Må han det? Han kan ha erkjent handlingen og enten valgt å ikke forklare seg eller ikke blitt trodd om intensjon.Texas_John skrev: fre jun 30, 2023 4:03 pmDet som gjør saken interessant er at Moxnes må ha erkjent at han begikk et tyveri, og sånn sett er han en tyv. Hvis han har løyet om at han begikk et tyveri, så er han kanskje ikke en tyv, men da har han jo løyet til politiet. Hva er verst?Knax skrev: fre jun 30, 2023 3:34 pm Herregud, for en ikke-sak. Jeg har jobbet i butikk tidligere og ofte er det folk som har gått ut og kommet tilbake for å betale for varer de glemte å betale for.
Bjørnar Moxnes tatt for tyveri
-
Solvgutt1
Re: Bjørnar Moxnes tatt for tyveri
Sist redigert av Solvgutt1 den fre jun 30, 2023 4:19 pm, redigert 1 gang totalt.
-
Downlight
Når jeg går i butikken for å prøve og eventuelt kjøpe et par solbriller glemmer jeg som regel å betale for de når jeg går ut.
-
fargerik
Det går sikkert greit i vanlige butikker, men du bør nok ikke være glemsk på OSL med alle de overvåkingskameraene de har der.Downlight skrev: fre jun 30, 2023 4:12 pm Når jeg går i butikken for å prøve og eventuelt kjøpe et par solbriller glemmer jeg som regel å betale for de når jeg går ut.
Sist redigert av fargerik den fre jun 30, 2023 4:35 pm, redigert 1 gang totalt.
Der åpner seg noen anledninger til å skvise inn denne «saken» i ulike sammenhenger i den kommende valgkampen:fargerik skrev: fre jun 30, 2023 4:10 pm Kanskje for å komme pressen i forkjøpet nå når det er valgkamp rundt hjørnet?
Det ville kanskje være uheldig å få dette som tema i Dax 18 når det skal være debatter etterhvert
* Hva er Rødts ståsted i den og den saken- hvordan ser den ut gjennom «Moxnes-briller»?
* Enhver sak som omhandler politi og ordensmakter vil man legge merke til hva Moxnes mener.
* Bjørnar Moxnes er Rødt sin (Hugo) Boss
Ellers syntes han muligens det var helt greit å betale forelegget slik at han dermed ikke profitterte på å være en kjent stortingsmann og partileder
Det sagt tror jeg på at dette var en ren forglemmelse! Er uenig med Moxnes og Rødt i særdeles mange ting og kommer aldri i livet til å stemme på dem!
Men Moxnes selv virker generelt sett ikke til å være så dum at han gjør noe sånt som dette med viten og vilje!
Sist redigert av JODDEMM den fre jun 30, 2023 4:39 pm, redigert 1 gang totalt.
-
fargerik
Jeg ser ikke bort fra at dette blir hovedsaken i Dax 18 i dagJODDEMM skrev: fre jun 30, 2023 4:34 pmDer åpner seg noen anledninger til å skvise inn denne «saken» i ulike sammenhenger i den kommende valgkampen:fargerik skrev: fre jun 30, 2023 4:10 pm Kanskje for å komme pressen i forkjøpet nå når det er valgkamp rundt hjørnet?
Det ville kanskje være uheldig å få dette som tema i Dax 18 når det skal være debatter etterhvert
* Hva er Rødts ståsted i den og den saken- hvordan ser den ut gjennom «Moxnes-briller»?
* Enhver sak som omhandler politi og ordensmakter vil man legge merke til hva Moxnes mener.
* Bjørnar Moxnes er Rødt sin (Hugo) Boss![]()
Ellers syntes han muligens det var helt greit å betale forelegget slik at han ikke profitterte på å være en kjent stortingsmann og partileder![]()
....siden alle riksdekkende medier har det på forsiden.......
-
VivaLV
Det er jo en antagelse du gjør. Det er vel ikke uvanlig at det NETTOPP er de som har god råd/kjendiser som gjør slike ting. Det har jo vært dryss av oppslag om dette og kjendiser som har blitt tatt for små/store ting.Neptun skrev: fre jun 30, 2023 4:09 pm Han gjør seg selvsagt ikke til tyv for et par solbriller. Gjemte dem ikke akkurat bort i en spesialsydd butikk-tyv frakk.
Nei, dette kan skje om man er veldig distre der og da. Har vært nære på et par ganger selv.
