Viking FK

Svar
Strider

Re: Viking FK

Legg inn av Strider »

Fotballidiot skrev: fre apr 21, 2023 10:07 pm
Strider skrev: fre apr 21, 2023 9:21 pm Jeg ser det snakkes om Pereira her inne nå. Kom bare på noe. Hvorfor ser Adrian helt annerledes ut enn broren Jonas Pereira? Adrian Pereira er jo veldig brun hele året? Tar han solarium 24/7 eller hva er greia? Er de halvbrødre eller noe?

Jonas
https://grorud-il.no/nyheter/jonas-pere ... 181AA.jpeg

Adrian
https://www.rbkweb.no/images/apereira.jpg
De har vel en far med portugisiske gener og en mor som er av nordisk opprinnelse. Da kan barna arve litt forskjellig. Er vel også tilfeller med en hvit og en mørk av tvillinger?

Hvis jeg ikke tar feil har vel Thomas også barn med sin nye kone, men mener Jonas og Adrian har samme foreldre. Tror også Kevin er fra det første ekteskapet
Personlig synes jeg ikke at Thomas Pereira ser veldig mørk/utenlandsk ut. Har samme utseende omtrent som Martin Andresen tidligere Vikingspiller og landslagsspiller. Hvordan kan da sønnen se betydelig mørkere ut enn faren hvis moren hans er etnisk norsk i tillegg?

Noen her nevnte at Thomas Pereira har indiske gener? Noen som vet hvor foreldrene kom fra? Regnet med at kanskje en av foreldrene kom fra sør europa ang etternavnet men india visste jeg ikke.

Hvis han ikke soler seg mye eller solarium så synes jeg dette virker rart i og med at faren ser helt norsk ut med mørkt hår og brune øyne ala Martin Andresen

Assi

Legg inn av Assi »

For AP's vedkommende så er onkel ganske mye mørkere enn far (forøvrig også en habil fotballspiller - Steven - en slepen midtbanespiller som jeg mener spilte obos for sarpsborg; der hvor bror løp mer og gikk rett frem, så var bror en smule mer elegant og styrte showet). Bestefar er også ganske mørk (født i uganda og oppvokst på goa)

Disclaimer - stalker ikke og har egne files på familien, men det var ikke mange non-blondes i sarpsborg på 70-tallet, så de få som var ble omtrent lokal-kjendiser

Brukeravatar
Korgutt

Legg inn av Korgutt »

Strider skrev: lør apr 22, 2023 4:26 am
Strider skrev: fre apr 21, 2023 9:21 pm Jeg ser det snakkes om Pereira her inne nå. Kom bare på noe. Hvorfor ser Adrian helt annerledes ut enn broren Jonas Pereira? Adrian Pereira er jo veldig brun hele året? Tar han solarium 24/7 eller hva er greia? Er de halvbrødre eller noe?

Jonas

Adrian
De har vel en far med portugisiske gener og en mor som er av nordisk opprinnelse. Da kan barna arve litt forskjellig. Er vel også tilfeller med en hvit og en mørk av tvillinger?

Hvis jeg ikke tar feil har vel Thomas også barn med sin nye kone, men mener Jonas og Adrian har samme foreldre. Tror også Kevin er fra det første ekteskapet
Personlig synes jeg ikke at Thomas Pereira ser veldig mørk/utenlandsk ut. Har samme utseende omtrent som Martin Andresen tidligere Vikingspiller og landslagsspiller. Hvordan kan da sønnen se betydelig mørkere ut enn faren hvis moren hans er etnisk norsk i tillegg?

Noen her nevnte at Thomas Pereira har indiske gener? Noen som vet hvor foreldrene kom fra? Regnet med at kanskje en av foreldrene kom fra sør europa ang etternavnet men india visste jeg ikke.

