Viking FK

Svar
eppaen

Re: Viking FK

Legg inn av eppaen »

Ikke sant. Kan vi ikke bare gi oss med dette barnehage-nivået nå og bruke tiden på å hylle de vi har i klubben til enhver tid.

Ja jeg skjønner at Hordene ikke stiller seg bak slike handlinger - men det skulle jo bare mangle. At man likevel vet at sjargongen og holdningene man offisielt uttrykker gir næring til den slags aktivitet er jo ikke rakettforskning.

Alkjeks

Legg inn av Alkjeks »

Diop på rundens lag (runde 1 mot RBK)

Ser forøvrig i tråden for Årets Viking at han ikke fikk en eneste stemme. Hans stoppermakker Brekalo ble Rundens Viking for oss.

Alkjeks

Legg inn av Alkjeks »

Gorgi skrev: søn apr 16, 2023 11:07 pm Det ble annonsert fra Viking hvor viktig det var å la bilen stå i går. Alle burde reise kollektivt. Vel og bra det. Men problemet var bare at når toget som kom til Ganddal stasjon kl 17:09 var fullt når det ankom perrongen, ble det et problem for oss. Det ble mange tårer fra barn som ikke ville kunne nå kampen.
Selv hadde jeg bilen parkert på stasjonen og kunne kjøre inn. Jeg har aldri vært på Viking-kamp med så lite biltrafikk. Kjørte rett på plass og var på setet mitt 15 minutter før kampstart, og har aldri tidligere vært hkemme så fort omtrent helt uten kø.
Moralen må være at jeg kjører til stadion hver gang.
Jeg stod også på Ganddal kl 17:09. Må ha vært hundrevis som ikke kom med dette toget. Ingen ekstra vognsett, ingen ekstra tog satt opp.
Hadde ikke annet valg enn å vente på neste tog siden jeg ikke hadde bil i nærheten. Heldigvis kom det et regionstog som egentlig ikke stopper på Ganddal/Jåttåvågen som tydeligvis hadde fått beskjed om å plukke oss opp. Det kom ca 17:30, så vi som stod igjen rakk kampstart.

Har uansett sendt klagemail til Go Ahead (uten svar). Må gå an å være mer forberedt enn dette når det til og med var oppslag i Aftenbladet om at folk måtte ta toget/buss.

happykjeksbit

Legg inn av happykjeksbit »

Ser Sander Svendsen har blitt pappa, så då scorar vel han til helga, slik tradisjonen visstnok her med nybakte pappaer i fotball. Kryssar fingrane for at det iallfall stemmer denne gongen!

Gorgi

Legg inn av Gorgi »

Alkjeks skrev: tor apr 20, 2023 2:10 pm
Gorgi skrev: søn apr 16, 2023 11:07 pm Det ble annonsert fra Viking hvor viktig det var å la bilen stå i går. Alle burde reise kollektivt. Vel og bra det. Men problemet var bare at når toget som kom til Ganddal stasjon kl 17:09 var fullt når det ankom perrongen, ble det et problem for oss. Det ble mange tårer fra barn som ikke ville kunne nå kampen.
Selv hadde jeg bilen parkert på stasjonen og kunne kjøre inn. Jeg har aldri vært på Viking-kamp med så lite biltrafikk. Kjørte rett på plass og var på setet mitt 15 minutter før kampstart, og har aldri tidligere vært hkemme så fort omtrent helt uten kø.
Moralen må være at jeg kjører til stadion hver gang.
Jeg stod også på Ganddal kl 17:09. Må ha vært hundrevis som ikke kom med dette toget. Ingen ekstra vognsett, ingen ekstra tog satt opp.
Hadde ikke annet valg enn å vente på neste tog siden jeg ikke hadde bil i nærheten. Heldigvis kom det et regionstog som egentlig ikke stopper på Ganddal/Jåttåvågen som tydeligvis hadde fått beskjed om å plukke oss opp. Det kom ca 17:30, så vi som stod igjen rakk kampstart.