Synes derfor ikke noe om uthengningen i mediene -og ordlyden. Men han er jo ingen Stoltenberg, så.
Men nå trur jeg IKKE det gjelder Moxnes.
-
Bjoro33
Går du rundt og surrer en stund med brillene i handa, så tror alle at det er dine, så da bare går du ut....Downlight skrev: fre jun 30, 2023 4:12 pm Når jeg går i butikken for å prøve og eventuelt kjøpe et par solbriller glemmer jeg som regel å betale for de når jeg går ut.
Men problemet er at det er den vanlige måten å gjøre det på.så når noen sitter og ser på, så blir det fulgt med på. Og du blir tatt.
Og forklaringen hans er den samme som de fleste naskerne kommer med. Tatt med buksa nede desverre. Er det første gang, eller er det en uvane å være distre når du handler?
Jeg forstår at han er flau, det er de fleste som blir tatt slik. Hadde han ikke nasket, så hadde han vært fly forbanna.
-
Texas_John
Løyet, i form av å vedta et forelegg uten å være enig i substansen. Vanligvis signerer man på et stykke papir hvor den aktuelle lovbestemmelsen, grunnlaget (handlingen), og en setning om erkjennelse av lovovertredelsen fremgår. Hvis man signerer på at man er enig i dette, uten å være det, så er det i prinsippet en løgn.Solvgutt1 skrev: fre jun 30, 2023 4:12 pmMå han det? Han kan ha erkjent handlingen og enten valgt å ikke forklare seg eller ikke blitt trodd om intensjon.Texas_John skrev: fre jun 30, 2023 4:03 pm Det som gjør saken interessant er at Moxnes må ha erkjent at han begikk et tyveri, og sånn sett er han en tyv. Hvis han har løyet om at han begikk et tyveri, så er han kanskje ikke en tyv, men da har han jo løyet til politiet. Hva er verst?
-
VivaLV
Ja, trur dette faktisk vil ha lite/ingenting og si for Rødts sin oppslutning.JODDEMM skrev: fre jun 30, 2023 4:34 pmDer åpner seg noen anledninger til å skvise inn denne «saken» i ulike sammenhenger i den kommende valgkampen:fargerik skrev: fre jun 30, 2023 4:10 pm Kanskje for å komme pressen i forkjøpet nå når det er valgkamp rundt hjørnet?
* Bjørnar Moxnes er Rødt sin (Hugo) Boss![]()
Ellers syntes han muligens det var helt greit å betale forelegget slik at han dermed ikke profitterte på å være en kjent stortingsmann og partileder
Det sagt tror jeg på at dette var en ren forglemmelse! Er uenig med Moxnes og Rødt i særdeles mange ting og kommer aldri i livet til å stemme på dem!
Men Moxnes selv virker generelt sett ikke til å være så dum at han gjør noe sånt som dette med viten og vilje!
-
Retnuh
Jeg leser VG-nett hver dag. Flere ganger om dagen.
Ofte ser jeg en artikkel, og tenker : «dette har garantert fått en egen tråd på FD»
Har rett nesten hver eneste gang.
Ofte ser jeg en artikkel, og tenker : «dette har garantert fått en egen tråd på FD»
Har rett nesten hver eneste gang.
-
VivaLV
Forøvrig er ikke Moxnes superkjendis heller. Jeg ville tippet man kan finne mange vektere rundt omkring som ikke vet hvem han er engang.
Og faktisk trur jeg vekterne IKKE gjør forskjell på folk. Det er mulig de ubevisst/bevisst er litt snillere og trur på forklaringene når de har kjendiser foran seg.
Det er litt enklere på en måte å tru at Røkke glemte å betale enn en litt sliten type, men ellers trur jeg de klarer å håndtere dette ganske bra og for en god erfaring med å nettopp håndtere folk som er sleipe/rike.
Og faktisk trur jeg vekterne IKKE gjør forskjell på folk. Det er mulig de ubevisst/bevisst er litt snillere og trur på forklaringene når de har kjendiser foran seg.
Det er litt enklere på en måte å tru at Røkke glemte å betale enn en litt sliten type, men ellers trur jeg de klarer å håndtere dette ganske bra og for en god erfaring med å nettopp håndtere folk som er sleipe/rike.
