Arsenal Football Club - Pride of London

Svar
Wellé

Re: Arsenal Football Club - Pride of London

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: søn mar 13, 2022 8:49 pm
Wellé skrev: søn mar 13, 2022 8:14 pm Å gud, la det skje!! Forøvrig så har denne modellen oss nå på 3/4-sjanse for å klare topp 4. Nå vil til og med jeg kalle det en skikkelig bottle job om vi ikke klarer det.
Det kommer da an på hvordan det skjer. Hvis vi ender på 70 poeng, men enten Tottenham eller ManU vinner resten av kampene sine, så er det ikke bottle job. Men hvis vi kollapser selv, så er det jo det.

Det er jo fra nå og innover det begynner å bli mentalt press, for nå er det snart unison mening at vi er favoritter. Frem til nå har jo veldig mange trodd at ManU skal ta dette til slutt uansett.

Men det ser bra ut nå. Jeg så på SkySport i dag etter kampen. Der sitter Jamie Rednapp (ex. Tottenham), Jimmy Floyd Hasselbaink (ex. Chelsea) og Michah Richards (ex. City) og skamskryter av alt Arsenal gjør. Både defensivt, offensivt og hvor solid alt ser ut. Det var litt absurd. Pundids er normalt ekstremt Arsenal-kritiske.
Sant nok. Ser bare ikke for meg at enten Tottenham eller Man Utd kommer over 70p, så i mitt hode så tenker jeg at hvis vi ikke klarer det så skyldes det at vi har gått på en smell.

Det skal godt gjøres å ikke komme til konklusjonen om at vi er den soleklare favoritten nå. 1) Kan ikke skjønne hvordan noen kan mene at vi ikke er veldig gode for tiden. Ikke bare kan man lett se det med det blotte øyet, men 28/33p på de siste 11 vitner om et lag i kjempeform, egentlig uavhengig av kampprgram. Og 2) at vi har det soleklart beste utgangspunktet for å klare topp 4 nå. 6p foran Tottenham med en kamp mindre, og 1 poeng foran Man Utd med kamper mindre. West Ham og Wolves tror jeg er hektet av nå selvom de begge vant i dag.

Jeg så kampen på BeinSports og der var det kun fokus på dommersituasjoner... De brukte også hele pausen på å se på "dommerfeil" fra andre kamper. Var helt bedritent. Burde gått for Sky istedenfor, men den kanalen lå et minutt bak live.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: søn mar 13, 2022 8:53 pm
Jokkemedkniven skrev: søn mar 13, 2022 8:18 pm Cornermål og straffemål samtidig litt drøying av tid, Tony Pulis sitter nok hjemme nå med en tåre i øyekroken.
Jeg antar her at Tony Pulis er en eufemisme for Caliblue?

Apropos corner: Arsenal har ikke sluppet inn mål på corner hele denne sesongen, på over 110 cornere. Det kommer nok baklengs der snart, men det må da uansett bety at Arteta har gjort en kjempejobb på organiseringen.
Det er liten tvil om at vi er bedre organisert på cornere og andre defensive dødballer, men jeg tror det også hjelper at vi har mer fysiske spillere på laget nå og en keeper som er veldig aktiv i feltet.

Onv95

Legg inn av Onv95 »

Enzino skrev: søn mar 13, 2022 8:53 pm
Jokkemedkniven skrev: søn mar 13, 2022 8:18 pm Cornermål og straffemål samtidig litt drøying av tid, Tony Pulis sitter nok hjemme nå med en tåre i øyekroken.
Jeg antar her at Tony Pulis er en eufemisme for Caliblue?

Apropos corner: Arsenal har ikke sluppet inn mål på corner hele denne sesongen, på over 110 cornere. Det kommer nok baklengs der snart, men det må da uansett bety at Arteta har gjort en kjempejobb på organiseringen.
Tror Nicolas Jover er mannen å takke, eller er det bare offensiv dødball.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

De 3 neste kampene er avgjørende. Mot Liverpool blir det nok tap, men etter det følger 2 veldig vanskelige bortekamper. Vi må gjøre jobben, men vi er nok fryktelig avhengige av hjelp også.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Random Arsenal-statistikk etter kampen :P

Brukeravatar
ulfarne

Legg inn av ulfarne »

Wellé skrev: søn mar 13, 2022 9:18 pm Random Arsenal-statistikk etter kampen :P
Batistuta blir vår nye spiss til sommeren :D

Brukeravatar
Lumanza

Legg inn av Lumanza »

5 strake seire. Og endelig kom det en tomålsseier.