Hvis han ikke soler seg mye eller solarium så synes jeg dette virker rart i og med at faren ser helt norsk ut med mørkt hår og brune øyne ala Martin Andresen
Finnes ikke rart i det hele tatt. Jeg kjenner selv en familie hvor faktisk begge foreldrene er helt «skandinavisk» av utseende. De har 2 sønner. Den ene har en hudfarge lik begge foreldrene mens den andre sønnen ser ut som en afrikaner. Grunnen til dette er at moren til guttene hadde en bestefar som kom i fra Mali. Altså oldeforelder til disse 2 guttene.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Hva i alle dager er det man diskuterer nå? Hudfargen til Pereira-familien? Hvor vil man med dette?

TAdams6

Legg inn av TAdams6 »

Fra TV2Sporten.no

Amankwah hyller det han kaller «kanskje ligaens beste stopperpar». Spesielt nivået til Brekalo forbauser.

– Det er en stilstudie. Det er fagpensum i forsvarsspill. Gi alle unge forsvarsspillere opptak av denne kampen. Bare studér måten han håndterer alle situasjoner, oppfordrer eksperten.

– Vi vet at han er en god spiller, men det var et helt eget nivå. Det var komplett. Han var god på alt, fortsetter han.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

TAdams6 skrev: lør apr 22, 2023 8:30 am Fra TV2Sporten.no

Amankwah hyller det han kaller «kanskje ligaens beste stopperpar». Spesielt nivået til Brekalo forbauser.

– Det er en stilstudie. Det er fagpensum i forsvarsspill. Gi alle unge forsvarsspillere opptak av denne kampen. Bare studér måten han håndterer alle situasjoner, oppfordrer eksperten.

– Vi vet at han er en god spiller, men det var et helt eget nivå. Det var komplett. Han var god på alt, fortsetter han.
Det der er sitat fra en av tv2 sine podcaster etter forrige serierunde. Amankwah hyllet rett og slett Brekalo og virket nesten litt sjokkert over at Brekalo fortsatt er i eliteserien. Det var kjekt å høre.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Trminator skrev: fre apr 21, 2023 11:51 pm
Fotballidiot skrev: fre apr 21, 2023 10:01 pm
Jeg er ikke veldig uenig. Har ingen problem med at du mener det er fasiten. Full respekt for det synspunktet.

Samtidig klarer jeg også å forstå og respektere de som velger å agere annerledes. Selvsagt uten å gå for langt. Her er det mye følelser som skal ut hos enkelte og hva er fotball uten følelser? Så får vi håpe ingen går over streken.

Som nevnt kommer jeg nok selv til å følge "fasiten" 😉
Det er for all del utopi å tro at en hel stadion ville være samkjørt i en ignorering av en tidligere spiller. Jeg tror ikke at det vil skje, men jeg tror definitivt Berisha blir tent av buing og roping mot ham. Apati kunne derimot hatt, om ikke akkurat en beroligende, så i det minste en forvirrende effekt på ham.. :lol:

Jeg vurderer for øvrig å søke psykologistudier nå, av en eller annen grunn.
Det er dessuten lite som ser mer «stygt» ut enn en vraket og over-bitter eks-kjæreste som ikke har klart å komme seg videre. For ordens skyld - her er det vi som er eks-kjæresten. :)

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

HNilsen skrev: lør apr 22, 2023 8:59 am Det er dessuten lite som ser mer «stygt» ut enn en vraket og over-bitter eks-kjæreste som ikke har klart å komme seg videre. For ordens skyld - her er det vi som er eks-kjæresten. :)
Hvis kjæresten øser deg over med kjærlighetserklæringer, for så å gå ifra deg fordi du ikke har nok penger, så er det faktisk lov å påpeke at eksen er en rasstapp.

