På slutten av 70-tallet skapte noen Eric Clapton-uttalelser det som til slutt ble en rekke protestkonserter kalt 'rock against racism', og det har vel vært en og annen kampanje etter det også, men allikevel er vi enda ikke kvitt 'problemet'. Det virker ikke som at folk helt skjønner at det har eksistert til alle tider, og det vil fortsette å gjøre det så lenge det finnes mennesker, med mindre alle folkeslag utenom ett eneste ett, blir utryddet da. Og det er kanskje ikke så mye å streve etter, men jeg får evt. fortsette denne avsporingen på Arsenal-discorden, for vi får vel lov til å bable i vei om rasisme der, håper jeg...DennisB skrev: søn aug 08, 2021 11:35 am
Tror ikke det er saken som ikke støttes, men middelet. Den gamle kampanjen "Nei til rasisme", som man hadde i England, og verden over, var noe alle kunne støtte, og enes om.
Arsenal Football Club - Pride of London
-
Snellman
Re: Arsenal Football Club - Pride of London
-
Snellman
Alex Hennessey scorer og gir en velfortjent ledelse til pause. Vi har også en nordmann dame-jente på banen. Himmel og hav så undervurdert kvinnefotball er!
-
TAdams6
Enig her. Etter den skrekkelig dårlige sesongen ifjor så kan vi ikke gjemme oss bak at vi var gode fra jul og til serieslutt. Vi har jo omtrent ikke vært så dårlige på 40 år. Det spruter ikke over Arsenal. Det er omstendelig. Du vet på forhånd hva de skal gjøre og hvordan de skal gjennomføre det. Det er så forutsigbart at det blir kjedelig å se på og enkelt for motstander å stoppe oss. Det må enkeltmannsprestasjoner til for å skape noe. Vi har ikke noe lagmaskineri og det trengs skal vi klatre 5 plasser opp på tabellen.BigTonyAdams skrev: søn aug 08, 2021 6:18 pm Vel signalene og tegnene kunne vel ikke vært klarere, om hvor skal vi ende på tabellen.
Dette laget er ikke bedre enn forrige sesong, det kan vi gjøre noe med, det betinger at Edu og Co. får fingeren ut av ræva og satser.
Jeg skjønner vi må også selge, men den gambelen må bare taes nå.
Vi får ikke allverden uansett for mange av de, «aksjekursen» deres er såpass lav og lønningen såpass høy, at hvis vi bare kan få noen til å ta over den må vi bare se oss fornøyd.
Det er uansett bedre å få Fenerbache som er interessert i Kolasinac til å ta regningen for han, kontra å måtte betale £100K i en hel sesong, når han uansett ikke blir brukt.
Arsenal må bare kjøpe det de føler de trenger nå. Maddison, Bernardo Silva, Trippier og Ramsdale. Ja takk til alle 4.
Må si jeg er fristet over Trippier inn. Da får vi en Tierney type inn på høyrebacken. Villig framover, aggresiv og som skaper noe. Bellerin er bra, men det er så pent og pyntelig og han får aldri ballen inn der det er farlig. Trippier-White-Gabriel-Tierney kan fort bli en fin 4'er bak der. Ramsdale er ung til keeper å være. Leno liker jeg, men jeg ser jo at han er dårlig med ball i beina. Hadde noen unødvendige feilpasninger idag og som gjør at vi mister ballen.
Kreativitet på sentral midtbane trengs og det håper jeg prioriteres.
Kjøp alle 4 så kan dette bli en interessant sesong. Så får Arsenal jobbe med å kvitte seg med spillere som tjener mer enn de fortjener.
-
TAdams6
Etter at storklubbene kom på banen rundt i Europa så har kvinnefotballen fått et godt løft. Veldig kult at Arsenal endelig har ei norsk jente. Maanum er vel ikke den mest profilerte norske jenta. Men forhåpentligvis blir hun det med tiden i Arsenal.Snellman skrev: søn aug 08, 2021 6:42 pm Alex Hennessey scorer og gir en velfortjent ledelse til pause. Vi har også en nordmann dame-jente på banen. Himmel og hav så undervurdert kvinnefotball er!
