Kvinners verdi på sjekkemarkedet
-
Queenie
Vel så mange menn som sliter der, godt mulig de ikke syter like høyt, men det er rimelig tydelig i enkelte tilfeller.DoktorS skrev: man des 06, 2021 7:14 pm Meget godt skrevet - humoristisk og saklig. Litt av det var jeg inne på tidligere her - det er nok de kvinnene som har dradd nytte av sitt utseende for 20 år siden som har det verst.... Vanskelig å innse at man er blitt gammel.
-
DoktorS
Selvsagt. Nei, har ikke hørt noen menn klager over dette. Men av egen erfaring så merker man det egentlig litt for sent.Queenie skrev: man des 06, 2021 7:17 pmVel så mange menn som sliter der, godt mulig de ikke syter like høyt, men det er rimelig tydelig i enkelte tilfeller.DoktorS skrev: man des 06, 2021 7:14 pm Meget godt skrevet - humoristisk og saklig. Litt av det var jeg inne på tidligere her - det er nok de kvinnene som har dradd nytte av sitt utseende for 20 år siden som har det verst.... Vanskelig å innse at man er blitt gammel.
-
Queenie
Samfunnet har jo blitt helt sykt. I fremtiden er jeg sikker på at det vil komme screeningprogrammer som sjekker alt mellom himmel og jord (kanskje likt sosial credit system i Kina). Borte er ikke-målbare parametre som kjemi, felles humor osv. Ting man ikke alltid kan måle. Etterhvert vil nok menn bli nedgradert til sæddonorer. Det er dessverre den veien det går.
-
KingKongHalvor
Dette var rett og slett en veldig bra kommentar, Elin har peiling, grepa dame.
- greyserpent
Finnes det en arena overhode, hvor kvinner ikke gjør seg til offer? Patetisk.
-
kytec
Hvis hun blir undertrykt av en muslimsk mann i et underkuende system.greyserpent skrev: man des 06, 2021 8:42 pm Finnes det en arena overhode, hvor kvinner ikke gjør seg til offer? Patetisk.
Har ikke hørt noe klaging over det.
-
joplina
*******DoktorS skrev: man des 06, 2021 7:22 pm
Selvsagt. Nei, har ikke hørt noen menn klager over dette. Men av egen erfaring så merker man det egentlig litt for sent.
Jeg har i friskt minne et par tre karer på Vgd som stadig klagde. Mener den ene har funnet veien hit også.
Det var ikke måte på fæle kvinns' og menn uten damer, menn som ble valgt bort, menn som ikke fikk stifte familie, menn som ikke fikk sex, menn som var "helt fantastisk gode" men som ble vraket for bad boy's, menn som mistrøstet og fikk psykiske lidelser og dårlig fysisk helse pga kvinner og for lite sex osv osv osv i en repeterende sirkel av ymse innlegg og leserinnlegg/artikler de hadde gravd frem.
- Så joda - det finnes klage-syte-menn også , men i ærlighetens navn tror jeg de er i et mindretall.
-
Stjerten
Som så ofte før, spot on fra Ørjasæter.Klodrik skrev: man des 06, 2021 6:33 pm Elin Ørjasæter kommer i dag med sitt bidrag i denne debatten:
https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... -95-353150
-
Rainmaker
Forskjellen er at den type "kar" du her over beskriver sitter med typisk incel-holdninger, og generelt skylder kvinner for aller sine problemer, mens (om jeg har forstått debatten riktig) det for disse kvinnene det er snakk om her er det hovedsakelig syting over at "jeg er ikke like populær som før".joplina skrev: man des 06, 2021 9:37 pm*******DoktorS skrev: man des 06, 2021 7:22 pm
Selvsagt. Nei, har ikke hørt noen menn klager over dette. Men av egen erfaring så merker man det egentlig litt for sent.
Jeg har i friskt minne et par tre karer på Vgd som stadig klagde. Mener den ene har funnet veien hit også.