-
Fordomsfull
Et uhell, helt sikkert; jeg glemmer stadig vekk å betale for Hugo Boss-solbrillene i butikker og, det formelig flommer over av lignende saker i media. Så dette var nok bare et uhell. IN MY ARS!bønna1/2 skrev: fre jun 30, 2023 3:54 pmSkjønner at det er et uhell ..................... der har man rådet til alle vinningskriminelle, fra allviteren.Kul_Djevel skrev: fre jun 30, 2023 3:30 pm Også politiet kan bruke skjønn og sunn fornuft vettu. De kan henlegge hvis de skjønner dette er et uhell. De må ikke gi forelegg. Men politiet i Norge er håpløst og er fikk de en enkel greie for å heve sin oppklaringsprosent.
Mannen har gjort opp for seg, helt frivillig, fordi han erkjenner å ha gjort en bommert, evt. blitt ferska. Case closed.
-
Kul_Djevel
Grunnkravene for å kunne ta vekterkurs:
- Du må være ekstremt firkantet
- Du må ha manglende evne til logisk tankegang
- Du må ha null evne til å utvise skjønn eller bruke sunn fornuft
- Du må ha evnen til å møte alle mennesker med overdreven mistenksomhet
- Du må ha evnen til å tro at ingen har hederlige hensikter.
- Stor fordel om du ikke kom inn på politiskolen. Her kan du leke politi uansett.
- Stor fordel om du ikke kom inn på politiskolen. Her kan du leke politi uansett.
-
GoingKronos
Viser at media går etter venstresiden, vi husker jo hvordan de gikk etter Støre for å snike på t-banen og kjøre mot rødt i Oslo sentrum.Neptun skrev: fre jun 30, 2023 4:09 pm Han gjør seg selvsagt ikke til tyv for et par solbriller. Gjemte dem ikke akkurat bort i en spesialsydd butikk-tyv frakk.
Nei, dette kan skje om man er veldig distre der og da. Har vært nære på et par ganger selv.
Synes derfor ikke noe om uthengningen i mediene -og ordlyden. Men han er jo ingen Stoltenberg, så.
-
fargerik
BAH!!VivaLV skrev: fre jun 30, 2023 4:46 pm Forøvrig er ikke Moxnes superkjendis heller. Jeg ville tippet man kan finne mange vektere rundt omkring som ikke vet hvem han er engang.
Hadde Moxnes vært i et regjeringsparti, ville det blitt sak i kOKO- komiteen på flekken.
-
Fordomsfull
Så du har pjaksis? En tjuv fortalte for mange ti-år siden - om han ble tatt for tyveri og det han ble tatt for var verdt mer enn tusen kroner - da anmeldte butikken. Men pengeverdiene har jo falt en smule siden da, så.Texas_John skrev: fre jun 30, 2023 4:41 pmLøyet, i form av å vedta et forelegg uten å være enig i substansen. Vanligvis signerer man på et stykke papir hvor den aktuelle lovbestemmelsen, grunnlaget (handlingen), og en setning om erkjennelse av lovovertredelsen fremgår. Hvis man signerer på at man er enig i dette, uten å være det, så er det i prinsippet en løgn.Solvgutt1 skrev: fre jun 30, 2023 4:12 pmMå han det? Han kan ha erkjent handlingen og enten valgt å ikke forklare seg eller ikke blitt trodd om intensjon.Texas_John skrev: fre jun 30, 2023 4:03 pm Det som gjør saken interessant er at Moxnes må ha erkjent at han begikk et tyveri, og sånn sett er han en tyv. Hvis han har løyet om at han begikk et tyveri, så er han kanskje ikke en tyv, men da har han jo løyet til politiet. Hva er verst?
Jeg tror fyren har vært så høy på seg selv- at han har trodd at bare han opptrådte som om ingenting, ville det gå bra. Det gjorde det jo og, gikk bra; han ble tatt!
-
fargerik
Jeg sitter i åndeløs spenning og venter på at Listhaug skal ta saken.Fordomsfull skrev: fre jun 30, 2023 4:56 pmSå du har pjaksis? En tjuv fortalte for mange ti-år siden - om han ble tatt for tyveri og det han ble tatt for var verdt mer enn tusen kroner - da anmeldte butikken. Men pengeverdiene har jo falt en smule siden da, så.Texas_John skrev: fre jun 30, 2023 4:41 pmLøyet, i form av å vedta et forelegg uten å være enig i substansen. Vanligvis signerer man på et stykke papir hvor den aktuelle lovbestemmelsen, grunnlaget (handlingen), og en setning om erkjennelse av lovovertredelsen fremgår. Hvis man signerer på at man er enig i dette, uten å være det, så er det i prinsippet en løgn.Solvgutt1 skrev: fre jun 30, 2023 4:12 pm
Må han det? Han kan ha erkjent handlingen og enten valgt å ikke forklare seg eller ikke blitt trodd om intensjon.