Har uansett sendt klagemail til Go Ahead (uten svar). Må gå an å være mer forberedt enn dette når det til og med var oppslag i Aftenbladet om at folk måtte ta toget/buss.
Og en ganske så service uvennelig konduktør som ikke visste noe.

Luringen99

Legg inn av Luringen99 »

Blir for dumt å «hate» på Berisha som mange Vikingsupportere virker til å gjøre. Han sutret seg vekk og det var råttent gjort, men det var jo slik han kom til oss fra Brann. Hørte ikke lange kritiske stemmer da. Det skal også sies at Viking fikk godt betalt for ham og at han er en av spillerne som har levert best på banen de siste årene. Det burde vi være takknemlig for.

Må gjerne pipe på ham når han kommer til Stavanger i Moldedrakt, men en «hatkampanje» blir rett og slett for dumt.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Luringen99 skrev: tor apr 20, 2023 10:21 pm Han sutret seg vekk og det var råttent gjort, men det var jo slik han kom til oss fra Brann. Hørte ikke lange kritiske stemmer da.
Hvorfor skulle Viking-supportere være kritisk til en spiller som sutrer seg vekk fra Brann? Jeg trodde dette var bergensernes oppgave.

Forøvrig husker jeg vagt at jeg var ganske kritisk til at Berisha kom, men kanskje ikke av nevnte grunner.

tokk

Legg inn av tokk »

CliffC skrev: tor apr 20, 2023 10:35 pm
Luringen99 skrev: tor apr 20, 2023 10:21 pm Han sutret seg vekk og det var råttent gjort, men det var jo slik han kom til oss fra Brann. Hørte ikke lange kritiske stemmer da.
Hvorfor skulle Viking-supportere være kritisk til en spiller som sutrer seg vekk fra Brann? Jeg trodde dette var bergensernes oppgave.

Forøvrig husker jeg vagt at jeg var ganske kritisk til at Berisha kom, men kanskje ikke av nevnte grunner.
Maaange var kritiske til at Berisha kom.
Og mange reagerte på måten han sutret eg bort på

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Det var de som aldri aksepterte Berisha etter det. Sentrale personer på Felt O som aldri trykket ham til sitt bryst. Så noen var det

Samtidig var det noe helt annet når han "gren" seg hjem fra Brann. Da ville han hjem til klubben i sitt hjerte. Klubben han også ville til når han ville bort fra Østerrike, men som ikke hadde råd. En klubb han beskrev som hjemme og dom han var klar på at han ønsket å spiller for igjen og vinne noe med. En klubb som i følge ham betydde mye.

Det er litt annerledes når han "griner" seg bort fra "klubben i sitt hjerte" ? Det er litt annerledes når en spiller i en sesong hvor vi er rigget til å kjempe for mye "tvinger" fram en overgang fra "sin" klubb midt i den viktigste perioden?

Måten han gråt seg bort fra Brann var direkte ufin, men en kunne på en måte forstå han ville "hjem". Det som skjedde siden kan ikke sammenlignes.

Og når samme spiller opptrer "illojalt" med klubb etter klubb gir det ett sterkere grunnlag for "hat" for dem som er glad i fotball?

Hatet mot Pereira er egentlig mer ufint. Da han ikke hadde muligheten å gå til Viking. Han har faktisk aldri valgt Viking bort. Så fyrer han litt og legger selv opp til det, men han kan jeg like litt. Mer usikker på om han er god nok.

Berisha fortjener alt som kommer. Uten jeg tror det vil gjøre annet enn å motivere ham.