Jeg har et ganske rolig forhold til Berishas evt. velkomst på Stadion, men uansett hva det blir til, så hadde det vært kult dersom hele Stadion gjør den samme greia. Det blir litt halvveis dersom 3 000 buer, 4 000 er helt stille, 2000 synger "me har Tripic" og de resterende 2148 stemmer i på den nykomponerte sangen om bror Valon Berisha. 11 148 er uansett et bra tilskuertall når kampen starter 19:15 og været er som det blir.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Bilvrag skrev: lør apr 22, 2023 10:49 am
HNilsen skrev: lør apr 22, 2023 8:59 am Det er dessuten lite som ser mer «stygt» ut enn en vraket og over-bitter eks-kjæreste som ikke har klart å komme seg videre. For ordens skyld - her er det vi som er eks-kjæresten. :)
Hvis kjæresten øser deg over med kjærlighetserklæringer, for så å gå ifra deg fordi du ikke har nok penger, så er det faktisk lov å påpeke at eksen er en rasstapp.
Det er greit å si i fra, men det er lite voksent å skjelle og smelle med tabuord, samtidig som man kaster steikepanner etter etter eksen, selv om vedkommende har vært utro. Dessuten kan det være vi finner tilbake til hverandre. I så fall bør vi foreslå åpent forhold, for eksen er ikke så trofast av seg - og det trenger kanskje ikke vi heller være.

Ziggi76

Legg inn av Ziggi76 »

Jonas

Adrian

I Goa i India har svært mange portugisiske etternavn. Portugal hadde koloni der.

Thomas Pereira er halvt norsk og halvt indisk. Adrian er lysere i håret men blir gyllenbrun i solen slik faren blir det. Ingenting unormalt med det.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Trminator skrev: fre apr 21, 2023 7:38 pm For meg hadde det vært svært kostelig om vi endte opp med å ignorere Berisha sin retur fullstendig. Ikke bue på ham underveis, ikke gi ham oppmerksomhet på noen måte. Behandle ham som en hvilken som helst moldenser. Jeg ser heller at vi synger Brekalo-sangen, og støtter laget for fullt med fokus på de som er der nå.
Absolutt fasit.

Strider

Legg inn av Strider »

Vikingen skrev: lør apr 22, 2023 8:19 am Hva i alle dager er det man diskuterer nå? Hudfargen til Pereira-familien? Hvor vil man med dette?
Dette er selvfølgelig rasisme av værste sort. Her må krenkegjengen og politiet på banen. Dette er utrolig alvorlig.

Hvis sønnene ser helt ulike ut bør det være mulig å spørre om de er brødre eller halvbrødre? Ser enkelte folk rasisme og hysteri overalt?

Strider

Legg inn av Strider »

Korgutt skrev: lør apr 22, 2023 8:04 am

Finnes ikke rart i det hele tatt. Jeg kjenner selv en familie hvor faktisk begge foreldrene er helt «skandinavisk» av utseende. De har 2 sønner. Den ene har en hudfarge lik begge foreldrene mens den andre sønnen ser ut som en afrikaner. Grunnen til dette er at moren til guttene hadde en bestefar som kom i fra Mali. Altså oldeforelder til disse 2 guttene.
Eller at bestemoren var half italian?

kaffi

Legg inn av kaffi »

Adrian Pereiras hudfarge og folk som mener å sitte på fasit over hvordan tusener av andre burde reagere på at en mann kommer til Stavanger. Bra det snart er kamp.

tokk

Legg inn av tokk »

Periera forstår jeg meg ikke på. Berisha virker bare å være egoistisk og tenker på seg selv og penger, gjøre hva som helst for å skaffe mer i sekken. Hvordan han kommer seg dit betyr ikke noe for han.

Pereira, fatter jeg ikke hva holder på med. Han er sønn av en Viking legende, har trappet rundt på stadion siden før han kunne gå. Han tror jeg gikk ut til utlandet for fort. Og måtte hjem igjen for å restarte, så var ikke Viking en mulighet. RBK ble kanskje "eneste" reelle, selv om jeg ikke hadde gått til den klubben selv uansett hva.