Lacazette tangerer Auba i antall scoringer for Arsenal denne sesongen.

Partey med sitt andre, ikke første som kommentatoren sa.

Liverpool på onsdag. Salah tvilsom pga skade.

Enzino

Legg inn av Enzino »

Vike4 skrev: søn mar 13, 2022 9:08 pm De 3 neste kampene er avgjørende. Mot Liverpool blir det nok tap, men etter det følger 2 veldig vanskelige bortekamper. Vi må gjøre jobben, men vi er nok fryktelig avhengige av hjelp også.
Hvis oddsetterene har rett, så er det litt under 50% sannsynlig at vi tar poeng mot Liverpool. Og de pleier å være i nærheten av noe. Så helt klin umulig er det ikke. Men de er selvsagt klar favoritt.

I de to andre kampene kommer vi nok til å være favoritter. Men det er tricky kamper, så jeg tror vi ender opp med 4 poeng der.

Men jeg tror mer og mer på 3 poeng hjemme mot ManU. Med mindre Ronaldo har en ekstremt god dag. Heldigvis er han ikke så ofte lengre på det høyeste nivået sitt, som han var mot Tottenham.

milanB

Legg inn av milanB »

Lumanza skrev: søn mar 13, 2022 9:56 pm 5 strake seire. Og endelig kom det en tomålsseier.

Salah er klar, dere møter et toppet Liverpool som vil spille sin beste bortekamp for sesongen…

Enzino

Legg inn av Enzino »

Det er faktisk sjukt.

Onv95

Legg inn av Onv95 »

milanB skrev: søn mar 13, 2022 10:27 pm
Lumanza skrev: søn mar 13, 2022 9:56 pm 5 strake seire. Og endelig kom det en tomålsseier.

Salah er klar, dere møter et toppet Liverpool som vil spille sin beste bortekamp for sesongen…
Gud, se i nåde.

Men ærlig talt så trenger dere bare å stille med noen random spillere og likevel ydmyke oss.

Limpar91

Legg inn av Limpar91 »

Enzino skrev: søn mar 13, 2022 8:53 pm Jeg antar her at Tony Pulis er en eufemisme for Caliblue?

Jeg begynte å følge Arsenal som fan under George Graham og vi slapp jo knapt inn mål og i hvert fall ikke på dødball, og det var min type fotball. Selv om jeg forandret meg og elsket fotballen Wenger stod for, når jeg selv begynte å spille bakover på banen, så ble jeg etter hvert på 2000-tallet mer og mer oppgitt ettersom jeg satt med angsten opp i halsen så fort det ble en dødball 40 meter fra målet vårt og nærmere. Det at jeg knapt er nervøs når det er corner i mot er veldig befriende!

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

ulfarne skrev: søn mar 13, 2022 9:53 pm
Batistuta blir vår nye spiss til sommeren :D
Han hadde vel fortsatt vært et beist, uavhengig om du fant Batistua med eller uten tidsmaskinen din!

Bone8

Legg inn av Bone8 »

BigTonyAdams skrev: fre mar 11, 2022 11:55 pm
Bone8 skrev: fre mar 11, 2022 2:02 pm Det er lenge igjen av sesongen. vi har igjen en tredjedel av kampene.

Men uavhengig av hvordan sesongen ender så må jeg si at det er fantastisk artig å følge Arsenal denne sesongen.

Selv om vi skulle havne utenfor topp 4, så kan det ikke være noen som helst tvil om at vi er på riktig vei.
Objektivt har du helt rett, men er redd flertallet likevel vill gå ape shit og fordømme ledelsen for å ikke handlet noe i Januar.
Spørsmålet om Arteta er rett mann vil melde seg og mye av goodwillen, positiviteten og kjærligheten mellom fansen og laget vil ta mange skritt tilbake igjen.

Arteta og Edu tok en stor sjanse ved å ikke handle noe i Januar, ikke fordi det var feil, men fordi veldig mange er ganske enkle i tankegangen når det kommer til fotballfaglige vurderinger og en signering er alltid noe positivt i seg selv for mange.

Skulle topp fire ryke etter å ha vært i pole position, vil dette dessverre sette mye av det som er ekstremt positivt rundt klubben, en del tilbake.

