Molde FK 2022. Klubbtråd.

Låst
PapaSmurf

Re: Molde FK 2022. Klubbtråd.

Legg inn av PapaSmurf »

slankebrusmannen skrev: fre sep 16, 2022 7:22 am
aderyn skrev: fre sep 16, 2022 3:25 am
PapaSmurf skrev: fre sep 16, 2022 12:33 am

Det gjorde den jo også. Jeg pleier ikke skylde på dommeren, men i dag var det grimt.

Molde fikk en gratis straffe, men vi fikk også et mål mot som burde vært annullert, vi fikk et frispark mot som ikke var frispark der vi fikk rødt kort og der svenskene scoret på frisparket.

Det er definisjonen på vekkdømt i min bok.

Så selv om Molde ikke var opp mot sitt beste i dag ble vi ekstremt hardt straffet av dommerfeil. Og den komboen betyr stort sett tap.
Du kan faktisk ikke mene at Fofana sin takling ikke var friskpark? Andre gule er strengt ja, men frispark er jo uten tvil, da må du ta av deg Molde brillene, så det målet de scoret på frisparket var helt greit. Første scoringen synes jeg også er greit at får passere. Keeper er ikke fredet, Danielsson ser ikke engang på Karlstrøm mens han får en liten dytt av Mannsverk i tillegg. Begge løper inn i samme rom, ser ikke helt hvorfor Karlstrøm egentlig skal få frispark der.
Obstruksjon.
Har alltid vært frispark når man går etter mann og ikke ball. Gjelder begge situasjoner.

Rekarten

Legg inn av Rekarten »

PapaSmurf skrev: fre sep 16, 2022 6:48 am
Jobs99 skrev: fre sep 16, 2022 6:29 am
PapaSmurf skrev: tor sep 15, 2022 11:40 pm

Jeg er mest irritert på måten vi gir fra oss initiativet sentralt på. Hadde vi gått ut slik mot Glimt hadde vi fått bank.

I 352 er kantene så ekstremt viktige. Og vi har knapt dekning i stallen. For meg er det et gigamysterium at folk roper på flere spisser, men mener vi greier oss med uerfarne juniorer på backen.

Det er ikke fair mot spilleren eller fansen å utsette han/oss for en slik gambling.
Løvik klarte seg bra i går, klarete godt både med beina og hodet, og var stort sett riktig plassert. Når Knudtzon ikke var på benken heller var valget enkelt. At vi ikke har fått inn en ny venstrekant er synd, men de ble vel priset ut. Samhandlingen i forsvaret var elendig på 2-1 målet. Hvorfor de ikke fikk klarert på 3-2 må jeg se på reprise, var for langt borte på stadion
2-1 er Ola som er uoppmerksom i ett sekund. Ser vekk og det han snur hodet kommer pasningen bak ryggen hans.
Også her er Karlstrøm involvert. Ola fortalte i post match intervju at Karlstrøm ropte noe ut til han og Løvik og at de snudde seg for å se, og da gikk ballen.. da er det for sent i internasjonal fotball..

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Rekarten skrev: fre sep 16, 2022 7:53 am
PapaSmurf skrev: fre sep 16, 2022 6:48 am
Jobs99 skrev: fre sep 16, 2022 6:29 am
Løvik klarte seg bra i går, klarete godt både med beina og hodet, og var stort sett riktig plassert. Når Knudtzon ikke var på benken heller var valget enkelt. At vi ikke har fått inn en ny venstrekant er synd, men de ble vel priset ut. Samhandlingen i forsvaret var elendig på 2-1 målet. Hvorfor de ikke fikk klarert på 3-2 må jeg se på reprise, var for langt borte på stadion
2-1 er Ola som er uoppmerksom i ett sekund. Ser vekk og det han snur hodet kommer pasningen bak ryggen hans.
Også her er Karlstrøm involvert. Ola fortalte i post match intervju at Karlstrøm ropte noe ut til han og Løvik og at de snudde seg for å se, og da gikk ballen.. da er det for sent i internasjonal fotball..
Ja, Karlstrøm har skuffet stort. I allefall i går. Det bør bli en toer på børsen. Vi har gått fra å ha en matchvinner i mål, til om ikke det motsatte så i allefall en som ikke sprer trygghet. Man ser usikkerheten spre seg i forsvaret.

