballen og at vi diskuterer med dommeravgjørelser enn det faktiske spillet. Drittlei!

Fryktelig start for snøballen, og alle tre spillene som har røket har hatt odds under 1,10 underveis - og jeg er faktisk godt fornøyd med alle spillene, likevel står man altså med 1 av 4. Brutalt.

Brutalt var det også for Vålerenga, jeg syns de var overraskende lite kynisk i sluttminuttene - om det er en kamp hvor man skal drive shithousery så er det denne. Vålerenga var gode offensive i 1.omgang, og de viste litt hvorfor jeg hadde plassert de rett bak de beste på tabellen i år. Men defensivt henger det ikke helt sammen og det er skuffende med tanke på at de har sterke navn i forsvaret og det er Fagermo sitt ansvar å få orden på det. Så han bør være under press etter denne svake starten på sesongen - og det sluttet jo ikke bra i fjor heller.

Jeg trodde faktisk jeg skulle skrive om den første treneravgangen i dag, men slik ble det ikke siden Lars Arne Nilsen får sjansen igjen i morgen. Dog tyder mye at han sitter på lånt tid, og det kanskje mest er praktiske årsaker til at ikke byttet kom når det kun var 3 dager mellom kampene. Uansett så bør jo styre og sportslig ledelse også ta konsekvensene av at de ga han ny kontrakt etter sesongen i fjor. Ting hadde allerede kollapset, det var uro i spillergruppa, publikum var dritt lei LAN sin fotballfilosofi og likevel så trodde ledelsen i klubben at det bare skulle snu av seg selv. Totalt manglende lederskap. Så er spørsmålet om trenerbytte vil hjelpe, det er tøft nivå i år uten noen klare bunnkandidater og det er sannsynlig at lag må et stykke opp på 30-tallet i poeng for å klare seg.

Tromsø har fått en fantastisk start på sesongen resultatmessig, men man kommer ikke bort fra at spillet ikke har stått i forhold og det skal bli interessant å se hvordan oddsmarkedet vurderer det - markedet er blitt veldig følsomt for underliggende tall og straffer lag som overpresterer sin xG hardt.

Tre midtuke-kamper i morgen, det er kamper som var berammet i sommer, men som kommer nå for å tilrettelegge for lagene som skal spille E-cup. Mest interessant er selvsagt Rosenborg mot Brann, der bergenserne blir ganske klare favoritter på bortebane. Jeg vet ikke helt om jeg kjøper det, tredje bortekampen på en uke for bergenserne og begge de to siste har vært ganske mentalt og fysisk krevende. Det er ikke ofte RBK er store underdogs på hjemmebane, i fjor var de verken det mot Molde eller Bodø/Glimt (sistnevnte var dog motivasjonsbetinget på slutten av sesongen). Så jeg tror det er verd å spekulere i gå mot brann-toget. Så leste jeg at Holse er ute en god stund nå, og det var jo allerede litt tynt med offensiv kraft - kanskje oddsen på trønderne skal videre opp?

Glimt kjennes også som for stor favoritt, Odd får ikke mye cred i oddsmarkedet - og som med Brann er det tredje kampen på en uke for Glimt (men uten like stor reisebelastning). Så ble det skikkelig deng i fjor, med 7-0. Men Odd vant hjemmekampen mot Glimt. Jeg er litt redd for Paco-ball i slike type kamper, og så gikk Solomon Owusu ut til pause mot RBK. Det er viktig for Odd sine sjanser at han kan spille her. Så får vurdere et handikap-spill frem mot kampstart, kanskje se lagoppstillingene først. Molde er vel bare å styre unna, uflaksen må jo snu snart - men oddsen er fryktelig lav, spesielt med tanke på at det er lokalderby.

Status 2023:

Spill: 4

Innsats: 40

Gevinst: 20,2

TBP: 50,5

Status Totalt:

Spill: 334

Innsats: 3340

Gevinst: 3718,55

TBP: 111,3

Snøball:

-570 kroner

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Midtuke i OBOS er fine greier, ingen kamper som står ut spesielt sportslig - men oddsmessig syns jeg det er en god del å bite i.