Jeg syntes Arteta og Edu har store baller, stoler veldig på deres vurderinger og visjoner, jeg som flere elsker den nye vinen og håper virkelig vi kan få høre CL-hymnen med et enda mer slagkraftig lag til høsten, det fortjener denne gjengen og vi som fans nå.
Jeg er treg med å svare.

Jeg synes fortsatt vi burde handlet i januar, og mulig de klarer å bevise at jeg tok feil. Hadde vi vært på 7-8. plass uten sjanse for CL, så hadde jeg tenkt at det ikke var noe poeng.

Men før sesongen var det få som levnet oss sjanse om å konkurrere om topp4 og CL-plass. Jeg håpet på topp 5-6 og europacup. Mye har falt rett for oss for at vi nå ligger i god posisjon:
- United har slitt med indre stridigheter og managerbytte.
- Spurs startet sesongen med en stjerne som ville bort og en manager som ikke klarte å håndtere troppen.
- Stort sett alle signeringer vi gjorde har slått til :)

Likevel blir jeg selvsagt skuffet om vi ikke får topp 4, men samtidig er det også slik at så lenge vi får europacup så er det en signifikant forbedring. Når man ser på alderssammensetning i troppen, og lønnsutgifter, så ligger vi godt an med tanke på videre satsing.

Blir en helvetes innspurt, men for tiden koser jeg meg veldig med spillet og resultatene.

milanB

Legg inn av milanB »

Onv95 skrev: søn mar 13, 2022 10:36 pm
milanB skrev: søn mar 13, 2022 10:27 pm

Gud, se i nåde.

Men ærlig talt så trenger dere bare å stille med noen random spillere og likevel ydmyke oss.
Ikke ta sorgene på forskudd. Slik Arsenal fremstår nå om dagen kan dere fort vinne denne kampen. Liverpool er langt ifra uslåelige, men vi får nå se hvordan dette går.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Bone8 skrev: man mar 14, 2022 8:31 am
Bone8 skrev: fre mar 11, 2022 2:02 pm Det er lenge igjen av sesongen. vi har igjen en tredjedel av kampene.

Men uavhengig av hvordan sesongen ender så må jeg si at det er fantastisk artig å følge Arsenal denne sesongen.

Selv om vi skulle havne utenfor topp 4, så kan det ikke være noen som helst tvil om at vi er på riktig vei.
Objektivt har du helt rett, men er redd flertallet likevel vill gå ape shit og fordømme ledelsen for å ikke handlet noe i Januar.
Spørsmålet om Arteta er rett mann vil melde seg og mye av goodwillen, positiviteten og kjærligheten mellom fansen og laget vil ta mange skritt tilbake igjen.

Arteta og Edu tok en stor sjanse ved å ikke handle noe i Januar, ikke fordi det var feil, men fordi veldig mange er ganske enkle i tankegangen når det kommer til fotballfaglige vurderinger og en signering er alltid noe positivt i seg selv for mange.

Skulle topp fire ryke etter å ha vært i pole position, vil dette dessverre sette mye av det som er ekstremt positivt rundt klubben, en del tilbake.

Jeg syntes Arteta og Edu har store baller, stoler veldig på deres vurderinger og visjoner, jeg som flere elsker den nye vinen og håper virkelig vi kan få høre CL-hymnen med et enda mer slagkraftig lag til høsten, det fortjener denne gjengen og vi som fans nå.
Jeg er treg med å svare.

Jeg synes fortsatt vi burde handlet i januar, og mulig de klarer å bevise at jeg tok feil. Hadde vi vært på 7-8. plass uten sjanse for CL, så hadde jeg tenkt at det ikke var noe poeng.

Men før sesongen var det få som levnet oss sjanse om å konkurrere om topp4 og CL-plass. Jeg håpet på topp 5-6 og europacup. Mye har falt rett for oss for at vi nå ligger i god posisjon:
- Spurs startet sesongen med en stjerne som ville bort og en manager som ikke klarte å håndtere troppen.

Likevel blir jeg selvsagt skuffet om vi ikke får topp 4, men samtidig er det også slik at så lenge vi får europacup så er det en signifikant forbedring. Når man ser på alderssammensetning i troppen, og lønnsutgifter, så ligger vi godt an med tanke på videre satsing.