Jeg mener Molde burde hente Nyland. Karlstrøm har fått nok sjanser. Jeg ville at man skulle gi han tid, men nå er tålmodigheten tynnslitt. Vi har 3 keepere i stallen, ingen av dem er mer enn middels.

Mitt tips: Selg Craninx, lei ut Petersen og hent en stødig keeper. Lervik kan være 3. keeper 2023.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Men nå må vi se fremover. Søndag skal vi slå AaFK.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

PapaSmurf skrev: fre sep 16, 2022 7:02 am
DuncanE skrev: fre sep 16, 2022 2:40 am
PapaSmurf skrev: fre aug 26, 2022 3:08 pm Gent er overkommelig. De to andre bør være lett match. Djurgården er shite.
Denne ble for fristende 🤣
Fullt mulig å tape mot drittlag.
Haugesund er klasse

Erling Moe`s Big Toe

Legg inn av Erling Moe`s Big Toe »

Mine korte trekk:
1. Molde startet litt treigt i første omgang, men hadde grei kontroll bortsett fra sjansen før minuttet var gått.
2. Det var MYE slurv og pasningsbrudd begge veier. Hawaiifotball til tider. i første omgang. Molde lå litt aventende bakpå.
3. Straffen for Molde var mer enn grei. Brynhildsen blir kakket bak på begge beina..1, 2 og 3 ganger før han faller.
4. Mye klabb på 1-1 målet. Ser ut som duellen foran keeper er uryddig, og det er direkte obstruksjon mot keeper, som ellers aldri ville hatt problemer å nå ballen før svensken.
5. Det andre gule kortet som førte til rødt. Det er så flaut av dommeren, og utrolig ufortjent mot Fofana og Molde.
6. 2 -1 var også flaut, men denne gang for Molde. Det var sovetid på høyt nivå. Skal ikke kunne skje. Spesielt når kamera har arktiekten i fokus og vi ser både blikk og baktanke.
7. Djurgården burde ha vært avkledd av Molde med det enorme bakrommet de etterlot seg i den naive offensiven de la ut på i første omgang. Marginer unna 2-3 alene med keeper situasjoner.
8. Molde var bedre og mer farlige enn Djurgården med 10 mann. Dvs, Molde er langt bedre når de ikke er feige, men tør å spille intuitivt etter målsjanser. I denne perioden burde Brynhildsen og Linnes puttet 2-3 mål. Statistikken viser flere sjanser til Djurgården, men Molde hadde klare åpninger.

Men men. Molde burde hatt 3 poeng hjemme mot Gent, og hvertfall 1 poeng mot Djurgården. Nå må Molde oppskriftsmessig ta 6 poeng mot Shamrock, 3 hjemme mot Djurgården, og poeng borte mot Gent.

Brukeravatar
Jobs99

Legg inn av Jobs99 »

Petersen er meget god på en ting som Karlstrøm er elendig på: Holde ballen i fast grep. Vi hadde ikke tapt med Oliver i mål i går

Brukeravatar
Jobs99

Legg inn av Jobs99 »

Nå får vi legge denne kampen bak oss. I tillegg til tap mista jeg lommeboka til søta bror😬

Federin

Legg inn av Federin »

Jobs99 skrev: fre sep 16, 2022 9:53 am Nå får vi legge denne kampen bak oss. I tillegg til tap mista jeg lommeboka til søta bror😬
Var vel noen som ble fristet etter at noen supportere sang "vi kan kjøpe hele Sverige om vi vil" på vei gjennom Stockholms gater.

For øvrig er det ikke helt min smak å synge dette i tog på vei til stadion. Enkelte ting passer seg bedre inne på stadion.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

PapaSmurf skrev: fre sep 16, 2022 7:02 am
DuncanE skrev: fre sep 16, 2022 2:40 am
PapaSmurf skrev: fre aug 26, 2022 3:08 pm Gent er overkommelig. De to andre bør være lett match. Djurgården er shite.
Denne ble for fristende 🤣
Fullt mulig å tape mot drittlag.
Men her var vel svenskene klart bedre enn Molde i store deler av kampen. Dere var imponerende det siste kvarteret, med en mann mindre. Men alt i alt en svært fortjent seier. Slik jeg så det.

