Molde FK 2022. Klubbtråd.
-
HarryH
Re: Molde FK 2022. Klubbtråd.
Kloke innlegg over her. Under Solskjær hadde Molde i perioder Eliteseriens yngste lag. Litt rutine er bra, men vi bør i stor grad se etter spillere som enten spiller på eller banker på døra til U-landslaget.
-
MoldeMoldeMolde
Helt enig med tidligere talere. Det er vel derfor at Molde har herr Vik og ikke spør oss. Men noe må vi jo ta oss til når klubben skal være profesjonell og ikke lekke alt til media som en viss annen mindre profesjonell klubb gjør.
-
Zanick
Hvorfor det, egentlig? Han dro til Brighton med visshet om at han kom til å gå på flere utlån. Det har han gjort med stor suksess, og fått massevis av spilletid og erfaring fra Championship og 2. Bundesliga.Stonesy skrev: man jan 03, 2022 10:08 am Han er fortsatt ung, men det er vel ganske tydelig for de fleste at han tok et for stort karrieresteg for tidlig.
Tvert imot vil jeg si at Østigård har gjort gode klubbvalg. Igjen bekreftet av at han avbrøt utlånet i Stoke raskt når spilletiden tidvis uteble.
-
nottimagiche
Han har spille en del ja, men som klubbleder ville jeg vært skeptisk til en spiller som bytter klubb årlig/halvårlig og som stikker så snart han havner litt ute i kulden.Zanick skrev: man jan 03, 2022 12:10 pmHvorfor det, egentlig? Han dro til Brighton med visshet om at han kom til å gå på flere utlån. Det har han gjort med stor suksess, og fått massevis av spilletid og erfaring fra Championship og 2. Bundesliga.Stonesy skrev: man jan 03, 2022 10:08 am Han er fortsatt ung, men det er vel ganske tydelig for de fleste at han tok et for stort karrieresteg for tidlig.
Tvert imot vil jeg si at Østigård har gjort gode klubbvalg. Igjen bekreftet av at han avbrøt utlånet i Stoke raskt når spilletiden tidvis uteble.
-
Stonesy
Jeg tror Østigård hadde hatt en raskere progresjon karrieremessig dersom han hadde gått til eksempelvis Belgia eller Nederland ut fra MFK i stedet for til England, men dette får man aldri svaret på:)
-
Everenga
Men hadde de skikkelig prest som vi hadde da vi begravde Lyn for noen år siden? Statskirke og greierHarryH skrev: man jan 03, 2022 11:22 am Genova har i alle fall dedikerte fans. 30.000 av dem møtte opp da det ble arrangert begravelse etter at byrivalen Sampdoria rykket ned til Serie B i 2011.
-
HarryH
Hehe, jeg kjenner ikke detaljene. Men det ligger en del klipp på YouTube. Litt av en massemønstring i Genova.Everenga skrev: man jan 03, 2022 1:05 pmMen hadde de skikkelig prest som vi hadde da vi begravde Lyn for noen år siden? Statskirke og greierHarryH skrev: man jan 03, 2022 11:22 am Genova har i alle fall dedikerte fans. 30.000 av dem møtte opp da det ble arrangert begravelse etter at byrivalen Sampdoria rykket ned til Serie B i 2011.![]()
-
nottimagiche
Spørs vel om ikke naboen får gjengjelde tjenesten til våren, slik det ser ut nå.HarryH skrev: man jan 03, 2022 1:07 pmHehe, jeg kjenner ikke detaljene. Men det ligger en del klipp på YouTube. Litt av en massemønstring i Genova.Everenga skrev: man jan 03, 2022 1:05 pmMen hadde de skikkelig prest som vi hadde da vi begravde Lyn for noen år siden? Statskirke og greierHarryH skrev: man jan 03, 2022 11:22 am Genova har i alle fall dedikerte fans. 30.000 av dem møtte opp da det ble arrangert begravelse etter at byrivalen Sampdoria rykket ned til Serie B i 2011.![]()
-
HarryH
Gjett om Østigård blir folkehelt hvis han klarer å snu det.nottimagiche skrev: man jan 03, 2022 1:11 pm Spørs vel om ikke naboen får gjengjelde tjenesten til våren, slik det ser ut nå.
