Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
KongOlav2

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av KongOlav2 »

GatlingGun skrev: søn apr 09, 2023 6:01 pm Isak, Haaland, Rashford, Jesus, Toney, Kane, Watkins.

Dette er topp 6 lagene sine spisser.

Vi har ikke en eneste spiss. Vi spiller, og har spilt med, fuckings lazyboy Havertz.

Vi kvittet oss med våre to eneste spisser før sesongen startet uten å erstatte det.

Det er god nok grunn til å sparke hele ledelsen, inkludert styret.
Som om mangel på midtspiss ville løst spesielt mye for dere denne sesongen, og er deres viktigste problem. Kjøp av dyre midtspisser er for øvrig generelt den dårligste måten å bruke transfermidler på. Det skjer uhyre sjelden at det virkelig gir valuta for pengene.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

KongOlav2 skrev: søn apr 09, 2023 10:28 pm
GatlingGun skrev: søn apr 09, 2023 6:01 pm Isak, Haaland, Rashford, Jesus, Toney, Kane, Watkins.

Dette er topp 6 lagene sine spisser.

Vi har ikke en eneste spiss. Vi spiller, og har spilt med, fuckings lazyboy Havertz.

Vi kvittet oss med våre to eneste spisser før sesongen startet uten å erstatte det.

Det er god nok grunn til å sparke hele ledelsen, inkludert styret.
Som om mangel på midtspiss ville løst spesielt mye for dere denne sesongen, og er deres viktigste problem. Kjøp av dyre midtspisser er for øvrig generelt den dårligste måten å bruke transfermidler på. Det skjer uhyre sjelden at det virkelig gir valuta for pengene.
Hva er poenget ditt her? Chelsea har ingen kliniske målscorere. De fleste andre lagene har dette og ville såklart ha gjort det dårligere jo færre målscorere de har. Det er enkel matte.

Sjekket ut xG for moro skyld for disse "midtspissene". Shots/90 først, xG sist.

Havertz - 2.48 - 11.52 (+4.52)
Toney - 2.97 - 20.41(+2.41)
Isak - 3.29 - 6.62(-1.38)
Haaland - 3.79 -25.09(-4.91)
Rashford - 2.95 - 14.58(-0.42)
Jesus - 3.68 - 12.63(+4.63)
Kane - 3.64 - 19.06(-3.94)
Watkins - 2.48 - 13.15(+1.15)

Fellesnevneren her er antall skudd på mål samt evne til å omsette både klare og vanskelige sjanser til mål. Med en klinisk "midtspiss" øker man dermed sjansen for at må får seg et tidlig mål.

Havertz og samtlige av de andre angrepsspillerne til Chelsea denne sesongen har elendige tall xG-messig.

Hva skal man gjøre da, kjøpe 3-4 angrepsspillere til eller skal man kjøpe en "midtspiss" som faktisk kan levere? En spiller som lukter sjanser, setter de enkle målene og som også har en evne til å score der man gjerne ikke forventer mål.

Kommer enda ikke over at de kvittet seg med begge spissene våre uten å erstatte dem. Aubameyang er ingen erstatning. Han er en backup.

Chelsea har også mange færre avslutninger fra åpent spill enn de aller beste lagene.

Arsenal - 372
Chelsea - 282
Liverpool - 341
Man City - 350
Man Utd -467(!)
Sist redigert av GatlingGun den søn apr 09, 2023 11:10 pm, redigert 1 gang totalt.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

GatlingGun skrev: søn apr 09, 2023 11:01 pm Hva er poenget ditt her? Chelsea har ingen kliniske målscorere. De fleste andre lagene har dette og ville såklart ha gjort det dårligere jo færre målscorere de har. Det er enkel matte.

Sjekket ut xG for moro skyld for disse "midtspissene". Shots/90 først, xG sist.

Havertz - 2.48 - 11.52 (+4.52)
Toney - 2.97 - 20.41(+2.41)
Isak - 3.29 - 6.62(-1.38)
Haaland - 3.79 -25.09(-4.91)
Rashford - 2.95 - 14.58(-0.42)
Jesus - 3.68 - 12.63(+4.63)
Kane - 3.64 - 19.06(-3.94)
Watkins - 2.48 - 13.15(+1.15)

Fellesnevneren her er antall skudd på mål samt evne til å omsette både klare og vanskelige sjanser til mål. Med en klinisk "midtspiss" øker man dermed sjansen for at må får seg et tidlig mål.