Jeg hater ingen spillere, men det er heller ingen spillere jeg misliker mer enn Berisha

Fotballidiot

Salvesen usikker mot TIL etter en smell i kneet.

https://www.dagsavisen.no/rogalandsavis ... andlingen/

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Luringen99 skrev: tor apr 20, 2023 10:21 pm Blir for dumt å «hate» på Berisha som mange Vikingsupportere virker til å gjøre. Han sutret seg vekk og det var råttent gjort, men det var jo slik han kom til oss fra Brann. Hørte ikke lange kritiske stemmer da. Det skal også sies at Viking fikk godt betalt for ham og at han er en av spillerne som har levert best på banen de siste årene. Det burde vi være takknemlig for.

Må gjerne pipe på ham når han kommer til Stavanger i Moldedrakt, men en «hatkampanje» blir rett og slett for dumt.
Jeg synes overhodet ikke synd på Beri$ha på noen som helst måte. Han har redd sin seng, og får ligge i den også. Det går selvsagt en grense for hva Beri$ha skal utsettes for, men «tribunehat» er godt innenfor. Å bli truet på byen er selvsagt langt over streken.

Når det gjelder Pereira har det gått for langt. Mesteparten av skylden for det skal selvsagt Pereira selv ha. Han har egget opp deler av Vikingsupporterne når han veldig fint kunne latt være. Han er i ferd med å stenge døren for en Vikingretur, om han ikke har gjort det allerede. Men Pereira er fortsatt ung og dum. Og han får tydeligvis ikke mye hjelp av sin far eller andre rundt seg til å begrense skaden. Tvert imot virker det som unge Pereira ønsker å eskalere det ytterligere. Så går det selvsagt også her altfor langt når lillebroren hans blir jaget av sinte Vikingsupportere (om det var det som skjedde).

Men at disse reaksjonene kommer er svært forutsigbart og faktisk noe man må ta hensyn til når man uttaler seg. Man kan gjerne mene det er feil, men man bør fortsatt forholde seg til verden slik den er. Pereira og Beri$ha står ikke akkurat på barrikadene for noe som er større enn seg selv, slik Ada Hegerberg gjorde i Saudi Arabia. Beri$ha er ute etter penger - Pereira er ute etter bråk. Da blir det slik det blir.

KimBlund

Legg inn av KimBlund »

Jeg tror Pereira kan tilgis. Selv om han prøver å egge opp stemningen, så fremstår ikke motivene hans egoistiske på samme måte som Berishas. Synes likevel det er rart at pappa Pereira ikke er mer på banen for å tone det ned, direkte eller indirekte. Jeg skjønner at Adrian må stå for sine egne handlinger og ord, alt det der. Det virker bare ekstremt unødvendig som sønn av en Viking-legende å sette fyr på den broen.

TAdams6

Legg inn av TAdams6 »

Berisha har tenkt på egen formue

Pereira framstår bare dum som et brød. Forferdelig av Viking supporterne, men det er Pereira som hele tiden blåser liv i denne idiotiske skittkastingen. Pereira er nå kommet til det punktet at jeg har problem med å se han i mørkeblåt igjen.

De Lanlay og Berisha tenkte penger. Pereira driver og slenger dritt om Viking og Stavanger. Det er faktisk ikke greit. Når man gjør det, ja da trenger han heller ikke komme tilbake igjen

eppaen

Legg inn av eppaen »

Vikingen skrev: fre apr 21, 2023 8:23 am
Luringen99 skrev: tor apr 20, 2023 10:21 pm Blir for dumt å «hate» på Berisha som mange Vikingsupportere virker til å gjøre. Han sutret seg vekk og det var råttent gjort, men det var jo slik han kom til oss fra Brann. Hørte ikke lange kritiske stemmer da. Det skal også sies at Viking fikk godt betalt for ham og at han er en av spillerne som har levert best på banen de siste årene. Det burde vi være takknemlig for.