Blir en helvetes innspurt, men for tiden koser jeg meg veldig med spillet og resultatene.
Hvis vi forutsetter at vi opprettholder noenlunde den samme poengfangsten ut sesongen så er det jo faktisk ikke slik at vi har "vært heldige" med å komme inn i CL med de poengene vi har tatt. Vi er på et poengsnitt som gir 74,5p over 38 kamper. Jeg forventer ikke at vi ender helt der siden vi har et tyngre kampprogram resten av sesongen enn det vi har gjennomført, men det er nå mer sannsynlig at vi klarer 70p eller mer enn at vi ikke gjør det, og det hadde holdt til topp 4 de to siste sesongene. I mitt hode så var det semiforventet at minst et av de 4 favorittlagene kom til å faile til en viss grad, enten gjennom skader eller svakt spill. Jeg trodde bare ikke at Arsenal skulle være i en posisjon til å dra nytte av det.

Ref om vi burde handlet eller ikke så er jeg litt ambivalent til det. Jeg er glad vi ikke betalte mye penger for en spiller som ikke ville vært god nok i fremtiden, slik jeg syns vi har gjort for ofte tidligere. Samtidig så er det liten tvil om at vi tok en sjanse ved å ikke hente noen. Basert på prestasjonene hans for Spurs så skulle jeg gjerne sett at det var vi som gikk for Kulusevski. Tror han hadde vært et perfekt andrevalg på topp som også kan rotere på høyre- og venstrekanten. Jeg syns heller ikke at £30m var en veldig avskrekkende pris for han selvom den ble gjort narr av av Juve-fansen. Midtbane syns jeg det er helt greit at vi ikke hentet noen. Der er frustrasjonen mer på at vi lånte ut AMN så tidlig. Tror vi hadde hatt 2p mer hvis vi ikke hadde gjort det, men vi vet jo ikke om vi hadde vunnet 5 kamper på rad om det hadde skjedd, så det blir litt hvisomatte.

Jeg driver og vakler så sykt om vi burde tilby Laca en ny 2-årskontrakt eller ikke. Jeg syns jo per def at han ikke er helt på nivået, men han er jo en viktig brikke i det laget som nå racker opp seiere for lulz. Det er jo også ideelt å redusere hvor mange signeringer vi må gjøre neste sommer og det er nok "billigere og enklere" å resignere han enn å hente en ny spiller, men jeg frykter at han er en spiller hvor nivået fort kan falle raskt de nærmeste årene. Xhaka ønsker jeg at vi skal ha med videre, ikke som førstevalg, men som et superhabilt andrevalg/rotasjonsalternativ.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Wellé skrev: søn mar 13, 2022 8:57 pm
Wellé skrev: søn mar 13, 2022 8:14 pm Å gud, la det skje!! Forøvrig så har denne modellen oss nå på 3/4-sjanse for å klare topp 4. Nå vil til og med jeg kalle det en skikkelig bottle job om vi ikke klarer det.
Det kommer da an på hvordan det skjer. Hvis vi ender på 70 poeng, men enten Tottenham eller ManU vinner resten av kampene sine, så er det ikke bottle job. Men hvis vi kollapser selv, så er det jo det.

Det er jo fra nå og innover det begynner å bli mentalt press, for nå er det snart unison mening at vi er favoritter. Frem til nå har jo veldig mange trodd at ManU skal ta dette til slutt uansett.

Men det ser bra ut nå. Jeg så på SkySport i dag etter kampen. Der sitter Jamie Rednapp (ex. Tottenham), Jimmy Floyd Hasselbaink (ex. Chelsea) og Michah Richards (ex. City) og skamskryter av alt Arsenal gjør. Både defensivt, offensivt og hvor solid alt ser ut. Det var litt absurd. Pundids er normalt ekstremt Arsenal-kritiske.
Sant nok. Ser bare ikke for meg at enten Tottenham eller Man Utd kommer over 70p, så i mitt hode så tenker jeg at hvis vi ikke klarer det så skyldes det at vi har gått på en smell.

Det skal godt gjøres å ikke komme til konklusjonen om at vi er den soleklare favoritten nå. 1) Kan ikke skjønne hvordan noen kan mene at vi ikke er veldig gode for tiden. Ikke bare kan man lett se det med det blotte øyet, men 28/33p på de siste 11 vitner om et lag i kjempeform, egentlig uavhengig av kampprgram. Og 2) at vi har det soleklart beste utgangspunktet for å klare topp 4 nå. 6p foran Tottenham med en kamp mindre, og 1 poeng foran Man Utd med kamper mindre. West Ham og Wolves tror jeg er hektet av nå selvom de begge vant i dag.