Ny svensk trener inn er også spennende. Har veldig gode resultater å vise til og "bare" 38 år gammel.
Ser veldig få kamper av Arsenal's damelag. Men får med meg alt av resultater og det som skrives om de.
-
DennisB
Jeg er absolutt ikke uenig. Vi må selge (evt. billig) for å frigjøre lønnskostnader. Det er flere på laget som absolutt burde være ute før sesongstart. Og vi må og bør forsterke for å forbedre oss siden i fjor, vi vet at det trengs.BigTonyAdams skrev: søn aug 08, 2021 6:18 pm Vel signalene og tegnene kunne vel ikke vært klarere, om hvor skal vi ende på tabellen.
Dette laget er ikke bedre enn forrige sesong, det kan vi gjøre noe med, det betinger at Edu og Co. får fingeren ut av ræva og satser.
Vi får ikke allverden uansett for mange av de, «aksjekursen» deres er såpass lav og lønningen såpass høy, at hvis vi bare kan få noen til å ta over den må vi bare se oss fornøyd.
Det er uansett bedre å få Fenerbache som er interessert i Kolasinac til å ta regningen for han, kontra å måtte betale £100K i en hel sesong, når han uansett ikke blir brukt.
Det rare er jo at "alle" vet hvor skoen trykker. Allikevel blir jeg overrasket om vi handler inn en god playmaker eller et rivjern på midtbanen, en bedre høyreback enn Bellerin, eller får mer kreativitet framover eller en bedre avslutter. Det er liksom ikke helt oss å prioritere riktig.
Jeg vil bare ikke være med på at vi er dømt til å bli nummer 8 i år også, slik det ser ut i dag. Det avhenger så mye av form og farge på sesongen, hvordan den utvikler seg, de andre lagene etc. Hver sesong seiler sin egen sjø. Vi ser sjelden to like sesonger, selv med samme mannskap.
Det var den verste starten vi hadde på over 40 år som gjorde krisesesongen vår i fjor. Vi havnet farlig nær bunnstriden etter 14 kamper. Henger vi relativt godt med de første 14 kampene i år, kan vi få en bedre sesong.
Men veien til målet er veldig mye vanskeligere hvis vi ikke prioriterer riktig, og ikke forsterker der vi trenger det. Samtidig har vi en manager som er fersk, som vi ikke helt vet hvor vi har, tross 21 måneder i jobb.
Damelag kan vel diskuteres i en annen tråd eller forum? Fryktelig uinteressant, men det sier vel hvor lavt vi har sunket på herresiden når dette er snakkisen i klubbtråden.
Willock selges til Newcastle for 20 mill pund ca nå ifølge Ornstein. Er hvertfall enige med Newcastle. Kommer det ingen madness nå er det bare å gi opp. Som TAdams skriver. Kjøp alle fire. Det må skje noe for dette er så dødt og forutsigbart. Auba som skal prøve på et raid mot fire spillere er helt sjanseløst. Det beste han kan håpe på er å få slått en støttepasning.
Målet til Son er offside sies det, men Mari gjør en fryktelig opptreden på målet og holder ikke nivået ifølge rapportene. Ryktes nå at Holding også skal selges siden han ikke var i troppen idag? Hyggelig se Balogun få minutter også Nelson er det håp for. Willian ikke med ryktes også ut.
Saliba og Guendouzi starter begge mot Montpellier nå i Ligue 1.
Willock selges til Newcastle for 20 mill pund ca nå ifølge Ornstein. Er hvertfall enige med Newcastle. Kommer det ingen madness nå er det bare å gi opp. Som TAdams skriver. Kjøp alle fire. Det må skje noe for dette er så dødt og forutsigbart. Auba som skal prøve på et raid mot fire spillere er helt sjanseløst. Det beste han kan håpe på er å få slått en støttepasning.