Jeg synes overhodet ikke synd på Beri$ha på noen som helst måte. Han har redd sin seng, og får ligge i den også. Det går selvsagt en grense for hva Beri$ha skal utsettes for, men «tribunehat» er godt innenfor. Å bli truet på byen er selvsagt langt over streken.
Flere burde likevel stille seg spørsmålet hva Vikinglaget tjener på det? Hva supporterne selv tjener på det? "Slik har det alltid vært" er jo ikke et argument for å gjøre supporterkulturen bedre. Lar man det gå langt nok er det ingen grenser lenger. I England strever man enda etter 30 år med hatsanger om tragedier og det ene og det andre.

Fokuset er bare meningsløst. Støtt laget og la de som stakk heller få være misunnelig på det de får glipp av.

Fotballidiot

TAdams6 skrev: fre apr 21, 2023 10:11 am
De Lanlay og Berisha tenkte penger.
Litt usikker ift Yanni. Tror han tenkte like mye karriere.
Han gikk fra en klubb som knapt hadde råd å betale lønnen til en klubb hvor han kunne vinne noe. Samtidig som det var en klubb hvor han kunne få vist seg mer fram ift utlandet.
Nå ødela jo skader mye for ham, men tror han i all hovedsak tenkte karriere. Selvom det selvsagt også ga ham en del mer i lønningsposen

Fotballidiot

KimBlund skrev: fre apr 21, 2023 10:03 am Jeg tror Pereira kan tilgis. Selv om han prøver å egge opp stemningen, så fremstår ikke motivene hans egoistiske på samme måte som Berishas. Synes likevel det er rart at pappa Pereira ikke er mer på banen for å tone det ned, direkte eller indirekte. Jeg skjønner at Adrian må stå for sine egne handlinger og ord, alt det der. Det virker bare ekstremt unødvendig som sønn av en Viking-legende å sette fyr på den broen.
Har ingen problemer med å tilgi Pereira. Jeg er mer usikker på om han er god nok til at vi bør hente ham i framtiden.

Man kan selvsagt si at det er unødvendig av Pereira og jeg kan også bli forbannet i øyeblikket.
Samtidig trenger fotballen slik profiler som våger å fyre litt og som ikke bryr seg så veldig om de blir upopulære. Det skaper engasjement.
Jeg har litt sansen for Pereira som type (selvom man ikke liker det når han spiller i feil klubb)

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

eppaen skrev: fre apr 21, 2023 10:13 am Flere burde likevel stille seg spørsmålet hva Vikinglaget tjener på det? Hva supporterne selv tjener på det? "Slik har det alltid vært" er jo ikke et argument for å gjøre supporterkulturen bedre. Lar man det gå langt nok er det ingen grenser lenger. I England strever man enda etter 30 år med hatsanger om tragedier og det ene og det andre.

Fokuset er bare meningsløst. Støtt laget og la de som stakk heller få være misunnelig på det de får glipp av.
Isolert sett tjener ikke Vikinglaget noe på at supporterne «hater» Beri$ha. Men det blir feil å se så isolert på det. Jeg tror Viking tjener mye på lidenskapelige supportere over tid og et aktivt supporterfelt. Da er dette baksiden av medaljen, om du vil. Og det er vel ingen som sier «slik har det alltid vært»? Tvert imot, i Vikings tilfelle.

Våre beste spillere skal ikke gå til andre klubber i Eliteserien. Uansett. Da blir det bråk.

Trminator

Legg inn av Trminator »

For meg hadde det vært svært kostelig om vi endte opp med å ignorere Berisha sin retur fullstendig. Ikke bue på ham underveis, ikke gi ham oppmerksomhet på noen måte. Behandle ham som en hvilken som helst moldenser. Jeg ser heller at vi synger Brekalo-sangen, og støtter laget for fullt med fokus på de som er der nå.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Trminator skrev: fre apr 21, 2023 7:38 pm For meg hadde det vært svært kostelig om vi endte opp med å ignorere Berisha sin retur fullstendig. Ikke bue på ham underveis, ikke gi ham oppmerksomhet på noen måte. Behandle ham som en hvilken som helst moldenser. Jeg ser heller at vi synger Brekalo-sangen, og støtter laget for fullt med fokus på de som er der nå.
Fasit.