Havertz og samtlige av de andre angrepsspillerne til Chelsea denne sesongen har elendige tall xG-messig.

Hva skal man gjøre da, kjøpe 3-4 angrepsspillere til eller skal man kjøpe en "midtspiss" som faktisk kan levere? En spiller som lykter sjanser, setter de enkle målene og som også har en evne til å score der man gjerne ikke forventer mål.
1. Det ville løst minimalt denne sesongen selv om dere hadde splashet cash på en etablert toppspiss før denne sesongen.
2. Suksessraten ved kjøp av dyre midtspisser er ekstremt lav og det er ofte veldig dårlig valuta for pengene.
3. Dere har faktisk en del spillere som tidligere har vist at de er målfarlige. Og får en til til sommeren.

Denne sesongen er et avvik på alle mulige måter for Chelsea. Nye eiere med ny strategi, full omlegging av transferstrategi, masse sparking av managere og ekstremt mange utskiftninger og nye spillere som definitivt trenger tid for å bli samspilte. Om jeg var Chelsea-manager ville jeg faktisk ikke brukt ei krone på ny spiss til sommeren heller, utover Nkunku som allerede kommer.

xG er for øvrig også ekstremt lavt for dere denne sesongen. Såvidt over 41 på 30 kamper så langt. Det er faktisk mer prekært enn at dere mangler en god midtspiss.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

KongOlav2 skrev: søn apr 09, 2023 11:08 pm
GatlingGun skrev: søn apr 09, 2023 11:01 pm Hva er poenget ditt her? Chelsea har ingen kliniske målscorere. De fleste andre lagene har dette og ville såklart ha gjort det dårligere jo færre målscorere de har. Det er enkel matte.

Sjekket ut xG for moro skyld for disse "midtspissene". Shots/90 først, xG sist.

Havertz - 2.48 - 11.52 (+4.52)
Toney - 2.97 - 20.41(+2.41)
Isak - 3.29 - 6.62(-1.38)
Haaland - 3.79 -25.09(-4.91)
Rashford - 2.95 - 14.58(-0.42)
Jesus - 3.68 - 12.63(+4.63)
Kane - 3.64 - 19.06(-3.94)
Watkins - 2.48 - 13.15(+1.15)

Fellesnevneren her er antall skudd på mål samt evne til å omsette både klare og vanskelige sjanser til mål. Med en klinisk "midtspiss" øker man dermed sjansen for at må får seg et tidlig mål.

Havertz og samtlige av de andre angrepsspillerne til Chelsea denne sesongen har elendige tall xG-messig.

Hva skal man gjøre da, kjøpe 3-4 angrepsspillere til eller skal man kjøpe en "midtspiss" som faktisk kan levere? En spiller som lykter sjanser, setter de enkle målene og som også har en evne til å score der man gjerne ikke forventer mål.
1. Det ville løst minimalt denne sesongen selv om dere hadde splashet cash på en etablert toppspiss før denne sesongen.
2. Suksessraten ved kjøp av dyre midtspisser er ekstremt lav og det er ofte veldig dårlig valuta for pengene.
3. Dere har faktisk en del spillere som tidligere har vist at de er målfarlige. Og får en til til sommeren.

Denne sesongen er et avvik på alle mulige måter for Chelsea. Nye eiere med ny strategi, full omlegging av transferstrategi, masse sparking av managere og ekstremt mange utskiftninger og nye spillere som definitivt trenger tid for å bli samspilte. Om jeg var Chelsea-manager ville jeg faktisk ikke brukt ei krone på ny spiss til sommeren heller, utover Nkunku som allerede kommer.

xG er for øvrig også ekstremt lavt for dere denne sesongen. Såvidt over 41 på 30 kamper så langt. Det er faktisk mer prekært enn at dere mangler en god midtspiss.
Som jeg sa så mangler vi kliniske avsluttere.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

GatlingGun skrev: søn apr 09, 2023 11:12 pm Som jeg sa så mangler vi kliniske avsluttere.
xG er lavt fordi dere er dårlige spillemessig og kommer til få avslutninger, ikke fordi dere mangler gode avsluttere.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Havertz er lat. Det er notert.