Det var ikke måte på fæle kvinns' og menn uten damer, menn som ble valgt bort, menn som ikke fikk stifte familie, menn som ikke fikk sex, menn som var "helt fantastisk gode" men som ble vraket for bad boy's, menn som mistrøstet og fikk psykiske lidelser og dårlig fysisk helse pga kvinner og for lite sex osv osv osv i en repeterende sirkel av ymse innlegg og leserinnlegg/artikler de hadde gravd frem.
- Så joda - det finnes klage-syte-menn også , men i ærlighetens navn tror jeg de er i et mindretall.
-
Kongemannen
Er jo ikke syting når en opplyser om farene ved å frekventere det såkalte svake kjønn Kvinnen. I særdeleshet aleinemora, her er faresignalene ett helt opptog med røde flagg.
-
joplina
***********Kongemannen skrev: tir des 07, 2021 6:33 pm Er jo ikke syting når en opplyser om farene ved å frekventere det såkalte svake kjønn Kvinnen. I særdeleshet aleinemora, her er faresignalene ett helt opptog med røde flagg.
I stedet for å devaluere og syte om det du kaller "det svake kjønn" så kunne du jo skryte uhemmet og lovprise herligheten med kjærlighetsforhold og sex med samme kjønn....
Men det gir deg kanskje ikke samme selvgode tilfredshet å gjøre
-
Folk_flesk
Apropos syting: Du har det fælt når du, uavhengig av trådens tema, ikke får snakke om muslimer?kytec skrev: man des 06, 2021 8:59 pmHvis hun blir undertrykt av en muslimsk mann i et underkuende system.greyserpent skrev: man des 06, 2021 8:42 pm Finnes det en arena overhode, hvor kvinner ikke gjør seg til offer? Patetisk.
Har ikke hørt noe klaging over det.
-
peraleks
Man sitter kun igjen med inntrykket av at du faktisk tror at dine personlige erfaringer har noe som helst å si i forhold til et tema som baserer seg på millionvis av pardannelser samt gjennomgående forskning over flere hundre år.Gårdsdattra skrev: tor nov 18, 2021 9:46 pmDoktorS skrev: ons nov 17, 2021 9:59 amDine personlige erfaringer er toalt irrelevant her. Arbeidsledige, permitterte og uføre har langt dårligere score på dette "markedet" enn de som har en høyere inntekt - i denne sammenheng snakker vi om hele den sosioøkonomiske statusen. En ufør lege har nok bedre muligheter, men ofte har uføre også lav utdanning og da er de enda mindre attraktive. Dette betyr jo selvsagt ikke at DU kan falle og at en ufør kan skaffe seg partner - men markedet er mye vanskeligere. Rett og slett. Og det er hva dette debatten handler om.Gårdsdattra skrev: tir nov 16, 2021 11:59 pm
Jeg har aldri, aldri noensinne spurt etter ligningsattesten til menn jeg har vært interessert i. Og hvorfor skulle man ikke kunne falle for noen som er arbeidsledig, permittert, ufør eller pensjonist?
Herregud, hvem er det som ikke kan forelske seg og siden elske noen på tross av sosial status? Det betyr ingen ting, forelskelse rammer tilfeldig. Jeg har sett såpass mange pardannelser i løpet av livet at jeg har ordene mine i behold, tross alt sprøytet om markedsverdi og hva alt denne debatten handler om. Folk finner hverandre uansett utseende, uansett sosial status, uansett alder og kroppsfasong.
De som ikke finner en partner i dagens samfunn har antagelig blitt så påvirket av denne markedstankegangen at de derfor har mistet selvtilliten, fordi alle finner feil med seg selv og sitt utseende bare man leter. Og mangler man selvtillit overfor det motsatte kjønn skjer det i alle fall ingenting. For da tør man ikke noe.
Antagelig noe av det mer komiske jeg har lest på lenge.