Jeg så kampen på BeinSports og der var det kun fokus på dommersituasjoner... De brukte også hele pausen på å se på "dommerfeil" fra andre kamper. Var helt bedritent. Burde gått for Sky istedenfor, men den kanalen lå et minutt bak live.
Skulle likt et uavgjortresultat på lørdag mellom United og Spurs. United har oss, Liverpool og Chelsea (hjemme) igjen av vanskelige kamper. Samtidig har Spurs bare oss (hjemme) og Liverpool (samt kamp mot West Ham), så kanskje for det beste at det ble hjemmeseier.

Hvis United vinner sine siste 9 kamper, så ender de på 77 poeng. Hvis Spurs vinner sine siste 11 ender de på 78.

Vi kan med andre ord tape 3 av våre siste 12 kamper og fortsatt ta topp 4, hvis vi har bedre målforskjell enn konkurrentene.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Wellé skrev: man mar 14, 2022 9:03 am
Bone8 skrev: man mar 14, 2022 8:31 am

Jeg er treg med å svare.

Hvis vi forutsetter at vi opprettholder noenlunde den samme poengfangsten ut sesongen så er det jo faktisk ikke slik at vi har "vært heldige" med å komme inn i CL med de poengene vi har tatt. Vi er på et poengsnitt som gir 74,5p over 38 kamper. Jeg forventer ikke at vi ender helt der siden vi har et tyngre kampprogram resten av sesongen enn det vi har gjennomført, men det er nå mer sannsynlig at vi klarer 70p eller mer enn at vi ikke gjør det, og det hadde holdt til topp 4 de to siste sesongene. I mitt hode så var det semiforventet at minst et av de 4 favorittlagene kom til å faile til en viss grad, enten gjennom skader eller svakt spill. Jeg trodde bare ikke at Arsenal skulle være i en posisjon til å dra nytte av det.

Ref om vi burde handlet eller ikke så er jeg litt ambivalent til det. Jeg er glad vi ikke betalte mye penger for en spiller som ikke ville vært god nok i fremtiden, slik jeg syns vi har gjort for ofte tidligere. Samtidig så er det liten tvil om at vi tok en sjanse ved å ikke hente noen. Basert på prestasjonene hans for Spurs så skulle jeg gjerne sett at det var vi som gikk for Kulusevski. Tror han hadde vært et perfekt andrevalg på topp som også kan rotere på høyre- og venstrekanten. Jeg syns heller ikke at £30m var en veldig avskrekkende pris for han selvom den ble gjort narr av av Juve-fansen. Midtbane syns jeg det er helt greit at vi ikke hentet noen. Der er frustrasjonen mer på at vi lånte ut AMN så tidlig. Tror vi hadde hatt 2p mer hvis vi ikke hadde gjort det, men vi vet jo ikke om vi hadde vunnet 5 kamper på rad om det hadde skjedd, så det blir litt hvisomatte.

Jeg driver og vakler så sykt om vi burde tilby Laca en ny 2-årskontrakt eller ikke. Jeg syns jo per def at han ikke er helt på nivået, men han er jo en viktig brikke i det laget som nå racker opp seiere for lulz. Det er jo også ideelt å redusere hvor mange signeringer vi må gjøre neste sommer og det er nok "billigere og enklere" å resignere han enn å hente en ny spiller, men jeg frykter at han er en spiller hvor nivået fort kan falle raskt de nærmeste årene. Xhaka ønsker jeg at vi skal ha med videre, ikke som førstevalg, men som et superhabilt andrevalg/rotasjonsalternativ.
Veldig enig i alt du skriver her, og poenget mitt var mest det jeg har uthevet fra din tekst.

Og nettopp det gjør at jeg vil ta et det at vi eventuelt ikke klarer CL med fatning. Vi ligger veldig godt an med tanke på en selvforsynt fremtid, og har fortrinn over de klubbene vi kjemper om CL-plass (Spurs med stor stadio-gjeld, West Ham med mer begrensede midler, United med en eldre tropp, etc).