Målet til Son er offside sies det, men Mari gjør en fryktelig opptreden på målet og holder ikke nivået ifølge rapportene. Ryktes nå at Holding også skal selges siden han ikke var i troppen idag? Hyggelig se Balogun få minutter også Nelson er det håp for. Willian ikke med ryktes også ut.
Saliba og Guendouzi starter begge mot Montpellier nå i Ligue 1.
-
manoon
Fortsatt mye å jobbe med her... har egentlig veldig grei kontroll i første omgang, bortsett fra de langballene hvor Mari blir avslørt på fart og taktiske egenskaper. Men vi klarer jo virkelig ikke å skape sjanser. Det samme gamle pisset, pasninger fra side til side, lite gjennom midten. Myyyyyye å gå på. White ser bra ut, Lokonga ser bra ut. Lite grunnlag for å melde selvfølgelig, men det ser lovende ut så tidlig.
"Alle" vet hvor vi trenger forsterkninger, men det virker litt dødt. Ikke troa på at vi henter verken Maddison, Bsilva eller Martinez. Ramsdale er ikke det jeg ser vi bruker £30mill på, menmen, vi trenger vel en andrekeeper. Bellerin er rett og slett alt for dårlig, og synes han hemmer oss veldig i dag. Likevel ser det ikke helt prioritert ut. Willock på vei vekk nå, så der får vi inn litt penger, men det betyr forsåvidt at vi må ha en midtbanespiller til, på en eller annen måte. Drømmen nå er Maddison/Bsilva, Martinez/Vlahovic, en hb (hvem?), og en billig andrekeeper. Kjenner jeg klubben rett blir det nok Trippier og Ramsdale inn på deadline day, og da frykter jeg en ny sesong uten Europa
"Alle" vet hvor vi trenger forsterkninger, men det virker litt dødt. Ikke troa på at vi henter verken Maddison, Bsilva eller Martinez. Ramsdale er ikke det jeg ser vi bruker £30mill på, menmen, vi trenger vel en andrekeeper. Bellerin er rett og slett alt for dårlig, og synes han hemmer oss veldig i dag. Likevel ser det ikke helt prioritert ut. Willock på vei vekk nå, så der får vi inn litt penger, men det betyr forsåvidt at vi må ha en midtbanespiller til, på en eller annen måte. Drømmen nå er Maddison/Bsilva, Martinez/Vlahovic, en hb (hvem?), og en billig andrekeeper. Kjenner jeg klubben rett blir det nok Trippier og Ramsdale inn på deadline day, og da frykter jeg en ny sesong uten Europa
-
WaltonBR
"Damelag kan vel diskuteres i en annen tråd"
Ja, det blir det nok mye aktivitet tenker jeg. Haha!
Ja, det blir det nok mye aktivitet tenker jeg. Haha!
-
DennisB
Hei Manoon, hyggelig at du skiftet beite!manoon skrev: søn aug 08, 2021 9:11 pm Fortsatt mye å jobbe med her... har egentlig veldig grei kontroll i første omgang, bortsett fra de langballene hvor Mari blir avslørt på fart og taktiske egenskaper. Men vi klarer jo virkelig ikke å skape sjanser. Det samme gamle pisset, pasninger fra side til side, lite gjennom midten. Myyyyyye å gå på. White ser bra ut, Lokonga ser bra ut. Lite grunnlag for å melde selvfølgelig, men det ser lovende ut så tidlig.
Ja, disse spillerne ville nok ha styrket oss, og burde vært et must for klubben. Jeg er bare veldig skeptisk til om vi får det til. Vi har allerede brukt nær 60 mill pund på White og Tavarez. Og vi sliter fortsatt med å få inn penger fra salg. Nå gir vi tydeligvis slipp på Willock, som sikkert kan bite oss i halen, men ellers er det vel stille?
