Opptøyer i Sverige

Svar
pfrog567

Re: Opptøyer i Sverige

Legg inn av pfrog567 »

Guttorm123 skrev: søn apr 17, 2022 5:07 pm
pfrog567 skrev: søn apr 17, 2022 4:44 pm
De har jo ikke arrestplasser til flere hundre pøbler på èn gang. Politiet burde heller bruke vannkanoner og få skylt unna pakket fra gatene. Er nok bare å sette hardt mot hardt som hjelper der. Det er nok eneste "språket" pøbelen forstår.
Ikke sikkert svenskene forstår det:

Polisforskaren Stefan Holgersson:

Polisen bör inte möta våld med mer våld, med hjälp av vattenkanoner, tårgas eller plastkulor, eftersom det i förlängningen riskerar att leda till mer våldsamheter med ökade skador på egendom och personer.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/a7 ... branningen
Disse forskerne som liksom er "eksperter", kan nok lire seg ut det meste som høres greit ut i teorien, men som ikke fungerer i praksis.
Det må da jaggu meg være bedre at de bruker vannkanoner enn skytevåpen.. er tre som har fått skuddskader hittil. Svenskene er seg selv lik.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

En svensk politimanns skildringer om de siste få dagene. Sterkt å lese, meget bra skrevet og ikke minst modig av en som har vært midt oppi dette.

https://www.facebook.com/10000676045382 ... 980889118/

Guttorm123

Legg inn av Guttorm123 »

Solvgutt1 skrev: søn apr 17, 2022 11:22 pm "Fuck muslimer" ville aldri blitt politietterforsket i det hele tatt.
Men om det hadde blitt det, og begrunnelsen for henleggelse hadde vært noe tilsvarende, så er jeg helt sikker på at flere hadde reagert.

Helloween

Legg inn av Helloween »

Solvgutt1 skrev: søn apr 17, 2022 11:20 pm
Helloween skrev: søn apr 17, 2022 11:08 pm
Solvgutt1 skrev: søn apr 17, 2022 10:37 pm
Og jeg skjønner ikke hva alkoholiserte sogninger gjør i Bergen, eller hva Bergen får igjen for det, men de er nå likevel der og det er lite jeg kan gjøre med det.
What aboutisme biter ikke på meg. Svar på spørsmålet.
Hvorfor er det muslimer i Norge og hva får vi igjen for det ?
Spørsmålet er egentlig for dumt til å svare på. Muslimene er ikke her av en felles grunn. Ikke to felles grunner heller. Eller tre. Det er en rekke forskjellige årsaker. Noen har flyktet fra krig, andre har kommet hit for å jobbe, andre er født her, noen er nordmenn som har konvertert. For å nevne noen grunner, av mange.

Hva man får igjen for det varierer jo også. Noen gjør viktige jobber nordmenn ikke vil gjøre, noen har kompetanse Norge mangler, noen bidrar i kulturlivet, noen bidrar med mat, noen bidrar i nærmiljøet, noen i idretten.
De jobbene de utfører kunne vi fått utført av annen ikke muslimsk innvandring, uten å få alle de negative tingene som bare muslimer bringer med seg.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Helloween skrev: søn apr 17, 2022 11:53 pm
Helloween skrev: søn apr 17, 2022 11:08 pm

What aboutisme biter ikke på meg. Svar på spørsmålet.
Hvorfor er det muslimer i Norge og hva får vi igjen for det ?
Spørsmålet er egentlig for dumt til å svare på. Muslimene er ikke her av en felles grunn. Ikke to felles grunner heller. Eller tre. Det er en rekke forskjellige årsaker. Noen har flyktet fra krig, andre har kommet hit for å jobbe, andre er født her, noen er nordmenn som har konvertert. For å nevne noen grunner, av mange.

Hva man får igjen for det varierer jo også. Noen gjør viktige jobber nordmenn ikke vil gjøre, noen har kompetanse Norge mangler, noen bidrar i kulturlivet, noen bidrar med mat, noen bidrar i nærmiljøet, noen i idretten.
De jobbene de utfører kunne vi fått utført av annen ikke muslimsk innvandring, uten å få alle de negative tingene som bare muslimer bringer med seg.
Og du nevner i fleng...
Eller har du bare en greie mot muslimer kun fordi de er muslimer?