Fremtiden ser jeg veldig lyst på.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Bone8 skrev: man mar 14, 2022 9:23 am
Wellé skrev: søn mar 13, 2022 8:57 pm

Skulle likt et uavgjortresultat på lørdag mellom United og Spurs. United har oss, Liverpool og Chelsea (hjemme) igjen av vanskelige kamper. Samtidig har Spurs bare oss (hjemme) og Liverpool (samt kamp mot West Ham), så kanskje for det beste at det ble hjemmeseier.

Hvis United vinner sine siste 9 kamper, så ender de på 77 poeng. Hvis Spurs vinner sine siste 11 ender de på 78.

Vi kan med andre ord tape 3 av våre siste 12 kamper og fortsatt ta topp 4, hvis vi har bedre målforskjell enn konkurrentene.
I både 538- og Scott Willis sin modell så var Man Utd-seier et marginalt bedre resultat for våre sjanser enn at det ble spilt uavgjort, og det matcher godt med mine egne tanker også. Tottenham har spilt bedre enn Man Utd i det siste, jeg syns de har en klart bedre trener og før kampen lå de bedre an enn Man Utd.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Bone8 skrev: man mar 14, 2022 9:31 am Veldig enig i alt du skriver her, og poenget mitt var mest det jeg har uthevet fra din tekst.

Og nettopp det gjør at jeg vil ta et det at vi eventuelt ikke klarer CL med fatning. Vi ligger veldig godt an med tanke på en selvforsynt fremtid, og har fortrinn over de klubbene vi kjemper om CL-plass (Spurs med stor stadio-gjeld, West Ham med mer begrensede midler, United med en eldre tropp, etc).

Fremtiden ser jeg veldig lyst på.
Ikke glem at Chelsea også går en høyst usikker fremtid i møte nå. De har i likhet med oss en stall hvor mange har sine beste år foran seg, men hvis de ikke har muligheter til å gjøre særlige forsterkninger (spesielt i forsvar) på den så tror jeg vi vil passere dem i løpet av de neste to årene. Nesten så jeg håper vi går for Livramento til sommeren, mest for å sørge for at de ikke kan hente inn en klasseback på "billigsalg" ettersom de har en buy back. Livramento er backtypen jeg drømte om da vi signerte Tomiyasu. Herlig spiller.

taknina

Legg inn av taknina »

Jeg har jo sagt i ukesvis at dere er det laget som er i best form for øyeblikket. Du trenger ikke å vente på Redknapp Hasselbaink og Michah Richards da.

Og jeg tror ikke det å ta iallefall det ene poenget fra Liverpool er verre og mer usansynlig enn at dere skal få resultater i de to bortekampene nevnt over her.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Håper vi får satt datoene for kampene mellom Chelsea og Tottenham snart. Chelsea-kamper er det forsåvidt greit at ikke har blitt plassert enda ettersom Chelsea fortsatt er med i FA-cupen og CL, og kan derfor være opptatt i diverse midtuker. Tottenham-kampen derimot kunne ha blitt plassert for lenge siden. Antar at den eneste grunnen for at den ikke har blitt det skyldes at FA/Sky ønsker å plassere den slik at den har mest mulig spenning for en eventuell kamp om topp 4. Må være fryktelig irriterende for dem at vi bare seiler i fra for øyeblikket.

Forøvrig litt digg at det er en del lag som ikke skal spille i helgen slik at vi i det minste får knappet innpå noen hengekampene sammenlignet med lagene rundt oss.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Oversikt over beregnet sannsynlighet for de forskjellige resultatene i våre 12 restererende kamper, med påfølgende "expected points". Tror det skal være mulig å hente inn disse 19p som modellen predikerer, og som vil gi oss 70p, som jeg tror er tilnærmet garantert topp 4. Brighton, Leeds og Everton-kampene er de vi absolutt må vinne. Gjør vi det så trenger vi mest sannsynlig kun 10p på de resterende 9 kampene, og det bør være mer enn mulig. Verste er at jeg nesten begynner å drømme om 80p selvom jeg ser at sannsynlighetene er ekstremt små for det :P

PS: Har spurt Scott om han kan dele en lignende oversikt for Spurs og Man Utd også.

Sist redigert av Wellé den man mar 14, 2022 12:50 pm, redigert 1 gang totalt.

startelver

Legg inn av startelver »

Alt går Arsenals vei denne sesongen, Artetas læremester Pep er nok stolt.