En av den som løper mest av offensive spillere i PL, topp 10 hodedueller vunnet i hele ligaen. Vunnet klart flest taklinger av spillere i hans posisjon i PL.

Klart, vanskelig å vite når man prioriterer en svak Al Pacino-film fremfor klubben man holder med.

Man kan kritisere tyskeren for mye, men om man skal argumentere for at han er lat så starter man i motbakke.
Sist redigert av Lew_Ashby den søn apr 09, 2023 11:18 pm, redigert 1 gang totalt.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

KongOlav2 skrev: søn apr 09, 2023 11:13 pm
GatlingGun skrev: søn apr 09, 2023 11:12 pm Som jeg sa så mangler vi kliniske avsluttere.
xG er lavt fordi dere er dårlige spillemessig og kommer til få avslutninger, ikke fordi dere mangler gode avsluttere.
Om man hadde hatt en avslutter eller "midtspiss" som vet hvordan man skal posisjonere seg og gå på smarte løp, så hadde det ikke sett så ille ut.

Hvor i helvete skal målene komme fra her?
Screenshot_20230409_231934_Chrome.jpg

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

GatlingGun skrev: søn apr 09, 2023 11:18 pm Om man hadde hatt en avslutter eller "midtspiss" som vet hvordan man skal posisjonere seg og gå på smarte løp, så hadde det ikke sett så ille ut.
Nei, virkelig ikke. Det er overhodet ikke slik at en virkelig god midtspiss ville fått dere til å se gode ut denne sesongen. Det er omtrent det minste av deres ganske mange problemer. Lag som City og Liverpool hadde jo lysår høyere xG enn det Chelsea har nå, og det til tross for at midtspissen overhodet ikke hadde høy xG eller scoret mange mål. Grunnspillet til Chelsea har vel ikke vært spesielt bra siden den første sesongen til Conte, dvs. 16/17.

Edit: Dere prøvde jo med et dyrt midtspisskjøp sommeren 2021. Det fungerte jo OVERHODET ikke.
Sist redigert av KongOlav2 den søn apr 09, 2023 11:23 pm, redigert 1 gang totalt.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Lew_Ashby skrev: søn apr 09, 2023 11:16 pm Havertz er lat. Det er notert.

En av den som løper mest av offensive spillere i PL, topp 10 hodedueller vunnet i hele ligaen. Vunnet klart flest taklinger av spillere i hans posisjon i PL.

Klart, vanskelig å vite når man prioriterer en svak Al Pacino-film fremfor klubben man holder med.

Man kan kritisere tyskeren for mye, men om man skal argumentere for at han er lat så starter man i motbakke.
Han fremstår iallefall som en type uten energi, han tapper iallefall meg for energi når jeg ser det eseltrynet hans.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

KongOlav2 skrev: søn apr 09, 2023 11:22 pm
GatlingGun skrev: søn apr 09, 2023 11:18 pm Om man hadde hatt en avslutter eller "midtspiss" som vet hvordan man skal posisjonere seg og gå på smarte løp, så hadde det ikke sett så ille ut.
Nei, virkelig ikke. Det er overhodet ikke slik at en virkelig god midtspiss ville fått dere til å se gode ut denne sesongen. Det er omtrent det minste av deres ganske mange problemer. Lag som City og Liverpool hadde jo lysår høyere xG enn det Chelsea har nå, og det til tross for at midtspissen overhodet ikke hadde høy xG eller scoret mange mål. Grunnspillet til Chelsea har vel ikke vært spesielt bra siden den første sesongen til Conte, dvs. 16/17.

Edit: Dere prøvde jo med et dyrt midtspisskjøp sommeren 2021. Det fungerte jo OVERHODET ikke.
Et grunnspill er avhengig av at 11 spillere i 11 posisjoner bidrar. Når man mangler den aller viktigste rollen så sier det seg selv at det går dårlig. Går det dårlig lenge så synker både selvtillit og selvfølelsen individuelt og kollektivt.

Et lag er aldri sterkere enn det svakeste ledd.

Jeg sier ikke at Chelseas eneste problem er at de mangler en målfarlig og klinisk angriper, jeg sier at det er det viktigste de mangler.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

GatlingGun skrev: søn apr 09, 2023 11:25 pm Et grunnspill er avhengig av at 11 spillere i 11 posisjoner bidrar. Når man mangler den aller viktigste rollen så sier det seg selv at det går dårlig. Går det dårlig lenge så synker både selvtillit og selvfølelsen individuelt og kollektivt.