-
Queenie
Di Caprio er gay, damene lønnes på kontrakt og narrativet som selges inn er at han er verdens mest attraktive mann, noe alle damer skjønner ikke er tilfellet. Tydeligvis like lite innafor å være gay i Hollywood som i herrefotball.DoktorS skrev: tir nov 16, 2021 11:20 pmEllers er jo det utrolig hvor mange fornærma damer det var er da. Psykologen brukte eksempel på Di Caprio, skuespilleren, som hentete en haug med damer fra Victoria Secreets-catwalken, og så kommer hun der Objekt-dama og sier at nå har de begynt med tykke modelle der også. Mener hun virkelig å tro at Di Caprio da vil foretrekke disse?SlimWhitman skrev: tir nov 16, 2021 11:13 pmMilde moses. Dette høres ikke ut som et program jeg orker å se på.
-
B.O.B.
Haha, det var tidenes mest spekulative konspirasjonsteori. Er det jødene som eier filmindustrien som står bak narrativet?
DiCapro bare lever livet fordi han kan, og antageligvis er litt skadet.
DiCapro bare lever livet fordi han kan, og antageligvis er litt skadet.
-
OrmenLange
Er det en spesiell grunn til at du bringer en over ett år gammel tråd tilbake fra de døde?Queenie skrev: søn jan 22, 2023 11:36 amDi Caprio er gay, damene lønnes på kontrakt og narrativet som selges inn er at han er verdens mest attraktive mann, noe alle damer skjønner ikke er tilfellet. Tydeligvis like lite innafor å være gay i Hollywood som i herrefotball.DoktorS skrev: tir nov 16, 2021 11:20 pmEllers er jo det utrolig hvor mange fornærma damer det var er da. Psykologen brukte eksempel på Di Caprio, skuespilleren, som hentete en haug med damer fra Victoria Secreets-catwalken, og så kommer hun der Objekt-dama og sier at nå har de begynt med tykke modelle der også. Mener hun virkelig å tro at Di Caprio da vil foretrekke disse?SlimWhitman skrev: tir nov 16, 2021 11:13 pm
Milde moses. Dette høres ikke ut som et program jeg orker å se på.
-
Queenie
Ja, jeg leste tråden og siterte en bruker som ikke var deg.OrmenLange skrev: søn jan 22, 2023 11:49 amEr det en spesiell grunn til at du bringer en over ett år gammel tråd tilbake fra de døde?Queenie skrev: søn jan 22, 2023 11:36 amDi Caprio er gay, damene lønnes på kontrakt og narrativet som selges inn er at han er verdens mest attraktive mann, noe alle damer skjønner ikke er tilfellet. Tydeligvis like lite innafor å være gay i Hollywood som i herrefotball.DoktorS skrev: tir nov 16, 2021 11:20 pm
Ellers er jo det utrolig hvor mange fornærma damer det var er da. Psykologen brukte eksempel på Di Caprio, skuespilleren, som hentete en haug med damer fra Victoria Secreets-catwalken, og så kommer hun der Objekt-dama og sier at nå har de begynt med tykke modelle der også. Mener hun virkelig å tro at Di Caprio da vil foretrekke disse?
- greyserpent
I alle dager. Hva faen er dette liksom?Queenie skrev: søn jan 22, 2023 11:36 amDi Caprio er gay, damene lønnes på kontrakt og narrativet som selges inn er at han er verdens mest attraktive mann, noe alle damer skjønner ikke er tilfellet. Tydeligvis like lite innafor å være gay i Hollywood som i herrefotball.DoktorS skrev: tir nov 16, 2021 11:20 pmEllers er jo det utrolig hvor mange fornærma damer det var er da. Psykologen brukte eksempel på Di Caprio, skuespilleren, som hentete en haug med damer fra Victoria Secreets-catwalken, og så kommer hun der Objekt-dama og sier at nå har de begynt med tykke modelle der også. Mener hun virkelig å tro at Di Caprio da vil foretrekke disse?SlimWhitman skrev: tir nov 16, 2021 11:13 pm
Milde moses. Dette høres ikke ut som et program jeg orker å se på.