Kristiansund ser ut til å bli rundens største favoritt, ikke så overraskende siden oddsmarkedet ikke har troa på Sogndal og Michelsens menn har to gode kamper på rad. Jeg syns det er veldig vanskelig å vurdere verdi i kampen, ser man bort fra 2.omgangen mot Bryne så har Sogndal vært gode samtidig har Kristiansund med litt margin ligaens beste lag på papiret. Jeg heller mot under 3 mål, oddsen har skutt litt i været uten at jeg helt ser argumentet for det.

Det andre nedrykkede laget er jeg mer interessert i i dag, det er ikke for at jeg syns Jerv har vært så god i år, men for at Mjøndalen ser fryktelig svake ut og nå skal de bort på naturgress. Jeg hadde forventet meg odds på en plass på 1,70-tallet og når det i stede er over 1,90 så syns jeg det er enkelt spill å sette. Det blir også rundens hovedspill.

Hovedspillet kunne like gjerne ha vært nok et underspill i Fredrikstad-kamp, men oddsen har falt litt på under og jeg er litt skeptisk til forsvarsspillet til Bryne - de har sluppet inn 2 mål i tre kamper på rad. Men på den andre siden kan man nesten spille blindt på under i Fredrikstad sine kamper. Uansett en åpen kamp, tror verdien ligger på bortesiden om noe - men for knapt til å spille om ikke Bryne skulle bli klar favoritt til slutt.

Sandnes Ulf gir et godt bilde av nye OBOS-ligaen, fra å være et texas-lag så er det blitt trygghet først og to 0-0 kamper på rappen. Så får vi se hvor lenge det varer, jeg er ikke overbevist om Ulf som underlag. Her møter de et lag som er på vei inn i en liten krise, de har sett fryktelig ut de siste kampene - en ting er å bli rundspilt av Kristiansund, noe annet er å bli knust av nyopprykkede Hødd på hjemmebane. Oddsen indikerer at markedet ser på Kongsvinger som et bedre lag enn Sandnes Ulf, jeg er ikke helt der og syns verdien er på hjemmesiden. Odds på 1,80-tallet for hjemmeseier med pengene tilbake ved uavgjort er pent og verd en innsats.

Raufoss er en positiv overraskelse i år, det ser ut som dem har tenkt å gjøre sesongtipset mitt med dem nederst på tabellen til skamme. Så ble det en intens kamp mot Start og lang reise hjem - så jeg er skeptisk til dem som stor favoritt her. Og selv om Åsane står uten seier så syns jeg de har hatt en positiv start på sesongen, der de har vært på høyde eller bedre i alle kampene. Verdien ligger på bortelaget, så trender oddsen nedover på Raufoss så blir ikke overrasket om man får bedre odds nærmere kampstart.

Også Skeid blir klare favoritter, sikkert pga den sterke seieren i Trondheim. Dette blir dog en helt annen type kamp og vi så mot Hødd at det ikke er så enkelt å få til ting mot defensive lag. Jeg hadde egentlig sett for meg odds i nærheten av den Skeid hadde mot Hødd der 2,25 var markedsledende - i stede ser vi under 2 i odds. Så rent intuitivt så kjennes det ut som verdi på bortesiden.

Hødd - Ranheim og KFUM mot Start har jeg ingen sterke meninger om, jeg ser Hødd spilles litt ned og er på vei til å bli ganske klare favoritter. Det er mulig det er en overreaksjon på deres sterke seier på Kongsvinger samt Ranheims katastrofekamp mot Skeid, men jeg lar nok kampen passere om ikke oddsen fortsetter nedover.

Hovedspill:

Jerv - Mjøndalen, hjemmeseier - 1,95 Coolbet

startelver

Legg inn av startelver »

Nydelig, følger på Jerv.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Skuffende midtuke med Jerv. Kongsvinger var ekstremt effektive, og selv om Jerv var det beste laget så var det en underprestasjon. Så skulle bare holdt meg til under-spill i Fredrikstad, ny 0-0 kamp - snakker vi om Norges kjedeligste fotballag? Sandnes Ulf var fryktelig svak lenge, men det ble en skikkelig sluttspurt og veldig nær utligning i overtiden.