Et lag er aldri sterkere enn det svakeste ledd.

Jeg sier ikke at Chelseas eneste problem er at de mangler en målfarlig og klinisk angriper, jeg sier at det er det viktigste de mangler.
Nei, Chelsea har mange problemer. Mangelen på en topp midtspiss er veldig langt unna å være det viktigste. Neste sesong bør heller brukes for å få på plass grunnspillet og spille sammen de som allerede er kjøpt + Nkunku. Så burde dere kanskje vurdere en midtspiss sommeren 24. Spesielt siden midtspisser er det klart vanskeligste å kjøpe og få god valuta for pengene.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

KongOlav2 skrev: søn apr 09, 2023 11:27 pm
GatlingGun skrev: søn apr 09, 2023 11:25 pm Et grunnspill er avhengig av at 11 spillere i 11 posisjoner bidrar. Når man mangler den aller viktigste rollen så sier det seg selv at det går dårlig. Går det dårlig lenge så synker både selvtillit og selvfølelsen individuelt og kollektivt.

Et lag er aldri sterkere enn det svakeste ledd.

Jeg sier ikke at Chelseas eneste problem er at de mangler en målfarlig og klinisk angriper, jeg sier at det er det viktigste de mangler.
Nei, Chelsea har mange problemer. Mangelen på en topp midtspiss er veldig langt unna å være det viktigste. Neste sesong bør heller brukes for å få på plass grunnspillet og spille sammen de som allerede er kjøpt + Nkunku. Så burde dere kanskje vurdere en midtspiss sommeren 24. Spesielt siden midtspisser er det klart vanskeligste å kjøpe og få god valuta for pengene.
Alle lag må jo ha et grunnspill. Men da er de avhengige av at alle 11 rollene på banen er besatt av spillere som prestere.

Når den viktigste mangler(målscorer) og er erstattet av et esel som "løper, vinner hodedueller og takler" så går det som det går.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

GatlingGun skrev: søn apr 09, 2023 11:31 pm Alle lag må jo ha et grunnspill. Men da er de avhengige av at alle 11 rollene på banen er besatt av spillere som prestere.

Når den viktigste mangler(målscorer) og er erstattet av et esel som "løper, vinner hodedueller og takler" så går det som det går.
Negativiteten din til Havertz er helt latterlig.

Og dere har også kjøpt en potensielt meget god sentralangriper i Nkunku. Når Liverpool lykkes med Firmino og Arsenal med Gabriel Jesus, så ser jeg ikke hvorfor ikke Nkunku kan være noe lignende for deres del.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

KongOlav2 skrev: søn apr 09, 2023 11:33 pm
GatlingGun skrev: søn apr 09, 2023 11:31 pm Alle lag må jo ha et grunnspill. Men da er de avhengige av at alle 11 rollene på banen er besatt av spillere som prestere.

Når den viktigste mangler(målscorer) og er erstattet av et esel som "løper, vinner hodedueller og takler" så går det som det går.
Negativiteten din til Havertz er helt latterlig.

Og dere har også kjøpt en potensielt meget god sentralangriper i Nkunku. Når Liverpool lykkes med Firmino og Arsenal med Gabriel Jesus, så ser jeg ikke hvorfor ikke Nkunku kan være noe lignende for deres del.
Vi får se.

Ja huff, hvordan kan man være negativ til en spiss som har scoret 7 mål. Jeg skjønner det heller ikke.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

GatlingGun skrev: søn apr 09, 2023 11:34 pm Vi får se.

Ja huff, hvordan kan man være negativ til en spiss som har scoret 7 mål. Jeg skjønner det heller ikke.
Ja, for midtspissen er den eneste i laget som kan score mål. Dere vant PL-gull i sesonger hvor Drogba scoret hhv 10 og 12 mål. City vant i fjor hvor den mest typiske midtspissen scoret 8 mål. Det mål overhodet ikke være denne som scorer mest. Og det er lysår unna å være deres største problem denne sesongen. Dere skifter managere, formasjoner, spillestil og spillere over en lav sko og i større grad enn omtrent noe annet lag jeg har sett i moderne tid, og så skal det største problemet liksom være Havertz/mangel på en god midtspiss. Dette er skivebom.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

KongOlav2 skrev: søn apr 09, 2023 11:39 pm
GatlingGun skrev: søn apr 09, 2023 11:34 pm Vi får se.