Rent Trav

Legg inn av Rent Trav »

Huff, dette var trist å lese om 😞
Edit: Gjelder at Eikrem mistet sin samboer

https://www.rbnett.no/sport/moldefk/i/B ... ga-fra-mfk

dzk

Legg inn av dzk »

Rent Trav skrev: fre sep 16, 2022 1:37 pm Huff, dette var trist å lese om 😞
Edit: Gjelder at Eikrem mistet sin samboer

https://www.rbnett.no/sport/moldefk/i/B ... ga-fra-mfk
Utrolig trist :(. Håper Eikrem får den støtten han trenger til å komme over denne sorgen.

WileE

Legg inn av WileE »

For ei forferdelig melding. Tar tilbake kritikk rundt negative laguttak i går :(

Jeg visste ikke om denne situasjonen i det hele tatt og når det står at det er lang tids sykdom så får det jammen Eikrems prestasjoner til å stå fram som helt ekstreme. En vinnerskalle det er bare å ta av seg hatten for.

Albino

Legg inn av Albino »

Kondolerer, Magnus.

MensenErnst

Legg inn av MensenErnst »

Visste hun var syk, men ante ikke at det var så alvorlig. At han i det hele tatt har greid å spille mens det har pågått er en enorm prestasjon. Håper han får bruke tiden på den han vil/trenger fremover. Hvil i fred.

stc887

Legg inn av stc887 »

Hva skal man si?
Uendelig trist bare.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Det var så uendelig vondt å høre. Hvil i fred Berit.

Og jeg er glad for at folk har vært flinke til å ikke å snakke om dette i sosiale medier over tid slik at det ikke har ført til mer press og uro for de som har hatt behov for ro.

Jeg håper Magnus tar den tiden han trenger med familie og venner og at MFK-familien tar vare på han.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Veldig triste nyheter. Livet er brutalt.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Kondolerer,Magnus. Trist å høre.

lund

Legg inn av lund »

Ikke annet å si enn at Eikrem må være en ufattelig sterk person. Hadde aldri greid å spille om det hadde vært meg i en sånn situasjon. Bare å kondolere.

Federin

Legg inn av Federin »

Dette var veldig trist å høre.

Håper Magnus nå får ro, og at ikke vi supportere eller andre legger press på ham i forhold til når han er klar til å spille kamper.

Det var vel en eller annen pave som sa at av alle uviktige ting i verden er fotball den viktigste. Det Magnus står i nå er en viktig ting, og viktigere enn fotball.
Sist redigert av Federin den fre sep 16, 2022 2:14 pm, redigert 2 ganger totalt.

CrazyHorse

Legg inn av CrazyHorse »

Det er vondt å miste sine nære og kjære , spesielt når de skulle hatt mesteparten av livet foran seg .
Kondolerer

stc887

Legg inn av stc887 »

lund skrev: fre sep 16, 2022 2:07 pm Ikke annet å si enn at Eikrem må være en ufattelig sterk person. Hadde aldri greid å spille om det hadde vært meg i en sånn situasjon. Bare å kondolere.
Samtidig er det litt fint å vite at fotballen på en måte har vært et fristed ettersom han har figurert i både tropper og på banen. Fotballen/idretten er fin så i måte.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Uff, der var vondt å lese. Kondolerer.

Brukeravatar
Jobs99

Legg inn av Jobs99 »

Uendelig trist. Kondolerer

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

Forferdelig trist og de varmeste tanker sendes til Magnus og familiene i denne stund. Visste at hun hadde vært syk tidligere men ikke at ting var på et stadie som dette.
Fotball betyr ikke noe på dager som dette. Her handler alt om å vise hverandre omtanke, omsorg og endeløs kjærlighet.

At Magnus har holdt ut med trening og kamper i en tid som denne sier sitt om hvor sterk han er mentalt. Kampen på søndag mot Jerv var han banens ener.

La oss fylle stadion på søndag og markere dette i solidaritet til vår Kaptein, hærfører og medmenneske som betyr så uendelig mye for klubben og byen vår.

Hvil i fred Berit❤️

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Jesus. For en tragedie :/ mine dypeste kondolanser til Eikrem.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Forferdelige nyheter, sender mine kondolanser til Eikrem og alle pårørende. Fotball blir en bagatell under slike omstendigheter.

flourhouse

Legg inn av flourhouse »

Helt jævlig å høre, sender varme tanker til Eikrem og andre pårørende. Strålende at det markeres med et minutts stillhet

Thecokeman

Legg inn av Thecokeman »

Dette gjorde vondt å lese. Kondolerer til Eikrem og øvrige berørte, fotball betyr ingenting i en sånn stund. Ufattelig trist.

Låst

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»