Ellers gode vurderinger, Åsane var uheldige - tre ganger traff de treverket. Så hadde Raufoss sine store sjanser også, ganske utrolig at kampen endte målløst. Moss fortsetter å imponere og var nært å ta med seg alle poengene tilbake til Østfold. Hødd og Ranheim spilte rundens kjedeligste kamp, der ga 0-0 et riktig bilde. Sogndal ga Kristiansund en god fight, og jeg fortsetter å være positiv på deres vegne. Start begynner å ligne seg selv, helt texas kamper og umulig å spå hva de skal finne på.

Status 2023:

Spill: 5

Innsats: 50

Gevinst: 59,1

TBP: 118,2

Status OBOS Totalt:


Spill: 95

Innsats: 950

Gevinst: 1006,2

TBP: 105,9

Freddien

Legg inn av Freddien »

GoingKronos skrev: lør mai 06, 2023 10:28 am Kongsvinger var ekstremt effektive, og selv om Jerv var det beste laget så var det en underprestasjon.
Kongsvinger - Jerv spilles i morgen, eller er du veldig forutseende her ? ;-)

Noen tips for dagen i Obos ?
For meg stinker Mjøndalen - KFUM uavgjort, og jeg tror Åsane og Raufoss har en fair sjanse i vanskelige bortekamper mot hhv Ranheim og Sogndal. UB i de to kampene for de som ikke spiller høyoddsere

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Freddien skrev: lør mai 06, 2023 11:53 am
GoingKronos skrev: lør mai 06, 2023 10:28 am Kongsvinger var ekstremt effektive, og selv om Jerv var det beste laget så var det en underprestasjon.
Kongsvinger - Jerv spilles i morgen, eller er du veldig forutseende her ? ;-)
Disse Vegard Hansen lagene er forvirrende, skulle stått Mjøndalen ;)

Kommer med min gjennomgang nå, jeg er litt småforelsket i Sogndal så der skiller vi veier.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Vrien Obos-runde foran oss, 4 matcher i dag og like mange i morgen.

Kristiansund blir korrekt stor favoritt mot Bryne, men Bryne er alltid en tricky motstander og på 1,50-tallet så er det vanskelig å tro at det er noe verdi å hente. Ranheim blir også klar favoritt mot fortsatt seiersløse Åsane, men som jeg har vært inne på så har bergenserne fått veldig dårlig betalt til nå. Jeg styrer unna, men om noe så ligger nok verdien på bortesiden - men andre bortekampen på tre dager er tøft.

Mjøndalen og KFUM er lett å unngå spill i, helt umulig å vurdere sjansene for meg - to lag som har underprestert til nå i år. Så da står vi igjen med Sogndal mot Raufoss og jeg har litt verdi på hjemmelaget. Oddsen ser ut til å være på vei oppover og blir ikke overrasket om den går litt videre opp mot kampstart. Jeg har litt over 50% sjanse til Sogndal, jeg syns de spiller veldig fin fotball og har et stort offensivt potensiale. Så det er det skjøre mentale som gjør at jeg holder litt igjen. Jeg blir ikke helt klok på Raufoss, de har variert ganske mye og de kunne fort tapt i midtuka mot Åsane.

Over til søndagen, og som vanlig må vi snakke under-spill i Fredrikstad. Så møter de Skeid som kanskje er det klareste over-laget i serien, de er foreløpig over i 4 av 5 kamper og det er ikke tilfeldig. Men samtidig så justerer ikke oddsmarkedet seg inn på Fredrikstad enda, så da er det bare å fortsette å spille. Under 3 mål er nok vesentlig bedre enn under 2,5 mål.

Kongsvinger er en favoritt i oddsmarkedet, de har blitt spilt kraftig ned her og jeg syns ikke det er berettiget. Ingenting de har vist til nå har tydet på at de er noe annet enn et midt på treet lag. Med odds på 1,90-tallet for hjemmeseier så sier oddsmarkedet at Kongsvinger er 20-25 punkter bedre enn Jerv og det ser jeg ikke. Jerv har skuffet til nå, og jeg har brent meg litt - men til denne oddsen er det et autobet og det er også rundens beste spill.

Hødd er årets overraskelse til nå, og oddsmarkedet har justert seg - man får faktisk høyt 1,80-tall på Start. Men likevel så frister ikke spill på Start, både for at de er skaderammet og kronisk ustabil. Skal man spille på Start så bør man sikkert kjøre et handikap, men Hødd er vanskelig å score på så enkelt å stå over. Samme med Moss og Sandnes Ulf, veldig vanskelig å vurdere sjansene i.