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Caputo skrev: søn apr 17, 2022 10:55 pm Dette handler ikke om høyre eller venstre, dette handler om religion og om religion burde ha innvirkning på lovverk. Avsporing det også fra tråden så jeg avslutter det her. Tilbake til Sverige.
Det er noen som har sagt at det eneste som er verre enn religion er fraværet av religion. Jeg vet ikke om du helt forstår hvordan et demokrati fungerer, men vanligvis er det slik at dersom et flertall av de som bor der bestemmer en lov så gjelder loven, uavhengig av om den kommer fra religion eller andre filosofiske retninger.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Her er NRKs forklaring

Bilde

CliffC

Legg inn av CliffC »

Opptøyene har sikkert som alltid ingenting med islam å gjøre.

Forøvrig er det påfallende hvor åpenbart det har vært for mange at slike hendelser ville oppstå, mens andre nekter å innse realitetene til tross for at man med egne øyne ser en aldeles grusom utvikling. Istedet forsøker man å skylde på "høyreekstreme".

Hvorfor er det ingen andre som reagerer tilsvarende på slike provokasjoner? Hvordan ville eksempelvis reaksjonene vært om noen hadde brent en bibel på et torg? Svaret er sannsynligvis ingenting. Til og med kirkebranner blir det ikke særlig oppstyr av, jf saken om islamisten som tente på to kirker som hevn fordi at en person hadde ødelagt en koran.

I dag utgjør andelen muslimer under 10 prosent, men denne er økende som følge av innvandring og det faktum at de får flere barn enn etniske nordmenn. Likevel skjønner noen ikke at vi kommer til å få økt konfliktnivå framover.

Løsningen til disse "tolerante" som vet alt og har alle løsninger, inntil alt går til helvete, er nok at vi skal være snille og ikke provosere de lett antennelige. Da vil det sikkert gå bra, er omkvedet.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Rett å slett skremmende.

"The sick thing about this is that even women, in their 40-60s throw stones at us, their own children do the same.. How the hell are you supposed to handle such a situation? Hit a batong on a 12 year old?

What we meet in Örebro are people who get street stones driven to them in cars. Stones and objects in quantities. Stones that are hacked up and broken, so they get washed. Thus objects that can cause life-threatening damage. Absolutely sickening. In other words, we talk about attempted murder. If these stones meet Police/us, there may be life-threatening injuries.

Several colleagues are shooting warning shots - without hardly getting a reaction. A person even runs in front of colleagues and screams "shoot me, shoot me". Absolutely absurd and surreal.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Henningsen skrev: man apr 18, 2022 12:00 am

Og du nevner i fleng...
Det er en uting å ha alt for mange innvandrere fra ett land, fra en religion. Det beste er en god blanding. Derfor er det bra at vi nå får innvandrere fra Ukraina. Gjerne da på bekostning av muslimske innvandrere, som omtrent er det eneste som har kommet de siste 10 årene.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

CliffC skrev: man apr 18, 2022 12:20 am Opptøyene har sikkert som alltid ingenting med islam å gjøre.

Hvorfor er det ingen andre som reagerer tilsvarende på slike provokasjoner? Hvordan ville eksempelvis reaksjonene vært om noen hadde brent en bibel på et torg? Svaret er sannsynligvis ingenting.
De fleste av disse "motdemonstrantene" tenker neppe religion når de herjer, da de fleste av de er unge og driter nok langt i Koranen. Dette er bare pøbler hele gjengen.
Men så er det noen eldre troende muslimer som tydeligvis er helt seriøse i sin avsky, som rettes av alle ting mot politiet og redningspersonell.. Syke greier.

I stedet for Koranen, skulle denne "tøffingen" fra Danmark heller brent en bibel eller en annen bok på samme størrelse. Og man kunne vært sikker på at dette pakket hadde reagert likevel, da de neppe følger med på hvilken bok det er snakk om. Kun faenskap de er ute etter!

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Corvus skrev: man apr 18, 2022 12:44 am

Og du nevner i fleng...
Det er en uting å ha alt for mange innvandrere fra ett land, fra en religion. Det beste er en god blanding. Derfor er det bra at vi nå får innvandrere fra Ukraina. Gjerne da på bekostning av muslimske innvandrere, som omtrent er det eneste som har kommet de siste 10 årene.
Neppe tilfeldig at det er fra krigsherjede og/eller sharia-dominerende land som er vanskeligst å intregrere

BVB1909

Legg inn av BVB1909 »

Hvis dette kun er noen få utskudd blant muslimene er det rart de muslimske miljøene ikke er på banen og tar avstand. Jeg har ikke sett et ord fra de, men det kan like gjerne være jeg som ikke får med meg alt. Noen andre som har hørt noe fra miljøene?