-
nottimagiche
Tipper Østigård blir godt likt om han havner i Genoa, det er en klubb som ofte har hatt en litt «røff» spillestil med duellsterke spillere. Tenker at det som kan bli avgjørende for Østigård er at han spiller smart i en liga hvor mange motstandere er gode til å spekulere i å skaffe frispark og spille på motstandere kort. Nytter ikke å spille hodeløst og dundre inn i enhver duell.HarryH skrev: man jan 03, 2022 1:17 pmGjett om Østigård blir folkehelt hvis han klarer å snu det.nottimagiche skrev: man jan 03, 2022 1:11 pm Spørs vel om ikke naboen får gjengjelde tjenesten til våren, slik det ser ut nå.
-
HarryH
Tipper han gjør et par lærerike tabber der før han kommer inn i det.
Et artig poeng med Genoa er at trøye nummer 12 er fredet. Det tilhører "den 12. mann", supporterne på Gradinata Nord.
Men dette er kanskje vanligere enn jeg tror?
Et artig poeng med Genoa er at trøye nummer 12 er fredet. Det tilhører "den 12. mann", supporterne på Gradinata Nord.
-
nottimagiche
Det er kanskje ikke veldig uvanlig rundt omkring, men Genoa skal ha at de har meget engasjerte supportere. Det som er fint med derbyet i Genova er at stemningen er elektrisk rundt kampene samtidig som det er få/ingen stygge episoder utenfor stadion e.l.HarryH skrev: man jan 03, 2022 2:00 pm Tipper han gjør et par lærerike tabber der før han kommer inn i det.
-
PapaSmurf
Jeg skulle ønske det var elektrisk i Molde også. Det var mer elektrisk før i tiden.nottimagiche skrev: man jan 03, 2022 5:20 pmDet er kanskje ikke veldig uvanlig rundt omkring, men Genoa skal ha at de har meget engasjerte supportere. Det som er fint med derbyet i Genova er at stemningen er elektrisk rundt kampene samtidig som det er få/ingen stygge episoder utenfor stadion e.l.HarryH skrev: man jan 03, 2022 2:00 pm Tipper han gjør et par lærerike tabber der før han kommer inn i det.
Nå skal det sies at det ikke er så dårlig stemning i Molde som onde tunger skal ha det til. Selv om forbedringspotensialet er enormt er det mer lyd i publikum i Molde enn i Tromsø, Haugesund, Sandefjord osv.
Noe skyldes nok at vi romsdalinger på tross av høy selvtillit er lavmælte av natur, men dessverre har klubben gått i den fella mange andre går i. De tror den gjengse fotballsupporter mener det samme som det damer på 60+ som skriver på Facebook og baksiden av avisa mener. Og det skjærer det seg totalt. I tillegg var det en dame på 50+ som ledet supporterklubben og som også mente man måtte bli snillere, noe som Tornekrattet fortsatt sliter med å komme seg over.
Jeg lar meg irritere av at de som ikke forstår supporterkultur skal belære andre om hvordan de skal oppføre seg på kamp. Jeg leste her inne på FD før jul at Molde var uten supporterkultur, men som vi som har vært med en stund vet er ikke dette tilfellet. Problemet ligger i at det har vært en slags «perfekt storm» der supporterklubben, selve klubben med sin medieansvarlig og markedsansvarlig, lokalavisa og publikum i pensjonistalder på en eller annen måte har tatt styring.
Alt skal være snilt og alt skal være barnevennlig. Nå er ikke jeg som han der talsmannen for Kjernen som mente barn ikke hadde noe på kamp å gjøre. Men jeg mener barn tåler mer enn folk tror. Det ble folk av oss som vokste opp før dette hysteriet og som gikk på kamp på gamlestadion og hørte folk rope det ene mer injurerende enn det andre. En unge dør ikke eller ender heller ikke opp som vrak av å høre noen rive kjeft mot dommer eller motstander. Tvert i mot så er det litt kult.