Men så når han først går det så svartner det helt, han pumper ut med det ene dummere enn det andre. Jeg tror egentlig han bare vil fyre opp, bli godt likt i RBK, og være "utrolig kul". Men så er han for ung til å forstå at dumskapen ødelegger hans ettermæle totalt, og en retur er egentlig nesten helt utenkelig.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Strider skrev: lør apr 22, 2023 8:43 pm
Vikingen skrev: lør apr 22, 2023 8:19 am Hva i alle dager er det man diskuterer nå? Hudfargen til Pereira-familien? Hvor vil man med dette?
Dette er selvfølgelig rasisme av værste sort. Her må krenkegjengen og politiet på banen. Dette er utrolig alvorlig.

Hvis sønnene ser helt ulike ut bør det være mulig å spørre om de er brødre eller halvbrødre? Ser enkelte folk rasisme og hysteri overalt?
Du må gjerne forklare hvorfor hudfargen til Thomas Pereira sine barn er relevant i en klubbtråd om Viking FK. Men jeg skal gjerne være den første til å innrømme at dette er totalt uinteressant.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Du må gjerne forklare hvorfor hudfargen til Thomas Pereira sine barn er relevant i en klubbtråd om Viking FK. Men jeg skal gjerne være den første til å innrømme at dette er totalt uinteressant.
Det var vel kun ett spørsmål om hvorfor 2 brødre var så ulike? Noe som ikke er uvanlig.

Ikke veldig interessant, men tror heller ikke rasistisk.

tokk

Legg inn av tokk »

Laget i morgen da?

Gunnarsson

Bjørshol/Haugen?-Brekalo-Stensnees-Pattynama
Yazbek-Solbakken-Tangen
Svendsen-D´agostino-Tripic

Tror ikke vi får se Austbø fra start helt enda. Yanni kan vel kanskje ta plass nede på backen om ikke Bjørshol er helt fit.

Birkir er han klar?

happykjeksbit

Legg inn av happykjeksbit »

Fotballidiot skrev: lør apr 22, 2023 11:34 pm

Det var vel kun ett spørsmål om hvorfor 2 brødre var så ulike? Noe som ikke er uvanlig.

Ikke veldig interessant, men tror heller ikke rasistisk.
Ingen har sagt at det er rasistisk. Det er berre ein absurd og uinteressant diskusjon. Det er litt som å diskutera korfor bror min har meir krøller enn meg. Eg veit ikkje, men det har han. Og det er nøyaktig like relevant for Viking som Pereira-diskusjonen.

happykjeksbit

tokk skrev: lør apr 22, 2023 11:47 pm Laget i morgen da?

Gunnarsson

Yazbek-Solbakken-Tangen
Meiner Bjørshol har sagt at han ikkje er klar til å starta kampar ennå, så reknar med det blir Haugen der, og utover det er det vel per nå ganske klart kven som startar. Håpar på eit innhopp på Austbø.

tokk

Legg inn av tokk »

happykjeksbit skrev: søn apr 23, 2023 12:23 am

Gunnarsson

Yazbek-Solbakken-Tangen
Meiner Bjørshol har sagt at han ikkje er klar til å starta kampar ennå, så reknar med det blir Haugen der, og utover det er det vel per nå ganske klart kven som startar. Håpar på eit innhopp på Austbø.
Ja, eller Yanni kanskje

happykjeksbit

tokk skrev: søn apr 23, 2023 12:26 am
happykjeksbit skrev: søn apr 23, 2023 12:23 am

Gunnarsson

Yazbek-Solbakken-Tangen
Ja, eller Yanni kanskje
Han har gjort ein solid jobb som vikar på begge backane, så absolutt, men eg blir overraska om han startar så lenge hhv Haugen/Bjørshol eller Patty/Urbancic kan spela.