Ja huff, hvordan kan man være negativ til en spiss som har scoret 7 mål. Jeg skjønner det heller ikke.
Ja, for midtspissen er den eneste i laget som kan score mål. Dere vant PL-gull i sesonger hvor Drogba scoret hhv 10 og 12 mål. City vant i fjor hvor den mest typiske midtspissen scoret 8 mål. Det mål overhodet ikke være denne som scorer mest. Og det er lysår unna å være deres største problem denne sesongen. Dere skifter managere, formasjoner, spillestil og spillere over en lav sko og i større grad enn omtrent noe annet lag jeg har sett i moderne tid, og så skal det største problemet liksom være Havertz/mangel på en god midtspiss. Dette er skivebom.
Men da hadde vi mange målscorere. Nå har vi ingen. Får vi på plass en så øker dette sjansen for at laget hever seg mentalt og dermed leverer.

Men jeg orker ikke å diskutere mer. Det virker som om du ikke forstår hva jeg mener eller at jeg ikke evner å få det ned svart på hvitt.

Jeg er bedre live sånn sett.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Et eksempel på lag som har hatt bra grunnspill men som det ikke gikk så bra med er feks Swanselona.

De hadde Michu en periode som leverte, men i de fleste kampene var det bom etter bom etter bom som igjen førte til tap.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

GatlingGun skrev: søn apr 09, 2023 11:41 pm Men da hadde vi mange målscorere. Nå har vi ingen. Får vi på plass en så øker dette sjansen for at laget hever seg mentalt og dermed leverer.

Men jeg orker ikke å diskutere mer. Det virker som om du ikke forstår hva jeg mener eller at jeg ikke evner å få det ned svart på hvitt.

Jeg er bedre live sånn sett.
Dere har Sterling, Havertz og Mount som alle har vist en viss målteft. I tillegg er nok definitivt Mudryk og Madueke tiltenkt å være dette i fremtiden. Og ikke minst så ankommer Nkunku.

Dere har byttet så hinsides mye på alt mellom himmel og jord siden slutten av forrige sesong at det er utopi å tro at en enkelt målfarlig spiller, midtspiss eller ikke, ville løst særlig mye denne sesongen. Og ang midtspisser spesielt, så er dette som nevnte ekstremt vanskelig å kjøpe. Dere missa jo totalt forrige gang dere prøvde.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Hadde vi hatt en målfarlig spiller hadde det sett bedre ut.

Vi har ingen.

Punktum.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

GatlingGun skrev: søn apr 09, 2023 11:47 pm Hadde vi hatt en målfarlig spiller hadde det sett bedre ut.

Vi har ingen.

Punktum.
I beste fall hadde dere vært oppe på 8-9.plass. Ikke noe mer enn det. Og så var det også å finne denne spilleren. Dere bommet jo totalt i 2021, hvorfor skulle dere lykkes med det i 2022?

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Sliter med å forstå hvordan en midtspiss som skårer mål skal få de andre offensive spillerne til å skåre også.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

KongOlav2 skrev: søn apr 09, 2023 11:44 pm Dere har Sterling, Havertz og Mount som alle har vist en viss målteft. I tillegg er nok definitivt Mudryk og Madueke tiltenkt å være dette i fremtiden. Og ikke minst så ankommer Nkunku.

Dere har byttet så hinsides mye på alt mellom himmel og jord siden slutten av forrige sesong at det er utopi å tro at en enkelt målfarlig spiller, midtspiss eller ikke, ville løst særlig mye denne sesongen. Og ang midtspisser spesielt, så er dette som nevnte ekstremt vanskelig å kjøpe. Dere missa jo totalt forrige gang dere prøvde.

Enig, fotball er et lagspill og de manglene vi har hatt på det området i år har gitt dårlige arbeidsforhold for spissene. Jeg håper vi nøyer oss med Nkunku og at ny trener og ny defensiv midtbanespiller er det vi trenger for å gå fra å være mye dårligere enn summen av de 11 spillerne (dagens situasjon) til like gode som summen (steg 1) og deretter til bedre enn summen (steg 2). Når vi er på steg 2 vil også spissene vi har i dag score mye mål og så lenge vi er i dagens situasjon vil ingen score mye mål.