Nå til dags henter de inn en eller annen figur som er flink til å trikse før kamp, deler ut boller og brus, velger en teddybjørn som maskot og ZzZzzz…..
Og grunnen til at jeg hekter på avisa… Norges klart minst stemningsskapende lokalavis. Hele blekka er en stor tragedie når det kommer til dekningen av MFK. Men de er i det minste lidenskapelig opptatt av Kjetil Rekdal som RBK-trener da. Pøser ut dobbeltside etter dobbeltside. Så nå har RBK minst 3 lokalaviser som følger dem tett. MFK har null.
Så kort oppsummert:
Folk må lære seg å gi mer faen i om den gamle røya foran seg på tribunen blir sur om du slenger ut litt hat mot motstander, klubben må begynne å gjøre det mer attraktivt for folk mellom 10 og 70 å gå på kamp og så må vi seriøst få inn nytt blod i lokalavisa. Om det er den «gut’n na bæste» redaktøren som er problemet eller det er de som er ansatt i sportsavdelingen aner jeg ikke, men de leverer til en skinnende glassklar ener på terningen.
-
Belzone
Da jeg var mellom 7 og 12 var på gamle stadion, LSK var på besøk. En venn av meg skrek ut i all forakt han kunne etter feil innkast, det ble nesten stilt på ståtribunen, spillere på banen stoppet opp, alle kikket vår retning, rexenes kan kanskje fortelle mer 
-
HarryH
Jeg er enig i det meste du skriver, men ikke helt enig i vurderingen av lokalavisa.PapaSmurf skrev: man jan 03, 2022 5:58 pm Og grunnen til at jeg hekter på avisa… Norges klart minst stemningsskapende lokalavis. Hele blekka er en stor tragedie når det kommer til dekningen av MFK. Men de er i det minste lidenskapelig opptatt av Kjetil Rekdal som RBK-trener da. Pøser ut dobbeltside etter dobbeltside. Så nå har RBK minst 3 lokalaviser som følger dem tett. MFK har null.
For min del har jeg bodd i fem norske byer opp gjennom livet, og fire av dem har et lag i Eliteserien. Jeg leser nettutgaven av den dominerende lokalavisa for hver av disse fire byene daglig.
Den avisa som har desidert mest stoff om det lokale laget, er Romsdals Budstikke. Det er også den avisa der det er klart størst sannsynlighet for at ett av topp-oppslagene omhandler laget.
Det må legges til at jeg leser kun nettavisene. For RB sin del har jeg lagt merke til at MFK-stoff av en eller annen grunn er mer dominerende i nettutgaven enn i papirutgaven.
Sist redigert av HarryH den man jan 03, 2022 6:49 pm, redigert 1 gang totalt.
-
PapaSmurf
Det var før Rekdal tok over RBK det sikkert. De har valgt en ny klubb å følge.HarryH skrev: man jan 03, 2022 6:39 pmJeg er enig i det meste du skriver, men ikke helt enig i vurderingen av lokalavisa.PapaSmurf skrev: man jan 03, 2022 5:58 pm Og grunnen til at jeg hekter på avisa… Norges klart minst stemningsskapende lokalavis. Hele blekka er en stor tragedie når det kommer til dekningen av MFK. Men de er i det minste lidenskapelig opptatt av Kjetil Rekdal som RBK-trener da. Pøser ut dobbeltside etter dobbeltside. Så nå har RBK minst 3 lokalaviser som følger dem tett. MFK har null.
For min del har jeg bodde i fem norske byer opp gjennom livet, og fire av dem har et lag i Eliteserien. Jeg leser nettutgaven av den dominerende lokalavisa for hver av disse fire byene daglig.
Den avisa som har desidert mest stoff om det lokale laget, er Romsdals Budstikke. Det er også den avisa der det er klart størst sannsynlighet for at ett av topp-oppslagene omhandler laget.
Det må legges til at jeg leser kun nettavisene. For RB sin del har jeg lagt merke til at MFK-stoff av en eller annen grunn er mer dominerende i nettutgaven enn i papirutgaven.