Fotballidiot

Ingen har sagt at det er rasistisk. Det er berre ein absurd og uinteressant diskusjon. Det er litt som å diskutera korfor bror min har meir krøller enn meg. Eg veit ikkje, men det har han. Og det er nøyaktig like relevant for Viking som Pereira-diskusjonen.
Nå vet jeg ikke hvem du er, men mulig din far er en Viking legende og du og dine brødre har spilt for Viking. Så da har du rett

Fotballidiot

Han har gjort ein solid jobb som vikar på begge backane, så absolutt, men eg blir overraska om han startar så lenge hhv Haugen/Bjørshol eller Patty/Urbancic kan spela.
Yanni ses vel hovedsakelig som indreløper. Så tviler på han er aktuell som back om noen av backene er tilgjengelig

happykjeksbit

Fotballidiot skrev: søn apr 23, 2023 12:53 am

Nå vet jeg ikke hvem du er, men mulig din far er en Viking legende og du og dine brødre har spilt for Viking. Så da har du rett
Eg meinte det eg skreiv.

Strider

Legg inn av Strider »

Vikingen skrev: lør apr 22, 2023 11:30 pm

Leste i denne tråden at noen Vikingsupportere hadde jaget broren til Adrian rundt på stadion.
Så på bilder av broren at han var så ulik Adrian i utseende.
Lurte på om han var halvbror eller hva greien var.

Det var alt. Ble du skuffet nå at det ikke var noe mer drama enn det

TAdams6

Legg inn av TAdams6 »

Fotballidiot skrev: søn apr 23, 2023 12:54 am

Yanni ses vel hovedsakelig som indreløper. Så tviler på han er aktuell som back om noen av backene er tilgjengelig
Akkurat nå er han ei potet. Nye Torsteinbø. Ikke god nok for å starte men kan vikariere i mange posisjoner. Ving, back, indreløper, anker. Hvor ham spiller avhenger vel av hvem som er ute

Nå er han bak i køen på midten.
Yazbek, HNT, Birikir, Løkberg og så deLanlay - i den rekkefølgen på indreløper plassen

Godt å ha en allsidig de Lanlay. Men også trist å se hvordan han ødela karrieren i Trondheim. Han gikk fra å være en spiller som utfordret og var en vanskelig ving å stoppe til å bli en forsiktig og feig spiller i Trondheim.

Skader har gjort sitt. Men spillestilen i Trondheim var sidrumpa og feig og det har han aldri fått ristet av seg. Han er i en alder der han ennå burde herjet i Eliteserien

TAdams6

Legg inn av TAdams6 »

Strider skrev: søn apr 23, 2023 4:08 am
Vikingen skrev: lør apr 22, 2023 11:30 pm

Leste i denne tråden at noen Vikingsupportere hadde jaget broren til Adrian rundt på stadion.
Så på bilder av broren at han var så ulik Adrian i utseende.
Lurte på om han var halvbror eller hva greien var.

Det var alt. Ble du skuffet nå at det ikke var noe mer drama enn det
Søsken kan være helt forskjellige. De kan ha både ulik kroppsfasong og ulik farge på hår. Ingen hadde gjettet at kona og søstera hennes var i slekt. Finnes ikke likhet annet enn personlighet.

2 eggede tvillinger kan også være helt forskjellige. Ofte er de det.

At Pereira brødrene ikke er identiske er helt normalt

TAdams6

Legg inn av TAdams6 »

Forferdelig vanskelig kamp idag i snødekte Tromsø med minusgrader. Stor fordel Tromsø med slike forhold.

Vi må for alt i verden ikke tape idag. Viktig å få heng på øvre halvdel

Nevi

Legg inn av Nevi »

TAdams6 skrev: søn apr 23, 2023 11:39 am Forferdelig vanskelig kamp idag i snødekte Tromsø med minusgrader. Stor fordel Tromsø med slike forhold.

Vi må for alt i verden ikke tape idag. Viktig å få heng på øvre halvdel
Når vi spiller borte mot Glimt og spesielt Tromsø er en av de tingene som er noe av det første jeg ser på når terminlista kommer.

Ikke sikkert det er korrekt. Men føler ofte vi reiser opp der tidlig eller sent i sesongen. Ønsker meg slike kamper så nærme sommeren som mulig. Eller tidlig høst.

Svar