Jeg tror fyren har vært så høy på seg selv- at han har trodd at bare han opptrådte som om ingenting, ville det gå bra. Det gjorde det jo og, gikk bra; han ble tatt!
-
Fordomsfull
Du liker ikke vektere du, kanskje?Kul_Djevel skrev: fre jun 30, 2023 4:52 pm Grunnkravene for å kunne ta vekterkurs:
Kjører du bil? Ifall, hva med parkeringsvakter? Særlig de som gjemmer seg litt, så du bare skal forlate bilen og så, vips; 1200 kroner i bot og bortauing eller'no sånt.
-
Kul_Djevel
Nå har jo noen Frp-politikere uttalt seg og heller ikke de tror Moxnes gjorde dette med vilje. Man er ganske svekket i hodet hvis man ikke tror på forklaringen hans og tror han gjorde dette med vilje mener jeg,fargerik skrev: fre jun 30, 2023 4:58 pmJeg sitter i åndeløs spenning og venter på at Listhaug skal ta saken.Fordomsfull skrev: fre jun 30, 2023 4:56 pmSå du har pjaksis? En tjuv fortalte for mange ti-år siden - om han ble tatt for tyveri og det han ble tatt for var verdt mer enn tusen kroner - da anmeldte butikken. Men pengeverdiene har jo falt en smule siden da, så.Texas_John skrev: fre jun 30, 2023 4:41 pm
Løyet, i form av å vedta et forelegg uten å være enig i substansen. Vanligvis signerer man på et stykke papir hvor den aktuelle lovbestemmelsen, grunnlaget (handlingen), og en setning om erkjennelse av lovovertredelsen fremgår. Hvis man signerer på at man er enig i dette, uten å være det, så er det i prinsippet en løgn.
-
nometalhorse
– Politiet har vurdert bevisene i saken som innebærer overvåkningsbilder og forklaringer fra fornærmede og siktede i saken. Ut ifra bevisene i saken er politiet er overbevist om at siktede har forholdt seg om beskrevet i det faktiske grunnlaget og at dette en overtredelse av straffeloven § 323. I tillegg mener politiet at han har handlet forsettlig, det vil si at han har handlet med den nødvendige grad av viten, sier politiadvokat Ole-Martin Gurandsrud til NRK.
Selv i agurktiden så får han selvsagt pisk for dette.
Selv i agurktiden så får han selvsagt pisk for dette.
-
Fordomsfull
Jeg er svekket i hodet og så mye at jeg lurer på hvorfor hører vi ikke om slike historier oftere da?Kul_Djevel skrev: fre jun 30, 2023 4:59 pmNå har jo noen Frp-politikere uttalt seg og heller ikke de tror Moxnes gjorde dette med vilje. Man er ganske svekket i hodet hvis man ikke tror på forklaringen hans og tror han gjorde dette med vilje mener jeg,fargerik skrev: fre jun 30, 2023 4:58 pmJeg sitter i åndeløs spenning og venter på at Listhaug skal ta saken.Fordomsfull skrev: fre jun 30, 2023 4:56 pm
Så du har pjaksis? En tjuv fortalte for mange ti-år siden - om han ble tatt for tyveri og det han ble tatt for var verdt mer enn tusen kroner - da anmeldte butikken. Men pengeverdiene har jo falt en smule siden da, så.
-
Kul_Djevel
Jeg liker generelt ikke mennesker som mangler evnen til logikk, skjønn og sunn fornuft. De er bare irriterende dårlige mennesker. Det stemmer nok ganske bra at man finner igjen disse menneskene i ulike typer yrkesgrupper.Fordomsfull skrev: fre jun 30, 2023 4:58 pmDu liker ikke vektere du, kanskje?Kul_Djevel skrev: fre jun 30, 2023 4:52 pm Grunnkravene for å kunne ta vekterkurs:
Kjører du bil? Ifall, hva med parkeringsvakter? Særlig de som gjemmer seg litt, så du bare skal forlate bilen og så, vips; 1200 kroner i bot og bortauing eller'no sånt.
-
pigg
Folk er godtroende når det kommer til maktmennesker. De fleste maktmennesker er onde, og Moxnes er intet unntak.