Apropos andrekeeper, jeg trodde vi hadde den i boks med Okonkwo. Men han er kanskje ment som en framtidig keeper for oss. Vi trenger da ikke 4 keepere, pluss akademi-keeperne våre? Jeg ser behovet i å erstatte Leno med kvalitet dog. Både på sikt, og som avlasting i sesongen. Men er det der vi skal brenne av 30 mill til da? Og komme opp i 90 mill pund brukt på bakre femmer, uten at vi engang har styrket høyre backplass, og der hullene var så synlige i fjor ..
Som nevnt mange ganger før, overgangsvinduene våre er et mysterium. Når vi først er stuck med Arteta, så må vi kompensere det med å styrke der det trengs som mest. Forrige sesong slapp vi inn 3. færrest mål i ligaen (39), og allikevel brenner vi av kanskje over 110 mill pund på bakre femmer (inkl. keeper og høyreback).
Og vi gir ikke engang Saliba sjansen, men låner han ut for tredje sesong på rad.
Budsjettet vårt er vel ikke helt der at alt dette virker fornuftig.
-
Snellman
...Mens det å gnåle om tidligere spillere og managere (og da tenker jeg spesielt på en viss eldre franskmann) som for lengst er ute av klubben, det er helt innenfor?Lumanza skrev: søn aug 08, 2021 9:02 pm Damelag kan vel diskuteres i en annen tråd eller forum? Fryktelig uinteressant, men det sier vel hvor lavt vi har sunket på herresiden når dette er snakkisen i klubbtråden.
Godt å høre at jeg ikke er den eneste som følger med, selv om det kan hende at jeg istad overdrev mitt engasjement for damelaget en smule... Det endte forøvrig 4-0 til storesøstrene fra Holloway, så da ble ikke dagen så verst, likevel..? Forøvrig ble jeg litt nysgjerrig på kommunikasjonen internt i klubben mellom herre- og damelaget, ettersom det går så mye bedre for dem. Nå er det jo ganske stor nivåforskjell, men jeg tenker allikevel at guttene våre kunne lært litt av lagmoralen og samholdet til jentene. Det hadde vært gøy om en analyse av dem kunne vært med å få herrelaget på rett kjøl igjen, men dette er kanskje mer drømmetenkning fra mitt små-feministiske perspektiv.TAdams6 skrev: søn aug 08, 2021 7:01 pm Ser veldig få kamper av Arsenal's damelag. Men får med meg alt av resultater og det som skrives om de.
-
manoon
Kom meg hit etterhvert ja, fint å se at det har blitt litt trøkk i forumet!DennisB skrev: søn aug 08, 2021 9:39 pmHei Manoon, hyggelig at du skiftet beite!manoon skrev: søn aug 08, 2021 9:11 pm Fortsatt mye å jobbe med her... har egentlig veldig grei kontroll i første omgang, bortsett fra de langballene hvor Mari blir avslørt på fart og taktiske egenskaper. Men vi klarer jo virkelig ikke å skape sjanser. Det samme gamle pisset, pasninger fra side til side, lite gjennom midten. Myyyyyye å gå på. White ser bra ut, Lokonga ser bra ut. Lite grunnlag for å melde selvfølgelig, men det ser lovende ut så tidlig.
Ja, disse spillerne ville nok ha styrket oss, og burde vært et must for klubben. Jeg er bare veldig skeptisk til om vi får det til. Vi har allerede brukt nær 60 mill pund på White og Tavarez. Og vi sliter fortsatt med å få inn penger fra salg. Nå gir vi tydeligvis slipp på Willock, som sikkert kan bite oss i halen, men ellers er det vel stille?
Apropos andrekeeper, jeg trodde vi hadde den i boks med Okonkwo. Men han er kanskje ment som en framtidig keeper for oss. Vi trenger da ikke 4 keepere, pluss akademi-keeperne våre? Jeg ser behovet i å erstatte Leno med kvalitet dog. Både på sikt, og som avlasting i sesongen. Men er det der vi skal brenne av 30 mill til da? Og komme opp i 90 mill pund brukt på bakre femmer, uten at vi engang har styrket høyre backplass, og der hullene var så synlige i fjor ..