Hovedspill:

Kongsvinger - Jerv, uavgjort/borte - 1,94 Pinnacle

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

En ganske ordinær runde av Eliteserien denne helga, normalt sett er jo Rosenborg og Vålerenga en godbit - men sannheten er jo at det er to ganske så triste lag som mætes. Men begge trenerne er under press så det gir jo en spenning rundt kampen. Oddsen på trønderne har gått oppover, som riktig er. Jeg syns det er vanskelig å argumentere at RBK skal ha over 50% sjanse mot et Vålerenga som tross alt gjorde en god innsats lenge mot Lillestrøm. I tillegg har Enga to dager med hvile og det har litt å si her.

Det er ikke helt lett å finne verdispill denne runden, og jeg syns under 2,5 mål i Stabæk mot Sarpsborg står ut. Jeg har Stabæk som et ganske klart underlag, og den sære kampen i Molde endrer ikke på det. Sarpsborg har vært veldig kynisk til å nå i år, alle fire kampene har gått under og utenom Glimt-kampen så har ikke det vært noe å si på. Jeg ser ingen større argumenter for at dette skal bli målrikt. Det blir rundens hovedspill. Ikke så mange argumenter for mye mål i Tromsø heller - to lag som er bedre defensivt enn offensivt og det lukter litt stillingskrig over matchen. Men oddsen har droppet som gjør det mindre interessant, det er kanskje mer verdi på bortesiden. ingen tvil om at Odd har sett best ut av de to lagene til nå i år. Så er det dette med at laget kommer fra en tøff bortekamp i Bodø, så andre langreisen på kort tid. Så verdien er nok litt for knapp.

Jeg tenkte det kanskje var verdi på Lillestrøm, men har lest om sykdom i troppen og da blir ting fort mer usikkert, uansett er dette en omkamp fra cupen og da var det helt jevnt der LSK dro det lengste strået - og ingenting tyder på at dette skal bli noe annet enn en jevn kamp. Da bør jo 2,30 være verdien på pengene tilbake ved uavgjort. Hadde fort blitt hovedspill om det ikke var for sykdomssituasjonen hos kanarifuglene.

Jeg skal velge meg Viking som rundens snøball, jeg har latt meg imponere over dem til nå i år og Strømsgodset er absolutt en kandidat til ligaens dårligste bortelag. Viking er litt momentum-lag og det virker som ting begynner å rulle. Jeg har riktig odds lavt 1,50-tall og man kan fortsatt få 1,60 for hjemmeseier. Det er sikkert ikke feil å spille handikap heller.

Bunnoppgjør mellom Aalesund og Haugesund er bare å stå over, mulig effekt av trenersparking - men det blir mest gjetting. Jeg syns både Molde og Brann blir fryktelig store favoritter. I fjor spilte jeg Molde borte mot HamKam - da fikk jeg 2,10 i odds (og den gikk videre opp mot kampstart), nå er oddsen 1,70. Jeg syns ikke det er helt rimelig, men jeg ble litt sjokkert over HamKam sin 2.omgang i Stavanger - men hjemme har det sett bra ut til nå i år. Så til denne oddsen er det kanskje verd å spekulere i at Molde fortsetter å trøble. Brann står i 1,25 nå mot Sandefjord, selv om vestfoldingene har gjort det bedre enn forventet med poeng på Lerkendal nå sist. Men de møttes i cupen og da var Sandefjord helt sjanseløst. Dog gress nå, så det bør være en fordel for Sandefjord. Men ikke nok til å spekulere.

Hovedspill:

Stabæk - Sarpsborg, under 2,5 mål - 2,10 Coolbet

Snøball:

Viking - Strømsgodset, hjemmeseier - 1,60 Coolbet x 200 kroner

startelver

Legg inn av startelver »

Tror jeg ville holdt meg unna Jerv, de virker fryktelig ustabile for tiden, men UB kan jo gå.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Newcastle United-Arsenal, begge lag scorer mål til 1.50 i odds

startelver

Legg inn av startelver »

vadefugl skrev: lør mai 06, 2023 8:30 pm Newcastle United-Arsenal, begge lag scorer mål til 1.50 i odds
Feil tråd

AlexandrsJelisejevs
Innlegg: 387

Legg inn av AlexandrsJelisejevs »