-
fargerik
Folk med logisk sans betaler ihvertfall ikke sin faste pirattaxi med vipps.Kul_Djevel skrev: fre jun 30, 2023 5:01 pmJeg liker generelt ikke mennesker som mangler evnen til logikk, skjønn og sunn fornuft. De er bare irriterende dårlige mennesker. Det stemmer nok ganske bra at man finner igjen disse menneskene i ulike typer yrkesgrupper.Fordomsfull skrev: fre jun 30, 2023 4:58 pmDu liker ikke vektere du, kanskje?Kul_Djevel skrev: fre jun 30, 2023 4:52 pm Grunnkravene for å kunne ta vekterkurs:
Og rapper briller alle andre steder enn på totalovervåkede OSL.
Sist redigert av fargerik den fre jun 30, 2023 5:05 pm, redigert 1 gang totalt.
-
Kul_Djevel
Det er han som kjører pirattaxi som logisk nok ikke bør ta imot penger på vipps når han gjør det fra flere. Tror ikke du forstår hvordan dette fungerer helt.fargerik skrev: fre jun 30, 2023 5:04 pmFolk med logisk sans betaler ihvertfall ikke sin faste pirattaxi med vipps.Kul_Djevel skrev: fre jun 30, 2023 5:01 pmJeg liker generelt ikke mennesker som mangler evnen til logikk, skjønn og sunn fornuft. De er bare irriterende dårlige mennesker. Det stemmer nok ganske bra at man finner igjen disse menneskene i ulike typer yrkesgrupper.Fordomsfull skrev: fre jun 30, 2023 4:58 pm
Du liker ikke vektere du, kanskje?
-
Kul_Djevel
Du tror politiet seriøst har etterforsket denne saken og sett på overvåkningsbilder?Cannabis Connoisseur skrev: fre jun 30, 2023 5:04 pm Politiet mener han handlet forsettlig.
– Politiet har vurdert bevisene i saken som innebærer overvåkningsbilder og forklaringer fra fornærmede og siktede i saken. Ut ifra bevisene i saken er politiet er overbevist om at siktede har forholdt seg om beskrevet i det faktiske grunnlaget og at dette en overtredelse av straffeloven § 323. I tillegg mener politiet at han har handlet forsettlig, det vil si at han har handlet med den nødvendige grad av viten, sier politiadvokat Ole-Martin Gurandsrud til NRK.
Når Moxnes gikk med på å betale en bot så var saken ferdig etterforsket uten å egentlig å ha blitt etterforsket. Skjerp deg.
-
Texas_John
Det er ikke veldig vanskelig å finne ut hvordan et forelegg ser ut ved å googleFordomsfull skrev: fre jun 30, 2023 4:56 pm Så du har pjaksis? En tjuv fortalte for mange ti-år siden - om han ble tatt for tyveri og det han ble tatt for var verdt mer enn tusen kroner - da anmeldte butikken. Men pengeverdiene har jo falt en smule siden da, så.

Sist redigert av Texas_John den fre jun 30, 2023 5:10 pm, redigert 1 gang totalt.
-
Kul_Djevel
Ja, det er straffeloven de må bruke. ALLE OPPEGÅENDE skjønner at forklaringen til Moxnes stemmer. Men han valgte likevel å godt å betale en bot. Så lenge han godtok det, så har politiet selvsagt ikke etterforsket en dritt. Det forstår alle.Cannabis Connoisseur skrev: fre jun 30, 2023 5:10 pmSliter du med leseforståelsen? Teskje: Det står at Politiet mener at handlet forsettlig. Det står ingenting om hva jeg tror.Kul_Djevel skrev: fre jun 30, 2023 5:07 pmDu tror politiet seriøst har etterforsket denne saken og sett på overvåkningsbilder?Cannabis Connoisseur skrev: fre jun 30, 2023 5:04 pm Politiet mener han handlet forsettlig.
– Politiet har vurdert bevisene i saken som innebærer overvåkningsbilder og forklaringer fra fornærmede og siktede i saken. Ut ifra bevisene i saken er politiet er overbevist om at siktede har forholdt seg om beskrevet i det faktiske grunnlaget og at dette en overtredelse av straffeloven § 323. I tillegg mener politiet at han har handlet forsettlig, det vil si at han har handlet med den nødvendige grad av viten, sier politiadvokat Ole-Martin Gurandsrud til NRK.![]()
![]()
![]()
Når Moxnes gikk med på å betale en bot så var saken ferdig etterforsket uten å egentlig å ha blitt etterforsket. Skjerp deg.