-
B.O.B.
Var ikke trådens tema at stygge og uflidde kjerringer har lavere verdi på sjekkemarkedet enn blide, velstelte og sjarmerende damer? Selvsagt det samme med mennenes motstykker om de ikke har fete lommebøker.
-
LANISTA
Det er vanskelig for meg å sette meg inn i tematikken da jeg hele livet har fått vite at jeg er utrolig pen og i tillegg er har innsett at jeg besitter null empati.
Jeg er en hårsbredd unna å bli den kjekke, karismatiske og psykotiske massemorderen forfattere elsker å beskrive.
Jeg er en hårsbredd unna å bli den kjekke, karismatiske og psykotiske massemorderen forfattere elsker å beskrive.
Sist redigert av LANISTA den søn jan 22, 2023 12:49 pm, redigert 1 gang totalt.
-
Texas_John
Kvinners sykuls på sjekkemarkedet kan oppsummeres slik:
-Bruker sin ungdommelige glød og ligger rundt (kuk-karusellen) med flest mulig alfamenn 18-28 (hypergami)
-Nærmer seg veggen i en rasende fart og innser at hun må finne en beta som er villig til å være monogam med ei som har hatt 25+ mannlige alfapeniser innabords
-Slår seg ned med en fyr hun aldri ville ha drømt om å ligge med da hun var i prime age
-Som alfa-enke forakter hun innerst inne betaen hun ble tvunget til å velge. Hun respekterer ham ikke, og dagdrømmer om "the one that got away"
-Pleier en haug av mannlige beta orbitere som "bare er venner" på Snapchat, Instragram og lignende hvor hun får dette sitt daglige valideringsbehov gjennom å legge ut flatterende bilder av seg selv
-Som følge av forakten for betaen driver hun frem stadige krangler, og bruker disse kranglene som påskudd til plutselig å henge med en beta orbiter på fritida
-Ofte tjener han bare funksjonen som emosjonell tampong og valideringsbehovsdekker, andre ganger ender det med "det skjedde bare"
-Bruker sin ungdommelige glød og ligger rundt (kuk-karusellen) med flest mulig alfamenn 18-28 (hypergami)
-Nærmer seg veggen i en rasende fart og innser at hun må finne en beta som er villig til å være monogam med ei som har hatt 25+ mannlige alfapeniser innabords
-Slår seg ned med en fyr hun aldri ville ha drømt om å ligge med da hun var i prime age
-Som alfa-enke forakter hun innerst inne betaen hun ble tvunget til å velge. Hun respekterer ham ikke, og dagdrømmer om "the one that got away"
-Pleier en haug av mannlige beta orbitere som "bare er venner" på Snapchat, Instragram og lignende hvor hun får dette sitt daglige valideringsbehov gjennom å legge ut flatterende bilder av seg selv
-Som følge av forakten for betaen driver hun frem stadige krangler, og bruker disse kranglene som påskudd til plutselig å henge med en beta orbiter på fritida
-Ofte tjener han bare funksjonen som emosjonell tampong og valideringsbehovsdekker, andre ganger ender det med "det skjedde bare"
-
Cedianar
@Texas_John
Klipt og limt fra TheRedPill eller? Er ikke nødvendigvis uenig i noen av punktene, men tror ikke alle er helt innforstått med definisjonen på disse begrepene du bruker (beta-orbiter f.eks.).
Klipt og limt fra TheRedPill eller? Er ikke nødvendigvis uenig i noen av punktene, men tror ikke alle er helt innforstått med definisjonen på disse begrepene du bruker (beta-orbiter f.eks.).