Brann voldsom favoritt på oddsen. Går for en BTTS her når man får godt over 2 i odds, bør være bra muligheter for en 3-1, 4-1 kanskje.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

AlexandrsJelisejevs skrev: man mai 08, 2023 4:56 pm Brann voldsom favoritt på oddsen. Går for en BTTS her når man får godt over 2 i odds, bør være bra muligheter for en 3-1, 4-1 kanskje.
Enig i at det er et godt spill, kommer tydeligvis mye penger på Brann. Spilt ned fra 1,25 til 1,15 - det er veldig mye på en slik lavoddser.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

En kjapp oppsummering av forrige runde før vi tar fatt på den som starter i kveld. Hovedspillet var egentlig helt udramatisk, det luktet ikke mål av oppgjøret på Nadderud. Men så kom to mål i sluttminuttene, begge etter corner og da kommer flashback til syke oddssmeller tidligere - de fleste oddsspillere har kanskje litt posttraumatisk stresslidelse?

Lite tvil om at verdien var på Vålerenga-siden, så det var en god vurdering. Det bygger seg opp til en krise på Lerkendal, men det er kraftig overdrivelse å legge skylden på Rekdal. Det er ikke han som er ansvarlig for spillelogistikk og ser man på stallen til RBK så er den ikke bedre enn midt på tabellen lag. De solgte all offensiv kraft i vinter og da kan de ikke skylde på treneren for at det er kjedelig. Så er ikke Rekdal en god match med RBK, fotball er identitet - men det var like klart da han ble ansatt som det er nå.

De som spilte under i Tromsø trengte dog ikke stresse, det var knapt sjanser i kampen i hele tatt. Men TIL ble snytt for straffespark i nok en VAR-tabbe, og det er klart at et tidlig mål kunne ha endret hvordan kampen hadde utspilt seg. HamKam har virkelig kollapset de to siste rundene, og spørsmålet er om det er tilfeldig eller om det er en dypere krise på gang, i seg selv er det ingen skam å tape mot Molde og den regjerende mesteren var effektive i motsetning til det de har vært tidligere i sesongen. Men måten kameratene forsvarer seg på, både som lag og individuelt, er skremmende.

Aafk fikk sitt første poeng for sesongen, men det var også det eneste å ta med. Klubben går i praksis nå inne i sin tredje kamp uten trener og det er rett og slett ikke bra å ikke ha en avklaring rundt trenerspørsmålet. Norges dårligste drevne klubb. Og sportslig fortsetter det i samme spor. I toppen har Glimt tatt et voldsom tak på serien, med seier over Lillestrøm og et Brann som rotet bort poengene. Jeg syns fortsatt ikke Glimt imponerer så veldig - men de er det lille hakket bedre enn motstanderne. Men tross at Molde er 9 poeng bak så har de vært minst like gode til nå. Fotball er mer tilfeldigheter enn man liker å tro.

Tungt for snøballen, her fikk vi en veldig fin oddsdropp på Viking prematch. Spilt til 1,60 og var 1,45 ved kampstart. Så er ikke jeg den som er mest opptatt av odds ved kampstart for å måle min egen innsats - så stor respekt har jeg ikke for oddsmarkedet at det står for fasit. Og det var noen som blødde kraftig i helga etter å ha spilt både Viking og Brann kraftig ned. Uansett er det litt krise for snøballen, å bomme på 4 av 5 lavoddsere hører til sjeldenheten. La oss håpe at det snur og man plutselig får en lang vinnende rekke.

Status 2023:

Spill: 5

Innsats: 50

Gevinst: 41,2

TBP: 82,4

Status Totalt:

Spill: 335

Innsats: 3350

Gevinst: 3739,55

TBP: 111,6

Snøball:

-770 kroner

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Syns de gode vurderingene i Obos fortsetter, men så var det å treffe riktig på hovedspillet som har vist seg vanskelig de siste rundene. Men jeg er veldig fornøyd med spillet på Jerv, det var en helt jevn match og da er nesten 2 i odds på 2 av 3 utfall mer enn godkjent. Å spille blindt på under-spill i Fredrikstad-kamper har vært det mest lønnsomme i norsk fotball til nå i år. En ny 0-0-kamp og det var faktisk litt heldig at ikke østfoldingene tapte her. Skeid fremstår rett og slett som et godt bortelag og skal nok passe opp på dem som klar underdog fremover.