Det er det jeg håper. Hvis vi går over til hva jeg frykter er det at alle skal over på ny kontrakt og at det betyr salg av Mount, Havertz, Chillwell, Kova, RLC, Pulisic, Kepa, Mendy, Gallagher m.fl., forutsatt at de ikke signerer ny kontrakt (og blir tilbudt) og vi finner kjøper. I et slikt scenario vil det selvsagt komme flere inn også og vi får en ny sommer med for mye endringer... :cry:

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

KongOlav2 skrev: søn apr 09, 2023 11:54 pm
GatlingGun skrev: søn apr 09, 2023 11:47 pm Hadde vi hatt en målfarlig spiller hadde det sett bedre ut.

Vi har ingen.

Punktum.
I beste fall hadde dere vært oppe på 8-9.plass. Ikke noe mer enn det. Og så var det også å finne denne spilleren. Dere bommet jo totalt i 2021, hvorfor skulle dere lykkes med det i 2022?
Det er umulig å si hvordan det hadde sett ut, ikke engang du kan si det.

Men med tanke på alle de kampene der det er sløst med sjanser, så er det overhengende fare for at vi hadde vært med i topp 4-kampen, dersom vi hadde hatt feks en klinisk avslutter på topp med 20 mål på samvittigheten.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Trolljegeren skrev: man apr 10, 2023 5:43 am Sliter med å forstå hvordan en midtspiss som skårer mål skal få de andre offensive spillerne til å skåre også.
Når man leder en fotballkamp, hva skjer da med rommene offensivt og selvtilliten til laget individuelt og kollektivt?

For oss som har spilt fotball så er det stor forskjell på når man leder og når man må jage.

Grunnspillet er nok der, men det bøir vanskeligere å få frem når det butter imot.
Sist redigert av GatlingGun den man apr 10, 2023 9:29 am, redigert 1 gang totalt.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

GatlingGun skrev: man apr 10, 2023 9:26 am Det er umulig å si hvordan det hadde sett ut, ikke engang du kan si det.

Men med tanke på alle de kampene der det er sløst med sjanser, så er det overhengende fare for at vi hadde vært med i topp 4-kampen, dersom vi hadde hatt feks en klinisk avslutter på topp med 20 mål på samvittigheten.
På xPTS er dere på 9.plass, det er nada som tyder på at dere ville topp 4 med en god avslutter. Dette er syltynn teori.

Og nok en gang. Dere bommet totalt på spisskjøpet i 2021. Og har iallfall ikke truffet optimalt etter det heller. Hva er egentlig sannsynligheten for at dere da skulle truffet optimalt på den typen kjøp som er aller vanskeligst å treffe på; nemlig en typisk midtspiss.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

KongOlav2 skrev: man apr 10, 2023 9:29 am
GatlingGun skrev: man apr 10, 2023 9:26 am Det er umulig å si hvordan det hadde sett ut, ikke engang du kan si det.

Men med tanke på alle de kampene der det er sløst med sjanser, så er det overhengende fare for at vi hadde vært med i topp 4-kampen, dersom vi hadde hatt feks en klinisk avslutter på topp med 20 mål på samvittigheten.
På xPTS er dere på 9.plass, det er nada som tyder på at dere ville topp 4 med en god avslutter. Dette er syltynn teori.

Og nok en gang. Dere bommet totalt på spisskjøpet i 2021. Og har iallfall ikke truffet optimalt etter det heller. Hva er egentlig sannsynligheten for at dere da skulle truffet optimalt på den typen kjøp som er aller vanskeligst å treffe på; nemlig en typisk midtspiss.
Det baserer du på at vi hadde skapt like mange sjanser med en veldig god og målfarlig angriper enn det vi gjør nå. Det kan du jo ikke gjøre.

Selvsagt ville vi skapt langt flere sjanser med en slik spiller på laget. Kom igjen, gi deg nå.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

GatlingGun skrev: man apr 10, 2023 9:31 am Det baserer du på at vi hadde skapt like mange sjanser med en veldig god og målfarlig angriper enn det vi gjør nå. Det kan du jo ikke gjøre.