Som nevnt mange ganger før, overgangsvinduene våre er et mysterium. Når vi først er stuck med Arteta, så må vi kompensere det med å styrke der det trengs som mest. Forrige sesong slapp vi inn 3. færrest mål i ligaen (39), og allikevel brenner vi av kanskje over 110 mill pund på bakre femmer (inkl. keeper og høyreback).
Og vi gir ikke engang Saliba sjansen, men låner han ut for tredje sesong på rad.
Budsjettet vårt er vel ikke helt der at alt dette virker fornuftig.
Når det kommer til Willock er jeg veldig todelt. Jeg har troa på at gutten kan bli en veldig god fotballspiller hvis han får nok spilletid på rett nivå. Likevel er han ikke god nok til å starte for oss enda, selv om han muligens burde hatt muligheter for en del innhopp. Da er det en stor risk å ikke selge han nå, nå som han er verdt £20 og vel så det. Vi gikk på samme tabben med Lacazette, da vi hadde bud på han, og nå går han nok gratis neste sommer.
Forstått av Jeorge Bird (anbefaler å følge på twitter) at Okonkwo ikke er god nok pdd, og burde være sett på som tredjekeeper. Runarsson burde vi jo lånt ut eller solgt, men får vi ikke det, ser jeg ikke vitsen i å bruke masse penger på Ramsdale for å sette han på benken. Ikke misforstå, jeg er virkelig ikke for en signering av Ramsdale på dette tidspunkt.
Som du sier, fryktelig skuffende prioritering av penger. White ser ut som en god spiller, men jeg ville gjerne sett de pengene blitt brukt på en god HB og en midtbanespiller, typ Bruno Guimaraes. Saliba-situasjonen har jeg bare gitt opp, her har klubben virkelig gått på en smell, men jeg ville heller sett at vi satsa på han i år. Slik situasjonen er nå håper jeg bare at vi får kjøpt minst en offensiv spiller til, så får alt annet være bonus...
-
BigTonyAdams
Det er en selvfølgelig en gambel å selge Willock nå, men det er også en gambel å vente med å selge han.
Aksjekursen hans har økt veldig med utlån, et lån hvor han skorte på 8 av 15 sludd eller deromkring.
Følger han ikke opp eller i nærheten, vil denne verdien bare droppe.
Er jo bare å se til AMN, fikk masse «reklame» før forrige sesong med en rad gode kamper, vært anonym etter det og kan nok fort hende vi ikke får summen Wolves tilbydde oss igjen.
Reiss-Nelson ble uforståelig grunn for meg ikke lånt ut i Januar, en sjanse til å vise han fram for beilere, nå er han «glemt» spiller på radaren.
Samme gjelder for Nketiah forøvrig, selv om det virker å være noe interesse der enda, men prisen kunne vært annerledes om han kunne få vist seg frem i en annen klubb.
Poenget er at salg som med kjøp vil alltid innebære en viss risiko, hvis vi bare skal selge spillere som absolutt har vist null verdi for oss, venter heller ikke de største summene.
Timingen er alt på dette.
Det blir som å vente etter et mesterskap med å kjøpe en spiller, får han et godt mesterskap går prisen automatisk opp.
Noen ganger fungerer salg ref. Iwobi og Ox veldig bra, andre ganger ikke som med Martinez.
Vår posisjon tilsier vi må gamble nå, om vi ønsker spillere inn som kan løfte oss vekk fra nivået vi er nå.
Aksjekursen hans har økt veldig med utlån, et lån hvor han skorte på 8 av 15 sludd eller deromkring.
Følger han ikke opp eller i nærheten, vil denne verdien bare droppe.
Er jo bare å se til AMN, fikk masse «reklame» før forrige sesong med en rad gode kamper, vært anonym etter det og kan nok fort hende vi ikke får summen Wolves tilbydde oss igjen.
Reiss-Nelson ble uforståelig grunn for meg ikke lånt ut i Januar, en sjanse til å vise han fram for beilere, nå er han «glemt» spiller på radaren.