-
Fordomsfull
Når en leter etter drømmepartneren, denne The One&Only, den eneste personen i hele universet som passer som hånd-i-hanske til en - da sier det seg selv at utvalget er så begrenset at en må leve i tusen liv for å treffe vedkommende. Og, jo eldre en blir, desto mer egen, sta&fastgrodd blir en og - ønsker at ting skal skje på ens egne premisser. Dermed blir utvalget enda mer begrenset og etterhvert også - interessen.B.O.B. skrev: fre nov 12, 2021 4:12 pm Ok, hva er ei stygg gammal kjerring verdt på sjekkemarkedet? Kanskje moderator på et forum som dette, tre unger, grått hår og en kommunal jobb? Jo, betraktelig mye mindre en ei fresh dame med farge i håret, oppegående og morsom med pent utseende på rundt 40 år. Kan vi ikke bare si det slik det er og som psykologene Thuen og Kjøs gjør i avisen med mye motbør som resultat. For det er jo slik. På samme måte som en halvfeit fyr med dårlig jobb og en toroms på Stovner ikke akkurat ender opp med noe som er femten år yngre, store pupper og et knall utseende. Men samme fyr med fet jobb og bankbok kunne klart det. Sånn er det bare, trenger vi nebbete kjerringer som skal fornekte dette som er så enkelt å forstå? VGs Shazia skrev jo bare vås, var mer forundret enn opplyst etter å ha lest hennes kommentar.
Så skal du ut på sjekkemarkedet er det viktig å se sin egen verdi. Men det skal man visst ikke kunne si. Hva mener du? Hvor mye er Grethe og Mama G verdt?
Noen linker til debatten.
https://www.aftenposten.no/foreldreliv/ ... n-i-voksen
https://www.aftenposten.no/meninger/deb ... -sin-verdi
https://www.aftenposten.no/meninger/deb ... transaksjo
Av PEDER KJØS https://www.vg.no/forbruker/livsstil/i/ ... a-si-hoeyt
Av Shazia Majid https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/z7 ... rkedsverdi
Dog synes jeg dette maset om støgge, uflide kvinner som er mindre attraktive, er vås. Jenter/damer/kvinnfolk, gutter/menn - både er og ser best ut - når de lever noenlunde sunt og gjør det de skal og slik - trives i livene. Om jeg skal uttale meg om hva jeg synes er lite attraktivt, er det de med nesten mimikkfrie, glatte&rynkefrie fjes, med nebbmunn&fillingslepper. Videre synes jeg damer er finere med sin egen hårfarge og slik - at grått hår er fint. Gutter&menn, jenter&damer med psykisk og sosialt overskudd til å være interesserte i andre enn seg selv og i dem en møter - er langt mer attraktivt enn om de har 0 rynker, tjukke nyfylte lepper foran en krittkvit perlerad som ser ut som EKTE plastikk og - som kun preiker om seg&sitt.
Jeg kan ta noen tilføyelser; en nå avdød tjommi som jeg kjente fra guttedagene og som ble rusmisbruker og tidlig mistet alle tennene til dårlig utblandet heroin- han spurte meg engang - mens han gliste fra øre til øre - ser du noe nytt? Da jeg ikke gjorde det, ble han nesten fornærmet og sa; ser du ikke at eg har fått nytt klaviatur?! Da så jeg det; flett nye tenner! Og senere slo det meg hver gang jeg preiket med han - hvor mye mer naturlig hansnakket, men også oppførte seg - når han nå hadde fått fylt ut sine feilfrie gommer med tenner. Og kunne snakke, smil og le - uten å måtte dekke munnen med hånden.
Jeg er ikke imot at folk skal kunne få rettet opp ting ved sitt utseende som blir besværlig for dem/oss, som en kollega som tok av 80 kg eller så - og fikk operert bort overflødig hud.
Sist redigert av Fordomsfull den man jan 23, 2023 11:28 am, redigert 2 ganger totalt.
-
Hardy-guttene
Er det ditt syn på kvinner?Texas_John skrev: søn jan 22, 2023 2:50 pm Kvinners sykuls på sjekkemarkedet kan oppsummeres slik: