Bjørnar Moxnes tatt for tyveri

Svar
Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 699
Sted: Østlandet

Re: Bjørnar Moxnes tatt for tyveri

Legg inn av HB4596 »

klepto moxnes
bulke jens
juge jonas
sjokka siv
bekymra Espen Eide
... Intet forundrer meg når det gjelder politikere

hva blir den neste?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Kanskje han nå ønsker å gjøre noe med solbrille-avgiften?

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Guttorm123 skrev: lør jul 01, 2023 12:51 am Kanskje han nå ønsker å gjøre noe med solbrille-avgiften?
Får håpe det..Jeg mistet mine...Men dette øker vel ikke akkurat en lav oppslutning som kan hjelpe meg med billigere briller?

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

FranciscoM skrev: lør jul 01, 2023 12:31 am Absolutt. Men det forståelig. Det er ikke så mye man kan ta politikere fra ytre venstre på, i motsetning til høyrevridde politikere, så da blir en fillesak som dette blåst opp noe voldsomt.
Han ønsker å avskaffe privat eiendomsrett. Dette er en fyr som er så ekstrem at jeg tror grunnen til at han slipper unna er fordi folk flest ganske enkelt ikke forstår hvor vanvittig ekstrem han er. Har egentlig alltid irritert meg over at han slipper unna fordi han er sjarmerende, håper folk ser denne falske fjotten for hvem han er nå, og at han er ferdig for godt.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Dette er jo krisehåndtering 101. Aldri hold tilbake opplysninger slik at du ender med å bli drevet fra skanse til skanse.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

HB4596 skrev: lør jul 01, 2023 12:50 am klepto moxnes
bulke jens
juge jonas
sjokka siv
bekymra Espen Eide
... Intet forundrer meg når det gjelder politikere

hva blir den neste?
Texas John.

Brukeravatar
Gideg
Innlegg: 424

Legg inn av Gideg »

HB4596 skrev: lør jul 01, 2023 12:50 am klepto moxnes
bulke jens
juge jonas
sjokka siv
bekymra Espen Eide
... Intet forundrer meg når det gjelder politikere

hva blir den neste?
Horekunde Bård Hoksrud

SIimWhitman

Legg inn av SIimWhitman »

qbah skrev: lør jul 01, 2023 12:22 am Sjokkerende utvikling.

Men at kommunister stjeler fra felleskapet er vel ikke noe nytt.

:-)
Denne brillesjappa kan vel neppe betegnes som fellesskapets eiendom.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Haugzu skrev: fre jun 30, 2023 11:53 pm
GoingKronos skrev: fre jun 30, 2023 11:30 pm
lund skrev: fre jun 30, 2023 11:23 pm
Blir først en stor sak hvis det viser seg å være et mønster (ala Giske, pendlerfolka, Cezinando osv, osv.). Tror ikke det finnes et menneske som ikke har gjort noe fryktelig irrasjonelt før. Men det er ikke av en sånn alvorlighetsgrad at man bør gå av som partileder. Det får da være måte på.
Problemet er at han ikke la frem saken korrekt tidligere i dag, han har hatt et par uker på å bestemme seg for hvordan han vil håndtere det og han valgte å ikke være ærlig. Hadde han sagt alt med en gang så hadde han i det minste hatt troverdighet, nå var NRK på gang med å lage sak og prøvde forgjeves å få han i tale - og så ringer han VG for å fortelle en oppdatert historie. Det er mye verre enn selve tyveriet.
Jepp!! Prøvde å fremstille det som om han selvfølgelig tok ansvar og betalte når det ble oppdaget. Så viser det seg at han faktisk har revet av lappen og puttet dem i baggasjen. Klart du må betale, du er tatt for overlagt tyveri! For en løgnaktig drittunge.
Ja historien har endret seg noe nå. Det var sikkert et uhell først, men når han oppdaget det burde han gått tilbake til butikken. Han valgte heller å stjele dem. Ja ja, en fillesak uansett.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Var en gang i en slik butikk som på Oslo Lufthavn, så åpent at det kan være vanskelig å vite om du er inni butikken eller utenfor. Plutselig sto jeg utenfor og oppdaget at jeg hadde med meg noen varer. Gikk jeg videre og fjernet prislappene? Nei, i panikk løp jeg inn i butikken igjen og håper ingen hadde sett meg. Betale, gikk og har aldri glemt episoden. Men så er jeg ærlig da.

Moxnes løy, sa han hadde fått et forenklet forlegg og nevnte ikke prislappen. Som en stortingspolitiker ikke vet forskjellen på et forelegg og forenklet forelegg! Så kom sannheten på bordet. Kan kommunistene ha en leder som lyver og er en tyv? Tja, vi får se om de ønsker å ha et «troverdig» parti.

StuttgartTjukken

Legg inn av StuttgartTjukken »

Texas_John skrev: lør jul 01, 2023 1:01 am
FranciscoM skrev: lør jul 01, 2023 12:31 am Absolutt. Men det forståelig. Det er ikke så mye man kan ta politikere fra ytre venstre på, i motsetning til høyrevridde politikere, så da blir en fillesak som dette blåst opp noe voldsomt.
Han ønsker å avskaffe privat eiendomsrett. Dette er en fyr som er så ekstrem at jeg tror grunnen til at han slipper unna er fordi folk flest ganske enkelt ikke forstår hvor vanvittig ekstrem han er. Har egentlig alltid irritert meg over at han slipper unna fordi han er sjarmerende, håper folk ser denne falske fjotten for hvem han er nå, og at han er ferdig for godt.
Han har utseendet med seg, det skal han ha.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

SIimWhitman skrev: lør jul 01, 2023 1:07 am
qbah skrev: lør jul 01, 2023 12:22 am Sjokkerende utvikling.

Men at kommunister stjeler fra felleskapet er vel ikke noe nytt.

:-)
Denne brillesjappa kan vel neppe betegnes som fellesskapets eiendom.
Nei, dette er kapitalister av verste sort. Får nok tilgivelse fra Partiet da.

StuttgartTjukken

Legg inn av StuttgartTjukken »

StuttgartTjukken skrev: lør jul 01, 2023 1:14 am
Texas_John skrev: lør jul 01, 2023 1:01 am
FranciscoM skrev: lør jul 01, 2023 12:31 am Absolutt. Men det forståelig. Det er ikke så mye man kan ta politikere fra ytre venstre på, i motsetning til høyrevridde politikere, så da blir en fillesak som dette blåst opp noe voldsomt.
Han ønsker å avskaffe privat eiendomsrett. Dette er en fyr som er så ekstrem at jeg tror grunnen til at han slipper unna er fordi folk flest ganske enkelt ikke forstår hvor vanvittig ekstrem han er. Har egentlig alltid irritert meg over at han slipper unna fordi han er sjarmerende, håper folk ser denne falske fjotten for hvem han er nå, og at han er ferdig for godt.
Han har utseendet med seg, det skal han ha. En symmetri og et hårfeste verdt å drepe for.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Kul_Djevel skrev: lør jul 01, 2023 1:11 am

Ja historien har endret seg noe nå. Det var sikkert et uhell først, men når han oppdaget det burde han gått tilbake til butikken. Han valgte heller å stjele dem. Ja ja, en fillesak uansett.
Synes ikke det er noen fillesak når våre folkevalgte blir tatt for tyveri.

ermathi

Legg inn av ermathi »

Så dette er lederen av et parti som er forbannet på det meste og ønsker å endre mye. Alltid veldig seriøs i debatter. Og så angivelig mister han det fullstendig når han tar et par solbriller uten å betale. Ikke akkurat betryggende hvordan han håndterer stress/press…?

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Neptun skrev: fre jun 30, 2023 11:37 pm Men undres selvsagt på hvorfor en slik person med god stortingslønn gjør noe slikt. Uforståelig.
Det er uforståelig, ja. Har ikke lest hele debatten her, men Winona Ryder ble jo også tatt for tyveri, mangemillionæren som hun er. Det gikk visst i en slags spenning, etter hva jeg husker.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Guttorm123 skrev: lør jul 01, 2023 1:16 am
Kul_Djevel skrev: lør jul 01, 2023 1:11 am

Ja historien har endret seg noe nå. Det var sikkert et uhell først, men når han oppdaget det burde han gått tilbake til butikken. Han valgte heller å stjele dem. Ja ja, en fillesak uansett.
Synes ikke det er noen fillesak når våre folkevalgte blir tatt for tyveri.
Tror på han når han sier han tok de med ved et uhell. Kan skje den beste det. Han fikk vel panikk da som han sier. Synes det er mye verre tyveri å snylte til seg flere hundre tusener av våre skattepenger som i disse pendlerboligsakene og reiseregninger som en haug med politikere har holdt på med. Dette er jo en fillesak av dimensjoner sett i forhold til det selvsagt :D

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Knaberaps skrev: lør jul 01, 2023 1:17 am
Neptun skrev: fre jun 30, 2023 11:37 pm Men undres selvsagt på hvorfor en slik person med god stortingslønn gjør noe slikt. Uforståelig.
Det er uforståelig, ja. Har ikke lest hele debatten her, men Winona Ryder ble jo også tatt for tyveri, mangemillionæren som hun er. Det gikk visst i en slags spenning, etter hva jeg husker.
Men kan da være et uhell også. Jeg har selv oppdaget når jeg kom hjem at jeg har glemt å scanne f.eks en brus eller noe i disse selvbetjeningskassene på butikken. Har jo ikke gjort det med vilje, men har kanskje gått litt fort. Da gidder jeg ikke løpe tilbake til butikken for å betale for den ene tingen jeg glemte å scanne. Det blir jo bare pes.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Kul_Djevel skrev: lør jul 01, 2023 1:22 am Men kan da være et uhell også.
Absolutt. Men tror det tilfaller de færreste. Spesielt dersom de ikke leverer tilbake når de oppdager det. Men det kommer vel herr Moxnes til gode...

peraleks

Legg inn av peraleks »

keizersoze skrev: lør jul 01, 2023 12:36 am
FranciscoM skrev: lør jul 01, 2023 12:31 am
keizersoze skrev: lør jul 01, 2023 12:24 am

Snodig konklusjon.
Du mener alle frp-politikere sm har gjort noe galt ikke har blitt debattert?
Absolutt. Men det forståelig. Det er ikke så mye man kan ta politikere fra ytre venstre på, i motsetning til høyrevridde politikere, så da blir en fillesak som dette blåst opp noe voldsomt.

Vil for øvrig påpeke at jeg aldri har stemt Rødt, og kommer aldri til å gjøre det heller.
Spiller da ingen rolle vilket parti. Om en kommer frem som en tyv og en løgner får en tyn uansett.
Er akkurat det, selve tyveriet i seg selv er ikke noe voldsomt å henge seg oppi, problemet er de stadige bortforklaringene.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Knaberaps skrev: lør jul 01, 2023 1:27 am
Kul_Djevel skrev: lør jul 01, 2023 1:22 am Men kan da være et uhell også.
Absolutt. Men tror det tilfaller de færreste. Spesielt dersom de ikke leverer tilbake når de oppdager det. Men det kommer vel herr Moxnes til gode...
Han fikk panikk og ble stresset av det. Høres jo troverdig ut nok det for min del. Uansett en fillesak og han har gjort opp for seg. Synes det er verre det Hadja Tajik og en rekke andre politikere har holdt på med når de har stjelt flere hundre tusen i disse pendlersakene osv. Et par briller til en 1000 lapp blir da en gigantisk fillesak i forhold til det.

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Kul_Djevel skrev: lør jul 01, 2023 1:22 am
Knaberaps skrev: lør jul 01, 2023 1:17 am
Neptun skrev: fre jun 30, 2023 11:37 pm Men undres selvsagt på hvorfor en slik person med god stortingslønn gjør noe slikt. Uforståelig.
Det er uforståelig, ja. Har ikke lest hele debatten her, men Winona Ryder ble jo også tatt for tyveri, mangemillionæren som hun er. Det gikk visst i en slags spenning, etter hva jeg husker.
Men kan da være et uhell også. Jeg har selv oppdaget når jeg kom hjem at jeg har glemt å scanne f.eks en brus eller noe i disse selvbetjeningskassene på butikken. Har jo ikke gjort det med vilje, men har kanskje gått litt fort. Da gidder jeg ikke løpe tilbake til butikken for å betale for den ene tingen jeg glemte å scanne. Det blir jo bare pes.
Ikke at det er greit at du ikke betaler...Men det er da litt verre det Moxnes gjorde.
Gidder ikke utdype mer. Alr er vel blitt sagt.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Knaberaps skrev: lør jul 01, 2023 1:17 am Det er uforståelig, ja. Har ikke lest hele debatten her, men Winona Ryder ble jo også tatt for tyveri, mangemillionæren som hun er. Det gikk visst i en slags spenning, etter hva jeg husker.
Jeg tror den idéen om at folk som har litt penger ikke stjeler og at det bare er noe de med dårlig råd gjør ganske enkelt er en myte.

Det er gjort noe forskning på det i USA som viste at folk som tjente 800k i året stjal en god del mer enn folk som tjente 200k

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 699
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

Gideg skrev: lør jul 01, 2023 1:03 am
HB4596 skrev: lør jul 01, 2023 12:50 am klepto moxnes
bulke jens
juge jonas
sjokka siv
bekymra Espen Eide
... Intet forundrer meg når det gjelder politikere

hva blir den neste?
Horekunde Bård Hoksrud
fører han på lista... :D

bård kunde hoksrud
bjørnar klepto moxnes
espen bekymra eide
jens bulke stoltenberg
jonas juge støre
siv sjokka jensen
trond tafse giske

noen flere?

mvh

hb
Sist redigert av HB4596 den lør jul 01, 2023 1:37 am, redigert 1 gang totalt.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Kul_Djevel skrev: lør jul 01, 2023 1:19 am

Tror på han når han sier han tok de med ved et uhell. Kan skje den beste det. Han fikk vel panikk da som han sier. Synes det er mye verre tyveri å snylte til seg flere hundre tusener av våre skattepenger som i disse pendlerboligsakene og reiseregninger som en haug med politikere har holdt på med. Dette er jo en fillesak av dimensjoner sett i forhold til det selvsagt :D
Etter det som har kommet frem i det siste, så må man vel være grenseløst naiv, eller ha en spesiell kjærlighet for fyren eller partiet, om en tror på at dette var et uhell.

Eller består uhellet i at han ble tatt på fersken?

Det er ingen fillesak at politikere opptrer som tyver.

Se for deg en hvilken som helst kjent politiker blir fanget på film, der vedkommende bevisst prøver å putte en liten ting på innerlomma, kikker nervøst rundt seg, før han/hun blir fersket for dette. Betyr det da så veldig mye om hva denne tingen kostet, når det er åpenbart for alle at intensjonen er å stjele?

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

keizersoze skrev: lør jul 01, 2023 1:31 am
Kul_Djevel skrev: lør jul 01, 2023 1:22 am
Knaberaps skrev: lør jul 01, 2023 1:17 am

Det er uforståelig, ja. Har ikke lest hele debatten her, men Winona Ryder ble jo også tatt for tyveri, mangemillionæren som hun er. Det gikk visst i en slags spenning, etter hva jeg husker.
Men kan da være et uhell også. Jeg har selv oppdaget når jeg kom hjem at jeg har glemt å scanne f.eks en brus eller noe i disse selvbetjeningskassene på butikken. Har jo ikke gjort det med vilje, men har kanskje gått litt fort. Da gidder jeg ikke løpe tilbake til butikken for å betale for den ene tingen jeg glemte å scanne. Det blir jo bare pes.
Ikke at det er greit at du ikke betaler...Men det er da litt verre det Moxnes gjorde.
Gidder ikke utdype mer. Alr er vel blitt sagt.
Enig i at han burde gått tilbake med brillene når han oppdaget det. Men han fikk vel panikk da. Uansett. Det er fillesak i forhold til den storstilte svindelen Ropstad, Tajik og andre har holdt på med og de fikk ikke straff en gang.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Kul_Djevel skrev: lør jul 01, 2023 1:30 am Synes det er verre det Hadja Tajik og en rekke andre politikere har holdt på med når de har stjelt flere hundre tusen i disse pendlersakene osv. Et par briller til en 1000 lapp blir da en gigantisk fillesak i forhold til det.
Madammen sa det samme tidligere i kveld, og er dermed helt enig med deg. Men det er likevel noe mer simpelt å gå inn i en butikk å ta med seg en vare å gå ut igjen.

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Kul_Djevel skrev: lør jul 01, 2023 1:33 am
keizersoze skrev: lør jul 01, 2023 1:31 am
Kul_Djevel skrev: lør jul 01, 2023 1:22 am

Men kan da være et uhell også. Jeg har selv oppdaget når jeg kom hjem at jeg har glemt å scanne f.eks en brus eller noe i disse selvbetjeningskassene på butikken. Har jo ikke gjort det med vilje, men har kanskje gått litt fort. Da gidder jeg ikke løpe tilbake til butikken for å betale for den ene tingen jeg glemte å scanne. Det blir jo bare pes.
Ikke at det er greit at du ikke betaler...Men det er da litt verre det Moxnes gjorde.
Gidder ikke utdype mer. Alr er vel blitt sagt.
Enig i at han burde gått tilbake med brillene når han oppdaget det. Men han fikk vel panikk da. Uansett. Det er fillesak i forhold til den storstilte svindelen Ropstad, Tajik og andre har holdt på med og de fikk ikke straff en gang.
Tajik forsøker vel å komme tilbake.
Summene er jo selvsagt helt forskjellige, men det går på troverdigheten på våre plitikere.
Og den er jo ikke akkurat høy fra før.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Guttorm123 skrev: lør jul 01, 2023 1:33 am
Kul_Djevel skrev: lør jul 01, 2023 1:19 am

Tror på han når han sier han tok de med ved et uhell. Kan skje den beste det. Han fikk vel panikk da som han sier. Synes det er mye verre tyveri å snylte til seg flere hundre tusener av våre skattepenger som i disse pendlerboligsakene og reiseregninger som en haug med politikere har holdt på med. Dette er jo en fillesak av dimensjoner sett i forhold til det selvsagt :D
Etter det som har kommet frem i det siste, så må man vel være grenseløst naiv, eller ha en spesiell kjærlighet for fyren eller partiet, om en tror på at dette var et uhell.

Eller består uhellet i at han ble tatt på fersken?

Det er ingen fillesak at politikere opptrer som tyver.

Se for deg en hvilken som helst kjent politiker blir fanget på film, der vedkommende bevisst prøver å putte en liten ting på innerlomma, kikker nervøst rundt seg, før han/hun blir fersket for dette. Betyr det da så veldig mye om hva denne tingen kostet, når det er åpenbart for alle at intensjonen er å stjele?
I motsetning til mange her inne, så greier jeg å se mennesket bak. Så velger å stole på det han sier til det motsatte er bevist. Men er jo enig i at han burde levert brillene tilbake når han var der. Har forøvrig ingen forkjærlighet for noen politikere eller parti.

Og hvem er de verste skurkene? De som har svindlet til seg flere hundre tusener i disse pendlerboligsakene eller han som tok et par solbriller til 1000 lapp. Burde ikke være nødvendig å spørre en gang. Et par briller med produksjonskostnad på kanskje 10 kroner. JA ja.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Knaberaps skrev: lør jul 01, 2023 1:36 am
Kul_Djevel skrev: lør jul 01, 2023 1:30 am Synes det er verre det Hadja Tajik og en rekke andre politikere har holdt på med når de har stjelt flere hundre tusen i disse pendlersakene osv. Et par briller til en 1000 lapp blir da en gigantisk fillesak i forhold til det.
Madammen sa det samme tidligere i kveld, og er dermed helt enig med deg. Men det er likevel noe mer simpelt å gå inn i en butikk å ta med seg en vare å gå ut igjen.
Hvis det var med vilje, men jeg tror ikke han stjal de med vilje. Det startet nok som et uhell. Men storstilt svindel er verre enn simpelt tyveri

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»