Sogndal vant fortjent mot Raufoss, litt varierende prestasjon - men toppnivået til Sogndal er veldig høyt og jeg forstår ikke at det ikke blir løftet mer frem. Oddsmarkedet priser de som et nedre halvdel lag selv om det absolutt kan argumenteres for at de er ligaens nest beste lag. Best er naturlig nok Kristiansund, og selv om det ikke gikk på skinner mot Bryne så ble det nye 3 poeng.

Status 2023:

Spill: 6

Innsats: 60

Gevinst: 59,1

TBP: 98,5

Status OBOS Totalt:

Spill: 96

Innsats: 960

Gevinst: 1006,2

TBP: 104,8

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Pga 16.mai på tirsdag så blir det en hektisk lørdag med norsk fotball, og det tyvstarter allerede i ettermiddag der Sandnes Ulf og Kristiansund er først ut. Jeg syns oddsen ser ganske riktig ut der, Sandnes Ulf har vært en skuffelse til nå i år og har ikke vunnet kamp siden serieåpninga. Så jeg forstår absolutt dem som går på KBK til rundt 1,90 - men jeg er fortsatt inne på at divisjonen er veldig jevn og det er sjelden man skal være veldig klar favoritt på bortebane.

Over til lørdagen, og jeg syns Bryne er for stor favoritt. De prises faktisk lavere enn Jerv gjorde da møtte Mjøndalen for to uker siden, og det syns jeg ikke er rimelig. Så er Mjøndalen ikke et godt fotballag, men det har blitt litt bedre etter en fryktelig sesongstart. Bryne har ikke vunnet siden de avgjorde på overtid i serieåpninga, så har de hatt ganske tøft kampprogram. Uansett, til denne oddsen syns jeg det er et autobet på x2.

Nevnte Jerv blir klar underdog på hjemmebane mot Fredrikstad som ikke har sett spesielt bra ut og er kraftig overvurdert i oddsmarkedet. Så har jeg brent meg på Jerv de siste rundene, men prestasjonene har ikke vært dårlig - bare fått veldig dårlig betalt. Ingen grunn til at dem skal være underdog mot et Fredrikstad som knapt skaper sjanser eller scorer mål. Det er sikkert greit å spille under igjen, men jeg syns verdien er klart bedre å gå på Jerv med pengene tilbake ved uavgjort.

Kamp mellom de nyopprykkede, og både Hødd og Moss har fått en god start på sesongen. Før sesongen var nok de fleste inne på at Hødd var det beste av de nyopprykkede og jeg syns nok fortsatt det. Spesielt på hjemmebane gjør det vondt å møte Hødd og jeg mistenker at Moss blir for veike her og det lukter et dødballmål eller to til Hødd. Oddsen har gått kraftig opp på Hødd i løpet av uka, og når man får oppe på 1,90-tallet på -0,25 så syns jeg det er et veldig fint spill. Forsikringen er nok verd det kontra ren hjemmeseier siden det er fare for få mål og uavgjort.

Oddsen på Sogndal har falt, og det er riktig - som jeg har gjentatt gang på gang så er de et godt lag. Og det er kanskje noe verdi fortsatt, så har jeg respekt for Åsane som har prestert klart bedre enn resultatene og før eller senere så vil ballen sprette rett for bergenserne. Ranheim blir for meg overraskende underdog mot Raufoss som utenom første hjemmekamp har vært ganske tamme. Og serielederen har vært bedre på bortebane enn hjemmebane, om det er tilfeldig eller om det har med at motstanderen står høyere på egen hjemmebane er litt tidlig å si. Uansett er autospill til denne oddsen. Jeg tenker være litt grådig å gå for pengene tilbake ved uavgjort over +0,25-varianten, Ranheim er litt enten eller.

Mest underholdning bør det bli mellom Skeid og Start, så over 3 mål kan være aktuelt selv om jeg er litt skeptisk til det når kampprogrammet er tett som nå. Oddsen har falt litt, men har verdi i over 1,90.

Ikke så lett å velge hovedspill denne runden, det er mange å velge mellom. Jeg har brent meg litt på Jerv, så jeg velger tross alt Hødd som rundens hovedspill.