Bare å inkassere 4. plassen, er redd for at det kan bli enda mer å juble for neste sesong.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Ødela startelver alt nå? 😆

Eldon

Legg inn av Eldon »

startelver skrev: man mar 14, 2022 12:44 pm Bare å inkassere 4. plassen, er redd for at det kan bli enda mer å juble for neste sesong.
Kan ikke du skrive noe overstrømmende positivt om at City garantert tar tre poeng på Selhurst Park i kveld?

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Wellé skrev: man mar 14, 2022 12:24 pm Oversikt over beregnet sannsynlighet for de forskjellige resultatene i våre 12 restererende kamper, med påfølgende "expected points". Tror det skal være mulig å hente inn disse 19p som modellen predikerer, og som vil gi oss 70p, som jeg tror er tilnærmet garantert topp 4. Brighton, Leeds og Everton-kampene er de vi absolutt må vinne. Gjør vi det så trenger vi mest sannsynlig kun 10p på de resterende 9 kampene, og det bør være mer enn mulig. Verste er at jeg nesten begynner å drømme om 80p selvom jeg ser at sannsynlighetene er ekstremt små for det :P

PS: Har spurt Scott om han kan dele en lignende oversikt for Spurs og Man Utd også.

Når jeg så gjennom kampene til de tre lagene og spår resultater så kommer jeg opp med 19 poeng til oss, 25 til Spurs og 20 til United. Da ender alle på 70 poeng :lol:

Får håpe jeg er overoptimistisk på poengfangsten til Spurs. 25 av 33 poeng hadde vært drøyt! 20 av 27 for United likeså.

Vi må slå United på Emirates, og ta poeng borte mot Spurs.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Bone8 skrev: man mar 14, 2022 3:06 pm Når jeg så gjennom kampene til de tre lagene og spår resultater så kommer jeg opp med 19 poeng til oss, 25 til Spurs og 20 til United. Da ender alle på 70 poeng :lol:

Får håpe jeg er overoptimistisk på poengfangsten til Spurs. 25 av 33 poeng hadde vært drøyt! 20 av 27 for United likeså.

Vi må slå United på Emirates, og ta poeng borte mot Spurs.
Det jeg "tror" er problemet er at du gir 3p i enhver kamp Man Utd er favoritter.

Jeg er f.eks helt enig i at Man Utd er favoritt i alle de 6 "enkle" kampene sine, men jeg tror sannsynligheten for at de vinner hver av de ligger et sted mellom 55%-70%. For å være snill så kan vi anta at det er 70% sannsynlighet for at de vinner hver av de. Det gir en total sannsynlighet på at de vinner alle på 11,8%. Dette er noe de fleste av oss sliter med å ta inn over oss. Vi ser bare at Man Utd er favoritt i alle 6 kampene og at hver enkelt er en kamp de på papiret bør vinne.

Det er på grunn av denne "feilaktige logiske antagelsen" at jeg foretrekker expected points når man skal se over flere kamper.

Jeg tror uavgjort i begge kampene holder i massevis.
Sist redigert av Wellé den man mar 14, 2022 3:30 pm, redigert 1 gang totalt.

Wellé

Legg inn av Wellé »

En ting jeg bare må si er at det er usedvanlig behagelig å se at dataen underbygger at vi er klare favoritter, og at resultatene våre er backet opp av gode prestasjoner. Tidligere har man jo måttet se mellom fingrene for å håpe at man skulle få en godt resultat i sesongen ettersom de underliggende tallene har sagt at vi har vært mellom 9.- til det 6.-beste laget, noe som har vist seg å stemme også. Nå derimot så er vi over hele sesongen såvidt det 4.-beste laget og med en klart mer positiv trend enn lagene vi konkurrerer mot. Det gir meg ekstra tro og håp inn mot sesongspurten.

Ting kan selvfølgelig fortsatt gå skeis. Hvis antar at sannsynlighetene i modellene til Scott er forholdsvis riktige så er det fortsatt 1/4 sjanse for at vi ikke klarer topp 4, og selvom jeg ikke vil si at det er en STOR sjanse, så er det jo fortsatt en meget reell mulighet.

Onv95

Legg inn av Onv95 »

Er det noen av oss som er optimist for onsdagen? Og er i såfall de pillene mulige å få utskrevet her i Norge?

Svar