Samme gjelder for Nketiah forøvrig, selv om det virker å være noe interesse der enda, men prisen kunne vært annerledes om han kunne få vist seg frem i en annen klubb.
Poenget er at salg som med kjøp vil alltid innebære en viss risiko, hvis vi bare skal selge spillere som absolutt har vist null verdi for oss, venter heller ikke de største summene.
Timingen er alt på dette.
Det blir som å vente etter et mesterskap med å kjøpe en spiller, får han et godt mesterskap går prisen automatisk opp.
Noen ganger fungerer salg ref. Iwobi og Ox veldig bra, andre ganger ikke som med Martinez.
Vår posisjon tilsier vi må gamble nå, om vi ønsker spillere inn som kan løfte oss vekk fra nivået vi er nå.
-
BigTonyAdams
Dømt til 8 plass nei, noe bedre enn maks 5 plass…Tja.DennisB skrev: søn aug 08, 2021 8:19 pmBigTonyAdams skrev: søn aug 08, 2021 6:18 pm Vel signalene og tegnene kunne vel ikke vært klarere, om hvor skal vi ende på tabellen.
Jeg vil bare ikke være med på at vi er dømt til å bli nummer 8 i år også, slik det ser ut i dag. Det avhenger så mye av form og farge på sesongen, hvordan den utvikler seg, de andre lagene etc. Hver sesong seiler sin egen sjø. Vi ser sjelden to like sesonger, selv med samme mannskap.
Det spørs jo hvor en setter lista om hva som er akseptabelt og enda viktigere hva er en akseptabel ambisjon for en klubb som Arsenal.
Hvis det bare er å bli bedre enn forrige sesong så ja, med litt mer flyt og som du er inne på litt bedre start, kan vi fort bli det.
Men helt ærlig, vitner dagens lag og stall om ambisjoner for å nå topp fire eller bare prøve å bli bedre enn forrige sesong?
Etter mitt syn ser jeg ikke de markante forbedringene verken i stall eller treningskamper som vitner noe om det.
Selv om poengflyten var bedre etter Jul, er det vel ingen med hånden på hjerte kan si vi spilte som et topplag.
Hvis man legger det til grunn, blir som du selv sier at det avhenger av formen og flyten til oss og til de andre lagene hvor vi havner.
Det er etter mitt skjønn langt i fra godt nok, vår ambisjon må være å stable et lag godt nok til å være med i toppen, uavhengig de andre lagene.
-
DennisB
Enig i det, BTA. Vår ambisjon bør være å havne i topp 4 av egen kraft og kvalitet. Uavhengig av andre. Jeg er helt enig i at vi ikke er helt der pr. nå, vi er mer avhengig av at andre lag feiler. Og slik bør det ikke være.BigTonyAdams skrev: man aug 09, 2021 5:46 pmDømt til 8 plass nei, noe bedre enn maks 5 plass…Tja.DennisB skrev: søn aug 08, 2021 8:19 pmBigTonyAdams skrev: søn aug 08, 2021 6:18 pm Vel signalene og tegnene kunne vel ikke vært klarere, om hvor skal vi ende på tabellen.
Det spørs jo hvor en setter lista om hva som er akseptabelt og enda viktigere hva er en akseptabel ambisjon for en klubb som Arsenal.
Hvis det bare er å bli bedre enn forrige sesong så ja, med litt mer flyt og som du er inne på litt bedre start, kan vi fort bli det.
Men helt ærlig, vitner dagens lag og stall om ambisjoner for å nå topp fire eller bare prøve å bli bedre enn forrige sesong?
Etter mitt syn ser jeg ikke de markante forbedringene verken i stall eller treningskamper som vitner noe om det.
Selv om poengflyten var bedre etter Jul, er det vel ingen med hånden på hjerte kan si vi spilte som et topplag.
Hvis man legger det til grunn, blir som du selv sier at det avhenger av formen og flyten til oss og til de andre lagene hvor vi havner.