Hovedspill:

Hødd - Moss, hjemmeseier ahc-0,25 - 1,94 Pinnacle

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Det er sjelden runder i helga kjennes som inneklemt runde, men slik er det når vi har fotballens festdag på tirsdag. Så er alle poeng like mye verd og så får vi se om alle lagene klarer å være like skjerpet nå som på tirsdag.

Vi starter alt i kveld med en interessant underdog på hjemmebane. Odd er et veldig gjennomført lag og hadde de hatt en skikkelig midtspiss så hadde de nok fort kunne kjempe om medalje. Uansett så har de vært best i alle hjemmekampene til nå og da blir det feil at de skal være klar underdog mot et Lillestrøm som har vært klart tvilsom i begge bortekampene til nå i år. Vålerenga var klart best mens de var 11 mot 11 og mot Viking så ble det et fortjent tap. Det er ikke noe lettere å møte Odd enn disse lagene. Blir sikkert tett og jevnt og da er verdien på hjemmelaget. Uavgjortfare, så da skal man nok ta den ekstra forsikringen i +0,25.

Kampen som får mest oppmerksomhet er naturligvis Bodø/Glimt mot Rosenborg, men det vil være å dra det for langt å kalle det et toppoppgjør. Så er Glimt ekstremt store favoritter, i fjor i serieåpninga sto Glimt i 1,47 mot RBK, og for et par runder siden sto Molde i det samme da dem fikk besøk av trønderne. Så jeg syns vel at oddsen er rundt en tidel for lavt på Bodø-laget, og det er sikkert behagelig for Rosenborg å slippe alt press og ha en ren bonuskamp her. Så byr det i mot å spille på RBK slik de ser ut, så får vi se om oddsen kan gå opp slik at man blir "tvunget" til spill.

Jeg er overrasket over at HamKam blir klar favoritt mot Tromsø, de har sett råtten ut de siste kampene og selv om Tromsø har slitt med å skape noe offensivt så har de sett ut som et stabilt bra lag og det bør være nok mot et så defensivt inkompetent lag som kameratene er om dagen. Så liker jeg ikke tidspunktet for kampen sett fra et Tromsø-ståsted, dager før årets viktigste hjemmekamp mot Bodø/Glimt. Jeg skal ikke spille på over 2,5 mål her, men jeg syns det er en overreaksjon på Tromsø sine kamper til nå. Mest for at det jo er to lag på banen og HamKam lekker som en sil. Men tryggest på verdien på bortelaget. Det blir også rundens hovedspill med +0,25.

Sandefjord er kanskje den største overraskelsen - de har tatt på en både i Bergen og Trondheim, og de har ikke tapt siden serieåpninga (hvor dem var skikkelig dårlig). Nå får de besøk av et Viking som jeg trodde var på gang - men som skuffet stort mot Strømsgodset sist. Og på bortebane har de vunnet en seriekamp siden i fjor sommer. Slik sett så er det store favorittstemplet her vanskelig å forstå. Så jeg kommer til å gå for hjemme/uavgjort her.

Under-oddsen i Stabæk - Aalesund har falt, og på 1,70-tallet kjennes det ikke videre interessant ut. Heller ikke hjemmeseier på 1,80-tallet frister videre, og på Aalesund får ingen meg til å sette penger på. Sarpsborg blir også stor underdog på hjemmebane når Brann tar turen østover, og jeg syns det er interessant. Dog har oddsen falt noe, og jeg vil avvente til nærmere kampstart - foreløpig har det brukt å komme penger på Brann mot kampstart.

Molde vinner sikkert, men oddsen er ikke videre interessant. Kveldskampen mellom Haugesund og Vålerenga er åpen, men jeg syns oddsmarkedet hensyntar litt mye at Haugesund har spilt to 0-0 kamper på rappen. Jeg tror det har mer med motstander enn med Haugesund å gjøre, og nå kommer et offensivt innstilt Vålerenga på besøk på lørdag kveld. Jeg syns det lukter mål, og har verdi både på over-spill og begge lag scorer. Selv om oddsen er i høyeste laget for en snøball så går jeg for begge lag scorer som rundens spill der - det er tynt med andre spill, de lavoddserne som er rundt om i ligaen syns jeg ikke innehar verdi så da får man tenke litt kreativt.