-
SuperGunners10
En del stoff om MFK ja, men kvaliteten/fagligheten er jo svak. Det er også lett å høre i podcasten.
Og så er det dessverre for mye RBK i det siste året.
Og så er det dessverre for mye RBK i det siste året.
-
HarryH
Det er bra at dette påpekes, da det kanskje kan føre til bedring etter hvert.SuperGunners10 skrev: man jan 03, 2022 6:47 pm En del stoff om MFK ja, men kvaliteten/fagligheten er jo svak.
MEN, det gjelder alle de fire lokalavisene jeg følger. Det er til og med en god beskrivelse av nivået i noen av riksavisene.
-
HarryH
Paradoksalt nok så skyldes de mange oppslagene om RBK i det siste at det er stor interesse for tidligere Molde-spillere. I våre dager er det jo lett å måle hvilke artikler som genererer størst interesse, og siden alle mediebedrifter er avhengig av å tjene penger så blir dette styrende. Vi kan fortsatt forvente oss mange artikler om Rekdal, Hulsker, Svendsen, Berg Hestad, etc...PapaSmurf skrev: man jan 03, 2022 6:44 pm Det var før Rekdal tok over RBK det sikkert. De har valgt en ny klubb å følge.
-
Stonesy
Kvaliteten på Podcasten er jo forferdelig, men i mangel av noe bedre så blir det jo til at man hører på.SuperGunners10 skrev: man jan 03, 2022 6:47 pm En del stoff om MFK ja, men kvaliteten/fagligheten er jo svak. Det er også lett å høre i podcasten.
Mitt forslag til endringer i panelet i 2022 -> Fjerne supporteralibiet og sjefsredaktøren.
Et panel med Indbjør, Hustad og Gjest (Fossi, Daniel Berg, etc) hadde løftet podcasten flere hakk.
-
nottimagiche
Enig i veldig mye av det du skriver, Papa. Kjenner også på en frustrasjon over at alt er så pent og pyntelig, men det handler også om hvordan samfunnet vårt er forøvrig. Virker som mange helst vil pakke inn smårollingene sine i rosa sukkerspinn og først slippe dem ut i den virkelige verden når de er 25. Går du på kamp i andre land, og du skal ikke lenger enn til Sverige eller Danmark, så er tribunekulturen en helt annen. Mer trøkk, mindre korrekt.
Noen av mine bedre minner fra MFK-kamper er fra gamle stadion, og gjerne storkamper hvor ståtribunen var så tettpakka at du nesten måtte pisse i buksa om du var nøden siden veien til toalettet var like utfordrende som Frodos ferd til Mordor. Jeg romantiserer sikkert, men synes å huske at det var røffere og mindre tafatt på tribunen på den tiden.
Noen av mine bedre minner fra MFK-kamper er fra gamle stadion, og gjerne storkamper hvor ståtribunen var så tettpakka at du nesten måtte pisse i buksa om du var nøden siden veien til toalettet var like utfordrende som Frodos ferd til Mordor. Jeg romantiserer sikkert, men synes å huske at det var røffere og mindre tafatt på tribunen på den tiden.
-
heltos
Sesongen -21 er historie og ting har sunket inn og en form for oppsummering er gjennomført.
Og den sier neste sesong blir en skikkelig syretest av klubb, men ikke minst for Moe.
Nå er det 3 år siden OGS dro og om Moe&co har «surfet» på byggverket vil perioden vi går inn i virkelig stadfeste om de har det som skal til å bygge videre, forvalte og levere en toppklubb verdig.
Men erfaringer fra fjoråret gir dessverre ikke store håp.
Og ser vi på konkurrentene vil de nok definitivt ikke bli dårligere,
Som nevnt, blir den store syretesten dette, og jeg er ikke optimist….dessverre.
Og den sier neste sesong blir en skikkelig syretest av klubb, men ikke minst for Moe.
Nå er det 3 år siden OGS dro og om Moe&co har «surfet» på byggverket vil perioden vi går inn i virkelig stadfeste om de har det som skal til å bygge videre, forvalte og levere en toppklubb verdig.