Det er etter mitt skjønn langt i fra godt nok, vår ambisjon må være å stable et lag godt nok til å være med i toppen, uavhengig de andre lagene.
Men vi må kanskje være realistiske også. Vi kjemper med lag som virkelig satser, både på spillere og på managersiden, ikke minst. Lag med større vilje enn Kroenke til å bli blant de beste. Vi virker å kjøre videre i et litt lengre perspektiv enn de andre lagene, og med en manager som vi tror vil bli erfaren og god nok, gir vi det litt tid. Da blir det vanskelig å henge med i galoppen på nåværende tidspunkt. Spesielt når vi leser hvilke spillere lagene vi konkurrerer med handler inn, og har, forsåvidt.
Konkurransen er større i PL enn noensinne, det er syv-åtte lag som har ambisjoner om topp 4 eller bedre. Og som i et godt øyeblikk kan oppnå det.
Men vi er ett av det yngste lagene i ligaen nå (om vi velger bort spillere som Willan..), og har mye å bygge på. Vi har en god, ung stamme i laget (hadde helst sett at vi hadde beholdt Willock også). Og unge stammer har et potensiale påfølgende år som er litt uvisst i hvilken grad vil slå ut.
Så jeg velger å være positiv til laget, og håper at spillerne utvikler seg godt. Da kan vi godt se en 5.plass eller bedre, men vi trenger som vanlig forstekninger i noen ledd.
Jeg er litt sleptisk til Arteta dog, og hans evne til å få det beste ut av talentene våre, og laget som helhet.
-
LeCoq
Godt å være "tilbake"!
Høres sikkert ut som en 87-åring nå, men hvordan i all verden laster jeg opp et profilbilde når maksimal filstørrelse er 6kb?
Høres sikkert ut som en 87-åring nå, men hvordan i all verden laster jeg opp et profilbilde når maksimal filstørrelse er 6kb?
-
Myshkin
Jeg vil si at det eneste vi realistisk sett kan forvente, eller kanskje heller kreve, er en relativ forbedring målt mot de nærmeste konurrentene. Dette er en forventning/et krav som bør gjelde fram til vi igjen er innenfor topp 4. Først da mener jeg det gir mening å snakke om hvilket langsiktig ambisjonsnivå det er riktig at Arsenal legger seg på. For slik stoda er nå, er det åpenbart et gap mellom hvor vi står og hvor vi mener vi bør være for å kunne snakke om å realisere våre ambisjoner - nærmest uansett hva de skal være.BigTonyAdams skrev: man aug 09, 2021 5:46 pmDømt til 8 plass nei, noe bedre enn maks 5 plass…Tja.DennisB skrev: søn aug 08, 2021 8:19 pmBigTonyAdams skrev: søn aug 08, 2021 6:18 pm Vel signalene og tegnene kunne vel ikke vært klarere, om hvor skal vi ende på tabellen.
Jeg tror også vi må vente en stor rotasjon i stallen ettersom vi blir bedre. De spillerne vi får tak i nå, vil i all hovedsak enten være noen for framtiden, eller etablerte som kan hjelpe oss ett hakk videre, men ikke gode nok for langsiktige ambisjoner. Her tror jeg ikke det er mulig å hoppe over utviklingssteg - i hvert fall ikke mange av gangen.
-
DennisB
Hey, vælkømen i stuggu.LeCoq skrev: tir aug 10, 2021 1:19 am Godt å være "tilbake"!
Jeg slet med det samme, men til og med jeg, på 98, klarte det. Etter hvert, med litt hjelp..
Jeg har trua på deg, LeCoq
-
Hansiso
Interessant eller ikke, så er damelaget like mye Arsenal FC som det herrelaget er og har sin fulle rett i å bli nevnt og diskutert her inneLumanza skrev: søn aug 08, 2021 9:02 pm Damelag kan vel diskuteres i en annen tråd eller forum? Fryktelig uinteressant, men det sier vel hvor lavt vi har sunket på herresiden når dette er snakkisen i klubbtråden.