Guttorm123

Legg inn av Guttorm123 »

BVB1909 skrev: man apr 18, 2022 9:38 am Hvis dette kun er noen få utskudd blant muslimene er det rart de muslimske miljøene ikke er på banen og tar avstand. Jeg har ikke sett et ord fra de, men det kan like gjerne være jeg som ikke får med meg alt. Noen andre som har hørt noe fra miljøene?
Like over gaten sitter Abbas (31) og Issam (71). De trives til vanlig godt i nabolaget.:

– Dette er forstyrrede ungdommers verk! Vold er ikke bra, men hvis ikke han Rasmus hadde kommet, så hadde ikke noe skjedd, sier Issam.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/9K ... ensker-her

Dapre

Legg inn av Dapre »

Her er NRKs forklaring
Helt utrolig at en statsfinansiert kanal, kan drive med slik villedende informasjon. Men...når flertallet av våre "nøytrale" jounalister tilhører venstresiden, og er for en liberal innvandringspolitikk - blir resultatet dette. Skremmende.

Dapre

Legg inn av Dapre »

men hvis ikke han Rasmus hadde kommet, så hadde ikke noe skjedd, sier Issam
Yepp, fantastisk logikk. De mener sikkert også at alle norske jenter som går i miniskjørt - OPPFORDRER - til å bli voldtatt. Det er selvfølgelig HENNES skyld. Helt topp.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

Dapre skrev: man apr 18, 2022 10:12 am
men hvis ikke han Rasmus hadde kommet, så hadde ikke noe skjedd, sier Issam
Yepp, fantastisk logikk. De mener sikkert også at alle norske jenter som går i miniskjørt - OPPFORDRER - til å bli voldtatt. Det er selvfølgelig HENNES skyld. Helt topp.
--- Nåja,du har vel en god del etniske nordmenn som utrolig nok også mener at jenter/kvinner har et ansvar selv i slike situasjoner.

Guttorm123

Legg inn av Guttorm123 »

TerryMcDermott skrev: man apr 18, 2022 10:19 am
--- Nåja,du har vel en god del etniske nordmenn som utrolig nok også mener at jenter/kvinner har et ansvar selv i slike situasjoner.
Hvem da?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Corvus skrev: man apr 18, 2022 12:44 am

Og du nevner i fleng...
Jeg er enig med deg i det.
Det må være en blanding, så de integreres og ikke 'klumper seg sammen'
Jeg er for en veldig streng og restriktiv innvandringspolitikk, man kan ikke hjelpe alle, og de som man slipper inn må kunne ivaretas og integreres, det er først da man har hjulpet noen og da på en god måte.
Som sverige har gjort er galskap, man hjelper ingen på den måten, bare lager problemer.
Største problemet er disse lykkejegerne, de skulle bare bli stoppet i døra, de har ingen ting med flyktninger å gjøre.
Praksis viser også at midertidighet for lett blir permanent, den lista skulle vært høyere.

Corvus

Legg inn av Corvus »

BVB1909 skrev: man apr 18, 2022 9:38 am Hvis dette kun er noen få utskudd blant muslimene er det rart de muslimske miljøene ikke er på banen og tar avstand. Jeg har ikke sett et ord fra de, men det kan like gjerne være jeg som ikke får med meg alt. Noen andre som har hørt noe fra miljøene?
Ingenting.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Rikspolitisjefen holdt pressekonferanse nå klokken 11.

"-Det är synnerliga allvarliga brott som riktats mot vårt samhälle, säger Anders Thornberg.

Rikspolischef fördömer påskhelgens upplopp runtom i Sverige.

- Vi har misstankar om att de inblandade har kopplingar till kriminella gäng, säger Anders Thornberg.

Han uppmanar människor att hålla sig borta från upploppen och områden.

- Jag har haft kontakt med riksåklagaren för att lagföra dessa individer.

Polisen har även arbetat och haft kontakt med säkerhetspolisen.

Han understryker att det finns kopplingar mellan individerna inblandade i upploppen och kriminella nätverk.

Jonas Hysing, nationell kommendering, understryker att polisen har arbetat med lokala aktörer.

- Totalt har vi haft 26 skaddae kollegor, 20 skadade eller förstörda fordon, 14 skadade ur allmänheten. Antalet våldsamma deltagare i snitt ungefär 200 stycken. Polisen har tvingats använda vapen i nödvärn, säger Jonas Hysing och fortsätter:

- Väldigt mycket talar för att polisen var måltavla.

På en fråga om polisen tycker att de har klarat av upploppen, svara rikspolischefen att det är kriminella individer som har uttnyttjat situationen. Han påpekar också att det även funnits många från lokalsamhället som också varit upprörda.