Fotballidiot

Vi skal spille minst 7 kamper før Berisha kommer til Stavanger. Ikke engang sikkert han spiller. Så ser ikke vits i å fokusere på det nå.

Hvordan man vil ta imot Berisha må være opp til den enkelte. Det er ingen fasit.
Mennesker er forskjellige og vil ha ulikt behov.

Kan være greit for enkelte å få ut litt frustrasjon innenfor rimelighetens grenser.

Jeg kommer nok til å forholde meg til ham som resten av Molde spillerne, men respekterer fullt ut de som har behov for å markere det på en annen måte. Det finnes dog grenser for hva som er akseptabelt.

Berisha kommer uansett til å være ekstremt tent til denne kampen. Tror ikke han blir påvirket av hverken den ene eller andre reaksjonen. Eneste kan være overtenning

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Fotballidiot skrev: fre apr 21, 2023 8:53 pm Vi skal spille minst 7 kamper før Berisha kommer til Stavanger. Ikke engang sikkert han spiller. Så ser ikke vits i å fokusere på det nå.

Hvordan man vil ta imot Berisha må være opp til den enkelte. Det er ingen fasit.
Mennesker er forskjellige og vil ha ulikt behov.

Kan være greit for enkelte å få ut litt frustrasjon innenfor rimelighetens grenser.

Jeg kommer nok til å forholde meg til ham som resten av Molde spillerne, men respekterer fullt ut de som har behov for å markere det på en annen måte. Det finnes dog grenser for hva som er akseptabelt.

Berisha kommer uansett til å være ekstremt tent til denne kampen. Tror ikke han blir påvirket av hverken den ene eller andre reaksjonen. Eneste kan være overtenning
Jeg skrev «fasit» ene og alene fordi jeg synes Trmintator hadde det kuleste forslaget. Hans forslag assosierer jeg med slik man oppdrar barn når de søker usunn oppmerksomhet. :)

TAdams6

Legg inn av TAdams6 »

Vi er yngst, men 24,9 er vel ikke sykt ungt. Der det bør ligge

Strider

Legg inn av Strider »

Jeg ser det snakkes om Pereira her inne nå. Kom bare på noe. Hvorfor ser Adrian helt annerledes ut enn broren Jonas Pereira? Adrian Pereira er jo veldig brun hele året? Tar han solarium 24/7 eller hva er greia? Er de halvbrødre eller noe?

Jonas
https://grorud-il.no/nyheter/jonas-pere ... 181AA.jpeg

Adrian
https://www.rbkweb.no/images/apereira.jpg
Sist redigert av Strider den fre apr 21, 2023 9:25 pm, redigert 2 ganger totalt.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Trminator skrev: fre apr 21, 2023 7:38 pm For meg hadde det vært svært kostelig om vi endte opp med å ignorere Berisha sin retur fullstendig. Ikke bue på ham underveis, ikke gi ham oppmerksomhet på noen måte. Behandle ham som en hvilken som helst moldenser. Jeg ser heller at vi synger Brekalo-sangen, og støtter laget for fullt med fokus på de som er der nå.
Men det hadde vært enda mer kostelig om Beri$ha fikk fullstendig overtenning, ble snytt for straffe, ble utvist og tapte 3-0.

Fotballidiot

Jeg skrev «fasit» ene og alene fordi jeg synes Trmintator hadde det kuleste forslaget. Hans forslag assosierer jeg med slik man oppdrar barn når de søker usunn oppmerksomhet. :)
Jeg er ikke veldig uenig. Har ingen problem med at du mener det er fasiten. Full respekt for det synspunktet.

Samtidig klarer jeg også å forstå og respektere de som velger å agere annerledes. Selvsagt uten å gå for langt. Her er det mye følelser som skal ut hos enkelte og hva er fotball uten følelser? Så får vi håpe ingen går over streken.