Selvsagt ville vi skapt langt flere sjanser med en slik spiller på laget. Kom igjen, gi deg nå.
Nei, ikke hvis grunnspillet ikke blir bedre. Det er ikke slik at en god angriper magisk ville gitt dere masse sjanser som dere ikke skaper i dag.

Og nok en gang; hva er sannsynligheten for at dere kunne funnet denne angriperen i fjor sommer? Når dere mislykkes totalt i 2021.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

GatlingGun skrev: man apr 10, 2023 9:27 am Når man leder en fotballkamp, hva skjer da med rommene offensivt og selvtilliten til laget individuelt og kollektivt?

For oss som har spilt fotball så er det stor forskjell på når man leder og når man må jage.

Grunnspillet er nok der, men det bøir vanskeligere å få frem når det butter imot.
Dette blir en litt vel grov forenkling for min del. Dette er Premier League, det er ikke løkkefotball. Vi fremstår totalt planløse offensivt, noe vi strengt tatt har gjort de siste 10-12 årene - med unntak av siste delen av Sarri-sesongen. Grunnen til skyldes i stor grad uendelige managerskifter og Eden Hazard, som var en unik skapende kraft helt på egenhånd. Selv under Tuchel var det et manglende grunnspill. Der handlet det meste om et solid forsvar, og gode enkeltprestasjoner fra ekstremt gode vingbacker i storform. Husk bare hvor mange mål som kom fra forsvarsrekka under ham. Når vingbackene våre da ble skadet, så ble vi også tannløse forover.

En god spiss får ikke alle de andre angriperne våre til å skåre. Vi har ikke et grunnspill, og vi er nødt til å gi en kompetent trener tid og rom for å skape det, med mindre vi finner en ny Eden Hazard i sommer.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

KongOlav2 skrev: man apr 10, 2023 9:32 am
GatlingGun skrev: man apr 10, 2023 9:31 am Det baserer du på at vi hadde skapt like mange sjanser med en veldig god og målfarlig angriper enn det vi gjør nå. Det kan du jo ikke gjøre.

Selvsagt ville vi skapt langt flere sjanser med en slik spiller på laget. Kom igjen, gi deg nå.
Nei, ikke hvis grunnspillet ikke blir bedre. Det er ikke slik at en god angriper magisk ville gitt dere masse sjanser som dere ikke skaper i dag.

Og nok en gang; hva er sannsynligheten for at dere kunne funnet denne angriperen i fjor sommer? Når dere mislykkes totalt i 2021.
Det er ingen som snakker om magi her. Det er såre enkelt. Har man en målfarlig angriper, så skaper man flere sjanser og så scorer man mer mål.

Ser ikke noe poeng å diskutere mer da du ikke virker å forstå viktigheten av hva en klasse-angriper kan gi et lag i form av bevegelsesmønster, pålitelighet og posisjonering.

Sannsynligheten for at Chelsea finner en klassespiss kan man ikke sammenligne historisk. Det sier seg selv. Det blir dog spennende å se om Nkunku kan fylle det tomrommet vi har hatt, for vi har basically spilt med 10,5 spillere denne sesongen.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

GatlingGun skrev: man apr 10, 2023 10:38 am Det er ingen som snakker om magi her. Det er såre enkelt. Har man en målfarlig angriper, så skaper man flere sjanser og så scorer man mer mål.

Ser ikke noe poeng å diskutere mer da du ikke virker å forstå viktigheten av hva en klasse-angriper kan gi et lag i form av bevegelsesmønster, pålitelighet og posisjonering.

Sannsynligheten for at Chelsea finner en klassespiss kan man ikke sammenligne historisk. Det sier seg selv. Det blir dog spennende å se om Nkunku kan fylle det tomrommet vi har hatt, for vi har basically spilt med 10,5 spillere denne sesongen.
Det er nada som tyder på at dere ville funnet denne angriperen sist sommer. Og historisk sett ser man også at en midtspiss som scorer mye mål overhodet ikke er noe must for å vinne titler.

PS: City har lavere poengsnitt denne sesongen enn i fjor til tross for at de har hentet den mestscorende angriperen i Europa. Arsenal er langt bedre nå enn for noen år siden til tross for at da hadde en spiss som var klart mer målfarlig enn noen av dagens angripere i Arsenal.
Sist redigert av KongOlav2 den man apr 10, 2023 10:52 am, redigert 1 gang totalt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»