- Vi vet att det finns information om uppvigling till våld mot polisen på sociala medier som orkestreras utomlands, säger Jonas Hysing.

Rikspolischefen understryker återigen att det är kriminella indivder som har anslutit till upploppen.

- Vi måste sätta stopp för detta tidigt. Det är det långsiktiga, säger Anders Thornberg.

Rikspolischefen menar att det främst är lokalpolisen som har en nyckeluppgift när det kommer till kriminaliteten.

En del av individerna är redan kända inom polisen och säkerhetspolisen.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/uppl ... paskhelgen

12dd

Legg inn av 12dd »

Må innrømme at jeg har en viss skadefryd nå. Sverige får som fortjent.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Legg spesielt merke til denne uttalelsen fra Thornberg:

"-Vi måste sätta stopp för detta tidigt. Det är det långsiktiga."

Det har vel ikke manglet på advarsler og signaler om det som nå har eskalert.

CliffC

Legg inn av CliffC »

12dd skrev: man apr 18, 2022 11:25 am Må innrømme at jeg har en viss skadefryd nå. Sverige får som fortjent.
Jeg har ikke noe skadefryd. Synes bare det er trist at et tidligere velfungerende og trivelig land har utviklet seg på denne måten. Norge er forøvrig ikke langt unna. Vi har sett lignende tilstander under diverse Sian-demonstrasjoner, dog ikke i disse dimensjoner vi her ser. Det er likevel bare et spørsmål om tid før dette skjer.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

CliffC : Det er likevel bare et spørsmål om tid før dette skjer.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Det smarteste er nok å mobilisere til dugnad, og se å få brent koraner i alle innvandrerberikede områder snarest mulig.
Det er det eneste som funker.
Jeg personlig... skal brenne det russiske flagget 9. mai.
Men jeg må tegne et, da, siden jeg ikke har slikt i huset.
Forresten har jeg ingen koran heller, og kommer ikke til å kjøpe en for å brenne den.
Å kjøpe koraner er jo å støtte islam.
Sist redigert av fargeblind den man apr 18, 2022 11:53 am, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Gideg

Legg inn av Gideg »

Totalt 26 politibetjenter har blitt skadet og 20 av ordensmaktens kjøretøy ødelagt under påskens opptøyer i Sverige.
I tillegg er 14 sivile skadet. Det opplyste politiet på en pressekonferanse mandag.
Rikspolitisjef Anders Thornberg lover at dette ikke skal fortsette.
VG

Helt absurd at de ikke har slått ned på dette med en gang men latt pøbelen få herje som de vil.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Caputo skrev: søn apr 17, 2022 5:23 pm Vi må ta med i beregningen at det tar flere generasjoner å integrere andre kulturer. Det skjer bare ikke over natten med mindre vi tvangsflytter enkeltfamilier til utkantstrøk.
Ting tar tid. På Filippinene har den muslimske befolkningen som utgjør i underkant av 8% av totalbefolkningen endelig fått sin egen muslimske stat (Bangsamoro) etter å ha vært i konflikt med den øvrige befolkningen i 70 år.

CliffC

Legg inn av CliffC »

fargeblind skrev: man apr 18, 2022 11:49 am Det smarteste er nok å mobilisere til dugnad, og se å få brent koraner i alle innvandrerberikede områder snarest mulig.
Det aller smarteste, i følge noen, er nok å gå på tå hev og unngå å provosere på en måte som alle andre i landet må finne seg i. Da vil de nok bli snille, tenker jeg. Uansett er det alltid en gruppe man kan legge skylda på, nemlig de "høyreekstreme", som gjør ting som ikke behager det nye herrefolket.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

CliffC skrev: man apr 18, 2022 12:01 pm
fargeblind skrev: man apr 18, 2022 11:49 am Det smarteste er nok å mobilisere til dugnad, og se å få brent koraner i alle innvandrerberikede områder snarest mulig.
Det aller smarteste, i følge noen, er nok å gå på tå hev og unngå å provosere på en måte som alle andre i landet må finne seg i. Da vil de nok bli snille, tenker jeg. Uansett er det alltid en gruppe man kan legge skylda på, nemlig de "høyreekstreme", som gjør ting som ikke behager det nye herrefolket.
Det er ikke noe nytt "herrefolk". Regnet med at det var en spøk.
Pøbler er pøbler, de er like mye muslimer som mitt rævhøl er muslimsk.
Bare så det er sagt.
Men vi har jo denne helsikes religionsfriheten, da. Står like sterkt som ytringsfriheten.
Jeg regner med at alle som står på barrikadene for ytringsfrihet også forsvarer religionsfriheten.

Svar