Som nevnt kommer jeg nok selv til å følge "fasiten" 😉

Fotballidiot

Strider skrev: fre apr 21, 2023 9:21 pm Jeg ser det snakkes om Pereira her inne nå. Kom bare på noe. Hvorfor ser Adrian helt annerledes ut enn broren Jonas Pereira? Adrian Pereira er jo veldig brun hele året? Tar han solarium 24/7 eller hva er greia? Er de halvbrødre eller noe?

Jonas

Adrian
De har vel en far med portugisiske gener og en mor som er av nordisk opprinnelse. Da kan barna arve litt forskjellig. Er vel også tilfeller med en hvit og en mørk av tvillinger?

Hvis jeg ikke tar feil har vel Thomas også barn med sin nye kone, men mener Jonas og Adrian har samme foreldre. Tror også Kevin er fra det første ekteskapet

Trminator

Legg inn av Trminator »

Vikingen skrev: fre apr 21, 2023 9:21 pm Men det hadde vært enda mer kostelig om Beri$ha fikk fullstendig overtenning, ble snytt for straffe, ble utvist og tapte 3-0.
Dette skjedde vel som en mild versjon i Viking-Brann i 2019, når Berisha fikk gult kort tidlig, ble snytt for 1-3 straffer, var tydelig sint og frustrert, og tapte 2-1.

Trminator

Legg inn av Trminator »

Fotballidiot skrev: fre apr 21, 2023 10:01 pm
Jeg er ikke veldig uenig. Har ingen problem med at du mener det er fasiten. Full respekt for det synspunktet.

Samtidig klarer jeg også å forstå og respektere de som velger å agere annerledes. Selvsagt uten å gå for langt. Her er det mye følelser som skal ut hos enkelte og hva er fotball uten følelser? Så får vi håpe ingen går over streken.

Som nevnt kommer jeg nok selv til å følge "fasiten" 😉
Det er for all del utopi å tro at en hel stadion ville være samkjørt i en ignorering av en tidligere spiller. Jeg tror ikke at det vil skje, men jeg tror definitivt Berisha blir tent av buing og roping mot ham. Apati kunne derimot hatt, om ikke akkurat en beroligende, så i det minste en forvirrende effekt på ham.. :lol:

Jeg vurderer for øvrig å søke psykologistudier nå, av en eller annen grunn.
Sist redigert av Trminator den lør apr 22, 2023 12:11 am, redigert 1 gang totalt.

Ziggi76

Legg inn av Ziggi76 »

Strider skrev: fre apr 21, 2023 9:21 pm Jeg ser det snakkes om Pereira her inne nå. Kom bare på noe. Hvorfor ser Adrian helt annerledes ut enn broren Jonas Pereira? Adrian Pereira er jo veldig brun hele året? Tar han solarium 24/7 eller hva er greia? Er de halvbrødre eller noe?

Jonas

Adrian
Dette er helt normalt når man har en far med gener fra Norge og fra Goa i India og en helnorsk mor. Såvidt jeg har fått meg meg så har Adrian alltid vært mørkere enn Jonas og jeg kjenner til flere andre søsken med felles foreldrepar der den ene er vesentlig mørkere enn den andre uten at noen av dem er mistenkelig lik på postmannen…

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Trminator skrev: fre apr 21, 2023 11:43 pm
Vikingen skrev: fre apr 21, 2023 9:21 pm Men det hadde vært enda mer kostelig om Beri$ha fikk fullstendig overtenning, ble snytt for straffe, ble utvist og tapte 3-0.
Dette skjedde vel som en mild versjon i Viking-Brann i 2019, når Berisha fikk gult kort tidlig, ble snytt for 1-3 straffer, var tydelig sint og frustrert, og tapte 2-1.
Ja. Ønskereprise.

Svar