-
DennisB
Det har vært noe galt med et par av mine damer i hvertfall
Fotballmessig? Nei. Synes damene har blitt flinke jeg. Det er vel bare å scrolle litt for de som ikke har interesse. Det blir neppe mer enn et par innlegg en sjelden gang uansett.
Vi trenger vel å holde litt liv i forumet også, vi er ikke så altfor mange ennå. Tror opptil flere fra VGD har valgt feil plattform..
-
Mia
Leit å høre om din tidligere opplevelse av damerDennisB skrev: ons aug 11, 2021 12:34 amDet har vært noe galt med et par av mine damer i hvertfall![]()
Fotballmessig? Nei. Synes damene har blitt flinke jeg. Det er vel bare å scrolle litt for de som ikke har interesse. Det blir neppe mer enn et par innlegg en sjelden gang uansett.
Vi trenger vel å holde litt liv i forumet også, vi er ikke så altfor mange ennå. Tror opptil flere fra VGD har valgt feil plattform..
Det kommer seg fotballmessig, og det er hyggelig.
-
startelver
Det er jo politisk korrekt å heie på damefotball nå, de er jo så elegante teknikere alle sammen.
-
BigTonyAdams
Damer liker ikke damefotball engang.startelver skrev: ons aug 11, 2021 12:20 pm Det er jo politisk korrekt å heie på damefotball nå, de er jo så elegante teknikere alle sammen.
Menn som liker damefotball er «menn» som leker hvit skinnende ridder, alltid havner vennefella, samt skriker i 8 Mars-tog om hvor fæle menn er og hvor mye han skammer seg.
De ber også om unnskyldning om kona er utro.
Sånn det var mine fordommer, nok OT fra meg.
-
HenryLegend
Ser at TV2 spår oss på 5. plass. Det er ganske utrolig, med tanke på slik som vi sliter.
Var en årrekke der vi alltid kom topp 4 og vi ble spådd fra 5-7 plass. Denne gang er vi dårligere enn noen gang, og TV2 tror vi overrasker voldsomt. Merkelig nok.
Blir positivt overrasket om vi klarer topp 6, men tror vi har svært liten sjanse til å klare det. Tror vi vil være nærmere en 14. plass, men havner igjen rundt 8-9. plass. Ingenting som tilsier noe annet foreløpig.
Heldigvis er det over 2 uker igjen av overgangsmarkedet, så ting kan se litt lysere ut om 1 måned.
Var en årrekke der vi alltid kom topp 4 og vi ble spådd fra 5-7 plass. Denne gang er vi dårligere enn noen gang, og TV2 tror vi overrasker voldsomt. Merkelig nok.
Blir positivt overrasket om vi klarer topp 6, men tror vi har svært liten sjanse til å klare det. Tror vi vil være nærmere en 14. plass, men havner igjen rundt 8-9. plass. Ingenting som tilsier noe annet foreløpig.
Heldigvis er det over 2 uker igjen av overgangsmarkedet, så ting kan se litt lysere ut om 1 måned.
Mange kokker og mye søl, det tabelltipset der. Fullstendig kaos-sending.HenryLegend skrev: fre aug 13, 2021 1:11 am Ser at TV2 spår oss på 5. plass. Det er ganske utrolig, med tanke på slik som vi sliter.
-
BigTonyAdams
Har ikke sett sendingen, men en del vekter veldig høyt at man ikke er med i Europacupen.HenryLegend skrev: fre aug 13, 2021 1:11 am Ser at TV2 spår oss på 5. plass. Det er ganske utrolig, med tanke på slik som vi sliter.
Det er klart det gir en fordel mtp. man kan trene mer på å bli gode selv, skadebelastning, fysisk form, forberedelser osv.
Om det er nok til en femteplass for oss, jeg sier tja enda.
Fotball er ikke statisk, skulle flere av ungguttene ta enda et par utviklingsmsteg så hvorfor ikke?
Men er som du er inne på, de neste par ukene er utrolig viktig for denne sesongen.