Men erfaringer fra fjoråret gir dessverre ikke store håp.
Og ser vi på konkurrentene vil de nok definitivt ikke bli dårligere,
Som nevnt, blir den store syretesten dette, og jeg er ikke optimist….dessverre.
Sist redigert av heltos den man jan 03, 2022 7:31 pm, redigert 1 gang totalt.
-
stoodeh
Indre bane for norsk fotball generelt, og FasitMolde for MFK.Stonesy skrev: man jan 03, 2022 7:11 pm
Kvaliteten på Podcasten er jo forferdelig, men i mangel av noe bedre så blir det jo til at man hører på.
Mitt forslag til endringer i panelet i 2022 -> Fjerne supporteralibiet og sjefsredaktøren.
Et panel med Indbjør, Hustad og Gjest (Fossi, Daniel Berg, etc) hadde løftet podcasten flere hakk.
-
HarryH
Det med å pisse i buksa stemmer med mine erfaringer fra gamlestadion, men jeg mener å huske at det var ganske stille på tribunene. Det var ei dame som var stor patriot og ganske høylytt. Vet ikke hva hun het(er), men hun var sin tids Kristen Bøen. Ære være henne. Men hver gang hun kauket "Heia Molde!" av sine lungers fulle kraft, snudde folk seg og tenkte "trøste og bære, ho der igjen... fole...".nottimagiche skrev: man jan 03, 2022 7:12 pm Noen av mine bedre minner fra MFK-kamper er fra gamle stadion, og gjerne storkamper hvor ståtribunen var så tettpakka at du nesten måtte pisse i buksa om du var nøden siden veien til toalettet var like utfordrende som Frodos ferd til Mordor. Jeg romantiserer sikkert, men synes å huske at det var røffere og mindre tafatt på tribunen på den tiden.
-
nottimagiche
Som sagt, jeg romantiserer nok mye og inntrykkene jeg fikk som liten pjokk er jo ikke til å stole på. Skulle likt langt mer trøkk fra tribunen på Aker, men spørs hvor realistisk det er. Punkt en er å få folk på kamp i det hele tatt, og løfte engasjementet.HarryH skrev: man jan 03, 2022 7:31 pmDet med å pisse i buksa stemmer med mine erfaringer fra gamlestadion, men jeg mener å huske at det var ganske stille på tribunene. Det var ei dame som var stor patriot og ganske høylytt. Vet ikke hva hun het(er), men hun var sin tids Kristen Bøen. Ære være henne. Men hver gang hun kauket "Heia Molde!" av sine lungers fulle kraft, snudde folk seg og tenkte "trøste og bære, ho der igjen... fole...".nottimagiche skrev: man jan 03, 2022 7:12 pm Noen av mine bedre minner fra MFK-kamper er fra gamle stadion, og gjerne storkamper hvor ståtribunen var så tettpakka at du nesten måtte pisse i buksa om du var nøden siden veien til toalettet var like utfordrende som Frodos ferd til Mordor. Jeg romantiserer sikkert, men synes å huske at det var røffere og mindre tafatt på tribunen på den tiden.
-
slankebrusmannen
Det er helt andre strømpriser i prisområde Midt-Norge enn der du holder hus.
-
Tjaaah
Ahhh, selvsagt. Da er det bare å plugge inn stemningen igjen, med god samvittighet.slankebrusmannen skrev: man jan 03, 2022 8:49 pm Det er helt andre strømpriser i prisområde Midt-Norge enn der du holder hus.
-
kytec
Babacar Sarr saken sprer fortsatt sine svarte vinger over fotball Norge.
Nå er det Jerv som må lide og mister en landslagsspiller.
Les mer om det i VG.
Les mer om det i VG.
Sist redigert av kytec den man jan 03, 2022 9:02 pm, redigert 1 gang totalt.
-
Tjaaah
Merkelig at dette ikke står i Josimar, med påfølgende anmeldelse av deres journalistikk fra Smurfen, hehe.kytec skrev: man jan 03, 2022 8:55 pm Babacar Sarr saken sprer fortsatt svarte vinger over fotball Norge.
Les mer om det i VG.