Hovedspill:

Ham-Kam - Tromsø, borteseier (ahc+0,25) - 1,90 Pinnacle

Snøball:

Haugesund - Vålerenga. begge lag scorer - 1,71 Coolbet.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Det ble høydramatisk da hovedspillet gikk veien langt inn i overtiden på Hamar. VAR spilte hovedrollen gjennom hele 2.omgang, og det tok tid - og selv om avgjørelsene ble rett så er det vanskelig å forstå at det skal ta så lang tid, særlig med straffesparket på overtid som var soleklart. TIL er nok det laget som har fått best betalt til nå i år, og oddsmarkedet forventer nok at det blir å jevne seg ut. Oddsmarkedet er blitt veldig sensitiv for underliggende tall. Overtidsscoringen på Hamar var et plaster på såret etter at det ellers var veldig mye marginer i mot, Odd sitt overtidstap svei godt, og selv om det ikke var ufortjent at Viking vant så er det alltid kjipt å få et mål mot seg i sluttminuttet.

Som jeg skrev så bruker det komme penger på Brann på kampdagen, og slik var det denne runden også. Så man fikk over 2 i odds på Sarpsborg poeng til kampstart, og det var nok fort rundens mest feilsatte odds. Sarpsborg vant helt fortjent mot et Brann-lag som virker sliten om dagen - og det er ikke akkurat gunstig dager før en cupfinale. Glimt fortsetter å vinne uten å imponere, det er en god egenskap - men de som spiller på de gule med hovedlinja i hjemmekampene har kun vunnet en gang (Stabæk), en push (Odd) og to tap (Brann og nå RBK). Så vi ser nok at laget er overvurdert i markedet.

Molde fortsetter å dominere, men samtidig slippe inn mye mål. En merkelig trend. Aalesund har fortsatt til gode å score mål, men de møter slik sett "heldigvis" Molde på 16.mai. Snøballen sitter selv om det så mørkt ut etter en veldig tam første omgang, men etter det første målet kom så ble det en veldig åpen kamp og begge lag scorer satt da greit. Over-spillet burde jo også ha sittet, men VIF klarte å brenne straffespark. Så alt i alt var det vel mye marginer mot denne runden.

Status 2023:

Spill: 6

Innsats: 60

Gevinst: 60,2

TBP: 100

Status Totalt:


Spill: 336

Innsats: 3360

Gevinst: 3758,55

TBP: 111,9

Snøball:


-668 kroner

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Veldig mange tighte kamper som ikke vippet riktig sist, vurderingene var vel helt ok uten at jeg er tilfreds med det.

Det var faktisk Moss som fikk cornermålet på Høddvoll, mens ellers var det en jevn kamp der Hødd hadde de beste sjansene. Spesielt Scriven kunne fort scoret mer enn det ene målet han fikk. Jerv som var alternativet mitt til hovedspill var vel hakket bedre enn Fredrikstad, men det var lite sjanser.

Serieleder er noe overraskende Sogndal, men jeg syns det er et godt fotballag og sterkt å snu kampen mot Åsane. Men det er ikke tvil om at det sitter mellom ørene på Åsane som nok en gang gir bort en ledelse. Ranheim skulle jeg ikke vært så grådig på, +0,25 hadde gitt en halv gevinst. Lite høydepunkter fra kampen, men strålende redning fra Raufoss-keeper Lauvli var beholdningen fra kampen.

Det ble som forventet målrikt mellom Skeid og Start, stadfester sin posisjon som de klarste overlagene i divisjonen. Start melder seg også fullt ut med i toppkampen. Det er på mange måter kun en ting som står mellom Kristiansund og opprykk, og det er keeper McDermott - en ny grusom tabbe som kostet 2 poeng, og det mot et Sandnes Ulf med 10 spillere. Skryt til dommer for å ta en klar filming selv om det førte til utvisning, da har man litt baller!

Bryne var klart best i 1.omgang og ledet fortjent 2-0, jeg hadde egentlg gitt opp kampen - men etter 2-1 så får Mjøndalen et viss trøkk og med litt flaks kunne de tatt med seg et poeng.

Status 2023:

Spill: 7

Innsats: 70

Gevinst: 64,1

TBP: 91,6

Status OBOS Totalt:

Spill: 97

Innsats: 970

Gevinst: 1011,2

TBP: 104,2

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tipping»